O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ PRO BAKALÁŘE PDF Tisk E-mail
Neděle, 07 srpen 2016

Dobrý den, měla bych dotaz: manžel platí na syna z prvního manželství. Synovi je 22, letos mu bude 23 let, teď dodělal Bc, ale chce studovat dále. Bydlí u matky, auto nemá, jezdí MHD. Nemá žádné koníčky, sporty atd., nemá tudíž ani žádné vyšší náklady.  

  

 

       Do práce se rozhodně nepožene; po vzoru dědečka bude chtít studovat co nejdéle to půjde. S manželem máme dvě malé děti. Můj dotaz zní: do kdy má muž povinnost platit alimenty? Rádi tomuto synovi budeme přispívat na cokoliv, ale alimenty má dost vysoké a částku nezměněnou.

 

Děkuji moc, PETRA

 

 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

     Vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do doby, dokud děti nejsou samy schopny se živit. Toto ustanovení však neznamená, že vyživovací povinnost pomíjí vždy hned, jakmile dítě dosáhne jakýchkoli výdělečných schopností a možností. Rodiče mají mimo jiné prostřednictvím vyživovací povinnost dbát o do, aby dítě našlo zdroj své budoucí obživy v takovém oboru, pro který má schopnosti a nadání a v němž se může náležitě uplatnit.

 

     Při určování výše výživného se vychází z předpokladu, že děti mají právo se podílet na životní úrovni svých rodičů. Přihlédne se přitom na jedné straně k oprávněným potřebám dítěte v souvislosti s jeho věkem, zdravotním stavem, zájmovou činností a potřebou školních pomůcek. Soud ovšem musí posuzovat i možnosti rodiče, který má výživné platit. Soud tedy vychází z příjmu rodiče, jeho majetku a musí přihlédnout i k dalším případným vyživovacím povinnostem vůči jiným dětem či dalším osobám.

 

     Jestliže je životní úroveň rodiče pouze průměrná nebo nižší než průměrná, nelze stanovit výživné, které by tuto jeho životní úroveň výrazně přesahovalo, a to ani tehdy, jsou-li potřeby dítěte výrazně zvýšeny. Zákon o rodině vychází ze zásady, že pokud dítě žije s oběma svými rodiči, mělo by sdílet jejich životní úroveň. Takový stav by měl být zachován, i když dítě žije jenom s jedním z rodičů.

 

X X X 

 

     Takže - bude-li řádně studovat a pokračovat ve stejném studiu, máte jedinou možnost - domluvit se s ním, zda by nestudovat dálkově - tedy při zaměstnání.  Protože jinak výživné pokračuje do skončení jeho řádného studia. Ale jak píšete, chlapec tyhle touhy nemá.

 

      Ještě je možnost soud požádat o snížení výživného - viz předchozí druhý odstavec... Držím palce všem zúčastněným.

 

d@niela

 

P. S. - a jako vždy - podívej se na levou stranu - do odstavce "Související články"

         - jistě tam najdeš plno dalších informací!

 

 

     

Komentáře (32)add feed
Vzala sis muže "ze second handu", : mamča
takže jsi věděla, že má syna. Ten kluk nemůže za krach manželství svých rodičů a jak píšeš, řádně studuje. Nemá žádné další finanční požadavky na otce, krom soudem stanoveného výživného. Co bys říkala, kdyby chlapec třeba závodně sportoval ? To jsou také "oprávněné potřeby" dítěte.
Ty dva roky, než chlapec dostuduje, bys to už mohla vydržet. Až bude mít po promoci na Mgr. nebo Ing. (nebo co to vlastně studuje), pak by Tvůj dotaz byl namístě.
srpen 08, 2016 07:32
mám pocit, : Nona
že když dítě studuje i více než do 26 let (doktorát), je rodič povinen platit výživné.
Jinak souhlas s mamčou, pokud si žena nabrkne chlápka se závazky, měla by předem počítat s tím, že jí dítě z prvního manželství partnera bude ujídat z jejího vlastního chlebíčka.

srpen 08, 2016 07:46
Povinnost : Lenka1
platí do doby, dokud se dítě není schopno živit samo, minimálně do oněch zmíněných 26 let.

A jsme zase u toho - ženská si vezme - jak trefně podotkla mamča - chlapa ze sekáče a pak se diví, že má nějaké povinnosti ke svým původním dětem.

Nechápu, mě by hanba fackovala.
srpen 08, 2016 08:22
Jo, : Lenka1
a to, že máš se svým drahým ze sekáče dvě malé děti, Petro, to fakt nikoho nezajímá. To je tvůj problém.
Tak se nesnaž hrát na city.

