O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

BÁJEČNÁ MARIE NAŠICH DĚJIN PDF Tisk E-mail
Úterý, 12 květen 2009

Bylo by jí dnes dvěstě devadesát dva let, kdyby... ano, kdyby bylo možné tak dlouho žít. Zemřela však v pouhých třiašedesáti. Ovšem její život stál za to. Život jedné význačné Marušky. I když takhle jí asi nikdo nikdy neřekl, té, která byla už v den svého narození - 13. května 1717 - u křtu pojmenována jako Marie Terezie Walburga Amálie Kristýna.

 

 

 

 

 

 

Byla jedinou vládnoucí ženou na českém trůně.

 

      Vychovávali ji jezuité, kteří ji učili hlavně náboženství, dějinám, latině, francouzštině a němčině. A ještě kreslení, tanci a hudbě. Krásně zpívala, tančila i hrála divadlo. Se svým budoucím manželem, Františkem I., se poprvé viděla ve svých šesti - a jemu bylo v té době patnáct.  Ale láska to prý byla veliká a oboustranná už od prvních chvil. Vzali se v jejích devatenácti. Na líbánky odjeli do Mariazell, kde si nechali požehnat velkou rodinu, což se jim také povedlo - Marie Terezie postupně porodila šestnáct dětí.

 

 

 

.
.

     Žili spolu šťastně a spokojeně celých dlouhých devětadvacet let. Když pak manžel zemřel, Marie Terezie  jeho ztrátou velmi trpěla a vlastně se ze smutku do své smrti nevzpamatovala. Od dalšího dne chodila až do své smrti v černém. Všechny své šperky a jiné oblečení rozdala pak dcerám. František I. po sobě zanechal obrovských 18 miliónů zlatých a dvě sídla v Čechách. Pomocí 12 miliónů pak umořila Marie Terezie státní dluh, zbytek si nechala pro zaopatření početné rodiny (měla tehdy jedenáct dětí, oněch pět postupem let zemřelo). Pak se, v oněch třiašedesáti, nachladila na lovu bažantů a 29. listopadu 1780 zemřela.

 

 

 

 

     Marie Terezie, známá také jako „císařovna Marie Terezie", často označovaná jako Matka dvou císařů, byla arcivévodkyní rakouskou, královnou uherskou a českou, vévodkyní parmskou. Po nástupu na rakouský trůn převzala habsburskou monarchii v zaostalém stavu. Reformy, které uskutečnila, zasáhly do státní správy, soudnictví, armády, finanční sféry, školství, do chudinské péče i do církevních otázek. Panovnice usilovala nejen o posílení státu, ale i o zlepšení situace poddaných. Podporovala rozvoj řemesel, průmyslu a obchodu. Vydala nový trestní zákoník, jímž odňala vrchnostem trestní pravomoci, uskutečnila školskou reformu. V českých zemích zavedla v roce 1774 povinnou školní docházku.

 

    Zanechala po sobě, až na Slezsko a získanou část Bavorska, neporušené Rakousko z dob vlády jejího otce a dále sedm potomků na sedmi evropských trůnech.

 

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (33)add feed
Že já blbec jsem se neučil dějepis s láskou... : strejda
Pouze na známku. Teď, s odstupem doby si říkám, jak to bylo všechno zajímavé. Všechny ty detaily. Letopočty vem čert, ty se člověk naučí zpaměti, ale všechna ta omáčka kolem. Ono však záleží hodně na tom, kdo Vám tu historickou informaci podává a jakým způsobem. Tehdy nám profesor dějepisu říkával "chlapci, když vás to nebaví, buďte u těch karet aspoň tiše..."
Když teď poslouchám profesora Z. Mahlera, to je chodící historie, žasnu a hltám každá jeho slova.
Tento pán je elitou národa!!! Ne senátoři!
květen 12, 2009 23:22
strejdo : mura1
za dlouhych zimnich veceru doporucuju toulky ceskou minulosti. spooousta omacky. ctive.
květen 12, 2009 23:27
Ano, to je ono... : d@niela
mě taky vždy odrazovala ta úděsná spousta dat, samá čísla, čísla.. Sotva se něco založilo, než jsem to stačila nějak zaznamenat, už bylo zas po všem... Ale když pak člověk čte tohle vše jako osudy živých lidí, je to docela jiné.

