O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KDYŽ MAMINKOU JE SPÍŠ TA DRUHÁ - II. PDF Tisk E-mail
Pondělí, 20 duben 2009

 Děkuji všem za rady, postřehy a návody. Chtěla jsem poradit, zda opravovat či neopravovat oslovování malé, ale koukám, že se tu převážně řeší úplně něco jiného. Rozhodně nechci odstřihávat děti od jejich biologické mámy a sourozenců. Jen mi nejpřijde vhodné, aby se o takto malé děti starali jejich starší sourozenci. Ne proto, že by to nezvládli, ale proto, že mají chodit do školy a ne se místo učení starat o děti.

 

 

 

 

 

     Nejstarší syn s nimi ani nebydlí, neboť v pubertě utekl bydlet ke svému otci a svoji matku a sourozence navštěvuje tak jednou dvakrát do roka. Malé děti ho ani pořádně neznají a vůbec o něm nemluví. O tom, kolikátého přítele má jejich matka, víme od malého, který nás pravidelně informuje, co se u nich děje a jednatktaké proto, že Karlova bývalá ho pravidelně informuje, jak je na tom strašně špatně, že ji další přítel opustil (mimochodem má již dalšího) a jak nemá dost peněz. Jako bychom snad my seděli na zlatých vejcích. Nejdelší období, kdy u nich nebydlel žádný strejda, byly 3 týdny. Může vůbec žena střídat takto partnery a milovat je ? Nebo je má jen proto, aby ji dotovali a kvůli sexu? Proč, když nemá peníze, nenakupuje oblečení v levných obchodech, ale musí mít vše značkové? Mobilní telefon pod 4.000 je pod jejich úroveň.

 

     Její nejstarší dcera dělala u nás v práci brigádnici ještě v době, kdy jsme s Karlem nežili společně. Bavili jsme se normálně, tudíž o jejich rodině něco vím a nic si nevymýšlím. Ale od stolu se soudí dobře.... Dále v jednom komentáři zaznělo, zda nebudu dělat rozdíly mezi vlastními a Karlovými dětmi. Osobně doufám, že k tomu nedojde. Zatím to nezjistím, neboť jsem loni potratila a nové těhotenství se nám nějak vyhýbá. Uvidíme.

 

      Také netuším co máte namysli tím "alenahelga". Zřejmě tu byl někdo, kdo si z vás vystřelil, ale mě šlo o to, abych tu našla radu. Pokud se týká toho opravování malé, tak skvěle nás zastupuje Táda, protože přijel s tím, že má nakázáno od mamky Evičku opravovat, kdykoliv mi řekne mami. Takže malej opravuje a opravuje (malá mi totiž jinak neříká) a vede to akorát k tom, že se ti dva kvůli tomu strašně hádají. Pokoušeli jsme se proto Evičce vysvětlit, že Táda má pravdu, že mámu má doma a já jsem teta, ale ona o tom nechce ani slyšet. Vzteká se a rozčiluje, že já jsem taky máma. Má mámy prostě dvě. Vedlo to jen k tomu, že malej je tak "zblblej", že dřív mi mami řekl tak jednou dvakrát za celou dobu co byl u nás, ale teď mi mami říká každý den tak 3x.

 

     Před chvílí mi řekl, že jsem jejich "brnová mamka". Takže opravovaní asi není v našem případě to ideální.  :-))) Prostě -  až Evička povyroste natolik, aby pochopila, jakou "roli kdo v tomto příběhu hraje", vybere si sama.

 

Ivana 

 

 

 

Komentáře (17)add feed
ok, : bb
tak ji neopravujte, ale pak nevím, proč ses na to vlastně ptala.
duben 20, 2009 13:40
Ivanko, píšeš velmi rozumně, : Eva
svým způsobem Tě obdivuji, že jsi do toho šla, ale Ti tu situaci opravdu "nezávidím". Určitě bych to opravování oslovování nijak nehrotila, protože by z toho malá Evča mohla mít pěkné trauma. Ale mne vždycky dostane, jaké zástupné, nepodstatné problémy ti s máslem na hlavě vždycky řeší, což vůbec není myšleno na Tebe. Máma je ráda, že je vůbec ráda, přesto si hledí nejvíce oslovování, které fakt, pro fungující vztahy, není až tak podstatné. Fandím Vám, pokud dokážete těm 2 dětem ( i dalším), vytvořit domov. Hodně štěstí! smilies/wink.gif
duben 20, 2009 13:46
bíbí, ale ona přeci napsala dost jasně, proč se ptá: : ivanka
Nyní se to dozvěděla partnerova bývalá manželka, neboť prý Evička vyprávěla, co všechno s druhou maminkou (tedy mnou) dělala. Nyní vyhrožuje, že ji manžel uvidí jen jednou za 14 dní na víkend, pokud by mi Evička nadále říkala mami.

