O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

CO JSME PRÁVĚ ČETLI - I. PDF Tisk E-mail
Úterý, 04 srpen 2009

Tak mě napadlo, jak tak prohlížím komentáře (musím, abych případně eliminovala nějaké ty prudiče či neslušníky), že by nebylo špatné, navrhnout vám, abyste, když se dostanete k nějaké zajímavé knížce, sedli ke klovesnici a v pár řádcích ní něco napsali. Dali tip ostatním... V té záplavě nových (nebo i starších, to je jedno) knížek, se přeci nemá jeden člověk šanci vyznat. Ale mít něco doporučeného od kamarádek či kamarádů, to by bylo fajn, ne? Tak do budoucna: jak něco najdete, napište a pošlete na mou adresu. OK? Domluveni?

Komentáře (72)add feed
No na Smíchově před Tescem /dříve Carefourem/ mýá výprodej knihkupectví. : alena puntíkovaná
teď jsem tam koupila knihu EdMcBaina :Útočník. Jako vždy - kvalita vynikající a dobré počteníčko
srpen 04, 2009 11:04
A mám ti to poslat, : Míša šíša
i když budu schopna napsat jen dvě věty a ne pár řádků? smilies/grin.gif

Teď zrovna čtu knihu "Láska ve Francii" od Nadine Williamsové, australské novinářky. Nic exclusive, co bych musela číst dvakrát, ale je to docela zajímavý. Zaujal mě např. popis francouzského sociálního systému, na který se žehrá, že likviduje ekonomiku. Ale taková důchodkyně ve Francii (bez manžela) si nemusí chodit přivydělávat jako Alena Puntíkatá, anébrž si koupí malý domeček na periférii města nebo na vesnici a spokojeně si za penzi žije. A co by nás asi mnohé potěšilo - pracovní týden má 35 hodin a v pátek odpoledne už se nepracuje. No ale považte - zaráží se autorka knihy - Francouzi platí ze své mzdy na daních a soc.poplatcích téměř 50 procent! smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 11:13
Já jsem trochu zpozdile objevila ne sice knihu, ale časopis, co mě chytil - History revue. Znáte? : Myška
Je to měsíčník, jedním dechem jsem přečetla už tři čísla. Uvažuji o předplatném.
srpen 04, 2009 11:25
Ó jaké vděčné téma ! : wendy
Já teď louskám Fatwu, své oblíbené téma. No oblíbené - zajímá mě to. A rozčiluje - tolik blbbosti na světě. Ti Arabové jsou vážně ujetí.

A co akce Kniha mého srdce? Ve finálové TOP 12 se ocitly :
Alchymista
Babička
Co život dal a vzal
Děti z Bulleerbynu
Egypťan Sinuhet
Harry Potter
Malý princ
Švejk
Pán prstenů
Rychlé šípy
Saturnin
Stmívání (to vůbec neznám, ale prý je to něco o upírech, tak potěš koště)

Hlasovat lze do 30.zářího.

Míšo, to ale musí dobrý plat, že...v tom Francouzsku.

V radiu už zase hlásí o převozu víte koho. Odcházím na oběd...
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 11:31
právě : kordulinka
jsem dočetla knížku od doktora docenta a já nevím co ještě prostě pana Kamila Janiše, Toulky historií erotiky a sexu.
Velice zajímavá knížka o pohledu na sex v naší i světové historii,..téma, které nebývá v popředí zájmů historiků, ale je barvitější a mnohem čtivější! Doporučuji všem co se zjímají o historii z trošičku jiného pohledu! Možná i zajímavé téma pro kudlanky, jelikož zajímavá pasáž se týká i pásu cudnosti, tedy zařízení, které mělo ochraňovat věrnost majitele i majitelky, ano byli pásy cudnosti i pro muže! To by možná v dnešní době nebylo od věci, což?
srpen 04, 2009 11:45
Myško znám : wendy
je to super, taky Epocha a 21.století. Už delší dobu jsem neměla v ruce 100 1 zajímavostí - vychází ti ještě vůběc ? Asi ano...a Magazín2000 taky bývá dobrý.
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 12:11
To by mě zajímalo, proč se netiskne to plus : wendy
a vždycky na to zapomenu...
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 12:12
myslíš 100 1? : alena puntíkovaná
to se tiskne a je běžně v prodeji
srpen 04, 2009 12:17
Vidím, že jsem v dobré společnosti. : mamča
Tak já se teda přiznám. Na dovolenou trávenou na hausbótu jsem si vypůjčila od sousedky štůsek Harlequínek, a moc jsem se při čtení nasmála. Zvlášť pikantní pasáže jsem předčítala manželovi nahlas, a málem jsme smíchy přepadli z paluby do vody.
Je to čtivo tak americké, že v našich poměrech žasnem. Sloh i obsah těchto perel je nad chápání českého burana.
Namátkou : Chudobný domek jen se dvěma ložnicemi smilies/grin.gif, Jeho sošně vypracované tělo, spalující pohled jeho očí temně modrých jako noční obloha (u nás bývá v noci tma), jeho přirození vzdouvající se ve značkových kalhotách z lehkého vlněného flanelu...
No, prostě tam děsně času tráví popisem sladěnosti hadrů a "mramorovosti" příbytků.
Pak ještě pikantnosti érotického charakteru, a to už jsme fakt smíchy nemohli.
Hodně tam dbají na osvětu, takže se např. dočtete, jak probíhá milostný akt, a když má dojít ke "splynutí těl", (duše už jsou v tu chvíli samozřejmě splynuté ažaž) vzpomene si milovník, že nemá prezervativ.
Zanechá rozhicovanou partnerku v posteli s nebesy v saténovém povlečení, skočí do auta, popojede pár desítek bloků k automatu na ochrany...a za slabou hodinku je zpátky, a pokračuje tam, kde před hodinou skončil.
Jedním slovem : Ohromující. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
srpen 04, 2009 12:20
... : Sandra.
Já jsem nedávno dočetla Švejka- měla jsem psát recenzi do jednoho časopisu na toho nového s Urbanovými ilustracemi a měla jsem to odevzdat do konce července. No samozřejmě jsem to odkládala a odkládala, až jsem to posílala v pátek o půlnoci. Klasika:-(
takže z těch 12 knih, co postoupily mám opravdu ráda polovinu...ale Švejk mezi ně tento týden opravdu patřit nebude.
Na srpen mám naplánovaného Arrowsmithe...
srpen 04, 2009 12:21
... : Sandra.
mamčo, na dovolenou na hausbótu jedině Saturnina:-)
srpen 04, 2009 12:22
Sandra. : mamča
Když Saturnina znám nazpaměť, toho nemusím číst. Zatímco pokleslou literaturu, jak to nazval můj muž, to přečteš jen jednou a (máš) dost. smilies/cheesy.gif
srpen 04, 2009 12:24
aleno : Kamila
dovolim si mluvit za Wendy - tady na Kudle se netiskne - není vidět znaménko plus, když ho zmáčkneš, o časopisu dozajista řeč nebyla smilies/grin.gif
jinak já na dovolenou taky vozím tunu čtiva různé kvality, všechny možné detektivky a jak si půjčuju knihy "na metry", tak většinou mi z nich dvě, tři knihovnice vyřadí, že už jsem je měla smilies/grin.gif
mamčo, tyhle románky, to je velká bžunda - já mám doma pár kousků pravé červené knihovny a vždycky si při nich - stejně jako když zmiňuješ Harlequin - vzpomenu na uvádění románových příběhů na pravou míru ze Saturnina smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 04, 2009 12:36
z vyse uvedene top 12 : mura
neznam prvni a posledni, nelibi se mi svejk a ostatni libi.

