O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TÁTA MI VYHROŽUJE PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 29 leden 2015
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Je mi 16 a chodím na střední školu do prvního ročníku. Otec mi řekl, že pokud budu mít nějakou 5 na pololetí, tak hned jdu na pracák. Mám svého přítele, a tím pádem mi bude chtít zakázat i jeho.

 

 

 

 

 

 

     Jsme spolu už rok, příteli je 19. Chceme bydlet spolu. Potřebuju se proto zplnoletnit.  A tak bych potřebovala  zjistit, co vše je k tomu potřeba, a jestli to jde i bez souhlasu rodičů.

 

Děkuji, HANKA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Haničko, ženská šestnáctiletá,

 

     jsi v dost mizerné situaci. Podle všeho jsi poslední dobou na školu kašlala a táta si s tebou neví rady a už střílí od boku... No, on tě ze školy nevezme, záleží na konečném vysvědčení. Ale rozhodně je fakt průšvih, že ti ta škola moc k srdci nepřirostla. Teď sice máš plno nejrůznějších zájmů, chápu tě, ale bohužel, nikde není nic zadara a ani ten tvůj partner by tě asi nemohl živit, šatit, všechno za tebe platit.

 

      Bohužel, bez nějakýho toho vzdělání nemáš šanci se pak trochu slušně zaměstnat. Tedy, pokud bys si nechtěla vydělávat třeba mytím nádobí, uklízením, doplňováním zboží, prací sanitářky na LDN (léčebně dlouhodobě nemocných, tedy v podstatě vytírání fuj věcí a omývání starých nešťastných a nemocných), a podobné "super práce". 

 

      V podstatě, čím víc toho umíš, čím lepší máš vzdělání, tím si pak můžeš najít lepší povolání. Takže - být tebou, řeknu svému drahému, aby ti s tím učením pomohl. Zatni zuby a zvládni to.... I za cenu toho, že ten příští půlrok fakt napneš všechny síly.

 

      Jsem přesvědčená, že táta by nebyl tak tvrdej, kdybys ve škole prosperovala. 

 

      A k tomu, co je potřeba na papír, podle kterého budeš plnoletá: holka, to bych ti fakt nyní nepřála, protože to se umožňí jen v případech, že je dívka těhotná a už se s tím nedá nic dělat. Pevně věřím, že se jen kvůli tomu, abys mohla odejít z domova, nenecháš "zbouchnout". Zkus si přečíst pár příběhů na Kudlance, abys věděla, že to fakt není nic jednoduchého.

 

      Kde ostatně máš záruku, že by ten tvůj drahý byl už nadosmrti tak zamilovaný, když by "měl na krku" nevzdělanou sedmnáctku s dítětem na krku, která nikam nemůže, protože musí být doma s dítětem? A tak by si chodil on sám... No, nevím, nevím, jak dlouhý by měl pak váš vztah trvání. Téměř ve všech podobných případech to dopadne tak, že on se jednou naštve a řekne, že takhle si to nepředstavoval, že od dvaceti nebude jen sedět doma na zadku...

 

     Jo, Hani, já ti nechci kazit náladu, ale bohužel, je to tak... Když tak ještě napiš, poradím ti...

