O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KDYŽ JE KLUKOVI UŽ DVANÁCT... PDF Tisk E-mail
Pondělí, 31 květen 2010

Tak jsem mluvila s Kamilou - však ji většina z vás zná. Alespoň virtuálně. Znám ji z dob, kdy její malej chlapíček byl ještě hodné příjemné dítě, později jako velmi chytrého a veselého kluka. Ovšem, když jsem s ní mluvila dnes, postěžovala si, že tenhle mladý muž, co jí roste před očima, jí nějak dává zabrat :-))) Však čtěte a budete-li vědět radu, raďte ....

 

 

 

 

 

 

Přátelé, mám problém.

Mám hubatý, dvanáctiletý problém.

Mám primána na osmiletém gymnáziu.

 

 

     To bylo tak...

 

     Můj jedničkář se v páté třídě přihlásil na gympl a bez problémů se tam dostal. Tím to ovšem neskončilo, nýbrž začalo. Můj chlapeček totiž doteď nepochopil, že bez přípravy - aspoň minimální - to už zkrátka nepůjde.

 

     Může mi někdo vysvětlit, jak je možný, že dítě, kterýmu doposud vadilo "jedna mínus" náhle nevaděj trojky a s výkřikem - trojka je známka dobrá! - odchází k počítači hrát nějakou inteligentní hru. Nejsem si jista, zda už u nás byly jezinky, ale moje dítě je neustále votrávený, vzdychá a nudí se. Kamarádka řekla - puberta. Fakt? A není to prostě jen fracek? Jak to poznám? Já vim, nepoznám, budu i nadále urputně vychovávat a budu doufat, že je tam uvnitř dobrý semínko.

 

     Ale řeknu vám, je to fuška!

 

 

 

A co vy, taky musíte děti honit do školní přípravy

nebo jsou samostatné?

Já to pořád nechápu, naši o mně skoro ani nevěděli,

když jsem chodila do školy já,

všecko jsem si dělala sama a velmi slušně,

kde udělali soudruzi z endéer chybu?

 

Kamila

 

 

Komentáře (38)add feed
aaale neboj : Sipik
Ja som bola ako Tvoj syn, potajomky som si pod ucebnicou citala detektivky, matike som nerozumela a doposial nerozumiem, tiez som bola trojkarka a vysoku skolu som spravila s vyznamenanim. Nic sa neboj, to ze sa mu nechce este neznamena, ze z neho nic nebude smilies/wink.gif

květen 31, 2010 22:04
kde udelali soudruzi : mura1
z ndr chybu? v chromozomech. nemelo to bejt XY, ale XX smilies/wink.gif

vydrzat, vydrzat, jsem s tebou. stav se na panaka, ja te utesim storyma o jinejch exemplarich XY. a mate u nas furt jednu karticku z magiku, jestli vas teda jeste bavej smilies/grin.gif

