O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NÁPADY BÝVALÉHO MANŽELA PDF Tisk E-mail
Pondělí, 19 duben 2010

 Moji milí, je to dva roky, co jsem vás po odchodu manžela objevila, od té doby mně držíte nad vodou a dnes potřebuji vaši radu. Slibuju, ze se pokusím být stručná. Takže v 15 letém, relativně dobrém manželství, měl muž svůj sen: domeček a hospůdku. Domeček jsme nakonec zakoupili na hypotéku, opravovali co šlo a poté muž přišel s nápadem té hospůdky. 

 

 

 

 

      No, nesouhlasila jsem, již několikrát se totiž pokoušel neúspěšně podnikat, ale byl to nátlak jak z jeho strany, taky tchyně se přidala (ta měla na pozdějším rozpadu manželství velký podíl) a tak jsem se podvolila a stalo se: navýšil hypotéku, a peníze místo oprav domku, investoval do hospody - celých 800 000 tisíc. Rok podnikal,  a přesně v den mých narozenin a 10. narozenin dcery, mi oznámil, že od nás odchází.

 

     Oznámil nám to telefonem - i dceři! Ta se zhroutila, tchyně byla blažená a já vám napsala... Mimo jiné - celou dobu měl milenku - manželku kamaráda; já celou tu dobu chodila do práce, vedla mu účty, starost o dcerku do toho, prostě jsem byla jediná, která o ní nevěděla...dnes si říkám, jak blbá dokáže ženská být, ale - stává se to, ach jo. Faktem je, že naše manželství bylo až do té doby celkem spokojené, naše dcerka je vymodleneček, narozený po pěti letech manželství, úžasná nadaná.  Tři měsíce po rozvodu se znovu oženil, nyní čeká novou rodinu; o naši dceru se už absolutně nestará, nezajímá, je se s ní jen dvě hodiny týdně, ale zcela formálně, bez zájmu. A ještě - tchýně o milence celou tu dobu věděla, vše schvalovala, o vnučku se rovněž nezajímá.

 

     Došlo pak k rozdělení majetku a já jej vzala za slovo - „tvůj bude domek a moje hospoda (já vás ale miluju)". Nu, na jiný byt jsem neměla ani po případném prodeji domečku - nabízel mi sice sehnat nějaký byt po neplatičích ,a  alimenty si představoval ve výši 500 Kč... Nakonec u právníka byla sepsána smlouva o dodržení a splácení dluhů. Zavázal se z celkové částky platit ½ domu dceři - třetina hypotéky  4000 Kč a svoji třetinu 4000 Kč, což činilo nadstavení hypotéky. Já splácím 4000 za sebe - polovinu domku tedy vlastní dcerka.

    

     Dnes manžel přišel s tím, že nemá peníze a nic platit nebude;  alimenty mi dává pozpátku a většinou jen po stovkách. Nyní mě nutí prodat dům. To ovšem by se zaplatila hypotéka a jemu ubyly dluhy, ale  já s dcerou nemáme pak kam jít.

 

     Moje prosba zní: poraďte mi,

 

  • 1) má tedy vůbec papír o závazcích, sepsaný u právníka - že hypotéka je psaná na něj, dům na nás dvě - nějaký smysl?
  • 2) pokud vyhlásí bankrot - jak je to s placením výživného?
  • 3) Dva měsíce před jeho odchodem jsem si vzala půjčku, kterou on celou vložil do podnikání,

  zavázal se splácet i ji, ale bojím se ...