Věděla jsi do čeho jdeš. Nebo ti snad tvůj drahý existenci svého syna zatajil? Nebo jsi počítala s tím, že s ním "pak nějak vydrbeš"?

Je mi z tebe fakt zle.
srpen 08, 2016 08:27
redakce, : Nona
prosím, občas se mi nedaří zobrazit komentáře k článku, jako např. dnes k článku "biologické hodiny bijí na poplach".? Kde může být chyba? Máte to tak také někdo??
srpen 08, 2016 08:43
Nono, : *deeres*
podívej se vlevo do sloupce na Přihlášení. Mně přihlášení u některých článků také vypadlo, stačí odklepnout,jestli tam máš zatrženo "zapamatovat".
srpen 08, 2016 09:10
Jestliže dospělej, zdravej, 23 letej "bakalář" : *NČ*
není schopnej se sám uživit, tak, aspoň u mě, zaslouží jen pohrdání!!!!
Zákony jistě říkají něco jinýho; myslim, že tam je povinnost vyživovat fracka až do 26 let. Ale jestliže je zákon v rozporu s rozumem a s morálkou, je mi odpornej. Uplně stejně, jako je mi odpornej ten fracek!
Ale bohužel, i nemorální zákony se musej dodržovat! S tím samozřejmě tazatelka měla počítat od začátku, hned při svý návštěvě v sekáči (sekáč - skvěle vystiženo).
srpen 08, 2016 12:37
mně "fracek" odpornej není, : Nona
občasné brigády při studiu nesplňují formulku, že je dítě "schopno se samo živit". Ledaže by si dítě pravidelně měsíčně vydělalo 20.000,- a zafinancovalo si nájem, jídlo, ošacení, příp. nějaké hobby....
srpen 08, 2016 12:48
No, Nono : *NČ*
Má to zdravý ručičky? Má to zdravý nožičky? A neumí se to samo uživit? Co to teda je?
srpen 08, 2016 13:31
NČ : mamča
Petra píše :"Synovi je 22, letos mu bude 23 let, teď dodělal Bc, ale chce studovat dále. Bydlí u matky, auto nemá, jezdí MHD. Nemá žádné koníčky, sporty atd., nemá tudíž ani žádné vyšší náklady."

Kdyby ten kluk žil ve funkční rodině, kromě umožnění studia by se mu občas kupovalo kolo, lyže, PC...atd.
Tenhle má JEN soudem stanovené výživné. Nic dalšího po otci nepožaduje, a podle toho, jak to Petra píše, to vypadá, že ani větší dárky k Vánocům, narozeninám, maturitě, první promoci... syn nedostává.
Kdyby jo, určitě by se zmínila, že její manžel "tomu spratkovi z 1. manželství" kupuje drahé dárky.
Já jen žasnu, jak ty druhé manželky nenávidí manželovy děti z předchozího vztahu, protože jim "ujídají chlebíčka".
Přitom ty děti jsou v tom nevinně.
srpen 08, 2016 16:06
Hele,mamčo. Vpodstatě i souhlasím : *NČ*
Ale zase je tu to ale. Pokud klukovi dává fotr dobrovolně a kluk to bere, nemám námitky.
Ale rozhodně mám námitky proti násilnýmu dožadování se nějakých svých "práv" vydržování zdravýho dospělýho chlapa!!!!
Podle mě prostě morální nárok nemá!!!! Samozřejmě, právně jo. Leč řeknu ti, že já, ve svejch 23 letech, bych se propadl hanbou!!!! Ale uznávám, doba je teď jiná.....
srpen 08, 2016 17:37
NČ, : Vodoměrka
co je špatného na tom, že ten kluk chce dostudovat vysokou školu? Že nechce skončit jako bakalář, ale chce studium dotáhnout do konce? Kdyby se jeho rodiče nerozvedli, tak by se nad tím asi nikdo nepozastavil... tvoje děti nemají VŠ? Nebo si vysokou museli financovat sami, včetně živobytí? Bez rodičovské pomoci? smilies/shocked.gif
srpen 08, 2016 19:54
NČ : mamča
Asi jsme četli každý jiný dotaz. Petra nepíše, že by se manželův syn z 1. manželství čehokoli nad rámec soudem určeného výživného dožadoval. Jí jenom neskutečně štve, že kluk bude ještě dva roky studovat a jí budou chybět ty peníze, co její manžel posílá jako výživné SVÉMU studujícímu synovi. smilies/angry.gif
srpen 08, 2016 21:11
NČ : Lenka1
ač jindy s tebou většinou souhlasím, tak tentokrát ne. Ty se na to díváš optikou toho, že mladej zdravej kluk by se měl uživit sám. Sice si to při studiu na VŠ nedokážu představit, ale budiž, svým způsobem tě tak trochu chápu.

