O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DOPISY - ŘEŠENÍ NEHODOVOSTI? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 12 únor 2009

Asi je mezi řidiči málo těch, co za svou kariéru neměli žádnou, ani drobnou nehodu. Myslím tím i nějaké to špatné zaparkování, odlomené  zrcátko, odřený bok či pomačkaný plech... Hodně lidí se do dopravního karambolu dostane nezaviněně; bohužel ti, co svou obrovskou kovovou zbraň právě nezvládají, jsou  neřiditelnou střelou mezi nevinnými.

 

 

 

 

 

 

     Co všechno už se pro bezpečnost na silnicích podniklo, aniž by to mělo nějaký markantní účinek... Vyrábějí se stále silnější a silnější auta, schopná jet větší a větší rychlostí. V poměru ke stavu silnic a umu většiny řidičů je to však neuvěřitelnou lehkovážností. Ano, máme možnost být v cíli rychleji, ale - za jakou cenu?

 

((tohle nádherné ilustrační video poslala Eva)
.

 

     Nemyslím si, pochopitelně, že bychom se měli vrátit zpět k žebřiňákům, nebo do dřevních dob automobilismu, kde před každým tím nebezpečným strojem musel běžet muž s varovným praporkem - ne, to opravdu ne, ale jako u naší "nevýchovy k ekonomickému myšlení" se konečně přistupuje ke vzdělávání dětí a mládeže, mělo by se ve větší míře uvažovat i o něčem podobném ohledně "používání rozumu při ovládání volantu". Jak to ostatně tak hezky a výstižně popsal v jednom svém komentáři "náš Krakonoš":

 

 

 

 

        Kdybych nějaký řešení měl, moh bych dělat ministra vnitra. Nikdo ho nemá.

 

     Nemám rád větu z novinovejch titulků: "Alkohol zabíjel". Nezabíjel alkohol, zabíjel vždycky nezodpovědnej kretén, zamindrákovanej hňup, co si potřeboval prodloužit bimbasa. Nebo vobyčejnej trumpelín, kterej udělal docela normální vobyčejnou chybu. Naprostá většina vážnejch nehod je bez alkoholu, z těch, kde viník nadejchal, je zcela jistě zase velká část těch, který by se staly i bez chlastu - vopravdu nalitejch lidí jezdí minimum. Jak to chcete řešit?

 

     Jak chcete řešit fenomén, že naprosto všichni dospělí členové společnosti mají nárok na použití automobilu, což je nejnebezpečnější předmět denní potřeby? Nikdo si ale ani na chvilku nepřipustí, že jenom složení nějakejch zkoušek v autoškole z nikoho zodpovědnýho a vyrovnanýho jedince, kterej má celou cestu na mysli hlavně bezpečnost svojí a druhejch, nevyrobí. Nikdo si ani na chvilku nepřipustí, že možná sama skutečnost, že řídit smí naprosto každej, není v pořádku.

 

     A hlavně - i kdyby se společnost dohodla, že ke získání řidičáku bude potřeba ještě taky projít tak tvrdejma psychotestama, že dejme tomu 30 - 40 % žadatelů neuspěje, nikdo není schopnej něco takovýho technicky zajistit.  Takže tudy cesta nevede, nikdo by to

 

a) nechtěl,

b) personálně nezvládl,

c) nezaplatil.

 

     Kolik by muselo bejt na silnicích policajtů, aby pochytali významnou část agresivně a blbě jedoucích hovad? Půjde třetina populace dělat k dopravce? A sou na to v rozpočtu peníze?

 

 

 

Měl bych snad jedno jediný řešení:

 

3x a dost, stejně jako v trestněprávní oblasti. 

 

     Zavinil jsi třetí dopravní nehodu, jedno jak lehkou? Zákaz řízení na deset let, zpátky řidičák až po těch psychotestech. Pokud jsi vod tý nehody ujel, zákaz doživotní. Za porušení zákazu kriminál. V testněprávní oblasti by se za třetí úmyslnej trestnej čin šlo na doživotí, bez možnosti propuštění, už jsem to tu psal mockrát. Všechny zákony by mohly zůstat, jak jsou, jenom přidat tenhle princip 3x a dost.

 

     Bohužel - není chuť, vůle, není dost místa pro kriminálníky a nejsou na to prachy.

 

     Za sebe to teda řeším tak, že sám jezdím zodpovědně a svoje děti chci vychovat tak, aby si za volantem nějaký mindráky řešit nemusely. Blbcům uhejbám z cesty a dávám přednost, i když jsou na vedlejší. Nic víc pro to udělat nemůžu. 

 

 

 

 

Komentáře (57)add feed
tuhle bylo v televizi : alena puntíkovaná
jak slečna v minisukýnce stála na chodníku u Palackýho mostu a hleděla do vody, Jeli tudy proti sobě dvě policejní auta. Soudruzi, místo, aby se příkladně věnovali řízení, čuměli té slečně na nohy a práskli to do sebe čelním nárazem. A hádejte, kdo byl shledám vinným - tak slečna!!! I taqkový výklad zákona jest možný. Údajně jim na tom chodníku překážela ve výhledu.
únor 12, 2009 22:26
Krakonoši, : Petronila
moc hezky napsáno.