Ona tahle naše Velká Maruška byla vlastně úžasná ženská, co?
A to jí to nikdo neučil, spadla do politiky rovnýma nohama, totálně nezkušená...
květen 12, 2009 23:31
Hm, já ve škole v dějepise nedávala moc pozor, i když jsem nakonec měla jedničku, : Vodoměrka
ale o Marii Terezii si pamatuju jakousi historku s koněm... to asi nebude ze školních lavic...
Je fakt, že až po škole ( s výjimkou dějepisu na ekonomce, kdy naše profesorka byla nadšená a uměla to podat, takže mě to i bavilo a o mém oblíbeném Egyptu mluvila moc krásně) jsem litovala, že jsem si toho nezapamatovala víc, a začala jsem pátrat po všech mezerách, co mám, a dějepis a historie mě začaly bavit... Toulky českou minulostí jsou fajn... a zjistila jsem, že mě baví i kalendárium a nestárnoucí Saskia, a hltám, kdy se kdo narodil a tak...


květen 12, 2009 23:45
Strejdo, ja dejepis primo nenavidela : Alena P-H
a hele, ted ctu knihy o historii a vyzivam se. To same plati o fyzice, chemii atd... Myslim si, ze nas to povetsinou ucili moc chybne. Snazili se nam vtloukat do hlavy kupu informaci, ktere si navic clovek muze najit tak lehce na internetu nebo i treba v knihovne. Ale souvislosti a ta "omacka" kolem je prave to, co cloveku dava sirsi obraz(a co si pamatuje). Prave jsem docetla Barbaru Tuchman - napsala nekolik knih(historie) a kdo se zajima, stoji fakt za to. Jeji knihy jsou prelozene i do cestiny.

