O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MALOU NEBO VELKOU? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 21 květen 2015
Ahoj Danielo, chci se Vás zeptat na názor ohledně svatby.Chodíme s přítelem pět let (z toho čtyři roky spolu žijeme) a myslím, že je nám spolu moc hezky, máme se rádi. Svatbu jsme odkládali trochu z pohodlnosti a trochu jsme se obávali toho, jak to bude probíhat. Nejraději bychom totiž měli svatbu pouze se svědky. Tak jsme se na tom shodli oba, nezávisle jeden na druhém. Jenže já mám však pocity viny vůči svým rodičům...

 

 

 

 

 

 

      Cítím to  hodně jako povinost,aby tam byli s námi, i když nejraději bych tam byla jen s přítelem a svědky, jak už jsem psala. Moji rodiče spolu nevychází dobře, problémy řeší tím, že se spolu nebaví, prostředníka jim dělá sestra, která s nimi žije (jsotva patnáctiletá), a myslím, že to pro ní není jednoduché...

 

      Když jsem se s mamkou o tom bavila, řekla, že už to tak není, no nevím. Partnerovi rodiče mají naopak harmonickou rodinu, hezké vztahy, vidím, jak jim to tam funguje a musím říct, že jsou fajn. Víme, že jsou tolerantní a že naše konečné rozhodnutí přijmou v pohodě.

 

      Milá Danielo, vím, že to není žádný vážný problém,

přesto bych uvítala názor
Váš i všech ostatních,

 

Díky VERONIKA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 

Milá Veroniko,

 

      nechci tě nijak ovlivňovat, ale přiznávám, že také jsem pro řešení co možná nejmenší svatby. Peníze za tu velkou se dají využít podstatně účelněji. Tedy, pokud vy oba či vaši rodiče nemáte zrovna doma jeden bazén vyhrazený jen na tisícovky... Mj. zajímavé je, že ty velké, opulentní svatby v převážné většině pořádají lidé hlavně proto, "aby všichni viděli, že oni na to mají" - a zdůvodňuje se to tím, že je to přeci "jednou za život". Většinou ale není pravda ani jedno...

 

      Takže bych maximálně volila variantu svatby malé, a navíc přibrala oboje rodiče. Ale pokud by to zkousli i vaši, tak bych jim řekla, že to, co byste dali za nějakou tu trachtaci  a "velké svatební", že si raději dáte do zařízení bytu. Ono opravdu záleží hlavně na tom, že bude váš svazek už oficiální. Že se máte rádi. Osobně znám jen v našem okolí pár manželů, kteří ještě dodnes splácejí - případně ještě splácejí, ale manžely už nejsou. :-))) Každopádně vám držím oběma moc a moc palce, přeju hodně štěstí, vzájemné tolerance a důvěry.

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (43)add feed
Svatbu udělejte takovou, : Krakonoš
na jakou máte prachy. Takže jestli máte na vobrovskou, klidně vobrovskou - má totiž jednu výhodu - pokud se na ní nějaký dva tři svatebčani nepohodnou či dokonce poperou, vostatní si toho ani nevšimnou smilies/grin.gif.
Zadlužit se kvůli svatbě je totální debilita, takže jen takovou, na jakou máte. Svatba jen se svědkama bez rodičů a bez sourozenců je dle mýho názoru (pokud jde vo funkční rodiny) divná, vůči těm rodičům je to dost divný a mně vosobně by museli udělat něco hodně hnusnýho, abych je na svojí svatbě neměl.
Jednou za život to nejni ani vomylem, dnes je velká šance na reprízu smilies/grin.gif. Tak je lepší začít malou a tu druhou si udělat velkou, když už to má člověk natrénovaný. Já to tak udělal a vobě svatby byly bezvadný. Až budu dělat tu třetí s Iris, tak už nebudu muset řešit rodiče, ty dvě urny tam vždycky nějak dovezu, hlavně brácha aby měl dost velkou zásobu plen, aby tam pak neudělal nějaký fópá smilies/grin.gif smilies/wink.gif. Trochu trapný asi bude, až nám vo jednu až dvě generace mladší voddávající bude klást na srdce zodpovědnost za výchovu a vývoj dětí, který na svět přivedeme, ale to asi vydržíme, navíc je veliká šance, že ten projev nebudeme slyšet. smilies/wink.gif
No ale to jsem vodbočil... Co jsem to jenom.... Jo, to husitský hnutí...
Ne, tak už vím: Ta vaše svatba! Celý to moje plkání směřuje k jedinýmu: To rozhodnutí za vás nikdo neudělá. Nerozumím třeba, proč tvůj partner neuvažuje vo tom, že by měl na svý svatbě svý rodiče, když maj tak hezký vztahy. Takže to musíte probrat vy dva, zkusit se taky zamyslet na citama a pocitama vašich blízkejch a neřešit jen a pouze city a pocity svoje. Věřím, že pokud to uděláte zodpovědně, vodpověď na votázku, koho tam pozvat, najdete úplně hravě sami a bez nás. Tak zlomte vaz! smilies/wink.gif
květen 21, 2015 23:37
Veroniko, mě by se dotklo, kdyby si moje děti udělali svatbu jen se svědky. : Myška
Nejsem pro velkou svatbu, ale připadá mi přirozené, že se při takové události sejde nejbližší rodina - novomanželé, jejich rodiče, prarodiče, sourozenci novomanželů s partnery a dětmi...a samozřejmě svědci. Může to sice být dost lidí, ale vždyť by to mohl být jen obřad a po něm trochu slavnostní oběd, káva a rozpustit to...
květen 22, 2015 05:53
... : mia I
obojí má svoje pro i proti. Někdo zastává názor jako Daniela, menší svatbu a pořídit spíš něco do bytu, někdo řekne, že to je zážitek na celý život. Co se týče financí - šaty, prstýnky, kupuješ tak jako tak. Svatební hostina pro víc lidí je už sice větší výdaj, ale prakticky každý ze svatebních hostů se revanšuje většinou obálkou s penězi. Dneska už nikdo nekupuje ke svatbě číše, žehličky , spíš právě dává obálku s penězi, vybírá se do nevěstina střevíčku nějaká ta papírová bankovka. Taky se praktikuje, jak píše Myška, oficiální část s rodiči a pak neformální mejdan pro kamarády.