únor 12, 2009 22:31
Jsem poslední, kdo by chtěl lidi sortovat podle pohlaví, barvy vlasů, apod. : mamča
Ale nedávno jsem zaslechla zajímavý rozhovor dvou čerstvých matek. Mluvily tak nahlas, že to nešlo přeslechnout. Obě to byly manželky zámožných podnikatelů, a ta jedna vysvětlovala druhé, proč jí manžel koupil místo normálního auta na nákupy, "off-roada".
Když totiž ten manžel zjistil, jaké je manželka i po absolvování přikoupených jízd v autoškole za volantem kopyto, usoudil, že nehoda je jen otázkou, kdy vyjede na silnici. A tak aby se jí, ani jejich dítěti nic nestalo, koupil jí "malý tank" opatřený kolem dokola chromovanými lešenářskými trubkami - snad proti nosorožcům.
Takže dámě se tedy při kolizi nestane nic, co se stane těm ostatním (zpravidla nevinným), to tuhle sortu lidí nezajímá.
Od té doby si všímám více těchhle "tlustých aut" agresivně se chovajících, a nevěřili byste, každé druhé řídí blondýna. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 13, 2009 07:49
Jak jsou Češi známí svým ateismem, tak za volantem. : Eva
se chovají (mnozí) tak, že to lze označit za neodpornější náboženské rituály ega!
Ano, Krakonoši, napsals to fakt rozumně.
Těmi psychotesty se někdo nejen zabývá, ale už spoustu let, a i když nad tím nevěřícně nejen dopravní psychologové vrtí hlavami, tak zatím má politická reprezentace mnohem větší vůli přijmout třeba: základní právo každého občana na zbytečnou smrt, než "nedemokraticky" testem omezit právo každého občana na řízení vozu Nevím, zda se toho dožiji já, ale v budoucnu bude psychotest prostě součást zkoušky k řidičskému oprávnění. Testy nejsou všespasitelné, ale největší extrémy rozhodní spolehlivě zachytí.
Další věc by byla odpovědnost autoškoly v tom, že by nesměl uspět člověk, který dovednost ovládnout vůz prostě nezvládá a nikdy ani nezvládne. Zatím je to kšeft, tak ŘP mají- každý vidí denně na silnici sám.
A ačkoliv nechci "kálet do vlastního hnízda", tak musím konstatovat, že dávno jsou pryč doby, kdy by rizikoví byli mladí muži, nebo vůbec muži v touze po delším..... Nevšimla jsem si zdaleka jen já, ale vylíhly se nám hojně agresivní rychlé ženy

, takže na ty je třeba si dávat extra bacha, neb jsou absolutně nevyzpytatelné: kategorie: křehule v off-roadu, dynamická pětatřicátnice s minibusem plným dětí, velká manažerka v Audi, mercedesu..., spěchající na brífing. A co je extrémně zarážející, nejsou schopny absolutně žádné vlídnosti, džentlmenství, když jedou, z připojovacího pruhu se nedostaneš.
A k úloze školy: tuhle "službu" nelze delegovat primárně na školy. Pokud společenské klima, tedy i rodiče, Ego a prachy totálně zbožní, tak sebelepší škola tohle nemá šanci změnit. A za tím klimatem je i to, že sice verbálně voláme po pořádku, dodržování zákonů, ale fandí se pirátům a policajt je stále v našich očích nepřítel. A pro úplnost dodám, že tihle lidé nebudou zřejmě na kudlance smilies/wink.gif
únor 13, 2009 08:47
Evo, stoprocentní souhlas ! : mamča
Jako žena bych neměla "kálet do vlastního hnízda", ale ty dravé, perspektivní, kreativní...a nevím jaké ještě...dámy za volantem, jsou fakt docela bezohledné. Na jedné straně vyžadují od mužů galantnost, na straně druhé se prosazují velmi emancipovaně.
Já jsem sedla za volant po dlouhé době, a jezdím v takové "nákupní tašce". Je to přesně auto, které vyhovuje mým potřebám. Po létech jsem zjistila, že pro spoustu lidí je auto jakýmsi symbolem úspěšnosti, nikoli nutným dopravním prostředkem.
únor 13, 2009 09:27
včera jsem jela bused z Vypichu na Bílou Horu : alena puntíkovaná
přesně pětadvacet minut- a proč, protože jsou mezi řidiči tací, co považují projetí křižovatky ještě když blikne červená, za úžasnou frajeřinu. Jestli znáte křižovatk na Vypichu, tak tam to včera kol páté udělali hned dva perspektivní, kretivní a flexsibilní najednou. K bouračce naštěstí nedošlo, ale i tak byla křižovatka zapikolovaná xskoro na půlhodinku, přičemž policajti byli v nedohlednu. No a uznejte, takovej frajer v TAKOVÝM bouráku, přece nebude uhýbat autobusu - nebo nedejbože tramvaji!