arrosmithe budes cist nebo psat recenzi? arrowsmith se mi moc libil, z lewisovejch knih nejvic (teda z tech 3, co jsem cetla, jeste znam babbita a hlavni tridu, ta je taky vyborna)
srpen 04, 2009 12:36
Já : Milene
jsem na dovolenou měla povídky Oty Pavla Výstup na Eiger. Kdysi jsem to už četla ale moc jsem si to už nepamatovala. Vy pilné čtenářky to určitě znáte. Jsou to povídky o našich bývalých sportovcích.
srpen 04, 2009 12:55
Děkuji Kamilo : wendy
dělám výplaty a nestíhám, ale promluvila jsi za mě dobře.
Lewise mám snad kompletního, sháněla jsem ho po antikvariátech, takže většina je odrbaných, což obsahu nic neubírá tak co, že.
Saturnin - málokterá zfilmovaná kniha se mi tak líbila. A coby Saturnina vidím od té doby jen a jen Víznera. Kdyř čtu knihu která mě zaujme, obsazuju si někdy hrdiny našimi herci a někdy se taky kvůli tomu sama se sebou pohádám...
mamčo, nalomila jsi mě, asi si tak něco z toho přečtu. Ale já si čas i oči tak šetřím na věci které mám vybrané, že sotva najdu čas na ty časopisy. Ovšem ty tvoje upoutávky...
smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 13:20
wendy : mamča
Dříve jsem četla kvalitní knihy, a o existenci tohoto škváru neměla ani ponětí. Pak jsem jela s kamarádkou v zimě do lázní. Večer brzy tma, procedůry do 16.00, tak co s načatým večerem ?
A ona sebou měla plnou tašku Harlequinek. smilies/grin.gif
Není škoda očí, to se musí zažít ! smilies/cheesy.gif
Dá se to číst i při zánětu okostice, jen se člověk nesmí moc řehtat na plnou pusu.
srpen 04, 2009 13:46
Kamila : mamča
Tak jo, řekneme Daniele, ať nám tu udělá rubriku "Uvádění románových příběhů na pravou míru". smilies/cheesy.gif
Předhodíme příběh, a do nich !!! smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
srpen 04, 2009 13:51
Já teda ulítávám na starých knížkách : wendy
od Raise, Šíra, Světlé apod. Čtu je vždycky na chalupě, jak chudá holka ke štěstí nepřišla, jak výměnkáře potrápili, pole prosoudili...
Jdu na druhý komp zahustit peníz pro nezaměstnané. Mějte se tu v knihovně pěkně.
smilies/wink.gif smilies/grin.gif
srpen 04, 2009 14:00
... : b2
četla jsem, je to smutné, divím se, že sousedi nezakročili už dávno, když slyšeli zvířata výt hladem a bolestí, inu lidská necitelnost a lhostejnost se nevztahuje jen na lidská princátka, ale i na psy
a ano, je to absolutně mimo mísu
srpen 04, 2009 14:07
No jo, pravda b2, těch psů mi líto je, a moc. : Myška
Škoda, že neznáme jméno "chovatelky". Pokud to tedy je chovatelka chovající pod ČMKU. Doufám, že bude potrestána.
srpen 04, 2009 14:11
myška : katka*
jo a ještě jich má asi 20 doma a tyhle chce zpět smilies/angry.gif smilies/angry.gif
Mrcha jedna, zavřít ji do klece
srpen 04, 2009 14:12
... : katka*
Jinak ke knihám - já čtu téměř pořád, jenomže zapomínám názvy i autory, tak moc nemůžu dát k dispozici. Poslední kniha byla od Smithe (myslím) Řeka života - četla jsem ji jedním dechem... Předtím "Cit slečny xxx(nevím) pro sníh - taky krásná a zvláštní, ale zase nevím autora....
Harlequiny nečtu - moje máma jich měla asi 3000, ale po čem občas sáhnu jsou historické romány (taky červené)ale o něco lepší, tlustší z její knihovny... smilies/wink.gif a nestydím se za to...
srpen 04, 2009 14:15
Dostal jsem nádherný dárek : Václav Semerád
od syna: PDA Palm-PC s knížkami. Vejde se jich tam habaděj (mám jich kolem 3000, taková menší knihovna, paměti mi zbývá ještě 90%). PDA se dá číst v metru, v tramvaji, i při chůzi (jen na přechodu pro chodce je dobré vypnout vypínač)... Ale i to je senzační. Vypnu - zhasne. Zapnu - a je otevřený tam co jsem přestal... to je pohoda! Samozřejmě počteníčko i v posteli, ještě by mohlo být vodotěsné, aby to šlo i do vany. Ale co se týče oblíbených knih - mám asi úplně jiné chutě než TOP 12, z mých oblíbených tam není ani jedna.
srpen 04, 2009 14:15
Pro b2 - princátko versus týraní psi - : Myška
psi si vybrat nemohli, kdežto princátko mohlo - co lezl do vody, když neuměl plavat? V sedmnácti letech by měl vědět, že když je neplavec, že nemá chodit do hluboké vody. Pokud to bylo nad jeho rozumové schopnosti, tak je to fajn obrázek inteligence cikánské elity.
srpen 04, 2009 14:18
... : b2
utopila se spousta plavců, na silnicích zahynula spousta řidičů, dobrých cyklistů, zdatných chodců, spodní proudy v moři zabily spoustu zdatných potápěčů atd.
Bez ohledu na jejich íkvé a barvu kůže je to vždycky neštěstí. Masoví vrazi se na potvoru neutopí.
A to bylo poslední moje mimomísové vyjádření pod touto knižní diskuzí.
srpen 04, 2009 14:28
Ještě jednou se vám všem omlouvám, že jsem použila diskuzi o knihách. : Myška
Ale ti psi mě dostali.