Rodiče bych určitě pozvala, ať je to mezi nimi jak chce. Myslím, že se ten jeden den zapřou, spousta takovýchto rodičů i rozvedených zapomene na spory a dávné křivdy a nezkazí svému dítěti významný den v životě.

Ono spousta věcí se zapomene, mávne se nad nimi rukou, sedne na ně prach času jak se říká, ale to že bys nepozvala rodiče na svatbu by si oni pamatovali do konce života. Myslím, že by je to mrzelo.
květen 22, 2015 06:43
Jé, teď když si to po sobě čtu, tak zjišťuji, že píšu jak dement - : Myška
takže opravdu si nemyslím, že je správně ...moje děti udělali... ale ...moje děti udělaly... chyba je neomluvitelná, to, že jsem chtěla napsat ...moji synové udělali... mi nikdo neuvěří smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif .
květen 22, 2015 07:00
Rodiče rozhodně : Michal
pozvat,k tomu pár, ale opravdu pár nejbližších. Moje maminka vždycky říkala, a v tom s ní souhlasím, že na velké svatbě se sejdou lidé které jsem nikdy neviděl, nikdy znova neuvidím a ještě mně pomluvěj.
květen 22, 2015 07:25
Vdávala jsem o víkendu dceru... : Aggitta
a podle mého šlo o malou svatbu :-)
Ze strany nevěsty my rodiče, bratr nevěsty, moji rodiče a strýc, který je přivezl, manželův bratr s rodinou a jeho maminka. Ze strany ženicha jeho maminka a bratr, strýc s rodinou a bratranec. Svědci, na večerní raut došlo ještě pár kamarádů. Celkem 28 lidí. Podobně velkou svatbu jsem měla i já.
Nezvali jsme z naší strany moje bratry a jejich rodiny, abychom rodinu ženicha moc početně nepřeválcovali.
Kolik svatba stála, raději nenapíšu, bylo to dost, ale dceru budu vdávat jen jednou - my platili hostinu, nevěsta si platila půjčení šatů, kadeřnici, boty, svatební oznámení a dort, ženich platil prstýnky, fotografa a květiny včetně květinové výzdoby stolů a slavobrány. Muziku obstaral za jídlo kamarád.Peněžní dary svatebčanů proběhly hlavně ze strany příbuzných nevěsty a skoro jí pokryly její výdaje. Ženich tak štědré příbuzné nemá, dceřina novopečená tchyně nedala vůbec žádný svatební dar, ani třebas dudlík pro možné vnoučátko (nemuseli se brát, ale děti chtějí).
Samozřejmě mohli mít svatbu jednodušší, kostýmek, prstýnky, jednu kytičku, a pouze svatební oběd, ale to by se pak (až na prstýnky)nelišilo např. od oslavy promoce...

květen 22, 2015 07:29
... : Sandra.
Neumím si představit, že bych na své svatbě neměla rodiče, stejně tak by se mě asi dotklo, kdyby moje děti na svou svatbu nepozvaly mne. Neříkám, že bych se z toho zhroutila a už s nimi nikdy nepromluvila, ale líto by mi to bylo.
květen 22, 2015 07:46
... : mamča
Já mám celkem čerstvou zkušenost se svatbou syna. Původně jsme se dohodli, "že se vezmou někde na závodech v kombinézách a helmách" (oba jezdí rallye) a že nám to pak oznámí. Byli jsme s tím srozuměni a připadalo nám to v pohodě a originální.
Pak však červík pochybností zahlodal a tak jsem se zeptala synovy partnerky, jestli to nebude jejím rodičům líto, že se jim vdala jediná dcera, nebyla aspoň ten jeden den "za princeznu", a oni u toho nebyli. Nastávající nevěsta mě ujistila, že je to u nich tradice, a že rodiče se taky vzali jen se svědky a pak s nimi půl roku nikdo z příbuzenstva nemluvil.:-)
Ale přece jenom nakonec mladí uspořádali netradiční svatbu a pozvali na ní rodiče, sourozence, babičky a svědky. Bylo to fajn, všichni byli spokojení a místo svatební cesty odjeli na závody, kde to oslavili s kamarády.
Každý by si měl svůj svatební den uspořádat po svém, vždyť je to jejich slavný den.

