O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JEJÍ TĚLO, JEJÍ DÍTĚ? - II. PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 14 květen 2009

 Nemyslím si, že „Igor" udělal to nejlepší, že náš problém ventiloval v časopise. Ale když už to udělal a když už mi pak i dal odkaz, abych si přečetla, jaká jsem, co si o mně většina lidí myslí, tak zkusím napsat to, co mě k té pro mě několikanásobně nepříjemné věci vedlo. Ano, bydlíme spolu, jak napsal. Dokonce jsme spolu i počali - nevědomky a nechtěně - ono dítě.

 

 

 

 

 

 

     Ale Igor nikdy nedal najevo, že by dítě chtěl, rozhodně ne v nejbližších pěti létech. Naše soužití bylo takové navzájem vyhovující, pokud si od vztahu mimo bydlení, hospodaření a sexu nic víc neslibujete. Naopak dal několikrát při různých příležitostech najevo, že se zatím nijak vázat nehodlá. Proto jsem také cíleně a poctivě brala antikoncepci.

 

     Někdo to tu psal - měla jsem to být já, kdo měl devět měsíců být těhotná a pak se starat o dítě. Igor podle mé dosavadní zkušenosti si ale dítě nepřál, vstup do manželství už vůbec ne. A ani nyní, kdy jsme spolu o tom mluvili, nic podobného neřekl. Jen je uražen, že jsem ho „vynechala" z rozhodování. Jenže situace potřebovala rychlé jednání a současně mám nyní i zkoušky, takže jsem se důvodně bála nepříjemností. Osobně jsem přesvědčená, že moje rozhodnutí bylo jediné správné. Když jsem se rozhodla pro postgraduál, komentoval to hned tím, že budu mít na něj míň času. Neměla bych ho pak víc, kdyby se dítě narodilo. Zvažovala jsem to dost dlouho a nebýt toho, že se to dozvěděl tak, že mi projel kabelku (prý náhodou hledal tužku), tak se to nedověděl nikdo.

 

     Opravdu toho lituji, ale bylo to jediné zodpovědné řešení, které jsem mohla udělat. A pokud se týče našeho vztahu, je pravda, že to není nic, co by spělo k nějaké hezké budoucnosti. Je mi to líto, ale je to tak.

Saša

 

 

Komentáře (238)add feed
Nojo, přesně tak, jak to vypadalo už včera. : NČ
Je to trochu nedůstojný a hlavně zbytečný, osočovat se vzájemně. K čemu soužití plný vzájemný nedůvěry?
Myslim, že máte nejvyšší čas to zabalit.
květen 14, 2009 08:55
stručně : Kamila
proč spolu vůbec jste?
květen 14, 2009 08:57
nedá mi to : Kamila
chtěla jsem být jenom stručná, ale nejde to... Já si za sebe nedovedu představit tři a půl roku takovýho vztahu-nevztahu. Nejsem vůbec proti soužití na hromádce atd... ale tohle už je snad jen spolubydlení s bonusem sexu, uf.. asi už jsem fakt stará... No a pokud to Igor viděl jinak, tak to teda měl říct! Saše se ale divím, že zabíjela tolik času - a to v nejlepších létech. Pokud by jí bylo o dvacet víc, pak nemusí chtít vztah, který naplňuje po všech stránkách neb má už něco odžito. Ale v šestadvaceti?
květen 14, 2009 09:00
nojo, ale ona asi taky tohle neplánovala, : ivanka
třeba doufala, že se to vyvine k něčemu konkrétnějšímu. Ale když u nás to je doposud tak, že o "ruku" žádá muž a né žena.

květen 14, 2009 09:02
Sašo, : Vodoměrka
já bych taky řekla, že než vyhlídka mít dítě s partnerem, který ženě neskýtá patřičnou oporu a zázemí, tak raději zvolit tuhle cestu. Pokud bych měla pocit, že se mnou partner nepočítá, že se nechce vázat a vztah nepostupuje, volila bych stejně. Chce to čas, a nejspíš i jiného partnera, který se nebude stydět za to přiznat se, že by chtěl rodinu a dítě, a pro kterého nebude problém říct, že se jednou určitě vázat chce a že ho představa ženy a rodiny těší... bohužel je to něco jako módní vlna, že naši mladí pánové dávají okázale najevo, jak si chtějí užívat svobody a volnosti a hlavně bez závazků a potom se diví, že žena si přijde spíš jako módní doplněk, než plnohodnotný partner.
Držím ti palce, aby ses s tím co nejlépe vyrovnala, a hlavně ti přeju co nejvíc dobrého do dalších dnů. Vím, jak jsou některá rozhodnutí těžká a jak těžké je to ještě i potom, tak se hlavně nenech zdeptat některými zdejšími názory.
květen 14, 2009 09:07
Sašo, : ivanka
věřím, že ti teď je docela mizerně, sesypalo se toho na tebe hodně. Tak ti držím hlavně palce, aby ten zákrok nezanechal žádné následky, aby škola pokračovala zdárně a hlavně: abys našla k sobě partnera, co ti dá jistotu a klid. Ono to prohlížení kabelky taky o něčem vypovídá. Nejspíš ten váš vztah asi půjde do kytek. I když... Třeba si Igor uvědomí, co svou laxností a nezájmem o "vázání se" zavinil. Třeba vám to nakonec vyjde.
Rozhodně přeju hodně štěstí.
květen 14, 2009 09:08
Jo, Ivanko : NČ
O ruku u nás žádá muž. Ale naopak žena u nás oznamuje: Budeme mít miminko.
Já hlavně myslim, že je to fuk. Von jí šacuje kabelku, stěžuje si na ni. Vona nasazuje zase na něho, potrat bere zhruba jako manikůru...
Z těch dvou dopisů od nich si myslim, že zcela geniálně to vysihla Kamilka: Proč spolu vůbec jste?
Tak ať si klidně dál postgraduálujou a přitom šuk*ji jak králíci. Zřejmě o nic jinýho se ani nejedná. A vůbec. Je mi to celý nějak nesympatický. Voba dva.

květen 14, 2009 09:14
Tak tohle : Míša šíša
skutečně na "vážný" vztah nevypadá.
květen 14, 2009 09:14
Též tenhle "vztah" nevidím jako perspektivní. : Sinix
Zaprve, kdyby se mi partner tajně hrabal ve věcech, už to by mě hrozně naštvalo. Kde není důvěra, není vztah. Za druhé, podle toho, co tady píšete, se vlastně ani jeden nechcete vázat. Ty chceš studovat postgraduál, on bude fňukat, že na něj nemáš čas a že ho zanedbáváš, a ty ho budeš vnímat jako kouli na noze, co tě brzdí v rozletu. On - podle toho co píšeš - také nechce o manželství a o dítěti ani slyšet.

květen 14, 2009 09:21
Tak - a máme jasno : wendy
a ne jen polojasno...
smilies/wink.gif
květen 14, 2009 09:26
muhaha, uz vcera me napadlo, : mura1
ze to igor napsal, aby mohl dat sve partnerce precist odpovedi, stejne jako si to tenkrat malovala zdena s volejbalem, akorat ze ji to neklaplo podle jejich predstav
květen 14, 2009 09:44
muhahaha, : Vodoměrka
nemůžu si pomoct, ale to muhahaha je mi povědomé... už vím, z jedné Zeměplochy... muhahaha...

Pardon, že je to mimo diskuzi, ale nemohla jsem si pomoct a nenapsat to...
květen 14, 2009 09:47
Igor : Dáša
V podstatě se potvrdilo to, co tady zaznělo v "Igorově" diskusi. Nebyl to trvalý vztah. Pán je potrefen uraženou ješitností. Je docela pravděpodobné, že by s tebou souhlasil, kdybys mu to řekla, protože jemu zřejmě nevadí ta interrupce, ale to, že o tom nemohl rozhodovat. Pán zřejmě také neumí číst, protože kroutí význam podle toho, jak se mu to líbí. Jinak by tě po přečtení diskuse nemohl na diskusi poslat. Jestli měl pocit, že je jednoznačně pro něj, a všichni tě odsuzují, tak se hluboce mýlil, jak jsi snad sama poznala. S takovým člověkem žít nemá smysl. Jsi ještě mladá /je mi 65, takže možná máme na mládí jiný pohled, chápu to. Když mi bylo 26, otevřela jsem radio, Simonová zpívala že "mládí už je to tam" a já bulila. Ve 40 jsem si připadala mladší než v 26/. Prostě jsi ještě mladá a máš před sebou možná ještě několik vztahů než najdeš ten, kde si budete rozumět a budete chtít spolu žít a vychovávat děti. Jestli ještě přemýšlíš o pokračování, pořádně si to rozmysli. To, co psal na své diskusi o svém právu nesvědčí právě o tom, že by si byl stejně dobře vědom svých povinností. Mezi vámi dvěma už nic dobrého vyrůst nemůže, protože on bude mít pořád pocit ukřivděného, bude chtít, aby ses kála a poslouchala jej. Ty budeš mít po určitou dobu dvě možnosti - vyhovět pánovi, marně se snažit zlepšit váš vztah, čekat, kdy ti zase vyříká tvoje povinnosti, aniž by si uvědomoval, že máš nějaká práva. Po 6letém vztahu v podobně "nevolnických" podmínkách jsem si jednou představila náš společný život, pokud by vůbec kdy byl. Uvědomila jsem si, že nikdy nebudu splňovat jeho požadavky. O mých nemluvím, protože na ty jsem neměla právo. Měla jsem jej ráda, spojovala jsem si s ním svoji budoucnost. Když jsem mu oznámila konec, navrhl mi svatbu. Bylo pozdě. Našla jsem jiného, jsme spolu 41 let, máme spolu dvě dospělé děti, máme vnučku a máme sebe navzájem. Přeji to i tobě, ale k tomu musíš udělat ten první důležitý krok.
květen 14, 2009 09:54
... : Sandra.
Hm, zajímavý to vidět takhle z obou stran. Včera jsem vycházela z toho, že Igor psal, že oba považujete svůj vztah za vážný. Z tvého popisu je však zřejmé, že jste vlastně jen takoví spolubydlící, co si navzájem poskytují trochu té radosti. Takže opravuji svůj včerejší názor- pokud "partner" dítě nechtěl, navzájem spolu do budoucna nepočítáte a starost o to dítě by byla čistě jen na tobě, bylo také to rozhodnutí čistě jen na tobě. Myslela jsem, že se jedná o pár, ale vy jste dva samostatní jedinci žijící vedle sebe v symbioze...
květen 14, 2009 09:57
NČ : Dáša
Nemyslím, že by Saša brala potrat jako manikuru. Myslíš, že by v takovém vztahu bylo dítěti dobře? Nepůsobil na mě dojmem, že by byl ochoten přiložit ruku k dílu, pomáhat jí s péčí o dítě, aby mohla dostudovat. A potom by přišel den, kdy by si našel jinou. To, že chce ve 26 letech studovat svědčí o pocitu zodpovědnosti vůči sobě i svým budoucím dětem. A myslím, že mladých lidí, kteří tímto způsobem řeší svoji sexuální potřebu je víc. Nevidím na tom nic tak špatného. Pokud je vztah vyjasněn, což tenhle zřejmě zdánlivě byl - společná domácnost, společný sex. Muž hledající v ženině kabelce tužka NÁHODOU našel něco jiného. Je tak blbý, že si myslí, že tomu někdo uvěří. Je otázkou, jestli to bylo poprvé, co jí prohledával kabelku. Manžel mi neleze do kabelky bez vyzvání ani po 40 letech manželství. Kdyby byla předem domluva jiná, zřejmě by Saša reagovala jinak. Vzhledem k tomu, že následky neplánovaného početí vždycky dopadnou ve větší míře na ženu, myslím, že se rozhodla správně a nemusela se s ním o tom vůbec bavit. A co se týče onoho postgraduálování - je to jen její věc. A hlavně, při vyšším vzdělání má větší šanci jednou uživit sebe i dítě, pokud by narazila ještě jednou na takovho prevíta.
květen 14, 2009 10:12
Máš možnost dělat cokoli, Sašo : Magdalenka
a pokud jsi byla rozhodnutá, že dítě nechceš a nemůžeš, měla jsi možnost si ho nechat vzít. Morální hledisko nechávám stranou, ale rozhodně je hodně důležité pro jiné, např. partnera. Pokud spolu tolik let chodíte a spíte, je divné, že jste neměli probránu možnost, co by, kdyby. Jinak oznámit partnerovi těhotenství trvá asi půl minuty mobilem. Takžwe to spíš vypadá že jsi nechtěla, ab y tě třeba zviklal k jinému rozhodnutí. Myslím, že se situace mezi vámi naopak dost projasnila, když jste nedokázali říci své názory a vyjádřit se předtím. A to, že je bztah na bodu mrazu, je pochopitelné. Asi tak už zůstane. Rozhodně je to lepší, než si něco vzájemně nalhávat a domýšlet a žít ve svých přáních a fantaziích na hony vzdálených realitě.
květen 14, 2009 10:31
Dášo, : mamča
můžu s Tebou kamarádit ? smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
Tvoje názory jsou mi blízké, a umíš je hezky podat. Souhlas do puntíku : chlap, co se své "partnerce" v její nepřítomnosti přehrabuje v kabelce, je obyčejnej slídil, a nezaslouží špetku soucitu.
Saša by si měla sbalit saky-paky (nebo jemu - záleží na tom čí je byt) a začít někde úplně jinde a s čistým štítem.
květen 14, 2009 10:31
Vlastně jsem se k tomu nechtěla vyjadřovat, : Justík
ale nedá mi to. Mnohdy komunikace (zvlášť ve vztahu,kde jsou oba tolik aktivní) není úplně dobrá.Jsem v podobném věku (jako pisatelka) a nezdá se mi moc,že by někdo udržoval vztah takhle dlouho pouze na úrovní "spolubydlící s občasným sexem". Proč? Proč by se nechala omezovat přítelem "šacujícím" jí kabelku,když by to neměla zapotřebí a nebydela by raději třeba s kámoškou z výšky ? Nezdá se mi,že by vztah byl natolik banální.. Je to těžká situace a tako "póza" pisatelky je asi obranná,aby zatlačila do pozadí věci,které by ji třeba mohly mrzet.. Osobně za sebe v tomto věku a se vzděláním (které myslím dává jakž takž jistotu, že budu moci dítě zajistit) nevidím důvod ukončit jeho život. Neudělala bych to i kdybych s ním měla zůstat sama (ne plodit za každou cenu,ale když už se stalo..) A určitě považuji za morální informovat druhého potenciálního rodiče.. Je mi líto - nechápu..
květen 14, 2009 10:41
... : Sandra.
Fakt je ten, že mně rodiče vždycky říkali, že nemám spát s někým, s kým si neumím představit, že bych měla dítě. A neumím si představit (a to mi také táhne na 26)že bych takhle dlouho sdílela domácnost a lože s někým, s kým bych se mi vidina společné rodiny příčila natolik, že bych kvůli tomu byla schopná zabít své dítě...
květen 14, 2009 11:04
.. : kolemjdoucí
nejlíp to asi vystihla Sandra:
Myslela jsem, že se jedná o pár, ale vy jste dva samostatní jedinci žijící vedle sebe v symbioze...


