O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VYSMÁTÝ SYN A VÝŽIVNÉ PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 08 leden 2015
Dobrý den, jsme s manželem spolu 19 let a máme 18 letého syna, který studuje 4. ročník střední školy; letos na jaře by měl maturovat. Máme ještě dvě dcery.  V 17 letech se syn zamiloval a dva měsíce před 18. narozeninami od nás odešel, že s námi už nechce bydlet. Chtěl po nás platit kompletně internát, který má 7 km od bydliště (stejně jako školu) a 1000 Kč kapesné.

 

 

 

 

 

 

 

     A slíbil, že každých 14 dní bude jezdit na víkend domů. Na radu učitelky jsme na to přistoupili, s tím, ať tedy ukáže, jak se o sebe bude umět postarat.

 

     Byl to vždy hodný kluk, bohužel, po tomto našem ústupku, kdy jsme my vše dodržovali, cokoliv potřeboval jsme mu koupili - oblečení, školní pomůcky... tak se doma ale neukázal ani jednou. Pak zjistil, že mu 1000 Kč kapesného nestačí a zažaloval nás u soudu o výživné ve výši 6000 Kč, což mu soud schválil;  my jsme neodporovali, především jsme chtěli, jen aby mohl dokončit školu. Bohužel, od rozsudku 20.11, byl syn ve škole pouze 6 x. Platíme mu internát 2900 + 3100 Kč kapesné, ale na internátu je jen zřídka a pokud se rozhodne  zajít do školy, chytá jednu pětku za druhou.

 

     K dnešnímu dni má z 9 předmětů vyšší absenci než 30% a z ostatních mu hrozí, pokud teď  zamešká jen jediný den, že bude muset dělat komisionální přezkoušení. Bohužel máme obavy, že s jeho prospěchem je nemůže ze všech těch předmětů udělat, takže pak nebude klasifikován a zřejmě nebude připuštěn k maturitě.

 

     Se synem se nedá vůbec mluvit, je arogantní, suveréní, jen říká, že vše udělá. A škola s námi nekomunikuje, jeho třídní učitelka vůbec. Nevíme, co máme teď dělat.

 

     Máme ještě 2 malé dcery, museli jsme se uskromnit, abychom mohli synovi danou částku platit. A tak si říkáme, že my musíme platit takové peníze a on na oplátku nemusí vůbec nic? Dostává peníze od nás, chodí si navíc ještě přivydělávat, zřejmě i v době vyučování (což ale nemůžeme dokázat). Taky zpětně dostane peníze nazpět za vyúčtování za internát, když tam není, takže je vlastně "za vodou".

 

      Na rozdíl od nás, protože my, abychom získali peníze, co mu posíláme, MUSÍME chodit do práce. Existuje něco, jak se tomuto bránit? Jsme už zcela bezradní, myslíme, že jsme vyčerpali veškeré dostupné a přesvědčovací kroky (sociálka, právník...), ale bohužel, on má potvrzení, že je studentem dané školy, že "studuje" a je mu všechno jen k smíchu...

 

 

Děkuji za pomoc,

BARBORA

 

 

Komentáře (24)add feed
... : maja
Utáhnout kohoutky, nedávat žádné kapesné. Je mu 18, když Vás dokázal dát k soudu ať teď dokáže se uživit sám. Být to můj syn, schytá pár facek až se srovná.
leden 09, 2015 04:16
... : Karlos...
Tak ode me by takovej vykutalenej synacek dostal hov.. a ne vyzivny, taky par facek a okamzite bych to letel resit k soudu.
leden 09, 2015 07:43
... : Sandra.
Majo, jak mu chceš utáhnout kohoutky, když mu mají z rozhodnutí soudu platit 6000?

Barboro, chápu, že to štve, mě by to štvalo také. Na druhou stranu- to, že nebývá na internátě není tak úplně vaše starost. On někde přespávat musí, u vás to není, takže jestli bydlí u přítelkyně, třeba jí také něco přispívá. Nebo ne, ale tak to už je spíš její problém.