květen 22, 2015 08:28
My jsme měli svatbu : Lotka
v kruhu nejbližších příbuzných, tzn. já rodiče a sestra její přítel, pak jsem měla jednu kamarádku s manželem, a ženich měl rodiče, kamaráda jako svědka a druhého kamaráda s manželkou, který zároveň plnil roli fotografa. Svatba sice stála se vším všudy dost, ale hodně se nám, jak píšete, vrátilo v darech - obálkách. Původně jsem si myslela, že si koupím jen "nějaký obyčejný letní šaty", mamka mě ale nahlodala, že jednou za život bych si tu princeznu mohla vyzkoušet. Nakonec se mi to tak zalíbilo, že peněz za půjčovné vůbec nelituju - vždyť v životě člověk utratí za daleko větší blbiny kolikrát daleko víc. Snažili jsme se ušetřit na oznámeních - samovýroba (docela jsme se u toho vyblbli a manžel si vyzkoušel různé prográmky na úpravu grafiky, takže byl nadšenej), na ozdobách na auto (taky samovýroba), na fotografovi a kameře (jak jsme psala shora udělali to pro nás svatebčani a známí). Peněz nelituju, do konce života mám na co vzpomínat. smilies/wink.gif A jak řekla tak kamarádka, co jsem ji tam měla, moje svatba se jí moc líbila a taky na ni ráda vzpomíná. Prý byla taková klidná, pohodová a rodinná. Takže co víc si přát. smilies/smiley.gif
květen 22, 2015 09:17
měla : Kamila
jsem svatbu bez rodičů, jen se svědky. Chtěli jsme to tak a byla to naše svatba. Je třeba to všem důležitým příbuzným vysvětlit, žádné velké "líto" se nekonalo. Moje kamarádka taky chtěla maličkou svatbu, tak se s přítelem vzali na zastupitelstvu v zahraničí. Udělejte to tak, jak to chcete vy - a jak říkám, těm nejdůležitějším to vysvětlete smilies/wink.gif
květen 22, 2015 09:58
velká svatba : Nona
jsou vyhozené peníze, udělala bych malou, jen s rodiči, sourozenci a svědky. Hostina pro pár lidí.....
Když jsem se vdávala, rodina mého budoucího manžela sezvala kde-koho, dokonce kmotru (kterou si nikdo skoro nepamatoval a ani ženich jí neznal) s jejím synem a vnučkou, která se "přijela podívat na nevěstu". Prostě spousta příbuzných má svatbu v rodině jako povyražení.
květen 22, 2015 11:42
... : bb.
Měla jsem velkou svatbu se spoustou lidí, šaty od švadleny, kočár s koňmi a konvoj aut za ním, s velkou dlouhou hostinou s kapelou a neustálým přísunem pití, teplých a studených jídel do pěti do rána, s tisíci koláčky a desetikily domácího svatebního cukroví a zákusků, s patrovým svatebním dortem a několika dalšími dorty kolem, výslužky pro hosty a před svatbou se roznášely koláčky a cukroví po vesnici. Dělalo se to hlavně proto, že manžel měl hodně příbuzných a kamarádů, kterým byl na svatbě. Protože se ženil po třicítce a oni všichni dřív, tak těch svateb stihnul docela dost. No a když tam měl plno hostů on, tak "když už, tak už", tak se pozvalo i z naší strany dost lidí.
Bylo to fajn, ale já si to moc neužila, všechno jsem měla tak nějak v mlze, vnímala jsem to jakoby zvenku, zdálky, ne jako hlavní postava :-)
Jediné velké pozitivum u tak velkých sešlostí vidím v tom, že se sejde spousta blízkých lidí v jednom čase a jednom místě, lidí, kteří se kolikrát neviděli roky. To se mi moc líbí a vůbec té velké svatby nelituju, i když to stálo hrůzu peněz a mohli jsme za ty prachy jet na cestu snad kolem světa.
Ale ty lidi si to nádherně užili, dodneška si občas někdo vzpomene, že to byl parádní mejdan, tak ono s hordou kámošů, muzikou,tunou jídla a bazénem pití, s volným barem včetně doutníků a cigaret prostě není dost dobře možný se otravovat, že :-) Házená s teplými řízky ve čtyři ráno..
Darů jsme dostali hodně, peněz taky, náklady na svatbu to nenahradilo, ale s tím nikdo ani nepočítal.

Pokud by se moje děti oženily, vdaly jen se svědky a pak to jen prostě oznámily, vůbec bych se na ně nezlobila, chápala bych, že nechtějí cirkus a velké přípravy.
Ale pak bych klidně vystrojila velkou rodinnou sešlost, abychom to oslavili a aby se sešli a v klidu popovídali i ti, co se dlouho neviděli, a taky aby se obě rodiny trochu poznali. A následně parádní mejdan pro mladé a jejich lidi, což by asi uvítala dcera, kluci spíš cestu kolem světa, než svatební ejchuchu.
A naopak, když to budou chtít s obřadem a se vší parádou, tak to tak budou mít, ať mají zážitek a na co vzpomínat. Ale to zatím nehrozí, zatím všichni považují svatbu za formalitu, na kterou mají dost času.