Jenom nechápu, proč to všem připadá jako něco nepatřičného. Podle mne "vážný" vztah znamená, že nespím každý den s jiným, partner je mi příjemný na pohled i na dotyk, bydlíme spolu a společné bydlení je bezkonfliktní. Ale to přeci ještě neznamená, že s ním chci zakládat rodinu!! (Pro ty méně chápavé - "nevážný" vztah je když mám čtyři partnery, které střídám a snažím se aby se nepotkali).

Už jsem to psal včera, se Sašou naprosto souhlasím a sympatizuju.
květen 14, 2009 11:11
Sandro, : ivanka
opravdu si myslíš, že ona (oni) do toho vztahu šla s vědomím, že to nebude mít vývoj? Nejspíš stále podvědomě doufala, že se to vyvine k lepšímu. Osobně taky nevím, jestli bych dokázala partnera nafest přitlačit ke zdi a chtít po něm nějaké vážné rozhodnutí, teď a hned. Asi se bála, že by to nemuselo vyznít dobře, doufala, že to naopak půjde do toho opravdu vážna.
Určitě taky navzájem znali své příbuzné, za tak dlouhou dobu. A tak asi doufala a doufala, že třeba o Vánocích, o Valentinu... Ani nevíme, jak to tam vypadalo před tím, než zjistila, že je v jiném stavu. Jaké byly jejich debaty, jejich jednání, určitě musela mít pádný důvod, když se rozhodla, jak se rozhodla.

květen 14, 2009 11:12
justík : kolemjdoucí
nebydela by raději třeba s kámoškou z výšky


protože asi není lesba a tak by ji musela pořád posíalat do kina....
květen 14, 2009 11:13
Justí : Iris
máš můj obdiv smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 11:17
A mně ta Saša přijde dost statečná holka, : Eva
protože v tom jejich vztahu, takhle na dálku, přebírá plnou zodpovědnost za všechny následky jejich společného sexuálního života, tedy: ona bere antikoncepci, ona přistupuje na sex s nevyzrálým, nemastným, neslaným chlapem, když dojde, přes antikoncepci, k nechtěnému otěhotnění, tak sama projde nelehkým rozhodnutím, a vychází přitom z toho, že když to k ničemu dalšímu vývoji nesměřuje, bylo by nefér to tlačit ke zdi kvůli nechtěnému těhotenství, ona si ponese postinterupční trauma po celý zbytek svého života...atd. A v kabelkách šťourající Igor si z celé téhle šlamastyky odnese akorát pocit: jak šíleně nebyla v právu! Trochu rovnováhu udržovat bychom měli, když už tedy soudíme smilies/wink.gif
květen 14, 2009 11:23
kolemjdoucí : Justík
hm.. tak to mi je důvod.. Byt může mít i vícero pokojů.. třeba.. Ach ta ironie.. smilies/grin.gif
květen 14, 2009 11:28
mamča. : Dáša
Ráda, ale nevím zatím, co t na Kudlance znamená. Začala jsem sem chodit nedávno, takže se těžko vyznávám. Chodím pravidelně na Damu, tam je to jasné, prostě b ych si tě dla do kamarádek. Napiš mi nějak, jak se dělají kamarádky tady. Já zatím ještě půjdu pátrat.
květen 14, 2009 11:29
Dášo : Kamila
tady se dělají kamarádky tak, že si prostě píšou smilies/smiley.gif a můžou se třeba časem i vidět, buď samy nebo na kudlančím sletu. Žádná kolonka tu na to není, nebyla doposud třeba. Jsme tu taková komunitka, kde se stejně většina lidí tak nějak virtuálně zná, takže nepátrej zbytečně!
květen 14, 2009 11:31
:-) : Míša šíša
Dášo, tady jsou všichni se všemi kamarádi. Ovšem až na vyjímky potvrzující pravidlo smilies/grin.gif
květen 14, 2009 11:38
Evi : Justík
nesoudím, jen říkám názor z pohledu mého - podobně starého jedince stejného pohlaví.. Zodpovědnost v tom tak nějak nevidím - přistoupit na sex s jednou ochranou (v těchto letech) s nevyzrálým,neslaným chlapem, otěhotnět a řešit to potratem (neříci to a zamíst pod koberec a tvářit se jako nic) není zodpovědné ani vyzrálé řešení.. Naučila jsem se lidi nesoudit, jen některé nechápu a tady konstatuji své postřehy smilies/undecided.gif
květen 14, 2009 11:44
Dášo, jsi moc fajn, : ivanka
určitě mezi nás zapadneš!
Jinak, tady žádný extra šuflíky nejsou, tady si povídaj všichni se všema, když mají o čem smilies/smiley.gif A ty jak vidno máš.
květen 14, 2009 11:44
Igor : Rozmarýna
mi přijde jako trochu sebestředný.

"když už mi pak i dal odkaz, abych si přečetla, jaká jsem, co si o mně většina lidí myslí"

Já nemám pocit, že by si o tobě většina lidí myslela něco špatného. Spíš mám pocit, že mu dost lidí dalo najevo, že k němu nemáš důvěru, když jsi mu to neřekla. A nad tím by se chlapec měl zamyslet, proč k němu tu důvěru nemáš. Já osobně si myslím, podle toho, co jste oba napsali, Igor asi nebude partner do nepohody, zřejmě si chce jen bez závazků užívat. Sám tu vůbec nenapsal, že by někdy počítal, že s tebou založí rodinu.
Souhlasím s Evou, která napsala, že jí přijdeš jako dost statečná holka, ...

květen 14, 2009 11:47
Dáša : No, holky Ti to už s tím kamarádstvím vysvětlily. : mamča
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Jen jsem tím chtěla říct, že se mi Tvé názory líbí, a že se s nimi ztotožňuji. Jinak kamarádi jsme tu skoro všichni, jen někteří tu občas působí jako rozbuška.
Ale i to je třeba, protože co by to bylo za diskuzi, kdybychom si všichni jen virtuálně přikyvovali a vzájemně se plácali po zádech. smilies/wink.gif
květen 14, 2009 11:48
Justík : silva
potěšila jsi mě - jsem ráda, že to není generační problém, jak to kdo vidí :-)))
květen 14, 2009 11:48
Saši, : katka*
nenech si do toho mluvit, udělala jsi správnou věc. Jak tady občas někdo píše a kritizuje ženský, že si pořídí dítě s kýmkoli (třeba neperspektivním) tak ted zase kritizuje, když si ho nepořídí... Nevím jak ostatní, já tě chápu a máš moji plnou podporu. Igor je jaký je, jestli je ti s ním momentálně dobře, tak s ním zůstaň a jestli už ne, tak jdi dál. Je to tvůj život a jenom ty si ho budeš žít. Prostě "jaký si to uděláš, takový to máš...".
Netrap se zbytečně a žij! (podle svého) smilies/wink.gif
květen 14, 2009 11:50
Zajímalo by mě, : Rozmarýna
co by Igor napsal, kdyby se Saša to dítě rozhodla si nechat a on by chtěl interrupci. Taky by si stěžoval, že do toho nemohl mluvit?
květen 14, 2009 11:54
Hm, najednou on je prevít, ona statečná mladá a podvedená žena : NČ
To jsou mi paradoxy....
květen 14, 2009 11:54
To je úplná dezinterpretace NČ, : Eva
jen není Igor žádný morální vítěz!
květen 14, 2009 11:59
Sinix: : opas
...Zaprve, kdyby se mi partner tajně hrabal ve věcech...
To je snad celkem v pořádku, když je ten druhý někde pryč a žena potřebuje pětikilo/vizitku/propisku/klíče od auta/kokoli jiného tak nečekám, že by mě sháněla, ale prostě si vezme co potřebuje a při nejbližší příležitosti mě seznámí s úbytkem mých hmotných statků.
Co je na tom špatného? To snad není nějaké tajné hrabání ve věcech. A jestli si nechávám v peněžence doklad od potratu, tak se nesmím divit.
květen 14, 2009 11:59
Sašo, Eva v 11:23 Ti to napsala dobře. : mamča
Nejspíš to pro Tebe bylo těžké rozhodování, ale teď už jsi si jistá, že "Igor" není ten správný chlap pro život. Interrupce je drsný zásah do života, ale podle mého názoru lepší, než přivést dítě do nefunkčního vztahu. A to, že na Tebe tady "Igor" žaluje a čeká podporu v diskuzi, kterou Ti pak dává číst, aby sis "vyžrala" to, jak jsi špatná, to hovoří za vše.
Jsi mladá, a máš ještě spoustu času na založení rodiny, ale s někým, kdo neslídí, nežaluje a nedomáhá se svých "práv".
Přeji Ti, aby zákrok nezanechal nežádoucí následky, a aby ses s tím dobře vyrovnala.
květen 14, 2009 11:59
katko : Justík
souhlas s tvým (psaným)slovem. Kritika pořízení si (plánovaně do špatných podnínek odůvodněno tikotem svých biohodin) a nebo nepořídí (plánovaně navzdory biohodinám) .. Jenže ono už bylo.. Chvíle rozhodnutí pořídit x nepořídit je pryč.. Jsi o krok dál a řešíš dát šanci (byť s vypětím sil, neúplnou rodinou, omezením) nebo ji nedat.. A ta první šance (úplně minimální a pro mě opravdu úplné minimum) zaptat se na názor druhého,který se podílel..
květen 14, 2009 12:00
omlouvám se : Justík
je to už trochu mimo téma - ale úzce to souvisí.. Jen odůvodňuji svůj názor - nechci přitěžovat někomu ve špatné životní situaci - jen na to prostě tento názor mám..
květen 14, 2009 12:02
pro hrabání v kabelce : Kamila
omluva není. Klíče mám na věšáku, nač by potřeboval mou vizitku nevím, pro propisku bych šla taky úplně jinam. Do kabelky se nešahá, tečka. Já samozřejmě i respektuju partnerův mobil a všecko, nedělej druhému, co sám nesnášíš, samozřejmě...
květen 14, 2009 12:04
Evi : NČ
Z posledních příspěvků mám fakt ten dojem o kterym jsem psal.
Muj vlastní dojem jsem hodil někde vedle - teda jedna za vosumnáct a druhej bez dvou za dvacet.
květen 14, 2009 12:05
..: : kordulinka
no pane jo! musím (bohužel souhlasit s NČ) vůbec se mi to celý nelíbí, voba dva!
on si stěžuje, že mu to neřekla a žádá tady o potvrzení, že je jeho naštvanost oprávněná
a ona ani s ním vlastně nepočítá do budoucnosti a bydlí s ním a spí s ním?
on jí tohle pak dá přečíst, aby jí dokázal jak je hrozná? to je tedy bitva!
jo proč vůbec spolu jste? kvůli bydlení? no to bych vážně radši bydlela s kamarádkou, tam je to alespoň jasný! br,...zřejmě tomu vůbec nerozumím!
květen 14, 2009 12:05
kordulinko : NČ
Proč "bohužel"? To už jsem to tady dotáhl tak daleko, že souhlasit se mnou je zavrženíhodný? :-(
I když - někdy ten dojem mám.
květen 14, 2009 12:08
Sašo : mia
jestli jsi četla příspěvky pro Igora tak můj názor znáš.Tvůj postoj považuji za zodpovědný.V téhle situaci se jen ukázalo,jaký váš vztah skutečně je.Snad Vám to oběma otevřelo oči a budete spolu více komunikovat o zásadních věcech nutných pro soužití dvou lidí.Nechci Tě proti Igorovi popichovat,ale pokud tak závažnou věc jsi partnerovi nesdělila a pokud on nevěděl nic lepšího než si na Tebe postěžovat druhým,pak asi těžko budete hledat společnou řeč.
květen 14, 2009 12:09
Justík : mamča
On se nepodílel. smilies/wink.gif Byla to "nehoda". smilies/angry.gif
květen 14, 2009 12:15
mamčo : Justík
tak byl tedy "účastníkem" nehody, když chceš.. A i Ti (byť nezodpovědní a třeba lehkovážní řidiči) mívají šanci se k tomu vyjádřit.. smilies/undecided.gif
květen 14, 2009 12:17
... : johana
Víš Sašo, možná je dobře co se stalo. Snad Ti to otevřelo oči.Myslím, že žena ve 26 letech by měla být jen s tím s kým chce a ským by jednou, pokud zdraví dovolí, měla ráda děti. A myslím, že je už dost zralá, aby to poznala. Být s tím, s kterým mi to jen vyhovuje je podle mého opravdu, jak už jsem řekla minule, plýtvání časem.Tvým i jeho, ať už je jakýkoli. Život letí strašně rychle, máš ještě dost času, ale ne zas tolik. Abys pak ve 40letech chodila po doktorech na umělé oplodnění, že konečně chceš mít se svým milým aspoň jedno dítě.
Tohle neber jako výtku, ono se to opravdu nezdá, ale ten čas potom začne běžet tak rychle, že než se otočíš je ti 35let a ty zjistíš, že máš sice dobře rozjetou kariéru, krásný byt ...a vedle sebe cizího člověka.
květen 14, 2009 12:21
je zvláštní, : Iris
že v této diskusi jsou kromě jednoho všichni muži pro život toho dítěte a ženský téměř svorně (i když ne jednohlasně) upřednosňují právo ženy na potrat z důvodů studia či čeho.
Připomíná mi to sexmisi.
Prohrabávání kabelky, právo,neprávo. Takové blbosti proboha.
Dítě se nenarodilo, to je smutné. Chtělo se narodit lidem kteří za to nestáli. Spousta lidí by chtěla a nemůže.
V tomhle jsem tedy nekompromisní, omlouvám se dámy.