srpen 04, 2009 14:32
... : Míša2
Pro Katku: Měla jsem stejný problém, ztrácela jsem přehled, co jsem četla, kdo to napsal, jak se to jmenovalo a očem to aspoň přibližně bylo. Jednou se tchyně zmínila, že si píše čtenářský deník, já jsem se sice smála, ale ono to vůbec není špatné.
Ta knížka od Smithe: nebyla to Řeka bohů ? Cit slečny Smilly pro sníh napsal dánský spisovatel Peter Hoeg, knížka byla i zfilmovaná. Taky se mi moc líbila, bohužel žádná jiná kniha tohoto autora už mě nezaujala.
Pro všechny, kteří sledují Knihu mého srdce: knížka Stmívání je dívčí románek a fantasy v jednom. Je o lásce dívky a upíra. Moje patnáctiletá dcera a její kamarádky ji zhltly jedním dechem. Obávám se, aby zrovna toto nebyla nakonec kniha našeho srdce, protože kdo je nejochotnější posílat hlasy přes PC a smskami? My čtyřicátníci a starší asi ne smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 14:53
útlá objemem, velká obsahem : vlk
Miguel Ruiz : Čtyři dohody
srpen 04, 2009 15:58
knížky : manul
Já si čtenářský deník tak jak ho známe ze školy nevedu, ale už asi od ZŠ si píšu, co jsem přečetla, jen autor, název, původní název, rok vydání. Bohužel, poslední skoro rok se ke čtení dostanu jen u kojení. Tak zkusím zalistovat, skřítek právě spí...
Určitě mě dostal Martin Ryšavý a jeho Cesty na Sibiř, ty jsou naprosto skvělé (jen mají nevhodný formát do jedné ruky). Ze současné české prózy se mi ještě líbil Tomáš Zmeškal - Milostný dopis klínovým písmem. Petra Hůlová zatím ani Stanicí tajga nepřekročila Paměť mojí babičce a Tereza Boučková se ani Rokem kohouta nedostala přes Indiánský běh a svého otce. V poslední době jsem přečetla pár knížek od Haruki Murakami, nejvíc se mi líbil Kafka na pobřeží. Ještě k Japonsku, trochu staršímu, pěkná je Písečná žena od Kóbó Abe. Líbí se mi taky knížky od Toni Morrison, nejvíc asi Jazz a Milovaná. Dobře se mi čte Fred Vargas (Špetka věčnosti, Muž s modrými kruhy, Muž naruby), ale zvlášť poslední dílo je moc překombinované. Další zkusím stručně: Gaetán Soucy - O holčičce, co si ráda hrála se sirkami, Amélie Nothombová - Vrahova Hygiena, Knut Faldbakken - Bídné roky, Petra Procházková - Frišta, Daína Chavianová - Havana Blues, Olga Tokarczuková - Pravěk a jiné časy. A apk samozřejmě klasika, ale to už se mi ani nechce psát.
Snad jen - na ŽS jsme měli na výtvarku takového trochu pošuka, akademický malíř to byl. A ten nám kromě do výtvarna taky mluvil do života. Ale to, že bychom měli za rok přečíst aspoň 12 knížek si občas vybavím. No, letos už mám pořádný skluz...
srpen 04, 2009 16:11
No : Wendy Dvořanda
já jsem teď přečetla to Stmívání (o upírech) z TOP12 co psala Wendy. Musim říct, že mě to dost vzalo. Potom jsem viděla i film, ale na knížku to holt nemá. Mladá holka se vrací bydlet k tátovi a zamiluje se do upíra.
Pak mám moc ráda příběhy z 11.-13.století ze Skotské Vysočiny, kdy chlapi byli ještě chlapi smilies/smiley.gif
srpen 04, 2009 16:49
Václave Semeráde, : Míša 2
toto mi nedělej. Jak míváme v knihovně čas od času tzv. lekce výchovy ke čtenářství, vždycky se najde někdo ( obvykle kluk - ti čtou podstatně méně než holky ), kdo začne s tím, že knihovny jsou o ničem, protože knížky stejně brzy nebudou, všechno si přece můžeme přečíst v kompu atd. A já mu začnu vysvětlovat, jaký je to skvělý pocit vzít si večer do postele knížku a ať si to zkusí ulehnout s monitorem. A ty mi teď takhle bereš iluze ...
srpen 04, 2009 16:55
Vlku : Ahabibi
máš mé sympatie za "Čtyři dohody". Kniha duchovního růstu. Znám. Doporučila bych, když jsme v úzkých. Zdravím tě.
srpen 04, 2009 17:22
Ahoj Ahabibi : vlk
Přidal bych asi i pár kousků od Paula Coelho, "U řeky Piedra jsem seděla a plakala", "Veronika se rozhodla zemřít", "Alchymista", je toho více smilies/wink.gif
srpen 04, 2009 22:30
zkuste Eca : romanB
Foucaltovo kyvadlo, a možná "kudlankovsky" zajímavější Tajemný plamen královny Loany .. prostě zajímavý čtení smilies/smiley.gif
srpen 04, 2009 22:33
... : Sandra.
Foucaltovo kyvadlo je geniální počin! Jinak já můžu Roberta Merla, zejm. Muže pod ochranou, pro tuhle knihu jsem hlasovala.
srpen 04, 2009 22:52
Merle resp Sandra : romanB
určitě, a navíc historický věci, případně i Maleville (Malevil, ale jinak Sur-le-Bec smilies/smiley.gif)
srpen 04, 2009 23:03
Tohle tema by se tu mohlo objevovat casteji : Alena P-H
ctu rada a temer neustale. I v aute poslocham knihy nebo aspon podcastuju. Clovek neciti, ze zabiji cas nicnedelanim.
Moje prvni knihy na seznamu jsou vsechny od G. G. Marqueze a nedavno jsem objevila Jonathana S. Foera, o kterem jsem predtim nikdy neslysela.Jeho kniha 'Vsechno je osvetlene' je nadherna. Dalsim na rebricku je L. N. Andrejev. Jeho povidky jsou fakt moc dobre, ale pokud si chcete precist neco zajimaveho tak doporucuju 'Judas Iskariotsky'. Dalsi zajimavou ruskou spisovatelkou je Valentina Tokareva, je to takovy spisovatelsky Picasso. Moc dobre poctenicko. Ted nedavno jsem docetla dve knihy Khaleda Hosseini 'Tisic Planoucich Slunci" a 'Lovec Draku'. Neni to asi vrchol literatury, ale co ten chlap umi je dostat cloveka dovnitr do deje, proste se zazrat do knihy a bat se o hrdiny...to se mi az tak zasto nestava. No a kniha, kterou odporucuju vzdy a vsude je 'Pameti primata' od Roberta Sapolskeho.
No a nesmim zapomenout na Kahlila Gibrana, Rumiho a Exuperyho. Ti ani nejsou tolik spisovatele nez proroci. smilies/smiley.gif Ja vim, to je silne kafe.
To jenom tak narychle...tolik dobrych knih a tak malo casu... smilies/smiley.gif