Takže, Veroniko, udělejte si to takové, jaké to chcete mít. Jen doporučuju vzít si k srdci radu Kamily a pokud rodiče svatbu chtějí, tak to s nimi dopředu probrat.
Vem taky v úvahu, že malou komorní svatbu můžete mít klidně i s rodiči, jen vy dva, dva svědci a dva páry rodičů, to je osm lidí. Malý krátký obřad, po kterém si zajdete na oběd a ve dvě to rozpustíte.
A nebo se prostě v pátek po práci stavíte na radnici, odsvědčí vám to náhodní kolemjdoucí, které požádáte a dáte jim stovku na kafe, a za hodinu máte odbyto :-) Rodiče se snad neskácí, důležité je, aby vám to potom klapalo, ne jestli bude tchýni chutnat svatební svíčková.

květen 22, 2015 12:08
Souhlas s bb... : Aggitta
... že je dobré udělat malou či větší rodinou sešlost. Abychom se nescházeli jen na pohřbech, že?
Na druhé straně je to skutečně větší vydání, které může být pro mnohé neúnosné.
Jsem ráda, že se naši mladí nevzali na úřadě s 2 svědky, ale že to bylo s plnou parádou, pobavili jsme se, dcera byla opravdu aspoň jednou za život "za princeznu", poznali jsme pár ženichovo příbuzných a on zase širší rodinu než dosud, bude na co vzpomínat.

květen 22, 2015 14:59
Je to už hodně dávno : babi
Brát jsme se chtěli pouze s dvěma svědky.Ale moji rodiče nesouhlasili a tak byla pořádná vesnická svatba.Zabijačka, pečené husy,celý týden babky ze sousedství pekly koláče,dorty.Musela jsem pomáhat při přípravách.Rodiče spokojení,já unavená,ale vesnice nás nepomluvila.Proto jsem svým dětem řekla,ať si svatbu udělají,jak sami chtějí.A tak byly dvě malé svatby i s rodiči.Za ušetřené peníze byly pěkné svatební cesty.

květen 22, 2015 16:18
Dnes : kim
se někteří lidé obávají, že budou pozvání na svatbu, protože je to stojí taky majlant. Oblek, šaty, boty a svatební obálku ( nejméně 1000,-kč. za svatebčana). V případě velké svatby vysonduj jestli o pozvání budou všichni stát.
květen 22, 2015 19:58
vyhozené prachy : Antonín
jedna moj známá obeslala hodně lidí z práce a známých a kamarádek, uspořádali velkou poobřadovou hostinu - a hele, bylo to až trapný, že tam seděla snad sotva desetina lidí... Prostě si to nezkontrolovala. Bylo to pak celé takové divné. Nakonec se lidi sesedli - totiž všude byly jmenovky - a pak se snědl oběd a přípitek a šlo se domů. Kam s tím kvantem jídla, co bylo připravené? Nevím, jak to dopadlo. Asi nijak moc, při odchodu jsem viděl pana otce, jak se v kuchyni dost dohaduje.
květen 23, 2015 13:23
Taky bych se přimlouvala : Míša 2
za to, abyste na svatbu pozvali rodiče. My jsme s manželem rozhodně nebyli zastánci velkých svateb, z toho množství lidí a z organizování toho všeho jsme měli oba osypky. Takže jsem nakonec měla půjčené letní šaty od ségry a po obřadu jsme měli oběd s rodiči a sourozenci, přičemž manželův bratr a moje sestra byli zároveň i svědky. Taky jsem z toho měla trochu obavy, protože u nás to bylo totéž v opačném gardu - moji rodiče měli a pořád mají harmonický vztah, manželovým rodičům to spolu dlouhodobě neklapalo, dnes už jsou asi patnáct let od sebe. Ale ten oběd proběhl v klidu a pohodě. Večer jsme měli neformální oslavu s našimi nejbližšími přáteli. Nestálo nás to moc a bylo to fajn.
Za dva měsíce nás čeká svatba našeho syna a popravdě ještě nevím, co nás čeká. Svatba se bude konat v rodišti nevěsty ( asi 250 km od našeho bydliště ), hostů by mělo být okolo padesáti, z toho z naší strany max. do deseti. Mladí si všechno organizují a z velké části i platí sami. Sami si vyráběli svatební oznámení, nevěsta si spoustu věcí pořizovala průběžně přes nějaké ty svatební internetové stránky. Docela obdivuju nastávající snachu, že je schopná myslet i na takové detaily, které mi naprosto unikají. Oba tím zařizováním a organizováním žijí už delší dobu, takže mám z toho pocit, že by je nic nemělo zaskočit.
květen 24, 2015 08:13
Míšo, : Iris
zaskočí je manželství..jen trochu přeháním, ale v poslední době mám kolem sebe spoustu svateb, které jsou pojaty jako velkolepé divadlo, čím extravagantnější, tím lepší. Radnice nebo kostel? Nuda....