únor 13, 2009 09:39
Jo, je to čímdál horší, : Vodoměrka
je víc a víc řidičů, co jezdí jak prasata a je jim to jedno, a dokonce se najdou i takoví "machři", co klidně zaparkují přes dvě parkovací místa na zaplněném parkovišti, nebo našikmo tak, že se pak ten soused málem nedostane do svého auta a podobně... bohužel to zažívám docela často, když jedu se svou nákupní taškou - třídvéřákem Swiftíkem na nákup a protože nemám dveře, ale vrata, tak potřebuji víc místa, nejen kvůli tomu, že musím vyložit a složit kočárek, ale i kvůli delším dveřím, tak pokud to jde, parkuju někde, kde je víc místa (bohužel až dál od vchodu, takže když počasí dovolí, tak to jde, za deště či sněžení hledám místo co nejblíž). Stála jsem si tak jednou u OBI a úplně na skoro prázdném parkovišti, vedle mě z každé strany místo - ono tam stejně moc aut nebylo, no a když se po nákupu vrátím, tak jsem měla ťuklý blatník a odřené dveře... přitom vedle mě nikdo nestál, no nejspíš se tam nějaký mistr šikula jel obrátit a protože měl celé prázdné parkoviště, tak si vybral moje auto jako odrazový můstek... a jednou u nás na sídlišti zas někdo při parkování nacouval až do mého broučka a já došla dolů a měla jsem prohnutou přední espézetku (neměla jsem ji přišroubovanou) a ležela na zemi pod autem... teď už ji mám na šroubkách a tak drží... takže za bezpečnější auto s pořádným chromovaným nárazníkem bych byla vděčná už jen kvůli tomu, že si vedle většího auta žádnej tak moc netroufne a dá si víc pozor, než když vidí malou prdelku, kterou by odtlačil levou zadní...
A bohužel, jak jezdím, tak vidím, že je dost a dost řidičů, co je jim nějaká ohleduplnost při jízdě, předvídavost nebo jen slušné chování nic neříká, pravidlo zipu při spojení dvou jízdních pruhů do jednoho, i když je doplněné názornou značkou, tak si vysvětlují po svém, jako že když mají silnější auto nebo jen pocit, že oni musí být všude první a nepustím a nepustím, no a bohužel střílím do vlastních řad, buď to byly ženské všech věkových skupin, nebo mladíci v silných autech a nebo starší řidiči - důchodci... ovšem nejlepší zážitek byla jedna slečna, která dojížděla srocovanou kolonu na hlavní, když opravovali most a provoz byl sveden do jednoho pruhu, auta zpomalovaly (značka varovala dost dopředu), blikaly všemi blinkry a ona si do toho troubila a snažila se předjet a rozčilovala se, až málem zastavila až o stojánek s oranžovými světly... smilies/wink.gif
únor 13, 2009 11:54
Vodoměrka : mamča
Vítězí ten, kdo má větší sílu v pravé noze, nebo silnější plech. Ale kvůli tomu si nebudu pořizovat obrněný transportér.
Jo, s těmi velkými dveřmi u třídvéřáku máš pravdu. To jsem zjistila jako bývalý majitel čtyř a vícedvéřového auta poměrně záhy. Ale dá se tam vlézt, aniž by člověk zabíral víc místa, a kočárek dáváš zezadu, ne ?
únor 13, 2009 12:09
Mamčo, : Vodoměrka
zezadu do kufru dávám jen podvozek, hlubokou korbu mám na předním sedadle, no a nebo z toho zadního sedadla musím už krásně nacvičeným vlezem vytáhnout autosedačku s dítětem, takže k tomu potřebuji fakt víc místa než na své straně, když chci vylézt jen já sama... jo, kdyby se mi celej kočárek vešel dozadu, to bych musela mít nějakej ten off-road nebo aspoň kombíka....do té doby jsem jezdila taky jen autem, co mělo za sebou dvoje dveře a stačila mi maličká mezírka... a nijak to nesouvisí s tělesným objemem mého pozadí... holt ta autosedačka nebo korba od kočárku se nezmáčkne a neprotáhne...
únor 13, 2009 12:34
A ještě bych dodala, : Vodoměrka
že od doby, co vozím miminko, tak mám mnohem větší strach a to velké a bezpečné auto bych jen uvítala... ať si o mě kdokoliv myslí co chce...
únor 13, 2009 12:36
Vodoměrka : mamča
To je jasné, že s miminkem v náručí, nebo s autosedačkou potřebuješ víc manipulačního prostoru. Moje známá (matka 2 školních dětí a mimina) si pořídila Citroen Xsara Piccaso. To je "autobus" tak akorát pro vícečlennou rodinu, a kočárek hází dozadu skoro bez skládání.
Třídvéřák holt na přepravu kojenců moc vhodný není.
únor 13, 2009 12:46
... : mia
Máme v rodině 2 úmrtí,2 těžká zranění a 1 lehké/moje/ při autonehodě.Ani jedno z naší viny.Předejít se tomu nedá.Snažím se jezdit opatrně,ale stejně může někdo vyrazit.Navíc postih je minimální,drzost některých je taková,že i když mají zákaz řízení jedou přímo k soudní budově autem.Sestra,která má trvalé následky říká,že by jí přišlo spravedlivé,kdyby viník nehody namísto peněžitého trestu a "podmínky" už nikdy nemohl řídit,aby už nikomu nemohl udělat to,co jí.Matka budoucího zetě a otec mé nejstarší dcery zemřeli jako spolujezdci na předním sedadle,tam je to hodně nebezpečné.
únor 13, 2009 13:06
Dobře, Krakonošíku ! : wendy
Třikrát a dost. A umíš si představit to podhoubí pro úplatky? To jsem hnusná, viď.
Ne, ale úplně vážně - odebrání ŘP na delší dobu, psychotesty, všechno jak píšeš pod vlivem jednoho předchozího článku, podepisuju. Možná by byly řeči o policejním státě, ale zřejmě by ubylo těch zbytečných neštěstí. A to je hlavná vec. Podívám se třeba, co píše mia...
Tak páčko.
únor 13, 2009 13:29
Ty si, Vodoměrko, přeci co chceš, : Eva
protože ty zřejmě umíš s autem zacházet Ty chceš velké auto, kvůli bezpečnosti! Navíc popisuješ hlavně úskalí městského provozu a tam to často odnesou, naštěstí, jen plechy! Spousta lidí prostě horko těžko zvládne maximálně pohyb auta vpřed a mají ŘP, couvání, jakékoliv parkování, nemyslím jen podélné, odhad, kam se vejdu, nevejdu, NEUMÍ! ( už jsem též 3x měnila přední dveře s "lavórem" z parkoviště)
A s řidičkami kategorie Citroen Xsara Picaso se člověk taky často nenudí: rádio naplno, děti řvou, ona si současně maluje obličej, telefonuje a stačí ještě jet ve městě 80!Jo, takhle já si představuju tu moderní dynamiku smilies/wink.gifTa je tak soustředěná a má tak perfektní odhad svých schopností, že je div, že to přežijeme, než ona, s prominutím, "haranty rozveze", taky máme kolikrát co dělat, to přežít smilies/grin.gif A kde je ten strach matky?
Máme kousek od nás školu, to když vidím, co je tam ráno a odpoledne za příšerný manévry, tak vážně nevím, kdo jim ty řidičáky dal.
Samozřejmě, že nevěřím, kde všude jsou lidi schopný předjíždět, že mne nebaví z druhým vynucené nutnosti hledat na dálnici mezeru na zařazení někde mezi 13.-14. kamiónem smilies/grin.gif
únor 13, 2009 13:37
mi vypadlo" kup":)))) : Eva
.
únor 13, 2009 13:43
Evi, : Vodoměrka
já si to tam domyslela... a navíc, díky stavu našich silnic, ještě bych se přimlouvala i k nějakému tomu offroadu... protože některé cesty tady u nás jsou jak minové pole po výbuchu... smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/smiley.gif

