O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TRVALÝ POBYT PO ROZVODU PDF Tisk E-mail
Středa, 05 květen 2010

 Kamarádka se dostala do velmi nepříjemného problému: manžel začal pít, řvát na děti, rozprodávat věci atd. Došlo to až k rozvodovému řízení. To proběhlo bez větších problémů, majetek mají také rozdělený. Byt je psaný na ní, ale ex-manžel má stále trvalý pobyt a tak stále vesele pokračuje ve svém řádění. Pokusila se ho vyhodit, ale on obratem zavolal policii a ta ji donutila ho pustit dovnitř.

 

 

 

     Všude se píše, že na zrušení TP muže být sousedy doloženo, že již byt neužívá, ale možná by stačilo, aby sousede doložili jeho nevhodné chování. Nejsem si tím ale stoprocentně jist a nevím, jak to správně formulovat. Moc bych jí chtěl z toho trápení pomoct.

 

Poradí někdo?

 Tony

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

     Trvalé bydliště je čistě jen evidenční údaj, z čehož vyplývá, že z přihlášení uvedeného občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k tomuto objektu (bytu). To znamená, že když s bydlením jmenovaného dotyčná tvoje kamarádka jako majitelka bytu nesouhlasí, zaniká mu jeho právní titul k užívání. Ovšem pokud se rozvedený manžel dobrovolně nevystěhuje, pak bohužel nezbude nic jiného než u příslušného soudu proti němu podat žalobu na vyklizení bytu, který užívá bez právního důvodu.

 

     Mj. ty policajty fakt nechápu...

 

d@niela

 

 

 

 

 

Komentáře (9)add feed
Já ty policisty chápu. : Sinix
Oni nebudou zjišťovat, jestli má, nebo nemá užívací právo k tomu bytu. Na to jsou tu jiné orgány. Oni se na místě řídí pouze zápisem v OP.

Spíš nechápu Tony, proč mu už dávno trvalý pobyt nezrušila. To, že byt neužívá, je jen jedna z podmínek. Další (a v tomto případě zřejmě splněná) podmínka je, že mu zaniklo užívací právo k bytu. Stačí, aby si došla na místní úřad, kde pravomocným rozsudkem - v němž je i dohoda o vypořádání SJM - a výpisem z katastru nemovitostí prokáže, že on již nemá užívací právo k danému bytu, a oni mu trvalý pobyt zruší. No a pak (pokud se i nadále bude vzpouzet) může podat tu žalobu na vyklizení bytu.

květen 06, 2010 09:50
Nezruší : lp
nikdo nikomu trvalý pobyt, pokud tam bydlí. Podmínka neexistence užívacího práva i neužívání musí být splněna zároveň. Takže pokud bydlí a nechce se vystěhovat, pak bohužel o vystěhování rozhoduje soud a to často trvá a trvá...... leda si najat bodyguarda, nastěhovat si ho do bytu a ex tam nepustit. Nevím, pokud opravdu ex nemá k bytu žádné užívací právo, na základě čeho by policajti donutili jej tam pustit. Trvalý pobyt v OP nezaručuje, že dotyčný má právo tam bydlet. Navíc je tam pouze adresa a ne číslo bytu, takže policajti na základě OP tohle vynucovat opravdu nemůžou.
květen 06, 2010 10:35
souhlas s lp : mia
nedávno mi dcera v zaměstnání /pracuje v justici/ zjišťovala téměř totožný dotaz pro známou. Šance se takového "dárečku" zbavit není velká, je to běh na dlouhou trať.
květen 06, 2010 10:42
... : Macesska
Trvalý pobyt mě fascinuje od chvíle, kdy jsem kupovala byt a při dotazu na MěÚ, jestli v bytě není někdo trvale hlášen, jsem se dozvěděla od úřednice, že mi nic neřekne, že si mám halt "koupit byt od slušnejch lidí, co se odhlásej".

Naštěstí jsem nemusela zkoušet, jak je to s nedobrovolným odhlašováním v praxi, ale podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel "Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu uvedenému v odstavci 1 ani k vlastníkovi nemovitosti. "

Ve svých děsivých fantaziích, jak se mi u dveří zjeví nějaká smažka s adresou mého bytu v OP s policajtem po boku, jsem dospěla k závěru, že ta policie má umožnit akorát, aby si dotyčný např. vzal věci (o kterých se dá čekat, že na místě TP má). Potom by naopak měla policie tu osobu, která žádná práva k bytu nemá, na žádost oprávněného uživatele bytu opět vyvést ven.
Patrně bych musela mávat aktuálním výpisem z LV a vykřikovat spolu s číslem příslušného paragrafu, že přítomný nemá k užívání bytu žádné právo, ergo se tam vyskytuje protiprávně.

Kdyby se mi do bytu vetřel - cojávím - soused (adresu v OP má stejnou, lp má s tím číslem bytu pravdu) a odmítnul odejít, tak ho snad policajti taky vyvedou, ne? No, a pokud ho budou vyvádět důsledně pokaždé, když se tam bude chtít nacpat, tak tam bydlet nebude a podmínka pro zrušení TP je splněna. Potažmo sousedi můžou dosvědčit, že tam ten dotyčný fakt nebydlí, protože ho majitelka bytu včera policejně vystěhovala. (Technicky mě napadá ještě změnit jmenovky na dveřích a zvoncích, aby bylo zjevné, že se tam s dotyčným nepočítá.)

