O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

BYT PO ROZVODU - ČÍ BUDE? PDF Tisk E-mail
Středa, 10 červen 2009

 Dobrý den, moc prosím o radu v naší komplikované situaci. Před 11 lety jsem si vzala manžela, který měl tehdy nájemní byt od města. Máme spolu dvě nezletilé děti - 5 a 9 roků staré. Před rokem jsme se rozvedli a současně jsme sepsali s manželem dohodu o společném užívání tohoto městského bytu po rozvodu, protože jsem neměla možnost jiného bydlení - neměla jsem kam s dětmi odejít.

 

 

 

 

 

 

    Nyní se však jedná o prodeji bytu do OV. Jak jsem už uvedla, nájemcem je můj bývalý manžel a já s dětmi jsme uživateli městského bytu. Prosím o radu, zda je možné, aby byl tento byt převeden při prodeji a převodu na Katastru na nás oba, přestože nejsme již manželé?

 

     S bývalým manželem o tom mluvit nemohu, protože toho to vůbec nezajímá a je mu všechno jedno, jen mi odpoví, že neví! Mj. důvodem našeho rozvodu byly naše naprosto odlišné názory na společný život. Manžel měl jen práci a kamarády, jinak však nemohu říci, že by nás manžel nějak týral nebo třeba fyzicky napadal.To ne.

 

     Mimo jiné - v době uzavření našeho manželství jsem investovala do bytu poměrně velkou částku peněz, které jsem zdědila po mé babičce - v bytě jsem nechala vyměnit podlahy, okna a všechny dveře, koupila jsem do všech oken žaluzie, zaplatila z toho i rekonstrukci koupelny, WC a kuchyně. Vzhledem k tomu,že jak jsem již uvedla, nemám s dětmi jinou možnost bydlení, jen onu sepsanou dohodu o společném užívání městského bytu po rozvodu, tak bych potřebovala vědět, co nás tři čeká...

 

     Moc děkuji za Vaše rady a názory. 

 

 Stáňa

 

ODPOVĚĎ:

 

Podání žádosti o bytovou náhradu


    Žadatel, který se uchází o poskytnutí bytové náhrady, musí podat žádost o bytovou náhradu prostřednictvím podatelny MěÚ na předepsaném formuláři. Údaje uvedené v žádosti o zajištění bytové náhrady prověří zaměstnanci příslušného odboru MěÚ. Žádost o zajištění bytové náhrady bude zařazena do seznamu uchazečů žadateli, který splňuje následující podmínky:

 

  • pronajímatel domu nebo bytu nacházejícího se na území města, který předloží spolu se žádostí o zajištění bytové náhrady pravomocné rozhodnutí o přivolení soudu k výpovědi z nájmu bytu nebo rozhodnutí jiného správního orgánu,

 

  • rozvedený manžel, který předloží spolu se žádostí o zajištění bytové náhrady pravomocné rozhodnutí soudu nebo písemnou ověřenou dohodu rozvedených manželů o dalším užívání bytu na území města po rozvodu manželství. O zajištění bytové náhrady pro toho z rozvedených manželů, který podle rozhodnutí soudu nebo podle dohody rozvedených manželů má povinnost se z bytu vystěhovat, může požádat kterýkoli z rozvedených manželů. 

 

  • Žadatel podá žádost o nájem bytu nebo o zajištění bytové náhrady na předepsaném formuláři.

 

  • Žadatel je povinen vždy do 30.11. každého roku bez vyzvání písemně aktualizovat žádost a správnost údajů v ní uvedených, včetně jejich změn. Pokud žadatel svoji žádost do tohoto termínu nepotvrdí, bude jeho žádost vyřazena ze seznamu uchazečů k 31.12. příslušného roku.

 

 -------------------------

Takže - na ulici tě nikdo vystěhovat nemůže...  a třebas ty a vaše děti dostanete přidělen (někdy v příštím tisíciletí) vlastní byt :-)))

 

 

Pokud se jedná o finanční vyrovnání:

 

     Vzhledem k tomu, že do SJM nepatří věci (finance) získané jedním z manželů dědictvím nebo darem, bude potřeba prokázat jak to dědictví, tak financování té rekonstrukce... Věřím, že se potřebné doklady dají sehnat, případně prokázat i svědecky.  
 

     Ohledně dalších potřebných informací doporučuju vzít onu smlouvu a dojít si na příslušný Městský úřad. A dlouho nečekat...

 

     Přeju hodně štěstí a pokud možno žádné hádání.

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (5)add feed
.. : kolemjdoucí
Manžel měl jen práci a kamarády, jinak však nemohu říci, že by nás manžel nějak týral nebo třeba fyzicky napadal.