Vydržela bych to ještě těch pár měsíců do maturity, ono upřímně ani moc jiných možností nemáte, protože syn potvrzení o studiu má. DOkud ho škola nevyloučí (což mě překvapuje, že neudělala, pokud tam kluk skoro nechodí) tak je studentem denního studia, navíc v tom ročníku ve kterém má být...pochybuji, že by vám soud teď- před maturitou- to výživné nějak snížil.
Jiná věc by ovšem byla, kdyby neodmaturoval a měl by opakovat ročník, pak bych zainvestovala peníze a šla k soudu znovu s tím, že se syn neučí, do školy nechodí, jeho prospěch je mizerný, na internátu nebývá, potuluje se bůh ví kde...a podložila to tím, co k tomu máte za důkazy (třeba to o tom prospěchu a zameškaných hodinách, to víte odkud, když s vámi škola, ani učitelka nekomunikuje?) a chtěla výživné zrušit, nebo citelně snížit. Ostatně- když jste byli u toho soudu minule, neporadil vám právník, že máte argumentovat tím, že syn má možnost bydlet a stravovat se u vás doma? Nebo to neprošlo?

leden 09, 2015 10:27
Barboro, : bb2
jako Sandra chápu, že vás mrzí a rozčiluje, že s vámi kluk normálně nemluví. Tady asi zbývá jen vyděržať, pijaněr, on z toho vyroste a pokud byl váš vztah předtím tak nějak dobrý, bude zase. Taky jsme měli s juniorem období, kdy jsme si lezli na nervy, občas mě vytočil a párkrát rozbrečel. Tatínek raději se skřípěním zubů mlčel, jinak byli v sobě. Domnívala jsem se, že časy, kdy jsme si společně užívali dlouhé diskuze, zašli do kina, na večeři, na výlety, jsou pryč. Časem se to usadilo, všechno to dobré je zpátky a ještě lepší, protože kluk dospěl, dozrál. Jsem ráda, že jsme ten mezičas vydrželi, on i my :-) Ale větší lekci tolerance, pochopení, upozadění se už snad nedostanu, ale stálo to za to, chce být s námi a dokonce, tomu bych před pěti lety nevěřila, vymýšlí zase společné aktivity. Kdybychom zarputile trvali na svém, jako spousta jiných rodičů, tak jsme teď dostali nejspíš zdvořilý pohled k vánocům a smsku k narozkám. Aniž by přitom žil "lépe, hodnotněji, plněji, štastněji"...že bychom si mohli říct ok, rozbořilo se co se dalo, ale z kluka je teď superman. Řekla bych, že žije výborně, štastně, úspěšně plně a spokojeně - navzdory naší snaze :-)
Jemu tedy k smíchu nic nebylo, ale o to to bylo možná těžší. Studijní kotrmelce má taky za sebou, ale dostudoval a je velmi samostatný a zcela soběstačný. Neboj, myslím, že se to časem usadí a pokud teď udělá botu, nepůjde k maturitě a bude muset opakovat, no tak budiž, nebude první ani poslední, všichni děláme chyby.

Pokud jde o peníze - šest tisíc je šest tisíc, ale když z toho jsou 3000 za intr, tak zbytek není tak moc, to se má kluk co ohánět, aby vyžil.
Když bude doma, něco taky spotřebuje, mobil a kapesné bude taky potřebovat, myslíš, že byste ušetřili o moc víc? No, nevím..
Do maturity pár měsíců, pak se uvidí.
leden 09, 2015 15:03
jo, teď vidím ten soud : bb2
tak to ne, tudy by cestička domů nevedla, ale které hodné bezproblémové dítě jen tak najednou zažaluje rodiče, co se o něj starali a starají, mezi vámi se něco muselo pokazit dávno předtím.