Chápu, že je to má čistě teoretická představa a policajti z toho v reálu skákat nadšením nebudou, ale snad by to byl právně korektní postup.
květen 06, 2010 11:32
K tomu dotazu nemá smysl se vyjadřovat, : Milan
protože jediné, co z něj lze spolehlivě zjistit, je to, že tazatelce ten byt nepatří - viz obrat "je psaný na mně".
V čím vlastnictví byt je a z jakého právního titulu byt užívá tazatelka a jak byla otázka bydlení řešena při rozvodu či zda vůbec byla při rozvodu řešena, to z dotazu vyčíst nelze. A spekulace neopírající se o relevantní informace jsou zbytečné.


květen 06, 2010 12:42
S Milanem bohužel souhlasím, : lp
neb mnoho lidí si myslí, že když byt je psán na něj, tak jsou výlučnými nájemci či vlastníky bytu, přestože se jedná o společné právo užívání a často ani při rozvodu bývalí partneři tuhle zásaní otázku neřeší.
S zákazem vstupu do bytu je to reálné, ale opravdu to chce silné nervy a nenechat se odbýt policajty. Ale po své zkušenosti bych do toho už NIKDY nešla, co by pomoc zvenčí. V našem městečku je paní, která si do svého bytu k trvalému pobytu přihlásila druha. Následně milej týpek přestal sekat latinu, byla z něj násoska a milou paní začal nejen psychicky vydírat, ale bylo tam i fyzické napadání ( např. s nožem ji honil kolem domu). Paní opravdu musela před svým druhem utéct ze svého bytu, který ji tam rozbíjel její majetek. Policajti tvrdili, že pokud žijou ve společné domácnosti a má tam trvalý pobyt, tak jej tam musí pustit. Tenkráte jsem žhavila dráty a s šéfem policajtů pod pohrůžkou toho, že na policii podáme oznámení o překročení její pravomocí dosáhla toho, že milý pán si za asistence policajtů sbalil svých pár švestek a šel pod most, aniž by muselo proběhnout nějaké soudní vystěhování. Asi čtrnáct dnů nato jsem milou paní viděla s milým pánem, jak jdou spolu za ručičky a vrkají si do ouška. Oba jsou trošku prostodušší, přesto jsem se zařekla, že bych už nikomu nepomáhala. Na policajtech jsem za vyvrhele, který dosáhl svého, ale při pohledu na ty dvě vrkající hrdličky mě radost z pomoci přešla. Sice stále jsou na těle paní vidět modřiny a ve svém vlastním bytě dělá milému pánovi rohožku, je to však její svobodná volba. Tahle zkušenost mě utvrdila, že každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestán.
květen 06, 2010 12:50
dvě věci : bb2
1)Předpokládám, že "majetek mají také rozdělený. Byt je psaný na ní" znamená, že v rámci porozvodového uspořádání byt přešel do vlastnictví paní.
2)policisté, kteří přijeli s manželem, jsou z nejbližší služeby MP (nebo Policie ČR)

Tak bych vzala originály dokladů o vlastnictví bytu včetně rozhodnutí soudu o rozvodu, o rozdělení majetku atd. K tomu bych přidala kopie. Tyto kopie bych přicvakla k Oznámení, nebo Sdělení, ve kterém bych uvedla, že bývalý manžel jméno, rodné číslo, datum narození, mně známá adresa současného pobytu, zaměstnavatel, se mi opakovaně neoprávněné pokouší vniknout do bytu číslo adresa, ke kterému - jak vyplývá z přiložených dokumentů - nemá užívací ani vlastnické právo. Své výhružky podkládá tím, že mu při těchto pokusech bude asistovat policie, na základě faktu, že má v OP stále uvedeno trvalé bydliště v mém bytě.
Protože jeho výhružkami a pokusy o násilné vniknutí do bytu trpí i nezletié děti, obracím se na MP (Policii ČR) se žádostí o pomoc v této věci. Současně se nechci podílet s bývalým manželem na uvádění MP (Policie ČR) v omyl a případnou zbytečnou asistencí hlídky zneužívat jejich již tak omezené prostředky"
Pac a pusu.

No a pak si trochu zaúředničíš, tedy tvoje kamarádka.
To oznámení buď doporučeně s doručenou, raději ale osobně doručit na služebnu. Tam se nenechat odbýt, jen hezky poprosit, ať na kopii dají razítko, že dopis přijali.

Tu kopii s originálem podacího razítka nebo originálem potvrzené doručenky, až se ti z policie vrátí domů, ještě 2x okopíruješ.
Jednu kopii toho dopisu pošleš bývalému, klidně obyčejně,čistě pro jeho informaci - pokud nemá iq tykve, dojde mu, že se bývalka jednak umí a hlavně chce bránit.
Druhou kopii si schováš pro případnou hlídku, kdyby zase s bývalým dorazila. Ukážeš jim to, s tím, že si to klidně mohou vzít sebou, a příště už s ním nepřijedou.
Je to trochu pracné a řehtá to jako úřední šiml, ale může ti to pomoct.

květen 06, 2010 16:16
... : bb2
K tomu bych přidala kopie
mělo být i]pořídila
květen 06, 2010 16:52
... : Tony
Díky za tipy, odzkoušíme a uvidíme.
květen 06, 2010 18:06
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]