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (26)add feed
Koule na pololetí : Krakonoš
a von ti toho přítele ještě fotr nezarazil? Teprve se rozmejšlí? Ty ani nevíš, jak máš hodnýho tátu, ty šestnáctiletá náno. To vižejo, zplnoletni se, dělaj to na počkání na vakzále vedle úschovny zavazadel a spěšnin. Co kdybys začala hlavně řešit, jak ty koule nemít? A pak až nějaký bojfrendy? A kdybys měla pocit, že jsem na tebe hnusnej, tak nejsem, to bys teprv koukala, kdybych byl. smilies/smiley.gif
leden 30, 2015 03:16
táta Tě má rád a chce, aby jsi měla vzdělání : Inka kuk
proč tak spěcháš do dospělého života???? Do zodpovědnosti ... té si v životě užiješ pak až do smrti. Jen pěkně zůstaň u tatínka a poslouchej ho co říká, má pravdu, mít pěktu na vysvědčení svědčí o tom, že na to kašleš. Je mi jasné, že jsi zamilovaná a i na to máš ještě dost času až do smrti, tohle je Tvá první láska a jestli je Tvůj přítel korektní, tak Tě ani k takové pitomosti jako je zplnoletňování nebude přemlouvat, neboť mu dojde, že Tě pak bude muset živit. Od dobrého vzdělání se pak bude dál odvíjet Tvůj další život, budeš moci dělat práci, která Tě baví ... i kdyby Tě přítel opustil, práce Ti zůstane, bude Tě bavit a naplňovat, vyděláš si s ní peníze a budeš moci se svým životem naložit, tak budeš chtít, uživíš se na úrovni jakou si představuješ ....
leden 30, 2015 08:09
Škoda, že nejde zplnoletnit na zkoušku. : mamča
Třeba na rok, kdy by si slečna vyzkoušela, jaké to je, když se člověk musí o sebe postarat sám, se vším všudy. Od bydlení, všech poplatků s tím souvisejících, jídla, oblečení... To by po roce Hanička rychle spěchala zpátky pod ochranná křídla rodiny.
Tahle Hanička si zřejmě představuje, že by jí táta dával tak 20 tisíc výživného a ona by byla ta plnoletá, samostatná a dělala si, co jí libo, nestudovala a užívala si své pubertální lásky.
Proč k dospělému tělu Pánbůh nenadělí i dospělou hlavu ? Škoda, že u nás neexistují internátní školy s vězeňským režimem, odkud by puberťáci vypadli aspoň až po maturitě či vyučení.
Chudák její táta !
leden 30, 2015 08:58
no já si myslím, že slečna na naše komentáře není vůbec zvědavá : mila1
ptala se, jestli jde zplnoletnit bez souhlasů rodičů.
Zapátrala jsem a ejhle, jde to.
Tato dívenka se evidentně chce nabít kokos a je jí jedno, co jí budeme radit.


A) "Zplnoletnění" ve smyslu emancipace náš právní řád nezná.

B) Jinak viz § 8 OZ, § 13 ZR, 194 OSŘ

1) Způsobilost k právním úkonům se v plném rozsahu nabývá zletlostí.
2) Zletilost se nabývá dosažením 18 let, dříve jen uzavřením manželství.
3) K uzavření manželství nezletilcem je třeba povolení soudu - viz cit. ust. OSŘ -, bez něhož je uzavřené manželství neplatné a jeho neplatnost vysloví soud i bez návrhu, pokud nezletilý nedovršil 18. rok nebo manželka neotěhotněla. Nezletilec musí být starší 16 let.
4) O povolení k uzavření manželství je oprávněn žádat soud ten, kdo hodlá manželství uzavřít. Účastníky jsou ten, kdo hodlá uzavřít manželství, a jeho zákonní zástupci.

leden 30, 2015 11:24
a v novele občanského zákoníku lze požádat o zplnoletnění i v případě, že člověk mladší : mila1
18ti let podniká.... ale to asi nebude případ Hanky

Já jen doufám, že se jí v hlavě rozsvítí a přestane dělat blbiny a začne se učit, školu dokončí a pak teprve bude myslet na to ostatní...
leden 30, 2015 11:28
No a aby to pochopila i Hanka, : Krakonoš
protože řeč paragrafů pro ni může bejt dost nesrozumitelná:
- nech si vod toho svýho umělce udělat dítě a vdej se, pokud ti to soud povolí
pak budeš "svobodná". Na jůtjůb si k tomu pusť film "Šestnáctiletá matka", ten se k tomu dost dobře hodí, taková malá příprava (velmi pozitivně přibarvená) na realitu.

- s tim podnikáním to nejni tak žhavý, tam potřebuješ souhlas rodičů, takže tudy cesta nepovede.

