O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JÁ MÁM BOTY DO ROBOTY.... PDF Tisk E-mail
Úterý, 10 březen 2009

 Tak to jsem včera ještě ani náhodou netušil, že solidní kamenný obchod v luxusním centru Prahy přímo u Václavského náměstí provozuje Vietnamec (to jsem zjistil z i-netu až dneska ráno podle IČO). Inzerují prodej výhradně italské obuvi. No, ale abyste si nemysleli, že proti němu něco "jen tak" mám - přečtěte a se mnou společně zaplačte:

 

 

 

 

 

     Dopisuju si totiž ČOI-kou. Mám problém - a teď čekám, jak všechno dopadne. Nejlépe bude, když vám písmo přímo zkopíruju (mimo nedůležitých detailů, pochopitelně):

 

 

Jméno a příjmení:  Já

Ulice:                         Moje

Město:                       Moje

Kontakt:                    Můj e-mail

 

Věc: Stížnost ohledně neuznání reklamace

 

 

     Vážení, podávám stížnost na prodejnu Obuvi a kabelek Praha 1, Jindřišská 12, s odpovědnou vedoucí Marií Kučerovou, IČ 743 17 164. Dle výpisu z rejstříku je majitelem Luan VU Quang, Spálená 110/53, 11000 Praha 1 - Nové Město.

 

 

 

 

     V lednu 2008 jsem zde s paní xxxxxxx xxxxxxxxx koupil dámské zimní boty. Po několikatýdenním chození zjara loňského roku a v lednu letošního roku se zcela rozpadl svršek jedné boty. Při reklamaci v únoru letošního roku mi bylo v prodejně sděleno, že se jedná o svršek vyráběný z nekvalitní koženky a z toho důvodu oni odmítají odpovědnost za vady. 

 

     Můj logický požadavek na písemné vyjádření tohohle nesmyslu v tomto smyslu odmítli, boty převzali k „odbornému posouzení" a včera, po měsíci, mi boty vrátili s tím, že dle jakéhosi svého vlastního vnitřního předpisu reklamaci neuznávají, což je již pak bez jakéhokoliv dalšího vysvětlení načmáráno na druhé straně reklamačního lístku.

 

 

     Samozřejmě, že nikde v prodejně není umístěna výstraha o neuznávání odpovědnosti za vady z titulu použitého nekvalitního koženkového materiálu, ani o této skutečnosti zákazníci nejsou uvědomováni při koupi.

 

 

     Boty jsou prodávány bez výhrad, jako plně sloužící k chůzi ve venkovním prostředí, tedy ke svému obvyklému a očekávanému účelu. Přitom pak při reklamaci i sama prodejna bez uzardění přiznává, že dobře ví, že prodává šunty, vhodné nanejvýš pro jednorázové použití pro nebožtíky na jejich poslední cestě. Prodavačkám je tato skutečnost dobře známa, vždyť dokonce jejich vnitřní instrukce, které jsou v rozporu s ustanoveními paragrafů 617 až 627 občanského zákoníku, jim přímo zakazují uznávat reklamace, vzniklé z titulu rozpadnutí se nekvalitního materiálu, a ony touto vnitřní směrnicí i bezostyšně argumentují při „odpalování" reklamujících zákazníků.

 

 

 

 

 

     Vážení, v příloze Vám zasílám fotografii detailu rozpadlého svršku boty. Další fotokopie dokumentů mám též k dispozici, ale rubrika pro vložení přílohy umožňuje vložení jen jednoho souboru (další mohu poslat zvlášť po vaší výzvě).

 

     V případě, že uznáte mou stížnost za oprávněnou, o čemž jsem přesvědčen, dovoluji si požádat vás o zásah v můj prospěch. Boty i originály dokladů mohu kdykoliv předložit osobně.

 

Děkuji, xxxx xxxxxxxx

 

 

 

České obchodní inspekci došlo dne: Úterý, Březen 03, 2009 8:09 AM

 

 

 

 

 


 

 

a výsledek?

 

zatím jen

 ticho ticho ticho

ticho.....

 

neskutečně

nahvězdičkovanej

 

 

 

 

Komentáře (121)add feed
pokud na mail nic, : bb
tak totéž poslat doporučeným dopisem jmenovitě vrchní/mu radovi/radové příslušného oblastního inspektorátu ČOI. Jméno toho člověka je k nalezení na webovkách ČOI: http://www.coi.cz/cs/inspektorat/. Na doporučený dopis reagovat musí jako na podnět. Ale pozor, mám dojem, že šetří označeného provinilce, ale neřeší za zákazníky jejich konkrétní spory. Případný neúspěch v reklamačním řízení musíte řešit jen soukromě, s právníkem, žalobou.

Mám osobní zkušenost s rozdílným přístupem k reklamaci levné obuvi z deichmanna a CCS obuvi.
Během jednoho roku si dcera koupila boty v obou prodejnách, jedny polobotky a druhé balerinky. Oboje za cca 700 a oboje se rozbily do měsíce po nošení. Deichmann okamžitě nabídl vrácení peněz nebo výměnu za jiné, dle vlastního výběru, nemusely být stejné. V CCS za 2 měsíce po třech telefonických a 2 písemných upomínkách napsali, že si dcera poškodila boty sama tím, že je nosila v nevhodném terénu v nevhodných podmínkách, a že poškození je způsobené tedy nevhodným užíváním, které způsobilo nadměrnou předčasnou opotřebovanost.
Což ve skutečnosti znamenalo, že se jí oddělil vršek boty od spodku a tento proces začal uvnitř boty. Projevovala se to zvláštním zvukem boty při chůzi, jakoby se dcera co krok zachovala neslušně :-) Takže boty okamžitě odložila. Protože má bot víc, ty necelé 4 týdny nosila i jiné boty, takže ty z CCS měla na nohou celkem cca 6x, autem a busem do školy a domů. I tak je zvládla nadměrně opotřebit :-)
Na reakci, že tento závěr neuznávám a trvám na vrácení peněz mi ústně, protokolárně to odmítli, sdělili, že je můžu žalovat, a nebo si sehnat a zaplatit soudního znalce, boty nechat posoudit, nechat si pak vystavit posudek a s tím se dostavit do prodejny. Pokud ten posudek bude znít v náš prospěch, vyplatí mi okamžitě náhradu za boty i náklady za znalce.
Při představě, kolik času to zabere jsem se na to vybodla, můj čas je dražší než šlendriánovic. Tak jsem jim řekla, že udělám tedy to, co všichni a v co doufají, tj. vybodnu se na to, což je moje štěstí a jejich škoda, neboť za boty utratíme ročně celkem dost peněz u nich si nekoupíme už ani holiny a ráda o tom poreferuji kam přijdu.
březen 11, 2009 01:54
ČOI už včera reagovala emajlem - rychle, bezva. : NČ
Potřebujou originály všech dokladů, což dodám dneska.
Jen ještě navokraj podotýkám: Nejsem zas ažtak uplně blbej, abych se soudil kvůli blbejm pár stovkám. To bych samozřejmě musel doložit expertízu, která několikanásobně přesahuje cenu křápů, přitom výsledek je tak nanejvejš fifty fifty, a nakonec bych mohl za negativní posudek soudního znalce zacvaknout pár tisícovek. Takže to ne!
Jde mi výhradně a jedině voto aby majitel prodejny byl donucenej dodržovat český zákony, který hrubě porušuje tim, že:
1) Bez jakýhokoliv upozornění prodává výrobky, jejichž reklamaci už apriori neuznává a zamítnutí reklamace pouze ústně zdůvodňuje tím, že se jedná o nekvalitní materiál z koženky, a na koženku se reklamace nevztahuje.
2) Prodejna nikde na reklamačnim papíře neuvádí DŮVOD zamítnutí reklamace. Přitom ústně, mimo teda písemný zdůvodnění, mě zástupkyně vedoucí ještě dál důrazně upozornila, že "TYHLE boty s koženkovym svrškem nejsou určený pro denní nošení, nýbrž pouze pro OBČASNÝ použití (cha cha!!), a tyhle reklamovaný boty byly určitě nošený (úžasnej vobjev!), takže lze dovodit, že byly užívány nějakou dobu denně, čímž se na ně nevztahuje reklamace" (přísně logickej a nezvratitelnej úsudek!!!). Ale i kdybych tohle chtěl přijmout (což je samože nehorázná blbost), tak je jejich zákonnou povinností to viditelně uvést v prodejně u regálu s botama a pak i přibalit instrukci do škatule k botám. Jo, a už jentak mimochodem, tyhle boty denně nošený zdaleka nebyly, což vím docela přesně a každýmu nezúčastněnýmu to musí bejt jasný a zřejmý z pohledu na druhou bot, která je v postatě netknutá.
Takže na závěr. Celý tohle mý psaní pro Kudlu je míněný jako varování před "solidníma kamennejma kšeftama", zvenčí huj, zevnitř fuj. Je třeba se uplně vždycky podivat na cedulku na dveřích, kdo je majitelem kšeftu, nedat jen na skvělou sklo-kamennou vizáž krámu a jeho polohu na Václaváku!
Jestli to mý vyprávění je pro pár lidí tady zajímavý, napíču zase, až bude nějakej posun.

