O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SPRATKOVÉ III. - VE ŠKOLE PDF Tisk E-mail
Pondělí, 30 leden 2012

Aneb - když jste chodili do školy vy... Jaká byla kázeň v hodinách, o přestávkách? V dnešní době Česko tvoří spolu s Austrálií a Irskem trojici zemí, v nichž se nejvíce zhoršilo kázeňské klima.

 

 

 

 

 

      Počátkem devadesátých let se Česko připojilo k zemím, které podle mezinárodní metodiky testují a srovnávají své žáky. Zpočátku se relativně dobré výsledky zdály potvrzovat to, co si každý z nás nejspíš myslel: že máme nejlepší školství na světě a kdekoho můžeme poučovat. 

 

 

 

      Zatímco jsme se takto opájeli, výsledky školáků v mezinárodních testech se stranou našeho zájmu postupně horšily, až jsme se ocitli v podprůměru. Kéž by alespoň české děti měly své špatné školy rády! Bohužel, jejich vztah ke škole je nejhorší ze všech měřených zemí.

 

     Vloni na podzim se státní maturity testovaly při generální zkoušce, třetina studentů propadla a – světe, div se! Všichni jako bychom naráz procitli z hlubokého spánku. Výsledky generálky se staly celospolečenským skandálem, díky němuž jako bychom konečně pochopili, že nekvalitní školství se týká každého z nás. Při ostrých maturitách o půl roku později už veřejnost na výsledky netrpělivě čekala: ze vzdělávání dnes už JE politické téma. Zájem byl probuzen...

 

 

 

 

 

Jak se chovají děti - studenti ve škole? 

 

Při hodině:

Neklid způsobovaný mluvením, smíchem, vyskakováním, okřikováním, dohadováním se, posunováním školního nábytku, boucháním knihami a pomůckami, mluvení bez vyvolání, hlučnost, neposlušnost, podvádění, dopisování si s kamarádem, manuální činnosti nesouvisející s vyučováním, nevhodné poznámky, požďuchování spolužáka, útoky (slovní) na učitele, zesměšňování učitele, pošklebky, odepření poslušnosti, odmlouvání učitelům, ignorování domácích úkolů, odmítání písemných prací  

 

Mimo hodinu:  

rvačky na chodbách, šikana spolužáků, poškozování zařízení a vybavení školy, drobné (větší) krádeže, záškoláctví, potulky s destruktivním záměrem, trápení zvířat, nevhodné a hrubé chování vůči sobě navzájem i vůči učitelům, neuposlechnutí pokynu

 

Důvody:

·         rodina a poruchy jejích funkcí, 

·         odliv kvalifikovaných učitelů ze škol a vysoké procento učitelů v důchodovém a předdůchodovém věku, 

·         všeobecná krize hodnot a preferování ctižádosti, výkonnosti a bezohlednosti na úkor tolerance, ohleduplnosti, solidarity, pomoci

        a kázně,

·         preference materiálních zájmů a prioritní orientace společnosti na ekonomickou prosperitu, 

·         nedostatek zájmů, nehodnotné a nesmyslné trávení volného času, 

·         relativizace mravních hodnot v médiích a ve společnosti, 

·         nesprávné chápání svobody, nereálné představy o životě, 

·        uspěchanost dnešní doby, která vyvolává nervozitu, stres a vede k agresivitě, k nepřiměřenému násilnému řešení sporů

       a konfliktů.

 

 

o o o

 

 

  • „Naše mládež je nevychovaná, vysmívá se autoritám a nemá žádný respekt ke starcům. Naše děti dnes nevstávají, když vstoupí do místnosti kmet, odmlouvají rodičům a místo práce se vybavují. Jsou docela prostě špatní.“ Sokrates (469-399 př. Kr.)

 

  • „Ztrácím veškerou naději v budoucnost naší země, pokud ji zítra povede dnešní mládež, protože tahle omladina je nesnesitelná, nezkrotná, prostě strašná.“ Hesiodos (720 př. Kr.) 

     

  • „Náš svět dosáhl kritického stadia. Děti už neposlouchají rodiče. Konec světa nemůže být daleko.“ Egyptský kněz (2000 př. Kr.)
 
  • „Tato mládež je prohnilá skrz naskrz. Mladí lidé jsou zlomyslní a leniví. Nikdy nebudou jako mladí kdysi. Ti dnešní nedokážou zachovat naši kulturu.“ Hliněná tabulka nalezená v troskách Babylonu, stará 3000 let

    

 

V čem vy

spatřujete skutečný důvod tohoto zhoršení našeho školství?

Proč tak poklesla úroveň znalostí?

 

Kam se podělo slušné chování a úcta?

 

 

d@niela

 

 

Komentáře (68)add feed
Zajímavé citace, : lp
a jen by mě zajímalo, zda některá z civilizací, jejichž autoři jsou zde uvedeni, přežila a byla schopna se transformovat ..... pokud mě paměť neklame, tak všechny opustily jeviště dějin a byly nahrazeny dalšími..... kolotoč dějin se zřejmě stále opakuje a jako lidstvo jsme nepoučitelní.....
leden 31, 2012 07:32
... : deeres
Čím více to svým potomkům usnadňujeme, tím méně si toho váží a získávají tím naprosto nereálné představy o životě. Ve skutečném životě bez podpory narazí a buď těžce dohání to, co by měli mít dávno zažité, anebo v horším případě zcela zklamou. A tak docela souhlasím s IP, že jako vyspělá civilizace,která upřednostňuje materiální hodnoty, si zřejmě sami pod sebou podřezáváme větev.
leden 31, 2012 08:28
Ja si myslim, : Aloda
ze ve vyctu chybi naproste znevazeni ucitele - jednak si za to mohou sami, ale i spolecnost je postavila na okraj. Na dobreho ucitele clovek vzpomina, ale kolik jich je - a divi se tomu nekdo?!
A jake jsou deti, to je predevsim vec rodiny - skola uz to nemuze dohnat.
leden 31, 2012 09:21
tak tak, : anina
úroveň školství - moje oblíbený téma a konec lidstva ještě oblíbenější. Všechno už tu bylo a generační konflikt nesčetněkrát smilies/smiley.gif Ale my jsme to schytali (a ještě schytáme) s parádní razancí (a zřejmě i s ohňostrojem smilies/cheesy.gif )
S deeres souhlasím - je to o prioritách a prachy nejdou ruku v ruce s touhou po vzdělání.
leden 31, 2012 09:26
Je jiná doba. Když jsem chodila do školy, nedovolili jsme si ani zlomek toho, co dnešní školou povinní. : Myška
Učitelé požívali větší autority. Většina z nich se taky chovala tak, že si tu autoritu zasloužila. Rodiče nedělali problém z toho, že jejich mazánka učitel mimo třídu propleskl. Stávalo se to zřídka už proto, že červené tváře provinilců bývaly terčem posměchu spolužáků. A doma, kdyby si na učitele stěžovali, by nepochodili.

Dnes je to jiné, rodič když tak potkává pedagogy, kteří den co den působí na jeho dítě je mnohdy udiven, kdo všechno může učit. Bohužel jsem měla tu smůlu, že opravdovou osobnost s přirozenou autoritou jsem potkala málokdy. V paměti mi utkvěli vlastně jen ti nýmandi, jako ten učitel, o kterém jsme psala v jiné diskuzi.

Ale neteř na základce má už druhým rokem učitelku, která je snad zázrak. Mladá, šikovná, dokáže se dětem přiblížit a současně si udržet autoritu, plná elánu, vymýšlí různé akce, jako výuku v terénu, nebojí se s dětmi jet na výlet či školu v přírodě. A děti ji mají rádi. Prostě výjimka.

leden 31, 2012 09:32
... : Myško, tak tak,
když si vezmu, kdo všechno dnes učí, tak je mi z toho někdy ouvej. Sama mám kamarádku, která je učitelkou. Gramatiku by se sama měla učit taky, některým dětem jde lépe, než jí. Že celou hodinu myslí jen na to, kdy konečně zazvoní a ona si dá čouda, to je druhá věc. Jak potom to učení může vypadat?
leden 31, 2012 09:51
tak : Kamila
nejsem přítomna v hodinách, ale můj dojem je takový, že na synově gymnáziu je to srovnatelné s tím, co se dělo za mne... je to o škole a o jednotlivých učitelích, podle mého...
leden 31, 2012 10:07
a možná : Kamila
se mýlím, ale podle mého tohle všechno začíná v rodinách, ne ve škole. Vedu syna k úctě ke starším, ke slušnosti, aby od malička zdravil atd. To není problém školy, vychovávat se musí doma.
leden 31, 2012 10:09
děvčata : mia I
většinu toho řekly i za mne. Je jasné, že každá generace je jiná, nese si s sebou jiné trendy, vyznává jiné hodnoty. Pokud bychom urputně trvali na předešlém stavu, dodnes bychom rodičům např. vykali. Přesto podle mého názoru jsou určité hodnoty, které by i v moderní době měl člověk ctít. Jednou z nich je touha po vědění, dále úcta ke vzdělání, úcta k lidské práci, k tomu co vytvořili svou prací a umem druzí. Proč tohle mizí? Na to by byla obšírná odpověď. Hlavní roli hraje určitě rodina, jak už zmínila Aloda. Spousta rodin prosazuje tzv. volnou výchovu, své děti zahrnují rodiče odmala spoustou hraček, přihlašují je na spousty kroužků , namísto aby dětem věnovali svůj čas. Přitom, kdyby se rodina jen trochu uskromnila, mohli by rodiče pracovat třeba o hodinu, dvě denně méně a ušetřený čas by rodina mohla trávit pohromadě.