 

     Teď jen vykřikuje, jak se mnou nešlo žít a mně je zle...  snad se v té smršti vyznáte, prosím nekamenujte mě za mou hloupost, já to vše vím, ale mozek jsem měla vymytý - vše pro rodinu.  A díky za vaše případné rady,

Berta

 

 

 

 

Komentáře (9)add feed
Berto, podstatné se mi zdá to, : bb2
co je v katastru nemovitostí - kdo je tam jako vlastník domu (a pozemku) zapsaný. Pokud si tím teď, vynervená a vyděšená, nejsi jista, tak stačí mrknout na net -
http://nahlizenidokn.cuzk.cz/, vlevo je Parcela, Budova, klikni na Budovu, zadej obec (pozor na shodný název více obcí) a zadej číslo popisné a vyběhne ti aktuální stav.
Samotný zápis u právníka je jen příslib, a ten je naplněn až zápisem do KN - čili notář, právník nebo vy s manželem jste měli zajít na KN podat Návrh na vklad do katastru nemovitostí. Katastr prověří dokument (zápis od právníka, notáře), na základě kterého provede pak změnu - zápis. Pokud je zatím jen zápis od právníka/notáře, ale nenásledovala změna v KN, zeptej se toho právníka/notáře, jakým způsobem dokončit zápis na KN, pokud se manžel začne cukat a nebude chtít na KN zajít, ani podepsat plnou moc pro notáře/právníka. Neznám právní postup v takovém případě, obávám se, že to je na žalobu,ale to se jen domnívám.
Když je nemovitost vázaná úvěrem, se zápisem musí souhlasit banka.
Pak se podívej do aktuálních dokumentů k hypotečnímu úvěru, tzn.nejen do původní smlouvy, ale i do případných dodatků. A tam najdeš na koho je psaná hypotéka. Opět - nestačí zápis u právníka, ale musí to proběhnout i bankou. Obávám se, že banka přepíše hypotéku na manžela až poté, co si ověří jeho příjmy, zda budou stačit na splácení 2/3 hypo, a pak teprve bude souhlasit se změnou stavu - ale tohle mi jen vyplývá z logiky věci a ze zkušeností, nemám to ověřené.
Výživné má přednost před ostatními závazky. Se snížením výživného bys musela souhlasit. Jen podotýkám, že se přihlédne k tomu, že manžel bude splácet třetinu hypotéky "za dceru", čili vlastně jí bude hradit náklady spojené s bydlením, a to se dost pravděpodobně na výživné započítá - pokud on bude chtít a nebude velkorysý.
U půjčky zase záleží na tom, co je ve smlouvě o půjčce uvedeno - tj. kdo je věřitelem, jestli jen ty, nebo ty a on jako spoludlužník, a co je uvedeno jako předmět, účel úvěru. To je důležité proto, že i když máš dokument od právníka, že se manžel zavazuje splácet půjčku, tak pokud neprokážeš, že to byly finance na jeho podnikání, do jeho firmy, tak se ty splátky půjčky opět započítají na výživné.
Pokud jde o nějakou osobní půjčku na tvé jméno, ke které banka ani nevyžadovala souhlas manžela, nebo třeba kontokorent k tvému osobnímu účtu, a v dokumentu od právníka není zapsáno, že šlo o půjčku na podnikání manžela, tak to těžko prokážeš.
Takže v lepším případě - na katastru je vše OK, v bance je vše OK, u právníka je zapsáno přesně že ta poslední půjčka byla na podnikání manžela, soud vyměří výživné ve výši např. 3 000 a ty budeš platit 4 000 hypotéku a provoz domku a víc nic, on si bude splácet hypotéku a bude mít hospodu.
Ale kdyby na KN nebyl zapsán vlastník domku dcera a ty, a ve smlouvě o hypotéce figuroval jako dlužník manžel i ty, tak se může stát, že soud vyměří výživné 3 000, ty budeš dál platit třetinu hypotéky za sebe, půl z třetiny za dceru a půl půjčky, a budeš mít domek a budeš platit jeho provoz. A manžel by platil svoji třetinu hypotéky a půl z třetiny dcery, a půl půjčky, tobě (dceři) 3 000 výživného, a bude mít hospodu.
duben 19, 2010 15:34
oprava a dodatek : bb2
U půjčky zase záleží na tom, co je ve smlouvě o půjčce uvedeno - tj. kdo je věřitelem,
samozřejmě, kdo je DLUŽNÍKEM

pokud neprokážeš, že to byly finance na jeho podnikání, do jeho firmy, tak se ty splátky půjčky opět započítají na výživné.
v případě, že by tu půjčku splácel celou on

on si bude splácet hypotéku a bude mít hospodu.
hypotéku za sebe a dceru a tu půjčku, co se použila na jeho podnikání