nemuzu slibit, ze se to zlepsi, ani za jak dlouho, ale za to muzu slibit, ze si zvyknes smilies/wink.gif ja jsem napriklad z faze "coze??? trojka???" dospela do faze "z niceho nepropadas? prima!"
květen 31, 2010 22:10
... : Sandra.
Myslím, že v chromozomech to není- když se dělaly přijímačky na gympl, byla jsem první cca. ze sta...no ale pak se mé výsledky rozhodně nepohybovaly na špičce, spíš v průměru. Já prostě věděla, že jsem dobrá, tak jsem si to nepotřebovala dokazovat nějakými našprtanými jedničkami:-)
Myslím, že na známkách fakt nesejde, že jsou důležitější veci na světě- umí tvůj syn máknout, když je potřeba? Umí si ohlídat, aby se nedostal do průšvihu? Baví ho nějaký předmět, ve kterém je dobrej?
Když bude jednou např. špičkovej ajťák, kdo se ho bude ptát na to, co měl ve druháku v pololetí na vysvědčení z biologie?
květen 31, 2010 22:18
Kdepak chromozómy, : Krakonoš
jsme v tom spolu, Kamilo. Moje dcera je přesně to samý, na základce hvězda, v sekundě najednou na propadnutí. S přicházející pubertou se zdůrazňujou nepěkný vlastnosti - lenost, nevochota, drzá držka - vliv spolužáků z týhle "elitní" školy (hahaha!) dělá svý, to, co si tam dovolej ke kantorům, je děs, vybavenost aktivní znalostí kanálničiny fenomenální. Zkouší to na mě, zabírá mi jediný - zařvu na ni. Mlátit ji v jejím věku fakt už nebudu, naštěstí ten zvýšenej hlas fotrův zatím stále funguje. Je to boj a musí se to vydržet. Má i světlý chvilky, vobčas něco pro druhý i udělá, v tu chvíli chválim, chválim, aby věděla, že snaha se cení. Někdy se už i učí, z těch katastrofálních známek už se docela vyhrabala, má naštěstí přece jen trochu VŠ ambice a už si spočítala, že by taky mohla skončit s maturou. Jediná rada - nepolevit, nenechat dítě napospas samu sobě, důsledně vyžadovat plnění povinností a tím pádem prudit, prudit a prudit. Smířit se s tím, že puberta nejni ten věk, kdy vono je tvůj miláček a ty jeho nejmilejší maminka - ty chvilky jsou čím dál vzácnější. Ale já vim, že uvnitř pod maskou suverénky, co nevěří nikomu nad dvacet, to tam pořád je. A že se to zase vyloupne, až ta nemoc zvaná puberta jednou vodezní.
Kdybych byl tím panem králem, nesvázaným mezinárodním právem, vrátil bych do školy tělesný tresty (pro ty největší sígry). Igor Hnízdo do každýho ústavu smilies/grin.gif. A když je někdo na kantora sprostej, má dostat po tlamě. Tak to vidim já.
květen 31, 2010 22:39
Jo a ještě k tý výuce: : Krakonoš
I mně šla škola skoro sama, ale myslím, že za nás bylo víc času všecko procvičit a pochopit v lavici. Když vidím dnešní styl výuky matematiky v sekundě - obrovský požadavky, minimum procvičování v hodině a žádný domácí úkoly, tak se mi ježej všecky chlupy, zrovna v matice a vodvozenejch předmětech se bez početní praxe nikdo kromě výjimečně nadanejch dětí nevobejde. Museli jsme začít makat doma sami, teprve nedávno to panprésor pochopil a začal jim ty úkoly dávat. No, je mladej, asi se to taky teprv učí. smilies/undecided.gif

květen 31, 2010 22:45
procvicovani, domaci ukoly : mura1
naprostej souhlas. a nejen na viceletym gymnaziu (kde by se to dalo i trosku pochopit, ze na ne - teda nepravem - koukaj jako na vetsi), i na obycejny zakladce. tempo zbytecne velky, objem uciva zbytecne velkej, procvicovani temer nula. co my se napsali diktatu, cviceni, napocitali prikladu. domaci ukol kazdej den. zak opoustejici 9. tridu zs umi teoreticky spocitat komolej jehlan a mit znalost goniometrickejch funkci, ale se zlomkama pocitat neumi. dtto cestina. co se clovek docita na ruznejch diskuzich, to je k neuvereni. a kdyz uz se neudrzi a obcas si rejpne, dostane se mu odpoved, ze to nevadi, ze nejsme ve skole smilies/grin.gif
červen 01, 2010 07:48
klasika, nic nového : katka*
já mám dva exempláře - 15 a 11 a perlí už oba... to je puberta a já jenom doufám, že z toho brzy vyrostou a já to do té doby přežiju!!!
chci zpátky svoje miloučké dětičky!!! smilies/wink.gif
červen 01, 2010 08:04
Ráda slyším, že domácí úkoly ano : wendy
pořád že nikdo se doma neučil, úkoly psal ve škole atd - to jen já si doma procvičovala...kecaj, žejo ? vejtahové.

Kamilo - puberta jak vidle č.3. Jak ti radí již výše - trpělivost. Až bude synek velký a někam si spolu půjdete sednout, tak na to zavzpomínáte se slzou (smíchu) v oku.