srpen 04, 2009 23:27
... : bb2
jsem na tom jak Katka, nejspíš si zavedu čtenářský deník. A možná i filmový, pamatuju si celoživotně podrobně několik filmů, ale že jsme před dvěmě měsíci byli na tom či onom filmu, mi často připomene až ten, kdo tam se mnou byl. Jinak jsem schopná chtít na to jít znovu :-(
srpen 05, 2009 01:09
V pondělí jsem : saffron
jedním dechem přečetla novou knihu Jiřího Stránského "Stařec a smrt" - základní téma je u tohoto spisovatele jasné, je to o starém muži, který je bývalý mukl. Knížku doporučuju, je nádherná.Jinak to, že si budu zapisovat, co všechno jsem přečetla, si slibuju celý život, ale zatím jsem zůstala jen u té vize smilies/grin.gif
srpen 05, 2009 07:16
Já jsem si žádný deník nikdy nevedla : alena puntíkovaná
neměla jsem čas - pořád jsem četla.
srpen 05, 2009 09:14
To je fofr : Milene
Udělala jsem si včera poznámky na nějaké čtení a dnes sem přijdu a nestačím dopisovat. A to vedle je spousta zajímavých receptů. Ty taky musím zaznamenat. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Čtenářský sešit nevedu, i když nevím proč, určitě je to bobrá věc. Zapisuju si filmy a divadla. Protože bydlím v Praze, tak chodím nejmíň 1x za měsíc do divadla. Ale jak se všechno v poslední době píše do počítače, tak já taky a protože blbka si to nezazálohovala, tak jsem o to přišla smilies/angry.gif Tak teď mám jen 3 poslední roky.
srpen 05, 2009 09:48
mám : manul
trochu jiný problém. Místo čtenářského deníku si chci zavést předčtenářský. Stává se mi, že sice čtu v časopisech dobré recenze, ale pak jsem v knihovně ztracená, lovím v mizerné paměti nebo přemýšlím, které klasiky jsem ještě chtěla přečíst, probírám se náhodně regály, jestli mě něco nezaujme... Jednou jsem si ty věci, které mě někde zaujaly (dobrým rádcem pro mě byl třeba i poslech četby na pokračování na Vltavě), psala na vlakovou jízdenku, tak bych mohla začít znova, třeba i výtahem z této diskuze.
srpen 05, 2009 09:54
Jo, Ruiz, : wendy
ten by se nám tady taky někdy hodil do diskuse - jeho kniha o láskách a přátelství třeba. Jak snášet nástrahy v těchto "disciplinách" a vyrovnávat se s nimi.