Jako velký problém já osobně považuju ještě jednu věc, o které se moc nemluví a to, že děti dnes nejsou velmi často vedené odmala k práci. Rodiče svým dětem dávají hodně , ale už velmi málo od nich požadují. Za mého dětství už zhruba od pěti let jsme měli první domácí povinnosti. Ve školních letech už jsme měli každý den seznam na lístku, po příchodu domů sundat tašku a dokud jsme neměly hotovo, nesměly jsme ven. U svých dětí jsme se s manželem také snažili , aby děti odmala pomáhaly, na nádobí měly rozepsané v kalendáři služby, pomáhaly i v létě obracet seno atd. Někomu možná může přijít taková výchova v dnešní době zbytečně přísná, nemoderní, ale z hlediska připravenosti dítěte pro život je daleko lepší. Alespoň nám se osvědčila.

Co se školy týče, za nás byli zlobivci a gauneři taky. Pamatuju si, jak jeden kluk hodil po učiteli křídou , až mu tekla krev z nosu. Jenže byly tehdy povoleny tělesné tresty . Jedna učitelka, když kluci zlobili, chytla je za pejzy na hlavě /pejzy - krátké vlasy u uší na spáncích/ a tak je táhla až k tabuli, kde je vyzkoušela. Jooj, to se kluci bolestí kroutili. A žádnej rodič neřekl, že si bude na učitele stěžovat, naopak stál na kantorově straně . Taky ve školství bylo daleko víc chlapů, což samo o sobě vzbuzovalo u dětí větší respekt.
leden 31, 2012 10:14
My jsme se setrou taky doma musely pomáhat, i na zahradě. : Myška
A moji kluci taky. Umýt a utřít nádobí, vynést odpadky, ustlat, kluci ještě venčili psa - ten, kdo přišel dřív ze školy. Ze školy museli rovnou domů, splnit povinnosti a pak teprve ven, nebo jiné aktivity.
leden 31, 2012 10:21
Oprava - ne "se setrou" : Myška
ale se sestrou smilies/wink.gif.
leden 31, 2012 10:21
už jsem to psal kdysi : vlk
a je to pořád stejné, děti jsou obrazem svých rodičů. Škola není od toho, aby někoho vychovávala, na to měly děti tatínka a maminku do svých tří let a pak jemně doladit dobře mířeným záhlavcem v případě špatného chápání. Ale zblblost rodičů postupuje a tak i děti nejsou jiné. Stačí se dívat kolem sebe, co dělají dospělí, máte pocit, že jsou to vzory? Tož, ani náhodou, bič a o chlebu a vodě bych některé nechal.
Úroveň učitelů nehodnotím, tam je to často o tom, jak hluboko jsou schopni zajít v konečníku ředitele a nikoli o schopnosti zaujmout a naučit.
leden 31, 2012 13:16
autentické výkřiky kantorů : anina
z jedné školy:
- po zkoušce, vyletělo 10 studentů z 15."Já už tu laťku nemůžu snížit, není prostě kam, už leží na zemi" (myšleno obtížnost zkoušení)

- o přestávce mezi státnicema (poslední termíny) "Ach jo, tyhle poslední voje, to je to, co mě zabije. Jsem sice na akademické půdě, ale neodpustím si: do prde.."

- starý profesor ke studentce v průsvitné halence : Kolegyně, tak už je na čase přejít z předvádění kvalit tělesných na předvádění kvalit vašich vědomostí. Ovšem musím objektivně zmínit, že zatím jste předvedla bravurní výkon!"

- mladší profesor po zkoušce: "Zase si většinou hráli na partyzány. Zarputile mlčeli."

- tentýž po náročné přednášce: "První půlku jsem přednášel z katedry a bláhově jsem si myslel, že úsměvy studentů patří finančnímu právu, neb se jim zdá zábavné. Druhou půlku jsem se procházel vrchem posluchárny a zjistil jsem, že se smějou komedii, co jim běží v noutbukách!"

- profesorka filozofie,velmi decentní a pěstěná dáma,po zkoušce s hlavou v dlaních: "Takovou blbost jsem ještě neslyšela, Kristus prý byl věštec a manžel královny ze Sáby... Anebo jsem něco strašného provedla a musím trpět... Ale co jsem teda k...a komu udělala?" smilies/grin.gif

leden 31, 2012 13:16
A PAK SE PŘÁTELÉ DIVTE, : d@niela
co se občas předvede v přijímacích pohovorech...

leden 31, 2012 14:08
Kami určitě by výchova MĚLA začínat v rodinách, : Inka
protože pokud si děti doma rodiče nevychovají když mají dvě? Tak co pak můžeme chtít po kanotorech když jich mají ve třídě 30?!?!? A ještě navíc se na ty spratky nesmí ani sáhnout!!! Jo jo správně děti jsou obrazem svých rodičů. Navíc tak nějak stále více a více vymizuje úcta lidí k sobě navzájem.
leden 31, 2012 14:48
o tempora, o mores :-)) - ó časy, ó mravy, : Petronila
"Je jiná doba. Když jsem chodila do školy, nedovolili jsme si ani zlomek toho, co dnešní školou povinní."

... to je podle mého názoru iluze způsobená velkým časovým odstupem. Totéž jsem slýchala od generace svých rodičů a prarodičů ;-))

Moje dítě si ve škole nedovoluje vcelku nic jiného, než jsme dělali my, a jeho spolužáci taky ne.

Samozřejmě že i my jsme vyváděli učitelům (těm, kteří si to nechali líbit) různé kousky. A tehdy i teď se našli nezvladatelní lumpové, se kterými nehnulo prostě nic.

A nezlobte se na mne, pokud má učitel výsledky jako v příspěvku Aniny (tj. většina jeho studentů nic neumí) tak by se měl v prvé řadě možná zamyslet sám nad sebou?
leden 31, 2012 14:52
no já jsem docela ráda, : Petronila
že se na ty "spratky" nesmí ani sáhnout (ostatně nesmělo se ani za nás).

Byla bych dost nerada, kdyby učitel vztáhl ruku na mé dítě. Pokud by to nebyl extrémně dobrý pedagog a mé dítě neprovedlo v danou chvíli opravdu nějakou frapantní kravinu daleko překračující meze bezpečnosti nebo slušného chování.

Umím si představit (a schvaluji), aby učitelce uletěla ruka, osloví-li ji žák "ty krávo".

Ale obecně - zdaleka ne každého učitele považuju za takového pedagoga, aby si tělesné tresty mohl dovolit. A nezvládá-li běžnou třídu běžnými prostředky, nechť zauvažuje o změně povolání.
leden 31, 2012 14:56
Petronilo, to není iluze. protože to, co jsme si dovolili my, si generace mých rodičů nedovolila. : Myška
Souvisí to všeobecně s úpadkem úcty, s tím, že jsou děti čím dál oprsklejší. Když jsem pár let cca před dvaceti lety dělala vychovatelku na intru, i v rozmezí těch pár let, co byly mezi žáky, bylo možné pozorovat rozdíl.
leden 31, 2012 14:57
Myško, : Petronila
za mne bylo považováno často za drzost, i když se žák učitele na něco zeptal.

To si myslím, že je dnes v mnohem menší míře, a je to dobře.
leden 31, 2012 14:59
..protože to "nedovolit si" : Petronila
může znamenat i "nedovolit si ozvat se, i když bych se ozvat mohl a měl".

Příklad: jeden z mých prastrýců si před mnoha lety způsobil při klukovském blbnutí úraz. Tak strašně se bál svého otce, že by ho za to seřezal, že to nikomu neřekl, což vyústilo v to, že do té nohy dostal infekci a nakonec mu ji museli uříznout.

Děti se rodičů bály (přečti si třeba Knoflíkovou válku, jak je tam řezali kvůli každé kravině). A z toho strachu měli samozřejmě větší respekt, tak jako za Hitlera nebyla taková zločinnost, protože se všichni báli postihu.

Ale je to opravdu cíl, kterého chceme dosáhnout?
leden 31, 2012 15:02
Co chtít po dětech, : Ivča
když nám přišla minulý týden do školy maminka, jak si to představujeme, dát jejímu dítěti tři dvojky, když ona si přeje samé jedničky....??? Z třídní důtky si ani tak moc nedělala....
leden 31, 2012 15:06
a to, že by více mužů ve školství : Petronila
vedlo k větší kázni, je podle mě iluze, a dost mě takové uvažování štve.

Kvality kantora přece nezáleží na pohlaví. Měla jsem několik výborných učitelek, pár výborných učitelů, a několik vyložených trotlů a trotlic. Jeden učitel byl neskutečný měkoň, který s námi nic nesvedl, jiná kantorka byla zas metrnice, v jejíchž hodinách jsme se báli upr.nout.

Takže "více učitelů do školství" by opravdu nebylo řešení.
leden 31, 2012 15:09
Trochu bych si dovolil taky přispět, : Krakonoš
a sice a téma "Vod výchovy je rodina, škola to nezachrání." Z vlastní zkušenosti můžu říct, že vono rodina a škola, resp. rodina a společnost, to jsou spojený nádoby. Jestliže v jedný nádobě budu mít vodu ze studánky a ve druhý zatuchlinu z louže, moc dlouho to vod sebe voddělený neudržím.