Michal proplul pubertou celkem v klidu, již záhy se chtěl ženit a proháněl slečny, chodil 3x týdně na atletiku a na další aktivity a blbiny neměl celkem čas. Na základce učení bez problému, na střední začínal se čtyřkama a končil s vyznamenáním - takže nad známkama se nečil, pokud to bude do hodnoty tři. Co jsem ale načerpala zkušenosti od ostatních matek, puberta s děckama cloumá většinou hodně ! jsi jen další nešťastnice v řadě.... vydržať. Není to protivný doživotní fracek. Je to puberťák.
smilies/wink.gif
červen 01, 2010 08:16
můro, : Ája
v chromozomech to nebude. Mám stejně velkou slečnu, tatáž prima. NECHÁPU, jak je možný, že se slečna NEVÍ, kdy se píše jaká písemka! Rozuměj ohlášená písemka. Z čeho to má být. Jaký je domácí úkol. Kdy se má odevzdat. Ona dokonce ani neví, jaké dostala ten den známky - jedno, jestli dobré nebo špatné - nepochlubí se ani 1- z diktátu, který jinak nedopadl vůbec dobře! Mám pocit, že je totální mimoň, kde škola a nějaká zodpovědnost jsou až na samém chvostu jejích zájmů. Nejčerstvější veselá historka je stará pár hodin - můj dotaz - máš schystanou aktovku?
Slečna: Ano.
Já: tamhle vidim učebnici z matiky?
Slečna: no jo...
Já: tak ukaž tu aktovku (celé se to odehrává poté, co má slečna máslo na hlavě už odpředtim..)
v aktovce chlív neskutečnej, učebnice na předměty, které dnes nejsou, zato na ty, které dnes jsou , chyběly...
Já: jak to, že mi řekneš, že máš schystanou aktovku, když to tak neni???
Slečna (teď přijde pointa, ze které jsem se ještě zcela nevzpamatovala): JÁ TO TAK NEMYSLELA.

Jak to udělat, aby se z toho člověk nezbláznil????? Až teď dostatečně chápu větu mé babičky, že je s podivem, že ty děti tu pubertu přežijou. Že je rodiče nezabijou :-)))
červen 01, 2010 08:17
díky moc : Kamila
musím říct, že jste mě všichni strašně moc potěšili. Že se tu od rána culím... tyhle reakce, to je ten pravej balzám na moje zjitřený nervy! Ale schopnost regenerace u člověka je úžasná. Včera jsem byla na mrtvici a dnes se opět raduji ze života....asi tak do doby, než přijde dítě ze školy... smilies/grin.gif
červen 01, 2010 08:39
Vydržte, vydržte! : Myška
Taky jsem vydržela. Přežila jsem pubertu obou svých synů, oni taky. Někdy to bylo velmi náročné, měla jsem dojem, že kdybych je zabila, tak mě soud musí osvobodit.
Dnes jsou to samostatní dospělí lidé, vzájemně si opět rozumíme. Žijí tak, jak chtějí, pracují, starší syn se stará o rodinu (má přítelkyni s dítětem), mladší bydlí ještě se mnou (mimochodem má taky přítelkyni s dítětem - takže jsem dvojnásobná nevlastní babka).
Dnešním pohledem se zdá, že se to dětství přes pubertu do dospělosti přehouplo strašně rychle.
červen 01, 2010 08:51
tak to je snad infekční : tazi
já půl noci přemýšlela vo tom, kde se ten neochotnej spratek u nás doma vzal. Známky teda fakt nic moc, drzej, sobeckej, no síla. Kam s poděl náš dříve hodnej chlapeček to teda nevím. Jo a to má 17 a spíš je to horší než lepší. A ty jeho komentáře na nás na blbý rodiče. Jak to vidím, tak jeho jediným snem je garsonka a pravidelná apanáž.
červen 01, 2010 09:23
Kamilo, Krakonoši : mia
přátelé klid , ještě Vás čeká první diskotéka, první konzumace alkoholu /která končí v naprosté většině případů fiaskem smilies/grin.gif/. Pak se to zhoupne a po dvacátém roce už máte doma bezva partnera k povídání, zkrátka je to fajn. Kamilo kluk je úplně normální a všechno co popisuješ naprosto běžný smilies/wink.gif jen s těmi domácími úkoly je to dnes koukám jiné než když jsem doma měla školáky.
červen 01, 2010 09:44
jo : mia
a ještě první lásky , na to vzpomínáme s dětmi rádi. smilies/smiley.gif
červen 01, 2010 10:02
... : mura1
Jak to udělat, aby se z toho člověk nezbláznil?????

