O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MÝTUS LISTOPADŮ PDF Tisk E-mail
Úterý, 17 listopad 2015
Žijeme v mýtech, které nám usnadňují život, umožňují jednoduché vysvětlení příběhů a ideový obraz světa, který se nám líbí. Nebudu psát o historických mýtech, ale o těch současných. To jsou právě ty, které nás mohou ovlivnit tak, že zapomeneme na realitu a dostaneme se do falešných situací a realitu nerespektujících reakcí.

 

 

 

 

 

 

Mýtus sám o sobě nemusí být nebezpečný, pokud si budeme uvědomovat, že jde o mýtus a připustíme meze jeho vlivu na reálný svět. Nejhorší je situace, když mýtus se skutečností splývá, neví se, co je ještě mýtus a co už je realita.

 

 

 

Listopady

 

Nebudu vyčítat nikomu mýtus, že Listopad 1989 byl bojem za demokracii a svobodu. Ve skutečnosti to bylo pouze spontánní přijetí svobody, kterou nám přinesl svět okolo nás, a dnes je to symbol. Sice se cosi riskovalo, ale už toho mnoho nebylo.

 

V r. 1968 to bylo mnohem větší hrdinství. Snadnost, se kterou padl komunistický svět, ovšem vytváří falešné přesvědčení, že svoboda a demokracie jsou univerzální hodnoty nějak dané lidskou přirozeností v celém světě, a že očekávání našich lidí před Listopadem sdílejí i lidé jinde v podobné situaci.

 

Proto se arabské jaro srovnávalo se sametovou revolucí. Ve skutečnosti arabské jaro mělo jinou příčinu. Tou je přelidněnost zaostalého světa (v Sýrii se od šedesátých let zvýšil počet obyvatel z 8 na 22 milionů) a tím nastávající bída. Obrovské rozlohy okrajových ghett bídy okolo kdysi prosperujících blízkovýchodních měst se jaksi přehlíží, statistiky se neberou na zřetel, důležitější jsou mýty. Mýtus o arabském jaru jako sametové revoluci byl omyl a zbožné přání.

 

V zaostalých zemích kolují záměrně šířené mýty o tom, že kolonialisté jsou příčinou této bídy, že západní svět je vykořisťuje, když padl mýtus marxismu, přišla poslední vrstva mýtu, že prostě to všechno je možné smazat návratem k tradicím islámu.

 

Mýtus Listopadu, mající pro nás jistě nějakou míru posvátnosti je ovšem mnohdy zneužíván propagandou. Třeba revoluce na Majdanu se vydávala za sametovou revoluci, přitom to byla nacionalistická revoluce proti legálně zvolenému prezidentovi, který dokonce sliboval volby, a která nastartovala občanskou válku. Určitě to nebyl „náš“ Listopad. Tento mýtus byl šířen záměrně.

 

 

 

 

Mýtus o hodných muslimech

 

Islám se stal pro chudáky přitažlivým především proto, že muslimy právo šária povyšuje, stávají se vládci světa, dhimí (křesťané a židé) na ně pracují a oni jen vládnou. Podobnou ideologii měl Hitler, když slibovat Němcům, že se stanou vládci na východě, kde na ně budou pracovat „podlidé“ - východní národy.

 

Dnes jdou určitě mnozí muslimové do Evropy s vidinou, že se jednou prosadí právo šária a oni budou vládnout.

 

Proto také netrvalo dlouho a arabské jaro v Egyptě, původně sociální revoluce, zakotvila v islámu. Proto také bojují islamisté radikální i umírnění podle stejného mýtu, chtějí vládnout podle šária a v Sýrii podřídit ostatní náboženské skupiny a etnika své vládě, v čemž jim bránil Asad a krvavě je potlačoval.

 

Určitě věděl, proti komu bojuje a měl asi jasnou představu o tom, jak by dopadla ostatní etnika v případě vítězství islamistů i těch nejmírnějších (v Egyptě „mírní“ islamisté vládli nějakou dobu, zavedli spoustu omezujících opatření, zapálili chrám, ve kterém se ukrývala žena muslimského původu, která si vzala křesťana, a proto měla být ukamenována, atd.). Není jen samo sebou, že Obama pomáhá těmto „mírným“ muslimům proti Asadovi; co vlastně chce americká politika? Vládu šária?

 

Zde se přidává další mýtus – o hodných muslimech.