Pro všechny případný další slečny, který nejsou na naše komentáře zvědavý - doporučuju výrazně v dotazu poprosit Danielu, aby váš dotaz neuveřejňovala na Kudlance, určitě to bude respektovat. Jinak máte smůlu. smilies/wink.gif
leden 30, 2015 12:30
..... : Nona
Hani, Krakonoš je zbytečně zaujatý.... prostě bys měla pochopit, že v 16 letech jsi ještě dítě a pokud žiješ u svých rodičů (nebo jednoho), kteří Tě živí a podporují na škole, měla bys "jet" podle jejich pravidel. Ze všeho nejdůležitější v Tvém věku je vzdělání, takže se soustřeď na toto, aby ta pětka nebyla a pokud bude, tak abys ji do konce roku opravila.
S tou láskou a společným bydlením tak nespěchej, 19 letý kluk je taky ještě skoro dítě, je to opravdu moc brzy.....
A hlavně pozor na to neplánované mateřství, to by byl průšvih!!! smilies/smiley.gif
leden 30, 2015 12:47
Hani, : Giota
potřebuješ se "zplnoletnit", abys mohla bez souhlasu rodičů bydlet s přítelem a kašlat na školu? Jenomže plnoletý nestudující člověk, nebydlící u rodičů, se musí sám živit. Takže pokud nemáš zazobaného přítele, tak by tě "pracák" neminul...
Možná ti to teď připadá jako bezva život, stát na vlastních nohou a NIC "nemuset" jako dospělí. Bohužel je to přesně naopak, veř mi. Dospělost a plnoletost neznamená jen svobodu (už ti rodič "nemá co poroučet a zakazovat"), ale ke každé svobodě patří i odpovědnost. Jedno přirovnání - vlk v ZOO má jen výběh, zato denně žrádlo, vlk v přírodě může běhat kde chce, ale má jen to co si uloví. Jasně, že žádný vlk dobrovolně nevleze do ZOO, svoboda je fajn i za cenu nesnází - ale p o z o r - malé nedospělé vlčátko v přírodě bez péče rodičů neobstojí a zahyne. Žádné malé vlče by nenapadlo odejít od rodičů dřív než si samo dokáže ulovit potravu. Přemýšlej o tom.
Tvoje touha osamostatnit se a žít si po svém je v podstatě správná, ale na realizaci je ještě brzo. Takže zatím využívej výhody rodinného zázemí a na budoucí samostatnost se co nejlépe připrav.
1. Zaber ve škole, ať nepropadneš, dokončit nějakou školu by měla být priorita číslo jedna. Pokud ti to fakt nejde na střední škole, prober s rodiči, jestli by ti to nešlo líp na učňáku.
2. Domluv si s rodiči pravidla hry, tedy třeba že v týdnu budeš odpoledne a večer doma a šprtat, víkendy strávíš u přítele. O prázdninách si pak můžete spolu zahrát na 2 měsíční samostatnost (jak napsala mamča - jakési zplnoletnění, ale ne na zkoušku, ale v mém případě "na dobu určitou")

leden 30, 2015 13:21
... : Bara
Uz jen to, ze jeji 19ti lety pritel ji v tom zrejme podporuje, naznacuje, ze ani on nema paru o tom, co je zivot. Ale laska hory prenasi.
leden 30, 2015 13:51
Nono, prosím tebe, ... : micka
... v čem je Krakonoš zbytečně zaujatý???
Tady se táta silou mocí snaží udržet holku na škole a ona místo toho, aby zamakala a trochu tomu pomohla, tak zjišťuje možnosti zplnoletnění. A jak to asi dopadne?

V nejlepším případě tak, že ta kačena bude chodit do školy s kyselým ksichtem a bude tátovi ukazovat, jaký mu dělá milosti. Pak ze školy vyleze naprosto nepoužitelná. Práci nesežene protože, takových blbek je na každém rohu tucet.

V horším případě se nechá ze školy vyhodit a zůstane tátovi na krku. Bude využívat plný komfort domácího zabezpečení a nedá za to ani korunu. Však, kde by jí vzala.

V ještě horším případě totéž, jenže pak z nudy nebo chybou přijde do jiného stavu a táta je bude mít na krku všechny. I tím kyselým ksichtem.

Případně se nechá zbouchnout úmyslně, pak se nechá zplnoletnit a PAK se vrátí na krk tátovi i s miminem, protože devatenáctiletý kluk je zvědav na mimino stejně jako naše kočka na kvalitu ovzduší v Číně.