Výživné ve výši 3 000 je samozřejmě jen příklad, částka může být úplně jiná.
duben 19, 2010 15:39
domnívám se, že : bb2
v podstatě každý zápis u notáře nebo právníka je jakási smlouva a od té se dá odstoupit, dokud neproběhnou další, navazující kroky - zápis do katastru nemovitostí a úprava smlouvy s bankou o hypotéčním úvěru. Takže pokudy tyto kroky ještě neproběhly, nejsem si jista zda jsou vůbec vymahatelné.
duben 19, 2010 15:49
dodatek k tatínkovi : berta67
Milá Danielo,děkuji za podporu v mém trápení, napsala jsem pár věcí nejasně a po dnešní schůzce u právníka je mi líp, pokusím se tu sesumírovat co a jak, třeba to někomu pomůže...
Domek je v katastru napsaný na mně a dceru , ta jako nezletilá, má soudem určeného poručníka - moji sestru a pokud budu chtít dům podat, musí proběhnout 1. soud a dát souhlas , musím dokázat proč a kde budeme bydlet, 2. soud uloží peníze dcery a 3. soud je snad uvolní na koupi bytu ¨psaný na ni, jo, není to lehké....prodat bude v dnešní krizi oříšek a vyplatím dluh a zas není ani na byt...
S manželem jsme sepsali u právníka před rozvodem dohodu o placení dluhů v manželství, slíbil platit část hypotéky pro dceru, půjčku psanou na mně - je tam klauzule vloženo do podnikání a od toho se odrazila výše alimentů. No a moje radost je , že ten papír má svou váhu!!!Pokud nebude platit, lze to doudně vymáhat, pokud nic nemá, v hospodě ano, lze i exwkucí, další radost, že alimenty na dceru mají přednost a prý nemá vliv další mimčo...,
Já vím, zní to jak chudák chlap, tak se zamiloval, s ní taky žít nešlo a teď je v podnájmu a ona ho okrádá...
Neokrádám, chci jen ať jednou dodrží slovo, začínaly jsme od nuly a jeho chování k dceři je hnus, vím,nikdy si neuvědomí, že co plácnu, podepíšu, půjčím musím dodržet...Láska k víle , která prohlašuje, jak ji peníze nezajímaly, ale s naším majetkovým vyrovnáním už tenkrát nesouhlasila - v dobách , kdy dělala matraci, dnes si hladí bříško, upře pohled na muže a lkavě: ,,já nechci ani korunu, půjdu krodičům a budu třít bídu...no, já bídu po tolika letech dřiny svému dítěti připravit nehodlám,, víla nikdy nepracovala a ve 30letech dobře souložila, taky kvalita, ale uvidíme jak pokvete nezištná láska dál...Nejhorší je, jak je to zbytečné, já v domku jak mukl tahám dřevo a dělám chlapa, lítám na 3 směnný provoz, chlap dře v putyce a nestačí platit, rozpadlá rodina, utahaní dva dospěláci,moje dítě bez iluzí a otce, a další mimčo taky asi nebude mít med...Vám všem děkuji za podporu a snadpříště budu mít další pozitivní zprávy.
duben 21, 2010 10:49
Já bych jen k té půjčce, co je psaná na tebe... : Vodoměrka
my jsme v majetkovém vyrovnání měli také něco podobného, manžel se zavázal, že vezme celou půjčku na sebe, bylo to i ve smlouvě ohledně vyrovnání SJM a na základě této smlouvy jsem šla do banky, kde smlouvu přepsali tak, že v ní figuruje dále už jen manžel a já nejsem ani spoludlužník... takže to máme černé na bílém a protože je to de fakto datováno až po rozvodu, takže by nemělo hrozit, že když přestane splácet on, že by to kdy chtěli vymáhat po mně... tak to jen tak, možná ti to pomůže, možná ne, nevím, ale kdyby jo, tak budu ráda, že jsem mohla nějak poradit...
A přeju hodně štěstí do života... a kdyby sis chtěla popovídat, postěžovat nebo jen tak, daniela ti dá na mě kontakty... tak třikrát tfuj pro štěstí... smilies/wink.gif
duben 21, 2010 11:42
no, Berto, : bb2
fandím a přeju, ať vše dobře dopadne.