Takže se žije hlavně přípravami na svatbu, propracováváním detailů,kostýmů (v módě je hippie styl..), to vše se sdílí v přímém přenosu na FB.No když to ve finále skončí stabilním manželstvím, nic proti. Ale aby ti lidé nebyli zaskočení tím, že pět minut slávy skončilo a nastává "obyč" život.A do dvou let nešli od sebe.Za ty prachy.
Já to měla dvakrát jen se svědky, s rodiči pak setkání. Všichni byli myslím rádi.Obě manželství skončila blbě a tak mne to nemusí mrzet.Já sama se děsím toho, že nějaká nastávající nevěsta bude také trvat na velkolepém divadle (pláž na Floridě, Prachovské skály, helikoptéra...), se kterým třeba synové až tak souhlasit nebudou.A já na to nebudu mít třeba fyzičku. smilies/wink.gif
květen 24, 2015 11:34
Myško, : Iris
to, že jsem chtěla napsat ...moji synové udělali... mi nikdo neuvěří


..uvěří, už Tě známe. Nedávno jsem se dopustila něčeho podobného, když jsem mluvila o davech chlapů...chybu jsem po sobě našla až hodně pozdě a zježila se nad sebou..Stane se to. smilies/wink.gif
květen 24, 2015 11:38
Krakonoši, : Iris
......smilies/grin.gif
květen 24, 2015 11:38
Iris, : bb.
neděs se:-) když bude nevěsta chtít velkolepé divadlo, tak si ho holt zaplatí, ty jim můžeš z pláže zamávat, až budou odlítat tou helikoptérou a pak se nechat sbalit floridským opáleným švihákem ;-)

...neměla jsem tušení, že jsou ve svatebním kurzu hipies, helikoptéry a tak :-) mám mezery, ale to je tím, že mi je svatební téma lhostejné a na svatbě jsem byla naposledy asi předloni, od té doby myslím ne. Tehdy se konal hezký, klasický a neokázalý obřad u jedné málo známé hradní zříceniny. Nevěsta měla taky hezké, klasické a neokázalé elegantní jemné šaty, po obřadu oběd pro rodinu a nejbližší, asi třicet čtyřicet lidí, a pak mejdan pro velký počet lidí, s jídlem, pitím, hudbou. Takže klasika, žádné extravagance, nemuseli jsme mít padák nebo tak něco v kabelce :-))
květen 24, 2015 20:22
bb - trochu poplkáme, jo? : Iris
Teď jsem možná trochu ovlivněna svatbou mé neteře minulý víkend, ta byla v onom stylu a na skále.Skoro jsem byla ráda, že tam jela místo mne s manželem ta, co mne nahradila. Protože jsem si říkala, že bych se mohla znemožnit svojí nedobrou fyzickou kondicí. Vlastně mi to připadalo jako takový happening pro mladé, starší tam vlastně až na vyjímky nešli. A také to nebylo dvakrát baby-friendly, jak se říká, ale někteří to dali.Takže takhle - spousta lidí, všichni pozváni, ale vůči rodičům a slabším kusům z rodiny se mi to nezdálo moc přívětivé....

O pláži na Floridě sní manželova milenka,jinak by ten vztah asi nebyl dostatečně utvrzen. Jen co on se rozvede (!!), bude spektákl...

Ale když si tu tak povídáme (snad už jen tak nezávazně) o svatbách, v poslední době se rozmáhá jev, který mne malinko dráždí.Hraju na svatbách v kostele a tyhle svatby se mi prostě líbí - tedy líbily. Pokud přistoupí k oltáři dva lidé, kteří, jak říká pan farář, chtějí mít k tomu svazku ještě třetího svědka smilies/wink.gif Dlouhý slib, který někteří umí nahlas zpaměti odříkat, snoubenci stojící proti sobě, klekání, společná modlitba, krásná slova, hudba.....nakonec i spokojení rodiče, kteří mnohdy za touhle volbou místa pro svatbu jejich dětí stojí.

Jenže například tuhle jsem šla hrát - bývá to v sobotu kolem poledne - a před kostelem už stály stolky se sklenkami a šampáněm, poletovaly pestrobarevné balonky a na můj dotaz, který z pochodů by si snoubenci přáli ženich odvětil, že hudbu mají svou, reprodukovanou, nějaká ta romantická písnička, jako z amerického filmu. Že to v tom ohromném chrámě s klenbami znělo blbě je nadmíru jasné, jenže oni byli nejspíš spokojeni.
Protože na tu svatbu přišla z domova, ve svém vlastním volnu a bez honoráře spousta lidí - tedy kromě varhaníků (mám mladého asistenta..) ještě zpěvačka, ministranti a zvoník, řekla jsem si, že se nedám a po: "....co Bůh spojil, člověk nerozděluj" - jsem protlačila mé mladé asistenty a holčina začala zpívat s živou varhanní hudbou živé Ave Maria. Cítila jsem se jako vítěz, když se všechny ty hlavy zespoda začaly ohlížet nahoru a evidentně se začalo hromadně smrkat do kapesníků. Protože v kostele má znít právě ta hudba, která pro něj byla vymyšlena.Na cestu od oltáře ven už se hrál varhanní pochod podle našeho úsudku smilies/wink.gif