to zaridila priroda. pri premire stresu organizmus zapne obranne rekce, aby zabranil poskozeni ci dokonce smrti smilies/grin.gif jako jsou utok, utek nebo utlum

já půl noci přemýšlela vo tom, kde se ten neochotnej spratek u nás doma vzal

to uz se davno vi. delaji to jeskynky, v noci ukradnou hodne dite a podstrci misto nej svyho spratka. na slovensku tuto situaci umeji resit, jeskynkovo spratka je treba shodit z mostu a pak se vlastni hodne dite vrati (zdroj: sipik)

kamilo, tazi, krakonosi:
mam dobrou zpravu, k prijemnemu pubertalnimu vystupovani se muze pridruzit jeste zmena image, takze az dite dorazi se zelenymi vlasy a patnacti kily zeleza v lepsim pripade vsiteho do obleceni, v horsim do kuze, postoupili jste do dalsiho levelu
červen 01, 2010 10:04
můro : mia
smilies/grin.gif no nebo zmizí kus šatstva a ejhle druhej den ráno má z riflí chlapec sešitou kabelu na knihy a sešity jako u mých příbuzných.
červen 01, 2010 10:10
Lehce u srdíčka mi není : tazi
zelená hlava, dredy atd. mi opravdu vůbec nevadí.Co hůř snáším je sobeckost a malá míra empatie.
červen 01, 2010 10:36
K tomuto tématu se krásně hodí citát Marka Ebena : : mamča

"Možná, že puberta je jeden z nástrojů, jak příroda pečuje o lidský rod, aby nevyhynul.
Protože člověk by asi nikdy dobrovolně neopustil to bezpečí vlastní rodiny, kde je o něj postaráno milujícími rodiči a rodiče by asi těžko přenesli přes srdce, že to rozkošné a bezproblémové dítě najednou odchází. Ale pak přijde spásná puberta a z toho rozkošného dítěte se stane nesnesitelný jedinec, který opovrhuje svými rodiči, jejich hudbou,
jejich oblečením, jejich životním stylem, takže nakonec jednou, když praští dveřmi a odejde, rodiče to jakž takž přežijí.
A co je zajímavé, že hned venku na toho nesnesitelného jedince čeká jiný nesnesitelný jedinec, ovšem opačného pohlaví, který také před chvílí někde praštil dveřmi a ti dva nesnesitelní pocítí k sobě tak neuvěřitelnou náklonnost, že spojí své životy a stanou se z nich ti báječní milující rodiče, od kterých by žádné dítě neodešlo, nebýt puberty.
Je to podle mě velmi rozumné, a co příroda dělá, dobře dělá".