únor 13, 2009 13:46
No jo, Evo, to je těžké. : Myška
Všichni taky nejsou ignoranti. Co ty víš, jak kdo má dlouho řidičák, jak intenzivně jezdí, jak dlouhé a náročné trasy, a tak dále. Já, ačkoliv nejsem nejmladší, mám řidičák teprve od léta, denně jezdím do práce (v městském provozu), občas mimo město na výlet. Nejezdím ani v obrněném teréňáku, ani v nákupní tašce, a občas se peru s parkováním, s odhadem místa, protože to vše chce cvik. A ten nelze získat v autoškole, ale jen a jen praxí. Jiná věc ovšem je bezohlednost, ale ta je dnes všeobecná, není to specifikum uživatelů silniční sítě.
únor 13, 2009 13:49
Myško, : Vodoměrka
o tom to není, ale kdyby se každý, kdo má řidičák jen krátce, snažil a byl zpočátku, než se vyjezdí, opatrnější, tak to bude v pořádku... ale horší je to, když si někdo prostě řekne, no a co, nevím, jestli se tam vejdu, ale zkusím to, pomaličku a třeba nadesetkrát, ale opatrně, a ne stylem tank a když se nevejdu, tak buch do toho přede mnou, buch do toho za mnou, však já mám dobrej pružnej nárazník, no a když někoho odřu, tak rychle pryč, než si toho někdo všimne... a nebo že neodhadne rychlost, tak prostě pojede pomaleji, aby mohl lépe zatočit, odbočit nebo někam vjet, nacouvat, a ne machrovat a rychle rychle... a jestli jezdíš denně, tak za chvíli budeš zručná dost a dost...
Já taky když jedu s kombíkem, tak jezdím opatrněji než s tou mou prdelkou malou, protože nezapomínám, že to auto je větší, o něco širší, ale hlavně delší... to není ani tak moc o praxi, i když o té to taky je, ale hlavně o pocitu zodpovědnosti nejen vůči sobě, ale i vůči ostatním - protože nejsem na silnici sama... a další důležitá věc je předvídat... protože člověk neustále potkává nějaké ty blbce, co dělají myšky, předjíždějí těsně předtím, než odbočí doprava, aby tě předjeli a potom ti tam hrkli a prudce zabrzdili a do zatáčky vjeli div ne po čumáku, sem tam se objeví někdo, kdo před tebou projede na červenou a na stopce nebo dej přednosti v jízdě ani nepřibrzdí a myslí si, že jede po hlavní... takže neustále se rozhlížet, i když jedeš po hlavní, i když máš přednost, i když se rozjíždíš na zelenou, dávat bacha na chodce, ti taky skáčou pod kola jak sebevrazi, a pak už to bude paráda, jak říkáš, chce to jen cvik, tj. jezdit, jezdit, jezdit...
únor 13, 2009 14:11
Já bych se na to podíval zas pod jiným úhlem, ať se odlišuju . . . : toulavej
V té proklaté Americe, kde si pořád eště nejvíc cení svobodu a kapitalismus, MAJÍ NÍZKÉ DANĚ. A taky nižší sociální jistoty, tak mají nastaveny i nízké daně z pohonných hmot – nepotřebují tolik peněz na rozdávání. A tak si lidi jezdí, když chtějí i když potřebují a jsou tedy vyježdění mnohem více, než většina řidičů tady. U nás, v Evropě, jsou POVINNĚ nastaveny VYSOKÉ daně z pohonných hmot kvůli rozdávání peněz lidem a tak je pro nás jízda autem drahá a lidi si nejezdí jak chtějí, ale když musí. Psychotesty nepovažuju za směrodatné, nemám k nim ŽÁDNOU důvěru. V tom se, řek´ bych, asi budu lišit s Evou, která se tuším nějak psychologií živí. Pan podnikatel Ďuričko s platným psychotestem v jedný a nabitým revolverem ve druhý kapse zastřelil jako psa mladýho Kočku a ten platnej psychotest mu v tom vůbec nedovedl zabránit, ani zkoušející psycholožka, když mu ho vystavila jako bezproblémovýmu člověku . . .
U nás v práci se občas musí dělat psychotesty také, když chodíš na JE Dukovany nebo Temelín, do Kontrolního pásma. Platí na 5, 3 nebo 1 rok a obnovují se. Ty psychotesty jsou VÁŽNĚ pro srandu. Každej, kdo není idiot, ale JE psychicky narušenej, je udělá, když zjistí, jak se mají vyplňovat, tedy princip, co se od něho OČEKÁVÁ, co má být správně. A správně je mít stále stejný, společností uznávaný názor.
Ovšem, je pravda, že každej tuhle zásadní věc neví, zvláště mladí, 20-ti letí. Teď zrovna jeden to neudělal, protože nevěděl, že nesmí říkat pravdu, když není společensky akceptovatelná, hezky česky řečeno. Na otázku – kouříte marihuanu, odpověděl po pravdě, že občas ano . . . říkali jim totiž předem, aby vše vyplňovali po pravdě. A tak test neudělal. Kdyby napsal, jako všichni ostatní, bez ohledu, co je skutečnost – ne, udělal by ho . . .

