O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NECHCI DĚTI. ZATÍM? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 29 červenec 2010

Milá Kudlanko, píši Vám, protože bych potřebovala poradit. Žiji s manželem již  7 let, je mi 36 let a já nechci děti, manžel naopak po dětech touží. Já už bych prostě chtěla trošku klidu a žít život jen sama pro sebe a pro něj. Možná mě za to hodně žen odsoudí, ale prostě takto to cítím já. Děti k naplnění štěstí nepotřebuji, ba naopak, si myslím, že děti mohou vztah i úplně rozvrátit a přinesou jen další problémy v životě.

 

 

     Jsem samotář a introvert, manžel je opak. Cítím nátlak jak z manželovi strany, tak ze strany jeho rodičů, ale nemohu si pomoci, nemyslím si, že je správné tomuto tlaku podlehnout a následně litovat a své dítě nenávidět. Vím, že on bez dítěte bude nešťastný. Před nedávnem jsem mu pořídila psa, stará se o něj, chodí na cvičák, no prostě má ho jako dítě, ale řekl mi, že mu pes dítě nenahradí.

 

     Stále více přemýšlím o tom, že jsem do manželství neměla vůbec vstupovat anebo si nají t někoho kdo už děti má anebo je nechce, ale na to je pozdě. Rekonstruujeme dům, stojí nás to hodně úsilí i peněz, máme velké dluhy, ale byl to manželův sen, který jsem mu chtěla splnit.

 

     A teď mi poraďte, co s tím? Rozum mi říká, že buď zůstane a bude nešťastný anebo odejde k jiné.

 

     Já svoji rodinu vlastně nemám, nestýkám se ani s matkou, ani s bratrem a s otcem se vidím tak jednou do roka. Pro někoho se to může zdát smutné, ale pro mě je to jediná cesta jak mohu žít. Pro ty co si myslí, že jsem nějaká kariéristka, tak vůbec ne. Prostě jen obyčejná holka z rozvedené rodiny.

 

Kopretinka

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Kopretinko,

 

     vůbec si nemyslím, že jsi kariéristka, nebo nějak špatná, naopak. Špatné by bylo, kdybys se nechala donutit okolím a pak byla mámou bez citu. Úplně tě chápu, jak ti je, a - budeš se divit, nemyslím si, že bys třeba jednou, někdy, nebyla prima maminkou. Jenže - ten tlak okolí asi musí být hrozný... Vzpomínám si, jak mi psal jeden mladý muž, kterého jeho dívka, mj. velmi jím jinak milovaná a se kterou si velmi rozuměl, pomalu každou možnou chvíli "tlačila do miminka". Bylo to až tak, že nakonec nesnesl ani zanaříkání dítěte, nemohl děti ani vidět a už si myslel, že je fakt nenormální...  Mj. dnes je zase ok a svůj vztah k dětem docela přehodnotil. :-))).

 

     Samozřejmě, že v tom tvém nazírání se můžou trochu zobrazit tvoje osobní zážitky z dětství... A dost možná (nevidím do tebe), že mezi vámi dvěma není to "cosi", co by tě nutilo mít "právě s ním a od něj".... Když to tak vezmu (třeba je to jinak) - tak jste spolu nějakou dobu chodili, pak se vzali - což představuje cca deset let... Jestli se můžu zeptat: jaké vztahy jsi před ním zažila?  Mám pocit, že do toho manželství jsi vstupovala tak trochu jako do azylu...

 

     Myslím, že bys se v žádném případě neměla nechat donutit. Dítě není pes. Zkus o tom s manželem promluvit, ať se snaží pochopit, že čím víc na tebe bude on a vaše okolí tlačit, tím víc se to bude v tobě všemožně bránit. Ať si představí, že bys je mít nemohla - zda by tě kvůli tomu opustil? Ostatně co ty víš, pokud se vše uklidní, třeba po té rekonstrukci  ... Opravdu hodně záleží na tom, abys byla nejprve vnitřně spokojená a šťastná. A mně se i na tu dálku zdá, že tak úplně nejsi... Ostatně - je mnoho bezdětných a spokojených manželství, tak co... 