Pak zjistil, že mu 1000 Kč kapesného nestačí a zažaloval nás u soudu o výživné ve výši 6000 Kč, což mu soud schválil;

tady mi schází jeden mezičlánek, totiž to, že za vámi s tím zjištěním nejdřív přišel a snažil se vás o tom přesvědčit pádnými argumenty, a až poté, co neuspěl a neviděl jinou možnost, vás zažaloval.
leden 09, 2015 19:57
Synáček co dává rodiče co se o něj řádně starali k soudu, : mamča
si nezaslouží shovívavost. Vydržte do maturity, a pokud jí neudělá ani v 2. termínu, tak evidentně "nestuduje řádně", což je předpoklad pro výživné a podporu rodičů.
Zní to hrozně, ale pokud neodmaturuje, budete ho muset nechat "padnout na hubu".
Bohužel máme nastavené takové zákony, že pokud si nenajde práci a nebude schopen se sám uživit, budete ho muset živit i nadále. smilies/angry.gif

leden 09, 2015 20:35
mamčo, rodiče to určitě vidí jako řádné starání se, : bb2
a starali se, platili internát, oblečení, školní pomůcky. Ale kromě toho dostával jen 1000 korun. 17-letý kluk má nějakou spotřebu, musí taky jíst, sprchovat se, platit si mobil, dopravu - a na to tisícka nestačí.

Nechci se zastávat floutka, jen mi to prostě trochu skřípe. Kdyby byl doma, ok, ušetří za internát 2900, ale bude potřebovat jídlo, mobil, dopravu, spotřebuje energie a budou další a další výdaje, vždyť to jako máma tří kluků znáš.

Taky beru v úvahu rodinnou situaci - dvě holky, jeden kluk, téměř dospěláci - mají nějaké soukromí, mají aspoň dva pokoje, aby kluk mohl bydlet sám?
Tím nechci říct, že rodiče mají povinnost všem dětem od puberty zajistit soukromý apartmán, ale pokud jsou 2 mladé ženy a 1 mladý muž nuceni sdílet dětský pokojík v paneláku, vůbec se útěku na internát nedivím.

No a pak mohl následovat zásek rodičů - nedáme ti ani korunu, my ti ukážeme, ještě se vrátíš rád domů - a bum ho.
leden 09, 2015 23:52
... : bb2
Nechala bych věci běžet do maturity a až pak, podle toho, jak to dopadne, jak se vyvine situace, bych to řešila. Do té doby bych si asi jen promyslela různé varianty, připravila se na ně, abych pak nevyletěla komínem, ale řešila to nějak smysluplně..
leden 09, 2015 23:54
Soud : Libracho
Dobrý den, pracuji na péči o dítě, Váš syn je sice zletilý, ale přesto se na naše oddělení obrací rodiče i dospělých dětí v podobných situacích. Rozhodně mu nepřestaňte platit bez rozhodnutí soudu. V každém případě podejte návrh k soudu na zastavení ukončení hrazení výživného, jak má vypadat návrh určitě najdete na internetu nebo se obraťte na právníka. V nárhu jako důvod zastavení popište celou situaci, případně navrhněte i výslech svědků - třídní učitel, ředitel školy. Ani ve škole Vám totiž nemusí sdělovat informace s ohledem na zletilost dítěte. Do návrhu by bylo vhodné uvést, že jeho chování je v rozporu s dobrými mravy. Bez soudu rozhodně nepřestaňte platit, původní rozhodnutí o výživném je platné, syn se tedy může obrátit po dvou měsících nehrazení na exekutory, po čtyřech měsících je nehrazení výživného trestný čin a může na Vás podat trestní oznámení. Myslím ale, že přestat platit můžete internát, z domu jste ho nevyhodili, může tedy bydlet s Vámi. A pozor dle platných zákonů je rodič povinen hradit výživné, dokud se dítě, i když dospělé, není schopno samo živit, pokud by tedy syn nedostudoval a přešel by např. do prvního ročníku učebního oboru, pak Vám vyživovací povinnost trvá. Ale zase, soudy musí posoudit, zda toho dítě nezneužívá a není věčný student. Pokud Vám soud nevyhoví, pak bych se na Vašem místě odvolala.
leden 11, 2015 15:37
... : Karlos...
Presne, prestante mu platit aspon internat.
leden 11, 2015 16:44
bb2 : mamča
Chlapec si chodí přivydělávat, takže částečně svoje potřeby může hradit z výdělku.
Pokud má možnost bydlet doma, nevidím důvod, proč by měl bydlet na internátě, který je od domova vzdálen jen 7 km. Asi potřebuje víc soukromí, když se na internátě stejně nezdržuje, pak ale nemůže čekat, že mu rodiče budou pobyt platit.
Když se mládenec cítí tak moc dospělý, že rodiče už na nic nepotřebuje, tak by se měl vzdát i rodičovské peněženky. Jistě ví, že má ještě dvě sestry a že rodiče nemají zlatý důl.
Mě dát některé z dětí k soudu, tak s ním končím.
leden 11, 2015 18:10
přestat platit internát : bb2
by znamenalo, pokud jsem správně pochopila, přestat platit výživné.