Přítel v devatenácti letech nejspíš nic nepodporuje, protože o tom nepřemýšlí. Má zásun a tím to končí. Čím dostupnější zásun, tím větší pohodlí. Převzít zodpovědnost za ženu, domácnost či nedejbože mimino, to ho ještě ani nenapadlo. Ale ano ... mluvit o tom mohli. Asi na úrovni ... ano, ano lásko moje, na tu zdržovačku se školou zapomeň a hupni ke mě do pelíšku.
...
Cože? Ty jsi těhotná? Co blbneš? Dej to pryč. Já ti alimenty stejně platit nebudu.




leden 30, 2015 17:49
micka : mamča
Hezky shrnuto.
leden 30, 2015 18:00
hezky shrnuto leda pro Hanky tátu, když si s Mickou budou chtít pokecat, jak je s dětma kříž : bb2.
ale pro Hanku fakt zbytečně, v 16 jsme taky nebyly obdařeny zkušenostní moudrostí a co si z Micky komentáře asi tak vezme? že je 16letá kačena?
nebo tohle?
Přítel v devatenácti letech nejspíš nic nepodporuje, protože o tom nepřemýšlí. Má zásun a tím to končí.

Vašim synům šlo v 19 jen a jen o zásun, nebyli zamilovaní, neměli upřímně rádi? No to jste je hodně blbě vychovaly, dámy :-))
leden 30, 2015 18:22
Hanko, : bb2.
zplnoletnit tak, aby sis život zlehčila a zbavila se komplikací, fakt nepůjde, to už ti tu pár lidí vysvětlilo.

Já ti celkem rozumím, taky jsem byla v 16 zamilovaná a on taky a vůbec mu nešlo jen o zásun, dělal kvůli mně dost na to, abych nepochybovala, že mě miluje, tak proč ne ten tvůj.
Zkusím ti poradit, tak si vyslechni trochu kázání smilies/smiley.gif
Fakt totiž je, že školu budeš potřebovat. Teda ten papír, žes ji absolvovala. Bohužel, společnost je tady tak nastavená, že když si budou v práci vybírat ze 2 lidí a ve všem budou tak nějak stejní - tak například 2 dvacetileté holky, stejně sympatické, obě budou mít za sebou pár brigád, takže je jasné, že práce se nebojí - tak vezmou tu, která bude mít maturitu nebo bude vyučená. Nebudou brát obě, aby zjistili, která je lepší, šikovnější, pracovitější. Na to nejsou dneska peníze ani čas smilies/sad.gif dlouze zjišťovat, kdo je ten schopnější, šikovnější. Prostě vezmou tu, která bude ten papír mít, protože pro toho, kdo ji bude přijímat, to bude znamenat - tahle udělala, dokončila školu/učňák, ta umí věci dotáhnout do konce, umí trochu máknout. Ta druhá má jen základku?? no asi je to flákač, je hloupá, je neschopná a kdovíco..
Pak třeba zjistí, že ta maturantka hned po zkušební době začala marodit a to furt a oni musí stejně hledat náhradu - ale to už se tebe nebude týkat, ty už budeš třeba někde ve fabrice skládat hadice do krabic, zatímco ona bude za vodou.

S maturitou nebo výučním listem se ti prostě otevřou vrátka k dalším možnostem, které můžeš a nemusíš využít, ony i ty brigády se studentům SŠ shánějí snáze, než absolventům 9 tříd ZŠ, a seženou lepší. S tím nic nenaděláš smilies/sad.gif tak proč si to dopředu pohnojit a zkazit si už teď všechny lepší šance?

Taky se může stát, že najdeš nakonec nějakou práci a tam ti bude šéfovat děsná blbka nebo idiot, budou dělat vedoucí směny nebo mistrovou nebo vedoucí sekretariátu, ty budeš muset poslouchat jak hodiny a jen proto, že mají tu maturitu.
A ještě přidám smilies/smiley.gif Ve 20 to třeba zkousneš, ale představ si, že ti bude 35, budeš mít dvě malé děti, takže nebudeš mít čas dohánět po večerech nějakou školu, maturitu, a tak budeš pořád dělat jen pomocné práce, nejhůř placené, fyzicky náročné, otravné - a bude tě buzerovat 25letý cápek v košili s kravatou. Zrovna se s ním rozešla holka a on si tu frustraci pěkně vybije na tobě a ty, protože si nebudeš moct dovolit přijít o práci, o příjem, to strpíš, ale bude ti zle, poleze ti to na nervy a budeš nešťastná. Kam to povede? budeš si to vybíjet doma, na těch, co se nemůžou tolik bránit, takže na dětech, nebo na partnerovi, nejspíš na všech. Časem se začnete hádat, protože on toho koneckonců taky bude mít z práce plné kecky, a na životní průsery zaděláno...