    

 

Každopádně držím palce

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (26)add feed
samozřejmě : Kamila
souhlas s Danielou, donutit se nenech. Ovšem manžela chápu, ty jistě taky. Nic jiného, než velmi vážná promluva nepomůže. Ano, měli jste si to spíše vyjasnit na začátku, ale když už se to stalo, je třeba řešit vzniklou situaci a ne říkat, co by, kdyby...
Budeš si s ním muset promluvit, přesně jak radí Daniela. Vše mu říct, vysvětlit a uvidíš, jaké stanovisko zaujme on.... s tím ti tu nepomůžem, bude záležet na tom jak moc on touží děťátko mít. Držím palce!
červenec 29, 2010 11:45
No, když rekonstruujete ten barák : Máňa z Počernic (dolních)
to už teda je sakra pádnej důvod pro společný soužití. AchtymujBóže!!!!
červenec 29, 2010 12:05
a nechceš teda místomdítěte : alena puntik
koťátko?
červenec 29, 2010 12:39
Taky jsem : Zdena
po dětech nijak netoužila, byla jsem nejstarší ze čtyř holek, takže hlídací sestra a to mě z děťátek vyléčilo. Jenže tehdy člověk antikoncepci nedostal, doku dítě neměl a tak se po dvou letech manželství přihodilo, že jsme dítko zplodili. Narodila se mi dcera a toť vše. Vychovali jsme ji a má taky jen jedno dítko. Asi je to v nás, že toho k životu moc nepotřebujeme, naštěstí manžel nijak nenaléhal na další. smilies/cry.gif
červenec 29, 2010 12:48
Zkus to řešit : Zuzka N.
Zkoušela jsi psychologa, rodinné konstelace, regresi nebo něco podobného? Prostě něco co by ti pomohlo vstřebat trpké vzpomínky na své vlastní dětství. Možná bys pak dítě chtěla, možná taky ne, ale v každém případě se ti bude lépe žít, když tu negativní minulost nějak zpracuješ. A pokud jde o manžela, buď k němu upřímná a narovinu mu řekni jak to zrovna cítíš. Pro naprostou většinu lidí je vlastní potomek hlavní cíl existence zde, a já bych takovou touhu nedokázala upřít někomu koho miluju. Prostě pokud ty skutečně za žádnou cenu nechceš, dej mu najevo, že může kdykoli bez výčitek odejít, že to pochopíš. Ono kdybys děti nemohla mít, bylo by to jiné, nebylo by to o tom, že mu nechceš dát dítě, ale že nemůžeš.
červenec 29, 2010 13:28
No, já taky myslim ty konstelace, žeby šly : Máňa z Počernic (dolních)
To je, jak se tam všichni vožerou, pak slíknou a každej s každym, žejo. Jo, tak to by šlo.
červenec 29, 2010 13:36
Kopretinko, dělej jak myslíš, : alena puntik
na to máš právo.Ale asi se budeš muset poohlédnout po jiném manželovi. a to čekej dost brzo.Nevím totiž o žádným manželství, které by rozvrátily zrovna děti, ale vím o spopustě manželství, které v rekordní době rozvrátila o dvacet let mladší dívka než ty, která byla ochotna s tvým mužem to dítě mít.
červenec 29, 2010 13:48
Ále, ona ani nemusí být o dvacet let mladší, nemusí být hezčí, její devízou bude ochota mít s Kopretinčiným manželem dítě. : Myška
Pokud on po něm tak touží, dřív nebo později si takovou najde.
Pes nemůže být náhražka za dítě.
Kopretinko, byl zde vysloven názor, že třeba možná, někdy, změníš svůj postoj k narození dítěte. Jenže je ti už šestatřicet, jsi zvyklá na svůj klídek, pohodlíčko, staráte se s mužem pouze o sebe navzájem, a tak nepředpokládám, že by se tvoje priority tak markantně změnily. A pokud někdy jo, tak bude nejspíš na první dítě ve čtyřiceti pozdě.
Mám spolužačku, která taky nikdy nechtěla dítě, ale nebyla ve tvé situaci, protože si vzala o dost staršího muže s dospělým dítětem. Ale rozvedli se a spolužačka je úplně sama.
červenec 29, 2010 13:58
... : mia
pokud opravdu dítě nechceš, je dobře, že ho nemáš. V šestatřiceti už je málo pravděpodobné, že názor změníš. Proto bych na Tvém místě dala partnerovi svobodu a možnost , aby si rodinu mohl založit, protože on po ní touží. Myslím, že za situace jaká je u Vás je stejně jen otázka času, kdy se vaše cesty natrvalo rozejdou.
červenec 29, 2010 14:18
no dítě po čtyřicítce...to je fak riziko, zvláště pak, když nezůstanou furt malinký,nýbrž dospějí k pubertě. : alena puntik
mně tato radost zastihla v pětatřiceti a můžu ríct, že mě to skoro přivedlo do blázince.Ale dneska jsem šťastná, že je mám...díky jim mám spoustu zážitků, které bych bez nich nikdy neměla.Některé zážitky byly fakt hustý a klepu se ještě dneska, když si na to vzpomenu smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif, ale zas bych bez nich neměla třeba počítač. A co si má pořád člověk povídat jen s jedním chlapem. Stejně to skončí u stereotypu, na který jsou zejména chlapi alergický.a tak hledají změnu a vzrušení. První ženská, která se nechá zbouchnout - byť tobě nesahá ani po kotníky - a máš smůlu. Děti nemáte...za deset minut tě soud rozvede. Zato s dětma je vzrůšo pořád, to ti garantuju. Jo, nechceš, nechceš......ale máš právo nutit k témuž i někoho jiného? Netušila jsem, že někdy něco takovýho řeknu...ale on ten socialismus měl něco do sebe. Antikoncepce nebyla - teda byla, ale jen pro někoho. Ve dvaceti do toho člověk vlítnul a bylo vymalováno . A když konečně dostal ve čtyřiceti rozum, měl dospělé děti.
červenec 29, 2010 14:34
jo : Kamila
nemyslím si, že Kopretinka nechce děti "zatím". Myslím, že je prostě nechce, ale není připravená si to úplně přiznat a být vystavena tlaku okolí.
červenec 29, 2010 14:54
tady : vlk
sice není pozdě, ale myslím nejvyšší čas vycouvat z manželství. Peníze se nějak pořeší, děti nejsou, tak proč ztrácet čas. Život je krátký na to, aby jsme dělali nekonečné a nikam nevedoucí kompromisy. Na tlaky okolí nereaguj, to je jejich problém. Buď sama sebou.
Pokud se bojíš, že zůstaneš sama, tak to hoď za hlavu. Já sám hledám někoho, kdo je mladý duchem i tělem (na věku fakt nezáleží), ale děti už mám velké a další nechci. On se najde, neboj i já tou věřím ;-)