Malevil je obraz lidské blbosti - tak zbyde pár lidí po atomové v válce - a oni spolu budou prosím bojovat !

A znáte MUDr. Koukolíka ? Někdy má pořad v sobotním ranním Metoru na Praze 2. Mozek a jeho duše, Mravenec a vesmír. Tématicky trochu připomíná již zde diskutovanou Červenou královnu.

Bože, to je krásných knih.

add mimo mísu - nechápu, proč pár psů odebrali hned, ale o 28, kteří nejsou jistě v lepším stavu, se bude rozhodovat. Proč ? O čem ? Záleží na místě jejich umístění ?
Kdo sleduje Veter.policii na Animal planet ví, že v USA prostě vniknou na pozemek, zjistí skutkovou podstatu, zvířata odeberou a majitele i žalují. Taková osoba totiž nemůže být normální. Tolik moje vyjádření jako čtenáře krásné a faktografické literatury.
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 09:59
Knihy : FOX
Z mých blíbených knih mohu doporučit "Bůh ví" a "Hlava 22" od Josepha Hellera a cokoliv od Wilbura Smithe.
srpen 05, 2009 11:21
Oprava - oblíbených : FOX
Jo, a v poslední době čtu knihy převážně v elektronické podobě ve svém smartfounu. Mám ho všude sebou a po ruce, takže nemusím myslet na to, jestli si sebou mám nebo nemám brát ještě knížku, když třeba někam jdu nebo jedu a předpokládám, že budu mít čas na čtení...
srpen 05, 2009 11:24
Wendy, psi - napadlo mě, že třeba z kapacitních důvodů, ale taky to nechápu. : Myška
USA by nám v tomto měla být vzorem.
srpen 05, 2009 11:48
No vidíš, a nejsou : wendy
zrovna jako nákupy - u nich do papírových, u nás do igelitových tašek...asi by měl někdo napsat nového Švejka.
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 12:02
Líbí se mi nápad Tesca - : Myška
za 40 Kč si můžeš koupit jutovou tašku, a až ji roztrháš, tak ti ji vymění za novou.
srpen 05, 2009 12:19
To jsem ani nevěděla : Míša šíša
to je fakt dobrý nápad.
V Chorvatsku se vrací do obchodů hliníkové plechovky od piva (případně dalších nápojů), protože za kus dávají půl kuny. To si pak každý rozmyslí mrsknout ji do parku anebo do popelnice.
srpen 05, 2009 12:28
Kdyby se to dělalo s PEtkama, tak by jich taky nebyly všude mraky. : Myška
Jenže kdo by to dělal, jak by to dělal... Do kontejneru se leckomu nechce, když ho nemotivují prachy za vrácení. A papír se nevyplatí odevzdávat už vůbec. Nejlíp jsou na tom sběrači kovů, za kov se platí asi slušně, jinak by jich tolik nekroužilo ulicemi a hlavně v zahrádkářských oblastech.
srpen 05, 2009 12:40
wendy : kordulinka
no jo Malevil jsem četla, sice už je to dávno, ale připomněla jsi mi to! Takové poloscifi, ale pamatuju si že se mi zdála tak nějak poetická a končí špatně, kdy Emanuel - hlavní hrdina umírá na zánět slepého střeva. Nechala ve mě silný zážitek! a taky takovou nějakou zoufalost, protože místo, aby nakonec vyráběli nářadí na rozvoj, rozhodli se vyrábět zbraně na obranu!
Ale zřejmě psát si čtenářský deník by byl docela dobrý nápad!
Nebo třeba román: Ranhojič od Noah Gordon. Nádherný román, čte se jedním dechem!
srpen 05, 2009 12:44
Znamenám si Kordul - Ranhojič : wendy
v knihovně už mě mají taky přečtenou, jakmile se objevím mezi futrama, už si knihovnice stoupá ke kompu, potože mám vždycky vybrané čtivo napsané a jedem obrazovka/regál, žádné zdržování, vím přesně co chci, jen občas najuknu mezi detektivky, vrácené knihy nebo socio. Jsem ráda, že se ti můj milovaný Malevil taky líbí.
Myško, myslím si, že to je taky práce lobby výrobců petek. Je jednodušší chrlit nové, než aby jiný recykloval...ach jo, ten trh nám dává, teda ti zainteresovaní v něm.
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 14:12
Malevil jsem četla kdysi, a líbil se mi. : Myška
Hlavně ta hypotéza, jak by to mohlo dopadnout, kdyby ... Ten skok z dostupné a moderní lékařské péče do středověku, kde bolavý zub mohl být, a často byl, smrtelný.
Kdysi jsem taky četla knížku, sci-fi, bohužel nevím už název - o tom, jak USA chtěli vyfouknout šejkům ropu, a do doby, kdy ještě nebylo středozemní moře, tedy když se pomalu plnilo gibraltarskou úžinou, strojem času umístěným na lodi dopravovali materiál na stavbu ropovodu a následně lidi, stavitele ropovodu a jejich ochranku. Bohužel, stroj času měl rozptyl nejen co se týče místa shozu materiálu, ale i času, takže někteří lidé se tam ocitli sami, bez materiálního zajištění, a někteří až jiní byli staří, a to i když spolu cestovali na stejné lodi, a přesun byl realizován společně. Až tam každý zjistil, že není cesta zpátky, a že byli obětováni.
srpen 05, 2009 14:23
sci-fi : manul
moc nečtu, ale když už je o nich řeč - dobrý je taky Den Trifidů (John Wyndham). Taky vlastně založený na jednoduché myšlence, kdy Země proletí jakýmsi pásmem asteroidů nebo čeho a všichni, kteří ten ůkaz pozorovali, tak oslepli. Do toho nebezpečné chodící rostliny a mezilidské vztahy, vlastně je to podobný princip jako ten Malevil.
Jo, a ještě je docela vtipný Futurologický kongres od Stanislawa Lema
srpen 05, 2009 14:44
... : Sandra.
Nj. Malevil je klasika, stejně tak jako žánrově podobný Den Trifidů (Wyndham)- taky super čtení. A ti mnou již zmiňovaní Muži pod ochranou (Merle). Líbí se mi tyto knížky o lidském chování na sklonku civilizace, nebo v mezních situacích,ve kterých se však můžeme klidně za nějaký čas ocitnout.
srpen 05, 2009 15:00
... : Sandra.
koukám, že uvažujeme stejným směrem:-) A když už, tak ani Noc trifidů není špatná.
srpen 05, 2009 15:02
pěkné oddechovější sci-fi střihnuté historií píše taky Barbara Erskin : wendy
Teď jsem si přinesla od Formánka - Mluviti pravdu - podtitulek zní : román o brutální lásce k životu...to bude výživné čtivo na dovolenou, že já si nepřinesu harlekýnku nebo kuchařku.