Ale pro příště bych poprosila o kompletní informace hned na začátku. Kdybys napsala to, co jsi napsala dnes, tak bych si nahoře dlouze neplácala játra o různých možnostech, které padají v úvahu smilies/smiley.gif protože tím, že nemovitost je zapsaná v KN na tebe a dceru a smlouva o závazcích zmiňuje půjčku na podnikání atd.

Je naprosto v pořádku, že bojuješ za spravedlnost pro sebe a dceru a chápu, že jsi plná zášti, bolesti a nevraživosti k bývalému i k jeho nové. Ale proč hned o ní jako o matraci apod., to není nutné a nesluší to žádné ženě. Čekají spolu dítě a možná spolu zůstanou, možná ne, ale v podstatě jsou tam, kde jste kdysi byli i vy a za matračku ses určo nepovažovala.
duben 21, 2010 12:28
... : bb2
protože tím, že nemovitost je zapsaná v KN na tebe a dceru a smlouva o závazcích zmiňuje půjčku na podnikání atd.
je vše pro tuto chvíli vyřízené a nevím, proč ses vlastně ptala na věci, které víš.

Ještě pro úplnost - jak jsem psala už v tom románu nahoře, papír váhu má, ale pokud tu smlouvu bývalý nedodrží, je to na žalobu, nebo vymahatele pohledávek, kteří si strhnou velmi tučnou provizi. V krajním případě by mohla nastat situace, že tvůj věřitel (ta společnost, od které sis vzala půjčku), bude vymáhat splátky na tobě, protože ty jsi její dlužník, spolu máte smlouvu o půjčce, nikoli manžel a žádná další tvoje a manželovo smlouva toho věřitele nezajímá. A ty následně budeš vymáhat splátky po manželovi, na základě té vaší smlouvy.
duben 21, 2010 12:35
bb2 : berta
Milá Vodoměrko, díky za info, ale jako správný charakter na přepis manžel nepřistoupí,on tak nerad splácí dluhy...
bb2: máš pravdu, volila jsem ošklivá slova,normálně je nepoužívám, víš, řekla bych, zaláskoval se , dohodnem se, jsou tu děti už dvě musíme spolu slušně vyjít už kvůli nim, snaha byla, byla to holka, která tvrdila, jak je doma týraná manželem, no ve snaze o dobré vztahy se mi po její návštěvě o vánocích ztratily osušky, parfém....napečené vánoční cukroví vzala jak samozřejmost, jo, co dodat, rozepisovat se o dalších špínách nebudu, snad jindy, je neuvěřitelné, čeho je chlap hormonálně zblázněný schopen a odnáší to děti, víš, mám jejich malinkého syna na oddělení - dítě kuřačky a jak bych byla ráda, kdyby alespoň jednou řekla dík..., prcek se má k světu a mám radost, jen chování těch dvou nechápu, máě pravdu, budu dáma smilies/wink.gif
duben 21, 2010 12:49
... : Katulinka
Berto, ve snaze o dobré vztahy? Mám to chápat tak, jako že jsi ji tu novou ženu tvého bývalého pozvala k sobě domů? Zvát ji k sobě, cpát jí vánoční cukroví a podobně, bych viděla spíš jako masochismus, než jako snahu vycházet dobře s bývalým mužem kvůli dětem.
Vykašli se na tu novou, vykašli se na jejich život, ať si to dělají, jak chtějí. S exem se dá dobře vyjít i v naprosto cizí neosobní restauraci ve dvou, když budeš mít potřebu něco domlouvat nebo řešit. Tak bych to řešila já. Domů, do svého útočiště, bych si pouštěla jen lidi, se kterými nás pojí dobré přátelství, jsou mi milí, nekradou, neubližují mi a které mám ráda.
duben 21, 2010 13:06
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]