to je přeci jasný, ne? Oba mají strach (Ivana a Karel), že jim bývalá manželka na protest přestane děti posílat.
duben 20, 2009 13:50
... : kordulinka
to jako když sourozenci hlídají, tak nechodí do školy??? to je snad trestné, neposílat děti do školy, nebo se pletu?
no bb má prostě vždycky pravdu, takže souhlasím, opravdu nechápu proč jsi se ptala, když odpověď vlastně znáš! Jistě oceňujeme, to že starat se o tolik dětí asi opravdu není
vůbec jednoduché! tak hodně zdaru, hlavně ať to dopadne dobře pro ty děti, asi na těch záleží nejvíc!!! neopravuj Evičku a je to!
duben 20, 2009 14:28
... : NČ
Už si nepamatuju, kolik je tý šmudle roků. Ale myslim, že docela určitě se jí dá nějak v klidu vysvětlit, že máma může bejt jenom jedna jediná. Ty nejsi sice máma ale nejsi ani teta. Navíc - teta, jako univerzální pojmenování všech možnejch bab, od sousedek a známejch až po milenky, mi přijde hodně ujetý. Prostě si dohodněte, že seš Ivana (žádná ale teta Ivana), párkrát ji opravíš a ona si docela jistě zvykne. Kdyby tohle byl jedinej problém, co ty vaše děti maj, mohly by si vejskat.
Stejně by celá tahle situace chtěla dát dopořádku zgruntu, což jinak než dohodou všech zúčastněnejch dospělejch nevyřešíte nikdy.
duben 20, 2009 14:40
... : katka*
Já bych ji neopravovala a ani Tádu ne. Nechala bych to plynout, at si mě oslovují jak je jim milé. Vždyť Táda si našel svoje pojmenování - Brnová máma.
A určitě bych před a s dětmi neřešila situaci jejich matky - do toho vám nic není, jak žije, když je o děti dobře postaráno. Starší 4 už se taky starají sami o sebe a občas i o mrnouse.
Ivano, přeji ti hodně štěstí a nenech si ho nikým zkazit!!!!
duben 20, 2009 14:48
ivanko, : bb
rozumím, ale právě proto (strach aby...) si říkám, že v tak vyhrocené situaci, jak se to později po dalších reakcích Ivany a Karla ukázalo, bych neřešila na Kudlance, zda mi malá má dál říkat mami, spíš jak se vyhnout problémům a neriskovat, že dítě zmizí z očí třeba tak, že se odstěhuje s matkou za jejím novým přítelem do Aše, tak třeba jak jsem psala, dohodnout s vlastní matkou Evičky, aby to chvíli tolerovala, aby chápala, že to není nic namířeného proti ní, že se jí to Ivana s Karlem nesnaží naučit, naopak...atd. Vždycky se snažím realisticky vidět možnosti, co padají v úvahu, a vybrat tu, která mi umožní dostat se k cíli, která způsobí nejméně komplikací. A to je podle mne v tomhle případě snažit se udržet stůj co stůj s matkou klidné vztahy, nehrotit to, vyhovět jí v tom, co PRÁVEM požaduje, vést Evičku k tomu, že maminka je tam a tady je teta. Nebo Ivana, to je jedno. (jako malí jsme na vsi říkali teta a stařenka i cizím, tak mi teta přijde běžné oslovení pro spřátelenou známou osobu, ale může to být klidně křesní jméno).
Uklidnit situaci, aby se původní máma necítila ohrožená a nekopala kolem sebe. Pak řešit to ostatní. V tuhle chvíli mi to taky přijde jako že Ivana začala (tady na K.) tím nejméně hořlavým.
I když docela dobře rozumím pocitům, kdy malý špunt přiroste k srdci a proti vlastním citům se mu musí říkat ne, neříkej mi mami, nejsem tvoje máma, jsem teta.