Mám taky celkem v oblibě válečné věci. I filmy. Když jsem byla jednou delší dobu doma, vypůjčila jsem si v naší půjčovně všechny filmy s touto tématikou a zoufalý výpůjčník mi vrazil do ruky DVD s filmem o lidožroutech se slovy řka : To vás snad taky uspokojí...
smilies/wink.gif
srpen 05, 2009 15:44
wendy : kordulinka
do seznamu bych připsala Erich Maria Remarque - Jiskra života, Tři kamarádi,..panebože to je čtivo! Nádhera! Vždycky si tak říkám jaký to byl ten Remarque vlastně člověk,partner? Dle mého názoru muž co měl duši, a to se jen tak nevidí - hihi! to já jen tak pánové, s trochou legrace na place!
srpen 06, 2009 07:45
Co vyplouvá na povrch : wendy
dalších s dalších krásných knih...
K té formě - kniha je kniha, elektronická podoba je určitě dobrá při určitých příležitostech, třeba na dalekou pobytovou dovolenou, nebo prostě na cesty, je to jistě každého volba, ale posezení sknížkou to je věc. Jak říkal pan Werich - se sklenkou dobrého červeného čtu o tom, co se stalo jiným lidem...
smilies/wink.gif
srpen 06, 2009 09:19
A co fantasy ? : Míša 2
Čtete někdo ? Já donedávna moc ne, i když třeba Tolkienova Pána prstenů jsem přečetla a když už nic jiného, tak má můj obdiv za to, jak si dokázal do nejmenších detailů vymyslet země a národy včetně jejich řeči. Ale nedávno jsem narazila na Neila Gaimana a jeho knížku Nikdykde. V ní se lidé, kteří se nedokážou ve společnosti zařadit, vrahy a zloději počínaje a neúspěšnými a bezdomovci konče, propadnou z londýnských ulic do Podlondýna, světa, jehož části jsou pojmenovány různě překroucenými názvy stanic londýnského metra, kde platí jiné zákony a hodnoty a kde jde jednomu dnes a denně o život. Do tohohle světa se náhodou dostane hlavní hrdina, mladý a úspěšný, zhýčkaný všemi vymoženostmi naší civilizace a vypadá to, že nemá šanci dožít se tam večera. Netouží po ničem jiném, než se vrátit zpátky. Je to napínavé, je tam humor, člověk to hltá, ale přitom musí i přemýšlet mimo jiné i nad tím, jak jsme rozmazlení a jak dlouho bychom vůbec byli schopni přežít v extrémním prostředí. A taky nad jinýma věcma.
Jinak mám ráda Johna Irvinga, skoro všechno, hlavně Modlitbu za Owena Meanyho. Co si tak vzpomínám z poslední doby, tak se mi líbily Pilíře země od Kena Folletta. Nedávno vyšlo volné pokračování Na věky věků, ale má přes 900 stran, k tomu se teprve odhodlávám. smilies/smiley.gif
Někdy mám období, že nemám vůbec chuť na beletrii a třeba půl roku se prokousávám Dějinami Anglie, abych v závěru zjistila, že už si nepamatuju začátek, pak je ze mě zase zvrhlík ( zrovna teď ), co čte thrillery, Deavera, Kellermanna, Connellyho atd.
srpen 06, 2009 09:32
fantasy : Kamila
mám několikrát tam a zpátky přečtenou Zeměplochu od Pratchetta a pořád se k ní vracím. Je to velká legrace a přitom chytré čtení. Ale ne každému se líbí, to je pravda...
Včera jsem byla u nás v knihovně vyzbrojena lísteček s knihami odsud a skoro jsem to nemohla pobrat... pokračování příště! Četla bych a četla... ale syn chce jíst, občas je třeba uklidit, chodit do práce a tak - hrozná votrava!
srpen 06, 2009 10:03
fantasy : mura1
me moc nebere (na rozdil od nekterych mych potomku a meho muze). pan prstenu se mi libil, ale hobita mam mnohem radsi. vsichni milujou pratchetta a ja se nejak nemuzu donutit to otevrit. fantasy a sci-fi knizek mame celou jednu skrin 80*40*200 cm, ve dvou radach.