květen 12, 2009 23:51
Muro1, Alenko P-H : strejda
(jaképak máš PH? Kyselé či zásadité? smilies/grin.gif ) díky Vám za tipy.
květen 13, 2009 00:08
Ze se jeste opakuju... : Alena P-H
ale pro ty, co se zajimaji o biologii muzu VRELE odporucit Roberta Sapolskeho - je to vynikajici vedec, ktery navic dokaze psat o svem oboru velmi poutave a zajimave knizky. Jenom tak pro zajimavost - nasla jsem cesky link s malickym claneckem, ktery se dotyka jeho prace a pripojuji to: http://www.osel.cz/index.php?clanek=771
květen 13, 2009 00:08
Moje PH je spise kysele, : Alena P-H
to by rekl muj drazemilovany - pac jsem zalozenim pesimista (ale bojuju s tim). Ono to PH ma svou blbou historii. Kdyz jsem se tu poprve zaregistrovala, tak jsem nejak popletene vypsala sve jmeno ci identifikaci ci jak to tam bylo a uz jsem tu zustala se svym pravym jmenem. Pak jsem to chtela zmenit, ale zrovna do toho byla jakasi debata o lidech, co si meni nicky - a tak jsem se citila blbe menit sve jmeno...no a tak jsem tu zustala PH, co se zase trocha podoba Puntikate - i kdyz ta je jenom jedna a nedostizitelna! smilies/smiley.gif
květen 13, 2009 00:57
Tak historické drby já mám docela ráda : wendy
na rozdíl od informací typu : "...a vizážista Helenky Vondráčkové si zoufá, že ji již nelze více napravit...".
A když jsme u těch knížek - už jste hlasovali pro Knihu srdce ? na www.knihasrdce.cz ?
Je z čeho vybírat. Umístila se i Babička. Lovci mamutů. Třeba - nahlédněte.
smilies/wink.gif
květen 13, 2009 10:36
,,: : kordulinka
no je to bohužel pravda, že dějepis by se měl učit ve vyšším věku, já přečetla všechny Foglarovky až na mateřské a to mě teprv bavili!!! ale na ekonomce jsme měli paní profesorku Filipovou a dodnes si vzpomínám na její chůzi mezi lavicemi o jejím naprostém uchvácení literaturou, o výkladu který nebyl výkladem,ale fascinujícím vyjádřením vztahu k literatuře,
to ona probudila právě tu touhu po poznání a nedočkavost při hledání dalších a dalších příběhu velkých lidí našich dějin. moc bych jí chtěla poděkovat, protože ona o tom zřejmě asi neví!
květen 13, 2009 13:48
... : Los evropský
My jsme byli na výstavě mučících nástrojů ve Vojenském muzeu v Praze a u spousty tam byla poznámka, že je buď sama vynalezla, nebo aspoň zdokonalila!
květen 13, 2009 14:28
Ale nikde : Ivča
tu nevidím zmínku o slabosti císařovny pro ztepilé vojáky,se kterými si prý ráda zpříjemňovala náročné vladařské povinnosti...to se taky v dějepise neučilo.... smilies/wink.gif
květen 13, 2009 18:31
Jo, je to tak, : Krakonoš
dějepis ve škole byl naprosto nezajímavej, přestože historie je velký dobrodružství. A bohužel je tomu tak pořád. Moje dcera se zase učí nazpaměť nějaký data nějakejch bitev ve starověkým Řecku - bohajeho, na co? Proč se to pořád učí jako kdyby byl problém si ty informace najít na netu? Proč se neučí ta "vomáčka", časově to zařadit jenom do příslušnejch století a hlavně vysvětlit souvislosti se zásadníma poltickejma a zeměpisnejma změnama na mapě světa? A přidat provázanost s kuturním děním a vývojem poznání v různejch oborech.
Nojono, nezbejvá než to pak napravovat v dospělosti díky vynikajícím knížkám, jako jsou zmíněný Toulky...
květen 13, 2009 18:52
Krakonoši, : Ivča
jenomže to bys musel mít na čem stavět.Není dnes moc dětí,co by se učily ze zájmu o samotné studium a můžeš vymýšlet kdovíjaké zábavné činnosti pro zpestření výuky a prokládat to zajímavostmi a je to nanic.Jen to člověka unaví a otráví... smilies/sad.gif
květen 13, 2009 18:59
Iris, jsem trochu alergickej na "dnes" : Krakonoš
Takže: nikdy nebylo moc dětí, co by se učily ze zájmu.... Vždycky jich byla zoufalá menšina ve třídě. Ale víš co je zajímavý? Není to jejich přirozenost. V první, druhý třídě je to jinak. Moje holka se první roky do školy těšila, hrozně se jí tam líbilo a chtěla se něco dozvědět. S přibejvajícíma rokama se zájem vytratil, lví podíl na tom měla srážka s realitou: učitelé nejsou takoví borci, jak je malý voči viděly (např. anglinu učí Ruska, která má zoufalej přízvuk a vobčas to proloží ruským slovíčkem) a hlavně důraz není na podstatnejch věcech, často vítězí formální požadavky atakdál. Mně se způsob výuky na českejch školách nelíbí - nelíbil se mi ani za "starejch" časů jako dítěti, nelíbí se mi ani dnes (moc se toho nezměnilo). Ale nevím, co by se s tím dalo dělat. Dítě to prostě musí vydržet. Škoda.
A ještě k tomu "dnes": Tady se např. často píše ve smyslu, že dnes se s nevěrou roztrhl pytel. Jestlipak víš, že sociologický výzkumy ukazujou, že naopak nevěra v český populaci v porovnání s minulejma desetiletíma významě poklesla? Zdá se to neuvěřitelný? Ne, to je jenom doklad obrovský moci médií a virtuální reality, ve který žijeme.
květen 13, 2009 21:52
Tak jo. Když dnes, tak dnes. :-)) : strejda
Dnešní populace nám postupně hrubne. Vlivem médií, vlivem nezájmu rodičů o ni, vlivem hektického způsobu života a nechávání ji na pospas ulici. Samozřejmě, že jsou výjimky! Dnešní populace má ve školách mnohem horší výsledky, než měla populace naše a vycházející populace ze škol má mnohem menší znalosti, než měla populace naše. To je fakt, to není výmysl. smilies/grin.gif
květen 13, 2009 22:34
každá nastupující generace : Krakonoš
je vo poznání horší naž ta předchozí - to platí už vod starověku. A tak si říkám, jaký ty Řekové a Římani za antickejch časů museli bejt úžasný bozi... smilies/grin.gif