červen 01, 2010 12:37
vy všichni se máte! : bb2
vy se totiž můžete utěšovat, že je to puberta, příroda, chromozomy, a že to do 18 přejde.
Ale čím se mám utěšit já, když je mu 19? O škole radši ani nemluvím, na základce se neučil vůbec, protože bohužel nemusel, na vyznamenání mu to stačilo, víc nepotřeboval, a teď to podle toho vypadá, když projde k maturitě, zatančím hula hula. Je to bezva kluk, cizí lidi na něj pějou ódy, babička s dědou jsou unešeni, hokly ho zbožňujou, kluci taky. Mezi náma je na zabití. Ve chvíli, kdy se vznáším na obláčku jakého mám super syna pronese nebo udělá něco, že z tý višně spadnu.
červen 01, 2010 12:45
mamčo:) : bb2
je to tak. Onehdy jsem zase dost rychle nepochopila něco, co se mi snažil děsně trpělivě vysvětlit. Jenže jsem holt stará matka a těm už ty závity trochu zatuhly. Bohužel tedy se stane ta naprosto nepochopitelná věc, že když přemýšlím o svých záležitostech, zbytečně, samozřejmě, protože on by je vyřešil šmahem a jednou provždy, a on na mě v tu chvíli vybafne svým úsporným sdělovacím způsobem něco zásadního, tak to někdy potřebuju zopakovat nebo, považte, o tom dlouhých 10-15 vteřin pouvažovat. No kdo na to má čas, žejo. On určitě ne, když počítač čeká. Znechuceně tedy odešel s tím, že na tohle nemá čas a až se proberu, ať mu dám vědět. Byl poněkud rázněji zastaven otcem a upozorněn, že si má dát pozor na ústa, nebo bude probrán on a velice rychle. Další znechucené odfrknutí, že už aby byl pryč. Nevím, co čekal, ale když jsem se zeptala, jestli mu můžu donést kufr, ten větší, aby to pobral a nemusel se vracet pro věci, tak na chvíli ztratil glanc:-) ale je flexibilní, takže nahodil zpátky poker face a odvětil, že ještě chvíli využije domácího pohodlí a tepla. Floutek:-)
červen 01, 2010 12:52
bb2 buď v klidu, to všechno přejde. : mamča
Já mám ty kluky tři. Ti dva mladší zřejmě pubertu nepovažovali za nutné vývojové stádium, a tudíž se jí neúčastnili, za což jim nepřestanu být vděčná.
Za to ten nejstarší, ten vypadá, že to vzal za všechny, a ve svých 30ti svobodných létech z té puberty ještě nevylezl. smilies/grin.gif
Když už je řeč o maturitě : Přesně jak říkáš, ani náš korunní princ se na základce učit nemusel, a proplouval v pohodě s vyznamenáním. Až na SŠ narazil na neuvěřitelný požadavek pedagogů, že by se snad měl i učit ? No, neuměl to, a dalo mu to hodně práce. Překvapivě děti tzv. "méně inteligentní", co se musely učit už na ZŠ, ho převálcovaly.
Pak se nám půl roku před maturitou zamiloval do spolužačky, a učení vypustil úplně.
Když se měsíc před písemkama konala třídní schůzka, nechápali jsme, proč. Až tam se manžel dozvěděl, že náš pohodový synek téměř propadá ze třech předmětů. Když se rozzuřený otec s očima podlitýma krví vrátil domů, neseděl synek, jak by se dalo čekat, nad učením, ale povaloval se na gauči u televize, a slovy "To neřeš, to bude dobrý !" , usiloval o infarkt svého živitele. smilies/cheesy.gif
Dneska už se tomu můžu smát, protože to fakt "bylo dobrý", odmaturoval nakonec s dvojkama, a všichni jsme to přežili.
červen 01, 2010 13:40
bb2 : A to ještě může mít další kolo : : mamča
Když náš "maturant" prohlédl, že studentský život skončil a nastupuje tvrdá životní realita, v posledním pudu sebezáchovy se přihlásil na VŠ. Nevzali ho přímo na jeho obor, ale na strojárnu, o které nic netušil. Přesto se mu na škole moc líbilo, nejvíc "dílny", které byly pro nestrojaře, pak vše související s výpočetní technikou a ze všeho nejvíc tělocvik. smilies/cheesy.gif
Když se blížily první zápočty, usoudil, že dost bylo studia, a od 4. ledna nastoupil dobrovolně do pracovního procesu.
Když mu po roce došlo, jakej byl vůl, podal si znovu přihlášku na VŠ...a dostal povolávací rozkaz.
Ona ta vojna měla něco do sebe, vrátil se nám dospělejší chlap, co se od té doby živí jako OSVČ, a už ví, o čem je život.
červen 01, 2010 13:50
hurá:) : bb2
promiň, mě vždy potěší, že to není až tak neuvěřitelná situace, že to zažili i jiní:-) Taky mě fascinujou děti, které na zš taktak prolezly pomocí soustavného drilu a stejným způsobem se prodrilovaly k promoci. Závidím těm rodičům. Drahý junior na to hledí s lehkým despektem a koutkem úst nás laskavě informuje, že má jiné priority. Zatím úspěšně směřuje k tomu, že bude prioritně luxovat psí hovena.

červen 01, 2010 13:51
hahaha : Kamila
u nás se vyhrožuje popelařinou... a ano, právě - zatím se učit nemusel a toho bohdá nebude, aby musel začít. No, já ho donutim, samozřejmě, ale jde to ztuha.
Jinak teda esli začal s pubertou teď a některým zde to trvá do 19, jiným i do 30, tak to bych fakt nepřežila. Ale jak říkám - třeba není v pubertě, ale je to zkrátka spratek!
Jinak úkoly mívaj, akorát jsou pod jeho rozlišovací schopnosti.