březen 11, 2009 07:01
Bb, lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní. : Myška
Jestliže nedojde k vyřízení reklamace do těchto 30 dní, jsou povinni vrátit peníze - celou částku. Bez ohledu na to, jak by reklamace dopadla, tedy jestli by byla nebo nebyla uznána. Na tom je třeba trvat.
březen 11, 2009 07:15
Pravda, pravdu máte, : wendy
ale vymahatelnost práva u nás jaksi pokulhává. Jestli zrušej ČOI, jsme úplně nahraní, my spotřebitelé. Žádám o laskavé informování o případu.
smilies/wink.gif
březen 11, 2009 07:19
Jo Myško, jasný, voni mi ale reagovali přesně třicátej den. : NČ
A přesně takhle to je tam načmáráno:
Reklamace zamítnuta.
Nic víc, nic míň. Všecko ostatní vočom píšu, bylo jen ústně. Jenže zákon přímo ukládá povinnost písemnýho uvedení důvodu zamítnutí. To právě taky čekám, že ČOI by mělo zajímat.
březen 11, 2009 07:31
NČ, já jsem odpovídala bb. : Myška
Ta psala, že reklamaci řešili 2 měsíce.
K tvému případu - stalo se mi něco podobného - kamenný obchod, majitel nějaký Ital, pro změnu prasklá podrážka po cca měsíčnímm nošení. Reklamace neuznána, jediná možnost soud, soudní znalec. Vykašlala jsem se na to. A přesně na toto ale tihle "obchodníci" hřeší. Chtělo by to jiný systém. Ale jaký?
březen 11, 2009 07:39
Nč : mia
Jsou to .....A co se trochu zeptat na živnostenským úřadě na dotyčného?Možná uplná blbost nevím.To segra má ted čerstvý uplně opačný zážitek.Neměla paragon,prodavač ji nezna osobně bez problémů zboží vzal zpět /kožený pásek/ pak si vybrala jiný ale sám jí nabídl i vrácení peněz!!Zato holka /dcera/ splakala nad bundou za 16 stovek tři reklamace a nakonec jí řekli aby se soudila.
březen 11, 2009 07:44
Jo Myško : NČ
to jo. Soráč.
No, dyť právě mi jde voto aby neporušovali zákony tak samozřejmě a vokatě. Třeba ta ČOI něco zmůže. Co se tejče mě osobně, pošlu čoice originály dokladů a tim to pro mě skončí. Taky nemám sebemenší chuť se tim dál zabejvat.
A znova, poučení. Dost často se vyskytujou takovýty varování před nákupama u stánkařů. Že jako jejich paragony jsou jen kusy papíru, nebo že už jejich stánek nenajdu, nebo že se mi v malym krámku zapřou páč stejně vypadaj všichni stejně, atd!
No, já mám osobní zkušenosti s mejma žiškovskejma vietnamcema, zejména v potravinách ale taky i v hadrech (semtam košile nebo džíny). Jsou vždycky ochotní, prdlý džíny beze slova vyměnili po měsíci, catsky u nich koupený mi vyměnili po tejdnu nošení za větší (to už absolutně nemuseli - sám jsem si blbě vyzkoušel).
březen 11, 2009 07:56
Je tedy fakt, že u Vietnamců jsme to ani nezkoušeli, : Eva
ale jinak asi více, než 5 let reklamujeme, když je to nutné. Já bych se do toho až tak nehrnula, ale syn si usmyslel, že si bude dělat dobrovolná terénní cvičení z práva smilies/wink.gif Já jsem jen, jako pozorovatel, abych se probrala z právního bezvědomí a dokázala to v budoucnu sama smilies/cheesy.gif Za tu dobu jsme úspěšně reklamovali: auto, myčku, lehátka, asi patery boty, kancelářskou židli...v drtivé většině vrátí peníze, auto na své náklady opravili, na několikrát. Je tedy fakt, že být tam sama, tak to občas už vzdám smilies/cheesy.gif Takhle nemám šanci a se tedy učím smilies/wink.gif
březen 11, 2009 08:10
Ty pistol!! mam dejavuuuu : Sipik
Presne takto vyzerali cizmy co si obula moja mama po prvom raze!! Kupila si ich sestra v Bratislave, ale boli jej zle, tak ich dala mame, blocka medzitym stratila. Mama si ich obula na super nooobl svadbu v sobotu, zenil sa nam primator, krasne si ich nalestila... a za 5 minut bola nazad, ze sa jej rozpadli. Presne tak isto ako tie Vase.
březen 11, 2009 09:04
Já u nás v jednom obchodě : Vodoměrka
u šikmooček nakupuju trička za pár kaček, pěkný, levný, na léto akorát a další rok na okna smilies/wink.gif a kromě toho dole mají boty... sice vypadají hezky, ale vím moc dobře, jak jsou sfouknuté horkou jehlou a navíc prodavačky (nejčastěji naše bábinky - důchodkyně, jinak ti šikomoocí tam jen chodí jako dozor a obsluhují kasu) už při zkoušení říkají, že je nejde reklamovat, proto jsou tak levné... že co by lidi za ty peníze chtěli... no a u pokladny, když si neřeknete, tak vám ani lístek nedají, i když jim vyjede, hned ho vezmou a zmuchlají, a když jsem jednou účtenku chtěla, tak prý "na čo ty to chčeš?" Odpověděla jsem, že kvůli reklamaci, kdyby bylo něco v nepořádku, na to on že "reklamače u nas nedelám", já na něho vytáhla ČOIku a účtenku jsem měla... sice jen papírek s vybledlým písmem, že ani vidět nebylo, ale dal... no boty bych si tam asi nekoupila, jediné, co jo, tak jsou takové ty umělohmotné napodobeniny Crocs, ty nosíme na bazén a doma na balkon a na venčení psa u vody, abych si do té vody mohla v létě vlézt i já...
březen 11, 2009 10:05
Myško, : bb
lhůtu znám. Jenže jsem bohužel dělala to co obvykle, tj. že slyšela jsem na slušné a rozumné zdůvodnění, proč se vyřizování reklamace protáhlo - bylo to v létě, tak byly dovolené, vedoucí coby jediná oprávněná k vyřizování reklamace byla pryč atd. Vím, že tenhle jejich důvod by právně neobstál, ale taky vím, že ty prodavačky jsou jen lidi a když mají nařízeno se reklamacemi nezabývat bez vedoucí, dělají za 12 čistého a nechci je připravit o práci, tak jsem vyšla vstříc a čekala, protože mi na čase v tomto případě nezáleželo.Šlo jen o ťapky za 700 a já mám v létě úplně jiné věci na práci i mimo práci, tak jsem to nijak nehonila, prostě když jsem si vzpomněla, že už to trvá a aby to nezapadlo, tak jsem zavolala. Pak už to bylo podezřelé, tak jsem začala postupovat "normálně".
No a vím, že kdybych to nějak honila, tak se těch 700 dočkám, ale čas, telefonáty atd. mi za to nestojí, to si raději těch sedm stovek vydělám, to mě baví víc, než je vydupávat ze země. Ze země vydupávám jiné věci, pro mě významnější :-) a na tyhle prkotiny mi čas a energie nezbývají.
Uváděla jsem to jako příklad rozdílných přístupů dvou obchodních řetězců.
březen 11, 2009 12:43
... : bb
pro mě, dceru, ostatní členy rodiny včetně té širší, to posloužilo jen k tomu, že u CCS si už nikdy nekoupíme ani pantofle na zahradu :-) což je jim jedno, no a boty za které já utratím několik tisíc ročně, zase oni v nabídce nemají.
březen 11, 2009 12:45
... : bb
a ano, nesolidní obchodníci hřeší na díry v pravidlech a spoléhají, že většina lidí si rozmyslí, zda jim pár stovek stojí za shánění soudního znalce, placení jeho posudku, domáhání se svého práva s pomocí právníka atd.
U levných trik a tepláků je to celkem jasné, ale mrazák za 16 tisíc, který jsem si nedávno kupovala přes net, bych u neprověřeného obchodu nekupovala. Tam by mi sice stálo za to honit to i právně, ale musí být koho honit.
březen 11, 2009 12:49
Bb, já chápu, jak zdůrazňuješ, že tobě o sedm set nejde. : Myška
Ale pro někoho je sedm set desetina příjmu. Mně by tedy šlo nejen o peníze (já je na ulici nenajdu, tak proč se o ně zbytečně připravit), ale i o princip.
březen 11, 2009 13:03
Ne, vůbec nechápeš, že nezdůrazňuji, že mi nejde o sedm set, : bb
ale o to, že jsem porovnala kolik by stál posudek soudního znalce, poštovné (poslat mu boty, soudní znalec přes obuv a kůži není z mého okolí), k tomu moře času, telefonátů, doporučených dopisů na obchod, na ČOI atd. - s tím, kolik ty boty stály. A že by mě celý ten proces stál více než těch 700. Čili bych získala 700 a utratila 1500 za znalce plus další peníze, celkem by to vyšlo min. na 1900, výsledek nejistý, i kdyby dobrý, tak pořád rozdíl mínus 1200. A já 1200 nedostanu zadarmo, ani na té ulici.
A to je závěr, ke kterému nakonec dojde většina lidí a nechá to plavat, na což právě ti obchodníci spoléhají. To je to, co jsem psala a oč mi šlo. Sice mne napadlo, že u mě to bude opět chtít být pochopeno jinak, ale tak nějak jsem doufala, že rozumný člověk si to přebere správně. No nic.