Víš strejdo, já si na svoje školní léta výborně pamatuju, mně nemusíš nic vykládat, vím moc dobře, co za výkvět se mnou chodilo do školy. A jejich znalosti? Hahaha! Mimochodem, četls třeba knoflíkovou válku? Kam se na ty hajzly a jejich násilnosti hrabou dnešní děcka smilies/wink.gif.
květen 14, 2009 00:58
Ano ano, už staří Řekové... : wendy
už takový Sókrates si přeci stěžoval slovy řka : "Ta dnešní mládež je hrozná, to my bývali jinší" a přece z toho většina těch hrozných vyroste.
Horší je, že úroveň znalostí dětí se skutečně snižuje, a bývali jsme na špici. Snad se to zase srovná. I když nevím zrovna jak.
Děti nejsou zrovna mírumilovné a dokáží být dost kruté. Ale že by se ve školách dřív střílelo, to ne. Blbců tam bylo dost, tomu se nikde nevyhnete, ale většinou byli neozbrojení.
smilies/wink.gif
květen 14, 2009 07:27
No právě, wendy, : Krakonoš
měli jenom praky a šutry. Dovedeš si představit, co by se dělo mezi loverňákama a velraňákama, kdyby si mohli vopatřit bouchačky? smilies/smiley.gif
květen 14, 2009 11:37
Asi si to dovedu představit : wendy
nojo no, pokrok nezastavíš, někdy mu někdo podradzí nohy, ale stejně jde dál.
smilies/wink.gif
květen 14, 2009 12:43
Krakonoši, : Ivča
srovnávám dobu před 20lety,kdy jsem ve školství začínala a "dnes".A musím říct,že se tenkrát dělalo s dětmi úplně jinak.Byly vděčnější,snadno zaujmutelnější.Současné děti jsou ve větší míře rozmazlené,pohodlné,předem otrávené,přicházejí s pocitem,no to jsem zvědav,co mi ukážete zajímavějšího než střílečky na počítači...A je hodně těžké vymýšlet pro ně něco,co je vážně zaujme a donutí přemýšlet a aktivně se zapojovat.Ale nevzdávám to smilies/grin.gif.Pak mě třeba potěší větasmilies/tongue.gifaní učitelko,to je blbý,že jsou prázdniny,doma je nuda,já jsem raděj ve škole.Nebosmilies/tongue.gifaní učitelko,to byla nejlepší písemka,co jsem kdy v životě psal.Hrozně mě bavila.
Pak mám fakt pocit,že má moje práce smysl...
A k té agresivitě:
Už se mi stalo,že na mě žák 5.třídy vystřelil z kuličkové pistole takové ráže,že nemít péřovou bundu,asi jsem to odnesla modřinou jak koláč...Nic jsem mu neudělala,ničím jsem ho nenaštvala,prostě tu pistoli držel v ruce,já byla jediný člověk v okolí,tak vystřelil...Pak řekl,že neví proč to udělal...Ještě,že neměl prak a šutr... smilies/wink.gif
květen 14, 2009 18:29
Ivčo : mia
před velikonoci jsme s dcerou byly v plzenském muzeu.Byla tam skupina kluků cca 11 letých,průvodkyně nebyla vůbec slyšet.Když už to děti nezajímá,kdyby aspon byli zticha.Ale ti kluci se nahlas bavili jakoby se nechumelilo.Učitelka je marně napomínala.Fakt někteří neskutečně drzí frackové.Něčím je zaujmout je fakt asi děsná fuška a ještě se udržet,abych mu nějakou nevrazila,vůbec Ti nezávidím.
květen 14, 2009 18:38
mio : Ivča
díky.S alýma,tak do 4. třídy to ještě jde.Ale od té pětky je to kolikrát fakt na hooodně hluboký kapsy smilies/grin.gif
květen 14, 2009 19:13
opr. : Ivča
s malýma