On ten život na ně může zadělat i tak, jasně, ale proto je fajn se jim co nejvíc vyhnout dokud to jde, ovlivnit to, aby těch komplikací bylo co nejmíň, aby ses měla (a tvůj partner s tebou) co nejlíp.

Co to teda zkusit vzít z druhé strany, nějak tak, jak už radila Giota? Hele, my rodiče (mám děti starší než jsi ty) chceme těch malérů co nejmíň, chceme, aby děti neopakovaly naše chyby, a proto je trochu omezujeme.
Odbočím - když bylo mé dceři 16-19, byla na střední jako ty a byla tak nějak, jemně řečeno, rozevlátá smilies/smiley.gif lítala by po všech čertech, diskotéky střídaly plesy, koncerty a čundry, furt něco. To by bylo v pohodě, ale škola šla do kopru, byla na tom podobně jako ty. Tak, jako u tebe táta vidí problém v partnerovi, tak já ho, celkem asi oprávněně, viděla v tomhle. Samozřejmě měla i kluka smilies/smiley.gif Znáš to, to není jen ta akce, ale odpoledne předtím už byla duchem mimo, to znám, taky jsem to tak měla, jenže mě naši nepouštěli moc často, taky nebylo tolik akcí, jako teď. No a půl dne po akci taky mimo, protože se vyspala a pak než se nastartovala na školu, tak byla neděle večer. Nechtěla jsem zakazovat a omezovat preventivně, dokud škola byla v pohodě, tak si mohla dělat víceméně co chtěla, doma pomohla, v drogách nejela (vyzkoušení marjánky jsem neřešila, stejně tak občasné kouření nebo napití na akci, ostudu nedělala). Jenže když škola v pohodě nebyla,
tak jsem zavedla omezení a pravidla, a ona se cukala, ale dodržela, protože když dodržela, tak byla odměna - jednak mohla vyrážet, jednak jsem jí na to dala peníze, jednak občas bonus navíc, třeba něco na sebe a tak podobně.
Dneska už má vysokou a práci, jakou si přála a říká, jak je dobře, že jsem ji omezovala, že by tu školu asi neudělala, kdovíjaký průšvih by se konal, a že to prostě bylo nutné, že to ví. Jsem ráda, musím říct, že jsem tehdy měla strach, že to pokazí náš vztah a odcizíme se. Nestalo se, zaplaťpánbu smilies/smiley.gif Ale občas to bylo výživné.
Je to hlavně její zásluha, že se nešprajcla, protože co si budeme povídat, kdyby zdrhla z domova a nastěhovala se k příteli a třeba si přivodila miminko, těžko bych něco zmohla. Naštěstí měla nějakou brzdu, pud sebezáchovy. Na vysoké už to bylo v pohodě, vůbec jsem ji nemusela sledovat.

Tak co kdybys poprosila tátu, že si s ním chceš popovídat a rovnou mu říct, že než se začne rozčilovat, ať tě vyslechne. Nebo - mu napiš mail, dopis. Ty víš, co by tak bylo nejlepší, dcera se mnou vždycky rozebírala a dodnes rozebírá, syn mi nejvíc věcí vypíše v smskách, mailech, na icq, ale pár těch zásadních jen z očí do očí. Tak to si promysli, co by tak táta snesl spíš...
No a vysvětli mu, že rozumíš tomu, co dělá, proč to dělá. Že si uvědomuješ, že je škola pro tebe důležitá a že mu na tobě záleží. Ale že prostě už nevíš jak dál - zahraj mu na city! smilies/smiley.gif každý rodič chce radši menší malér než větší, to si pamatuj a podle toho si připrav proslov smilies/smiley.gif ...že prostě ho (svého přítele) máš ráda a nechceš ho přestat vídat, a že když táta přišel s tímhle, tak že tě napadají jen samé blbosti, že víš, že to jsou blbosti, ale prostě už nevíš kudy kam, že tě napadlo nechat se zplnoletnit, aby - opět zahraj na city - aby se tě táta zbavil a neměl s tebou starost.
Jenže to jde jen kdybys byla těhotná, a to že teda zatím nechceš, no...
A tak že bys navrhla třeba tohle - a teď navrhni to, co je přijatelné pro všechny - že třeba PO, ST, ČT a NE budeš doma a učit se tak, abys na konci roku nepropadla. ÚT odpoledne budeš s přítelem a od pátku hned po škole do neděle dopoledne taky - pokud u něj nemůžeš spát, tak nějak jinak, třeba pátek odpo a večer, na noc domů, sobota celý den, na noc domů, neděli doma...apod.