Principiální záležitosti řeším pořád v rámci své mimovýdělečné činnosti,tak u bot za sedm stovek už se mi nechce.
P
březen 11, 2009 13:23
... : bb
aby to tedy bylo úplně jasné - tak u věci za více než 2000 bych tak postupovala, protože tam bych peníze prodělala, kdybych to nechala u ledu. U ťapek za pár stovek bych peníze prodělala, kdybych se snažila těch pár stovek získat zpět. Proto byl můj přístup k téhle reklamaci poměrně ležérní. Ale samozřejmě právo bylo na mé straně a kdo chce, může vynaložit 2 000 na to, aby získal 700 zpět a další 3000 (právník, žaloba atd.) na to, aby získal zpět ty vynaložené 2 000.
březen 11, 2009 13:26
... : Justík
jooo k tomu bych dodala snad jen to, že nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat levné věci smilies/smiley.gifJinak jsou to obyčejné kupecké počty, že kvůli 700 Kč se bohužel nevyplatí se soudit.. smilies/angry.gif
březen 11, 2009 13:32
Bb, ty jsi to nepochopila - jestliže se vyřízení reklamace táhne déle než 30 dní, : Myška
nic nedokazuješ, prostě ti musí vyplatit peníze, protože nedodrželi lhůtu k vyřízení reklamace. Takže jsi měla po uplynutí lhůty naklapat do obchodu, dožadovat se vyřízené reklamace, a pokud by nebyla, tak peněz. Právo bylo na tvé straně.
březen 11, 2009 13:37
... : bb
ano, to vím, však jsem to psala. Ale to, že je právo na něčí straně neznamená, že se ho domůže pouhým naklapáním do obchodu a dožadováním se svého práva, že? Čili, když je v obchodě pouze prodavačka, která říká, že vedoucí je na dovolené a bez něj nesmí nic, natož mi vyplatit nějaké peníze, tak jsem měla bivakovat na místě, dokud mi ty peníze nedají? :-)) Snažím se vysvětlit, že když lze vyřídit věci rychle a jednoduše, stojí to i za sedm stovek. Když by to však stálo další peníze, pak zvažuji, co se mi vyplatí (finančně i jinak) a co ne.
Myško, kdyby všechny dluhy, závazky atd. šly vyřídit tak, že oprávněný naklape na místo a dožaduje se svého práva a bylo by mu okamžitě vyhověno, není třeba žádných ČOIek ani jiných orgánů :-)
březen 11, 2009 13:43
Justík, no ona si studentka VŠ na brigádě nevydělala tolik, : bb
aby si mohla koupit boty za víc než 1500. A protože se jí líbily dvoje, tak musela slevit z požadavků :-) Já jí kupuju boty kvalitnější a dražší, ale když chce další, o kterých si myslím, že je nutně nepotřebuje, musí si je pořídit ze svých peněz. No a pak holt koupí levnější.
Jinak tě můžu ujistit, že to není jen otázka volby, moje kamarádka, která není bohatá ani trošku, si jiné než deichmanky dovolit prostě nemůže, i když by kvalitu jistě ráda :-)
březen 11, 2009 13:46
Bb, na prodejně musí být někdo, kdo je pověřen toto řešit. : Myška
Přece je blbost, aby prodavačka odkázala člověka, který přišel reklamovat zboží, aby přišel jindy, až bude přítomen vedoucí, majitel, pověřená osoba. Co když by tím prošvihl záruční dobu?
Ale jinak. V zákonné lhůtě zjevně tvoje reklamace vyřízena nebyla, tedy ti měli po návratu odpovědné osoby z dovolené vyplatit celou částku bez ohledu na to, jak byla reklamace vyřízena.

březen 11, 2009 13:52
bb : Justík
jsem taky studetka, která si na VŠ vydělává vlastní prací.. jenže po zkušenosti kdy jsem si koupila u větnamců šušivé boti, dala za ně cca 450 Kč a za měsíc se rozpadly, jsem hold zůstala u jedněch na zimu, sandálů a botasek na zbytek.. Ale aspoň trošičku "značkových"..
březen 11, 2009 13:59
Myško, znovu :-) : bb
kdyby teorie, pravidla a zákony platily a byly dodržovány tak, jak mají, nebylo by třeba právníků, ČOIek atd.
Že by na prodejně MĚL někdo být kompetentní řešit tyto věci je pravda, že by to MĚL řešit nějak a někdy, je taky pravda. Ale když se věci nedějí jak by měly a lidé nechovají jak by měli, vznikají problémy, které se pak řeší jinak, případně se zváží, zda řešení nebude stát více času, energie a peněz než neřešení.
Jak jsem řekla - peníze si vyděláváme prací velmi náročnou prací, nemám na to, abych vyhodila do luftu 1200-3000 kvůli 700. Chápu, že zaměstnanec s prací od 8 do 17, za kterou zavře dveře a jde domů, a s příjmem 15 000 čistého to třeba řeší jinak.
Navíc, jak jsem psala, boty si koupila plnoletá dcera a do reklamačního řízení tedy vstoupila ona, takže další řešení by si vždy vyžádalo i její přítomnost, její čas. A můj čas, mé peníze. Lépe už to asi nevysvětlím.
březen 11, 2009 14:01
Ježíši, co máš pořád s těmi penězi (1200 - 3000), bb? : Myška
O jakých nákladech furt píšeš? Je to jako jedna o voze, druhá o koze. OK, nechceš chápat.
březen 11, 2009 14:05
Justík, : bb
u Vietnamců jsem udělala s botami podobnou zkušenost, když dcera byla malá a my neměli ani na kečup, takže jsme nakupovali v sekáčích a u stánků. To bylo před 15 lety a od té doby jsem u nich nekoupila nic. Deichmann a CCS jsou kamenné obchody, navíc stabilní řetězce, botky se jí líbily, tak si je koupila, no :-)
Jinak boty a oblečení pro ně většinou nakupujeme na snowbitch, coreshop nebo horsefeathers, oni si vyberou v domluveném limitu a já to pošlu z účtu a do týdne mají věci doma.
březen 11, 2009 14:07
bb : Justík
to je internetový obchod?? Neznám smilies/sad.gif
březen 11, 2009 14:09
Myško, : bb
ty píšeš o tom, jak by věci MĚLY fungovat a lidi/obchodníci MĚLI jednat. Možná se ti i daří vždy se takového jednání domoci ihned, v termínu a bez vícenákladů, ok.
Já píšu o tom, jak to často chodívá. Ostatně, hlavní článek od NČ to téma nadhazuje, nejsem tedy sama, kdo má takové zkušenosti.
Nevím, co ti na tom přijde divného, přece se takové věci stávají, ale budiž.
Těch 1200-1300 už potřetí vysvětlovat nebudu, je to zřejmé v tom vyčíslení, co jsem psala předtím.
březen 11, 2009 14:10
Justík : bb
http://www.coreshop.cz/
http://www.horsfeathers.com/
http://www.snowbitch.cz/
březen 11, 2009 14:13
... : bb
Justík, poslala jsem odkazy, ale komentář bude zobrazen až po schválení moderátorem :-) ale najdeš to sama, ty názvy co jsem psala, jen před to www. a na konci cz a com
březen 11, 2009 14:15
bb to vyčíslení je mimo mísu, pokud nedodrží obchodník reklamační lhůtu. : Myška
Protože v tom případě ty nic nedokazuješ, jen shrábneš pořizovací cenu reklamované věci. Ale jasně, je každého věc, zda se nechá odbýt, nebo jde za svým. No nic, další debata s tebou je zbytečná.
březen 11, 2009 14:15
proboha, Myško, tebe snad dneska vyměnili, obvykle přemýšlíš... : bb
shrábnout můžeš, když ti někdo něco vyplatí. Když ti prodavačka potřetí poví, že vedoucí je na dovolené a ona nic nevyplatí, těžko se jí vlámeš do kasy a sebereš si ty peníze. Budeš muset postupovat jinak, a to znamená, vynaložit na to čas a peníze. Protože pouhým zavoláním nebo dopisem na majitele obchodu se, pokud on chtít nebude, peněz nedočkáš. A pak tedy jednat a domáhat se a to stojí čas a peníze. Pak je třeba zvážit, zda to za to stojí.