Protože výživné stanovil soud 6000 Kč poté, co se synovi zdálo 1000 Kč kapesného málo.
Takže teď platí internát 2900 3100 kapesné.
Viz:
Pak zjistil, že mu 1000 Kč kapesného nestačí a zažaloval nás u soudu o výživné ve výši 6000 Kč, což mu soud schválil; my jsme neodporovali, především jsme chtěli, jen aby mohl dokončit školu. Bohužel, od rozsudku 20.11, byl syn ve škole pouze 6 x. Platíme mu internát 2900 3100 Kč kapesné


Z kapesného 3100 Kč teda platí všechno ostatní - možná, že rodiče mu platí ještě i oblečení a pomůcky do školy, jak mu platili před soudem o výživné.

Pak si tedy kluk ze 3100 Kč platí jídlo na celý měsíc, osobní drogerii, mobil, dopravu, případnou zábavu/kulturu/koníčky...

No tak to jsou z hodně laciného kraje.


leden 11, 2015 18:57
mamčo, : bb2
jo, psala jsem, že od soudu domů cestička nevede. A vždy vycházíme, nebo se snažíme vycházet z předpokladu, že tazatel píše pravdu a nic než pravdu.
Předpokládám, že Barbora taky píše pravdu. Ale často tazatel vynechá to, co nepovažuje za podstatné, ale co je taky pravda. A mně tady prostě něco nesedí.

Bez ohledu na mé pocity a dojmy zůstává faktem, že Barbořin syn žije ze 3100 Kč na měsíc - vám se to zdá moc?

Přivýdělek v maturitním ročníku na uživení? No já bych řekla, že jde o nouzovou situaci, málokterý maturant vyžije kompletně včetně jídla, dopravu atd, jak jsem tu vypsala, ze 3100 Kč.

A proč vám tolik vadí ten internát?

V tuhle chvíli stojí Barboru (s manželem) jejich syn 6000 měsíčně. No to není žádná darda, když se započtou skutečně všechny výdaje, tak by je doma nevyšel o moc laciněji, spíš ne.
Jemu to prostě stačit nemůže, a proto MUSÍ pracovat, ne že může.

Na mě to působí jako jasný a běžný konflikt rodičů s dítětem, v tomhle věku zcela běžný, kdy se do rozporu dostaly představy rodičů (budeš doma, sekat latinu, chodit do školy a škudlit a bydlet se sestrami) a představy 17-18letého kluka (všechno sám, trochu volnosti a víc soukromí).
Tak podle mne rozumný rodič udělá rozumný kompromis v zájmu dítěte, svých nervů a svých financí. Ale nebude lpět na všem.