Syčák jeden. Živit se poctivou prací. Pod most s ním.
červen 11, 2009 06:44
Tedy, podle mě je uplně fuk : NČ
na koho byla původní nájemní smlouva. Protože uzavřenim manželství nájemníka a též narozenim dětí je majitel bytu (nár výbor) přímo povinen změnit nájemní smlouvu na rovnocennej nájem oběma manžely. Dost nechápu, proč jste si nájemní smlouvu nezměnili, a taky nechápu, že to národní výbor nechal bez povšimnutí. Jenže mám dojem, že absence tohodle formálního aktu nic nemění na skutečnosti, že svatbou a tvym přistěhovánim a přihlášenim vzniklo rovnocenný užívací právo vám oběma.
Jistěže po privatizaci bytu bude pak majitelům, dříve nájemníkum, patřit byt, skoro jistě ve vyšší tržní hodnotě, než byla částka za privatizaci. A tak chápu, že se ti nechce manželovi nechat majetek, kterej bude mít tržní hodnotu třeba 3 miliony, přičemž manžel zacvakne třeba jen 1,2 melouna, tzn., že 1,8 melouna mu spadne do klína. Myslím, že ti všechno nahrává. Podle mě bys to s právníkem bytařem měla snadno zvládnout.
Ještě mimo tvuj dotaz. Nemyslim, že je rozumný, v nájemnim bytě (kterej vám nepatří a třeba ani nikdy patřit nebude) podnikat tak nákladný rekonstrukce. Jaký dohody jste podepsali na nár. výboru při žádosti o souhlas? Máte z toho nějaký slevy na činži? Nebo jste do cizího majetku narvali svý vlastní prachy (odhaduju kolem půl melouna) jen proto, že jste chtěli mít pěkně udělanej byt? V tý době, před jedenácti lety by snad bylo daleko prospěšnější prodat nájemní smlouvu (fiktivní výměnou velmi snadno) a za utrženej penís se, s přidánim dědictví po babičce, postarat o vlastní byt. Ale to už je věc názoru.
červen 11, 2009 06:52
naprosty souhlas s NČ : lp
a jen pro upřesnění : § 704 občanského zákoníku - stal-li se některý z manželů nájemcem bytu před uzavřením manželství, vznikne oběma manželům společný nájem bytu uzavřením manželství,
§ 705 - nedohodnou-li se rozvedení manželé o nájmu bytu, soud na návrh jednoho z nich rozhodne, že se zrušuje právo společného nájmu bytu. Současně určí, který z manželů bude dále byt užívat jako nájemce.
Škoda, že sis právníka nenajala při majetkovém vypořádání. Žalobou jste mohli mít tuto otázku již vyřešenou a pokud Ti zůstaly 2 děti v péči, tak s velkou pravděpodobností bys výlučnou nájemkyní zůstala Ty. Asi by Ti vyplynula povinnost zajistit bývalému manželovi náhradní ubytování či bydlení, ale to je vždy na rozhodnutí soudu. S šikovným právníkem ale ještě stále můžeš být úspěšná a sbou bytovou situaci úspěšně vyřešit
smilies/cheesy.gif.
červen 11, 2009 09:11
Zrušení trvalého bydliště : sabina
V roce 2003 jsem požádala o rozvod a dvě děti se také rozdělily. Holka byla soudem přidělena do péče matky a syn otci. Našla jsem si přítele a snažili jsme nějak bydlet na ubytovně, v pronájmu. Na městkém úřadě jsem požádala o přidělení bytu. Byla jsem zapsána do seznamu o uchazečů na byt a posílali mě nabídky. V roce 2004 se mi narodil chlapeček. Až v roce 2008 mi vyšla nabídka a já koupila byt do osobního vlastnictví. Bohužel na hypotéku s tím, že dcera dodělá střední školu a najde si práci ale... všechno je jinak. S přítelem je konec. Holka nastoupila na vysokou školu a malého srazilo auto, tak o něho pečuji a nemohu chodit do práce. Byt pronajímám a nemám kam jít. Bydlím u matky. Bývalý manžel mě dal k soudu, abych si zrušila trvalé bydliště. Mohu se vrátit do bytu, kde mám trvalé bydliště a nerada bych až se ten byt bude odkupovat do osobního vlastnictví koupil někdo jiný.
leden 26, 2011 19:10
... : šrek
Mě se líbí jak každá suveréně odchází,manžel jim třeba ještě pomůže a pak najednou když se jim to hodí tak by vše měnily a nebo se vraceli.těl bych vidět jak by to bylo obráceně.
Docela trapný,už jen to jak takových let řikat nemám kam jít,možná se začít starat.
únor 06, 2014 15:18
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]