duben 20, 2009 15:05
... : mikin
S tim oslovovanim je to citliva zalezitost. Ja jsem "vyzenil" krome manzelky jeste dve holky. Ta mladsi uz je dnes na univerzite, starsi si vzala kanadskeho jizdiho policistu a ziji ve Fort Saint James.
S obema vychazim vyborne, ony o me a o manzelce mluvi jako o rodicich ale kdyz prijde na osloveni, rikame si krestnimi jmeny.
Anebo to resime s humorem. Ze slov stepfather a stepdaughter jsme udelali zdrobnelinu "steppie" a lidi kolem nas to povazuji za docela vtipne.......
duben 20, 2009 17:49
Chtěl bych se zeptat : NČ
těch, které by neopravovaly.
Kdyby vaše dítě začalo řikat psovi kočičko, nebo silnici les, nebo řízku chlebíček, to byste jako neopravovaly?
Ivana její máma neni a nebude nikdy! To dítě mámu má a ať už je jakákoliv, vždycky bude jediná. A používat to odpudivý slovo "teta"... fujtajksl.
duben 21, 2009 06:18
Mohla taky šmudla dopadnout ještě hůř :-( : NČ
Mamíííí, koupíš mi zmrzlinu?
Neříkej mi mamí, nejsem tvá máma, jen teď momentálně šous*ám s tvým tátou.
Tak jak ti teda mám říkat?
No přeci normálně, jménem: Karle.
duben 21, 2009 06:24
... : bb
zřejmě máš nějaký traumatický zážitek z dětství, ve kterém figurovala teta :-)

Synovci a neteře nám taky neříkají křestními jmény, ale teto a strejdo, a pohoda, neklátím se. Mně říkají teto děti kamarádky, a naoapak, i teď co jsou velké, a naopak,je mi to mile domácké. Paní XY by mi přišlo od nich divný, když jsem jim utírala zadečky a krmila kašičkou.
duben 21, 2009 09:50
... : NČ
Co odpovědět chudince Svatý prosťačce? Lépe se vyhnout a nenechat si kazit chuť k obědu.
duben 21, 2009 10:38
... : bb
teda, to trauma je ale hluboký :-))) tak dobrou chuť
duben 21, 2009 10:40
Vysoká škola demagogie? : Krakonoš
Kdyby pejsek měl všechny znaky kočičky, pak by se asi mohlo stát, že mu bude dítě říkat kočičko. Pak by asi nebylo na místě vopravovat dítě, ale toho psa - pes, kterej vypadá jako kočka a mňouká zjevně není zcela v pořádku. Naopak dítě, který nazývá psa vypadajícího a chovajícího se jako pes kočkou, přestože už mu byl rozdíl mezi kočkou a psem několikrát vysvětlenej, je taky zjevně v nepořádku a bál bych se nějaký závažný poruchy Stejně tak v příkladech silnice/les, řízek/chleba. Jenže pokud v přítomnosti malýho dítěte žije vosoba ženskýho pohlaví, která se vo něj trvale stará a projevuje mu lásku, je naprosto přirozený a není projevem žádný poruchy, že jí to malý dítě začne říkat mami, pakliže se svou biologickou matkou tráví míň času. Takže vejš uvedený příklady nejsou ani analogický, ani vtipný, jenom prostě demagogický. Příklad s Karlem pak navíc úplně pitomej. Což je vod inteligentního čtenáře trochu škoda. smilies/wink.gif
duben 21, 2009 16:30
... : bb
no ty mě bavíš, "vejš uvedený příklady nejsou ani analogický, ani vtipný, jenom prostě demagogický", a věc s oslovením srovnáš s kočkopsem. Znovu opakuju, že to oslovení mami je nejmenší problém v tomto 5úhelníku Ivana,Karel,Máma,Tadeáš a Evička.
Ale jelikož se z toho stala třecí plocha komunikace, tak by bylo vhodné tento problémek eliminovat hned v počátku vstřícným gestem. V tom vidím šanci na pohnutí se z místa a radila bych to i v případě, kdybych oslovení mami pro Ivanu brala. Neberu, dokud je fungující vlastní matka, ať je jaká je, tak. Ale protože je to malé dítě a není na tom nic divného ani nepřirozeného - nevím proč zdůrazňuješ že to není porucha, to snad nikdo neříkal - tak bych to nelámala přes koleno, jen jí opakovala, že modrá je modrá a červená je červená. Souhlasím s tím, že příklad s Karlem je pitomej a to i když to není příklad, ale bylo to asi myšleno jako vtip. Souhlas i s tím, že od inteligentního čtenáře by to byla škoda. Ale jelikož nejde o politiku, tak tentokrát třeba dostaneš pochvalu :-)
duben 22, 2009 00:57
Ale Krakonoši, : NČ
váznou ti už i ty tvý demagogie.
O mě píšeš jako o inteligentním čtenáři, přičemž už samy iniciály dávaj jasně na vědomí, že v mym případě se jedná o Neinteligentního Čtenáře.
K ostatním tvejm inteligentnim vývodům se, když dovolíš, už ani vyjadřovat nebudu, nepochopil bys ani prd. Dyť si neporadíš ani s obyčejnou anegdotou (mimochodem skvělou!).

duben 22, 2009 10:44
bb, tys evidentně nepochopila, : Krakonoš
na co a na koho sem reagoval. Po tejdnu stráveným v dánským království je to už ale stejně fuk. smilies/smiley.gif
duben 30, 2009 23:43
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]