 

Neexistuje islamista, který vyznává náboženskou toleranci a rovnost lidí. Dokonce i ten nejmírnější bude prosazovat šária. Jediná šance je občan, který nějak svoje náboženství nebere vážně a neprosazuje jej. Je tedy buď úplně anebo částečně ateistou.

 

To se ovšem stává s křesťany, ale momentálně nikoliv s muslimy, protože ti byli v určité době zaplaveni mešitami a mádrásami s islámským vzděláváním placeným ze Saudské Arábie. Imámové své ovečky dobře sledují a stále jim připomínají, když neplní „boží vůli“.

 

Odpadnutí od víry se trestá smrtí (to nemluvím o radikálním islámu, ale o normální situaci třeba v Evropě). Přesto jsou v Evropě muslimové, kteří se jen zahalují, ale nevraždí, jsou to normální lidé, se kterými lze normálně mluvit.

 

Ale dobře víme, že Němci byli také za druhé světové války normální lidé, ale nacistická mašinerie z nich udělala v totální válce na Východě vraždící stroje. Vzpomínám na příběhy z posledních dnů války, když Němci ustupovali a chovali se k lidem normálně, nekradli, ani nezabíjeli, ale tito stejní Němci vyvraždili třeba Javoříčko.

 

Jaké lze tedy odvodit pravidlo z chování jednotlivce? Žádné.

 

Mýtus o hodných muslimech má charakter zbožného přání. Muslimové v západní Evropě žijí a tak je nutno „věřit“, že jsou hodní, a že se je podaří integrovat, protože jiné řešení by bylo mimo evropské hodnoty. Mnozí „sluníčkáři“ věří v totéž, jinak by nemohli uplatňovat svoji humanitu za každou cenu. Jiným by se rozpadl svět multikulturalismu. Další by nemohli uplatňovat nárok na plat v lidsko-právních neziskovkách-ziskovkách.

 

Mýtus o hodných muslimech má charakter víry nebo do různých ideologií zapadá.

 

 

 

Závěr:

 

Dalo by se psát o dalších a dalších mýtech, jsme jimi obklopeni a pravdu v nich nacházet je velmi obtížné. Je to třeba mýtus o nekonečném čerpání dluhu, který je velmi populární navzdory naprosto jasným příkladům jak dopadají dlužníci (Řecko apod.), jsou stále voleny strany, které slibují ráj na dluh.

 

Nejhorší snad je mýtus, že jednoduchá opatření (zavedení referend, podnikatel na trůně) všechno vyřeší, lidé se nechtějí zabývat ani jen trochu složitějšími programy. Velmi nebezpečný mýtus je, že se všechno řeší samo nějakým spontánním řádem, že budoucnost se vytváří automaticky a my se jí nemusíme zabývat; to potom vede k fatalismu a ani zcela průhledné problémy jako je vymírání, špatná výchova dětí, znečištění potravin a vzduchu nikým nepohne a raději hledá zástupné problémy, zvláště oblíbená zástupná nebezpečí. Atd….

 

 

VLASTIMIL PODRACKÝ

 

 

 

 

Komentáře (32)add feed
... : Mikin
Hlavne ze ma Podracky jasno ve veci Ukrajiny. To ze vetsina Ukrajincu (prinejmensim na zapade Ukrajiny) nechtela zit pod ruskym diktatem ho ani nenapadlo.
Svet neni tak jednoduchy pane Podracky.......
listopad 18, 2015 04:21
Sýrie : wendy
byla přece klidná, žili tam i křesťané a taky v klidu. Přelidněnost k tomu určitě přispěla, ale asi nebyla jedinou příčinou.
A k přelidněnosti - je to velký problém celosvětový, a jsou jisté oblasti, kde snad nic jiného než množení nedělají. Říká se, že v chudých krajích dva rodiče uživí 10 dětí, ale pak 10 dětí neuživí rodiče. Bída bída. To bude ta příčina. Kdo to asi zastaví ? Lidí už je přece dost.
V Evropě bychom se měli vrátit k judaisticko-křesťanským základům. I ateisté a agnostici. Má to svoji váhu, je to naše dědictví> Taky moc nevěřím na podporu hodných muslimů. Musíme mít svoje víry.
smilies/shocked.gif
listopad 18, 2015 09:32
Milá Wendy, : strejda
ty jsi taková mírumilovná ženská..., myslíš to dobře, ale... Třeba já. Zavilý ateista. Neznaboh. :-) Nikdy bych se nedal na nějaké náboženství, na nějakou víru a věřil v cosi či v kohosi imaginárního. To bych si musel plivnout do obličeje, pak se opupínkovat a celý den se fackovat. Brrrrr. Hrůza mne jímá, kdybych se měl k někomu modlit. :-) Pořád se přesvědčuju, že víra, náboženství, dělá z mnoha lidí nepřirozené, až nenormální bytosti a se stoupající fanatičností pak i zrůdy a nestvůry. Viz. současný islám.