květen 14, 2009 12:24
... : Los evropský
Znovu uvedu, co už bylo řečeno - neodsuzuji. Ještě než kopneš "Igora" do zadku, protože nic jiného, než kopnout chlapa, který se chová tak, že k němu nemůžeš mít v základních věcech důvěru a potřebuje potvrzení svého postoje v časopise, aby ti to pak dal s gustem přečíst, dělat snad ani nemůžeš - mu dej přečíst můj příspěvek. Neodsuzuji, chápu udělala jsi to, co považuješ za správné, a jediné, s kým si to musíš srovnat, je tvoje svědomí. A pro Igora to budiž poučením, že v novém vztahu bude lepší karty Svatba a Dítě odkrýt dostatečně včas.
květen 14, 2009 12:26
Iris : Kamila
co se prohrabávání kabelky týče, odepisovala jsem Opasovi. Protože já s tebou totiž souhlasím...
květen 14, 2009 12:28
Teda já docela žasnu : Míša šíša
Koukám, že máte k mužům zajímavý přístup co by k rovnocenným partnerům. Abychom si to teda ujasnili: v případě narozeného dítěte je muž otcem se všemi právy a povinnostmi, s důrazem na povinnost alimentační, že. Ovšem v případě nenarozeného dítěte otcem není a nemá co do toho kafrat, obzvlášť pak když je to takový hovado, že leze do kabelky (to by nikdy nikdoucí žádná žena neudělala co je živa). No a v případě, že selhala antikoncepce, tak to už se na to jeho semínko vlastně vůbec nemusí brát zřetel...
květen 14, 2009 12:30
NČ: : kordulinka
bohužel souhlasím s NČ a proč bohužel? no protože se mi zdají příspěvky od Tebe, nebo Vás,..
takové tvrdé, pravdivé, ale tvrdé, bolavé, nevím, prostě se mi to tak zdá, trpké zkušenosti, ironie! zavržedníhodné s Tebou souhlasit není, jen smutné! jako by jsi všechno už znal a prožil dvakrát! hi hi, dovolila jsem si skromnou nadsázku, nic ve zlém!
mě se tihle dva aktéři opravdu nelíbí, ale proti gustu???? každému co jeho jest!
květen 14, 2009 12:31
Kamila: : opas
Ty sis nikdy nezapoměla klíče od auta v kabelce? Například.
květen 14, 2009 12:31
Mimo mísu, : Ráchel
jdu se rozvádět. Jestli můžete, tak mě držte palce! Díky
květen 14, 2009 12:32
Ráche : mamča
Nevím, co Tě k tomu vede, ale držím Ti palce, ať je konec něčeho zároveň šťastným začátkem něčeho dalšího.
květen 14, 2009 12:34
opas : Kamila
ne, náhradní visej furt na věšáčku smilies/smiley.gif ale beru a rozumím, jo!
květen 14, 2009 12:34
Ráchel: : kordulinka
držím palce! můžu! mám je!
květen 14, 2009 12:35
Ráchel!!! : Kamila
takovýhle příspěvky nejsou nikdy mimo mísu! Držíme palce, ať to netrvá dlouho a je to co nejméně bolestné pro všechny zúčastněné!
květen 14, 2009 12:35
... : NČ
Kordulinko. Nic jinýho než pokus o žertík v tom probůch nehledej :-)))))
Ráchel: Držim nejen palce ale i všechny údy!

květen 14, 2009 12:36
Iris, : Los evropský
každý to má prostě jinak a mě vůbec nevadí, že jsi nekompromisní. Já nejsem nekompromisní, já jsem pro to, ať to každý udělá podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Porodit nechtěné dítě jenom proto, že spousta lidí by chtěla a nemůže je dost slabý důvod, protože jiný by kolikrát nejspíš nebyl...
Nevím jestli znáte ten vtip o civilistovi, který vyhrál let v letounu s akrobatem a při první otočce pravil: To jsem čekal.... při druhé: to jsem taky čekal....při třetí: ... a to jsem fakt nečekal!! Když přistáli, pilot povídá: Na civilistu jste se choval fakt drsně, co jste teda nečekal?? A civil povídá: - při tý první jsem se poblil - to jsem čekal. Při druhý otočce jsem se posral - to jsem taky čekal. Ale při tý třetí mi to všechno nateklo do helmy, ale to jsem fakt nečekal... Igorovi to teď všechno nateklo do helmy a hádám, že to fakt nečekal.
květen 14, 2009 12:38
Iris: : kordulinka
sexmise byla náhodou móc krásná! vem si prášek!
osobně si myslím, že stejně chlapci jednou musí vymřít, nebo se pozabíjejí sami? no kdoví?
květen 14, 2009 12:39
Opasi, : Sinix
"A jestli si nechávám v peněžence doklad od potratu, tak se nesmím divit." - no tak tahle hláška nemá chybu!

V partnerství je samozřejmě určitý společný prostor, ale pak je určitý prostor, který má každý jen a jen pro sebe a ten druhý ho musí respektovat, jinak se z toho vztahu stane vězení (nebo zlatá klec - chceš-li). Pokud spolu sdílejí domácnost, tak samozřejmě mají mít oba přístup k penězům (a je zcela nepodstatné, zda mají oba kartu ke společnému účtu, nebo má každý svůj účet, nebo si každý večer rozdělí hotovost apod.) a společným věcem, které oba používají. (Holt pro jednou pojedu MHD.)

A kabelka tedy rozhodně je její soukromý prostor, kde on bez předchozí domluvy nemá co dělat; v žádném případě. (Snad jen pokud by mu u dveří zazvonil umírající člověk a žádal ho, aby zavolal sanitku a jediný telefon široko daleko byl v její kabelce - jiný případ si opravdu neumím představit. Ale rozhodně jí při hledání mobilu neprojedu ještě peněženku.)

Naprosto souhlasím s Kamilou. Prostě trvám na tom, že hrabat se někomu bez jeho vědomí v jeho soukromých věcech je nedůstojné a extrémně neslušné. Howgh!!!
květen 14, 2009 12:40
... : Sandra.
Iris, minimálně já a Justík si myslíme to samé,co ty, takže to tak úplně podle pohlaví rozděleno není:-)
A "přehrabování kabelky", což je tu prezentováno jako nejtěžší zločin, mi přijde úplně normální. Potřebuji něco, co má manžel v tašce, tak si to vezmu a pak mu to řeknu. On potřebuje něco, co mám v kabelce, tak si to také vezme. Asi protože před sebou nemáme tajnosti, tak nám to nevadí. Spolubydlícímu bych do osobních věcí ovšem také nelezla...
květen 14, 2009 12:41
Kamilko : Iris
čtu nepozorně, ahoj smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 12:42
Sandro, : Vodoměrka
tak si představ situaci, že bys hledala tužku v tašce svého muže a mimochodem mu přitom prolezla peněženku a veškeré papíry a doklady, které v té tašce má. Ještě stále by ti to přišlo normální? Mě teda ne. Když chtěl tužku, tak chtěl tužku, ale prolízat a pročítat všechno, co tam najde, to je trochu zvrácené.
květen 14, 2009 12:44
NČ: : kordulinka
tak jo, probůch nebudu hledat! jen žertík? no nevěřím!
květen 14, 2009 12:44
Sašo : Regina
ja v takovem podobnem souziti taky zila..byvaly partner ted uz muj manzel mi cas od casu pripominal, ze se nechce vazat, kamaradi, atd... ja studovala, pak byla cerstve v praci, chodila s partickou na volejbal..vyhovovalo mi to. Na miminko ani pomysleni. Pak jsem si myslela, ze jsem tehotna..a rekla mu to a on uplne obratil, vse se mnou resil a tehdy z nej vypadlo ze se mnou pro zivot pocita a ze by vlastne proti prckovi vubec nic nemel. Sice se pak tehotenstvi nepotvrdilo, ale nas dva toto posunulo o stupen dal a nyni uz jsme par let spokojena rodina. Pripada mi to u tebe jako nejaka poza..on se nechce vazat, nerekl nikdy nic o detech, ja uz predem vim ze bych na to byla sama a tak si to vyresim po svem..myslim ze jsi udelala obrovskou chybu ze jsi nezjistila jaka by byla jeho reakce a Vas vztah timto zrejme poslala do kytek.
květen 14, 2009 12:48
hrabat v kabelce : Justík
není košer,ale používat to jako protiargument (jeho charakter je natolik fuj, tak si ani nezaspouží vědět, že jdu na potrat našeho dítěte)... Nevím..
květen 14, 2009 12:52
Kordul :-) : NČ
.
květen 14, 2009 12:55
rict nebo zavolat partnerovi : Polarka
"jsem v jinem stavu" opravdu netrva dlouho. A ne se sama dohadovat jestli on "to" vubec bude chtit.....nedat mu sanci. A on ji nedostal. Kdyz spolu lidi ziji tri roky, meli by vic konunikovat. Mozna to dite umrelo pro nic za nic. A ja si lidskeho zivota vazim.
I nadale si myslim ze to bylo jenom sobectvi...a jen Sase preju aby se ji to nevymstilo...az treba jednou se rozhodne ze dite chce.OK vlezl ji do kabelky...a kdyby nevlezl tak ani nebude vedet jaky podraz na nej udelala. Souhlas s NC!
květen 14, 2009 12:58
Justíku, : Vodoměrka
to samozřejmě ne a určitě nikdo nemyslí, že by to byl jediný argument, spíš tu jde o to, že ten vztah byl tak nějak oboustranně nijaký, že něco nebylo v pořádku a nejspíš to ani jedna strana nechtěla řešit... Saše se moc nedivím, s tím studiem měla jistě plnou hlavu jiných starostí, než řešit ukřivděného chlapa, který by jí to nejraději zakázal, protože pak bude mít na něho méně času. Myslím, že v dobře fungujícím vztahu by se dal přežít postgraduál na obou stranách, protože vztah není jen teď, ale i do budoucna, takže by to prostě nějak zvládli a vydrželi, protože by měli důvod... ale citové vydírání a uzurpování si toho druhého jen pro sebe nikdy nevedlo ke spokojenosti... tady se spíš něco překotilo a tihle dva už nežili spolu (možná vůbec), ale jen vedle sebe...
Já nejsem tak nekompromisní v otázce přerušení těhotenství, spíš to vidím jako východisko ze situace, kterou by ta žena nezvládla... ať už je její pohnutka taková nebo maková. Narodit se jako nechtěné dítě není zrovna dobrý start do života.
květen 14, 2009 13:00
... : johana
Zase jsem napsala co Mia:-)

Víte vy ostatní, asi nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem. Saša prostě už na tom potratu byla. nemá cenu ji za to soudit, to ať si vyřeší sama se svým svědomím. Ani Igor se za to na ni nezlobil, jemu vadilo JEN, že se s ním neporadila. Podle mého spíš jde o jejich vztah, jak a jestli vůbec dál. A nakonec, jestli to všechno třeba nebylo úplně zbytečné. myslím to, že vůbec otěhotněla s člověkem o kterého nestojí. Třeba už dávno mohli být oba dva s někým druhým s kterým jim bude hezky. mají poučení a teď je na nich, jak se zachovají. Myslím, že každý za svá rozhodnutí víc, či míň platí a není nikdo, kdo něco neudělal špatně. Teď jsou mezi nimi i mezi námi zde na diskusi docela emoce,(nic není černobílé) až pominou, tak jedině čas ukáže, jestli se teď rozhodnou správně nebo ne.
květen 14, 2009 13:03
souhlas s Míšou: : bb
Teda já docela žasnu : Míša šíša
Koukám, že máte k mužům zajímavý přístup co by k rovnocenným partnerům. Abychom si to teda ujasnili: v případě narozeného dítěte je muž otcem se všemi právy a povinnostmi, s důrazem na povinnost alimentační, že. Ovšem v případě nenarozeného dítěte otcem není a nemá co do toho kafrat, obzvlášť pak když je to takový hovado, že leze do kabelky (to by nikdy nikdoucí žádná žena neudělala co je živa). No a v případě, že selhala antikoncepce, tak to už se na to jeho semínko vlastně vůbec nemusí brát zřetel...


Proto jsem se vedle furt ptala, co by kdyby - kdyby se ona rozhodla mít dítě, zda by teda taky samostatně nezávisle všechno sama...Ale když se ona rozhodne dítě nemít, tak on do toho nemá co mluvit, i když jsou spolu 3,5 roku. To, že zatím o rodině nemluvili, nic neznamená, mohli si prostě zatím jen užívat, ale ve chvíli, kdy přišlo těhotenství, se to mohlo posunout jinam.
Podle mne jsi neudělala chybu, Sašo, v tom, že jsi podstoupila interrupci. Konečné rozhodnutí by podle mne mělo být na ženě. Neříct o tom partnerovi je podle mě hodně špatné, problém je v tom, že vy dva se jako životní partneři evidentně neberete.
A vztah, kdy spolu dva žijí, hospodaří, bydlí, a přitom ho neberou jako partnerský, neznám, tak nemůžu nic říkat. Znám vztahy, jak tu padlo, symbiotické :-), ale ti žijí každý ve svém, za své, a vídají se jak chtějí, nemají jiné partnery, nejsou promiskuitní:-) jen se prostě nevážou. Vy jste spolubydlící se sexem, a takový vztah neznám, ani jsem neměla. Nevidím na tom nic špatného - dokud se nejedná o mou dceru :-)

květen 14, 2009 13:05
..: : kordulinka
právě jsem tady měla nedělní miminko a při přečtení znovu Sašiny odpovědi - ono dítě, mi naběhla husí kůže! právě to tak nějak nezapadlo zrovna teď do sebe! Je mi to moc líto Saši, ale důvody, nedůvody, prostě jsi pro mě udělala chybu, když jsi zřejmě jen své dítě nedonosila! je to opravdu zázrak mít zdravé krásné miminko, které nemůže za to, že zrovna se nehodilo! fakt je mi ho líto! A co Tvojí rodiče? Najednou mi i oni vyvstali na paměti?
copak by Ti nepomohli dostudovat a mít dítě? no je to složité!
květen 14, 2009 13:23
Regino, Johanko, bb a ostatní : Iris
Tak vidím, že to je tu asi tak půl na půl, a ne tak, jak jsem si zprvu myslela.Spousta žen si myslí co já, nebo alespoň částečně.

Prostě život těch dvou lidí měl dostat jiný rozměr, přišlo něco, co neměli projednané a naplánované - mohli a měli o tom dát řeč už dříve, to jistě a v tom je jistě zádrhel, ten vztah měl zřejmě už chyby.

Regina ve 12.48 píše, že v jejím vztahu došlo při zjištěné těhotenství a následné partnerské domluvě k naprostému obratu k dobrému, přesně si to nevybavím.Možná by i tady mohlo proběhnout něco na ten způsob, třeba by po několika rozhovorech situaci oba pojali jinak. Třeba by se prvotní, dejme tomu šok ze zjištěného těhotenství, změnil na radost, kdyby jeden viděl radost toho druhého. To jsou ale jen hypotézy, protože k tomu nedošlo.
Když už k té situaci došlo, jejich řešením (Saši) nebylo postavit se k životní zkoušce, či výzvě nebo nové učební životní lekci čelem, složit zkoušku dospělosti - přinejmenším rozhovorem s partnerem, který má na tom poloviční podíl.
Řešením bylo vzít osud do svých rukou a podle mně ne statečně, ale naopak zbaběle si to vyřešit pro své plány přijatelným způsobem..

Justí psala, že to už nebylo o rozhodování zda pořídit dítě nebo ne.Šlo o rozhodování, zda dát tomu novému šanci či ne - v situaci, která už nastala. Justí je stejně mladá, jako Saša. Ale je o hodně dál, dle mého názoru.

Také mi to připadá jako póza, teď ex post se vyhrabávají důvody, proč to či ono.
Že by svědomí? Každopádně je to v pytli a teď už není fakt co řešit. Není. To dítě je v kýblu, a to doslova.A ten vztah také, vždyť o čem to je nebo nadále má být? O rizikovém sexu ?