Sám se snažím výchovně působit na svý děti jak jen můžu. Za prvý příkladem - jsem poctivej, nekradu, nelžu, pilně pracuju, pomáhám slabejm, projevuju úctu starejm atakdál, co mi síly stačej. K tomu samýmu nabádám a "vedu" svý potomky. Né, určitě nejsem dokonalej, ale snažim se, co můžu. Snažim se vždycky korigovat jejich chování, pokud je za hranicí - nikdy to nezůstane bez vodezvy, v horších případech bez trestu, pokud jsem toho svědkem.

Jenže pak se z jejich vyprávění dozvídám, v jakým prostředí se vlastně mimo domov pohybujou. V prostředí hrubým, vulgárním, bez respektu k autoritám a dospělejm vobecně, v prostředí, kde nejvíc "cool" je ten, kdo kantorovi řekne nějakou sprostotu přímo do xichtu, atakdál. (Mimochodem, nejni to učňák, je to ten úúúúžasnej výýýýběrovej vosmiletej gympl. Pche!). V prostředí, kde si to kantoři nechávaj líbit, resp. končí to maximálně nějakou ředitelskou důtkou, ze který si každej vopravdovej grázl dělá úplný prd.

Samozřejmě, že se to netýká všech kantorů, ale jen těch "slabejch", dle popisu různejch událostí v hodinách, evidentně nekompetentních pro tuhle práci. Jsou tam kantoři, který jsou přísný, rozhodně nejsou nějak podbíziví, známky vod nich patřej k těm horším, ale nikdo si k nim nic takovýho nedovolí - přestože přes hubu ani voni nikomu dát nesměj. Ale je jich zoufale málo.

Mý děcka se vod rána do vodpoledne pohybujou v tomhle prostředí a jsou tim pěkně nasáklý. Cejtim, jak při výchově nebojuju zdaleka jenom s jejich povahama a jejich leností, atd. To by byla ještě sranda. Bojuju s celým světem jejich spolužáků, světem, kde "škola je na hov*o, dospělí kreténi, učit se nemá cenu, protože skoro nic z toho mi k ničemu nebude, blablabla..." Někdy je to fakt deprese.

Nemůžu říct vo svejch dětech, že jsou nějaký špatný, dokonce se dcera nedávno jedný tý šikanovaný kantorky před celou třídou zastala (ač ji taky nesnáší), což mi udělalo velkou radost. Ale jsou tim vovlivněný, to si uvědomuju každej den, můžu se s výchovou třeba stavět na uši, stejně tím klimatem vovlivněný budou.

A přejdu vod školy k celý společnosti - protože ty jejich spolužáci taky většinou nejsou špatný lidi. Ale podlejhaj nějaký atmosféře společnosti, tomu, co viděj a slyšej kolem sebe, doma, v médiích. A slyšej co? Že všecko je na hov*o, že "nás" furt nějaký zlý "voni" dřou z kůže, zdražujou nám to a tamto, že proletěl kolem planety megašutr a "voni" nám to zase řekli, až když byl pryč (takže kdoví, vo čem všem nám lžou), že bude konec světa už v prosinci, řikali to přece v televizi, že každej, kdo je v politice, je tam jenom proto, aby nás hodný a slušný vokrad a ještě se nám vysmál, že taková zima, jaká se teď na nás valí, tu ještě pomalu nebyla (říkali to přeci vyděšený reportéři v tv), že když v zimě někde napadne trochu víc sněhu, je to doklad toho, že svět je šílenej a úplně se pos*al, řikal to přece ve větru se klátící Fanda Niklas na Božáku, nebejt rychlýho nástupu do přenosovýho vozu, mohl umrznout a položit tak svůj život ve jménu sdělování pravdy....smilies/grin.gif

No a tomuhle všemu rodič při výchově musí čelit; snažim se jim aspoň vysvětlovat, že svět, ve kterým budou voni žít jako dospělí, si budou voni sami vytvářet svejma schopnostma a svým vzděláním. Že když se na to na všecko vykašlou, když vzdaj tu snahu udělat ten svět lepším (páč k dokonalosti má fakt daleko), tak to bude jen a pouze jejich vina, že prožijou celý svý životy v nějakejch nepěknejch s*ačkách.

Takže chci říct, že v ideálním světě by měla bejt škola významným hráčem a spolupracovníkem rodiče i na poli výchovy. Nejni možný úspěšně "vychovávat" dítě, pokud výchovou vštěpovaný zásady se mu potom v praktickým světě (= ve škole) jevěj jako nepoužitelný, jeho postavení znevýhodňující a kontraproduktivní. Škola musí vytvořit takový prostředí, ve kterým slušnej, pracovitej a poctivej člověk získá konkurenční výhodu nad těma, co to maj jinak.

Pokud škola na tohleto rezignuje (třeba taky tím, že nejni schopná se rozloučit s neslušnejma, nepoctivejma a neschopnejma kantorama, vo vylučování grázlů z řad studentů na výběrovejch školách nemluvě), je nejmíň 50% výchovný snahy rodiče úplně na hovno. A bez hvězdičky. smilies/angry.gif
leden 31, 2012 15:18
Krakonoši, : Ivča
máš recht. Kéž by víc rodičů vedlo děti takhle...

leden 31, 2012 15:26
Krakonoši, : Petronila
ale tohle bylo, co svět světem stojí, přečti si někdy třeba Jaroslava Žáka, co prováděly děti kantorovi se slabými nervy, co přišel z první světové války.

Prostě v určitém věku mají potřebu ukázat, že na autority kašlou. Ono se to časem srovná.
leden 31, 2012 15:41
Petronilo, : anina
víš, těžko bude přednášející na VŠ doučovat studenty látku ze SŠ. Na to nemá prostor. Ale to síto není dost hustý, aby prošli jen ti, co na studium mají. Kriterium není co máš v hlavě, leč co máš v peněžence. Ale to už se opakuju.
leden 31, 2012 15:51
Petronilo, : Krakonoš
zcela jistě nezávisej kvality kantora na pohlaví, v tom se shodneme. Ale jde vo něco jinýho, stejně jako nejni jedno nebo druhý pohlaví horším rodičem, přesto maj každej trochu jinou roli a jsou voba nenahraditelný (a když jeden chybí nebo svoji roli nezvládá, je to pro dítě handicap). Je to biologická věc, je to to zvíře v nás, který je tam miliony let a který bylo vždycky zvyklý na to nějak vnímat alfa samici a nějak vnímat alfa samce. A samec byl ten, kdo celou svou bytostí vyvolával respekt naprosto nejvyšší. Takže biologicky dáno, má chlap určitou výhodu právě v tom potenciálu přirozený autority. Samozřejmě se dá dál debatovat vo tom, kolik procent chlapů v postmoderní společnosti je ještě skutečnejma chlapama (a kolik procent žen ještě skutečnejma ženama ovšem). Opravdu nejde mechanicky předjímat, že když tam posadím za katedru někoho s bimbasem, tak to bude hned jen kvůli tomu lepší. Ale pokud tam posadim skutečnýho Chlapa, kterej vedle toho bude samozřejmě splňovat všecko, co kantor splňovat má, tak si tou autoritou můžu bejt vcelku jistej - i přesto, že je nebude smět mlátit. Mimochodem za "přesdržku" jako reakci na sprostej slovní útok ze strany žáka jsem všema deseti. A v tu chvíli ani nepotřebuju zkoumat, jak kvalitním kantorem či člověkem je ten, kdo políček uštědřil. Dítě nemá žádný právo se chovat sprostě vůči dospělýmu v roli učitele. Za hrubou urážku byla facka vždycky společensky zcela přijatelná (v některejch dobách z toho byl i souboj), až do konce minulýho století, kdy se něco zvrhlo, z vobyčejný facky je hned "ublížení na zdraví" a inzultovanej musí "vyhledat lékařský vošetření". Panenko skákavá!
leden 31, 2012 15:53
ale Krakonoši, : Petronila
musíš vzít v úvahu, že zdaleka ne všichni jsme alfy smilies/wink.gif

Ten respekt vyvolává to "alfovství", tedy přirozenou autoritu bude mít spíš alfa samec i alfa samice, ale těžko nějaký gama-samec jen z titulu svého samectví (samcovství? ;-))

Takže když tam posadíš skutečnou osobnost, tak ten respekt mít bude bez ohledu na to, zda to bude ženská nebo chlap, a dokáže si ho zjednat.

Pokud tam posadíš někoho, kdo osobností není, tak mu ten bimbas bude platný asi tak pět minut, než si ho žáci "otestujou" a zařadí.

Nehledě na to, že do školství spíše půjde alfa samice než alfa samec - ten se bude realizovat spíš v politice nebo v managementu smilies/wink.gif
leden 31, 2012 16:03
Souhlasím absolutně s Krakonošem. : d@niela
Ano, děti vždy vyváděly a vyvádět budou, jenže něco jiného jsou dětské skopičiny, něco jiného jsou věci, kvůli kterým třeba i kantor spáchá sebevraždu.
A neříkejte, že to všechno vždycky bylo...

Nepamatuju, že by za mne, případně za mých dětí (věkem většiny z vás vrstevníků) se mohlo to, co dnes.

Některá děvčata se oblékají a malují do školy jak poslední šlápoty, pánové jsou zas jak na válečné stezce. V lavicích sedí rozvaleni, baví se mezi sebou, ostentativně kantory ignorují. A je toho plno – slzný plyn, výkaly na houbě, nahrávají učitele a fotí si je při vyučování, v jedné škole po incidentu se zavražděným učitelem "z legrace" na tabule namalovali kříž, atd ...