Řekni tátovi, že když nebudeš muset myslet na to, že nemůžeš být s přítelem a jak to udělat abys s ním byla, že když budeš vědět, že např. zítra a popozítří s ním budeš, a mezitím si můžete psát, skypovat, tak že budeš v klidu a budeš se soustředit na školu.

Že byste si mohli dát takovou zkušební lhůtu, třeba do konce dubna, kdy se budeš šrotit a přineseš pár dobrých známek a táta uvidí, že to funguje. Hlavně to pak dodrž, i časy příchodu domů, i pomoc doma, kterou slíbíš, i to máknutí ve škole, aby se pak stejný problém neopakoval v květnu.
Jo, a rozhodně si obstarej a nezapomeň brát antikoncepci. Přece si chcete s přítelem užívat, bavit se, studenti mají slevy na kdeco, přece nechceš sedět doma s miminem nebo chodit na potraty..
leden 30, 2015 18:59
Micko, : Nona
já jsem napsala, že Krakonoš je proti Hance zbytečně zaujatý..... slušně jsem chtěla sdělit, že i když zde má anonymitu, nemusí Hanku urážet.... vidím, že ani Ty nejdeš pro urážku daleko..... souhlasím s bb2, Hanka s přítelem jsou mláďata a tím, že jim budeme malovat černou budoucnost a křičet na ně, je nevychováme, spíše odeženeme....
Hanka je normální holka, která plave ve škole a bouří se proti tátovi.... takže jsem jí napsala, aby se zaměřila na školu, že láska je sice krásná, ale škola je přednější....
Zplnoletnění je jen touha po svobodě, volnosti a životě bez otravných rodičů..... rozumný ročič by to dítěti měl vysvětlit a rozumné dítě by to mělo pochopit....
leden 30, 2015 19:24
Ano, přesně tak. : Krakonoš
...rozumný ročič by to dítěti měl vysvětlit a rozumné dítě by to mělo pochopit....

Protože vočekávám, že na vysvětlování už v Hančiný rodině došlo, leč Hanka to stále nechápe a proto napsala na Kudlanku, dovolil jsem si ten luxus (nejsa jejím tátou) a urazil ji konstatováním, že nejni rozumná, čili je - chová se / uvažuje jak - nána (doufaje, že se jí trochu rozsvítí). Předpokládám, že šestnáctiletá Hanka už ve svým životě slyšela i sama použila mnohem, vo několik řádů drsnější vulgarismy, než je nána, tak mi tu nánu, použitou v jejím zájmu a z lásky ke všem bytostem, vodpustí. smilies/wink.gif
leden 30, 2015 20:15
OK, souhlas Nono ... : micka
Mě se tvoje rady líbí. Podobné jsem říkávala i dceři. Potud s tebou souhlasím. Plně. Jenže Hanka je už slyšela od otce a nejspíš i okolí a zjevně nedbá. Hanka možná není to, čemu se říká rozumné dítě. Pro ní není přednější škola, ale volnost. Co nastane, kdy tu volnost vezme do svých rukou? To jí máme tady poplácat po rameni, a říct, že to bude dobrý? A v duchu vědět, že to to bude hodně, hodně špatný?
Jak si to vlastně Hanka představuje? Vezme si svobodu a volnost zaletět si volně a bezstarostně na rybníček s milovaným partnerem a když přijde hlad vrátit se na hojně zasypaný dvoreček? Takhle žijí kačeny na vesnických dvorcích. V tom případě to není urážka, ale prosté konstatování faktu.