A bb, ve své rodině a u svých dětí se na to fakt asi koukáme jinak, viď?
květen 14, 2009 13:25
díky za vaše odezvy a názory, : sašaX
přečetla jsem si to pod oběma články. Snad bych ještě měla dodat, že když jsme spolu začali žít, bylo to vše o něčem jiném. V poslední době to bylo už takové setrvačné, protože ani jeden z nás nebydlíme původně tady, a hledat si jiné jednotlivé bydlení zatím nebyl důvod. Asi to už opravdu byl nevztah, je ta simbioza, která se zatím neřešila. Igor má mj. na podzim odletět na dvouletou stáž do zahraničí. Tohle byla opravdu nehoda, nepříjemnost, která, pokud bych z toho chtěla něco vyvozovat, by asi stejně měla pro mne jen negativní následek. Zůstala bych tu stejně s dítětem sama. Je toho víc, nechci zas vypisovat všechny jednotlivé důvody.
Prý jsem zatím mohla dítě vychovávat.
Je to pro mě všechno ještě moc čerstvé, a přiznám se, že si teprve teď uvědomuju, že jsem se i já na tom všem nějak podílela. Ale zatím mi taky vyhovovala ta společná domácnost i vše ostatní, i když už to bylo hodně jiné, než dřív. Ale zatím jsem neměla čas, náladu, peníze - nic, žádný důvod to teď řešit, hledat nové bydlení atd.
jak to bude dál, uvidím.
květen 14, 2009 13:35
... : sašaX
pardon, symbioza, nečetla jsem to po sobě, omlouvám se.
květen 14, 2009 13:38
Hm, nehoda, nepříjemnost : NČ
Šikovný děvče, umí si s nepříjemnostma poradit.
Tak to by mě fakt docela zajímalo, kde vzal ten šikovnej čmuchal domácí jistotu, že jde o vážnej vztah.
květen 14, 2009 13:47
johanko : mia
smilies/wink.gifA mimochodem Igor od včera vůbec nezareagoval což taky o něm leccos vypovídá.Minimálně to,jak si váží názorů druhých.Pokud tedy má možnost být u počítače,abych mu nekřivdila.
květen 14, 2009 13:49
tohle je peklo, nic jinýho : jar
úžasný je, že spoustě lidí to vydrží celý život. By mě zajímalo, co je vlastně v tomhle případě prvotní příčinou takovýho vyhnití vztahu a vůbec jakýkoli vůle něco měnit? To opravdu Saša bere Igora jen jako souložníka, který ji jen nevadí? A co Igor - chce opustit na dva roky svou životní partnerku? Vždyť je to celý ubohý.
květen 14, 2009 14:02
Sašo : Iris
jsi slušná, že ses ozvala.
Ty teď určitě nejsi také v zavíděníhodné situaci, cos prodělala není rozhodně jen ta manikúra a máš co dělat sama se sebou, je to skutečně ještě čerstvé.Tak ahoj holka.
květen 14, 2009 14:07
to by me zajimaly : mura1
ty reakce, kdyby sasa za 3 roky napsala, ze je furt doma sama s mrnetem, igor ze ma svy zajmy, doma ho nevidet, ze ten vztah uz za nic nestal uz kdyz byla tehotna...
jak by dostala tu sodu za biologicky hodiny...
květen 14, 2009 14:20
mamča, Kamila, Míša šíša -Jsem natvrdlá : Dáša
Fajn jsem ráda, když mám kamarádky, mám si s kým povídat. Tím, že si píšete myslíte tohle psaní na diskusích nebo je tady ještě nějaká možnost adresní komunikace. V tom případě jak a kde se berou a uvádějí adresy? Na vysvětlenou - každý,,když přechází na jiný server si sebou nese určitou zátěž z toho dalšího, na kterém je a kde už se vyzná a hledá něco podobného. Takžer děkuji za všechny rady.
květen 14, 2009 14:32
Dášo : Kamila
my tady každej s každym, víš? smilies/grin.gif teda skoro....
Takže se družíme jen tady pod článkama a pak když Velká Kudla zavelí, tak se družíme i naživot - takže pár z nás se tu mezi sebou zná nejen virtuálně. Pokud chceš adresní komunikaci, napiš Daniele, pokud bude i druhá strana pro (třeba mamča), tak ti Velekudla předá emil. Jak s tím pak naložíte, je na vás.
Takže nic extra pokročilýho tu nehledej, není to tu. A - nám to vyhovuje, je to takový rodinný smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 14:39
... : katka*
myslím že se Saša zachovala rozumně. Do jejich vztahu-nevztahu my nevidíme, ale podle všeho už vyšuměl a budoucnost nemá. Tak proč si do takové situace pořizovat dítě? Poctivě brala antiko a když bohužel selhala tak co? Dítě zatím nechce ani ona ani on a porodit ho a dát k adopci asi pro Sašu není to pravé. Tak se rozhodla jak se rozhodla. Jen si myslím, že to Igorovi říct měla, i za cenu, že ho postaví před hotovou věc.
držím ti palce at se se vším brzo srovnáš.
květen 14, 2009 14:47
Katko, vystihla jsi to přesně : Míša šíša
Samosebou že se rozhodla správně (v tom jejich případě), ale jak správně píšeš: říci mu to měla, a to i za cenu, že ho postaví před hotovou věc. To je to vono.
květen 14, 2009 14:52
muro : Justík
sodu za biologické hodiny by dostala, kdyby do takového vztahu (situace) počala dítě vědomě s argumentem, že už je stará a tak ho chce za každou cenu a jedno s kým.. To je dle mého něco jiné..
květen 14, 2009 15:19
Milá Iris, mi přišlo od věci : Eva
zabývat se morální stránkou interupce v době, kdy již je po interupci smilies/wink.gifKromě toho se nikdo na můj názor na interupci neptal smilies/wink.gif To je navýsost každého věc a rozhodnutí a jak se rozhodne, bude s tím muset dále žít a vyžere si to nakonec také sám.
Což rozhodně neznamená, že bych patřila do nějakého tábora zastánců interupcí. To ani omylem. Ale zase nemám právo hrát si na boha a rozhodovat za druhé, co smějí a nesmějí nebo se nad ně nějak morálně vyvyšovat.
květen 14, 2009 16:44
.. : kolemjdoucí
tak si to ujasněme. Ať chceme nebo ne, rozeběhla se nám tu diskuze na téma potrat=vražda ano či ne. Odpůrci potratů tvrdí, že nelze určit, od kdy je plod živou bytostí. V tom s nimi souhlasím. Nelze. Je to shluk zárodečných buněk, ze kterého se bytost vyvine (nebo taky ne). Jak funguje nitroděložní tělísko? Zabrání zahnízdění oplodněného vajíčka v děložní sliznici. Takže každá žena, která používá IUD (DANA) a pravidelně souloží vlastně každý měsíc zavraždí jedno jejich dítě. Ona vlastně spermie je taky zárodečná buňka, takže když spláchnu do kanálu použitý prezervativ, vlastně jsem právě vyvraždil Bangladéž. Někdo argumentuje zdravotními riziky. Ano, jsou. Ovšem zdravotní riziko, které představuje těhotenství a porod je nesrovnatelně, mnohonásobně větší (ale to se asi nepočítá, protože to je SPRÁVNÉ, kdežto potrat je ŠPATNÝ). Prostě nechtěné těhotenství je NEHODA (v některých případech dokonce PRACOVNÍ ÚRAZ) a podle toho se taky musí řešit.
květen 14, 2009 16:46
kolemjdoucí : johana
myslím, že to je věc každého jednotlivce. Tedy každý to posoudí jinak.Já mám ten názor, že dnes je už mnoho moderních prostředků, kterými těhotenství lze zabránit, takže interupce je až to nejzašší řešení. Ale na druhou stranu si myslím, že když už k tomu dojde, je konečné rozhodnutí jen na těch dvou potenciálních rodičích. Protože ti by se o dítě měli starat. Pokud k tomu přistupují zodpovědně, určitě zváží všechny možnosti, které jsou pro a proti. Myslím, že na světě je dost nešťastných dětí, které nikoho nemají nebo se o ně nikdo nestará. A určitě i dost nešťastných prarodičů, kteří vychovávají své vnoučata. A pokud se teda na příchod dítěte matka z různých důvodů necítí a je přesvědčená, že to nezvládne, nemám proč ji za tohle odsuzovat. Děvčata zde psaly, že tento zákrok není až taková sranda, jak se zdá. A ne každá žena to hodí lehce za hlavu.
Mluvím tady ke konci o matce, protože si opravdu myslím, že ona má to konečné slovo. Ne proto, že bych nějak diskriminovala vás muže, ale přece jen si myslím, že aspoň na začátku je starost o dítě většinou na bedrech matky. Otec je velká opora a pomoc,je také velice důležitý v rodině bez něj se těžko žije, ale myslím, že to muži uznáte...nebo ne? Asi by vám bylo taky moc těžko
květen 14, 2009 18:02
Mio : johana
Mylím, že pro Igora to bude trošku velké sousto. Musí to rozdýchat, protože až teď mu asi hodně věcí došlo. Možná dospívá...
květen 14, 2009 18:09
Chtěl to dítě? : Dáša
Nemohu si pomoci, ale zatím mám pocit, že u Igora nejde vůbec o dítě, ale o uraženou ješitnost. Kdyby napsal, že je mu to líto, že jej to mrzí, že sice zatím dítě nepředpokládal, ale pomáhal by jí s tím, bylo by to něco úplně jiného. Ale máte někdo ten pocit, že by byl proti? Já ne. Je to jen a jen uražená ješitnost pána tvorstva, že jeho poddaná se rozhodla sama. Nejsou manželé, ona by nesla celou tíhu nechtěného těhotenství a mateřství, kdyby náhodou řekl, že ne a přiměl ji si dítě nechat. Jenže on by zřejmě souhlasil. Má odjet na 2 roky, ona studuje, takhle moudře by jí to vysvětlit. Představte si tu situaci jinak. Ona si to dítě chce nechat, protože se na ně těší. Myslím, že by zase jen vyřvával o právu o tom spolurozhodnout. A kdyby ona to dítě opravdu chtěla, jak dlouho by trvalo než by jí řekl, že jej uhnala na dítě, tak ať se nediví. Od muže, který dokázal nejdřív vyprovokovat diskusi o svém právu a a potom jí to dal přečíst, aby viděla, jak ji všichni odsuzují /což bylo zřejmě nepodařeným cílem odpočátku/ lze očekávat všechno, ale nic dobrého. Copak on se tady bije za dítě, jemu je snad líto toho, že to udělala? Ne. On tady fňuká kvůli svému domnělému právu.
květen 14, 2009 18:25
Kamarádství : Dáša
Moc děkuji za vysvětlení a budu jen ráda, když tady získám spoustu nových kamarádek.
květen 14, 2009 18:27
Milá Evo : Iris
až teď jsem se sem zase dostala a mám pocit, že už nechci dál pokračovat, v sobě jsem s tímto tématem skončila .K těm interrupcím debata nějak spontánně ale logicky sklouzla, jiné debaty končí ještě dále od tématu - někdy hodně daleko !! smilies/wink.gif

Máš pravdu, že už je po všem, kdyby se Saša zeptala dříve, než to udělala, možná by naše rady měly smysl.
A navíc - po posledním přispění Saši mám pocit, že si sama, i bez našeho povídání, začíná uvědomovat všechny souvislosti a že jí nebude moc lehko, i když udělala, co si myslí, že měla udělat. A je mi za ní smutno. Fakt je mi těžko.
Nepodezíráš mě, že bych měla snahu se nějak morálně vyvyšovat, viď? To už mě snad znáš.
Jen jsem opravdu ty plody po potratu viděla, jak jsem psala pod prvním článkem, a zůstalo ve mně trauma i přesto, že se jednalo o cizí a zdůvodněné výkony. Na to nemám, na to jsem slabá povaha.

Silný zážitek jsem měla těsně po porodu druhého syna, když mi ho ukázali a on se rozeřval a poté na mých prsou zklidnil.
Vzpomněla jsem si, jak na krátkou sice, ale přesto na chvíli jsem uvažovala o tom, že "to dám přeškrábnout"!!
Víš proč? Protože mi bylo hodně špatně, blbě ne blití.A jeden lékař ještě při jedné z posledních nočních služeb na sálech mi řekl tím profesionálně ležérním tónem: .."to chce přeškrábnout, moje žena teď také byla a je jí fajn".Zabývala jsem se tou myšlenkou s hlavou v míse, když to tochu přeženu asi pár hodin.Samozřejmě, že už druhý den jsem o ničem takovém ani nepřemýšlela, nechala jsem se hýčkat svým mužem, který se na dítě těšil, posléze mi přestalo být blbě, zkrásněla jsem a bylo to úžasné.
Jen těsně po tom porodu jsem si vzpoměla. A napadlo mě, když jsme se s dítětem seznamovali a dívali se jeden na druhého, jestli to tušil, jestli slyšel ten rozhovor o "vejškrabu", jestli mi odpustil.
Je to zbytečně sladkobolné, já vím. Ale pokud se mi někdo směje, je mi to jedno. Brečím ještě dnes.
Můžu přidat historku o tom, jak jsem viděla při amniocentéze na monitoru ultrazvuku uhýbat svoje prťavé dítě před jehlou, kterou mi z diagnostických důvodů zapíchli do dělohy hned vedle něj, bál se jí a nikdo mi to nezdůvodní "zčeřením hladiny" plodové vody. smilies/undecided.gif
Tak proto to prožívám nějak niterně, víš? Evi ahoj, I.


květen 14, 2009 18:28
zdravím,.... : marci
nezvrhla se ta diskuze trošku v hodnocení, jestli Sašiny důvody pro interupci byly dost pádné nebo ne?
Nikdo s nimi nežijeme, ani jsme jim u toho nesvítili smilies/wink.gif,.....
Polárka napsala,, že si váží života,, - ostatní snad ne? neber to jako útok na sebe. Jen si myslím, že v dnešní době, kdy jsou daleko jiné možnosti, musí být ženská v hodně velkém presu, když zvolí tuto krajní možnost.
(Není to cesta pro rohlíky) -pohodový zákrok, jak se všude uvádí.

květen 14, 2009 18:34
... : marci
teď mě ještě napadá,

že jsi se měla zachovat, jako kudlanka smilies/wink.gif - sežrat smilies/cheesy.gif
květen 14, 2009 18:36
kolemjdoucí : Iris
to je právě to, co na tom vadí katolickým farářům, já dlouho nechápala, co proti tomu mají.
Ale vlastně by se neměli znepokojovat, protože - řečeno jejich terminologií - když to bůh chce, tak se to stane i přes tři prezervativy.Už dávno a jinde jsem psala, že jsem viděla jako sálovka rodit ženský, který rodit "neměly", byly po sterilizaci a zaručeně se to nemohlo stát.
A naopak jsem viděla ženský, který měly v břiše pořádek jako v pokojíčku, jen zapustit semínko - a nešlo to, jakkoliv i manžel byl zcela zdráv a schopen.
A tvrdím, že je to někdy nejen záležitost mechanických překážek a zábran a výpočtů a chtění a nechtění a plánování.Někdy je to prostě život, nehoda, chceš-li. Já bych i řekla vyšší moc nebo osudový milník, ale nechci se o tom dohadovat s pragmatiky.A je jich tu hodně, každý jsme trochu jiný. Ahoj

květen 14, 2009 18:40
... : mia
pořád jsem přesvědčená,že se Saša zachovala v dané situaci nejlépe.Ono to zní vznešeně nezabíjet nový život.Ale přivést dítě na svět,vychovat z něj dospělého člověka,je obrovská zodpovědnost,závazek na léta.Když vím,že mu nedokážu být dobrým a starostlivým rodičem,nejsem si jist sám sebou,je opravdu zodpovědné těhotenství si ponechat?
květen 14, 2009 18:45
nechápu ty, : petrusa
kteří a které se tu rozepisují o nádherách přivádění dítěte na svět, o vyšší moci, o zabíjení dětí a dalších a dalších věcech, které musejí Sašu jen trápit. Já nevím, to vám fakt dělá dobře ji teď, když je citově i tělesně tak zasažená, si ještě rejpnout? Taky si urvat tu svou "libru masa"? Je mi z vás docela špatně.
květen 14, 2009 18:52
mio : Iris
máš naprosto pravdu, jen si tu nikdo z nás není jist (a také to není naše věc), jaké ty důvody byly a jestli byly tak vážné.