únor 13, 2009 15:40
Ke zbrojnímu pasu naprost stačí : Eva
potvrzený protokol o zdravotní způsobilosti od obvoďáka....ostatní nemá cenu komentovat, neb "hradům opravdu tady rozumí každý" smilies/wink.gif
únor 13, 2009 16:59
Evi, a co tak zbrojní pas na hubu? : Vodoměrka
To by potřebovalo spousta lidí, co znám, tak by bylo zajímavé, jaká kritéria pro jeho přiznání by ten kterej měl splňovat... hahaha... a od hovad na silnici se najednou dostaneme zase ke Caps Locku smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif

Jinak si myslím, že u nás taky jezdí, kdo chce a ne jen kdo potřebuje, protože cena benzínu vzhledem k cenám aut je docela zanedbatelná a pokud někdo nejezdí šestilitrovým osmiválcem, tak se pod dvacet litrů na sto km vejde určitě smilies/wink.gif
únor 13, 2009 17:13
... : mia
Taky v téhle souvislosti musím přiznat,že bych neuměla dát první pomoc.Nevím jestli se někde nějaké kursy pořádají nemá někdo povědomí?Docela ráda bych se takového kursu zůčastnila.Nedávno mě v televizi zaskočila reportáž,jak epileptikovi nikdo nedal první pomoc dokonce ho někteří překročili.
únor 13, 2009 17:40
Mio, : Vodoměrka
první pomoc je součástí výuky v autoškole... a taky si vzpomínám na to, jak nám to říkali i ve škole, na základce, na střední v rámci branné výchovy a někteří z nás to mají ještě přitvrzeno kursem pro zdravotníky na táborech... tyhle kursy pořádá Červený kříž, tak určitě by mohli pořádat i kursy pro veřejnost... tady jsem to našla...