p.s. Nedebatuju s tebou, zatím ti jen pořád dokola vysvětluju :-)


březen 11, 2009 14:19
... : bb
Nebo snad nechápeš, že i po reklamační lhůtě ti prostě některý obchodník nic nedá, resp. jeho zaměstnanec nic nevyplatí?
V obchodech, kde obvykle nakupuju, ano, ale tady v tomto případě to prostě nefungovalo, pravidla se nedodržovaly, a já to uvedla jako příklad.
březen 11, 2009 14:21
Díky bb : Justík
určitě na to kouknu.. Jsem v této oblasti dost "zaostalá".. Nějak mám pořád zafixované, že jediné "bezpečné" nakupování je v "kamenném obchodě", kam musím dojít, ozkoušet atd .. smilies/grin.gif
březen 11, 2009 14:23
bb, řekla bych nápodobně. : Myška
Ty jsi snad to, co jsem psala nečetla. Tak ještě jednou. Máš (ty nebo dcera) reklamační protokol s datem podání reklamace. Tato reklamace má být vyřízena do 30 dní. V době, do kdy by měla být reklamace vyřízena, tedy třicátý první den po datu podání reklamace není v prodejně přítomen pověřený pracovník, a jiní zaměstnanci odmítnou s tebou cokoliv řešit. Zeptáš se, kdy bude přítomen odpovědný pracovník, a necháš si potvrdit, že jsi tam byla. V termínu, kdy je přítomen odpovědný pracovník tam jdeš znovu vyřídit reklamaci. Lhůta pro vyřízení je již pryč, ty máš potvrzení, že jsi v prodejně byla. A protože nedošlo k vyřízení reklamace v zákonné lhůtě, tak máš nárok na vrácení peněz v plné výši, ať už byla nebo nebyla reklamace uznána. Jo, nebude to možná jednoduché, záleží na drzosti tvojí i jeho.
Kolik tě to stálo? Dvakrát cestu do obchodu a zpátky. Asi nervy, protože to odpovědný pracovník nebude chtít uznat, a asi trochu samostudia zákonů.
Nebo to můžeš nechat plavat...
březen 11, 2009 14:31
A : Myška
už mlčím.
březen 11, 2009 14:32
No mám trochu dojem : wendy
jako Myška v 13:03 hodin... smilies/wink.gif
březen 11, 2009 14:42
wen : mia
Ahoj už jsme se dlouho nepozdravily. smilies/wink.gif Už plánuješ letošní dovolenou,vím,že ráda cestuješ. smilies/smiley.gifMyško tady otevřeli s velkou slávou Deichmann asi před rokem a lidi tam projdou a většinou nic nekoupí,zaslechla jsem tam i názor,že je to takový lepší Vietnamec co se týče kvality.S reklamacemi si lidi chválí Batu.Ale tam zas není výběr.
březen 11, 2009 14:50
U Deichmanna jsem snad taky nic nekoupila, nějak se mi ty jejich boty moc nelíbí. : Myška
Ale syn si tam koupil společenské, a je spokojen. Reklamovat jsme tam nemuseli. U Bati si taky nevyberu, nesedí mi baťovské. Mám malou (36) a širokou nohu, což je kombinace, na kterou se dobře vybírají jen botasky a trekáče. A ty si kupuju u Hervise, nebo v jiném sportu. Jednou jsem reklamovala u Hervise, myslela jsem, že mi boty jen opraví, ale vrátili peníze. A v pohodě.
březen 11, 2009 14:56
tak ještě jednou, a naposled :-) : bb
Máš (ty nebo dcera) reklamační protokol s datem podání reklamace. Tato reklamace má být vyřízena do 30 dní. V době, do kdy by měla být reklamace vyřízena, tedy třicátý první den po datu podání reklamace není v prodejně přítomen pověřený pracovník, a jiní zaměstnanci odmítnou s tebou cokoliv řešit. Zeptáš se, kdy bude přítomen odpovědný pracovník,
- potud ano

a necháš si potvrdit, že jsi tam byla
Ne. Prodavačka z Bulharska není oprávněna cokoli komukoli potvrzovat a trvá na tom, že věc může vyřídit jen vedoucí.
Samozřejmě, můžu se nehnout z obchodu a trvat na svém, ale po čtyřech hodinách mě to nejspíš přestane bavit, bude se mi chtít čůrat, vyschne mi v krku od opakování svých práv. Dcera-skutečný účastník reklamačního řízení, totéž.

V termínu, kdy je přítomen odpovědný pracovník tam jdeš znovu vyřídit reklamaci. Lhůta pro vyřízení je již pryč, ty máš potvrzení, že jsi v prodejně byla.
Nemám. Ale prodavačka je slušná a nepopírá,že jsem tam byla. Ani vedoucí to nepopírá. Jen mi nechce dát ty peníze. Že je na protokolu nějaké datum a lhůta 30 dnů uplynula ho nezajímá.

Jo, nebude to možná jednoduché, záleží na drzosti tvojí i jeho.
Nezáleží. Neslušní obchodníci na slušnou pádnou podloženou argumentaci neslyší. Co bys udělala, kdyby ti odpověděl stejně slušně 5 větami a odešel s omluvou do kanceláře, že má naléhavou práci, došla by sis pro něj? On "nabídl" jejich (CCS) obvyklý postup - nechám si zpracovat soudněznalecký posudek, pokud bude hovořit v náš prospěch, on mi ho zaplatí a boty taky. Jinak ne. Výhružky ČOIkou slyší dnes a denně, ty ho z klidu nevyvedou.
Kolik tě to stálo? Dvakrát cestu do obchodu a zpátky. Asi nervy, protože to odpovědný pracovník nebude chtít uznat, a asi trochu samostudia zákonů.
Opět ne. Obchod je 40 km od našeho bydliště a 15 km od mé kanceláře, takže víc času a benzín. Nevy ne, tohle mne z klidu nevyvede. Zákony studovat nemusím, lhůtu 30 dnů a své nároky z toho plynoucí znám. Ale je to k ničemu. Mohla bys tam vystát důlek, nebo protestovat s transparentem. Ale na to já vážně nejsem.

Takže jsme zpátky kde jsme byly - ano, lhůty a právo na mé straně, ale peníze z nich nevyraženy. Mohla bych zajistit je žalovat, že nedodrželi zákonnou lhůtu a nevrátili mi peníze. Soud by žalobu přijal, za rok by bylo řízení, oni by se odvolali, za další půl rok další odvolací řízení...A mezitím bych zaplatila dvě faktury advokátovi. Shrnuto podrženo - i při znalosti svých práv jejich vymožitelnost v tomto případě by mě stála víc, než podstata mého nároku a za to mi to nestojí.Víc k tomu už nepovím, to by bylo mlácení slámy dokola.
březen 11, 2009 14:57
bb, já už nemám co dodat. : Myška
A popravdě - je mi to fuk.
březen 11, 2009 14:58
oprava : bb
Mohla bych zajistit je žalovat
mělo být: Mohla bych zajistit TEN POSUDEK ZNALCE a pak je žalovat...mi peníze a O TĚCH 700.

a za tu dobu lítého boje kvůli sedmi stovkám bych třeba přišla o zakázku, o možnost něco nového se naučit, o příjemný zážitek z víkendu s partnerem.
březen 11, 2009 15:01
Myška, : bb
proč by ti to taky nemělo být fuk. Mně je taky fuk, že nekupuješ u Deichmanna a tvůj syn ano. Prostě si tu píšeme o svých zkušenostech, nic víc. Jen jsem považovala za vhodné odpovědět ti na tvou reakci a vysvětlit to. Ty jsi mne chtěla přesvědčit o své pravdě, to se nepodařilo, protože tam, kde ty hovoříš o teoriích, mám já zkušenosti z praxe. Z práce ve stavební firmě jsem dost otrlá a odolná, ale taky umím rozlišit, kdy má význam pokračovat a kdy ne.
březen 11, 2009 15:07
Myško : mia
u nás dcera musí mít boty velmi,velmi kvalitní,spíš zdravotní saly o hara a tak.a k vánocům mi rodina dala společný dárek na výšlapy šumavou merellky,jsou jak peříčko,mám z nich obrovskou radost.někdy je lepší si připlatit a ušetřit to na oblečení.je fakt,že přes kvantum bot se stejně vybírá špatně.
březen 11, 2009 15:09
wendy : bb
dobře, beru na vědomí, že zatímco NČ a ostatní píší o svých nemilých zkušenostech s nějakým obchodníkem prostě proto, aby o tom dali vědět, já o tom psala jen proto, abych vám ukázala, že nemusím na 700 lpět.