Protože já mám zkušenost, že dnešní mnozí mladí neumí moc čelit nástrahám života, všechno by mělo být instantní a pohodlné, rychle dostupné a bezproblémové. My je to tak mnohdy sami naučili, protože jsem jim chtěli ulehčit život, který za našeho socialistického mládí stál za prd.Tohle není názor iris, to se povídá všeobecně mezi mou generací.

Kdo z nás věděl jako mladý, že může nebo nemůže být zodpovědným rodičem? To přišlo až s tou situací. Já tedy měla pocit, že na to nemám. Ale měla jsem na to. Ještě, že jsem neměla tenhle moderní nápad. Uvažovat, jestli splňuji nebo nesplňuji nějaká kritéria , jestli ještě počkat nebo už můžeme!!

Jestli tím důvodem byl postgraduál, tak to tedy znám kolem sebe spoustu báječných bytostí, které se narodily, když jejich rodiče studovali a dobře, že tu jsou!
květen 14, 2009 18:57
Iris : mia
ale tohle je naprosto individuální.Někdo se na mateřství cítí ve 20,jiný ve 30 a jsou iženy,které se na něj třeba necítí vůbec.Takže respektuji svobodnou volbu každé.
květen 14, 2009 19:06
petrušo : Iris
také mě to napadlo,že by to mohlo pro ni být bolestivé, to mi došlo později.
Je tu skoro 200 příspěvků a kdybychom měly (měli) našlapovat po špičkách, tak by tu nemuselo být také nic.

To, co se tu píše o interrupcích a přivádění dětí na svět Saša musí vidět a slyšet kolem sebe všude, na každém kroku,v televizi, knihách, časopisech, na ulici - kvůli tomu nemusí chodit na Kudlanku, není hloupá.A když to i přesto podstoupila, má asi argumenty, které za to stojí.

Přesto Sašo promiň, pokud jsem byla necitlivá.

květen 14, 2009 19:07
Iris, snad bys si měla to, co psala Saša, přečíst... : petrusa
protože ona se o tom postgraduálu ani nezmínila.
Asi vás to lidi baví. Nevím proč, ale zdá se mi, že si spíš vyřizujete nějaké svoje problémy na úkor jiných. Tahle holka je nejspíš dost nešťastná - jednak tím, co prožila, a pak taky tím, že její přítel jejich problém zveřejnil, aby jí dokázal, že je ona ta špatná, vražedkyně a já nevím co ještě.
Četla jsem oba příspěvky, a vidím, že se asi oba měli napsání sem vyvarovat. Ještě že je to anonymní.
květen 14, 2009 19:15
mio : Iris
ale já ji také respektuji, my obě, Ty i já o tom víme málo, jak tu někdo psal, nesvítily jsme jim u toho, nevíme nic o vztahu Igora a Saši a o jejich privátních podmínkách.Uvažujeme podle sebe a podle toho, co známe my.Prostě se sem hodilo téma, které nás nějakým způsobem každého oslovilo a vybudilo.
Já jsem chtěla říct, že to "cítění se na mateřství" se dneska jaksi odsouvá, netrénuje, možná se i zneužívá pro zdůvodnění, proč dítě ne. Necítím se na to. Myslím, že mi rozumíš, mio
květen 14, 2009 19:17
tak se naše příspěvky akorát minuly, : petrusa
ale uznej, Iris, že to vůči ní není zrovna dobré. To, co se píše, jak říkáš, všude, ale jí nikdo nenutí číst. A ona to rozhodně nevyhledává. A ona to ani sem vlastně sama od sebe nenapsala, ale jen vlastně vysvětlila, co "nakousl" ten její. Ona o své vlastní vůli sem nepsala, tedy ne první.
No, tak i když jsme všichni vlastně virtuální, tak snad je tu i dost lidí, co jí budou přát, aby se z toho všeho dostala. A myslím, že i ty. Jsem tu nová, ale četla jsem i to, co jsi psala, takže si myslím, že Saše nějak nadávat nechceš. Já se vlastně jen chytla toho posledníh příspěvku :-).
květen 14, 2009 19:20
Petrušo : Iris
naprosto souhlasím, neměli sem psát, pokud by se chtěli vyhnout tomu, co následovalo.Možná to netušili, možná byli zoufalí.Už se stalo.Mohli také navštívit psychologa nebo jiného odborníka přes bolavou duši a nechat si poradit skutečně fundovaně. Což také ale stále ještě mohou.
Jesli nás to baví - no Petrušo nevím, proč tu jsi, já jsem tu proto,že mi bylo také ouvej a teď už jsem ráda v této společnosti, protože jinak se cítím dost sama. Snad tu ,abychom nějak podiskutovali a svoje názory poměřily s jinými. Nejde jen o libry masa, jaks napsala.
Prvotním účelem bylo snad (jsem tu krátce) pomáhat někomu, kdo se sem svěří s problémem, svými radami. No, někdy se to takhle holt rozjede. smilies/wink.gif
Myslím, že nikdo tu není zlý a necitlivý, na to jsou jiná diskusní fora, pokud vím.
Petrušo ahoj
květen 14, 2009 19:29
Petrušo : Iris
minuly jsme se podruhé, viď? smilies/smiley.gif
Já Sašu zprvu odsoudila, když sem sama napsala, změnila jsem náhled, nepřeji jí nic zlého a toho psychologa jí ještě jednou doporučuji.
květen 14, 2009 19:31
Saska : Sipik
Mna na potrat posielal ex, rozhodla som sa inac. Nasledky si tiez nesiem sama. Povedala som si, ze ked to zvladaju "socky", tak ja zena s vysokoskolskym vzdelanim a dostatocne zrela musim to dieta zvladnut aj sama. Teraz priznavam, ze som sa precenila.
Byt na dieta sama, bez podpory blizkych, to je strasne strasne tazke. Prve mesiace po porode som bola ako zombik, neviem ako som to zvladla, fakt. Teraz ma mala 5 rokov, je to zlate dievcatko, som strasne rada ze ju mam, ale stale to je niekedy velmi tazke starat sa o nu sama. Musela som si uplne prehadzat priority, zmenit cely zivot. Nie je to lahke byt osamelou matkou. Fakt.
Si este mlada, budes mat sancu zariadit si zivot lepsie, dat dietatu kompletnu rodinu.
To, ze by som ja na interupciu nesla neznamena, ze Ta odsudzujem, pretoze Ta chapem
květen 14, 2009 22:13
sipiku, : Iris
myslela jsem, že žiješ s manželem, to je pro mě překvapení.
Koukám, že to tu nemáme v pohodě nikdo, co?
Ale maminka jsi excelentní, alespoň jak tak čtu, co píšeš o Nince. smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 22:24
sipik : mura1
konecne teple lidske slovo. smilies/smiley.gif
jsi frajerka, fakt.
květen 14, 2009 22:26
Tohle byla opravdu nehoda, nepříjemnost : MARION
ne ne, tohle byla vrazda. Jsi citove tupa. Tvoje mama mela resit svoji nehodu taky tak.
květen 14, 2009 22:57
Víš můro1 : johana
neodsuzuj všechny šmahem, že se Saše a Igorovi něco vytýká. každý se na to dívá ze svého hlediska a každý má jiný názor. nehledě na to, že psané slovo není tak obsáhlé, jako mluvené.

Určitě se Saši plno věcí dotklo, ale možná ji i něco pomohlo, ukázalo třeba jinou cestu, kterou ona předtím neviděla. Víš, do lidí nevidíš, zvlášť tady a i kdyby jí Igor sliboval, že spolu založí rodinu, neznamená to, že by třeba ve zkoušce dospělosti obstál. Něco jiného je mluvit a malovat si něco a něco jiného je tvrdá realita, jak popsala Šipik. Na druhé straně i když to člověk nečeká, má jiné plány a mrně tohle překazí, dokáže se k tomu postavit a jít dál.každý je jiný. Ale to se bohužel pozná až když není možnost vzít nic zpět-po narození.
My Igora a Sašu neznáme, je tu jen pár řádek, kde jsou popsaná dlouhá 3 léta. Velmi mizivé množství informací. Co si odsud vezmou, je jejich věc, doufám, že jen to, co jim pomůže. Tím, že to dali do éteru je jejich problém palčivější a postavil je na křižovatku. Záleží na nich, kterou cestou se dají a myslím, že jim rozhodně nepřeje nikdo nic zlého.
květen 14, 2009 23:18
Milá iris, nemyslela jsem si o Tobě : Eva
vůbec, že by ses morálně vyvyšovala, opravdu ne smilies/wink.gifJak Ty máš zážitky s interupcí ze zdravotnictví, tak já zase slýchávám, co to může i velmi dlouhodobě udělat s duší té ženy. Takže, kdyby se mne někdo ptal na radu, žádal pomoc v rozhodnutí, tak bych mu ji nemohla s klidným svědomím vůbec doporučit. Sama osobně v tom mám jasno a jsem tuze ráda, že jsem to nikdy řešit nemusela. Nicméně zcela respektuji, že o sobě musí druzí rozhodnout sami smilies/wink.gif
květen 14, 2009 23:37
Evi moje milá, : Iris
bohužel z posledního vstupu té Saši mám smutný dojem, že újmu na duši utrpěla i tak. Zdálo se mi,že to co napsala:

....Je to pro mě všechno ještě moc čerstvé, a přiznám se, že si teprve teď uvědomuju, že jsem se i já na tom všem nějak podílela....

svědčí o tom, že teď má trochu více čas na přemýšlení a je mi jí líto, i když jsem odsoudila jednoznačně interrupci jako takovou a z dostupných informací jsem nepochválila ani její řešení situace vzhledem k partnerovi - ať je, jaký je.
Sašina ženská dušička nepochybně není štěstím bez sebe. Teď jen v dobrém doufám, že zvolila ze dvou zel to lepší pro všechny a dostane se z toho co nejdříve bez následků.
Evi, měj se hezky a ahoj smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 23:55
Iris, : Vodoměrka
já si spíš myslím, že tím podílením spíš myslela ten jejich vzájemný vztah-nevztah, to, jak to mezi nimi dopadlo, nebo spíš pozvolna umíralo, ne jen to přerušení... vždy se s tím žena vyrovná o něco lépe, když sama to dítě nechce, než když ho chce, ale je k tomu donucena, i když na to určitě bude ještě mockrát myslet a vzpomínat, tak čas je ten nejlepší lékař, a věřím, že jí život dá ještě další šanci...a bude už jen na ní, jak ji využije... a když už se k tomu rozhodla, tak je to její věc a nelíbí se mi některé komentáře, co se tu objevily - třeba ten od Marion, největším trestem pro každého je jeho vlastní svědomí a jako u soudu, tak ani v životě by nikdo neměl být za jednu věc trestán víckrát... no, nejspíš si ta Marionka potřebovala nahonit své ego a něco si dokázat...
květen 15, 2009 00:05
Vodoměrko : Iris
Marion je hodně drsná..
No asi jsem v Sašině poznámce viděla to, co jsem tam hledala, je skutečně možné to tak chápat, jak to vysvětluješ.
No jo, ano. Asi hodnotila vzah-nevztah a hlavně tu divnou nedůvěru a nekomunikaci.No, má život před sebou a čeká jí ještě hodně práce, třeba tohle má sloužit jako poučení a docela tvrdá lekce. A v žádném případě bych jí, tak jako nikdy nikomu, nepřála nic tak ošklivého, co jsou tu někteří schopni naplno vyslovit.
Vodoměrko ahoj smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 00:16
Vodoměrko : MARION
zadne ego si honit nemusim, ale mam taky dceru, se kterou jsem uz davno hovorila o tom, kdyby se ji neco neplanovaneho prihodilo, ze ji vzdycky pomohu, aby to neresila jako tahle perla. Tak si nech ty tvoje uvahy o mne, bud tak hodna, hvezdo neomylna.
květen 15, 2009 00:34
Marion, : Vodoměrka
a co nebo kdo ti dává právo někoho soudit a odsuzovat?
květen 15, 2009 00:46
Vodoměrko : MARION
jsi dokonce i slepa

květen 15, 2009 00:51
Marion,co kdyz Sasa nema takovou mamu, : Layla
ktera by ji vzdycky pomohla??Kde beres pravo tu nekoho soudit,jak nalozi se svym budoucim zivotem?? Podporovala by jsi financne Sasu,jezdila ji dite hlidat,aby mohla dostudovat,chodit do prace>>>? Asi sotva. Tak si ty jedy nechej pro svoji rodinu....
květen 15, 2009 03:11
Layla : MARION
o co ti jde, me vubec nezajima, jakou mas mamu ty, zrejme jsi udelala to same, ze jsi sla na potrat a treba ne jednou....

květen 15, 2009 03:41
Tak vitej MARION na Kudlance... : Alena P-H
dodavas nam tu neco, co zatim na Kudlance chybelo - rozdavas urazky nalevo, napravo. No, jsme obohaceni... smilies/cheesy.gif
květen 15, 2009 05:12
Alena P-H : MARION
me nemusis vitat, chodim sem uz dost dlouho, jen jsem si cetla a nemusis si me vubec vsimat, za coz ti predem dekuji. Netusila jsem, ze potrat byla opravdu nehoda, nepříjemnost.... v tom pripade nechapu, co tady resite, kdyz to vyresila ta divka sama, bez vas. Napsala jsem, ze je to vrazda a kdyby takovou nehodu resila stejne jeji mama, tak je ted klid, ne?


květen 15, 2009 05:24
Marion : Sipik
Kedysi som mala gynekologa, ktory viedol poradnu pre bezdetne manzelstva. Nejako medzi recou som - mladucka naivna - odsudila potrat. Vtedy sa na mna vazne pozrel a povedal mi, ze sa neda odsudzovat zenu za to, ze sa tak rozhodne, lebo vzdy je to tazke rozhodnutie a vacsinou to nie je preto, lebo by jej dieta bolo na zataz, ale pre financie, zle zazemie v rodine... neschopnost uzivit dalsie dieta. Bohuzial taka je doba.
Nemozno sudit nikoho pre jeho rozhodnutie, pokym nezazijes podobnu situaciu.