listopad 18, 2015 10:29
Nojo, strejdo. Ale co ten legendární Bohušuv protiargument? : Náhodný čtenář
Bohuš Stejskal: Paní doktorko, vy jste doktorka?
paní doktorka: Ano.
Bohuš Stejskal: A věříte v Boha?
paní doktorka: Já? Ne. Nechápu, jak vůbec může někdo věřit.
Bohuš Stejskal: Proč by nemohl?
paní doktorka: Však nejsou důkazy. Nikdo ho nikdy neviděl.
Bohuš Stejskal: Vašu piču jsem taky neviděl a věřím, že ju máte.
listopad 18, 2015 10:49
Jojo, NČ, je dobré tato smutná témata odlehčit. :-) : strejda
Ten znám... smilies/grin.gif
listopad 18, 2015 11:57
Pithart teď přiznal, : strejda
že to nebyla žádná revoluce, jak se tomu dnes říká a jak se to oslavuje, ale domluvené a pokojné předání moci. Takže není vlastně co oslavovat. smilies/grin.gif
listopad 18, 2015 12:03
Co vlastně řekl Pithart : Laco
Kolik prvků kontinuity s minulostí bylo v sametové revoluci? Ptám se proto, že se vám po vydání knihy 1989 vytýkalo, že jste kořeny hledal jen v období tzv. normalizace, tedy po roce 1968…
Odpověď:
Tak pozor, já byl snad první, který právě s tou revolučností listopadu 1989 polemizoval. Už někdy v polovině ledna 1990, kdy jsem byl takzvaným představitelem Občanského fóra, jsem si vzal v televizi slovo na téma kolektivní vina a paušální čistky. V závěru jsem řekl, že ať si dál myslí kdo chce, co chce, ale že to, co jsme zažili, žádná revoluce nebyla: bylo to vyjednané předání moci. Zdůraznil jsem to proto, že jsem si byl jist, že jinak lidé budou čekat rychlé zázraky a uvěří, že po revoluci bude brzy všechno úplně jinak. Tím jsem chtěl vlastně říci, že se toho zase až tak moc nezměnilo a že to bude hodně dlouho trvat, než se něco opravdu důkladně změní.
Za to mi všichni nadávali, protože sametová revoluce byl posvátný emblém s paradoxem – revoluce a ještě sametová - , nádhera, ale já jsem od začátku věděl, že v tom, co bude následovat, bude víc kontinuity, než bychom chtěli. Že budeme chtě nechtě závislí na cestě, po které jsme šli do té doby. Jsem tedy poslední, komu je to třeba vysvětlovat, ale nikdo to tehdy ani dnes nechce slyšet. Jsme víc, než je libo, závislí na lidských vztazích, tak jak se ustálily v době normalizace. To je velmi nepříjemné téma, proto je pořád více či méně vytěsňované.
listopad 18, 2015 12:15
Wendy, ještě k té Sýrii, jak o ní píšeš. : strejda
Ty jsi také taková cestovatelka, milovnice východní části světa, pokud si vzpomínám. Já jsem v Sýrii sice nikdy nebyl, ale troufám si tvrdit, že ji přece jen trošku znám. Znám ji z mnoha stovek fotek, které tam kdysi pořídila dcera, když v začátcích, než přešla k BA, létala u BMI. Ti létali do těchto, já jim říkal špinavých oblastí středního východu. Do Allepa, Damašku, ale i do Libanonu, pak také do Adis Abeby, Kartumu a dalších afrických nevábných destinací, do kterých musela být očkována a do kterých si dcera raději brala vodu v lahvích z letadla. Ona je přes ty památky. A tak tam fotila historii a domů pak posílala spoustu a spoustu fotek, které jsem jí tu ukládal na externí disk, aby byla případná rezerva při eventuální ztrátě dat. Něco jsem i vypaloval. Když se teď, zpětně, s odstupem času dívám na některé fotky ze Sýrie, tedy z Allepa, z Damašku a z oblastí, které kdysi dávno hladila minulost, je mi fakt smutno. Všechno je zničené, samé ruiny. I z těch historicky zajímavých a vzácných míst. Je to barbarství, co se tam děje. A ty svině islámští, negramoti, jak tam ničí to, čemu nerozumí, co by v životě nikdy nepostavili, to je na popravu tohoto dobytka. A já se divím, že tamní režim se zbavuje schopných mladých lidí a prodává jim cestovní pasy, aby mohli opustit zemi, místo toho, aby ji bránili a pak opravovali. S takovým dobytkem, který má problém s používáním našich záchodů a který se ohlíží jen po ekonomické stránce a natahuje pracky, nemám žádné slitování a nechal bych je všechny utopit v moři.
listopad 18, 2015 12:57
Zase : Lenka1
mi nezbude než s článkem souhlasit.