Čerstvá příhoda - 5x jsem mu říkala, aby se dnes zeptal, zda bude ve čtvrtek písemka z příroďáku. Co myslíte, zeptal se? No jistě že ne! Tak jsem mu k jeho velkému překvapení oznámila, že v tom případě se bude samozřejmě učit, jako by ta písemka ve čtvrtek měla bejt.
červen 01, 2010 14:03
jo, mamčo, : bb2
tak to docela věřím, že tak nějak to může proběhnout, až na tu vojnu. Dnes je taková spousta možností jak si vzděláváním prodloužit mládí, že ani ti nejlínější nejtupější nejsou nuceni zapojit se do práce příliš brzy. A co víc, nijak se tím, oč jim především jde, netají. Kamarádka dcery se vyučila kadeřnicí, je moc šikovná, krásně stříhá, mladí se u ní objednávají už teď. Základkou tak tak prolezla, nečte, studijním typem bych ji vážně nenazvala. Ale je opravdu moc šikovná, zručná a velice rychle se orientuje v praktických záležitostech. Čekala jsem, že využije možnosti získat praxi co nejdřív a pak hned na živnosťák. Klientelu už částečně má v kapse. Kdepak. Přilásila se na nástavbu, nevzali ji, tak odvolání. Důvod - nechce se jí ještě pracovat. O rotacích mezi jazykovkama, vysokou jednou, druhou, třetí, by mohli rodiče dnes vyprávět.
Na druhou stranu se nám, rodičům, nedivím, že to podstupujeme, když k práci, kterou s přehledem a dobře dělají středoškoláci, dnes požadují minimálně Bc. Což je samozřejmě důsledek toho, že na tu maturitu a bakaláře dnes dosáhne každé pako. Nedávno jsem zjistila, že za 1000 měsíčně se ze mě za pár celkem pohodlných let stane PhD. A kdo by se ptal kde a jak jsem k tomu přišla? A vůbec by nešlo o podvod typu plzeňská práva. Začarovaný kruh.

červen 01, 2010 14:03
Kamilo, : bb2
možná tě potěším tím, že u nás ta puberta nastala celkem pozdě. Do 13 to byl zlatej chlapec. Pak nebyl o prázdninách pár týdnů doma a vrátilo se todlencto.

A ano, ohýbaj ho mamko, pokial´je len Janko, kým on bude Jano, neohneš ho, mamo:-) (Sipik promine chyby:-)
Náš přestal rodičovské pokyny vnímat někdy kolem 14. Teď je plnoletý a něco si i vydělá, takže pro nějaká rodičovská omezení nezbývá příliš prostoru. Strčit si rifle do pračky a mraženou pizzu do trouby v případě matčiny neochoty zvládne. Takže můžu jen doufat, že do těch 13 jsme do něj narvali dost dobrýho na to, aby ho to ostatní nespláchlo do kanálu:-)
červen 01, 2010 14:08
bb2 Nelámej nad ním hůl, : mamča
to, co jste do něj za těch 19 let vložili, to tam někde je, a časem se to vyklube na povrch.
Moje kamarádka má dceru stejně starou s mým vejlupkem. Oba jsou to lvi, jak se patří. Ta dcerka prošla obdobím fialových dredů, špóny v uchu a nose, rockerským stylem, vegetariánstvím, makrobiotikou...a kdoví jakými dalšími libůstkami pro její rodiče nepochopitelnými, až zatoužila po volnosti a šla dělat au-pair do Anglie. Překvapivě tam našla toho jediného milovaného - Čecha, a dneska je z ní bezva mamina, co si váží svých rodičů, s mámou jsou nejlepší kamarádky. A tahle dívčí puberta trvala cca od 13ti do 25ti let. Rodiče už si zoufali, a nakonec pohoda, vnoučátka, sluníčko. smilies/wink.gif
červen 01, 2010 14:08
Kamčo, u vás to zřejmě ještě není ta pravá puberta. : mamča
Jen si mlaďas vymezuje území. Záleží na Tobě, jak široké mantinely mu povolíš.
Je pravda, že na ZŠ byl "mezi slepými jednooký králem", takže se jedničky hrnuly samy. Na gymnáziu jsou samí jedničkáři, takže ta laťka je někde úplně jinde, a teprve se tvoří žebříček známek.
Za trojky ho nehubuj, jestli je ctižádostivec, vytáhne to sám. Komu by se líbilo, být najednou "třídní blbec" ?
červen 01, 2010 14:25
Kamilo, nevyhrožuj popelářem, : mamča
červen 01, 2010 14:29
skolni vysledky : mura1
jsem prestala lustrovat tak nekdy kolem 14. - 15. roku studenta. ted se zeptam obcas, takze se mi dostava velmi selektivnich odpovedi:

maminka: "tak jak jde skola?"
mysacek: "dneska zadny znamky." (taktne tim smeteme znamky vcerejsi a predvcerejsi)

maminka: "tak jak jde skola?"
zebricka: "posledni pisemka za jedna, takze z chemie budu mit na vysvedceni trojku" (a taktne tim smeteme vysledky v jinych studijnich predmetech)
červen 01, 2010 14:31
mamčo : Kamila
pěkný smilies/cheesy.gif ba co víc, tuhle byl v příloze Mladý fronty článek o popelářích a jsou to i kucí s maturitou! Nojo, když já ho za trojky hubovat musím, ještě nejsem dost odolná, vzhledem k tomu, že loni měl samý jedničky smilies/grin.gif ale vono se to poddá....
Pche, já mu dám mantinely smilies/grin.gif
červen 01, 2010 14:32
... : bb2
Kamilo, jasně, že poddá, časem budeš za trojky chválit, později se radovat ze čtyřky:-)

Muro, máš velice komunikativní děti. U nás se zaběhl tento model:
Tak co škola, něco novýho?
Proč tě to zajímá?
Protože jsi bohužel moje dítě a od matky se zájem o dítě očekává.
Já ho nečekám.
Ale já ho mám, takže se vracím k původní otázce - co škola?
Furt tam kde byla naposled.

Příště teda jinak:
Jak to jde ve škole?
Hele, viděl sem na netu, že ses dívala, takže dobře víš, jak to de.

na scénu vstupuje otec, s úsměvem, lehkým tónem: Ale já se nedíval, tak jak? :-)
hufhlchglmmm
otec: Prosím? Co jsi říkal?
už se mi to nechce opakovat
otec, již ne tak zlehka: Dej mi šanci a zkus to ještě naposled.
floutek: řikal sem FURT STEJNĚ. tak du.
otec, mírně dezorientován: tak čau
červen 01, 2010 15:16
jak podat spatnou zpravu : mura1
časem budeš za trojky chválit, později se radovat ze čtyřky:-)

vypracoval k dokonalosti zebricka:

"co budes mit na vysvedceni z cestiny?"
"no, ja doufam, ze 4"

a razem je 4 pekna znamka
červen 01, 2010 15:26
Holky, chtělo by to židovský pohled na svět. : mamča
Moje nejlepší kamarádka na ZŠ byla židovka. Rodiče se jí nikdy neptali, jaké má známky, ale co umí ? A že toho uměla, na rozdíl od nás jedničkářů, hodně.
Stejně, jako se vás nikdo nikdy nebude ptát, kolik let jste se učily cizí jazyk, ale jestli se tím jazykem domluvíte.