sci-fi se mi libi taky jak ktera. den trifidu je moje milovana kniha a taky mam rada asimova (tedy konkretne nadaci). od artura clarka je moje neoblibenejsi povidka hvezda - o jezuitovi, ktery se dozvedel, jak to tenkrát bylo ve skutecnosti s betlemskou hvezdou smilies/smiley.gif
srpen 06, 2009 10:13
Fantasy jsem dlouho neuznávala, : wendy
ale když jsem zjistila, že to synek hltá, teprve pak jsem zjistila, že některá je chytrá, vtipná, k zamyšlení, a tak. No jak píše mura - jak která.

Kamilo, ty jsi fakt jak já - v knihovně taky systém počítač/regál...

Míšo2 - a četla jsi Dějiny Londýna ? To je počteníčko. Bohužel jsem lajdák a nevím autora. Ale určitě je nesepsal jen jeden. History taky ráda, třeba Gibbona.
Dočetla jsem teď ten Islám bez závoje od Roberta Spencera. Tak z toho jde až mráz po zádech. Získala jsem přesvědčení, že si Mohamed všechno vymyslel, aby sjednotil kmeny, které potřeboval k poražení jiných kmenů. A ti líní arogantní chlapi si pak Korán dopřekroutili k obrazu svému.
smilies/wink.gif
srpen 06, 2009 10:55
Pro Wendy, : Míša 2
Dějiny Londýna jsem nečetla, schválně jsem zjišťovala, jestli je v knihovně máme a ono ne smilies/sad.gif Jinak historie je i můj koníček, třeba Toulky českou minulostí jsou, myslím, hodně dobře napsané, pořád se k nim vracím. Když už zmiňuješ islám, tak jsem si vzpomněla na knížku Svatí kacíři, je o "zvěrozvěstech" Cyrilovi a Metodějovi, ale hodně jsem se dozvěděla jednak o dějinách Byzance, ale hlavně o vývoji křesťanství, o tom, jak se z pronásledované sekty stala mocná organizace, před kterou se ve středověku třásly hlavy států. Zajímavé čtení.
srpen 06, 2009 11:22
ještě sci-fi : manul
ještě bych doplnila úžasného Stopařova průvodce galaxií (Douglas Adams). Ale je lepší, nechat si mezi jednotlivými díly rozestup, jinak už je to trochu na jedno brdo. Neil Gaiman je i autorem komixu Sandman, jeden díl jsem taky přečetla, ale už je to na mě moc fantasy. Zato se mi z komixů moc líbila Persepolis (Marjane Satrapiová), je skvělý, trochu ženský a trochu mrazivý, leč pravdivý.




srpen 06, 2009 11:40
Tak milí kudlánkovití, : wendy
balím knížky, plavky, kartu a odjíždím na dovolenou. Zase. Pěkně si tu povídejte.
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
srpen 06, 2009 13:50
A nynčko kamo? : Míša šíša
Užij si to jak nejlíp dokážeš! smilies/grin.gif
srpen 06, 2009 14:06
Fantasy je fantasy, : Vodoměrka
ovšem Pratchett je Pratchett... jeho Zeměplocha je úžasná... a těm, co fantasy moc nemusí, doporučuji začít od konce - třeba dílem Nadělat prachy, Zasl(r)aná pošta, Buch... to nemá chybu, fakticky... no a pokud to chytí, tak se chytíte jako my a postupně se vám polička v knihovně bude zaplňovat, až budete mít skoro dva metry Zeměploch vedle sebe... a při dalším čtení zase objevíte úplně jiné věci, co vám při prvním přečtení unikly...