A se strejdou taky. smilies/smiley.gif
listopad 18, 2015 15:02
Já se strejdou taky plně souhlasím : wendy
k té mírumilovnosti - vím, na hrubý pytel hrubá záplata, ted se s tím stejně už nic jiného dělat nedá. S tou demimlitarizací jsem to myslela tak, že když y se jin přestaly dodávat zbraně, tak by jim sakra chyběly a bylo by to znát ne ? Ale to dopadne jako když se Einstein na nějakém setkání divil, proč by vojáci nemohli odepřít poslušnost, proč by nemohli odmítnou dát se zabíjet. Oboustranně. A odpověď : mulý ane profesore, vy jste se zbláznil, to přece nejde !
k náboženství - já jako agnostik to nemyslím tak doslova - abychom začali chodit houfně do kostelů. Jen to byla konstatace, že nemáme asi takový pilíř. Bůh je pryč a co za něj ? o to jde.
Jo Sýrie - byla jsem na poznávačce Jordánsko-Izrael-Sýrie. Tam už se asi jen tak nepodíváme. Damašek - nejstarší nejdéle trvající hlavní město na světě. A Petra, no hanba mluvit. Rozbité jednak z fanatismu a druhak proto, že vědí, že nás, kulturní svět, to raní. No a artefakty z muzeí ? prodat.
Jsou to barbaři, nic jiného než pitomí a zlí barbaři. smilies/cry.gif
listopad 18, 2015 16:08
Můj : Lenka1
přítel, který je policista, se před pár dny bavil s jinými policisty, kteří jsou nasazeni jako ochranka v Drahonicích.

Takže mi řekl pár zajímavostí, které v médiích neuslyšíte - třeba že ti šmejdi dostávají k jídlu mimo jiné i sušenky jako tyčinky Mars a Snickers a oni to používají jako pastelky - kreslí tím po zdech a mají z toho děsnou prdel. Dále neustále vyhrožují policistům podříznutím, v jídelnách házejí jídlem, když se jim něco nelíbí, což je skoro pořád.

Jsou to, cituji: "velmi zlí lidi, kteří nás k smrti nenávidí".

Jo a ještě - policisté v Drahonicích slouží beze zbraně, prý aby se nemohlo nic stát. Tak jsme zvědavá, kdy bude první mrtvej policajt.
listopad 18, 2015 17:28
Chachá : Lenka1
z internetu:

"Přestože vědci významně pokročili ve zkoumání lidského genomu, vznik a důvod existence Jiřího Dienstbiera se stále nepodařilo objasnit."

"Máte pro nás nějaké kladné zprávy, pane docente?"
"Bohužel, soudružka Merkelová stále kvoká, stále kvoká...."

Projev fr. prezidenta Hollanda po útocích v Paříži:

"Já jsem s Angelou pozval teroristy do Evropy. Beru to na sebe. Omlouvám se všem Francouzům i všem Evropanům. Odpusťte mi, prosím. Okamžitě rezignuji a nechť soud rozhodne o tom, kolik let strávím ve vězení. Přiznávám se ke všemu. Chtěl jsem zničit evropskou civilizaci a zcela islamizovat Evropu. Byly v tom peníze. A taky naivita. Přijmu jakýkoliv trest. Pokud bych mohl mít poslední přání, tak chtěl bych sdílet celu s Merkelovou a Junckerem. Děkuji."
listopad 18, 2015 18:38
No, : Mikin
kdyby nebylo sametove revoluce, disidentu, studentu a odvahy vsech tech zucastnenych lidi, tak se ten nelidsky rezim taky zhroutil. Byl na totiz na hunte ekonomicky, politicky i moralne.
Akorat by CR mohla roky preslapovat na miste bez poradne privatizace, vstupu do NATO a podobnejch vymozenosti.
A mohla dopanout jako Belorusko, Rusko nebo Ukrajina. Podracky mluvi z hladu.......
listopad 18, 2015 19:09
Národ, který si TOHLE zvolí, nemá vlastně ani nárok na přežití : Náhodný čtenář
"Předseda vlády Bohuslav Sobotka se 17.11. v Kramářově vile setkal s dobrovolníky a zástupci neziskových organizací a církví, kteří poskytují humanitární pomoc uprchlíkům a pomáhají zvládat migrační krizi. Premiér Sobotka na setkání dobrovolníkům poděkoval za jejich nasazení a obětavou práci."
Přitom ještě den předtím prohlašoval, že ho Juncker svým vstřícným postojem k uzenáčům zklamal. A stačí jeden telefonický sprďák, a ejhle....