Jak jsem řekla - do maturity bych neřešila vůbec nic. Jako rozptylovat ho před maturitou běháním po soudech, aby namítal rodičovskou žádost o snížení výživného, které navíc teď sotva pokryje náklady na živobytí mladého muže, je nebetyčná blbost.
leden 11, 2015 19:07
ale ovšemže, : bb2
bojovat lze až do posledního dechu a pořádně mu to osolit, to je tak asi Karlosův styl, podle jeho komentářů pod takovými dotazy, ale ty jako máma tří synů máš myslím trochu jiný náhled
leden 11, 2015 19:09
bb2. : mamča
Ale jistě, 3100,-Kč opravdu není moc. Moji synové docela dlouho studovali. Bydleli ovšem doma a dostávali kapesné cca 500,-Kč na měsíc. Na zbytek si museli vydělat.
Ano, při SŠ to šlo jen o prázdninách, při VŠ už měli normální částečný pracovní úvazek.
Jestli Barbora s manželem nemají vysoký výdělek a mají ještě dvě mladší děti, těžko můžou synovi dávat víc.
A proč by to taky dělali, když : "Se synem se nedá vůbec mluvit, je arogantní, suveréní, jen říká, že vše udělá."
Tak jo, do maturity... ("Do žní...")
Soudit se s vlastními rodiči jen proto, že se zamiloval a jeho rodina mu není dost dobrá ? Nebo vstřícná ? smilies/angry.gif
leden 11, 2015 21:05
no vidíš, : bb2
vaši kluci bydleli doma a dostávali k tomu 500 kapesné, on nebydlel doma a dostával 1000 na všechno (proto to na mě dělá dojem, že to byl spíš pokus o donucení vrátit syna zpátky domů)

S brigádou taky tak - tvoji kluci na SŠ jen o prázdninách, a on studuje střední, takže s tím vyděláváním si na živobytí nemůže teď nic dělat. O prázdninách, i kdyby se strhal a měl štěstí na výborně placenou práci, si těžko vydělá na celých následujících 10 měsíců a všechno, co potřebuje - bydlení, jídlo, doprava, oblečení, boty, ostatní...

Soudit se s vlastními rodiči jen proto, že se zamiloval a jeho rodina mu není dost dobrá ? quote] proto se s nimi nesoudil, ne? soudil se o výživné, protože mu rodiče nechtěli dát víc než 1000 korun měsíčně na všechno - bydlení, jídlo atd... (opakuju se, ale mám pořád pocit, že si většina lidí neuvědomuje, o co tu vlastně šlo)

Mně se velmi ekluje představa, že podávm žalobu na vlastní rodiče, pro cokoli. Jenže ne všichni rodiče jsou soudní (nechci říkat dobří, protože to by si mohla vztáhnout Barbora na sebe, a takhle to nemyslím), a ne všechny rodiče jsou funkční tak, jak jsme na to třeba my dvě zvyklé.

Zkus to vzít z druhé strany - vážně myslíš, že těm rodičům se uleví, že rodina bude skvěle fungovat, když donutí synáčka vrátit se domů a sekat latinu podle jejich pravidel? Sestry i rodiče budou mít ze života peklo, protože mladej bude nešťastnej a stejně se doma zdrží jen po dobu nezbytně nutnou, třeba když už mu bude blbý žebrat o sprchu a kousek jídla u kámošů.
A v takové situaci pochopitelně nějaká studijní příprava půjde k šípku.

Já bych to rodičovské sebeprosazení tolik neupřednostňovala. Že je drzej fracek? No, 17letí kluci umí být občas cukrouši, to zase jo. Předpokládá se, že rodiče budou ti moudřejší s nadhledem a uměním rozlišit podstatné.
Tak teď bych se soustředila na jeho vzdělání, i kdyby měl odmaturovat až za rok, na to co, takových bylo a bude. A pak ať se kousne třeba do zadku a předvede, jakej je frajer.

leden 11, 2015 22:49
oprava - zjevně jsem se doteď nenaučila na kudlanka.cz citovat : bb2
mělo to být takhle:
Soudit se s vlastními rodiči jen proto, že se zamiloval a jeho rodina mu není dost dobrá ?