Na tohle má žaludek a odvahu opravdu jen málokdo. Proto se dnes kvalitní lidé "na kantorství" zrovna nehrnou.

leden 31, 2012 16:11
No ano, : Krakonoš
Nehledě na to, že do školství spíše půjde alfa samice než alfa samec - ten se bude realizovat spíš v politice nebo v managementu.

Proto jich je za katedrou úplný minimum a proto se po jejich přítomnosti fňuká. Já vosobně jsem rád za každýho s vosobností a respektem, je mi jedno, co má mezi nohama. Ale protože nejsme vlci, tak víme, že těch "alfa" bylo a je historicky a biologicky podstatně víc mezi chlapama, takže tam mám prostě větší pravděpodobnost. Samozřejmě, že když to bude "nechlap", bimbas mu nepomůže. smilies/smiley.gif Samozřejmě že tyhle úvahy budou každýho propagátora naprostý genderový rovnosti a stejnosti vytáčet, já si tady na nějakou gender korektnost hrát nepotřebuju. smilies/wink.gif
leden 31, 2012 16:18
Dani : mia I
je to asi dva měsíce, co dávali v televizních novinách reportáž - nějací výrostci osvětlovali pomocí nějakého speciálního světla letadla na přistávací dráze. Blbej a nebezpečnej žert, ohrožovali tím životy lidí. Reportéři našli maminku toho jednoho viníka. A co bys řekla, jak reagovala? Ještě se kluka zastávala, že on za nic nemůže, že on nic, to kamarád. Pak ať se ale taková máma nediví až ji synáček jednou pošle do zadnice. Když si ho rozmachala, ať klidně mámu deptá. Pokud ale takovýhle "zboží" má někdo třetí učit a pochybuju, že takovej spratek bude ve škole nějakej milius a má si nechat líbit lecjakou sprostotu, tak se nedivím, že se nikdo do školství nehrne.
leden 31, 2012 16:23
S malou troškou do mlýna : Magdalenka
Danielo, něco se i zlepšilo... Fakt. My jsme museli na začátku hodin ČJ stát u lavice a zpívat a to byla učitelka ještě za dveřmi. Museli jsme korzovat o přestávce ve dvojicích jedním směrem. Měli jsme sice svačiny zdarma ( okolí chemičky), ale nemocný průdušky. Na oběd NIKDY nebyl žádný výběr z jídel a ni automaty na chodbách. Nemluvě o povinném pionýru. Takže leccos se posunulo k lepšímu.
Přesto bohužel ve společnosti získaly navrch vrstvy lidí, kde se necenní vzdělanost nedo dlouhodobá vědecká práce, ale rychlé zbohatnutí na úkor ostatních. Tudíž začal být pokříven obraz vzdělání jako takového.
České školství je obrovská mašinerie bez pořádného kormidelníka. Nevím, jestli těch ministrů bylo u patnáct, nebo nevím kolik, ale KAŽDÝ se snažil zviditelnit. Většinou tak, že zrušil něco od předchůdce. Zavedl nové osnovy, vzdělávací programy, teď už to vypadá zase na bývalé osnovy.
Dále je mnoho o lidské statečnosti. A to si přiznejme - naši učitelé, tedy učitelky, nejsou. Kdyby chtěly, mohly by leccos. Ale nechtějí.
No a za vším hledej peníze. Kdyby ředitelé školy brali jako ředitelé banky, učitelé jako bankovní úředníci a asistenti jako koncipienti třeba, bylo by to o něčem jiném.
A to ještě chudáci nepedagogičtí zaměstnanci, a že jich je, s platem skoro polovičním než pedagogové...
poznala jsem mnoho prozíravých rodičů, kteří chtěli skutečné vzdělání pro své děti a byli ochotni i mnohé udělat. Ale dnes na běžných školách musí zůstat sígři a hlupáci (speciální školství je postupně tluměno, čti likvodováno), a kdo má zájem o skutečné vzdělání, musí dlouho hledat školu, dojíždět, platit. Ale jsou a není jich málo.
České základní a střední školství a hlavně školství speciální bylo na světové úrovni. Ovšem dnes nás korejci strčí klidně do kapsy. A nejen oni. Ach. Ach. Ach.
Daůší vyhozené militřídardy komínem za pana Dobeše. První Ach - státní maturity. Druhé Ach - srovnávací testy 5. a 9. třetí Ach - vysoké školy. Každé za pár miliard...Plus omezení pravomocí škol, plus likvidace školních vzdělávacích programů plus chybějící finance plus nekompetentnost vedení. Ach.
leden 31, 2012 17:08
Krakonoši, : Petronila
ve svém svatém boji proti propagátorům genderové rovnosti a stejnosti nějak zapomínáš na souvislosti smilies/wink.gif

Mezi muži je možná více jedinců s "tahem na branku" až agresí co do snahy vydobýt si moc nad ostatními.

Ale je takový jedinec opravdu tou "alfou", kterou bychom si přáli mít za katedrou? Mezi zvířaty má alfa nejen práva, ale i povinnosti - alfa pes musí třeba i za cenu vlastního ohrožení chránit ty níže postavené ve smečce. Takže aby měl někdo skutečnou "alfí" autoritu, tak si nemůže nárokovat jen práva, ale musí na sebe vzít i ty povinnosti.

Teprve pak ho budou ti níže postavení SKUTEČNĚ respektovat, nikoli jen poslouchat ze strachu před nějakým drakonickým trestem. A pokud taková "pseudoalfa" nemá takový trest k dispozici, tak bude těm ostatním akorát tak k smíchu. A věř, že žáci to dokážou odhadnout s neomylnou citlivostí.

Tolik k mužům ve školství. Budou-li to "pseudoalfy" (jejichž výskyt je poměrně hojný), tak budou velmi brzy prokouknuti a dostanou to patřičně "sežrat".

Budou-li to skutečné osobnosti, tak nic proti nim, naopak, sem s nimi. Ale zdaleka každý muž není alfou a dokonce ani osobností, ač by si samozřejmě každý přál být obojím nebo se tak alespoň tvářit.


leden 31, 2012 17:25
Nevedu svatou válku : Krakonoš
a - překvapivě - umím rozlišit silnýho chlapa vod sobeckýho násilnickýho egomaniaka. Vo "každým" muži píšeš ty, né já. Vo drakonickejch trestech píšeš ty, né já. Víc k tomu nemám, navíc je to v tomhle tématu to míň podstatný. Pa.
leden 31, 2012 19:21
kde píšu : Petronila
o každém muži? smilies/shocked.gif
leden 31, 2012 19:36
v tomhle tématu je podstatné to, : Petronila
že to chce dobré kantory, a že pohlaví samo o sobě nevypovídá VŮBEC nic o tom, zda ten člověk bude či nebude dobrý kantor, tj. sám fakt, že je to muž, tu pravděpodobnost ani nezvyšuje, ani nesnižuje.
leden 31, 2012 19:39
já jsem za svou školní docházku zažila několik výbrných učitelů - mužů : alik puntik
Deeresmi zajisté poítvrdí profesora Konůpka, kterého jsme měli na češtinu a který za celou dobu nemusel zvýšit hlas, natož, aby nás mlátil. A že jsme si o to kolikrát koledovali. A jeho výklad byl tak kvalitní, že si spoustu věcí pamatujeme dodnes.. Ne - že by mezi učiteli nebylo dost opravdových volů....
leden 31, 2012 19:49
Alíku, : Petronila
já měla několik málo vynikajících kantorů i kantorek, to vůbec není o tom, že bych si myslela, že ženy jsou a priori lepší učitelky.

ALe ani si nemyslím, že by tomu bylo naopak, a dokonce ani to, že by muž měl jaksi inherentně vyšší autoritu jen proto, že je muž, jak tu naznačovak Krakonoš.
leden 31, 2012 21:03
Učit se, učit se, učit se ... : Sidon
s tím kantorským povoláním je to jako s každým jiným. Tak, jako je někdo velmi dobrý natěrač, obuvník, lékař, či zámečník, tak jsou i učitelé dobří, výborní a bohužel i špatní. Jenže na to učitelování asi nestačí mít jenom ten "pajdák", ale taky notnou dávku dalších, lidských vlastností, které k tomu povolání patří. Jenže já si myslím, i přesto, že je někdo velmi dobrý učitel, pořád k tomu svému učitelování potřebuje určitou kázeňskou "úroveň" svých žáků. Ta by měla být dostatečně zajištěna a dodržována, jak žáky, tak i celým učitelským sborem !!! Jestliže se někdo chová jako darebák, tak s ním má být jako s darebákem zacházeno. Jistě si vzpomenete na film Obecná škola, kde se musela vytvořit zvláštní třída pro ty mladé výtržníky. Docela bych schvaloval, aby se něco podobného zřídilo i dnes. Bez ohledu na to, zda je papínek "mecenáš" školy, či ne, to by nemělo hrát takovou roli a nemělo by to mít takovou váhu, jakou má. I když, ono to nějak podobně bylo vždycky. Vzpomenu ještě další filmy, kde je vidět naprostá nekázeň a hulvátství žáků - Gympl a Vratné lahve. Ale jak už tady někdo řekl, je to taky odraz chování té dospělejší části společnosti, takže by tu "převýchovu" potřebovali i někteří rodiče. Nejhorší je, že se takovým zpupným a nafrněným "exotům" ustupuje a podlézá. To jim pak jen jejich sebevědomí upevňuje, že si troufají víc a víc. Mělo by to být - na hrubý pytel, hrubá záplata. To už je pak zase o celé společnosti a to je taky velice tristní situace.
smilies/cool.gif
únor 01, 2012 03:20
No, : deeres
když tu Ála zmínila našeho češtináře, musím také s trochou do mlýna. Měli jsme těch výborných kantorů víc. Nejmladšího třídního na škole, kterému jsme nedokázali přerůst přes hlavu, i když třeba já se o to hodně snažila, pak profesora matematiky a profesora na Hospodářské počty, dějepisářku, před kterou se nám všem chvěla kolena, výbornou učitelku němčiny. A také jejich pravé opaky, třeba učitelka Občanské nauky, jedna z ruštinářek a profesorka ekonomie. Je zvláštní, že stejně jako dnes, tak čím větší neumětelství, tak tím větší politická angažovanost.
únor 01, 2012 07:56
Sidone : mia I
já bych přidala též jeden film. Jmenuje se Škola otců.http://www.volny.cz/czfilm/Film/Skolaotcu.htm Na svou dobu velice odvážný film, vymykající se tehdejší tvorbě budovatelských filmů. Ač je film z padesátých let má podle mne dodnes platnost. Jen děti stranických funkcionářů nahradily děti bohatých sponzorů školy. smilies/undecided.gif Dcera našich známých zažila coby učitelka prakticky totéž co hrdina filmu, jen jak říkám, rodič už nebyl papaláš, ale sponzor školy. Ředitel jí pak dělal dusno, naschvály, že po čase odešla. A ještě pár slov, které mi říkala jedna kantorka na důchodu "když je dítě šikovné, má jedničky, to Ti rodiče nic nezazlívají. Jakmile má dítě trojky, protože prostě na lepší nemá, už je to vina kantora." Hodně pravdivé.
únor 01, 2012 08:02
Sidone, : Petronila
naprostý souhlas.