květen 14, 2009 19:14
já tu nebyla Krakonoši, : Iris
jsem tu až DNES smilies/wink.gif smilies/wink.gif

Náš pan Komenský prý používal výraz "vanutí ve společnosti", označoval tím neco jako ducha celé společnosti.Čtu to před sebou v časopise.Ten duch celé společnosti se mění, i když lidé jsou v zásadě stejní a dělají stejné věci (Tebou zmiňovaná nevěra). Jo, dříve byla, třeba jí není o moc víc. Ale duch nebo vanutí nebo co, ji třeba odsuzoval, dnes za ní div že netleská.. To se v průběhu dějin určitě mění třeba i jako se mění móda nebo požadavky na ženskou krásu.Duch společnosti třeba způsobuje, že darebák zbohatlík, kterého nechytli, je hrdinou, kladným vzorem úspěšnosti.

Ježíši, ta skloréza, o čem vlastně je tahle debata? Já jsem se ztratila - jo děti a vzdělávaci proces.
No chyba bude asi na obou stranách. Děti jsou takové, jaké jsou a učitelé nebo osnovy někdy nechtějí vzít v úvahu změny mentality dnešních lidí a vůbec možnosti dnešních způsobů poznání a přísunu informací. Ale moc tomu nerozumím - určitě to souvisí i s mým oblíbeným vanutím, které upřednostňuje hodnoty materiální a konzumní před touhou po poznání historie, společenských a kulturních souvislostí apod.
A charakter v učebních osnovách chybí.

Ale Marii Terezii patří chvála - bez povinné školní docházky by , pokud jde o intelektuální úroveň, lidstvo bylo v diluviálu.
květen 14, 2009 23:18
Iris, : Krakonoš
já jezdím s dětma na mimoškolní akce jako dozor. A tvrdím - nejsou špatný a dělat se s nima dá. A určitě nejsou horší, než byli moji spolužáci. Pamatuju se ze svýho dětství na několik vodpornejch případů šikany - jen se tomu tenkrát tak neříkalo. Ivčo - po tobě střílel žák z kuličkovky, můj vo dva roky starší spolužák přerazil vo kantora židli - psal se rok 1982. Sám na sobě vidím jeden velikej problém - chlapi ve školách. Podle mýho názoru by tohle byl lék. Jenže za ty prachy to nikdo dělat nepůjde. Já jsem chtěl vždycky učit. Nedělám tuhle práci právě kvůli tomu, že si umím vydělat 4x víc a ty prachy zatraceně potřebuju. Moc si vážím svějch dvou kámošů, který po týhle práci tak toužili, že ji skutečně dělaj. A jejich manželek za to, že jim ještě neutekly smilies/wink.gif.
A ještě jedna věc - velmi nekorektní. Za mýho dětství, když to žák vopravdu přehnal, dostal po hubě. A já s tím souhlasím. To, že tuhle možnost dnes kantor nemá, považuju za chybu. Ale slovutní znalci dětský duše by se mnou nesouhlasili, tak to tak holt máme.

