O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VĚZENÍ, TREST SMRTI - CO DÁL? PDF Tisk E-mail
Pondělí, 19 listopad 2007

 K následující úvaze a otázkám mě inspirovala zpráva na iDnes, nazvaná „Jak se žije v domově dětských vrahů“. V boletickém výchovném ústavu, v jeho nejpřísněji střežené části, žije devět kluků od 13 do 16 let. Jsou zde kluci, kteří ubodali stařenku v Olešnici, byl tu vrah z Kmetiněvsi, než se přestěhoval do ústavu s ochrannou výchovou, a jsou zde další násilníci.

 

 

 

    

    

 

     Na pokojích nemají nic než postel, toalety a umyvadla jsou kovová. Aby nemohli těmito předměty ublížit sobě ani ostatním.

 

     Boletice jsou jediným ústavem svého druhu v ČR a mají kapacitu 12 míst. Dětských násilníků však přibývá; co bude, až se kapacita naplní?

 

    Všeobecně je kriminalita na vzestupu, brutalita stoupá, věznice jsou přeplněné;  ale paradoxem je, že  vězni se tam mají jako v bavlnce. Nemusí pracovat, mohou sledovat televizi, mohou cvičit, rozvíjet některé své koníčky. Mohou požádat o předčasné propuštění, pokud se ve vězení chovají dobře, je jim zpravidla vyhověno. Někteří jsou mnohonásobně trestáni, vracejí se do vězení víceméně pravidelně. Je to vlastně jakýsi internát - který platíme my všichni, ano - živíme a staráme se o ně my - jde to  z našich daní. A přitom u vícenásobných vrahů, násilníků, je (podle odborníků)  možnost, že se je podaří tzv. převychovat, mizivá, spíše žádná.

 

     Po propuštění se naopak stávají hrozbou -  je jen otázkou času, kdy znovu někomu ublíží.

 

 

 

 

 

A tak se vynořují tyto otázky:

 

1. Jste pro znovuzavedení trestu smrti?

2. Jste pro snížení hranice trestní odpovědnosti na 12 let?

3. Jak by podle vás mělo vypadat vězení pro děti?

4. A co s ještě mladšími násilníky?

5. Jak byste se zachovali ke svému dítěti, kdyby se stalo vrahem, násilníkem?

 

 

Myška

 

 

 

Komentáře (16)add feed
1) Ano, 2) Ano, : kiwi
3) žádný pohodový internát, dril, ale bez šikany, dohled psychiatrů
4) do podobných táborů, netolerovat "dětičky jsou beztrestné"
5) dost dobře si to neumím představit. Děti mohou mít mizerné geny, ale při správné výchově nemusí na mezní situace dojít. To se stane v případech kdy se rodiče dětem moc nevěnují, kdy o n ich v podstatě nic moc nevědí... A pak se diví!
listopad 19, 2007 23:25
... : opas
1. Nejsem pro zavedení trestu smrti. Je třeba Kájínek vinen nebo ne?