Mimochodom, damy mackarky to vedia, u tulavych maciciek sa casto robia potraty aj vo vysokom stadiu gravidity. V ramci sterilizacie. Vseobecne sa tvrdi, ze radsej to, ako dalsie chorlave, usoplene a ubolene, hladujuce zvieratka na ulici a pod kolesami aut. Toto neriesi nik a tiez su to zivoty. To len na okraj. Ja osobne s tym niesom nadsena, ale suhlasim, pretoze poznam osudy tulavych zvieratiek a su vacsinou velmi krute.

Sorry to odbocenie od temy, si nepomozem
květen 15, 2009 06:57
Saša se chránila před nežádoucím početím antikoncepcí. : Myška
Bohužel, antikoncepce selhala. Dítě nechtěla, proto se taky chránila, tak to vyřešila interrupcí. A myslím, že udělala dobře. Buďme rády, že máme právo a možnost rozhodnout, jestli přivedeme dítě na svět, zvlášť v takových případech. Kolikrát mě udivuje, kolik lidí je proti interrupcím, a neméně zajímavé je, kolik mužů. Teď nemyslím lidi na Kudle, teď to myslím všeobecně.
Taky jsem si to zažila, taky mě tu někdo může nazvat vrahem. Dvakrát jsem otěhotněla přes IUD. Vůbec si nemyslím, že jsem udělala něco špatného, když jsem v obou případech šla na interrupci. Rozhodnutí bylo ulehčeno právě tou selhanou antikoncepcí. A výčitky nemám. Nemám je proč mít, protože jsem udělala vše, abych těhotenství zabránila, a že selhala antikoncepce, za to nemohu.
A stejně tak Saša.
květen 15, 2009 07:39
Jediná spravedlivá Marion, : Eva
Ty musíš mít ale těžký život smilies/wink.gif Sama si ho svými neoprávněnými a drsňáckými soudy o druhých komplikuješ. Pak se nediv, že budeš též souzena! A musím říci, že o takovéto "multikulturní obohacení" vůbec nestojím smilies/cheesy.gif
květen 15, 2009 07:45
Vivat Marion, : Vodoměrka
tak jo... chodíš sem prý už dlouho, na hezké a zábavné věci komentář nenapíšeš, ale jedovaté poznámky trousit umíš... no, taky charakter... tak když jsi tak radikální v tomto směru, pročpak jsi nikdy nepochválila jediné miminko v Našich sluníckách? Pročpak sis nedala práci s nějakým komentářem u článku o dětech? Kde jsi byla? smilies/wink.gif
květen 15, 2009 07:54
Jedina chytra Eva, : MARION
ktera chtela zachranovat vymyslenou tyranou zenu nechape ani ted, ze o jeji nazor nemam zajem. A ty Vodomerko mi nebudes poroucet, kam budu psat a kam ne. Ani z tveho blbeho auticka se nezblaznim, tomu ver.
květen 15, 2009 08:08
Jejda, Marionko, : Vodoměrka
to by fakt bylo blbé, kdyby se měl člověk zbláznit z auta... nebo spíš hodně špatné... mimochodem, on ti tu někdo poroučí, kam psát? Ale chápu, že potřebuješ upustit trochu jedu a zlosti... tak směle do toho, půl je hotovo... škoda, že u toho nemůžu být, nasedám do svého blbého autíčka a frčím pryč... tak ahoj!
květen 15, 2009 08:16
:-) : mura1
a ja ze jsem si hnedle vzpomnela na helgu. ze by se nam konecne naucila delat mezeru za interpunkcnimi znamenky?
květen 15, 2009 08:19
Chtěla jsem napsat už včera : KK
ale nějak nebyl čas... Přemýšlela jsem o tom a dospěla k tomu, že jak Igor, tak Saša by asi teď chtěli, aby je někdo rozsoudil :-). Ale to bude opravdu těžké, protože když to tak čtu, tak vidím chybu na obou stranách.

Igor už na mě rozhodně nepůsobí jako nějaký altruista, co by se rozdal pro partnerku a pro rodinu. Postihl ho nešvar mezi muži jeho věku naprosto běžný, že se cítil jako ten, kdo má ve vztahu navrch, jako ten, co ho zatím nepronásleduje tikot biologických hodin, kdo se nemusí vázat, a tudíž nemusí Saše ani nic v tomto smyslu slibovat. Je jasné, že na partnera nemůžete otázku, zda s vámi počítá i jako s budoucí manželkou a matkou svých dětí, nasměrovat po 14 dnech chození, ale troufám si říci, že po několika měsících nebo dokonce letech je to otázka naprosto na místě. Pokud na ni žena dostane negativní odpověď, nelze se divit, že se podle toho v budoucnu zařídí. No a do kategorie těch negativních odpovědí patří i ony "silácké řeči" (typu "já se nikdy neožením, děti jsou nanic" nebo i třeba jen nevyřčené nesouhlasné postoje k oběma institutům). Kolem třiceti by každý chlap měl už mít trochu představu, co z huby vypouští a co svých chování signalizuje, pokud ji nemá, ať se pak nediví. Co mě navíc zarazilo, že předchozí diskutující několikrát zmínili Sašinu touhu studovat na postgraduálním studiu (což stále podle mého názoru není samo o sobě dostatečně vážný důvod pro přerušení těhotenství), ale nikdo se nepozastavil nad tím, že sám Igor plánoval odjet na dva roky do zahraničí. Zajímalo by mě, jak by se chtěl z ciziny o dítě starat - pouhé konstatování, že během té doby bude vše na Saši, by mě na jejím místě spíš vyděsilo než uklidnilo. Jinými slovy, pokud jsem někdy napsala, že Saša si jede podle sebe, Igor si podle sebe jede úplně stejně. Nějak nevím proč, ale taky v něm cítím spíš uraženou ješitnost než opravdový smutek nad mrtvým dětátkem. A ukazovat komentáře z kudlanky Saši, vždyť je to tak ubohé!!! Dokonce bych řekla ještě ubožejší než někomu lozit do kabelky. Je vidět, že Igor by na Sašu rád měl nějaké páky, a když je nemá, obrátí se na dav, aby Sašu zlynčoval. Aniž by však Saša vůbec dostala příležitost říct k věci svoje.

U Saši vidím problém v tom, že se alespoň nepokusila situaci s Igorem probrat a postavila ho až před hotovou věc. Nebudu to znovu opakovat, ale pokud ji to zajímá, ať si najde mé příspěvky k prvnímu dílu. Jisté je, že takový přístup je vztahově destruktivní a ve výsledku nic dobrého nepřinese ani jedné straně. Mám ostatně i trochu pochyby, zda nějak zhavě vůbec brala ten vztah i samotná Saša. Zjevně to bylo pro oba spíš soužití z nouze nebo ze zvyku. Troufám si dokonce říci, že s Igorem dítě vůbec mít nechtěla, asi nemá ani odvahu říct mu to na plnou hubu, a to taky není zrovna fér.

A teď konečně ten rozsudek :-): Kdybych opravdu měla tu moc vynést verdikt, zněl by takto: Rozejděte se. Odstěhujte se od sebe, najděte si každý bydlení tam, kde působíte, a dělejte si tam, co je libo. V potratu se už nerýpejte, minulost nevrátíte. Začněte nový život s někým jiným, ani jeden z vás ještě není tak starý, aby neměl šanci na vztah, o který bude skutečně stát, v němž bude brát názor toho druhého v potaz, s kým bude chtít rodinu a děti a s koho nebude muset za pomocí Kudlanky evangelizovat.
květen 15, 2009 08:23
Dost dobrýýýýý :-) : NČ
.
květen 15, 2009 08:23
... : NČ
Dost dobrýýýýýýýý patřilo k MARION :-)))))))))))))))))))))))) konečně zase sranda.
květen 15, 2009 08:27
Marion : Kamila
no fakt tě tu nevítáme. Pokračuj ve čtení a nepiš, nikdo na tebe není zvědavý, sbohem!
květen 15, 2009 08:40
NČ :-))) : MARION
to mas tak, kdyz si nektere krasavice zvykly na klepani po ramenou a nekdo to neudela, napr. ani nenapise obdivny prispevek na jejich prekrasne mimino smilies/grin.gif
květen 15, 2009 08:40
žjů : Kamila
ty musíš mít těžký život, chudinko, je mi tě líto...
květen 15, 2009 08:41
Kamila : MARION
chudinka jsi ty a rozhodne me litovat nemusis, ani te nemusi zajimat muj zivot, ani o tvoji litost nestojim, postavila jsi se do spravne rady, fakt. smilies/grin.gif
květen 15, 2009 08:51
VIVAT MARION!!! : Kamila
smilies/grin.gif
květen 15, 2009 08:55
Už se perou!!!! : Sinix
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 15, 2009 08:57
jéjé: : kordulinka
anonymita svádí k různým postojům! Krásné rozuzlení napsala K K! a dokonce je to k tématu! hurá! moc hezky to rozebrala, skoro jako v manželské poradně, tam jsem byla několikrát taky zajímavá zkušenost!
květen 15, 2009 09:06
NČ : kordulinka
zdravím úředního šimla! je tady najednou veselo,co? blíží se DPH musím pracovat! ách jé!
květen 15, 2009 09:09
Kordul, též zdravím : NČ
Já zase právě exceluju.
květen 15, 2009 09:12
NČ : kordulinka
to jako, že pracuješ v EXELU??? holky se tady skoro perou, nechceš za nimi do báta?
květen 15, 2009 09:14
Jo, to jako tak já exceluju : NČ
Proč bych za nima? Se bavim jak v dívadle :-) Jednoho taky potěší, že za hulváta a urážeče už nejni sám.
květen 15, 2009 09:22
Uf : David X
Ještěže Marion není chlap, to bysme to všichni zase od Aleny schytali ...
květen 15, 2009 09:46
davide, : mura1
a jak vis, ze marion neni chlap? vono helga byla chlap a milenka taky, takze marion je mozna do party smilies/grin.gif pokud to neni samotna milenka. i na tu by to docela sedlo, a interpunkcni znamenka psat umel(a) smilies/grin.gif
květen 15, 2009 09:59
Marion : Dáša
Marion, jsem na Kudlance nová a mohu říct, že co mě překvapilo oproti diskusnímu serveru, na kterém jsem byla zdomácněná je to, že tady nejsou hulváti. Prosím vás, neberte mi ten dojem. Protože to, jak jste se vyjádřila 14, 2009 22:57, to je opravdu hrubé. A hlavně je to blbé, protože kdo má argumenty, ten argumentuje, kdo je nemá, ten je sprostý a snaží se tím zakrýt svoji neschopnost slušně se bavit. A pokud se týče vašeho příspěvku květen 15, 2009 08:51, jste opravdu chudinka a je mi vás líto. Se svojí povahou musíte mít opravdu těžký život.
Vím, že tady na Kudlance je tykání běžné, ale jsem zvyklá si tykat jen s lidmi, kterých si mohu vážit. A k těm vy nepatříte.
květen 15, 2009 10:08
Dášo, vždyť se tou Marion jen bav, : Myška
A neber ji tak vážně.
květen 15, 2009 10:11
Dáša ..... : MARION
jsi chudinka a je mi te lito. Se svoji povahou musis mit opravdu tezky zivot. Ja vykam jen lidem, kterych si vazim, ty k nim rozhodne nepatris a vyjadruj se laskave k problemu s potratem, na to ja jsem svuj nazor napsala, ale ty radeji miris na jiny cil, jenze jsi se nestrefila, chudinko.
květen 15, 2009 10:18
he he : karl
MARION - naše čokoládová hvězda smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif pardon to mě jen ulítlo
květen 15, 2009 10:35
a netykej, babo : mura1
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 15, 2009 10:35
.. : kolemjdoucí
zdá se, že Daniela bude muset opět zapátrat v hloubi redakčního systému ze které že to adresy nám přichází tohle milé diskuzní obohacení.