Ale!

Tady jde o to, že dotyčná Petra si nejdřív vezme chlapa, o kterém ví (!), že má finanční závazky ke svému synovi z prvního manželství, a přesto si ho vezme, nafrká si s ním další dvě děti a teď se snaží odrbat jeho prvního syna a ještě se pokouší se citově vydírat ve stylu "máme dvě malé děti, no to každý musí přece pochopit, že už nemůžeme platit výživné".

Jako kdyby to výživné byla celá jeho výplata, či co. Protože, jak správně podotkly už předřečnice, ty náklady by mohly být daleko vyšší než jenom výživné, a to by se dotyčná teprve pos....protočily by se jí panenky.


Co to k sakru je?

Kdyby to byla rovná a slušná ženská, tak by řekla - hele, zlato, sorry, ale máš syna a já nechci, aby nám z našeho společného odcházely peníze na něj, tak si tě nevezmu a hotovo, šmytec.

Ale na to dotyčná nemá koule, co? To honem honem ho prostě urvat a pak zkoušet vychcávat, co to půjde.

Pokud se podle tvého může živit 23-letej kluk na VŠ úplně sám, tak zrovna tak se tazatelka na mateřské taky může živit sama. Najít si práci i při mateřské a navýšit rodinný rozpočet.

Anebo držet hubu, protože věděla do čeho jde.
srpen 09, 2016 08:37
Ještě : Lenka1
mě tak napadlo - zajímavé je, že tyhle starosti mají vždycky a zásadně nextky. Jestlipak o tom její manžel ví, že ona se pokouší najít způsob, jak okrást jeho prvního syna?

Asi by to už nebyla tak velká láska, co? smilies/sad.gif
srpen 09, 2016 08:43
Lenko, : Iris
...nextky - výstižné smilies/wink.gif
A mamčin manžel ze sekáče je taky dobré přirovnání.
Vzpomínám na "pastorky", o které pečovala kdysi Maceška.
Vzniká nám v souladu s novýmy mravy také krásná nová čeština, že? Co jsme my, bývalky? Je pro to nějaké vtipné pojmenování v podobném duchu? smilies/smiley.gif
srpen 09, 2016 17:48
Iris, : Sidon
jeden můj kamarád říkal své bývalé ženě, ale i ostatním bývalkám "nebožka".

smilies/cheesy.gif
srpen 09, 2016 18:11
Sidone, : Iris
...no to sedí, no..smilies/wink.gif
A jeden pan doktor od nás zase říkal všem manželům svých milenek švagři.
srpen 09, 2016 18:22
Iris, : Sidon
to znám taky, dokonce si tak i s "pár" kámošema říkáme - "švagři", ale takových je snad veliká množina.

smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
srpen 09, 2016 18:38
Sidone, : Iris
no vidíš, já jsem taková nepoučená smilies/wink.gif
Ten doktor dokonce tvrdil, že všichni chlapi jsou švagři...
srpen 09, 2016 18:45
Iris, : Sidon
myslím, že tahle "neznalost" Ti nijak vadit nemusí. smilies/wink.gif

A jak jsem už napsal, těch chlapů je asi hodně, ale všichni snad přecejenom ne.

smilies/cheesy.gif
srpen 09, 2016 19:09
Sidone, : Iris
třeba měl na mysli naše nevelké město smilies/wink.gif
Už toho necháme, téma není k smíchu.
To, že "nextky" mají někdy pocit, že teprve jejich děti jsou ty pravé a jediné povedené a potřebné, zatímco první děti se jaksi nepovedly (stejně jako jejich matka), se mne dokonce osobně dotýká. Naštěstí ne ani tolik finančně, jako emocionálně.
srpen 09, 2016 19:38
Iris, : Sidon
podívej se třeba na některé babičky-tchýně, jak se mohou někdy podělat za svých vnoučat a mají je za geniální, krásné, šikovné, hodné, poslušné atd., přičemž její dítě (dcera/syn) je podobně takový, avšak snacha/zeť, je ten největší hlupák, darebák, nešika, kruťas apod. Holt je to už v lidech, nikdy to jinak nebylo a nebude. PánBůh to s námi nějak "nedotáhl".