To, že by mě lpění na těch 700 Kč stálo víc času i peněz, což se snažím vysvětlit, je evidentně vedlejší. Takový postoj je předpojatý, předpojatost je hloupá a pak skutečně nemá smysl diskutovat.
březen 11, 2009 15:10
Zdravím, mio : wendy
to víš, za okny už skoro jaro, už mě brní paty...letos Beskydy a Itálie, ale moje kámoška-cestovatelka hledá a hledá a pořád hledá něco na last minute, tak možná na podzim Šanghaj...co se bot dotýče, do Baťy taky moc nejdu, nějak se mi moc nelíbí, ale Deichmanna mám katalog, docela pěkné, mírně výstřední botky, vícepáskované přes celý nárt až ke kotníku, ale ta kvalita asi nebude nic moc. A Myška si tam nevybrala...

bb, nic ve zlém, ale u tebe to bývá skoro pravidlem. Asi si to ani neuvědomuješ.
březen 11, 2009 15:17
... : bb
wendy, jestli jsi chtěla číst co sděluji a ne hledat něco, co tam není, nemohla bys k takovému závěru dojít.

Naposled zopakuji: 700 Kč mi nestojí za to, abych na jejich vymožení vynaložila několik cest autem, několik hodin času, několik doporučených dopisů, několik stovek za soudněznalecký posudek a případně po tom všem několik tisíc za žalobu. Nemám zbytečné 2000 na to, abych dostala 700. Bez toho bych je nedostala určitě.
Kdo si z toho chce vzít to, že zdůrazňuji, že mi na 700 kč nezáleží, je buď zaujatý nebo hlupák.
březen 11, 2009 15:23
a co cena cti? : Petronila
Já naprosto chápu, že za určitých okolností je člověk ochoten vynaložit i víc peněz, energie apod. aby se domohl spravedlnosti. Ani ne tak těch peněz, ale odplaty za to, že se mu ten druhý smál do ksichtu a počítal s tím, že mu to projde.

Samozřejmě chápu i situace, kdy se do toho člověku nechce a nestojí mu to za to.

Ale jak jsme tady nedávno mluvili o všeobecné nespokojenosti se stavem věcí u nás - myslím si, že tohle zrovna je jedna z věcí, které člověk sám může pro zlepšení poměrů udělat, i když se to zdá jako maličkost. Bohužel nevím, co konkrétně poradit, protože s nedobytnými reklamacemi zkušenost nemám, ale šla bych do toho - asi krom soudu, i když, kdyby mě naštvali hodně, možná i do toho. A třeba by se pak lekli oni. Drzé hajzlíky nemám ráda.
březen 11, 2009 15:23
Zajímavá debata :-)) : Míša
Je to jak "pes jitrničku sežral". O to víc se bavím, když si uvědomím, že v podobně nesmyslných debatách tu jindy figuruju taky. smilies/grin.gif

Myško, to by mě docela zajímalo, jak vymůžeš z obchodníka vrácení peněz, když ti je prostě vrátit odmítne? BB má v tomto případě pravdu, nepomůže si absolutně nijak jinak, než se skutečně soudit (což kvůlivá 7 stovkám odmítá). Anebo by ještě mohla oslovit Černé ovce smilies/smiley.gif
březen 11, 2009 15:27
petronila : bb
tak na tohle ti můžu odpovědět jinou zkušeností.
My jsme v rodině jinou záležitost taky braly především jako věc cti. Stálo to 10 let soudních sporů a bez pár tisíc 1 000 000 Kč. Když ti nějaká záležitost cti skončí takhle, jediné co můžeš, je brát to jako zkušenost a poučit se, co si ohlídat, na co si dát pozor, kde tlačit, kde netlačit a na co se vykašlat. A taky brát s nadhledem některé lidi a některé názory :-)
březen 11, 2009 15:27
... : bb
brali, my v rodině, samozřejmě... pardon za hrubku
březen 11, 2009 15:27
Míšo šíšo : bb
díky. Ne za to, že souhlasíš, ale žes to pochopila správně a reaguješ ne předpojatě.
březen 11, 2009 15:29
Teda to mi neříkejte, : Míša
že byste se některá opravdu šla soudit kvůli těm sedmi stovkám (byť uznávám, že jsou to slušné peníze). Jen právníkovi, kterého si okamžitě najmete, zaplatíte na záloze minimálně 3x takovou částku. A pokud tu někdo argumentuje tím, kolik pro něj 700 znamená, tak už ho fakt vidím, jak daleko větší částku vyplácí právníkovi s vědomím toho, že návratnost (bude-li kdy nějaká) je z časového hlediska absolutně v nedohlednu.
IMHO tu pranýřujete bb neoprávněně.
březen 11, 2009 15:34
bb, : Míša
to je hezký, že mi děkuješ za to, že jsem pochopila. To se mi ještě nestalo. Spíš vždycky slýchávám: "No konečně, že to ale trvalo" smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 11, 2009 15:37
no dost dobrý : NČ
sem způsobil přímej Chat na Kudle.
Z toho si nic nedělejte. Myslim, že nejvýstižnější je ta poznámka, už ani nevim od koho a omlouvám se jí tímto "nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat levný věci". Přesně to znám i od svejch zlatejch a moudrejch rodičů.
Jenže von si člověk vždycky řekne - co kdyby zrovna náhodou, žejo.
Fakt jsem ani nečekal, že mi reklamaci uznaj a už předem jsem věděl, že do soudního experta za drahý prachy a s nejistym výsledkem nepůjdu ani zanic. Ale vyrazila mi dech ta jejich argumentace, proč zamítaj. A celková arogance prodavaček.
Jinak - co se tejče bot obecně, skoro nikdy a skoro nikde nelze úspěšně reklamovat pokud dojde na lámání chleba, tedy pokud se nedohodnete hned přímo v prdejně. Je v zákoně nebo ve vyhlášce (teď se mi to nechce zase hledat) taková poznámka speciálně vo botách. Že jejich dvouletou reklamační lhůtu nelze vztahovat k době životnosti, která je daná spoustou faktorů, hlavně teda nošenim a krémovánim. Takže prakticky skoro nikdy nelze počítat s podporou experta, kterej je ostatně taky vždycky členem cech vobuvníků, protože dost těžko budete proti expertovi dokazovat, že boty jste neměli třeba na pochodu Praha - Prčice a zpět. Myslim, že ani u těch reklamovanejch dámskejch bot s vysokym krám flekem bych to nedokázal dokázat.
březen 11, 2009 15:42
Míšo šíšo : bb
tak jsem to nemyslela :-) měla jsem spíš napsat Dík, že ses snažila pochopit, oč mi jde, než zkratkovitě rozhodnout, že se chci vytahovat že mi na sedmi stovkách nesejde.

březen 11, 2009 15:49
... : bb
Ano, životnost je zapeklitá věc. Moje štíhlounká dcera taky "nadměrně opotřebila" boty během cca 6 použití na cestě do školy a v MHD.
Kromě těch stánkových před 15 lety to bylo poprvé, co jsme reklamovali boty, hned dvoje, oboje stejně "opotřebené" a jeden prodejce tak a druhý onak.

březen 11, 2009 15:55
Ehm, myslím bb, že jsem jádro pudla pochytila též : wendy
nikdy bych se netočila jen na 700, ale psala jsem že u tebe to je takový stále provázející jev. A měla jsem pravdu v tom že už to ani nepozoruješ. Ovšem - nemám právo ti něco vyčítat, tak to ber jen jako postřeh pod čarou. Sorry.