listopad 19, 2015 05:56
NAší privatizaci : wendy
říkáš vymoženpstd ? to si děláš kozy. Jo, ale sesypalo by se to stejně, to je fakt. Mocnosti nám to povolily, tak ano. Proti tomu nic.
listopad 19, 2015 16:33
Lenka.. : Karlos....
Neverim, ze by policiste slouzici v Drahinicich nesmeli nosit zbran.
listopad 19, 2015 17:20
Wendy, : Mikin
se podivej jak to vypada v zemich kde se s privatizaci roky vahalo, nebo jeste vaha.....
listopad 20, 2015 03:48
Myslíš : wendy
že jednou za osmnáct, podruhé bez dvou za dvacet ? asi ne, že. ALE podívej - to že se to jinde se*e, to neomlouvá to, co se událo zde. A ty "pravdomluvný" kecy okolo toho pro lidi. Ale to už bychom asi chtěli moc, v Somálsku jsou na tom hůř. Člověka jen mrzí, že by to tu mohlo vypadar líp, ovšem zatím je zde poměrně klid, nemáme nouzi, máme vodu.
listopad 20, 2015 09:41
Tady je zářný příklad toho, jak ten zapšklý emigrant z Yukonu diskutuje. : strejda
Panu Podrackému nesahá svými výplody ani po kotníky a přesto si dovolí napsat, že - cituji:
Podracky mluvi z hladu....... Je to - mírně řečeno neetické, vůči starší a vzdělanější osobě. Je to i urážka. A snaha, být nad věcí za každou cenu...

Vždyť se to ani nehodí. Už z toho důvodu, že pan Podracký je o mnoho starší než ten cucák z Yukonu, který tu kecá úplně do všeho a který se už nedá číst.
A to jsme tu nabádáni, abychom byli tolerantní k lidem s opačným názorem... smilies/grin.gif
listopad 20, 2015 12:48
Je to radost : Krakonoš
přečíst si tu taky vobčas něco vod někoho nezapšklýho. smilies/grin.gif
listopad 20, 2015 13:25
Wendy, : Mikin
ja nemluvil o Somalsku, ale o dalsich evropskych zemich ktere poznaly dobrodini socialismu. Treba Bila Rus, nebila Rus, Ukrajina, Bulharsko.....
listopad 21, 2015 08:04
Krakonosi, : Mikin
nic v 58 letech veku nepotesi vic, nez kdyz te nekdo nazve "cucakem".
Jsem rovnez rad ze tady nekdo zacne umirnovat diskusi. Uz se tesim az se Strejda pusti do Lenky nebo do Sidona. smilies/wink.gif
listopad 21, 2015 08:07
Karlos : Lenka1
jak jsem koupila, tak prodávám. Nemám důvod svýmu chlapovi nevěřit. Ti, co jsou přímo v kontaktu s těma musulmanskejma uzenáčema, jsou beze zbraně.
listopad 21, 2015 22:12
Lenko jedna. Jasně, že musí být beze zbraně : Náhodný čtenář
Docela si představuji tu hrůzu, kdyby někdo ublížil uzenáčovi. Stačilo i neprokázané podražení nohy, a byla z toho celosvětová aféra.
listopad 22, 2015 05:44
Vy to nechápete, to, že nemají policisté hlídající v uprchlických zařízeních zbraně, má tyto důvody: : Myška
1. Aby se "uprchlíci" necítili jako v kriminále a neuráželo to jejich jemnocit
2. Aby se nemohlo stát, že strážce "uprchlíci" odzbrojí a zmocní se jejich zbraní
Mýlím se?


listopad 22, 2015 08:37
Myško, nemýlíš se, : Sidon
asi to tak bude, oba body se jeví, jako reálné.