červenec 29, 2010 17:57
určitě : alena puntik
mužů, který nechtějí děti je spousta. A je nefér odpírat dítě někomu, kdo po něm touží. Mělas bys mu dát volnost a poohlédnout se jinde.
červenec 29, 2010 18:09
Mám, nebo spíš měla, jsem to podobně : Lotty
ale časem jsem pochopila, že "touha" nemít děti zastírá neřešené problémy, nejspíš z dětství. Nevím, jestli to máme stejně, ale u mě odmítání dětí byl jen strach z toho, že bych se o někoho dalšího musela bát. Když jsem byla malá, umřela mi babička, a byl to pro mě takový nečekaný šok, že dodnes trnu hrůzou, že mě něco podobného potká. A bylo mi jasný, že potká, mám rodiče, staršího partnera...
Další mou výmluvou bylo, že mi děti přinesou do života problémy. Ale čím víc sleduju osudy kolem sebe, tím víc mi dochází, že vyhýbání se domnělým problémům v životě vůbec neznamená, že ony opravdové nepřijdou, ale z úplně jiné strany. A taky jsem si uvědomila, že o co víc se budu chtít ze života "ulít" v mládí, o to víc mi to život připomene ve stáří.
Jenže než mi to všechno došlo, docela jsem zestárla a dnes se blížím k 35ti, o dítě se snažíme už asi tři roky a nejde to... Takže bude asi rozhodnutý za mě... Pochopila jsem, ale asi pozdě...
červenec 29, 2010 19:52
... : bb2
známá se taky snažila, léčila, a nic...tak se smířila s tím, že budou jen dva, peníze našetřené na dětskou výbavu vrazili do dvoutýdenního leteckého zájezdu k moři, kde si patřičně užívali. No a další rok na podzim se narodil kluk. Říkala, že přesně ví moment, kdy se vše změnilo, kdy si přestala nejen rozumně domlouvat, ale to tak ucítila - nebude, nebude, nedá se svítit. Celá se uvnitř uvolnila, až v tu chvíli si prý uvědomila, jak byla několik let sevřená...No, asi se uvolnila skutečně naplno :-)
Bylo jí 38.
červenec 29, 2010 20:16
Vaše manželství nemá smysl - : Krakonoš
neshodnete se na jednom z nejzákladnějších životních rozhodnutí. Buď podlehneš tlaku ty, budeš v mateřský roli nešťastná, manželství se stejně rozpadne. Nebo vodoláš a bude nešťastnej von, navíc pod tlakem širší rodiny, von evidentně nejni připravenej vobhájit před sebou a před vokolím bezdětnej svazek. Takže opět - manželství se nakonec rozpadne, von vodejde tam, kde bude šance na rodinu s dětma.
Čili jak tu bylo napsaný ve valný většině - měli byste si nalejt čistýho vína, pořešit finance a vztah ukončit. Je to jediný férový řešení. Jo a nemyslim, že by terapie mohla něco změnit, znám pár holek, který si svý nepříliš povedený dětství velmi úspěšně zpracovaly v terapii, jejich nechuť mít děti to ale nijak nevovlivnilo. Zkusit to můžeš, ale moc vod toho nečekej.
červenec 29, 2010 20:25
jo, to je téměř pravidlo : alena puntik
se mnou v bance dělala nějaká Stáňa Krejčová, celý léta se pokoušeli o mimčo..a nic. Prej to nešlo. Tak nakonec adoptovali chlapečka z děcáku. Krátce poté, co měli chlapečka doma začala strašně zvracet a nakonec jí řekli, že má nádor. Něšjak neměla ty nervy lítat po doktorech a absolvovat operaci, tak to nechala být...no a nádor měl tři kila osmdesát a třiapadesát cventimetrů. Dneska má ty chlapečky čtyři. Už teda velký....protože je to přes dvacet let, co jsem s ní dělala.
červenec 29, 2010 20:30
já po zkušenostech s mladším bratrem : alena puntik
jsem NIKDY!!!! nechtěla syna. Mám dva. A jsem ráda, že je mám. Život to vždycky nějak zařídí, i když ščlověk nakonec dopadne úplně jinak, než si naplánoval.Věci se mají brát jak přijdou a nelámat nic přes koleno....a ono to nějak dopadne.
červenec 29, 2010 20:40
Rodičovství určitě není povinné a tak není Vaše povinnost být matkou. : Milan
Nemůžete ale bránit manželu v rodičovství, které chce. Kdybyste mu před svatbou řekla, že "děti nikdy", pak by si Vás nejspíš nevzal, když žádné jiné děti s jinou nemá.
Smyslem manželství není postavení domu, ale vytvoření rodiny, to je zplození dětí. To ostatně říká i zákon o rodině hned v prvním paragrafu.
Pokud tedy děti nechcete, nechte manžela, ať si je pořídí s jinou. Rozvod je ve Vašem případě plně na místě.
červenec 30, 2010 08:43
Chybí mi jedna informace, : jednababi
celkem důležitá - jestli Kopretinky manžel věděl už před svatbou, že ona děti nechce, nebo jestli se tak rozhodla až někdy později. Jestliže věděl a přesto se vzali, je jeho nátlak možná trochu nefér. Pokud mu to ale zamlčela, je to docela podraz a nic na tom nezmění "splnění jeho snu" v podobě úprav domu, ani pořízení psa jako náhražky.
červenec 30, 2010 09:02
No, já jsem to měla tak nějak podobně. : Los evropský.
Cizí děti ráda nemám, žádné tyhlety "touhy" jsem v životě neměla, a taky je fakt, že bylo několik partnerů, s kterými se soužití později přetavilo do jednoznačného "s tímhle NIKDY nechci mít děti". A přes to vlak nejel.
Se současným manželem, který děti chtěl a byl velice obětavý, se to přetavilo do podoby "já po tom sice netoužím, ale když po tom toužíš, bude to tak"(a pak, trochu v tom byla i tendence, že zkusit se má všechno) - a máme holčičku. Je občas prima, občas nesnesitelná, a komplikace to je, co si budem namlouvat. život se mi tím vzhůru nepřevrátil, protože jsem děsný sobec a nic si převracet nedám, mám hlídací babičku a práci, kde mi všemožně vyjdou vstříc, stěžovat si nemůžu. Manžel je pak ten, kdo byl hlavním iniciátorem, a musím říct, že se taky snaží a stará.
Nicméně druhé dítě nechci ani za nic. A přes to, jako obvykle, vlak nejede. Manžel naštěstí nenaléhá, ostatním do toho nic není, takže mám celkem klid. Moje rada: podle sebe soudím, že nechuť k dětem už tě provází od útlého mládí.