Ten učitel (a opravdu lhostejno, zda muž či žena), by měl mít jištěná záda systémem v tom smyslu, že u opravdu zásadních porušení školního řádu (žák učiteli nadává nebo ho dokonce fyzicky napadne, případně schválně provokuje) by mu systém měl umožňovat nějaký adekvátní trest.

A samozřejmě by se v těchto věcech nemělo "lámat" vedení školy a lézt škůdcům ještě do zadnice.
únor 01, 2012 08:47
Zaujaly mne věty: : Eva
"Kéž by alespoň české děti měly své špatné školy rády! Bohužel, jejich vztah ke škole je nejhorší ze všech měřených zemí."
Pokud předem děti indoktrinujeme očekáváním, že škola je špatná, opravdu nemůžeme od školy očekávat žádné zázraky!!! To prostě pácháme vzdělávací sebevraždu pro své dítě.

Navíc se škola stala pro rodiče jedním z mála míst, kam si prostě chodí odreagovávat svou naučenou bezmocnost a celkovou naštvanost, neb se domnívají, že tam jim to beztrestně projde.

Jinak klima školy vždy kopíruje klima ve společnosti. Jestliže "moderní úspěšní lidé" vykazují jednoznačně znaky: nevzdělanost, vulgárnost, neomezená moc, bezzásadovost, účel světí prostředky, bezohlednost, nejvyšší hodnota peníze...tak to děti pouze napodobují, neb chtějí být také úspěšní. A potom není na světě prostě školy, která by to dokázala účinně změnit!
únor 01, 2012 09:24
Nicméně já pořád předpokládám, : Krakonoš
že naprostá většina rodičů je normální a slušná, nechodí si do žádný školy nic "vodreagovávat" (já vosobně teda do školy přijdu 2x do roka na třídní schůzky, to je na vodreagování fakt dost málo smilies/grin.gif). Že naprostá většina rodičů nechodí vysvětlovat do školy, že jejich dítě má na vysvědčení trojku proto, že blb s pedagogickou fakultou si na jejich génia zasedl a je nutno géniovi vokamžitě nahradit trojku jedničkou.
Protože kdo jsou ty rodiče? To jste vy (a já). Případně vaše děti. Jste teda vy většinově špatní či nesoudní? Nebo jste většinově vychovali blbě svoje děti? To nějak neštymuje. Pokud by to tak skutečně bylo, dal by vývoj za pravdu Hitlerovi a jeho partě - jsme "podlidi" který si žádnej svůj stát a prostor nezasloužej a jediný řešení pro ně je, aby nad nima převzal "protektorát" nějakej vyspělejší národ. Drsný, co? Schválně to takhle hrotím, protože představa, že většina rodičů jsou spratkové a proto i jejich děti jsou spratkové, se mi zdá nepřijatelná. A výmluvy školy na nekvalitu rodičů (jako téměř hlavní příčinu jejího stále viditelnějšího selhávání) jen zastírají neschopnost školy bejt skutečně školou.
únor 01, 2012 12:42
... : bb2
"Naprostá většina rodičů je normální a slušná" - asi je, ale podle dnešních, obecně přijímaných kritérií. Tolerance je na nejvyšší možné míře, ony se opravdu dnes dějí věci, které se před 25 lety neděly. Jednak proto, že ti první, co to zkusili, dostali nakládačku (v různé formě, nemyslím jen nářez) doma i ve škole. Také proto, že ty děcka to prostě nenapadlo, dneska jedno dostane "úžasnej nápad" a přispěním mobilu a netu to druhý den ví půl republiky. Taky dobře vědí, že jim škola nemůže nic provést.

Bývalo běžné, že škola řešila i mimoškolní přestupky žáků. Existovala propojenost - puboš rozbil výlohu u sámošky, vedoucí ho chytil za ucho (to mohl, nikoho ani nenapadlo to napadat coby šikanu, fyzické napadení, ublížení na zdraví, omezování osobní svobody), vytáhl z kluka osobní údaje, případně si přivolal na pomoc hlídku VB, ta to předala coby přestupek na národní výbor, ten zavolal rodiče na kobereček a současně dal avízo do školy, takže vzápětí rodiče napochodovali do školy, pokud se stalo opakovaně, byl vyrozuměn i zaměstnavatel, teda skrze ROH, že rodiče mají problémy se socialistickou výchovou.

Co hrozilo - nic tragického, ale samozřejmě zaplacení škody a pokuty, plus otrava z probírání takové prkotiny na MNV, ve škole, na VB. Taky ostuda ve vsi/v ulici/v práci. Samozřejmě škraloup ve školních záznamech floutka, tehdy se slušná učiliště, školy, natož gymply, nepraly o žáky kvůli prachům, takže děcku hrozilo, že si zkazí budoucnost. To všechno rodiče věděli a i ti, kteří nebyli přirozeně slušní, poctiví a prostě krakonošoví :-) si dávali majzla a děcka vedli tak, aby těch potíží měli oni i on co nejméně, čili - chovalo se slušně. A ono to mělo výsledky. Podobné systémy potíží, trestů, omezení fungovaly i v dospělosti skrz zaměstnání, uliční výbor, místní národní výbor, při žádostech o byt, o stavební povolení nebo výjezdní doložku, takže i dospělý hajzelí si dával na veřejnosti pozor, a tak nějak ne vlastním přičiněním :-) se stal slušným člověkem. (prosím pěkně, tím neříkám, že ten systém byl super, jo).
Jo, občas se nestal až tak slušným, hajzlík se projevil později, třeba šikanou bažantů na vojně, nebo donášením na sousedy, na kolegy, nebo šizením v práci, apod. No ale tohle se děje i dnes, že. Akorát to začíná už na té škole.


Na některé lidi, SPOUSTU LIDÍ, rozhodně většinu těch, ve kterých přežívají drobečky z minulosti, funguje jediný výchovný režim - CUKR A BIČ. A jaké má dnes škola možnosti trestu? účinného trestu? ŽÁDNÉ. dvojka z chování? třídní a ředitelská důtka, dvojka z chování? výsměch, fakt hustý, pro frajera je to spíš vyznamenání.
Vyloučit ze školy ho základka podle zákona nesmí. Seřezat taky ne, tělesné tresty jsou zakázané a frajer to dobře ví, takže kdyby náhodou dostal zaslouženou výchovnou facku, vypláče se mamince na rameni a tatínek si promptně prostuduje školský zákon, kde se podrobně píše, co vše škola nesmí a musí), protože právě kvůli té facce jejich kluk má trauma.