2. Jsem pro snížení hranice odpovědnosti.

3. - 5. Fakt nevím

Hlavně by se měla změnit morálka ve společnosti. Když v sebeobraně zastřelím váguse s břitvou v ruce, tak se to ani nebude vyšetřovat. Když postřílím skupinku dětiček s těma samejma břitvama, tak budu za nejhoršího padoucha já a ne oni.
listopad 20, 2007 05:55
To, co už vidíme jako adepty výše zmíněných bodů, : wendy
někde muselo vzniknout. Já bych v první řadě potrestala rodiče, kteří toto způsobili. Že je mezi námni další dítě, bez citu, bez zábran.
Proti zrušení trestu smrti jsem byla od začátku, rizikem je justiční omyl. Teď by se ten trest někomu u Kajínka sakra hodil, že..?
Takže - aad 1/ jsem pro znovuzavedení, nebo pro zavedení intitutu doživotního odloučení od společnosti bez možnosti prominutí trestu za sebelepší chování. To není jen trest, ale taky protiopatření společnosti.
add2/ pochopitelně, když mohou ve 12 letech páchat, musejí i nést následky. Kdyby chodili do Junáka nebo hrát fotbal, měli by nanejvýš vymknutý kotník.
add 3/ zkusila bych přívětivé prostředí, aby se dalo zachránit ještě i to málo, co k zachránění jest. Každá dušička dobrá, pro ni i pro nás. Ale kde sehnat kvalifikovaný personál !
add 4/ seřezat! a dále bych si netroufala, to by bylo na odborníky.
add 5/ asi bych se zbláznila, ale vlastní dítě zavrhnout, to by bylo děsný...
listopad 20, 2007 06:56
VĚZENÍ, TREST SMRTI - CO DÁL? : Sandokan
Hlavním nositelem problému je dnešní zdegenerovaná společnost, ve které různými multikultihumaniti parazity došlo k nesmyslnému eskalaci "práv" všemožných škůdců na úkor většinové společnosti. Rovněž nezanedbatelný je vliv masového přílivu komerční zábavy typu Nova@seriál.telenovela na úkor celkové vzdělanosti

1. ANO
2. ANO
3. Odstupňovaně: při prvním problému se zákonem strohé ale relativně lidské podmínky, pokud by toto varování nestačilo, pak holé cely a nucená práce bez jakýchkoliv vylepšení typu TV
4. Nevím, asi zavřít včetně rodičů ????
5. Říká se to težko, ale asi vyloučit z rodiny... ???
listopad 20, 2007 07:16
Sandokane, : wendy
někde jsem četla, že tyto jevy jsou daní za demokracii. Já bych spíše řekla, že to je daň za lidi, co si demokracii pletou s anarchií. S tím, že se s mnohými, kteří si to nezaslouží, zbytečně mažeme, jen souhlasím. Ta mláďata bych se ještě pokoušela zachránit. Jenže to by se tomu musel někdo kvalifikovaně věnovat, a ne vymýšlet zbytečné ptákoviny.
listopad 20, 2007 07:41
... : mamča
1 . Trest smrti ano, ale jen v případech opakované násilné trestné činnosti. Co s loupežným vrahem, který vyleze z vězení a za prvním rohem někoho pro pár korun zabije ?
2. Ano, a trestala bych rovněž rodiče těchto nezletilců alespoň tím, že by museli hradit veškeré náklady na "fešácký kriminál" svých potomků. Nebo ono už neplatí, že rodiče jsou za své nezletilé děti odpovědní ?
3. Tvrdé podmínky vojenského internátu, s nutností školní výuky a následně učebního oboru. Aby se až jednou vyleze ven, mohl zařadit do pracovního procesu. Času tam mají jistě dost.
4. Ještě mladších násilníků by ubylo, kdyby je někteří rodiče nezneužívali k trestné činnosti, protože vědí, že jsou beztrestní. Dříve bývaly polepšovny, to už dnes není ?
5. To fakt nechci ani domyslet. Stát se to bohužel může i ve "slušné rodině". Kolik dětí v pubertě třeba skončí na drogách, které berou všechny zábrany. A rodiče jen tiše trpí, a platí dluhy.
listopad 20, 2007 07:54
mamčo : wendy
add 3. - to by mohlo zavánět omezováním osobní svobody. Že ji někteří zneužívají ? To už dál tato citace neřeší... smilies/angry.gif
listopad 20, 2007 09:18
Wendy: : Sandokan
Kriminál není omezením osobní svobody ? To je snad princip trestu!
listopad 20, 2007 09:40
Sluší se, abych taky napsala svůj názor, : Myška
takže:
1. Ano
2. Ano, všemi deseti
3. Tvrdé podmínky, škola, styk s rodinou za odměnu, vyučení, práce v rámci možností dítěte,...
4. Polepšovna, a pokud jsou děti k trestné činnosti zneužity rodiči, jejich zbavení rodičovských práv, a bohužel následně děcák. předpokládám, že o dětské násilníky by pěstpounské rodiny zájem neměly, anevím, jestli by to vůbec bylo vhodné.
5. Naprosto netuším, ale zřejmě bych s ním přerušila kontakt, pro mě by asi skončil. Musela bych ho odstřihnout...
listopad 20, 2007 10:00
Teda těch překlepů, : Myška
no píšu to ve fofru, tak se omlouvám...
listopad 20, 2007 10:01
Sandokane, jistě že je krim omezením : wendy
myslela jsem ten svůj přípodotk poněkud ironicky - a vycházím z toho, jak je úzkostlivě dbáno o práva zločinců. Nutit je učit se a pracovat ? No toto .. Aby pak nakonec nemuseli pracovat i když vyjdou z krimu ! Takže tak.
listopad 20, 2007 10:14
Já se jen vyjádřím k tomu trestu smrti : Míša šíša
U těžkých zločinů jsem vnitřně pro, ale ve státě, kde jsou běžné justiční omyly, spravedlnost těžce ochopitelná a soudci veskrze podplatitelní - tak v takovém státě si nedokážu zavedení trestu smrti dost dobře představit. Četl jste někdo knihu od Gillese Perraulta - Červený pulovr? Docela drsný. Doporučuju.
listopad 20, 2007 10:33
Jo, četl. : wendy
Po této justiční vraždě byl ve Francii zrušen trest smrti. Proto bych se snad přikláněla k institutu Doživotní separace bez možnosti propuštění za dobré chování. Pojistkou by bylo, že kdyby se přišlo na fatální selhání systému jako ve výše uvedené knize - i přes ztrátu let by dotyčný mohl dále žít.
smilies/cry.gif
listopad 20, 2007 11:14
rozhodně bych pro trest smrti byla v případě, : kiwi
kdy ne absolutně prokázáno dokázáno atd. nějaké to úchylné či opakované vraždění.
Četla jsem např. jak nějakého dementa s IQ tykve, s totálně nulovým procentem sociálního cítění zavřou, pak zas pustěj a první co udělá, že vlítne někde do baráku, protože má žízeň, cestou vyvraždí rodinu, sebere pár šupů a spokojeně to de prochlastat do nejbližší hospody...
Co s "tim" - to přeci nemá cenu zase držet na stravu a televizní vzdělávání ...
nebo nějaké ty úchyly, prznící dětičky - vraždící je...
tohle přeci nemá smysl nechávat na živu