Byla hloupost, jestli jsi to manželovi zamlčela a čekala, "že to přijde". Jestli si tě s tím vzal, a on čekal, že to přijde, tak je to jeho rybíz, protože holt u někoho probudit touhu po dítěti je totéž, jako chtít, aby mu vyrostla třetí noha. Takže, je-li tvůj odpor tak silný, že přes to vlak nejede, nenech si do toho kecat, ale smiř se s následky (rozvod, popř. že si manžel ty děti udělá jinde).
Není-li tvůj odpor tak zásadní, ale je to spíš jenom pohodlnost, manžel je obětavý a máte hezké manželství, doporučuju to aspoň zkusit. Třeba to stejně nepude, a když jo, tak to nebude tak hrozný, neboj. A kdybys měla pocit, že jo, tak máš aspoň plné právo říct, že už nikdy více. Takže tak.
červenec 30, 2010 10:37
jednababi, : Macesska
samozřejmě nevím, jak Kopretina, ale třeba já furt čekala, halasně ujišťovaná ženským dětným okolím, že se můj nezájem o děti časem změní, že "to přijde a zatoužím", že někdy kolem 30 nastane chvíle, kdy nebudu chtít nic jiného než kupu dětí.. Tak jsem si říkala "no, možný to je, koneckonců, dopředu se to takhle nedá vědět". Sice jsem se nízkou mírou nadšení pro děti netajila, ale kategorické rozhodnutí jsem nevynesla (nikdy neříkej nikdy). Zpětně si uvědomuji, že největší znalkyně toho, jak to určitě za pár let budu mít, povily děti v poměrně raném věku, takže o tom, jak moc bezdětná 30 touží po dětech, osobně mnoho vědět nemohly smilies/smiley.gif
V mužském okolí jsem zas zaznamenala mýtus "každá ženská chce děti a když říká, že ne, tak to akorát tají nebo se sama v sobě jen nevyzná - ve skutečnosti chce chlapa uhnat a uvrtat do rodičovství". Aneb když žena řekne ne, znamená to možná... pak je dost těžký něco vysvětlovat.
červenec 30, 2010 11:08
chapem : Sipik 2
Ani ja som dieta nechcela a neplanovala a bola by som v pohode a stastna aj bez neho, aj ked mat dieta ma tiez svoje caro a som rada, ze babulku mam. Myslim si totiz, ze porodit dieta do toho sveta ktory mame, je nezodpovedne :-/ mam strach, ze nase deti budu mat tazky pretazky zivot a na svete je ludstva viac nez dost. Nemusis mat dieta, ja Ta chapem
červenec 31, 2010 23:56
jak říká jedna moje známá: : Inka
"děti jsou průser na 50 let, pak zaklapeš bačkorama je to Ti to šumák."
Mám ty průsery dva a jsem moc ráda, že je mám, nikdy bych neměnila.