NČ, moje kámoška šla reklamovat sportovní boty a bylo jí řečeno:? snad jste v nich nechodila VENKU??!! A přitom to nebyly nějaké speciání sálovky,třeba na basket. Tak nevím. Musíme si asi kupovat JEN velmi drahé boty. Poločas rozpadu těch levných je hrozivě rychlý.
A nevěřili byste, jak je těžké sehnat takové obyčejné bačkory. Potřebovala jsem jedny do práce. NAbídka : růžové chlupaté, růžové nechlupaté, se zaječí hlavou, se psíma ušima, pruhovamá zebra nebo se slunečnicí mezi palcem a tím druhým prstem....byla tam se mnou ještě jedna zoufalkyně, tak jsme se aspoň zasmály...
smilies/wink.gif
březen 11, 2009 16:28
... : bb
hmm, mně se spíš jeví, že tento jev provází některé čtenářky, dnes tebe. Od půlky února jsem tu spíš sporadicky, dva týdny vůbec, to se kolem peněz nic netočilo a kdy předtím už nevím, ale určitě ano. Pokud přesto jsi měla v této debatě o záludnostech reklamací bot nutkání to vytáhnout na světlo, tak jsi zaujatá. A s tím nic nenadělám. Sorry.
březen 11, 2009 16:40
Ale no tak : Justík
lidé jsou různí s různými osudy.. Proč by mělo být důležité, co pro koho znamená 700 Kč ? To se mi zdá právě přínosné, že tu jsou lidé vícero vrstev, různých poměrů.. O to jsou trochu jiné jejich pohledy na život, poplatky a ostatní probírané.. A člověk si z toho bere motivaci (aby pro něj taky třeba jednou nic neznamenalo 700 Kč za boty) a nebo třeba taky, že nejen v penězích je štěstí (hrozně se mi líbí malá Gábi od Vodoměrky) smilies/cheesy.gif Možná úvaha trochu mimo, ale nač čeřit poklidnou hladinu zdejšího rybníka, hecováním se..
březen 11, 2009 16:53
Justík : mia
Hele cvičíš na tu Ameriku smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 11, 2009 17:01
možná tak tu diplomacii, co jsem se tu o ni pokoušela :) : Justík
jinak co se týče spěvu, tak naposledy před Vánocema Rybovu mši smilies/smiley.gif
březen 11, 2009 17:03
Justí : mia
Jsi šikovná holka na to jak jsi mladá přivyděláváš si,znáš cenu peněz,snažíš se tu o smír.To se Ti v životě neztratí smilies/wink.gif
březen 11, 2009 17:06
mio : Justík
no přivydělávám .. Musím , když chci dostudovat, udržet si byt a uživit sebe i pesana.. To pak to vážení si peněz přijde samo smilies/smiley.gifani ne mojí zásluhou smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 11, 2009 17:10
Justík, : bb
nikoho nehecuju. Ale promiň, i ty jsi to vzala jinak :-) Nepsala jsem, že pro mě neznamená 700 nic. Ale že náklady, čas a energie vynaložené na získání těch 700 zpět by to převýšily, takže bych na tom ještě prodělala.
Pravda je, že pro 700 si vlasy nervu. To ale nevyplývá z toho, že bych měla tolik peněz, protože můj partner jich má stejně jako já a sedm stovek by ho rozhodilo víc. To plyne z mého osobního nastavení. Jsem pokud jde o peníze poměrně rozvrkočená celoživotně, i v době "z ruky do pusy a ve žlabu málo" jsem klidně dala poslední tři stovky za knížky s tím, že to nějak dopadne. Kamarádce v nouzi jsem peníze dala, ne půjčila, i když to byly peníze na mé nové boty a chodila jsem pak ve starých. Protože si je vyděláváme docela tvrdě a mám za sebou tvrdou zkušenost, jak jsem tu psala, tak se umím ozvat, ale taky vykašlat na něco, co by mi víc vzalo než dalo. Vždycky mě víc zajímalo, jak si peníze vydělat, než jak je uškudlit. Taky mám pocit, že víc člověk na něčem lpí a usiluje o to, tím víc se mu to vzdaluje. Naše mamka je člověk, který celý život přísně hospodaří, šetří, kalkuluje, jen tak nepustí z ruky kačku. Umí peníze udržet, klobouk dolů. A kdykoli kdokoli potřebuje založit, z rodiny nebo kamarád, může s klidem za ní. Ale taky se jí vždycky nějak ty peníze vzdálí, aniž by to mohla ovlivnit, jako by jí v tu chvíli osud řekl "podívej, že i když sebevíc chceš, sebevíc držíš v dlani, ukážu ti, že je to málo platné".
Já to nechávám víc plynout, když jsem nechala na benzince peněženku s 5 tisíci v době, kdy bylo dost zle, tak ona z toho nespala a já to po prvním šoku nechala plavat s tím, že to třeba poslouží někomu potřebnějšímu. Tím lidi, i z rodiny, nadzvedávám, ale nakonec ve výsledku jsme na tom stejně, nejsou na tom oni lépe, nemají více peněz, jen se o ně víc bojí a já mám kolem toho méně nervů. V podstatě to tak dělám se vším, nějak bylo, nějak bude, rozbila jsem nový mixér? no bože, tak to nasekám nožem, přece si kvůli tomu nezkazím den..atd. Ovšem kromě některých vztahů, v těch jsem schopná se pobabrat. Ale prachy ne, ty za to nestojí :-)
březen 11, 2009 17:12
... : bb
no a dcera je v tomhle po mně. Sama hned radila, že se na ty boty a pár stovek vykašleme. Raději šla po škole na brigádu do večera, domů jezdila denně v osm večer a mezi školou mi ještě pomáhá ve firmě, než ztrácet čas s tím obchodem.
březen 11, 2009 17:15
bb : Justík
jo to jsem se špatně vyjádřila.. I když v rámci motivace tě mám spíš jako člověka , kterého x set nerozhází, ne že by neznal jejich cenu.. Jinak jsem to nevzala jinak,jeen teď špatně formulovala viz 13:32
březen 11, 2009 17:17
... : bb
dobrá, vyjasněno :-)
březen 11, 2009 17:24
Ano, : wendy
rozvláčná bb. Mea culpa. Ach ty prachy. A opět mrazák 16000, soudní spor 1000000. Ale uznávám, že jinak jsi věcná a fundovaná. Už toho nechám, omlouvám se osazenstvu, že jsem se nechala unést. Už to neudělám. Máš úplnou pravdu, Justi...
smilies/wink.gif
březen 11, 2009 18:28
Hlásím, že jsem tě bb pochopil hned na začátku :-))), jak jsi to myslela :-) : toulavej
a mám to nastavený stejně – důležitý je umět rozlišit, co za co stojí a nestojí a podle toho se zařídit. A není to otázka, jak je kdo při penězích. A když člověk usoudí, že sice třeba i hodně ztratí, ale přesto to za to nestojí, o TO konkrétní bojovat, je lepší nad tou ztrátou mávnout rukou a nechat to být. Říct si – přišli jsme o víc – a jít dál . . . a poučit se z toho.
Teď naposled jsem přišel v Americe o auto a byla to pro mě velká ztráta a musel jsem se rozhodnout moc rychle, jestli ho tam nechat a co dál. A teď vidím, že jsem se rozhodl nejspíš správně, že jsem o něco sice přišel, ale, i když tím nastaly další komplikace, předešel jsem jiným, které byly možná ještě větší . . . :-)

S tou myšlenkou nekupovat laciné věci je to, jak kdy co. Někdy i drahá věc nic nevydrží a laciná zase ano. Mám takové zkušenosti. Ovšem, když mně na něčem opravdu záleží, je pro mě důležité, aby věc fungovala a bylo na ní spolehnutí, tak kupuju už prověřené značky a modely.

wendy, ten počet nul mě nechal úplně chladným, vůbec jsem si jich nevšiml . . . je těžký se chovat přirozeně a muset se kontrolovat, co napsat a co už ne, protože by to dráždilo, když nikoho ani dráždit nechceš . . .