Mimo prostory školy, tedy přesněji - mimo školní výuku a činnosti - škola nejenže nenese odpovědnost za chování žáka, to nenesla ani dřív, ale ani nesmí zasahovat. Nesmí udělat to, co dřív bylo běžné - byls sprostej na paní z trafiky? Jo, tak se rozluč s výletem, místo toho půjdeš na náhradní vyučování do 6.B.
A proč nesmí? No protože pro to nemá oporu ve školském zákonu přece! jak prosté, milí Watsoni (učitelé), my Šerloci (pantátové našich floutků) to dobře víme a pěkně si došlápneme na to, aby náš kluk na ten vejlet/lyžák/školu v přírodě/... jel, to si pište. Svá práva takový rodič obvykle uplatňuje rovnou všude, dnešní komunikační prostředky mu to umožní, tak se nežinýruje. ...žádný ředitel nestojí o to, aby opakovaně musel před zřizovatelem školy a krajským úřadem a školní inspekci vysvětlovat proč udělal něco, co mu školský zákon nedovoluje, nebo přímo zakazuje. Stačí, že ředitel musí kromě 1500 administrativních úkonů řešit věci jako je např. obhajoba rozpočtu před zastupiteli, kteří o provozu školy ví prd, protože Franta má truhlárnu a Maruš pekárnu a oba si myslí, že ředitel má teplé místo až do penze a ty prachy si za to nicnedělání nezaslouží a že když oni prošli školou bez interaktivní tabule, tak ji nepotřebují ani dnešní děti.
Naštěstí tam sedí Novák, učitel v.v., který ředitele kolegiálně podpoří, a paní doktorka, jejíž dcera bude příští rok vycházet a chce na gympl, takže...
Čímž se dostávám k pokrytectví, které tady taky pořád hodně přežívá a žije. Junior též navštěvoval osmileté "výběrové" gymnázium, některé dětičky uměly proplouvat kalnými vodami školství s pověstí milých, hodných, slušných dětí - ačkoli o kantorech mluví jen jako o píče, krávě, debilovi. Ovšem na maturitním plese si včas rezervovali taneček s tím či oním kantorem, předli jak koťata, u předání třídního daru byli v čele, proslov plný vděků a díků měli nejdelší a při maturitě běhali pro čerstvé chlebíčky a kávu jak zběsilí. Samozřejmě ve dnech předcházejících jejich zkoušce.
A co se dozvěděl junior nebo jeho podobně postižený spolužák, když opakovaně vedli drsnou výměnu názorů a odbornou debatu s jedním kantorem, když opakovaně nahlas vyslovovali svůj nesouhlasný názor, byť vždycky velmi slušně a s respektem k oponentovi (kantorovi) ? Myslíte, že je spolužáci obdivovali za odvahu, za bystrost, nebo že je jen obyčejně uznávali a přidali se, že jim byli inspirací? Ne, byli za blbečky, co si komplikujou život...

No a protože znám osobně spoustu kantorů, dobrých, horších i pitomých, a znám i jejich děti, více nebo méně, a ze všech těch dětí si pamatuju jen na jeden případ gaunera se zlým chováním (jehož maminka mimochodem neunesla tíhu toho, že výchovně selhala, a odešla z "teplého stálého" místa učitele), a protože znám osobně rodiče spousty takových nevychovaných buranů i "děsně slušných" pokrytců - tak se přikláním k tomu..co přikláním, jsem o tom přesvědčena...že za to, jaký je člověk tak do 25, můžou rodiče, jejich výchova a způsob jednání s dítětem, a po 25 už za to může i člověk sám, protože pak už by měl být schopný rozeznat sám a případně se odpoutat od nánosů rodičovské ne/výchovy.

A také jsem názoru, že my, rodiče, a my, občasné, nikoli škola, můžeme za klesající vzdělanost.
únor 01, 2012 15:52
... : bb2
při psaní telefonuju atd., a nemám čas ani chuť to teď po sobě číst, tak pokud někde myšlenkově nenavazuju nebo hrubkuju, tak se neomlouvám :-) napravím to později
únor 01, 2012 15:53
Krakonoši, prosím tě, jak bys vysvětlil třeba toto: : Eva
" Učitelky mateřských škol musí čelit agresivitě dětí, záměrnému poškozování věcí (26 %), krádežím (15%), nedodržování školního řádu (16%) ale například i šikaně (8%) a kouření (6%) mezi nejmenšími Čechy. Uvádí to výroční zpráva České školní inspekce (ČŠI) za uplynulý školní rok. Výskyt rizikových jevů byl častý a výsledek šetření potvrdil hypotézu o nárůstu agrese dětí vůči učitelkám, která dosahuje téměř poloviny případů nežádoucího chování (49 procent).

Také se mateřská školka vymlouvá a zastírá svou školskou neschopnost? smilies/wink.gif
únor 01, 2012 18:15
Hezký čísla, : Krakonoš
votázka je, co se za nima skrejvá. Co to je např. krádež v mateřince? Právě v předškolním věku kradou děti, který to už nikdy pozdějc nezkusej - protože v tom věku se to právě učej rozlišovat. I já jsem ukrad spolužákovi autíčko a učitelce čokoládu, ve čtyrech letech. smilies/wink.gif Jenže asi nefiguruju v žádný statistice, protože tehdejší MŠMTV zřejmě vymejšlelo zrovna jiný papírový kratochvíle. To samý "záměrný poškozování věcí" (jéžiš co jen toho můj synek záměrně v předškolním věku rozflákal ve snaze přijít věci na kloub!) "Šikana"? No to je i posmívání se někomu, žejo. Tobě se ve školce nikdo neposmíval? Šup s tim do statistiky. Atakdál, už když čtu vo "školnim řádu" v mateřský školce, musim se smát, pojmy, se kterejma si těžko nějaký mrně poradí. Moje děti byly ve školce spokojený a žádný konflikty s učitelkama neměly; vo tom, že tam existoval taky nějakej "školní řád", jsem se dozvěděl až dnes díky diskusi s tebou smilies/wink.gif.
Takže byrokratický zprávy vysvětlit neumim, najdi si na to někoho na ministerstvu. Aby to mělo pro mě nějakou vypovídací hodnotu, musely by bejt k dispozici stejnou metodikou sbíraný data i z předchozích generací, pokud jsou, hoď je sem, pak možná budeme mít tvrdý data vo tom, že už čtyřletý děcka jsou dnes mnohem větší hajzlové, než jsme byli my.
Ale to je jedno. Já žádnou mateřskou školku neznám, co se vymlouvá na rodiče, že kvůli nim neudrží kázeň a nemůže děti učit. Přijde mi to jako naprosto absurdní kafkárna, ani tý votázce nerozumim.
Já se tu snažil jen říct, že dnešní kantoři nemaj žádný účinný možnosti boje proti negativním jevům na školách, což je ovšem vinou zákonů a pseudovochrany lidskejch práv, nikoli vinou rodičů. Většina rodičů by si navopak přála, aby kantor ty prostředky měl. Protože těch pár spratků, co rozkládaj výuku, ji rozkládaj právě našim dětem. A nám, rodičům, to vadí. Dokonce to vadí i těm dětem, aspoň v nižších ročnících, než votupěj a začnou s "vlkama výt". Nemám jako rodič žádnou možnost vovlivnit co a jakejma metodama se bude moje dítě učit, ani jak kvalitní vosoba ho bude učit, ani jakým způsobem si škola vynutí dodržování pravidel hry na svým hřišti. Netvořím ani zákony, ani školní řád, ani nevybírám kantory, ani netvořím vzdělávací programy. Skutečnost, že výuka na školách je mnohem míň zajímavá, než by mohla vzhledem k úrovni poznání a techniky bejt, je fakt. Že rvou dětem do hlavy kvanta zcela zbytečnejch informací, což se pořád jen kritizuje, ale nic se s tim nedělá, je taky fakt (zrůdností typu zkoušení ze zeměpisu z vejšek hor někde v tramtárii s přesností na cm jsem zásobenej během školního roku fakt vydatně). Škola by prostě mohla bejt daleko daleko lepším zařízením, než dnes je, ale nejni k tomu vůle. Vzdělání evidentně nejni skutečnou prioritou žádný strany a vlády, co jich tu vod převratu bylo, takže na skutečný hluboký změny nejsou a nebudou prachy. Nejen na skutečně pořádný vybavení škol a kvalitní učebnice, ale ani na platy špičkovejch vodborníků (na svůj vobor plus pedagogiku), to jest kantorů, protože nikdo jinej by naše děti učit neměl. Tady to začíná. Né u rodičů. Vopravdu si, Evo, myslíš, že my rodiče učíme děti, aby byly sprostý na kantory? Že je v tom podporujeme? Tohle si dovopravdy myslíš???
únor 01, 2012 22:53
nevim, co si myslí Eva, : bb2
ale když čtu tvou otázku, tak si myslím, že nerozumíš tomu, co je myšleno větou "můžou za to rodiče".
Vůbec mě nenapadne, že by někdo učil svoje dítě, aby sprostě řvalo na kantory, že mu říkáme Učitelce klidně řekni, že je blbá, klidně ji neposlouchej, když si něco povídá u tabule, klidně ji natoč na mobil, když se bude rozčilovat, a klidně to pusť na net, ať se pobaví všichni, a klidně jí mailem pošli odkaz, ať má z toho depku...
Ne, to si vážně nemyslím. Jenže to není třeba. Pokud to dítě vyrůstá v prostředí, kde je hrubost běžná, slušnost považovaná za slabost, za blbost, v prostředí, které blahořečí demokracii právě proto, že už žádný systém nenutí člověka se chovat sice pokrytecky, ale slušně, v prostředí, kde se o slušném, chytrém, chudším člověku, mluví jako o starym volovi, když soustavně slyší, že bez peněz dneska jsi v prdeli, když je přirozené doma porovnávat co kdo má a jak k tomu přišel, pomlouvat a pohrdavě se vyjadřovat o jiných lidech, kde je běžné s despektem mluvit o učitelích, co jsou placený z našich daní, nevědí co je pořádná makačka a ještě se tváří, jako že sežrali Šalamounovo hovno, v prostředí, kde je úplně normální, že se u večeře před dětmi mluví do mobilu s kolegou v podnikání o tom, že ten čůrák nás přechcal,vole, hodil na to vo sto táců míň, potřeboval by nakopat prdel, dement teplej, co si myslí, ať se de vysrat, sráč vyjebanej...(cituji, nevymýšlím)...a o víkendu dítě vidí svého tátu, autora slovního průjmu, jak se s vyjebaným čůrákem plácá po ramenou při grilovačce, a takhle podobně je to kolem něj ve všem, od narození, tak je opravdu výjimkou, když se z něj nestane něco podobně sprostého, arogantního, namachrovaného, jako taťka.
Občas tím rodiče zaskočí, ale pak si řeknou, že doba je taková a slyší to ve škole a kdyby nezapadnul, tak ho utlučou a lepší než aby musel chodit k psychologovi, aspoň si v životě poradí a hajzli si na něj nepřijdou...