http://www.cervenykriz.eu/cz.php?id=pp
únor 13, 2009 17:45
vodoměrko : mia
No já autoškolu dělala před 29 lety,ten červený kříž mě taky napadl ale myslela jsem,že už se v dnešní době nic takového od ččk nepořádá.Myslela jsem jestli třeba zdravotnické školy,tak mrknu na ččk na netu.ahoj
únor 13, 2009 17:53
Vodoměrko, holka zlatá, zbrojní pas na hubu : Eva
je vynikající, geniální nápad smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 13, 2009 17:59
Takhle mě vypíchnout a ještě rudě :-D : Krakonoš
No má to samozřejmě svý díry, proto říkám, že nemám řešení a nekandiduju na ministra. A navíc, jak pravil v původní diskusi enčé, jsou to jenom bláboly blba. Doufám, že kluk žižkovskej už má v soubě aspoň 4 kusy a lepší náladu než ráno. A že v pondělí přijde dobře vyspinkanej smilies/cheesy.gif
únor 13, 2009 18:02
Myško, praxe je rozhodně potřeba, : Eva
ale ty určitě přizpůsobuješ svou jízdu svým začátečnickým zkušenostem, takže děláš to, co popsala Vodoměrka.
Taky spousta lidí se nakonec naučí odjet jen nějaké 2-3 oblíbené trasy, které občas absolvuje (chalupa, hřbitov, hypermarket..)
Průšvih nastane jen v případě, že si neuvědomí, jak nedokonalé jsou jejich dovednosti a přecení se.
A hlavně jsem mluvila o lidech, kteří potřebným "talentem" k řízení auta vůbec nedisponují, nikdy by, s ohledem na svou a ostatních bezpečnost, řídit neměli, přesto nějak ŘP ušmudlají.
Jinak Ti ale rozhodně přeji, ať se ti řízení auta dále líbí, začít s tím ve zralejším věku je obdivuhodné, tomu nelze, než fandit. Tak hezké výlety!
únor 13, 2009 18:11
Vodoměrko, tak ty už taky . . . :-((( to sem smutnej : toulavej
Jasně, že lidi nejezdí jen když to nejnutněji potřebují, ale taky nejezdí padesát metrů, když tam dojdou pěšky, jako ve Státech. A tam se se špatným ovládáním auta nebo agresivní jízdou moc nepotkáš, lidi auto ovládají a JSOU TOLERANTNÍ ŘIDIČI.
S tou první pomocí to není tak jednoznačný. Před rokem jsem srazil ženskou, běžela na tramvaj a skočila mně u nástupního ostrůvku pod auto. Jel jsem tak 20, dojížděl na semafor. I tak jsem jí odhodil tak 4 m, padla na obličej a nehýbala se. kolem lidi z ostrůvku, když jsem přišel a chtěl ji otočit - mlčela - začali na mě lidi křičet, ať ji nechám, abych ji neublížil. A já se těch lidí lekl, nad ní stála její 30-letá dcera, brečela, volala na ní, ale taky se bála na ni sáhnout. NAŠTĚSTÍ se tam objevila jedna paní, nebrala ohled na pokřikování ostatních, řekla, že je zdravotní sestra a ví, co může a nemůže dělat. Zdvihla jí hlavu, otočila a paní se rozdýchala - měla vyražený dech . . . Nebýt té sestry, tak se asi udusila, protože se jí nikdo neodvážil otočit, aby jí neublížil a tak nemohl uvidět, že má paní jen vyražený dech . . . Takže, nevím, jestli by neměl absolvovat první pomoc každý každý rok . . .
únor 13, 2009 18:23
To taky nemělo žádnou souvislost s tebou, toulavej, : Eva
takže nemáš proč být smutný. Ty budeš asi docela hodnej člověk, akorát, že prostě nějak nemůžeš rozdýchat, že můžeme mít docela jiné zkušenosti, než máš ty a klub tvých kamarádů. A kvůli konfrontaci pro konfrontaci já sem fakt nechodím smilies/wink.gif
únor 13, 2009 22:11
musím se tedy ozvat jako bondýna : Inka
řídící starší off-road, mám ho z ryze praktických důvodů, za prvé jsem ho koupila za ploviční cenu po úplném zrušení máho malého auta, za druhé bydlím na samotě u lesa ke které se jezdí úvozem, za sucha a tepla dobrý, ale v současném počasí je to poměrně katastrofa, raduju se z každého umrzlého rána a suchého větrného počasí, za třetí pracuji ve stavebnictví nejen, že tím odvezu a přivezu, ale dost často i vjedu a zase vyjedu z děsného terénu. Jezdím bratru již 26 let a myslím, že poměrně rozumně a dobře. Takže mamčo až potkáš blondýnu ve starším zeleném off-roadu strašně kropentým od bláta co mává nákupním taškám, tak jsme se právě potkaly smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
únor 14, 2009 08:08
Evo, já se nepotřebuju s nikým konfrontovat=přít, dohadovat. Nikomu neberu jeho názory, : toulavej
ani to nejde. Také, stejně jako ty, tu JEN píšu své názory, nic víc. Jiné názory na mě nemají takový vliv, abych je musel „rozdýchávat“. Je to přece JENOM diskuse . . .