p.s. tyto znaky opište: brrdo smilies/grin.gif
květen 15, 2009 10:36
a netykej babo muro1 : MARION
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 15, 2009 10:39
... : karl
zřejmě marion neusnesla, že jí zrušili páteční a nedělní MEGAkoncert EVY A VAŠKA, potřebovala to jen někde ventilovat
květen 15, 2009 10:40
kolemjdoucí ..... : MARION
jestli jsi si nevsimnul, tak jen vracim pouzite slava hvezdam, nelibi se Ti to?
květen 15, 2009 10:41
karl..... : MARION
a co tady ventilujes ty?
květen 15, 2009 10:44
Marion : KK
problém UŽ bohužel není s potratem (ten je jaksi pořešen), problém je se vztahem po něm. Na ten máš názor jaký?
květen 15, 2009 10:46
..: : kordulinka
jé to DPH mi jde od ruky při tom dívadle! Víš Sašenko, to máš jen tak pro zasmání, aby Ti nebylo tak těžko a přišla jsi opravdu na jiné myšlenky. Vidíš to sama, jak jsou lidi různí, můj bratr říká, že se dělí na dva tábory blbý a pitomí, tak si vyber!
Mohla by jsi nám opět napsat jak se Vám to s Igorem vyvinulo dál, co Ty na to?
květen 15, 2009 10:47
.......kordulinka : MARION
tak to jsi pekne rozsvitila s temi tabory smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 10:56
.....KK : MARION
k Tvemu poslednimu prispevku snad neni treba dalsich nazoru.
květen 15, 2009 10:58
tedy, to je síla... : ivanka
Milá Marion, jsi tu - alespoň co se týká psaní - nová. Hele, nikdo ti tu nic neudělal, kdežto ty jsi začala psát opravdu nehezky, abych se vyjádřila slušně.
Prosím tě, co ti kdo kolem tebe nebo tady udělal?
Víš, tady jsou všichni vlastně kamarádi, diskutujem, hádáme se, ale je to všechno v určité míře, takže pokud někdo z té zavedené zdejší slušnosti vybočuje, je to špatný.
Takže Marion, zkus se k nám chovat slušně, bude to prima, bude nás tu o jednu víc. Ale - jestli tě to nebaví, tak prostě raději nepiš, ano?
květen 15, 2009 11:02
to je tedy sila, Ivanko : MARION
mne nemusis psat, jak se tady diskutuje, chodim se denne a ani jsi si toho nevsimla a nepoucuj me, jak se mam chovat, protoze se chovam uplne stejne, jako vsechny perly, co se do me pustily, to si uvedom i ty.
květen 15, 2009 11:06
MARION : Treperenda
bla bla bla
květen 15, 2009 11:17
Marion, pokud sem nenapíšeš, : ivanka
tak si toho pochopitelně nikdo všimnout nemůže, poučovat tě nechci, já tě jen slušně požádala, ok, tak tě tedy prosím - nekaž tu to hezký ovzduší, ano?
květen 15, 2009 11:18
....Treperenda : MARION
mas pravdu!!!
květen 15, 2009 11:19
karl : Dáša
Ty nepapáš čokoládku? Ale to je Orion.
květen 15, 2009 11:20
Myška : Dáša
Máš pravdu.
květen 15, 2009 11:21
.. : kordulinka
v neděli jsem pekla koblížky pro děti- hi hi, je jednomu 22 a druhému 24! no a vystříkl mi olej na ručičku, popálila jsem si nárt ruky celý, tedy lidičky to tak strašně bolelo, že jsem močila ruku asi 3 hodiny ve studené vodě, kterou jsem pravidelně vyměňovala, protože byla za chvíli taky horká! prostě na té popálenině je krásně vidět jak ten olej stékal a jsou tam i kapičky.
Tuhle mě v obchodě zastavila jedna mladá slečna a obdivovala mojí spálenou ruku, jakýže to mám krásný tetování. Opravdu jsem se v tu chvíli upřimě zasmála! ...
to jen tak mimo mísu!
protože to furt bolí, když ťukám a ťukám celý den do blbý klávesnice!
květen 15, 2009 11:24
jééé : Kamila
muro, tos mi připomněla, že tu milenka už dlouho nebyla. To je hrozná škoda, kdepak asi je? Milenko, jestli na Kudlu ještě někdy chodíš, nechceš tu hodit něco do placu? Speciálně do týhle diskuze by se to šiklo!
květen 15, 2009 11:25
hele, Ivanko : MARION
nemas zapotrebi se se mnou dohadovat, protoze me neznas. Nechci, abys me o neco prosila, ja Te chapu, ale pochop i Ty me, ze si nenecham od nikoho, rozumis, od nikoho libit nejake slaboduche vypady, ktere jsem jmenovanym vratila zpatky. Krome Mysky a Sipika se snazily utocit na me, prvni byla slavna Vodomerka.
květen 15, 2009 11:28
... : bb
tu to žije, sud kulatý, rys tu pije
květen 15, 2009 11:32
...: : orion
a nemáš pravdu!
květen 15, 2009 11:36
MÁRION : karl
já tady prosím ventiluju jen králiky. Podávám report na Moravě prší.
květen 15, 2009 11:40
jé, králičí královna... Kárl, : ivanka
teď je doba králičích miminek, žejo? Kolik jich máte? My jsme kdysi mívali až 60 kousků, to byla síla to ukrmit... Vstávalo se brzo, nasekat trávu... pak ze školy znova, a večer čistit kotce, uf, to byla dřina!
květen 15, 2009 11:46
dani : mura1
dloubni do strev a ukoj nasi zvedavost. ja tipuju:
a/ marion je chlap
b/ marion je chlap, byvaly navstevnik kudlanky (treba ateo?)
c/ marion je chlap a milenka
d/ marion je chlap a helga
e/ marion je chlap, milenka a helga
f/ marion je stana
g/ marion je pravidelny navstevnik kudlanky bezne pisici pod jinym nickem
h/ marion je motyl, marion je vcela - tak to asi ne, to byla manon...
květen 15, 2009 11:51
poslušně hlásím : karl
stav králikárna kotec č.1: 6 kousků, měsíčňátek
kotec č.2: asi 5 kousků, teprve v neděli narozených, pěkně vypasených
kotec č.3: smutně dupající samec
kotec č.4: morče - mužského pohlaví - Eliška
mražák : 1 celý, nachystaný na nedělní svíčkovou
květen 15, 2009 11:58
dodatek : karl
taky zdravím - pojďme klikat, at´je dvoustý příspěvek!!! Bude výhra?
květen 15, 2009 12:00
karl : Kamila
co takhle fotka kotce číslo dvě, nebyla by? Ráda bych viděla těch pět kousků smilies/grin.gif
květen 15, 2009 12:02
taky hlasim : mura1
budka c. 2 - 2 vejce a 1 agresivni mura (stav ve stredu vecer)
květen 15, 2009 12:02
... : karl
milá můro, tvoje příspěvky mě natolik inspirovaly, že jsem se dala do vyhledávání inzerátů o prodejích papoušků. Cena mě ovšem dostala. Já bych toho ptáka chtěla. Jako dalšího člena rodiny. Napíšeš zase nějakej příspěvek brzo, že jo. prosím.
fotky budou, okamžiky králíčího štěstí zachytím o tomto víkendu.
květen 15, 2009 12:07
karl, to je supeeeer! Nafoť, napiš, bude to báječný, : d@niela
kuálíčátka sme tu eště neměly!!! No, snad už tu bude i Puntíkatá, ta ti pak na ně určitě složí i opěvný ódy!

květen 15, 2009 12:15
můrinko, vzpomínám na tu tvou zoologickou mixnutou dětským vzdělávacím ústavem a katalogem bydlení, : d@niela
.
a to ani nemluvím o té přenádherné zahrádce...
Až bude zas o něco lépejeji, asi tě přepadnu, abych si potěšila svá voka...


květen 15, 2009 12:26
..jé : kordulinka
to je ale krása! Díky díky, hned je mi líp! zásah v pravou chvíli, zdravím a přeji moc krásný den!
a já chci vyfotit kotec č. 3 !!!
květen 15, 2009 12:29
mimo temy : Sipik
Zeny, ked predycham a budem si ista, ze je Ninka OK, tak Vam napisem nieco k nasmu zdravotnictvu. A aj k Vasmu, lebo je to taka pre mna sokujuca vec, ze este musim chvilu predychavat, kym to hodim do placu.
Dani Tebe sa zverim prvej ;-)

květen 15, 2009 12:39
dani : mura1
prepadni. ruze za chvili pokvetou zas, ale pradelna je uz zbourana smilies/smiley.gif
koneckoncu, v lete muzem udelat i nejakej kudlanci zahradni slet u nas
květen 15, 2009 12:48
A dostane každá účastnice sletu : Míša šíša
mluvícího papouška? smilies/grin.gif
květen 15, 2009 12:49
miso : mura1
ne, ale smi se nechat vod mluviciho papouska kousnout smilies/grin.gif
květen 15, 2009 12:53
Super, : Míša šíša
zamlouvám si klovnutí od Můrinky, žaky přenechám jiným. smilies/grin.gif
květen 15, 2009 12:58
Marion,ty jsi CHLAP !! : Layla1
To jsem v rychlosti prelitla nenapise zenska!!
Nejsi nahodou nastvany Igor???
květen 15, 2009 13:12
No já si říkala, : saffron
190 příspěvků do diskuse, to asi došlo k nějaké renesanci tématu a ono jo..zbloudilá střela se vrací, jak vidím, tak to zas budou chvilku Žhavé výstřely do diskutujícího kudlanstva..díl 568 smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 15, 2009 13:20
... : karl
nebyla náhodou Marion milá Robina Hůda?
květen 15, 2009 13:29
Tak jsem se vrátila a nestačím se divit, jak se tu krásně rozjela diskuze... : Vodoměrka
Karl, už se těším na králíky... právě jsem byla za kamarádkou, koupili dětem trpasličího králíčka... ale asi mají nějakou úrodnou trávu či co, z králíčka trpaslíčka je obr, co se nevejde málem na pekáč... a to prý za něho dali ve zverexu dvěstěpadesát korun... to jsou dneska králíci, co? Von si normálně dovolil vyrůst... smilies/wink.gif

Danielko, docela by mě zajímalo, jestli je Marion Igor či Alena-Helga, milenka to zajisté nebude, ta měla šmrnc a nadhled... smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
květen 15, 2009 14:23
Karl!, Karl! : d@niela
dodávka speciálně pro tebe:

Paní jede taxikem a pak zjisti, ze nema na zaplaceni. Ridic vztekle zabouchne dvere, prida plyn a odveze ji k lesu. Tam rozprostre plachtu a zenska rika: Jezisi, co chcete delat? Ja mam doma tri deti ! A ridic na to: ja mam doma sedesat kraliku, tak nekecej a trhej ! Ale jenom jetel !



květen 15, 2009 14:46
... : karl
ten teda byl, dám ho dál k dobru smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 15, 2009 14:49
Marion je sice asi fanatická trubka, ale má pravdu : jar
přesněji, část pravdy. Potrat je vždy zabití vlastního dítěte, které se mohlo narodit - to se prostě nedá popřít. Ta představa, že jsem zabila své vlastní dítě, pak některé trápí docela dlouho. Samozřejmě taky, ta holka jednoznačně dala přednost pohodlnosti a kariéře před životem dítěte - nejdřív byla pohodlná si urovnat své vztahy/nevztahy a chtěla těžit jen to příjemné, pak se jí nechtělo obětovat část svého vlastního života. Nicméně, aby bylo jasno, být já v její situaci (samo bych musel být žena), udělám asi to samé - ale aspoň se pak netvářím, že jsem všechno zvládla a jsem bez viny. Sám jsem se svou partnerkou jeden potrat měl (vyvolaný zdravotními důvody, ale i z neopatrnosti) a přesto to bylo nějaký čas těžké - a nějakou vlastní vinu jsem našel. Takže můj pohled na věc - netrestat se za to, ale ani se nevykrucovat, a hlavně vyvodit proboha nějaké důsledky.
květen 15, 2009 14:59
jar : Dáša
Pohled na to, jestli interrupce je nebo není zabití, je osobní záležitostí každého. Já s tímto názorem nesouhlasím, ale tím se ti jej, samozřejmě , nesnažím vyvrátit. Napsal/a jsi
"Ta představa, že jsem zabila své vlastní dítě, pak některé trápí docela dlouho." Ano, zvlášť pokud jim někdo neustále vtlouká do hlavy, že se zachovaly špatně. A to by se mělo trestat a velmi přísně. Počínaje tím blbem, co vyzpěvoval žalmy v Brně u nemocnice a konče lidmi, kteří kdysi byli schopni pouštět ženám po interrupci H. Vondráčkovou nazpívanou píseň Dvě malá křídla tu nejsou. Žena, která se rozhodne pro interrupci je přesvědčená, že se nejedná o o vraždu, ale o interrupci. Ví, proč to dělá. Nemluvím teď o ženských, které používají interrupci místo antikoncepce. Žádná antikoncepce není zcela dokonalá a ani člověk není dokonalý. Žena tedy po určitém ne snadném rozhodování dojde k závěru, že nenastala doba k tomu, aby měla dítě, protože nejsou vytvořeny podmínky, aby se o to dítě mohla starat a vytvořit mu hezké dětství. A potom to začíná - milenec, který se najednou vzpamatuje a je přesvědčený, že by byl ideálním otcem /i když zatím jen prohlašoval, že ještě nechce dítě/, její okolí, které jí otlouká o hlavu tu blbost se zabitím dítěte, prostě lidé, kteří mají nejen tu drzost osobovat si právo na rozhodovat za ni, ale zároveň ji k naplnění svých představ psychicky nutit. Žena, která se rozhodne sama, svoje rozhodnutí zrealizuje a žije dál ví, že jiná možnost nebyla. A je to jen její okolí, které ji stále nutí, aby se ke svému rozhodnutí vracela, aby toho litovala, které jí dává najevo, že když nebude patřičně litovat svého činu, tak je nějaká méněcenná. Tady jsme měly diskutovat o tom, jestli měl Igor nějaká práva, jestli byla povinna se s ním radit, eventuálně o mužově právu či neprávu lézt ženě bez jejího vědomí do kabelky. V mém případě je to jednoduché. Manžel odmítá do mé kabelky jít i v případě, že jej o to požádám, protože v tom "pořádku", který tam mám nic nenajde. Prosím, respektujme fakt, že se to stalo a nechme Sašu žít. Tím, že jí někdo bude omílat vraždu dítěte neřešíme ani původní spor ani jí v této situaci nepomáháme. Určitě se rozhodla tak, jak to za dané situace považovala za nejlepší a žádný z nás nemá právo jí něco vyčítat
květen 15, 2009 16:00
Dášo : mia
Máš pravdu a kromě toho si myslím,že pokud ji nezajímal názor otce dítěte,těžko ji budou zajímat názory pro ni zcela cizích lidí na tuto věc.a ted to nemyslím nijak hanlivě.
květen 15, 2009 16:13
jooo : Kamila
sem dvoustá, co sem vyhrála? smilies/grin.gif
květen 15, 2009 16:16
tss, to je toho... : kolemjdoucí

květen 15, 2009 16:39
Re: Dáša : jar
neřeším, co se stalo v tomhle konkrétním vztahu - neznám je. Řeším jen jakousi virtuální situaci. Ale naše názory (ať už jsou jakékoli) mohou zúčastněné zajímat - a nebo mohou zajímat někoho, kdo se ocitne v podobné situaci. A nemusí to být vždycky jen příjemné počtení. Sám osobně se snažím tyto situace řešit co nejpříměji - svá fyzická zranění si člověk také nemá drásat, nebo naopak si je pěstovat, nebo skrývat je - má si je uvědomit, vyčistit, uzdravit a jít dál. Mě Saša (ani Igor) nezajímá, neznám ji - může to být jak neviná oběť, tak skutečný parchant - ale kdo z nás to ví jistě? Ve svých příspěvcích popisuji svůj postoj k určité situaci, nic více - nikoho netrestám, nikoho nenapravuji. Nelze předpokládat, že nám naše rozhodnutí ostatní "posvětí", nebo ho alespoň budou (názorově) tolerovat - to je bláhová představa. Nejjednoduší způsob, jak se vyrovnat s názory ostatních, je nečíst je. Ostatně, vyjádřil jsem se jen jednou (k danému tématu - interupci) a tím končím - proč se opakovat? Koho to zajímá, přečte si to, koho ne, nepřečte.
květen 15, 2009 16:49
a nemluvil jsem o vraždě : jar
ale o zabití - to snad dokládá můj celkem neutrální postoj. Za vraždu to nepovažuji. Ale už dost - přeju do budoucna všem šťastnější vývoj jejich životů.
květen 15, 2009 16:55
jaro : Iris
určitě nejsi se svým názorem osamocen, já s Tebou například nejsem ve při smilies/wink.gif
Trochu se to rozkošatělo, což svědčí o závažnosti tématu a různém přístupu, fakt je to tu bohaté na odlišné názory.
Marion zvolila holt na Kudlanku nezvyklou a příkrou formu.
Nebuď smutný, tady už nic nevymyslíme,řečeno bylo snad od každého postoje dost.
Ale nakonec si rozumíme, ahoj smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 17:42
Je mi tu z toho dnes nějak smutno... : Ivča
závist?"slavná Vodoměrka" - kdo ji oslavuje?To že tu má kamarádky a příznivce o něčem svědčí,dle mého jistě ne o slávě....škodolibost?
Eva je shazovaná za to,že chtěla pomoct týrané ženské???Co na tom,že se z ní vyklubala Helga...Jedinečnost Kudlanky je v tom,že je vždy připravená pomoct,že tu sice čas od času zazní tvrdé věci,ale účastníci diskusí se navzájem respektují...fujtajbl.Někdo sem denně chodí,ale poučení si z toho pro svůj život nevzal žádné...
květen 15, 2009 18:10
Ivčo : mia
Je tu od těch velikonoc pořád ten chlap.To přece poznáš pod kterými nicky ne?Co z toho má za potěšení těžko říct.Kdyby otevřeně napsal jsem ten a ten,řešíte tu občas blbiny tak to beru na férovku, dobrý.Ale tohle se mi taky nelíbí. smilies/cry.gif
květen 15, 2009 18:25
mia : Ivča
jo,takový ten hrdina,co se tady načne a pak se jde v davu vyřvat anonymně na fotbal... smilies/wink.gif
květen 15, 2009 18:30
Ivčo, Mio : Iris
my tu nemusíme být smutné, dokázaly jsme si, že držíme spolu, dokázala se odlišnost téhle osoby od nás ostatních - nechci, aby to znělo jako vyvyšování. Myslím tím od nás pravověrných kudlanek, snad se mezi ně mohu i po tak krátké době počítat. A myslím, že nás to naopak může semknout.