A tady je malé upozornění člověka, který zná islámisty velice dobře :

smilies/shocked.gifJiří Kobza, bývalý diplomat, který roky působil v islámských zemích:

Pro všechny humanistické, multikulturní, soucitné a pomáhající duše, co se mohou přetrhnout, aby se nějak zavděčily „uprchlíkům“:

Uvědomte si prosím, že podle Koránu, jste jenom jejich služebníci a cokoliv pro ně uděláte, cokoliv jim dáte, je z jejich strany považováno za pouhé splnění vaší povinnosti jako otroka svým pánům.
Vaše soucitnost a milosrdenství je chápáno (a interpretováno) Koránem, jako výraz ponížení, podřízenosti a přiznání nadřazenosti muslimů ostatním lidem. Čím lépe a více jim sloužíte, tím více jich bude chtít přijet a užít si dobrovolných otroků a (zejména) otrokyň.
Od malička je to takto učí. Po příchodu do Evropy se v jejich očích toto učení potvrzuje.


listopad 22, 2015 20:24
Mikine : wendy
mnohé africké země zase poznaly dobrodiní kapitalismu. Ovšem větší mazec teď možná bude skutečně s islámem. Připomíná mi to jeden černý vtip, kdy chlap v cestovce smutně kouká na úředníka s globusem v ruce a ptá se : A nic jiného nemmáte ?
listopad 22, 2015 20:30
Wendy, : Mikin
nevim jak to s tim "dobrodinim kapitalismu" myslis. Pokud mluvis o trzni ekonomii, tak to je normalni stav veci, ktery vladne temer vsude na svete a presto jsou zeme bohate a chude.
Ale kdyz porovnas jakekoliv zeme ve kterych byla komunisticka diktatura a ktere maji podobne podminky a kulturu jako jejich soused, je situace jasna.
Viz Severni a Jizni Korea, Vychodni a Zapadni Nemecko, Laos a Thajsko, Cina a Tchaiwan atd......
listopad 23, 2015 04:34
Ano Mikine : wendy
asi musí být chudí a bohatí, lidi to jinak neumějí a nazývají to tržní ekonomikou = trhni co můžeš. Jen by u některých ty zisky nesměly být neeticky vysoké a také získané neetickým způsobem. A to samá do minulosti, to není jen 21. století. Kolonialismus, ta zvěrstva v nejrůznějšícjh koloniích mocných evropských států. Všechno se tam rozvrátilo.
A ty nůžky se rozevírají čím dál víc. A to je vážně nebezpečí války. Vzpomínám na svého bývalého vedoucího : Jo revolucionář, ten musí mít jen rozhalenbku a p*del venku !
Já nefandila státním zřízením Lybie,Afghánistánu, Eritreje atd, byly to diktátorské režimy. Lidi tam byli chudáci. Teď co to tam popadalo, budeme chudáci i my. Daň svobodě ? Krutá.
Německa bych tak moc nebrala, Čína je solitér.Průser nad průsery je ta Korea. Že tam ti amíci v 50.letech nevyhráli, tak to je velká prohra. Ale oni vlastně v podobných akcích nevyhráli nikde.
V současní době lidé u nás uvažují, zda letos půjdou ns vánoční trhy s dětmi. Bude tam přece jen dost lidí...
Závěrem bych řekla, že nevím, zda toto vše je jen součástí historie lidstva. Asi ano, protože historie lidstva je v podstatě historí válek.Sem tam protkaná umělěckými počiny.
smilies/cool.gif
listopad 23, 2015 15:46
Sidone, : Lenka1
teprve když muslovi rozmlátíš ksicht, vykopeš z držky všechny zuby, vykloubíš mu čelist a zbičuješ ho do krvava, tak teprve potom od něj uslyšíš: "ano, pane, jak si přejete, pane."

A o tom to je. Síla a dominance je to jediné, co uznávají. Slušnost a tolerance je slabost a zbabělost, kterou pohrdají.

Problém je v tom, že drtivá většina tzv. civilizovaných Evropanů není schopná tohle pobrat.
listopad 23, 2015 19:58
Ty budeš, děvče, : Krakonoš
asi vážně nemocný...
listopad 28, 2015 12:15
Vždyť : Lenka1
to říkám, "civilizovaní" Evropané tuhle syrovou realitu nikdy nepoberou a proto tuhle válku nejspíš prohrajem....
listopad 28, 2015 17:28
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]