březen 11, 2009 18:35
... : bb
ty nejsi jen zaujatá, ty jsi i hloupá. škoda.
březen 11, 2009 18:38
... : bb
toulavej, žes pochopil mne nepřekvapilo, a ty poslední dvě věty na konci jsou velmi, velmi přesné.
březen 11, 2009 18:39
wen : mia
smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
březen 11, 2009 18:47
ty kokso! tu je husto!! : Sipik
baby, ved tu maju pravdu vsetci, len tlak vzduchu nam asi klesa a tak sa tu hadate pre somariny smilies/wink.gif
Aha, my s Ninkou zijeme z materskej a toho co nacierno zarobim, fakt bieda. Teraz si obhryzam nechty ( obrazne ) z toho, ze auto mi odchadza, je to stary srot, na novy nemam, bez auta som pri Ninkinej narocnej diete hotova, ale som fakt svorc. Nove nebude, nie je ani na udrzbu. Je mi z toho normalne do placu, este aj tenisky mam stare smilies/angry.gif ale keby som videla v obchode nejaku peknu knihu pre krpatu, tak jej ju kupim ( tak ako dve skatulky Lega cestou z gastra ). Tiez si ako BB poviem, ze "dajak bolo, dajak bude"...
březen 11, 2009 19:26
no, já si taky nemyslím, : Petronila
že by mně stálo za to se kvůli sedmi stovkám soudit... ale minimálně soudem pohrozit by možná šlo, myslím, že se toho leckdo lekne.
březen 11, 2009 19:37
Sipik, ty kokso, to je ozaj uzasne.... : Vodoměrka
Šipíčku, já když čtu ty tvoje slovenské komentáře, tak mám strašnou chuť začít mluvit slovensky... protože slovenštinu miluju... ty kokso nebylo oslovení tebe, to bylo jako zvolání, protože se mi to strašně líbí... asi to začnu používat tady u nás... se budou lidi divit, až jim místo ty bláho řeknu ty kokso... hahaha...
No a k té krpaté nemám co dodat... a pak řekněte, že slovenština není úžasná! smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 11, 2009 20:03
Vodomerka : Sipik
No nahodou ja som sa pred chvilkou ohromne bavila na Tvojom slovnom ping-pongu s NC. Fakt dobre smilies/grin.gif smilies/grin.gif Si mu to natrela smilies/cheesy.gif Yesss
březen 11, 2009 20:17
Ano toulavej, člověk někdy napíše, co by psát neměl : wendy
omlouvala jsem se pro někoho asi zbytečně, ale člověk si holt musí sníst co si navařil. Někdy ti něco prostě zavadí tak, že to řekneš. Nikdo není dokonalý.
březen 11, 2009 20:18
Sice jsem zcela pochopila, : Eva
jak to bb s těmi reklamacemi myslí a mám to nastaveno asi podobně, leč musím dodat, že když Wen!!! s něčím ztratí, na chvíli, trpělivost, po těch stovkách jejích skvělých komentářů, nehledala bych chybu výhradně na její straně hřiště smilies/wink.gif
březen 11, 2009 20:49
Halóo : Justík
prosím o překlad pro méně vzdělané smilies/grin.gif co je kokso????

březen 11, 2009 21:13
... : bb
Evo, nehledám chyby, vnímám rozdíly. Mne prostě nijak neirituje, když se někdo zmíní mezi řečí o tom, že má to či ono, pokud to nebylo jediným smyslem té řeči. Každý si v tom, co jsem psala, našel jen to, co najít chtěl :-) To, co si tam našla Wendy, tam vůbec nebylo.
Víš, kdyby Wendy napsala co jsem psala já, nevnímala bych vůbec nějaký "milion". První, co bych si představila, by byli lidi, jak s nimi těch 10 let muselo zamávat, kolik museli obětovat, a tím nemyslím věci a předměty, co museli vydržet, s čím se vypořádat, kolik práce a úsilí, aby to zvládli a kolik hořkosti z nespravedlnosti, z bezmoci. Ne tak wendy, ta si prostě z toho vytáhne jen ty cifry. Nevím, co bych s tím měla dělat, stojí mi to za autocenzuru?
březen 11, 2009 21:15
Justík :-) : bb
řekla bych že český ekvivalent zní Ty kráso...Ty brďo...
březen 11, 2009 21:16
bb : Justík
díky.. Možná je vám to divné,ale já jsem vážně z generace, pro kterou už není slovenština tolik přirozená.. I když je to škoda... smilies/grin.gif
březen 11, 2009 21:24
... : Justík
Jo a k Wen, nemyslím, že by to bylo až tak, že vnímá pouze cifru, ne obsah... Je to písemná debata a ta zkresluje sama o sobě.. Natož když se zamíchá momentální nálada,emoce.. To přeci neznamená hloupost.. Naopak mi tu přijde velmi vysoký průměr IQ smilies/grin.gif
březen 11, 2009 21:29
Justíku, : Vodoměrka
tak přesně tohle jsem zažila... byli jsme s dětmi na dovolené na Slovensku a v restauraci hleděli na jídelní lístek jak na arabské písmo... já, která jsem vyrůstala na československé televizi, za Zlaté bráně, každé léto strávila s prarodiči ve Vysokých Tatrách a slovenština byla mou druhou rodnou řečí, jsem to nemohla pochopit, protože mně to neznělo vůbec cize a nesrozumitelně... tak jsme překládali a překládali, a po dvou týdnech už jsme si objednávali zásadně čučoriedkovou zmrzlinu, pozorovali jsme ptáčky na konári a při odchodu jsme volali dovi jak rodilí Slováci... slovenčina je desne fajn a mne sa velmi páči... možno aj preto, že moji naj naj zpeváci a skupiny boli Jožo Ráž a Elán a Peter Nagy a na jejich pesničkách som vyrástla... no a ked som sa presťahovala do Olomouce, tak prvá susedka, čo som tam stretla, bola Helena z Červeného Kameňa, a jej sestra Anna, a tak moje najlepšie kamarátky boly Slovenky ako vyšité... hahaha... smilies/wink.gif
Sipik, kde si? Treba mi v tom najsť pravopisné chyby, čo som urobila, lebo tak dobrá zasa nie som... smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
březen 11, 2009 21:34
Už vidím prvú : Vodoměrka
asi by tam mělo být piesničkách... vypadlo mi i... nebo ne??? smilies/wink.gif
březen 11, 2009 21:35
Justí : mia
Jakou vlastně děláš vysokou?Jestli se ti to chce napsat
březen 11, 2009 21:40
... : Justík
no právě.. Mě se taky líbí,ale není moc příležitost se ji učit - rozumnět.. Písničky se pěkně posouchají,to je pravda,ale že bych je překládala... smilies/grin.gif Takže cvik žádný..
Mio - obor rozvoj venkovského prostoru smilies/grin.gif
březen 11, 2009 21:49
Vodomerka : Sipik
ne
březen 11, 2009 21:58
Vodomerka : Sipik
Dobraaa si, az na vtacikov je to super smilies/wink.gif Su piesne a pesnicky
Ty kokso, to je ako Ty pistol, jasne nie?
březen 11, 2009 22:00
Sipik!!!! : alena puntíkovaná
co je sakra ten KOKSO? V jednom našem seriálu jeden policajt pořád říká ty kokso - ale nijak to nevysvětlili....Kokso je něco novýho...za mého mládí kokso neexistoval, tak mám mezery.
březen 11, 2009 22:04
no tak tos mi sipik nepomohla : alena puntíkovaná
pistol je taková věc, co se z ní střílí...z koksa se stříli???
březen 11, 2009 22:06
Puntíková Alenko, : Vodoměrka
No prostě ne jako ty pistole nebo ty revolvere, ale něco na způsob ty vogo, ty brďo, případně více jadrněji ty vole... víš, jak to je... ty kokso smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
březen 11, 2009 22:18
Sipik, : Vodoměrka
paráda... piesne a pesničky... ja som to vedela... ja som dobra, som dobraaaaaaaa, som dobraaaaaaaaaaaaa!!!

My totiž doma máme spoustu slovenských knih, třeba Mayovky skoro všechny, a jak jsem je měla ráda... a s dědou jsme si na dovolené vždycky hráli na to, že když jsme na Slovensku, budeme mluvit jen slovensky, a když budeme někde jinde, budeme mluvit jako tam, akorát jsem se s ním jinam než na Slovač nedostala, ale možná proto, že děda jinak neuměl, teda kromě němčiny a do Německa jsme nikdy nejeli... protože říkal, že po válce raději i tu němčinu zapomněl, tak jako chtěl zapomenout na válku...
březen 11, 2009 22:23
aleno : mura1
uz se to tady resilo nekolikrat a dokonce i v teto diskuzi asi 5 komentaru nad tvym:

"ty kokso" znamena "pane jo", "ty blaho", " ty vole", ty brdo" ... - proste citoslovce udivu, prekvapeni...
březen 11, 2009 22:24
hele, : Petronila
a je to "ty kokso" nebo "ty kokŠo"? Já jen, že mi někdo tvrdil, že je to se Š, ale mně se to víc líbí se S
březen 11, 2009 23:36
Sipiku : Iris
u nás pracuje spousta slovenských doktorů, jsou to správní kluci a mám někdy dojem, že zachraňují naše zdravotnictví. Jen je někdy složité - hlavně pro moji velmi mladou kolegyni - přepsat do zpráv jejich popisy vyšetření plné pečení, obličiek, požeráků apod. To je někdy horší, než překládat z latiny (ahoj Aleno).Sipiku, možná jsem to špatně napsala, co? Na koksu se jich hned zeptám, doparoma.

