O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
- STŘET CIVILIZACÍ, NADĚJE KONZERVATISMU - 2
- MULTIKULTURNÍ UPRCHLÍCI
- ÚŘEDNÍCI "K NEZAPLACENÍ"
- ANO ČI NE - ZÁKLADNÁM NATO?
- EVROPA PÁCHÁ SEBEVRAŽDU?
- ZASE MULTIKULTURALISTÉ
- EVROPA BEZ VIZE OBRANY?
- PÁD ŘECKA SE ODKLÁDÁ?
- VZPOURA VYSTRAŠENÝCH
- KAUZA BOEING MH17 POKRAČUJE
- MÝTUS LISTOPADŮ
- MIGRANTY JEDNOU PŘIJMOUT MUSÍME...
- MALÉ ZAMYŠLENÍ NAD VELKÝM VÝKUPNÝM
- ČÁP DĚTI NENOSÍ, HNÍZDÍ U BABIŠE
- ROZDĚLENÝ NÁROD?
- NEVYHNUTELNÝ VÝVOJ K NWO?
- BREXIT - PERSPEKTIVY
- SELHÁNÍ ELIT
- ZDRAVOTNICTVÍ BEZ HRANIC - 1
- ZDRAVOTNICTVÍ BEZ HRANIC - 2
- LEVICE I PRAVICE VE SPOLEČNOSTI BASTARDŮ
- NÁVRAT K DOMOVU
- OTROCTVÍ NEKONEČNÉHO RŮSTU
- TRUMP - PROHRANÝ BOJ GLOBALISMU
- REALISTÉ - NĚCO NOVÉHO?
- VÁNOČNÍ ZAMYŠLENÍ
- 40 LET CHARTY A LIDSKÁ PRÁVA
- PALACH - MEMENTO DOBY
- JEŠTĚ K BÁSNIČCE O MATIČCE
- JE VŮBEC KOHO VOLIT?
- NĚKOLIK VĚT DO PRÁZDNA
- BABIŠ A DEMOKRACIE
- JSME CHUDÍ PŘÍBUZNÍ?
- STRACH Z BABIŠE
- ZEMANOVA CESTA
- CO VŠECHNO ZEMAN NEŘEKL
- MARŤANÉ NEKONČÍ
- PRAVDA VÍTĚZÍ, JEN TO CHVÍLI TRVÁ (40 LET)
- VÁLKA S RUSKEM?
- MANŽELSTVÍ HOMOSEXUÁLŮ?
- TRUMP V NEPŘÍZNI IDEOLOGŮ
- VÝROČÍ 21. SRPNA - POLITICKÝ BOJ
- ROZDVOJENÍ MYSLI?
- OPĚT POKUS O BAREVNOU REVOLUCI
- PREZIDENTOVA BIS
- ZRADA VZDĚLANCŮ?
- KLAUS BOJUJÍCÍ
- JAK DÁL (A KAM) S EVROPSKOU UNIÍ?
- JAK DÁL (A KAM) S EVROPSKOU UNIÍ? 2.
- POSTMODERNÍ AKTIVISTICKÝ NIHILISMUS - 1.
- POSTMODERNÍ AKTIVISTICKÝ NIHILISMUS - 2.
- SRPEN 1969 – KONEC NADĚJÍ 1.
- PROČ NAJEDNOU JDE O KONĚVA?
- OD SAMETU K REALITĚ - I.
- OD SAMETU K REALITĚ - II.
- NEZÁVISLOST???
- ČESKOSLOVENSKO – STÁT, KTERÝ ZKLAMAL
- KORONAVIRUS A NEZÁVISLOST
- NA ZÁPADNÍ FRONTĚ CHAOS
- NA ZÁPADNÍ FRONTĚ CHAOS - 2.
- HANOBENÍ BENEŠE A FAŠISMUS
- ZPRÁVA O STAVU CIVILIZACE
- KOALICE ZPOCHYBŇUJÍ DEMOKRACII
- VOJNA A MÍR - I.
- VOJNA A MÍR - II.
- VÁLKA ZAČNE VE STŘEDU
Přihlášení
Anketa
STŘET CIVILIZACÍ, NADĚJE KONZERVATISMU |
![]() |
![]() |
![]() |
Středa, 22 říjen 2014 | ||||
Strana 1 z 2
Přesto je modernitní společnost nepohltila a nestala se pro ně vzorem. V dřívějších dobách by jistě takové děvče chtělo cvičit v Sokole a muselo by šátek odložit, ostatní děvčata by se divila, proč má šátek - není snad nějaká divná? Kluci by se smáli a šátek by jí strhávali. Prostě asimilační schopnost tehdy měla společnost sama a adept se musel rozhodnout, zda konvertuje nebo ne (v Turecku konvertoval k modernímu životu celý národ).
Přitažlivá byla nejenom kultura svojí úrovní, ale rozhodnost a sebevědomí jejích uživatelů. Odpovědět na otázku, proč je to dneska jinak, není snadné.
Základním faktorem je individualistické myšlení, které vede člověka k jakémusi druhu izolace, pohled se zaměřuje na jednotlivce a odvádí od obecnosti. Na první pohled se dá říci, že individualismus je podstatou problému, protože brání obecnému pohledu na společnost a upřednostňuje zájmy jednotlivce. Jednotlivec je si potom vědom svých práv, nepřizpůsobuje se obecnému modelu a není tlak, který by to dokázal změnit. Ale s tímto odsudkem individualismu bych ještě posečkal, než vysvětlím další části paradigmatu.
Viditelným společenským jevem je postupný, velkou mohutnost prokazující zánik kolektivních ctností – věrnost, jednota, solidarita, svornost, loajalita, úcta k autoritám atd. - vztahovaných k podstatným kolektivům důležitým pro přežití společnosti: k rodině, k obci, k národu, ke státu.
Věrnost se už dokonce ve značné míře nevztahuje ani k takovému kolektivu jako je rodina, nemluvě o obci a státu. Bojovat za vlast je směšná výzva...
Jiné civilizace, které nezašly tak daleko ve vývoji k modernitě, se drží svého celonárodního konzervatismu. V Rusku dokonce nastal návrat ke křesťanství a snaha skloubit nějak nevábnou komunistickou minulost s konzervatismem. Navzdory paradoxním výsledkům tohoto netradičního mixu je to jistě trend konzervativního charakteru.
O islámském konzervatismu není pochyby a čínský je zatím na rozpacích. Návrat k tradicím je výsledek hledání řešení ve světě, kde není jiný funkční vzor. Západní civilizace se už za vzor nepovažuje nejenom ve jmenovaných zemích, ale i pro přistěhovalecké menšiny v západních zemích. Vzorem může být jen svou vysokou materiální úrovní, která spíše budí závist a požadavky na přerozdělování bohatství.
Odpor jiných civilizací ve střetu s civilizací západní je veden nějakou formou domácího konzervatismu, většinou náboženského nebo založeného na tradicích odlišných způsobů života.
Samotná existence tohoto odporu není vždy dána jen skupinovými zájmy materiálního charakteru, ale i obavou o osud vlastního společenstva tváří v tvář bezperspektivní, čistě konzumní a hédonické podobě západních mravů.
|
< Předch. | Další > |
---|