A dál, co si dneska pomyslíš o dívce, co nemá nic jiného než základní školu? Nemá ani ten učňák. Tedy ho nebyla schopná absolvovat. To může nastat asi tak ve třech základních případech: a) je mentálně zaostalá (IQ k 90), b) neschopná cílené práce c) měla tak špatné rodinné zázemí. V tomto případě zjevně bod c) neplatí a podle stylu dopisu ani bod a).
Ani se nemusím moc vžívat do její situace za pár let. Předčasně zplnoletnělá, s miminem na ruce, zato bez práce, bez peněz, tátovi na krku se takhle jednou tleskne dlaní do čela "já byla blbka". Takže co je špatně na tom, že se do dozví dřív? Však jí takhle budou vnímat. Zase jen konstatování faktu.

Toho mládence jsme my nevychovávaly. Kdyby to byl můj syn, tak mu taky řeknu svoje. Ikdyby činil chyby jen z čisté ničím nezkalené lásky a osobní nezkušenosti, neopravňuje ho to slibovat Hance společnou domácnost a tím jí vlastně odvést od vzdělání a znepřátelit jí s její rodinou. Protože z následků se on vyvlékne docela snadno (až na nějaké ty alimenty), ale ona ne. A ikdyby to byla láska jak z Romea a Júlie, vzpomeň jak ti dopadli.
leden 30, 2015 20:37
jo ... úklik ... : micka
Poznámka o mládencích se měla vložit do odpovědi bb2. Omyl. Omlouvám se.
leden 30, 2015 21:10
jo, jenže teď píšeš něco jiného, předtím jsi to měla jasné: : bb2.
nejspíš nic nepodporuje, protože o tom nepřemýšlí. Má zásun a tím to končí


Nejsou všichni kluci v 19 jen takoví, jen zásunoví.
leden 31, 2015 00:21
Ano, bb2, už asi vím, ... : micka
... někdy se jeden chce vyjádřit rychle, zjednoduší, zaokrouhlí a ono se nezadaří.

Samozřejmě, že jako u všech je u těchto kluků celá škála chování, jednání, přístupů k životu a věcem lásky. Od zamilovanosti a lásky plynoucích z citů, přes potřebu něco dokázat sobě nebo ostatním, až k tomu zásunu, kdy se už nejedná ani o to dokazování si něčeho, ale jen a pouze o ten okamžik uvolnění. Všechny stavy se objevují, některé častěji, některé méně často.

Na který konec škály asi patří Hančin přítel? Dovedu si představit více variant.
Od naivně nezkušené představy "sestěhujeme se a od té doby budeme žít šťastně a spokojeně", přes "víš, že tě mám rád a budu se o tebe starat celý život, ono to nějak půjde" až po "tovíšžetěmiluju,tak už poď".

Plus jejich věk. Jejich vztah může sice přetrvat desetiletí, nicméně statisticky má šanci asi jako čokoládovej hrnec horkýho guláše?

Teď k tomu přihoď i tu nešťastnou školu. Ať si o současném vzdělávacím systému myslíme cokoliv, nejsou všechny věci z ní zbytečné. Navíc ten papír potřeba je. A kdyby nic jiného, ukazuje, že držitel byl schopen po určitou dobu alespoň ráno vstát a někam dojít. Když už nic jiného.

Tobě to možná vychází jinak, ale když si dám toto do kupy s Hančiným dotazem, tak mi z toho vychází buď mládencova totální naivita nebo lhostejnost. Obojí je v této situaci dost nebezpečné. Prostě mi tady spíše naskočila ta lhostejnost. Bez důvodu a bez opory v dotazu. Moje chyba.

A nebo se mýlím dokonale, mládenec má programátorskou firmu (nebo dělá klempířinu) a s Hankou jsou nerozlučná dvojka a takoví zůstanou do konce života. On se bude otáčet ve firmě, Hanka v domácnosti a věci jen klaply na svoje místo. Ovšem jako otce by mne k o tom museli hodně, ale opravdu hodně dlouho přesvědčovat.
leden 31, 2015 06:46
Mě prostě ... : micka
nejde dohromady představa kluka, co má v devatenácti porovnaný hodnoty do té míry, že je schopen a ochoten převzít zodpovědnost za ženu a domácnost s představou kluka, co nechá holku zbytečně propadat ve škole a ničit si vztahy s rodiči.
leden 31, 2015 06:52
jen : Iris
úvaha trochu mimo...myslím, že se dá poznat z příspěvků, kdo z nás tu má dcery a kdo syny. Případně obojí, viď bb?