proto se s nimi nesoudil, ne? soudil se o výživné, protože mu rodiče nechtěli dát víc než 1000 korun měsíčně na všechno - bydlení, jídlo atd... (opakuju se, ale mám pořád pocit, že si většina lidí neuvědomuje, o co tu vlastně šlo)

Mně se velmi ekluje představa, že podávm žalobu na vlastní rodiče, pro cokoli. Jenže ne všichni rodiče jsou soudní (nechci říkat dobří, protože to by si mohla vztáhnout Barbora na sebe, a takhle to nemyslím), a ne všechny rodiče jsou funkční tak, jak jsme na to třeba my dvě zvyklé.

Zkus to vzít z druhé strany - vážně myslíš, že těm rodičům se uleví, že rodina bude skvěle fungovat, když donutí synáčka vrátit se domů a sekat latinu podle jejich pravidel? Sestry i rodiče budou mít ze života peklo, protože mladej bude nešťastnej a stejně se doma zdrží jen po dobu nezbytně nutnou, třeba když už mu bude blbý žebrat o sprchu a kousek jídla u kámošů.
A v takové situaci pochopitelně nějaká studijní příprava půjde k šípku.

Já bych to rodičovské sebeprosazení tolik neupřednostňovala. Že je drzej fracek? No, 17letí kluci umí být občas cukrouši, to zase jo. Předpokládá se, že rodiče budou ti moudřejší s nadhledem a uměním rozlišit podstatné.
Tak teď bych se soustředila na jeho vzdělání, i kdyby měl odmaturovat až za rok, na to co, takových bylo a bude. A pak ať se kousne třeba do zadku a předvede, jakej je frajer.
leden 11, 2015 22:51
a do třetice... : bb2
a ne všechny rodiče jsou funkční tak, jak jsme na to třeba my dvě zvyklé.
*rodiny
leden 11, 2015 23:10
bb2 : Karlos...
A tvuj styl je zrejme nechat si sr... od vychcanych ditek na hlavu a skakat, jak ony piskaji. Prosim, pokud ti to tak vyhovuje, ale nerikej ostatnim, ze je to tak v poradku.
leden 12, 2015 05:35
Karlosi : Kamila
naprosto nikde nevidím, že by si bb nechala všechno líbit. Myslím, že má přístup rozumnej a ano, taky se nemůžu zbavit dojmu, že pisatelka uvedla A a neuvedla B.
Každopádně soud v rodině je hrozná představa :-(
leden 12, 2015 10:56
Internát za 2900 : Giota
bude zřejmě včetně jídla, ovšem rozsah stravy bývá na škole různý - někde lze dostat snídaně, oběd i večeři. Naopak kolejné bývá v této výši pouhé ubytování bez stravy...Takže pak má zbylých 3100 na svačiny, oblečení, věci do školy. Tak to si vážně až tak špatně nežije.
Je tedy možné, že rodiče kluka krmili, zaplatili cestovné do školy, tu a tam dle potřeby a možností rodiny koupili oblečení, atd., s tím, že kluk si na další potřeby má vydělat brigádou? A kluk se seknul a že chce hospodařit sám? Nejprve chtěl zaplatit intr (tedy ubytování a stravu) plus 1000 Kč kapesné, pak zjistil, že tisícovka je málo, to je sotva na sváču a co třebas kino? A to si má pořád na to vydělávat sám? Takže vysoudil kapesné 3100. To plus možnost si něco přivydělat je snad dost.
Horší je, že kluk stejně na školu kašle.