Já si bohužel taky myslím, že tohle není ve škole, tedy v kantorech, ale v nás. V rodičích těch dětí a v občanech, kteří jsou jací jsou, a tak mají vládu jakou mají, a všichni do jednoho neuděláme nic :-)
únor 01, 2012 23:36
bb2, : Sidon
palec nahoru, souhlasím s Tebou na 100%.
smilies/kiss.gif
únor 02, 2012 09:04
bb, : Petronila
ovšem takové rodiče si pamatuji i ze svého dětství. Nic nového pod sluncem.
únor 02, 2012 09:08
Už mě to nebaví: : Krakonoš
Pokud to dítě vyrůstá v prostředí, kde je hrubost běžná, slušnost považovaná za slabost....
(plus to vostatní z nekonečnýho popisu špatnosti)
Vopravdu si myslíte, že tohle platí vo většině rodin? OK, vzdávám to, pak jsme teda skutečně podlidi a nezasloužíme si nic jinýho, než vymazat z mapy. Nechť teda nějakej slušnej Adolf vopět přijde a naučí nás demokracii. smilies/angry.gif smilies/tongue.gif
únor 02, 2012 09:59
mě zas nebaví tvé koncovky diskuzí, Adolfa si strč za klobouk :) a radši pověz - kde tedy je zakopaný pes, fakt si myslíš, že ve škole?? : bb2
To co jsem popsala nebyl samozřejmě případ jednoho dítěte, jedné rodiny, i když i taková síla by se asi našla, ale to už je vážně extrém. Byl to dejme tomu výcuc, posbíraný z více případů, trošku to nařeď a ze 30 rodin najdeš takových v bledě modrém 8-10, možná i víc, jak kde. Vyprodukujou 10-20 dětí - stejné geny, výchova, prostředí. Tyhle děti se sejdou ve dvou 2 třídách (pokud to nejsou všechno dvojčata:-) a tam mají vliv na dalších 10-20 dětí, ze kterých jen několik, 3-5, možná méně, jsou vyhraněné slušné a současně sebevědomé děti natolik pevného charakteru, že se nenechají strhnout, dokonce ani ovlivnit. Zbytek je normální průměr, který se k někomu přikloní, ale nevyhraní se. I když se většina přikloní k dobru, tak z obavy před projevy zla té opačné strany barikády se drží zpátky. Někteří z nich se nechají zmanipulovat, při excesech zafunguje stádní pud. Stádo reaguje vždy na toho člena stáda, který je výraznější, jeho projevy upoutají pozornost, popichuje, dává najevo, že kdo ho nenásleduje, je méněcenný, případně takového napadá, dobře pozná slabšího a soustředí na něj svůj útok. K tomu se někteří přidají, protože je to posílí - dělají totéž co jejich rodiče, ve stádu, v trošku anonymním (v rámci třídy) davu jsou "silní".
Jednotlivě, odděleně od ostatních, se pak samozřejmě projevují jak beránci, sklopí oči, ztichnou.
Ano, to bylo vždycky, ale současný systém, o kterém jsem psala, současná společnost, tomu nahrává tím, že v zárodku nezabrání šíření tohoto jevu. Že - jak tu kdysi v jiné souvislosti napsala Erika - "neodstraní" dítě z té situace, případně neodstraní situaci.

To je to, o čem jsem psala - škola nemá páky na výchovu dětí, současná státní základní škola je nemá, střední o nic větší - ze ZŠ vyloučit nelze, ze SŠ jen v závažných případech, pokud jde o chování.Za hlasité nadávky učiteli, natáčení na mobil, posměšky apod. se to opravdu neděje.

Má známá učila na SOŠ, skončila v červnu. Nemá na to nervy. Jde o přestávce po chodbě, v ruce papíry ze třídy, v hlavě myšlenky na další hodinu, na povinnosti. Kolem jdou kluci, děsně slušně a hlasitě pozdraví, projdou, jeden přiskočí a zvedne jí sukni se slovy "dobrý, fakt dobrý, to se manžel má", druhej to fotí mobilem. Nestihne zareagovat, na rozdíl od fracka nebyla na to připravená, jak se lekne, rozhodí ruce, papíry vypadnou, ona to sbírá, oni to fotí. Nikdo to neviděl, ředitel jí věří, ale kluci si navzájem odsvědčí, že se nic nestalo. Nejsou úplně blbí, vědí, proč školu dělají, dávají si majzla, procházejí s trojkama, čtyřkama. Nachystá se na ně, vyvolá k tabuli - "nebudu vás trápit, soudružko učitelko...jééé, pardones...vlastně už paňi učitelko...napište mi rovnou kuli, dneska nemám den". Takových situací není moc, pár do měsíce, ale učitelů je tam 17 a ředitel nebude 40x měsíčně řešit totéž, když stejně nic nevyřeší. Rodiče? u takových dětí chodí většinou otec, dva typy - jeden předvede stud a pokoru s tím, že mladýmu domluví, ale neudělá nic, protože nechce, aby mladej sekl se školou nebo dělal doma švíky a manželka byla na nervy co s ním bude, nějak už to snad k tý maturitě doklepou.
Druhý typ bude dokonce pyšný, že se mladej má k světu, i když trošku mu teda domluví, jako moc to nepřeháněj, mladej, nechci lítat do školy každej měsíc, jo...Jinak platí totéž, chce, aby kluk měl maturitu a pak už ho život nějak srovná, ale teď ten rok dva tři to ještě musí s ním vydržet.
Pokud udělá větší průšvih, škodu zaplatí, často úplně bez řečí, a tím to pro ně skončí. Proč? protože si myslí to co ty (tím tě fakt neřadím k buranům) - ať si s nima poradí škola. Kluk se nějak učí, nějak prochází, my platíme co máme, a co víc máme dělat? makám celej den, nemám čas řešit ptákoviny.

Případně taky učitelé slyší, a to je opět, jako všechno o čem píšu, ze života, ne z mé hlavy - dejte mi pokoj, mám dost svých starostí, krize, práce, propouštění, případně živnost, lítám od rána do večera jak hadr, víkendy neznám, vy máte víkendy, svátky, prázdniny, platy jisté, tak s tím něco dělejte, je to vaše práce.
Tohle si rodiče dřív taky nedovolili, dnes i ti slušnější mají reality plné kecky, nervy na pochodu a ztrácejí zábrany.

A ted mi pověz, co s tímhle může udělat škola?
Vážně si myslíš, že většina kantorů učí děti k hrubosti, lhostejnosti, sprostotě?
únor 02, 2012 18:05
Petronilo, : bb2
viz co jsem psala Krakonošovi - teď je toho ale mnohem víc. Hranice se posouvají, pravidla nepsaná nefungují, psaná se porušují, protože nejsou dotažená opatření pro případ porušení pravidel, také je mezi lidmi (rodiči) mnohem víc nejistoty, stresu, takže ztrácí zábrany a ve světle existenčních nejistot neřeší takové "prkotiny", jako to, že jejich kluk je sprostej ve škole na učitelku, na spolužáky. Navíc se to neprokázalo, to je taky dnes oblíbená hra- na důkazy a alibi. Dřív stačilo, že učitel zavolal nebo napsal rodičům, dnes si musí dát majzla, co pustí z pusy a vše, co poví, se často obrátí proti němu.
únor 02, 2012 18:09
a ještě trošku jinak : bb2
pokud nejste kantoři, nejste členy školské rady, takže se nepohybujete často ve školním prostředí, nemáte několik známých/příbuzných ve školství, se kterými jste často v kontaktu a necháte si vyprávět o tom, co se děje ve škole teď a co se dělo před 15 lety (nemusíme chodit před samet), nejste v obecní radě, kde řešíte s ředitelem školy finance, což samo o o sobě je peklo, a k tomu si necháte jako zákusek vyprávět o škole - tak jen teoretizujete
únor 02, 2012 18:12
to máš bíbí pravdu. : alena puntíkovaná
Nejlepší kamarádka mojí mamnky byla učitelka...a dobrá učielka. A ta nepsala poznámky a podobně, ale žákovi vysvětlila klidným hlasem, co provedla jaké to bude mít následky a o přestávce zavolala jeho otci. Ze zbrovny. Nebyl -li řítomen, dala si zavolat předsedu ROH v otcově podnku a vysvětlila mu totéž. Druhý den přišel žák do školy s otiskem otcovy pravice na tváři a značně pokrotlý. A omluvil se. Ta ostuda, co měl otec v práci stačila.....Ale dneska je jiná doba.
únor 05, 2012 14:49
ano, bohužel, : bb2
Jak jsem psala jinde, tuším u článku o pracovních pohovorech, tak na lidi platí cukr a bič. Až na čestné výjimky, pevné slušné charaktery, lidi se chovají jako prasata, pokud na ně není bič, a ten teď není. Naše a předešlá generace vyrostly v pokřiveném prostředí, které tomu nahrávalo. Ne že by v zemích tradiční demokracie žili jen samí spořádaní slušní občané, ale systém fungující desítky a stovky let se s tím umí vypořádat. Náš "demokratický" systém budovali narychlo na koleni lidi, co vyrostli za socíku, který je naučil jednat pokoutně, podloudně ke svému prospěchu, takže vybudovaný systém tyhle znaky nese a nese své ovoce - i ve školství. Mně se to nelíbí, neříkám tím, že bych ty staré pořádky chtěla zpátky, ale doufám, že příští a přespříští generace už ty nánosy budou schopné setřást.