Jo a co taková Duna? To je taky klasika... a ty krásné myšlenky v ní... já si zapisovala na papír citáty a myšlenky, co mě zaujaly a málem jsem přepsala celou knihu...
srpen 06, 2009 22:56
se sci-fi a fantasy : b2
jsem začala jako špunt, zhltla jsem všechny dostupné Verneovky. Současně Draculu, několikrát, zbožňovaná knížka, jedna z průvodců dětskými nemocemi. Když pominuly první nejhorší dny plné olejových zábalů, opakovaného vypocení a litrů bylinných thé, nastaly zlaté časy. Jako marod jsem měla nárok ležet, dostávat pochoutky a celé dny jen číst. Asi do 13 jsem pokaždé nejdřív přečetla Stříbrného lysáčka - Sherlock Holmes, pak Draculu, a v mezičasech Brehmův Život zvířat a Od agamy po žraloka.
Po Draculovi a verneovkách přišel Bradbury, Windham, A.C.Clark, Strugackij (ti dva), Lem, King. A Däniken, trochu jiná scifi.
Tolien jen Hobit, Pána prstenů ne, ale ráda se podívám na film. Pratchett vůbec, zkusila jsem to dvakrát, možná špatná volba titulu - jednou to bylo něco s Bombou, pár odstavců a šmytec.
Kluk naopak Tolkiena miluje Pratchetta občas, něco nadělil ježíšek, něco k narozkám, pár si jich vypůjčil. Pak trilogii Eragon,Eldest,Brisingr - Paolini. Adams - Stopařův průvodce po galaxii. Líbil se mu Já, robot (asimov?), čte taky Sapkowského, Kinga. A Lukjaněnko, jak bych mohla zapomenout na všechny Hlídky - Denní, Noční, Poslední. S Noční hlídkou od Pratchetta to nemá tuším nic společného.


srpen 09, 2009 21:02
Pardon, nějak jsem neměl čas... : Václav Semerád
Já přece nebrojím proti papírovým knížkám! Přece jen, papír je papír a PDA má výhody i nevýhody. Například: svítící obrazovka PDA se dobře čte v přítmí, naopak na plném světle je skoro nečitelná (kniha naopak). PDA se dá pevně držet jednou rukou (v tramvaji mám opravdu velkou výhodu proti čtenářům papírových knih), má ale malou efektivní plochu (častěji obracím stránky - no, bude to i tím, že si při svých dioptriích nastavuji větší písmenka). Obracení stránek ale zvládnu palcem té ruky, ve které ji držím. Do postele PDA rozhodně ideálnější než papírová (je mi líto, ale iluze neiluze, mohu to posoudit, zkusil jsem oboje. Z PDA ruce tak nebolí). Mezi největší nevýhody patří (zatím), že nezná obrázky, jeh holý text, navíc (opět zatím) o jedné jediné velikosti písma, nadpis nenadpis včetně titulu. Papír je zatím graficky lepší. Co naopak kniha skoro vůbec neumožňuje, je přizpůsobení čtenáři. Vysvětlím: v knize Andílek jsou dva hlavní dětští hrdinové, kluk a holka. A teď si představte, že si je můžete přejmenovat, aby se kluk jmenoval jako čtenář a holka jako čtenářka (čistě podle libosti). Hned se to jinak čte! Samozřejmě v knihách bývá postav víc a problém by nastal, kdybyste si hrdinu přejmenovali stejně jako druhou nejčastěji se vyskytující postavu... bez starostí, v takovém případě kniha sama přejmenuje i tuto postavu na jiné jméno, aby nedocházelo k omylům... Nechat si takhle upravit papírovou knihu, to sice jde taky, ale nezřízeně draho (je to ještě tak pro milionáře). Zatímco elektronická kniha to dovoluje. (Pravda, ne vždycky. Není problém přejmenovat hrdinku na cikánské jméno, problém nastane, až když je v textu popisovaná jako blondýnka... no, všechno asi nejde:-)). V neposlední řadě jde o místo. Máme doma cca 3000 knih, jsou jich dlouhé regály, kde budete knihu bez počítačové evidence hledat hodiny. Totéž se na PDA vejde do dlaně a můžete to tahat s sebou i na dovolenou (já vím, na dovolené se moc nečte, ale pokud nejste zrovna v Egyptě, tak občas také prší a co pak?). Osobně je mi skoro jedno, jak do sebe tu knihu dostanu (ale papírové knize dávám také přednost:-)). Papír je zkrátka papír a stejně jako televize nevytlačila kino, protože kino je barevnější, detailnější, zvukovější a nakonec se tam obvykle chodí ve dvojicích či v partách, ono to má také cosi do sebe... a nakonec i divadla pořád ještě neumřela, že? Dnešní děcka čtou, jen když je k tomu někdo dokope, ale dal jsem na sídlišti jednu knížku partě, která se tam víceméně poflakovala (a protože jsem ji měl jen elektronicky, musel jsem ji sám na počítačové tiskárně vytisknout), ale docela se jim zalíbila a pak už si na tu knížku udělali pořadník, aby se dostalo na všechny. Té poslední dívence jsem ji nakonec nechal. A poslední věc: znáte Voice Reader? Tím se dá elektronická kniha zpřístupnit i slepým. Přece jen, kniha v Braillově písmu... to vážně není ono.

Takže nejlépe oboje. Ale hlavně - číst. A pokud možno něco jiného než noviny a reklamy.
září 04, 2009 14:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]