A ještě k tý nevěře - né že třeba jí není vo moc víc. Je jí vo hodně moc míň. A jestliže v době minulý jí bylo víc, přestože "vanutí společnosti" ji mnohem víc vodsuzovalo, máme pro to takový moc hezký český slovo: pokrytectví. Takže mně víc vyhovuje dnešek, kdy se ty, který to tak cejtěj, k nevěře hlásej. Já aspoň snáz poznám, kdo je kdo a na koho si mám dát bacha. smilies/grin.gif
květen 15, 2009 09:56
Krakonoši : Ivča
máš recht,chlapi ve školství chybějí.Nejen že by to prospělo dětem,ale posílilo by to i společenské postavení učitelů....Kdybych to dělala kvůli prachům,taky jsem dávno pryč,vzhledem k počtu dětí na naší malotřídce nikdy víc než základ mít nebudu...Navzdory všemu mě ta práce fakt baví... smilies/grin.gifA vzhledem k tomu,že nic jinýho neumím.... smilies/wink.gif
květen 15, 2009 16:54
krakonoši ahoj : Iris
také netvrdím, že děti jsou "dnes" smilies/smiley.gif špatné, to říkají často přítelkyně . Děti jsou trochu jiné, i svět je jiný.

Chlapi jako kantoři jsou bezesporu fajn, máš pravdu, že nejsou zaplaceni a to je ten problém.Já měla na druhém stupni třídního Rudu. Srandy s ním bylo až až, ale já si navíc pamatuju všechno důležité, co si je třeba z matematiky pamatovat.Protože když to bylo fakt důležité, udělal kolem toho takový humor, že jsme nikdo nikdy nezapomněli.Rýsovali jsme trojúhelníky ROH, čtyřúhelníky RVHP a jiné legrácky - za totáče někdy na hraně. Vyšla o něm nedávno knížečka, kde je popisován jako Ruda skladatel a textař, satirik, vodák, glosátor, výtvarník, zpěvák, tramp a kantor.Ty jsi Krušnohorec, možná ho i znáš - tedy znals, je po smrti. Kniha se jmenuje Laskavý člověk. Je jasné, že matiku jsme museli umět. A dovedeš si představit s takovýmhle chlápkem angličtinu s kytarou nebo výtvarnou výchovu? Anebo pochody v rámci civilní obrany? Zatímco ostatní třídy se sunuly s baťůžky kamsi cvičit natahování igelitů a zakrývání novinama, my jsme s Rudou "zabloudili" a řvali .."až pudeš kolem hřbitova, raj caj caj, kopne tě do zad mrtvola..." Pro puberťáky nejyšší rozkoš.Nejvíc super vzpomínky na školu.A přitom naučil, to bez nejmenších pochyb.

Můj mladší kluk měl zpočátku školní docházky peklo se svou dysgrafií a dysortografií - to je na dlouhé povídání. Některé učitelky si ještě pořád myslí, že to takovéto dítě nemá dysfunkci, nýbrž je líné nebo blbé nebo to dělá schválně. Naše Ivča to určitě není, už jich je málo, ale jsou. Učielky minulé doby.
No a jednou k nám pozval manžel na doučování angličtiny mladého muže, který zase hraje na kytaru ve skupině zpívající jakousi keltskou muziku anglicky, hraje divadlo a rozumí počítačům a z mého pohledu je krásný a vtipný. Na doučování anligičtiny asi po 2 roky. A můj "hlupák" začal mluvit i paát anglicky nejlépe ze třídy. A dodalo mu to sebevědomí, které bylo na bodu mrazu. Zvedl hlavu, přestal klopit oči a zlepšil se ze všeho.Stálo nás to trochu práce, ale výsledky byly, učitelky žasly.