leden 12, 2015 20:11
... : BM
Ráda bych pár věcí vyjasnila , máme rodinný dům , který splácíme , syn měl doma své soukromí , měl svůj pokoj sám pro sebe , dcery mají společné soukromí , nikdy jsme mu v ničem nebránily , spíše podporovali , děti vychováváme v tom duchu , že pokud něco chtějí musí si přišetřit a společně se podílet , syn když bydlel doma měl brigádu , rozvážel letáky , měsíčně si vydělal cca 3500kč od nás kapesné 1200 kč měsíčně . Nyní jak jsem psala , má brigádu v místě bydliště , takže k 6000kč měsíčně od nás si vydělal cca 4000 měsíčně bokem , jak jsme měly možnost zjistit z jeho bankovního výpisu , pokud jsem byla ještě jeho disponentem,dnes nevím jaký je jeho výdělek , ale vzhledem k tomu , že měsíc není ve škole a zřejmě chodí do práce , tak nebude zanedbatelný . Tudíš syn má částku měsíčně cca 10t , ano my opravdu nejsme Rotschieldové a po všech splátkách , které jsme nuceni měsíčně platit , úvěr energie,PHM do práce,kroužky,pojistky nám zbývá 10t měsíčně pro čtyřčlennou rodinu . Bohužel také se za to musíme uživit .Ale nechtěla jsem tady řešit finanční stránku , chtěla jsem poukázat na to , že v tomto státě , rodič nemá vůbec žádná práva , má je jen dítě a vy jako rodič musíte skákat jak dítě píská . Nechce bydlet ,doma je dospělý ,on může bydlet kde chce , ale jelikož nedělá , vy jste mu povinni platit mu cesty u ubytování kde chce on být a nikdo nebere ohledy na to , že trvalé bydliště má tady , ne on chce bydlet jinde a vy jste povinni mu to umožnit a ještě zaplatit , ale kdyby nasekal dluhy , tak exekutora nebude zajímat kde bydlí zrovna teď , on má trvalé bydliště u nás , tak přijde k nám . Kde je nějaká logika ,takto bych mohla pokarčovat dále, mám od úřadů spoustu zkušeností , bohužel jednají dle ZÁKONA.
Škola s námi opravdu nekomunikuje , informace máme z jeho elektronické žákovské knížky , do ketré máme ještě pořád přístup.
Ano rezignovaly jsme , počkáme do 24.4. kdy mu končí školní rok nadále mu budeme platit , protože máme obrovský zájem , aby školu dokončil a budeme se modlit aby odmaturoval . Pokud by se tak nestalo , pak věc jistě začneme řešit .
Jen pro příklad , další absurdita , dítě odmaturuje a nastoupí do zaměstnání , s rodiči nekomunikuje , nemá povinnost nahlásit rodičům , že začal pracovat , žádný zákon mu to nenařizuje a vy pokud to nevíte,nemůžete přestat platit výživné , vy máte opět tu povinnost , obrátit se na soud , aby Vám výživné zrušil, protože soud zjistí,že pracuje .
Nechci poukazovat na finanční problémy , na mezigenerační problémy , chci poukázat na absurditu našich zákonů , které jdou na ruku dětem a podporují je v tom , že si mohou dovolit téměř cokoliv a nejvíce jak snadno bez práce přijít k penězům , pak se nemůžeme divit,že je naše společnost tam kde je , násilí na starých lidech , okrádání apod.....
leden 16, 2015 08:56
BM : Karlos...
Ja na vasem miste bych prestal platit a tu castku si schovaval, pro jistotu. Zaroven bych se okamzite obratil na soud. Kdyz uz nic, tak bych mu to maximalne zneprijemnil, moznosti tu jsou, srat na hlavu bych si nenechal..
leden 17, 2015 15:18
návrat do školy : MartinŠtangl
Dobrý den chci se zeptat, že jsem ukončil v dubnu studium jelikož jsem nemohl na závěreční zkoušky měl jsem více hodin zameškaných. A teď mám jen brigádu, když chci 3 ročník dodělat a začít v zárí znovu studovat musí mi rodiče přispívat?? Například intr a stravování?? Děkuji za jakoukoliv odpověď. Martin
květen 06, 2015 16:24
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]