I dcera už má jeden malinkej a ten je moc roztomilej, zrovna před chvíli odjeli a já si ho muchlovala, trošínku jsem ho rozmazlovala a pak ho vrátila. To je výhoda u vnoučat.
srpen 02, 2010 21:27
zadne deti : sisy
ja deti take mit nechci, partnerovi jsem to rekla jasne a ten rekl ok. Mate pravdu, ze to souvisi s dectvim, ja jsem jezdila k babicce na prazdniny a teta tam rodila, jak na bezcim pase a ja se o to musela starat, jako starsi sestrenka a pak mam hruzu, abych nebyla jako moje matka!!! Z detstvi si pamatuju, jak jsem domu prinesla trojiku nebo poznamku tak me strasne zmlatila psychopatka a vysledek byl nechutenstvi k uceni. Ja jsem uz od malinka nechtela mit deti.
Je mi 33 let a to okoli jak me dusi je nesnesitelny. Ja mam dva psy a ty jsou lepsi nez deti.
Ptala jsem se mych starsich kamaradek, jestli si mysli, ze udelali chybu, kdyz deti nemeli a vzdy mi rekli, ze to tak melo byt, ze maji dobrou praci a nemaji cas na deti a nikdy nenasli partnera, se kterym by to dite chteli, a ze jsou takhle stastne, ze pribuzni maji dost deti. Tak at si s tim nelamu hlavu.
srpen 07, 2010 21:02
člověk má dělat jak to cítí, : Inka
děti se mají rodit do lásky a očekávání. Smutné je to pak na stará kolena, když člověk zůstane úplně sám a všichni někoho mají někoho kdo se o ně stará a má je rád...
srpen 07, 2010 23:26
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]