Rozepsala jsem se moc, chtěla jsem říct, že jakési svatební agentury vypravují jakési svatby v kostele, aniž by věděly, co do kostela vůbec patří, jak se tam mají chovat, co je tam nejvohdněji proveditelné apod..A nechají si za tu nevědomost zaplatit, zatímco na kruchtu nepřistane ani koláček. Jo, dříve se nahoru vždycky přinesla alespoň krabička s cukrovím,které se rozdělilo mezi účinkující.
Zajímalo by mne také, jestli se někdo zajímá o to, kdo musí po tom všem vytáhnout vysavač a jít vyssávat tu rejži, co je mezi lavicemi, v gotické předsíni kostela a na městské dlažbě před kostelem, která se stává nebezpečnou kvůli uklouznutí - sice se na ní slétavají holubi jako v Popelce, ale víc toho nakadí, než sezobou, v tomhle nám pohádka lhala. smilies/wink.gif No agentura to není.

O čem jsem vlastně já sklerotička chtěla mluvit.......? smilies/wink.gif




květen 25, 2015 11:35
Iris, : Míša 2
obávám se, aby je to manželství opravdu nezaskočilo. Nevěsta u nás už dva roky bydlí, takže jsem měla možnost ji blíže poznat. Ona je učitelka, a to nejen profesí, ale i povahou. Nemůžu říct, že je zlá, to ne, ale nejraději by nás vychovávala všechny. My s manželem si říkáme, že to nějak musíme vydržet, než si najdou bydlení, vztahy s dcerou jsou nic moc, ale syn je tak zamilovaný, že nevidí, neslyší. Bojím se, že až trochu vystřízliví, začne mu to vadit anebo to taky může začít vadit jí, že má chlapa bačkoru. Ale třeba se pletu, třeba jim to tak oběma vyhovuje, znají se tři roky, tak snad vědí, co dělají. My jim do ničeho nemluvíme, nejen co se týče svatby, ale tak vůbec. Některých věcí je mi líto, hlavně toho, že díky ní se zhoršil i synův vztah k sestře, to mě mrzí snad nejvíc. Ale nevím, jak to řešit, aby to nebylo ještě horší. Třeba je to tím, že je nás doma prostě moc, žádné soukromí, snad se to zlepší, až budou ve svém.
Jinak ta svatba by měla být snad tak nějak normální, žádné výstřelky. Bude v evangelickém kostele, maminka nevěsty zpívá v kostelním sboru. Loni jsme tam byli na návštěvě a zrovna byl v kostele nějaký koncert, bylo to moc hezké, příjemná atmosféra, maminka je taky velice milá paní. Mimochodem, právě na té návštěvě jsem si všimla, že se naše nastávající snacha snaží vychovávat nejen nás, ale i vlastní rodiče.
květen 25, 2015 13:37
Iris :)) : bb.
představila jsem si dámy v šatech a kloboucích, slaňující ze skály :-)) to je jak ze scénáře ke komedii :-)
S tím, co píšeš o svatbách v kostele, bezvýhradně souhlasím. Všechno má své místo, svůj způsob, kostelní hudba ke svatbě v kostele podle mého vnímání nejenže patří, ona ten obřad povyšuje na vyšší úroveň, proč si to odpírat a zcivilňovat svatbu, to se nemusela konat v kostele. Když už se ale chtějí o tu krásu ošidit, tak by to aspoň měli budoucí manželé sdělit dostatečně dlouho předem, při domlouvání svatby.
S chybějící výslužkou pro kostel jsi mě překvapila, mně to přijde jako samozřejmost, ale já jsem zvyklá rozdávat pozornosti za ochotu a laskavost. Za nás odnesli do kostela velkou krabici ještě před obřadem, už nevím kdo, ale byl tím pověřen někdo z rodin, a pár dnů poté jsme šli poděkovat my osobně a naši tátové (jedna máma byla nemocná a druhé se nechtělo a ti za nás dali nějaký příspěvek na kostel. Nevím kolik, asi ne moc, bylo to za socíku a byli vycinkaní po svatbě a oba šetřiví :-))