Škoda, žes nemohl dělat to, co by se Ti patrně líbilo - protože tihle dva, o kterých jsem psala a znám ještě další, to dělali ne z nouze, ale velmi rádi.Ruda ještě za socialistický peníze a ten druhý za moje smilies/wink.gif smilies/wink.gif

Facky - nevím, někteří by určitě zasloužili, někdy jistě každého kantora svrbí dlaně a třeba by to udělalo dobrou službu.
Já sama jsem ale dostala velký lepanec, až to mlasklo asi v páté třídě, a přísahám, že neprávem.Skutečně. Ta učitelka si svým dospělým a pokaženým rozumem domyslela něco, co mě, nepokaženou dětskou duši ani nenapadlo - na jednom pochodovém cvičení jsem nešla s holkama, ale s partou kluků a opozdili jsme se, nebo co. Fakt doteď nevím, kde se měla stát nějaká chyba, já žádnou vinu necítila. Kde jsi byla? S klukama? Pleeeesk. Zrudla jsem, brečela a dodnes tu paní potkávám a necítím se dobře.Ona měla možná tehdy pocit, že dobře výchovně zapůsobila a uchránila mě před neřestí.A sklukama byla přitom jenom větší sranda, než s holkama, no.

S tou nevěrou Krakonoši - a třeba je jí i vo moc míň, ale je mi líto, že se to dotklo zrovna mně.
Myslela jsem, že se nezmůžu na delší pokec, Ruda mě nakonec zmotivoval. ale jinak kluku krušnohorská mám náladu pod psa, ani se mi nějak nechce špičkovat. Zalezu na hadr.
Ty naopak prožij hezký víkend a zatím ahoj smilies/smiley.gif
květen 15, 2009 17:05
Krakonoši : Iris
v první větě jsem chtěla napsat přítelkyně učitelky smilies/wink.gif
květen 15, 2009 17:06
Jó, Iris, : Krakonoš
Ruda! Ruda Koblic, kdo by ho neznal. Legenda. Já znám spíš jeho dceru, Jamajku, protože moji koně byli dycky Jasná páka (Hudba Praha) a Luboš Pospíšil, kolem nich se vona dycky motala - výtečná zpěvačka a krásná ženská.
Je mi líto, že je ti pod psa. Přejde to. Hele, mně se rozpadla rodina tak kuriózně, že bych moh řvát "proč zrovna já" ještě teď po šesti letech, pravděpodobnost, že se mi něco takovýho přihodí, byla mnohem menší, než nějaká banální nevěra. A vidíš - stalo se. Přežil jsem. A jsem šťastnej. Taky budeš, neboj. smilies/smiley.gif
květen 16, 2009 00:23
Krakonoši : Iris
smilies/smiley.gif díky smilies/smiley.gif
Udělals mi radost jak s Rudou a jeho bandou, tak s nadějí v lepší zítřky.
Určitě si vzpomínáš, že víkendy a svátky zpočátku stály za nic smilies/undecided.gif, zvláště když se dozvídáš, jak druzí si nepokrytě užívají svého štěstí právě v těcho dnech.
Trochu mě rozesmutnila tvoje poznámka v jiné debatě o tom, v jaké situaci jsi naposledy pozoroval onu velikonoční kometu, nevyjádřila jsem se k tomu.Tvůj příběh by mě zajímal, ale jen kdybys ho chtěl sdílet.
Na druhou stranu - přežils a jsi šťastnej, jak píšeš.To je prima, jsem ráda za každý takový konec. smilies/smiley.gif
Moc ti děkuju za útěchu a naději, Krakonoši hezký den a ahoj I. smilies/smiley.gif
květen 16, 2009 11:07
no nevěra je podle mě podvod : alena puntíkovaná
nebo zrada - jak se to vezme. Jak mohu věřit politikovi, který se dopouští podvodu /zrady/ na svých nejbližších naprosto veřejně a ještě je na to hrdý? Je ten člověk čestný? No to určitě ne. Je na jeho slovo spoleh - no to už vůbec ne!!! Já osobně bych dala přednost, kdyby nás média informovala né o tom kolik má který politik nemanželských dětí a jakej je to tím pádem king, ale o těch, co se chovají slušně, místo o sexuální radovánky se starají o veřejné blaho a na jejichž slovo je spolehnutí. Ale takových moc není- takže by bulvár neměl asi co psát.
květen 19, 2009 22:26
Aleno puntíkatá, jsi tu ještě ? : Iris
jenom shora přetáhnu to, co jsem už napsala, souhlasím s Tebou samozřejmě.