Ale tady je to o botách, ne?
NČ - ty CHODÍŠ V BOTÁCH? A máš rozum?? smilies/cheesy.gif
Zdravím iris
březen 12, 2009 01:01
je to S, nie Š : Sipik
Uz som to tu raz objasnovala, davnejsie, je to asi ako Ty brdo, spopularizoval to nas cierny herec Ibi Maiga ( čierny bača ). Aaaale, co ked uz nemozem nadavat odkedy mam Ninu, uz len kokso mi ostal
březen 12, 2009 06:04
Tak jo, už jsem nechtěla reagovat, ale ještě jednou pro tebe bb. : Myška
Moje teorie nejsou jen teorie, i když to tak vypadá. Je to pár let, kdy jsem zrovna podobný postup uplatnila a uspěla. Reklamovala jsem, jak jinak, boty. Reklamace nebyla vyřízena v termínu, prostě vyjádření do prodejny v termínu neposlali od výrobce, dovozce, co já vím. Zaměstnanec, co to se mnou vyřizoval, se moc snažil mě přesvědčit, že mám počkat a přijít jindy. Ale stála jsem na svém, chtěla vrátit peníze. Nakonec pomohlo to, že jsem tehdy věděla, jaká zákonná norma toto řeší,a vytáhla to. A peníze jsem získala bez soudu a dalších nákladů.
Jinak - nejsem hlad po penězích, a do soudního sporu bych kvůli sedmi stovkám určitě nešla.


březen 12, 2009 08:33
Něco podobného se nám Myško stalo v jedné pražské pizérii : wendy
ztratila jsem konzumní lístek, já vím, moje chyba. Když vím, že chyba je na mojí straně, nejsem si tak jistá jako obvykle bývám, jen jsem řekla kde mají svědka, že mi ten lístek BYL skutečně předán?... chtěli zaplatiti konzumné. Nastoupil na ně můj muž, vychrlil na ně nějaké paragrafy, samá čísla, a byl silně asertivní. Vzdali to. ČLověk má být důsledný a nedat se odbýt. I když v tomto případku jsme nebyli tak úplně košér, vzpomněla jsem si na to jak jsi psala, že ses nedala a stála si za svým a nedala se odbýt!
smilies/wink.gif
březen 12, 2009 08:57
Vodomilko : NČ
tys mi to natřela v pingpongu? To´s dobře udělala. Ale kurnik kde? To si musim přečíst :-)
březen 12, 2009 08:58
NýČe, : Vodoměrka
No u ptačí chřipky a kozla za oknem přeci, ne??? smilies/wink.gif
březen 12, 2009 09:18
Vodomilo. Jo, ajo, todle. : NČ
Dyť to byla velmi případná poznámka. To´s mi to teda fakt natřela :-(
březen 12, 2009 09:28
šipik : Petronila
díky, to mám radost, s tím S je to prostě hefčí smilies/wink.gif
březen 12, 2009 09:43
Ty kokso.. : Justík
vážně je to super.. V laborce jsme měli zase rčení " do buňky".. Tak už mám dvě slušná zvolání v prekérních či údivových situacích... smilies/grin.gif Hurááá
březen 12, 2009 09:46
ještě jsem slyšela : Petronila
krásné slovenské ... do ryže smilies/cheesy.gif
březen 12, 2009 09:55
Když už jsme u toho s a š : Vodoměrka
Sipik, ty jsi sipik nebo šipik??? Ono se tu ujalo obojí oslovení, tak ať to propříště píšeme správně... smilies/wink.gif
březen 12, 2009 09:58
Asi š, : Milene
protože je šípková. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 12, 2009 10:18
Do hvězdiček ! : wendy
To zvolání Do buňky! to zní úderně. Tak z laborky. No, "do zkumanvky", to by bylo zbytečné dlouhé, že...
březen 12, 2009 10:32
"do buňky", je vopravdu DOBRÝ :-))) : toulavej
:-)
březen 12, 2009 10:40
Myško, : bb
no vidíš, že za soudy atd. by ti to taky nestálo. Tak nevím, proč to nešlo včera, asi erupce na slunci.

Kromě deichmanna mám ještě dobrou zkušenost s baumaxem. Před 2 lety koupená dřezová vodovodní baterie se sprškou, se záruční lhůtou 7 roků. Odešla gumová krytka na přepínači proud-sprcha. Stačilo ji donést s paragonem, okamžitě na místě vyměnili za jinou.
březen 12, 2009 11:30
... : bb
u nás taky "do prkna", "do pekla", "do paďous"
březen 12, 2009 11:32
Bb, ale já včera, ani dnes, ani jindy, žádné soudy neprosazovala. : Myška
Pořád jsem psala o tom samém, stejně jako dnes ráno. To tys tu poněkolikrát vypočítávala výdaje, které ale s mými příspěvky nesouvisely.
březen 12, 2009 11:50
... : bb
soudy jsi neprosazovala, ale opakovala jsi pořád dokola, že
prostě ti musí vyplatit peníze, protože nedodrželi lhůtu k vyřízení reklamace. Takže jsi měla po uplynutí lhůty naklapat do obchodu, dožadovat se vyřízené reklamace, a pokud by nebyla, tak peněz.
A já se ti snažila pořád dokola vysvětlit, že když mi ty peníze nedají, tedy nedali, byť byli varováni, upomínáni atd., tak jsem měla dvě možnosti - vyloupit jim kasu, nebo je žalovat. To první není pro mě, to druhé by stálo peníze - ty výdaje, o kterých jsem psala a které by převýšily případný nejistý zisk.
březen 12, 2009 11:58
No, jestli jsem tomu včera dobře rozuměla, tak tě prodavačky odbyly a odkázaly na vedoucího. : Myška
Šla jsi tam potom, tedy po uplynutí reklamační lhůty, a dozvěděla ses, že reklamace nebyla uznána. A teď nevím - požadovala jsi vrácení peněz z důvodu nedodržení reklamační lhůty? Pochopila jsem z tvých příspěvků, že ne.

březen 12, 2009 12:03
bb : Justík
znamená něco výraz "do paďous" nebo je to jen ulevení si?? smilies/grin.gif Taky to neznám smilies/smiley.gif
březen 12, 2009 12:25
Myško, aby nedošlo k mejlce : NČ
To, že nevyřídili reklamaci do 30ti dnů, bys musela TY dokázat! A taky prokázat, že TY sis ten třicátej den byla vyřízení reklamace vyzvednout u nich a voni tě vyhodili. Protože pídění se po dodržení termínu reklamace je na zákazníkovi, ne na prodejně. Bacha na to.
březen 12, 2009 12:26
Sem byl zvědavej, : Krakonoš
proč je tady 117 příspěvků a zírám na to s votevřenou fousatou hubou smilies/shocked.gif. Jak dlouho a vášnivě se dá diskutovat vo tak prostý pravdě, že když máš nějakej nárok na nějaký vrácení peněz a ten druhej prostě ten nárok neuzná, můžeš ho buď zmlátit a vokrást, nebo ho dát k soudu, nebo se na to vys*at. No, to byla teda zajímavá sonda do myší duše, nic ve zlym smilies/wink.gif.
březen 12, 2009 12:38
... : bb
Myško - aha, myslela jsem, že jsem to napsala jasně, ale nemám sílu potom pátrat, tak to napíšu teď - požadovala, odpověď byla stejná - byla jsem na dovolené, prodavačky nejsou oprávněné cokoli vyřizovat, ano, vím, že jsme 30 dnů nedodrželi, peníze nevrátíme, protože reklamace byla neoprávněná, pokud chcete peníze za to, že jsme přetáhli 30 dnů, tak nás zažalujte. Ještě jsem přihodila ten doporučený dopis, což bylo do luftu vyhozených pár korun, obálka a čas. No a víc už jsem tomu obětovat nehodlala, boty šly do popelnice a bylo.

Krakonoš :-) já myslím, že Myška je prostě jen důkladná.
březen 12, 2009 12:46
krakonosi : mura1
nevypadly pri tom votevreni huby z fousu nejaky berusky? aby si nakonec jeste neco polamaly smilies/cheesy.gif
březen 12, 2009 12:55
No, jestli vypadly, : Krakonoš
dopadly na moje panděro, takže do měkkýho - nemusíš vo ně mít strach! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 12, 2009 20:18
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]