Inko, ty blondýnky to nemají v životě vůbec lehký, že . . . :-)
únor 14, 2009 10:56
co sa vam nepaci? : Sipicek
Maznoskovia, mali by ste skusit taku Indiu, napriklad smilies/grin.gif Tam sa jazdi ! Ides ku krizovatke a trubis. Oproti Tebe a z boku sa rutia dalsi taki isti. Prvz prejde ten, co sa nezlakne. Takzvane pravidlo silnejsej hukacky smilies/wink.gif
únor 15, 2009 15:06
toulavej : kolemjdoucí
máš pravdu, že v emerice se jezdí slušně a ohleduplně. Jenom jsi zapoměl napsat proč. Ony totiž pojišťovny drží nad každým klacek. Nabouráš, zvedneme ti pojistku (a to citelně). Už jsi zase boural? Tak si trhni nohou, my už tě nepojistíme. Jo, a jak se ti libí křižovatky se stopkou ze všech směrů smilies/smiley.gif
únor 15, 2009 16:31
Inko, : mamča
nikterak jsem se nechtěla dotknout blondýn, co mají off-roada z důvodů ryze praktických. Chápu, že kdo má třeba chalupu na horách, nebo jezdí do terénu, je to určitě praktické vozidlo.
Měla jsem na mysli ty majitele "tlustých aut", co je mají kvůli zvyšování si sebevědomí. Např. frčí mít off-roada, a k tomu pejska nějaké bojové rasy, nejlíp pitbula, staforda, apod. Pokud takový člověk bydlí v paneláku, a jezdí denně akorát 5 km do práce, kde má problém s parkováním, fakt - nechápu.
Dost mě vyděsilo, že s takovými auty jezdí různé "novicky" s mokrým řidičákem, co mají problém zajet po předku do mezery mezi auty. Z okna koukám na Mateřskou školku ve slepé ulici. Co tam dokážou každé ráno matky s těmi vozidly typu Nissan Navara, apod., nad tím se tají dech. Dost se divím, že ještě nikoho nepřejely. A to je ke školce zákaz vjezdu.
únor 15, 2009 18:40
Si myslím, mamčo, : Eva
žes měla, stejně, jako já, na mysli ty, kteří je mají sice ke svému většímu bezpečí, ale těžce na úkor bezpečí našeho! smilies/wink.gif Protože, když mne semele "nákupní taška", kterou řídí někdo, kdo to vůbec neumí, následky pro nás ostatní nemusí být tak fatální, jako s tou samou "omylemřidičkou" v teréňáku. smilies/wink.gif
únor 15, 2009 19:34
Taky si vzpomínám, když jsem, před pár lety, : Eva
ještě pronajímala chatu, tak jednou přijela nějaká dynamická mladá paní s dětma, s teréňákem, jak stotola, ta za tím volantem byla sotva vidět smilies/wink.gifFakt nevím, co mohla vidět smilies/wink.gifK chatě zajela na po desátáté, leč budiž, když mi jí nakonec nezbořila....Seskočila a měla tak slabých 150 cm, to je taky úplně jedno, ale nakonec sama řekla, že sotva dosáhne na pedály smilies/grin.gif