... Komenský používal výraz "vanutí ve společnosti", označoval tím něco jako ducha celé společnosti.Ten duch celé společnosti se mění, i když lidé jsou v zásadě stejní a dělají stejné věci (.. zmiňovaná nevěra). Jo, i dříve byla, třeba jí není o moc víc. Ale duch nebo vanutí nebo co, ji třeba odsuzoval, dnes za ní div že netleská....

Prostě se za to dneska klepe na rameno.Zejména naši pánové (i když nejen oni..),dnes úplně zhlouple nabíhají nástrahám pokušení a myslí si, že jsou moc chytří, protože vyzráli nad životem, stářím a smrtí, vše mají pevně v rukou, život máme jen jeden, tak na co se nechat svazovat sliby boha jeho, ne?
Nevěra jednoduše JE zrada, je to podvod, i když třeba nejde o rozpad manželství ale "jen" známost.Když si něco vezmu bez placení, kradu o tom nikdo nediskutuje.Když někomu zahnu, podvádím ho - ale o tom se vedou děsné nabubřelé filosofické úvahy.Chlapi (no jistě i dámy)to zpravidla všelijak logicky a zasvěceně vysvětlují - i tady na Kudlance, ale i oni přece musí cítit, že to je prostě hnus. Volnost nevolnost, svoboda nesvoboda, právo na cokoli...Jednou dám slib, měl bych ho dodržet - nebo nedávat.
Pořád se vracím ke své tchyni, která nedávno zemřela. Děda s ní byl do posledního vydechnutí, a nebyl to žádný med. Mohl to být i on, kdo by vydechl jako první, a ona by mu jistě byla také oporou do poslední chvíle.Protože to jeden druhému kdysi slíbili. Punktum.

Nám některým nebude oporou nikdo, protože pánové "přepřáhli", jak se vtipně říká,a houby je bere nějaké společné stárnutí a moudření, nějaké to...dokud vás smrt nerozdělí.
Jim je to směšné a mají tisíc argumentů, proč si má každý jít svou cestou a nesmí být omezován ve svých radostech a právech. O povinnostech už tolik nemluví.A o radostech a právech toho druhého také ne.
Budiž nám útěchou, že až oni na té své svobodné cestě životem zestárnou a budou hnusní,vypelichaní a po mužsku děsně nemožně nemocní, ty jejich několikáté manželky je zakopnou do kouta stejně jako oni nás - a vem je čert.

Manželky našich nejznámějších politiků posloužily svým manželům k vrcholu kariéry a pak byly odkopnuty, pánové se ozdobili nádherami a ukázali tak národu krásu a průzračnost své duše. A lidé je volí.Co s tím ? Mám obavu, že kdyby zveřejnili seznam jejich záletů a nemanželských dětí, stoupli by naopak v očích voličů, to je ta hrůza Aleno. Asi nic. Nic nezmůžeme, tak si alespoň zabubláme, ne?
To se mi ulevilo.

Tento povzdech je určen Aleně, omlouvám se všem, kterých se to až tak netýká,doufám, že tu někdo nezačne zase známými argumenty obhajovat právo na nevěru a slasti z ní vyplývajcí, stejně mě nepřesvědčí,děkuji.
květen 20, 2009 18:46
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]