květen 25, 2015 16:11
Iris, ne že bych se chtěla zastávat nějakého buranského chování, : Myška
ale pokud si já najmu a zaplatím svatební agenturu, najímám si ji proto, abych nemusela řešit právě takové záležitosti, jako je třeba úklid v kostele před a po svatbě. Stejně jako mne nebude zajímat, pokud to nebude kostel v mém bydlišti, kde se znám s těmi lidmi kolem, jestli dostali výslužku. Na to mám tu agenturu, aby vše zařídila. Jinak jsem ji nemusela najímat a mohla jsem vše organizovat sama.
květen 25, 2015 16:59
Myško, : Iris
máš určitě pravdu, vtip je v tom, že panem farářem žádná svatební agentura jistojistě nespolupracuje, jejich je pouze ta balonková akce,bonus v podobě pití a občerstvení před kostelem na ulici (dovnitř by s tím nesměli samozřejmě...), samotný církevní obřad s ní nemá co společného.Před začátkem svatby se zvoní na kostelní zvony, pak se ministranti nebo farář makají dolů převléknout, uvítat svatebčany, když se končí a všichni vesele rozsévají tu rýži nebo bublinky, farář, pokud nikoho nemá maká zase nahoru na věž, aby u toho bublání a fotografován zvonil. Když všechno utichne, vezme vysavač a uklízí.Žádnou agenturu tohle dění v kostele nezajímá, domnívám se, že pouze parazitují na zájmu o kostelní sňatky. Rozhodně žádná spolupráce s jakoukoliv svatební agenturou pokud jde o církevní sňatek nefunguje. Alespoň ne u nás. Prostě mše je mše, i pokud je to obřad beze mše, stále je to částečně duchovní obřad s určitými atributy, které spadaji výhradně do kompetence faráře, nikoliv agentur.
Myslím, že se platí pouze za zápis do matriky,kdysi bylo možná zvykem dát něco do kostelní pokladničky - ale pouze podle libosti.Žádné velké peníze za svatbu farnost neinkasuje...víš, mluvím za naši farnost, možná ve větších městech to funguje jinak.

Ano, máš pravdu - svatbu v kostele si věřící organizují výhradně sami včetně přípravy, ohlášek apod. a výslužku zpěvákům a hudebníkům domácí vždycky nosili, sami.Pokud jsou to ale lidé, kterým připadá svatba v kostele tak nějak nevšední a přitom se ani neumí pokřižovat, už předem jsem otrávená.

Mimochodem z druhého konce - ani pohřební agentury zpravidla neumí vypravit pohřeb z kostela, přestože se tak tváří. Některé ano, ale těch je málo.Když někdy před lety vynášeli rakev s nebožtíkem, byla to bohužel docela tristní podívaná..Parta pitomců, Pat a Mat....Že někdo i v kostele hraje a zpívá, to snad ani neregistrují.
květen 25, 2015 18:00
bb : Iris
jo, je vidět, že víš, o čem to je smilies/wink.gif

Dala bych sem foto, ale asi k tomu nemám právo. Neslaňovalo se, ale šlo se hodinu terénem, hliněné stupně, kořeny, občas fakt docela fuška.Kdyby pršelo, byl průšvih. A opravdu - nevěsta, která byla krásná a připomněla mi scénu z Forresta Gumpa, vykasala dlouhé bílé šaty a v kytičkovaných keckách statečně vylezla bez ztráty desítky smilies/wink.gif Oddávající si nesl oblek v batohu. smilies/smiley.gif No já bych také vylezla, ale zpotila bych se, v cíli bych se naopak jistě nachladila, neb tam foukalo a do toho bych cestou určitě potřebovala na malou. A to pak následovala ještě hodinová cesta zpět smilies/smiley.gif
Ale jo, na ten den se určitě nezapomene. Ale kdyby mi syn přišel s podobným návrhem, myslím, že bych...nebyla úplně ráda. Ale je to jejich den, co už my rodiče, na nás přece tak nezáleží, že...?
květen 25, 2015 18:08
začínám : Iris
skoro každou větu "ale"...to je děs číst si to po sobě...uff
květen 25, 2015 18:23
Docela by mě zajímalo, : Krakonoš
kolik z těch módně kostelních svatebčanů potom ječí na názorovejch fórech svoje výplody proti církvi a restitucím. smilies/wink.gif
květen 25, 2015 19:08
Iris, já samozřejmě nevím, jak to mají svatební agentury co se týká svatebního obřadu v kostele. : Myška
Ani nevím, jestli musí snoubenci chodit na jakési to "školení" před svatbou, pokud nejsou praktikující věřící, když mají svatbu zařizovanou agenturou. Možná díky těm agenturám svatba v kostele určitým způsobem devalvovala. Nevím, nijak se o toto téma nezajímám, vdávala jsem se v pravěku a ne v kostele, a určitě se znovu vdávat nebudu.
květen 25, 2015 19:12
Krakonoši, : Iris
přéééésně smilies/wink.gif

Také jsem si teď zrovna uvědomila, jak pro nás, většinově ateisticky založený národ, se najednou v určitou chvíli vykrystalizuje spousta úžasných bohů - mezi cyklisty, hokejisty apod. Nějací Jardové jsou bozi, závody jsou boží,myslím, že i nějaký bůh má jít na hrad nebo co... smilies/wink.gif
květen 25, 2015 19:18
Myško, : Iris
jo, devalvovala je ten správný výraz.