S tím fotbalem Ivčo jsi mi připomněla nedávný článek z jednoho ezoterického časopisu - no čtu je, snad nejsem sama. Má podtitulek "opatrní jako hadi, mírní jako holubice" - je to něco z bible. Opatrnost hadů je v tom, že jakmile ucítí vibraci kroků, ihned se skryjí.Opatrnost lidí je v tom, že se vyhýbá agresivitou nabitým lidem. Takoví (stále cituji) plni zuřivosti hledají objekt vybití. Názorná je agresivita u tzv. fotbalových fanoušků. Sport je prakticky nezajímá, jedou se jen někam vybít. Potřebují vybít nenávist v duši, jedno na kom.

A druhé doporučení, být mirný jako holubice? To znamená, že když se přece jen duchovní člověk nemůže vyhnout kontaktu s obsedlým (ten výraz je použit opravdu), mírností mu nedá záminku k propuknutí jeho zuřivosti na plné pecky.jen by se mu nahrávalo.

No v době anonymních virtuálních potyček se někdy ti "obsedlí" dovedou vyjadřovat dost hustě, ale sem tak často nechodí.My se nedáme smilies/wink.gif
A myslíte opravdu, že jde stále o jednu osobu? Tak daleko já až domyslet neumím, to by bylo strašidelné.Nevěřím tomu. Ahojte holky
květen 15, 2009 18:56
kordulinka : Dáša
Mám pro takové případy doma aloe gel. Dá se koupit různě, já jej sháním přes WHC, ale určitě se sežene jinde. Natřít, zabalit - hned po spálení. Nádherně chladí a dodává nějaké živiny.
květen 15, 2009 19:51
zdravim vsechny... : Klaudie-jejdamane nejsem prihlasena
...dlouho jsem tady nebyla...dnes jsem si vzpomnela na Kudlanku....tak procitam...a ejhle, dalsi nick napadne pripominajici helgu...
Chci vas jenom pozdravit..uz skoro mesic pobyvam v Thajsku... budete-li chtit pokusim se vyplodit neco pisemneho...ale hlavne nahraju fotky smilies/smiley.gif.
Cas tady ubiha pomaleji...v klidu....sviti slunicko...a vsichni Thajci se stale usmivaji. Kdyz se nejaky cizinec zapomene a zacne prudit...Thajec pohodi hlavou...a v puli vety cizince ignoruje a odchazi....A MYSLI SI SVOJE....
...nebylo by spatne, kdybychom se takhle chovali ke vsem helgam, marion...apod.
Preji pekny den.
-Klaudie-
květen 15, 2009 20:06
Klaudie, určitě - foť a koukej se kolem a piš.. : ivanka
To bude nádhera, provedeš nás Thajskem!!!
Už se moc těším!!!
květen 15, 2009 20:19
Iris : MARION

květen 15, 2009 20:20
Iris : Ivča
to jsou schválně kosatce-irísky? smilies/wink.gif
květen 15, 2009 20:24
jé, moc hezký, Marion, : d@niela
seš frajerka, že se ti to hned povedlo vložit!
krásný kytičky!
květen 15, 2009 20:36
A K l a u d i e - : d@niela
stopro foť, piš, už se moc těšíme!!! Doufám, že tam nejsou Thajci jen v takovémhle vytržení ... smilies/grin.gif

................................
květen 15, 2009 20:39
... : Sandra.
no fuj, Daní, tos tomu tedy tady dnes dala tečku:-)
květen 15, 2009 20:54
Marion : Iris
ty jsou pro mně? Jsou krásný smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif
No jo, irisky, ještě kdybych je dovedla ve těch barvách někdy vypěstovat, mám pořád jen žluté a žluté a žluté...A to jich má být kolem 280 druhů smilies/smiley.gif smilies/wink.gif
Ahoj smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 20:57
Dani : mia
ten má oči v sloup,jak když je už fakt v posledním tažení smilies/cheesy.gifV listopadu jsem si opařila nohu a při kontrole na chirurgii tam přivedli chlapa,koukal mu svářecí drát z hlavy jak anténa,vůbec mu netekla krev,smál se,ale pak mu po zákroku bylo asi jako tomuhle na obrázku.
květen 15, 2009 20:59
Iris, : Vodoměrka
my máme na zahradě fialové se žlutou housenkou... smilies/wink.gif
květen 15, 2009 20:59
Ivčo : Iris
to poslala Marion.
Já mám kosatce ale strašně ráda, jednou jsme o tom povídaly s Alenou puntíkem a ona poslala seznam všech těch více jak dvouset druhů, jsou to neuvěřitelný varianty a mají neuvěřitelný jména.
Ještě, že je můžu spatřit alespoň na inernetu, když už sama nedovedu jiné, než žluté.Ono nějak záleží na složení půdy nebo co, já jsme mičurinec k pohledání smilies/wink.gif smilies/wink.gif
Ahoj
květen 15, 2009 21:02
Karl, něco pro tebe... : Vodoměrka

květen 15, 2009 21:03
Vodoměrko : Iris
takové ty sytě fialové? Na tom obrázku vpravo dole? Ty jsou nádherné,někdo má obrovské celé modré nebo fialové, ale s tou žlutou housenkou je to výrazná kombinace.No mám je ještě na zahradě zavřené, ale nečekám zázrak.smilies/wink.gif Budou zase žluté smilies/wink.gif smilies/wink.gifKdyby alespoň s modrou housenkou smilies/wink.gif
Ten bobek na obrázku je ilustrační nebo Tvůj? smilies/wink.gif smilies/wink.gif Hned bych si ho pomačkala.
Ahoj smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 21:14
Jo, přesnět : Vodoměrka
ty, na tom obrázku vpravo dole... krásně fialové se žlutou housenkou...
květen 15, 2009 21:18
No Vodoměrko, : Iris
řekla bych si o jejich klony, nebo čím se to rozmnožuje, ale stejně by u nás zežloutly. Tak mi je alespoň vyfoť a pošli, jo ?
Chceš moje žluté? smilies/grin.gif smilies/grin.gif

květen 15, 2009 21:32
Klaudie : Iris
psalas, že se všichni Thajci usmívají. Tomuhle na obrázku tedy ten úsměv trochu znehybněl smilies/cheesy.gif
To je nějaký obřad nebo rituál? Vlastně to ví Daniela.
Tak nám alespoň nafoť nějaké ty s hubou od ucha k uchu a neprošpikované smilies/cheesy.gif
Ahoj
květen 15, 2009 21:37
Milá Ivčo, díky, ale výskyt : Eva
těžce pavlačových diskutérů nebo diskutérů z Jedové chýše je statisticky nevyhnutný a nemůže se vyhnout ani Kudlance smilies/wink.gif
Představa, že pomoc týraným, šikanovaným atd. někdo dělá kvůli poplácávání na ramenou, kvůli uznání, je úplně zcestná. Jdeš do toho s plným vědomím, že získáš cokoliv jiného ( i dost nechtěného), než uznání tohoto světa! smilies/wink.gif
A nebudu se opakovat, získala jsem imaginárním řešením případu úzký kontakt na Bílý kruh bezpečí, který se slibně rozvíjí.
Celý život pozoruji, je mi 47 let a ještě nikdy jsem nepřestala studovat, což je životní styl, který mnozí nechápou a mají na svůj názor plné právo, nicméně úplně stejné právo na volbu stylu svého života mám i já. Nikoho tím sebeméně neomezuji, nenadřazuji se, protože paradoxním výsledkem toho všeho je, že úplně ztratíš těžce černobílé vidění světa a prohloubí se laskavost vůči posuzování činů druhých lidí.
Takže, už jsem zvyklá, že budu občas terčem, nicméně mne to nemůže odradit od základního směru, pouze od některých lidí smilies/wink.gif
květen 16, 2009 11:13
Evo : Iris
jsem ráda, že tu jsi, necítím se sama.
Jsme ještě s Ivčou a někdy miou takové víkendové stálice. V tuto chvíli ale nic nenapíšu, jsem nějak zase "down", psala jsem to Krakonošovi u Marie Terezie, takže Tě alespoň zdravím, prožij hezky víkend. Já možná zajedu na jeden kostelní varhanní koncert zajímavý tím, že ten kostel je téměř nefunkční, rozebraný, zavřený, vesnice kolem něj neexistuje a tak se stává jen terčem útoků zlodějů střech a okapů. Jsem zvědavá, jaké to bude a třeba mě to nabudí, možná to dám "k nám".

Omlouvám se, k tématu zde to není.
Evi ahoj.
květen 16, 2009 11:41
Iris, : Ivča
mně to došlo,že nebyly od tebe,ale pro tebe,až jsem to poslala...Já si na tu svou zahrádečku před týdnem nasadila modrofialové,tak jsem zvědavá,jestli půjdou...a jsem si jistá,že nezežloutnou!!! smilies/wink.gif
květen 16, 2009 20:30
Evi : Ivča
je mi sice o 9 míň než tobě,ale studuju taky pořád furt pryč... smilies/wink.gifA baví mě to...A vážím si lidí jako jsi ty.Co jsou ochotní nejen žvanit,ale něco konkrétního udělat. smilies/smiley.gif
květen 16, 2009 20:33
Vodoměrko, : Ivča
to s tím králíkem se stalo i kamarádce.Koupila dětem trpaslíčka a k tomu nějaký výživný granule.Takže trpaslíček má rozměry na hodně velkej pekáč... smilies/grin.gifPochopitelně,že ale ze světa sejde stářím... smilies/wink.gif
květen 16, 2009 20:34
Ivčo sláva, : Iris
už ses vrátila, byl hezký den?
Pokud jde o kosatce, jsem přesvědčená, že ti zežloutnou smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif Dej mi vědět, jo?
smilies/wink.gifMyslím, že k tématu Igora a Saši tu nikdo nic nechce říkat, pokud jo, tak s těmi kytkami a králíčky odejdeme, viď? smilies/wink.gif Zatím ahoj

květen 16, 2009 20:48
Ahojky Kosatče, : Ivča
měla jsem dnes náročný den.Tatínek se konečně rozkýval k tomu,že mi na zahrádce udělá skleník.Tak dnes budoval,já ho obskakovala,pak vezla domů.Nafasovala jsem rajčata a asi 30 jahod.Takže hned po návratu jsem ve skleníku založila záhon na rajčata,hned vedle venku záhon jahod,dřela jsem jak čert,ale mám to. smilies/cheesy.gifPak mi přišel hodný pan domovník něco doma vyspravit a večeři jsem klukům chystala až v osm...hlady neumřeli. smilies/wink.gifA co ty,jaký byl den?Je ti trochu líp?
květen 16, 2009 20:54
Milá Evo : Iris
jsem ve stavu, kdy si myslím (snad dočasně), že ti s tím černobílým viděním světa to maji na světě snad jednodušší či co.
Neříkám, že jsou na tom lépe.. smilies/undecided.gif

I já se nechám vždycky zaujmout každým problémem každého, kdo za mnou přijde. Už jsem se spálila, nejednou, ale udělám to zas. Ale někteří lidé jsou upíři, to víš sama. A už jsem párkrát přišla o spoustu krve, Ty nepochybně také.Ale nelaskavá být nedovedeš, ani to nezkoušej.
Příště do toho půjdeš zase s plným nasazením a třeba někomu hodně potřebnému včas a úplně nejlépe pomůžeš.
Ani ať Tě nenapadne být malověrná a cítit se terčem posměchu nebo nepochopení těch černobílých.
Ahoj I.
květen 16, 2009 20:56
Ivčo, Evo : Iris
byla jsem na tom varhanním koncertu v tom nepoužívaném 700 let starém kostele. Ač rodačka, byla jsem v něm poprvé - je to jediný pozůstatek vesnice, která musela být za totáče zničena ve vyšším zájmu - mělo tu být popílkoviště či jak se to jmenuje. Díky revoluci se to nekonalo, vesnice ale jakoby nikdy nebyla a kostel ze hřbitovem je zarostlý jako v pohádce o Růžence. Teď se tam posekala tráva, odstranili závoru a v tom kostele uspořádali koncert k poctě sv. Mikuláše (název tohoto kostela). Na varhany hrál pan Vl. Roubal a legendu o Mikulášovi přednesl herec Vl. Matějček.

Holky - prázný poničený kostel, vymlácenými okny svítilo sluníčko a foukal vítr, do nádherné hudby a krásného slova zpívali kosáci. Pan Roubal dotáhl varhany, které napojené na techniku hrály jako živé, fakt jsem se pak musela jít nahoru podívat, na co to vyluzoval.
K tomu duch místa a můj společník, nelepší přítel ze všech možných, historik a vševěd mi ukazoval na kostele kameny, které tam kdosi nastrkal ve 12 století a původní dveře a oblouky a jiné vychytávky, kterých bych si nikdy, já ostuda nevšimla, kdybych k tomu neměla půjčené oči nadšence.
Pak jsme odjeli, zamkli za sebou dveře kostela, bránu i závoru a kostel nechali dalšímu osamění.Snad ne na dalších 700 let. Mám hezky na duši.
Omluvte moji obšírnost, bylo to krásné.

No Ivčo, a na zahrádku budu muset (ráda) zítra, protože i jám mám spoustu sazeniček a kytek, které neprodleně potřebují do země. Ty jsi pracantka, nebolí tě záda?
květen 16, 2009 21:12
Iris, : Ivča
jsem ráda,že jsi měla hezký den.Nebolí mě záda,bolí mě celý člověk,ale tak nějak hezky,smysluplně...Iris,dnes už končím,pa a dobrou noc.Ať se ti rostlinky zítra uchytí. smilies/smiley.gif
květen 16, 2009 21:20
Ivčo upracovaná : Iris
smilies/smiley.gif..máš dost, to je nejlepší uspávadlo smilies/smiley.gif
Tak dobou noc díky smilies/smiley.gif
květen 16, 2009 21:22
Páteční dopoledne : NČ
se tady teda mimořádně výtečně vydařilo díky tej osobě Marion :-))))))))))))
květen 18, 2009 06:11
já pořád nechápu : alena pun
jak to myslel, když říkal, žes ho vynechala z rozhodování. To on u té soulože nebyl, nebo co? A jestliže nebyl, proč si on sám nedával pozor....existují například kondomy. Jestliže tedy nechal všechno na tobě, proč mu najednou vadí, že chceš situaci řešit zase jen ty a podle svého? Moh být rád, že má "ušetřenou práci".
květen 20, 2009 00:24
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]