smilies/smiley.gif
srpen 09, 2016 20:45
Iris, : Míša šíša
jeden známý říká svým bývalým manželkám "Jednička", "Dvojka, "Trojka" (3x rozvedený). Svým současným přítelkyním (má jich víc současně) říká něžně Olinka, Janička, Monička... smilies/grin.gif
Tak jen sleduju, kdy se to z fáze Olinek a Janiček přehoupne do fáze Čtyřek, Pětek... smilies/wink.gif
srpen 10, 2016 07:01
Sem to, mamčo a Lenko, napsal blbě. : *NČ*
Vždycky mě totiž nadzvedne debata o tom, do jakýho věku je fotr POVINEN platit na "dítě", který už dávno dítětem není. Šlo mi o to, že u zdravýho dospělýho chlapa považuju za nemravný, VYNUCOVAT si na fotrovi prachy, díky, aspoň podle mě, nemravnýmu zákonu. Nějak jsem si hned nevšim, že zrovna tohle není ten případ. Soráč.
Jestliže fotr chce dávat a dává dobrovolně, pak je vše OK a naprosto souhlasim s tím, že tohle měla mít pisatelka s nynějším manželem vyjasněno předem. Jenomže - vono je to tak snadný, dělat děti....
srpen 10, 2016 07:50
NČ : mamča
" vono je to tak snadný, dělat děti...." smilies/cheesy.gif
Je to přímo radostná práce, že ? Až potom přicházejí starosti. smilies/wink.gif

Uvědom si, že manželovi Petry bude něco kolem padesátky, když má dospělého syna z 1. manželství. V tomhle věku mívají chlapi celkem slušný příjem, tudíž i alimenty můžou být dost vysoké. Dítě (i to dospělé - řádně studující) má ovšem právo podílet se na životní úrovni obou rodičů. Tedy i toho, s nímž nežije ve společné domácnosti.
Že si pán "na starý kolena" pořídil mladou ženu (Petru) a s ní "dvě malé děti", je jeho problém. Ten studující syn za to fakt nemůže, pokud mu tedy s výrobou těch dětí nepomáhal :-).
Ale co mě zaráží, jak Petra toho studujícího syna upřímně nenávidí, když předjímá, že kluk po ukončení studia nebude chtít pracovat. smilies/shocked.gif
A pak si ještě protiřečí - viz "Rádi tomuto synovi budeme přispívat na cokoliv", smilies/grin.gif
A co třeba na studijní pobyt v USA ? smilies/cheesy.gif (když teda na cokoliv.)
srpen 10, 2016 13:16
Jo, mamčo. Že si v padesátce pořídí mladou ženu, tomu docela rozumim. : *NČ*
Kdo by nechtěl?
Ale že si s ní udělá další mladý... no to teda už musí bejt pěknej blbec!
srpen 10, 2016 18:09
NČ : Lenka1
v pohodě, taky mám občas úlety. Jsem se právě pokoušela Daniele vnutit článek, kterej tu byl publikovanej pře týdnem, tudíž jsem ho stopro musela číst. A přitom bych přísahala, že ne.

A pak vyšťárám ten samej na jiným serveru a nadšeně ho Daniele vnucuju, aby měla co publikovat.
srpen 10, 2016 18:15
Trochu už tě, Lenko, znám, : *NČ*
takže je mi jasný, že to byl článek o lidských právech ubohých uprchlíků a o jejich nadšených, obětavých, zcela neziskových a zcela nezištných, vítačích z Kliniky.

Tak takovej článek klidně může bejt znova a znova! Takových článků není nikdy dost.
srpen 10, 2016 18:29
Jo, mamčo : Lenka1
dobrej postřeh.

Si pěkně naběhla.Rádi budeme přispívat na cokoliv, ale nebudeme platit alíky.

Překlad - "až dosáhnu toho, že na toho (doplň si sama) už nebudeme muset platit povinně žádný výživný, tak už tuplem od nás neuvidí ani korunu a bude dovča navíc. Ale teď ještě musím vydržet hrát divadlo." smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 10, 2016 19:10
NČ : Lenka1
musím tě zklamat, byl to dopis pojišťovně o groteskním úrazu zedníka, který se na vlastní kůži přesvědčil, že fyzikální zákony, zejména gravitace a páková síla, fakt nekecaj. smilies/grin.gif
srpen 10, 2016 19:19
NČ 18:09 : mamča
Proč blbec ? Říká se tomu "výroba vlastních vnoučat". smilies/cheesy.gif
Ovšem vnoučata mají oproti vlastním potomkům tu výhodu, že když si s nimi dosyta pohraješ, můžeš je vrátit. smilies/grin.gif
srpen 10, 2016 20:28
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]