A neházej flintu do žita, třeba někdo přijede na bílém koni, pořád se tu tvrdí, že chlapů je spoooousta smilies/grin.gif smilies/wink.gif
květen 25, 2015 19:23
Míšo 2 : Iris
držím palce. Jako matka synů chápu Tvoji nejistotu, obavy. Holt život nám přiděluje stále nové funkce a s nimi spojené úlohy a těžkosti.Snad i radosti. Ať vám to všem dobře dopadne smilies/smiley.gif
květen 25, 2015 19:31
Iris, pozor, já na nikoho nečekám! Natož na prince. Ještě tak na toho koně, ten by se mi líbil, koně jsem kdysi chtěla... : Myška
Nejsem z těch, co neumí a nechtějí žít samy. Naopak. Mě to baví čím dál víc. Protože ve skutečnosti nejsem sama, jsem jen bez partnera a to je rozdíl.
květen 25, 2015 19:44
Byla jsem na krásné svatbě : babi
v kostele.Jenže po pár letech následoval rozvod tohoto páru,u soudu.Dodnes moc nechápu,jestli je rozvod platný.Vždyť pan farář řekl:co Bůh spojil,člověk nerozlučuj.A člověk rozloučil.
V době,kdy se více jak polovina manželství rozvádí,je svatba v kostele jen hezké divadlo.
květen 26, 2015 12:00
babi, to bych neřekla. Jsou páry, které to berou vážně, které mají svatbu v kostele, protože jsou věřící, protože ji chtějí před bohem. : Myška
Netroufnu si odhadnout poměr mezi těmito a těmi, pro které je to jen divadlo. No, a že manželství skončí, to se stává. A je dobře, že neplatí to - co bůh spojil, člověk nerozlučuj. Protože snad není účelem trápit se do konce života po boku partnera, který přestal být partnerem a je jen nuceným spolubydlícím. Církev civilní rozvod v podstatě neuznává, rozvedený člověk, který měl první svatbu v kostele, by znovu v kostele svatbu mít neměl.
květen 26, 2015 12:50
ano, : Iris
Myška má pravdu, svatbu v kostele můžeš mít jenom jednou !

Jestli se pár sezdaný v kostele rozvede, je rozvedený civilně, před bohem manželství platí navždy - což ale v praxi nikoho nezajímá, hlavně ne ty, kteří se berou v kostele právě jen pro to divadlo.Opravdu věřící většinou spolu zůstávají do smrti, i oni se ale občas rozvedou, znám tři takové páry u nás (za dvacet let).
Pokud jsou věřící, znamená to pro ně,že když se znovu s někým seznámí a chtějí vzít, je možná už jen civilní svatba. S tímto partnerem potom před bohem vlastně cizoloží, čímž jsou vyloučeni ze svátostí - nemohou tedy k přijímání atd., žijí vlastně v hříchu.
Pokud o svátosti stojí, jsou vlastně potrestáni, hlavně je to blbé u těch, kteří rozpad manželství nezavinili.
Chtějí-li vyjímku, lze to po strašných obstrukcích snad udělat a musí se o ni žádat u papeže.
Myslím, že opravdu věřící k sňatku přistupují s tímhle vědomím zodpovědnosti.Žádné rozvody na běžícím pásu.

Pro pobavení - farář vyprávěl, jak jednou připravoval snoubence před sňatkem, a když jim říkal, že to je svazek na celý život, nevěsta se zděsila a s hrůzou v očích zavyla: "..ježíši,to jako nafurt?". No a vím o jedné nevěstě, která si teprve při povídání s farářem uvědomila, že její nastávající nesplňuje všechno tak, jak to chce a jak ona by to chtěla mít - ze svatby sešlo smilies/wink.gif
květen 26, 2015 13:16
Iris, : bb
já to beru tak, že pokud se svatbou v kostele míní církevní obřad, tak je ten sňatek vždycky požehnaný. O svátost manželskou může jít jen když jsou oba pokřtění a praktikující věřící. Dnes už se to tak nebere, je dost pokřtěných věřících, pokřtěných nevěřících, pokřtěných nepraktikujících věřících, taky jsou smíšené páry, kdy jeden má k náboženství a církvi silnější vztah, nebo je jeden z páru nepokřtěný, někdy věřící, někdy nevěřící, a druhý věřící křtěný. Všichni jsou v kostele oddáni, sňatek požehnán.
O divadlo v kostele jde, když kostel poslouží jen jako kulisa, místo pro civilní obřad, s některými "kostelními" prvky, jako třeba právě ta hudba.
Ostatně, u nás se to sešlo taky zajímavě :-)
květen 27, 2015 00:33
... : bb.
Jsem trošku alergická na pány "mělobyse" a "onoseto". Toť můj komentář k tomu, co píše paní Ulmanová o chlapech - "měli by se pochlapit". No měli, Holomci. Ale nevím, zda jim to bude co platné, pokud se ženy nepoženští. Co to znamená poženštit? A co tedy znamená pochlapit? Pokud pochlapit znamená hurá svatba a děti, co chci zabezpečit a postarat se o ně, pak poženštit by mělo znamenat hurá svatbě a děti, o které chci pečovat, stejně jako o zabezpečujícího manžela a domácnost, aby se celá rodinka měla dobře a bylo jí doma dobře.
No, a jak k tomu ty chlapy a ženské donutit? :-))

Ono by se toho mělo...to bychom napsali článků, jéje.
květen 27, 2015 11:32
bb : Iris
jo, absolutně ano! Poženštit potřebují smilies/cheesy.gif
květen 27, 2015 13:26
... : bb.
smilies/smiley.gif
květen 27, 2015 23:54
Teď jde o to, kdo první? : Myška
jestli napřed mužský pochlapit, nebo ženský poženštit?...
květen 28, 2015 05:12
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]