Konkrétně?
Před pár dny jsem zaznamenala zprávičku o tom, že rezignoval britský ministr energetiky. Důvod - před pár lety zakamufloval pokutu za nepřiměřenou rychlost tím, že to vzala na sebe jeho žena. Ne že by ji nezaplatili, zaplatili, ale ta rychle jedoucí byla jeho žena a on zůstal politikem, který dodržuje předpisy, i ty o rychlosti. Teď vyšla věc najevo a on považoval za samozřejmé, že odstoupí z funkce.
Tak funguje samoočistný demokratický systém. Umíme si všichni představit, jak by to probíhalo u nás. Ryba hnije od hlavy a rodič zpovykaného dítěte si řekne, co ho budu učit slušnosti, když na to akorát dojede a hajzl se mu vysměje...
únor 05, 2012 15:28
Tak ona se učitelka vykecávala s předsedou ROH na pracovišti otce? : Myška
To promiňte, ale měla ta učitelka v hlavě mozek? Soukromé záležitosti mezi rodiči a školou tahat do zaměstnání rodičů? Tam je znemožňovat? Proč? Protože otec momentálně, když si učitelka usmyslela zavolat, nebyl v dosahu? To je naprosto pokroucené myšlení, zcela v kontextu uličních a domovních výborů, kde působili ti nejzapšklejší lidi a jen škodili. To teda byla soudružka učitelka hrdinka.
únor 05, 2012 16:32
bb, : Petronila
nesouhlasím.

Není pravda, že lidi se chovají převážně jako prasata (nebo teda mám ve svém okolí samé ty čestné výjimky.)

A dilema, zda učit dítě slušnosti, protože na tom bude jen bito, měli už naši rodiče (můj otec mi to výslovně řekl a byl z toho nešťastný, že uvažovali s maminkou, zda mě nemají vychovat k loktařině.)

Samozřejmě, že to neudělali, ani by to neuměli, sami takoví nebyli. A nemám pocit, že bych na své slušnosti a dodržování slova byla nějak bita, spíš naopak.

To, zda vychováme děti k loktaření, je pouze naše odpovědnost, nemůžeme to házet na špatné poměry (ony byly někdy lepší)? A mějme při tom na paměti, že když my uděláme někomu nějakou sviňárnu (s myšlenkou, že svět je zlej atd). tak se vlastně do toho sviňáckýho řetězce zapojujeme taky, stáváme se jeho součástí a spolutvůrci. A jak se pak můžeme vymlouvat, že je doba zlá, když jsme sami svou hřivnou přispěli k tomu, aby byla ještě o něco horší?

Když mi někdo provede sprosťárnu, tak mě přece vůbec nebude zajímat, že je to vlastně původně slušný člověk, který mě podrazil, protože někdo předtím podrazil jeho. Uvidím jen tu sprosťárnu - a podle toho, jak se zachovám, připojím další očko řetězu - buď dobré, nebo zlé.
únor 05, 2012 19:58
Myško, snad ani Alena neříká, že to byla hrdinka, : bb2
ale že to bohužel na ty lidi fungovalo. I ty uliční výbory aj. specialitky doby, co zmiňuješ. To snad není nic nového pod sluncem, že se lidi chovali navenek jinak, než jim přirozenost velela, aby "neměli opletačky".
únor 05, 2012 21:42
Petronilo, : bb2
věřím ti, já už jsem trošku střízlivá, zaručila bych se jen za ty, které znám dlouhé roky a mám je prověřené z různých situací. Proč - třeba i proto, že znám dost lidí, o kterých bych neřekla, že se chovají jako prasata, ale jsou situace, kdy se tak zachovali.
K chování "jako prase" počítám i popsané reakce rodičů, otců, na spratkovitost jejich dětí. O otcích, o kterých jsem psala, by nikdo ze sousedů určitě neřekl, že jsou to prasata, zdraví, nedělají bordel, sousedům vypomůžou, určitě by odvezli k lékaři, taky sponzorují fotbalisty, hasiče, školu...Buď jsou slušní v něčem, nebo si budují "pověst", nebo kompenzují...nevím. Co vím je to, že jiní lidé je znají z jiných situací, kdy se chovají jinak. Jako prasata smilies/smiley.gif

K ostatnímu, co píšeš - ano. Nicméně, situace ve škole dnes vypadá jak jsme někteří z nás popsali. Můžeme psát donekonečna o tom, jak by to mělo být a co by kdyby. Skutečnost je ale taková, jak jsme tu popsali. Mluvívám s několika učiteli, se dvěma řediteli, takže můžu porovnávat.
únor 05, 2012 21:54
Četla jsi ten Alenin komentář pozorně, bb2? : Myška
Učitelka něco řeší s žákem. pak volá jeho otci. Ten na pracovišti momentálně není v dosahu telefonu. A ona to řeší s naprosto cizím člověkem, kterému do rodinných záležitostí zaměstnance vůbec nic není? To je v pořádku? Jak by se to líbilo tobě?

únor 05, 2012 22:03
bb, : Petronila
aniž bych chtěla zlehčovat zkušenosti učitelů a spol., tak si myslím, že je nutné vzít opravu na to, jakou verzi slyšíš Ty od těch učitelů a jakou slyší ten rodič od svého dítěte.

Mám děti ještě malé, školák je teprve jedno z nich, a není to myslím žádný sígr, ale už se mi víckrát stalo, že jsem byla postavená před nějaký konflikt s kantorkou, a verze mého dítěte se od verze učitelky dost lišila, a přitom jsem si téměř jistá, že obě strany to podávaly s maximální upřímností PODLE SVÉHO POHLEDU.

Co tím chci říct? Že ten nereagující tatík nemusel ještě nutně být prase proto, že na obvinění svého dítěte nezareagoval tak, že by ho zmlátil na jednu hromadu.

Mohl, ale taky nemusel.
únor 05, 2012 22:13
Myško... : bb2
řekla bych, že k něčemu takovému není třeba zdůrazňovat, že to v pořádku není, že by se mi to opravdu nelíbilo..že to je jasné minimálně z předchozích let komentářů zde, a že to je jasné i tady v komentářích. Ale jak vidím, mýlila jsem se.
A přiznám se, že 25 let poté to beru jako historickou skutečnost, nad kterou se nerozohním a nemám potřebu rázných výkřiků na protest.
Ale pokud si tohle vykládá někdo jako souhlas, a nečetl předchozí delší komentáře, kde by výraz nesouhlasu našel, tak pro něj:

ne, není to v pořádku a ne, nelíbilo se mi to (kdyby se dnes dělo to, co před 30 lety, stejně jako by mi v pořádu nepřišel a nelíbil by se mi režim jako v 50.letech nebo holocaust stačí?
únor 05, 2012 22:25
Ano, situace taková byla a je historickou skutečností, bohužel. Pokřivené myšlení učitelky je ukázkové. : Myška
Mě zarazilo to, že něco tak hnusného a špinavého může být dnes vykládáno jako plus v diskuzi o situaci ve školství. proto jsem měla potřebu reagovat. A představuješ si to špatně, nejsem rozohněná, jsem udivená. A ne nad tebou, ale nad autorkou příspěvku.
únor 05, 2012 22:33
Petronilo, : bb2
v tom s tebou naprosto souhlasím. Měla jsem možná říct, že na prvním stupni to tak hrozné zdaleka není a že to, o čem mluvím, se týká dětí od 6.třídy výš a dětí ze SOŠek.
U těchto (starších) dětí v drtivé většině nejde o drobnosti, které v podstatě probíhají jen na slovní úrovni, kdy by mohlo dojít k jevu, o kterém píšeš. Ti otcové, o kterých píšu, nezpochybňují, že se to stalo, nemluví o tom, že by toho jejich dítě nebylo schopno. Nevím, jestli je to proto, že vědí, že dítě toho schopno je, nebo že jim je to jedno, zda je nebo není. Oni prostě rovnou mluví o tom, že to nelze dokázat. Pokud důkaz je, pak "řeší následky". V případě zvednutých sukní aj. důkazy jsou, kolují po netu.
Víš, řekla bych, že nejde ani tak o "zvednuté sukně", Jde o to, že v tom není klukovina, zvědavost, taková ta sympatická rošťačina, která k věku patří, kdy mládě nedomyslelo, zda tím ublíží, urazí, prostě konalo. Dnes to děti dobře vědí, teda ty starší děti. Přesto to dělají, a s gustem. Je v tom chuť druhého ponížit, urazit, dotknout se ho.
Jako v případě učitele, který lupnul políček drzounovi a skončilo to tak, že se radši oběsil.
únor 05, 2012 22:37
Myško, aha, pak nevím, proč jsi svou otázku adresovala mně : bb2
jinak, mně to nepřipadá od Aleny vykládáno jako plus, přišlo mi to jako prostý popis situace a doby
únor 05, 2012 22:40
To jsou holt ty jiné dojmy, : Myška
co z komentářů máme...

A ptala jsem se tě proto, že jsem ve chvíli, kdy jsem tvůj komentář (21:42) četla, nabyla poněkud mylného dojmu.
únor 05, 2012 22:47
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]