Ale rozhodně je nutno přitvrdit ve výchově - ne jen ti nevychovaní spratkové, ale především ti, co jejich výchovu zprasili, jsou zodpovědní...
Nikdo se nerodí vrahem.



listopad 20, 2007 11:18
Jo, vraždící úchylové... : Míša šíša
To je právě ono - v tomhle případě jsme snad všechny ženy zajedno. Jenže... Právě v té výše zmíněné knize je popsán skutečný případ, ve kterém bylo také "prokázáno a dokázáno", že jistý mladík znásilnil a zavraždil malou hločičku. Celá Francie stála na nohou a volala po trestu smrti pro tohoto bestiálního vraha. A když byl popraven, začaly vyplývat na povrch různé nejasnosti... Už si to detailně nepamatuju, četla jsem to dávno, ale hlavně mi utkvěla v mysli maminka toho údajného pachatele, co si všechno musela prožít. Neměla nikoho jiného než syna...
listopad 20, 2007 11:33
Já jsem to taky četla už dávno : wendy
a pamatuju se ještě na to, jak sice nějaké ty nejasnosti na konci vyšetřování byly, ale právě že veřejnost tak volala po potrestání, že na ty nejasnosti nebyl brán tak úplně zřetel. Tragédie jak z řecké mytologie.
Všechny ženy zajedno jsme, a taky mi na to konto jeden kolega sdělil, že my ženy jsme krvelačné bestie. No když myslíš, řekla jsem mu - my totiž v tom kterém dítěti vidíme i to svoje...
listopad 20, 2007 13:05
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]