Tyhle přechody na vyšší školní stupeň probíhají pořád stejně. Napřed musí páni profesoři ukázat těm "blbečkům", že takhle tedy né, a že na jejich ústavu je úplně, ale úúúplně jiná úroveň, takže jim první půlrok až rok pořádně zatopí, aby další rok mohli trochu zlidštět, a předvést, co z těch nemehel vychovali za studenty. Ale zase nemůžou zlidštět moc, protože maturita je zpravidla ještě daleko, takže nemůžou dopustit, aby jim studenti tykali a půjčovali si od nich cigára (auto, manželku, apod.).
červen 01, 2010 15:49
Kamilo, : Macesska
radu nemám, jen Ti můžu doporučit při čekání, až to přejde, Betty MacDonaldovou - Dusím se ve vlastní šťávě (třetí knížka ze souboru Co život dal a vzal), kde popisuje pubertu svých dcer velice vtipně a podle zdejších příspěvků soudím, že i nadčasově smilies/smiley.gif
Hlavně mi teď tane na mysli její popis, jak ostatním rodičům připadaly její (dle ní samozřejmě pubertálně příšerné) dcery nesmírně slušné a dobře vychované. A naopak, ona obdivovala zas cizí děti smilies/smiley.gif
I když pastorky v popisech výše zčásti poznávám, stále jsem ve fázi, kdy se raduju, jak rostou a je s nimi čím dál rozumnější řeč. Ale předpokládám, že to ještě přijde.
červen 02, 2010 09:30
Teda, tlemím se tu jak dement : Míša šíša
bb, Můro, vaše poslední příspěvky jsou fakt perly. smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 02, 2010 19:17
Jé.... : Ivča
já už tu ňákej čas nebyla...a zrovna teď,před vysvědčením,je tenhle článek to,co jsem potřebovala vidět....Jedno dítě 18,gympl a čtyřka nebude na výzo jedna..přitom to není blbec,ale neřeší....druhý dítě 14 a vrcholná fáze - kamarádi vědí vše líp než matka-,známky sice dobrý,ale zato testování alkoholu s kamarády...jeden jakž takž dostává rozum a druhej do toho hupsnul....díky za slova útěchy....
červen 07, 2010 20:58
... : NANTAALI 1
ahoj Kamilo,mam dve dcery a s pubertou zapasime uz nekolik let. Vsichni me presvedcuji, ze u kluku se o nic nejedna, ale za to u holek. Mame jednu vyhodu u nas ve Svedsku ve skole znamky nejsou, prvni vysvedceni je az na konci osme tridy.Pripadalo mi to vzdy jako hrozna blbost, ale dnes chapu, ze je to spis kvuli rodicum nez kvuli detem.Rodice jsou tim padem usetreni nervaku se spatnymi znamkami svych deti a detem to prodlouzi detstvi.Zato v osmicce zacne zbesily hon za MVG- tak se totiz jmenuje nejlepsi znamka.Vlastne mame jen tri znamky MVG VG G, ta ctvrta je jen teoreticka-IG.Ta sice existuje, ale ucitele davaji IG s tim,ze zak dostava idividualni pomoc, aby se dostal na G. Tohle se tedy odehrava na zakladce, na gymnasiu je to jinak. Moje dcery konci osmou a devatou tridu a je jim 15 a 16 let,moji 16tiletou zatim puberta nepostihla, ale nechci rikat hop,dokud si nebudu uplne jista.Ale malokdy se potka tak rozumne a vyspele dite, samozrejme ma take nejake chyby,ale nic proti tomu jak s pubertou zapasila a stale jeste zapasi jeji mladsi sestra.Obcas je tak sprosta, ze bych urazila i cistice kanalu, a nebo pokladace dlazby, kdybych je chtela srovnavat.Je casto presvedcena, ze manzel, ac vysokoskolak,je uplne mimo misu a ja si delam starosti uplne zbytecne,protoze ona vi a zna a to, co by nahodou nevedela ,tak to znaji jeji kamaradi. Se skolou potize nejsou, mela je v seste tride, ale protoze je celkem inteligentni, tak ji doslo, ze se musi alespon obcas podivat do knizek, aby mela poneti o cem je vubec rec. Obcas se mi zda, ze se objevuje v dalce v tunelu male svetylko- to kdyz si vleze ke mne do postele a zacne mi vypravet o svych planech do budoucna. Nekdy se take dovidam veci z jejiho volneho casu a to mi beha mraz po zadech. Napriklad kdyz chvali sveho 18-leteho trenera fotbalu, ktery je novym majitelem ridicaku-a ja se dovidam detaily z jejich cesty na utkani ve vedlejsim meste.150 km /hod po lesnich cestach a zatacky bere smykem a ja vidim ten obdiv v ocich, To bych rada odpustila jakoukoliv znamku i treba to IG.
A to jsem se nezminila o jejich rannich cestach na kole a bez helmy z naseho prudkeho kopce,kdyz uz mela byt ve skole a tak dohani to nedohnatelne, tak to se jen modlim, aby uz puberta byla za nami.
červen 07, 2010 23:01
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]