Tak já jako mám dvou dospělých, pohledných a hodných kluků mohu svědčit o románově čistých citech chovaných k dívkám, k zásunům se nemůžu přesně vyjádřovat, ale k slzám z nešťastných vztahů ano.Několikrát se stalo, že holka byla tou akčnější a poněkud vulgárnější ve vztahu (z toho co vím).O naivitě -náctiletých si myslím totéž, co většina - nejsou moc připraveni do života, realita kolem nás je nějak v tomhle směru správně nemotivuje, zdá se mi.Nezřídka i třicátníce jsou často (soudím z Kudlanky) totálně mimo realitu...
leden 31, 2015 07:05
oprava : Iris
....samozřejmě jako máma smilies/wink.gif Já nějak vynechávám poslední písmena a věci nedotahuji do konců...smilies/wink.gif
leden 31, 2015 07:07
Hanko : mia I
Daniela Ti poradila velice moudře.

Být tatínkem, opravdu Tě s takovým prospěchem vezmu ze střední školy a nepošlu Tě na pracák , ale do nějakého učiliště. Možná úplně nepropadáš, ale budeš zřejmě samá čtyřka. Místo Tebe může studovat jiná, která se třeba na školu nedostala a bude si toho vážit. V učilišti se střídá teorie s praxí a Ty bys alespoň poznala, jak to vypadá se živit rukama.

Hani, chceš být samostatná. Co umíš? Umíš svému příteli uvařit, vyprat, umíš vést domácnost? Máš představu kolik stojí běžný nákup pro dva na víkend? Jsi zvyklá nyní pravidelně doma pomáhat nebo jen využíváš domov a nastavuješ ruku? Kdyby táta byl tak špatný , tak by nad Tebou mávl rukou a neničil si nervy. Takhle je vidět, že mu na Tobě záleží a Ty mu to opravdu neulehčuješ. Nejspíš využíváš domácí servis, chceš volnost, svobodu, ale povinnosti a zodpovědnost Ti jsou cizí.

Podívej, náš syn chtěl taky odejít v šestnácti z učení a jít si vydělávat (kvůli jednomu spolužákovi, který ho slovně šikanoval). Dalo dost práce přesvědčit ho, aby zůstal a vyučil se. Dneska všem z příbuzenstva co mu odchod z učení rozmlouvali děkuje. Má dobře placenou práci, je spokojený. V opačném případě by dělal poskoka bez kvalifikace , na kterého si každý otevře pusu. Tak to Haničko je. Pokud necháš školy, každý na Tebe bude koukat jako na hlupačku, která se v dnešní době nedokázala ani postarat o své vzdělání.

Chceš žít s přítelem. Nebude Ti líto až kamarádky budou studovat, půjdou na diskotéku, pojedou k moři a Ty budeš někde u škopku za pár korun umývat nádobí? A co Tvůj přítel, je mu teprve devatenáct, možná bude za chvíli koukat po jiné a z Tebe bude slzavé údolí. On zjistí, že něco jiného je spolu randit a něco jiného spolu dennodenně žít a řešit problémy, které jeho vrstevníci řešit nemusí.

Maminku nemáš?
leden 31, 2015 08:25
... : Karlos...
Ja bych prosil vysvetlit, jaci to ti nekteri devatenactileti hosi jsou, kdyz ne zasunovi. Rozumni, vyzrali, dospeli mladi muzi, dychtici po zalozeni rodiny a starani se ? Cha cha, ted jsem se zasmal smilies/grin.gif smilies/grin.gif Neznam a nikdy jsem takovyho chlapce neznal ! smilies/grin.gif
únor 02, 2015 18:17
psala jsem JEN zásunoví, o touze po založení rodiny nebyla řeč a vůbec, unikly ti souvislosti, jinak : bb2.
když se takhle ptáš, tak si vlastně sám odpovídáš :-)
Taky se říká - podle sebe soudím tebe.

únor 02, 2015 20:04
bb : Iris
neměla jsem chuť Karlosovi odpovídat, ale souhlasím s Tebou. smilies/smiley.gif
únor 03, 2015 06:08
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]