Ona byla vůbec skvělý zákazník smilies/wink.gifMám na chatě kachlová kamna, super, i s rozvodama teplovzdušnýma po celé chatě, jsme s klukama dělali smilies/wink.gif A když tenkrát pršelo, volala mi asertivně paní stále na mobil, i když jsem jí vše ukázala a měla k dispozici, že "když posype poleno jehličí, tak to nechytne, co má dělat?" smilies/cheesy.gif Jsem jí horko těžko vysvětlovala, že zatopí suchým chvojím, co je vyskládané u boudy....tak mi ořezala živé stromky (já byla na infarkt, neb je vytahuji očima) a pak chtěla pobyt dynamicky reklamovat, že jí tam bylo zima, neb ani "chvojí" nechytlo smilies/grin.gif Naštěstí, vše bylo ve smlouvě uvedeno a i agentura uznala, že jí tam nemůžu denně jezdit 50 km zatápět smilies/grin.gif
únor 15, 2009 19:53
sipik : mura1
to jsi mi pripomnela vypraveni meho kamarada o navsteve dilli. padla cervena a na obou protilehlych semaforech se postupne vyrovnala vozidla pres celou sirku vozovky. padla zelena a vsichni se naraz rozjeli. kupodivu, nez dojeli doprostred krizovatky, stihli se vsichni srovnat na svou polovinu vozovky.
únor 15, 2009 20:24
mura1 : Sipik
No ja som stravila v Indii len 3 dni,bola som v Kochine nakupovat cierne korenie ( ludia ale vo velkom, nie do polievky! ) takze nic moc som nevidela, ale ked sme tam boli autom transportovani od jedneho predajcu k druhemu, tak mi vlasy stali dupkom. Ten hluk, moje nervy. Skutocne trubili vsetci a jedine pravidlo co som vypozorovala, bolo fakt to, ze isiel najhlucnejsi a najsmelsi. No, ked si clovek nezaklada na laku a vobec karoserii, hlavne ze to slape, tak to nie je take zle smilies/wink.gif Och, este tam boli ozaj dobre autobusy. Nemali okna ani dvere a ludia z nich tak vselijako viseli, ako sa im podarilo pomestit. Ti indovia pestuju ine adrenalinove sporty. Ale kludasi!! Tak tam by sa mi pacilo zit! To mi pripadalo, akoby vsetci boli na prazdninach.
únor 15, 2009 21:20
kolemjdoucí, křižovatky se stopkou ve všech směrech v Americe miluju. : toulavej
Velmi zrychlují provoz. Ale, dají se použít jen pro SLUŠNÉ řidiče, takže nic pro Českou kotlinu . . .
únor 16, 2009 07:25
Mamčo, Evo, : Myška
co máte proti mladým řidičkám?
únor 16, 2009 07:37
Myška : mamča
Proti mladým řidičkám absolutně nic. (Taky jsem jezdila od 18ti). Ale proti střevům za volantem velkých aut, docela dost.
Možná by nebylo od věci, kdyby u nás zavedli něco jako v severských zemích, že začátečníci smějí jezdit jen s vozidlem do určité kubatury, nebo jako v některých státech USA, že řidičák sice od 16ti, ale napřed s dozorem, a pak ještě nějakou dobu omezenou rychlostí.
Silné auto v rukách začátečníka je nebezpečná zbraň.
únor 16, 2009 07:48
Eva : mamča
To s tou chatou, to je síla. Nevím, zda bych se po ořezání živých smrčků chovala asertivně. Spíš ne, a žádala bych po mladé dynamické paní odškodné, především za psychickou újmu.
Předpokládám, že tím pronajímání chaty skončilo, ne ?
únor 16, 2009 07:52
No jo, jenže u nás je asi jiná situace než v severských zemích, že. : Myška
Pokud je jedno auto v rodině, tak moc možností, jak nejdříve jezdit v něčem malém slabém není. Nebo ty mladé matky (i když co je výraz mladá matka, když se rodí čím dál později, a ve třiceti už je mládí celkem na odchodu) co mají silná velká auta, si třeba nemohly vybírat, mají to, co jim manžel koupí. Třeba. A třeba takové auto chtěly, líbí se jim.
únor 16, 2009 08:16
Myško, : Vodoměrka
dle slov mé dlouholeté kolegyně a kamarádky je mlaďoch každý, kdo je mladší než ona, takže to je docela legrační, jelikož už má přes padesát, takže dnes je mladej každej, kdo má třeba i třiapadesát, páč ona bude mít padesát čtyři let... smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif Sice trochu od věci, ale i takový je pohled některých lidí...
Mamčo, tvůj návrh se mi nějak zajídá... proč by začátečník nemohl jezdit v silném autě? Ne každý jezdí jak blázen a je to spíš v lidech, než ve zkušenostech, i když ty jsou samozřejmě taky moc důležité.
Ale osobně znám jednoho, dva lidi, co jezdí jak magoři a řidičák mají dobrých dvacet let, možná i víc...
Ať si každý jezdí takovým autem, na jaké má, jaké se mu líbí, ale ať jezdí slušně a do výše svého řidičského umění...
únor 16, 2009 08:38
Myško, prosím tě, je mi úplně, ale úplně jedno, : Eva
jestli je řidič mladý, starý, jakou má barvu vlasů a typ auta...rozhodující mi přijde jen to, jestli on zvládá auto, nebo si celkem auto může dělat, co chce, neb ho nikdo neřídí smilies/grin.gif A protože jezdím hodně, tak se s různými občas potkávám a mám za to, že když neumím řídit fakt ani tříkolku, nepořídím si tank smilies/wink.gif
Už jsem pár úplně mnou nezaviněných kolizí s tanky měla a ujišťuji tě, že mi bylo naprosto ukradené, že "jim se to líbí, koupil jim to manžel" atd.
Byla bych fakt jen moc ráda, aby se tank naučili urychleně řídit, nic jiného smilies/wink.gif
únor 16, 2009 08:46
Mamčo, to by byly story ze života, : Eva
k neuvěření. Vzpomínám si na jiné zákazníky, jejichž děti dokázaly zdemolovat bytelnou rohovou dřevěnou lavici...nejen, že jim to přišlo zřejmě normální a roztomilé a naprosto nehodné byť omluvy, ale pán se dožadoval asertivně bolestného pro svou manželku, která si přivodila úraz o šrouby, které po demolici z lavice vyčnívaly smilies/cheesy.gif po prvním nevěřícném šoku jsem ho urychleně vyprovodila nejen z chaty, ale i z pozemku smilies/wink.gif
únor 16, 2009 08:55
Evi, : Vodoměrka
co kdybys ty story hodila na papír a dala sem na kudlanku? To bychom se pobavili... lidé jsou různé, některé i hrůzné...hahahaha smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 16, 2009 08:57
vodoměrko : mia
To já jsem v cukrárně byla svědkem loučení srazu důchodkyn opravdu 70-80 se slovy:"Tak holky zase za 14 dní tady!!"Nebo mi jedna stará paní líčila,jak jí v penzionu nadbíhá nápadník.Ale je prý to s ním hrozné má sklerozu,co bylo před 30 lety si pamatuje,ale co bylo před týdnem ne.Na moji otázku "A Zdenko,kolik mu je?" odpověděla s naprostým klidem "No kluk jako já devětasedmdesát."Pak zas říkala jak chodí do bazénu,tak jsem jí říkala "A to se nebojíš lézt po schůdkách?" Odpověděla "Ne,já tam skáču!!" Je to legrační a milé,jak se člověk cítí uvnitř bez ohledu na to,že tělo stárne.
únor 16, 2009 09:01
Vodoměrko, tvá kolegyně má pravdu - : Myška
subjektivní hranice mládí se posunuje spolu s počtem let dotyčné osoby. Já si taky připadám mladá, ale věk mých dětí bonzuje, že to tak není smilies/wink.gif.
Evo, já mám daleko horší zkušenosti s řidiči muži, věk cca 45, mistr světa amoleta. Jednomu takovému jsme se smáli v sobotu, neb zaparkoval na umrzlé hromadě sněhu, kde se zachytil nárazníkem. Hned vedle bylo x dalších parkovacích míst bez sněhu.
únor 16, 2009 09:01
Myško:))))) : Eva
"mistři světa amoleta" jsou rizikové stálice v silničním provozu, takže jsem je neměla potřebu rozebírat. A protože už řídím asi 30 let, tak jsem si dovolila popsat, aspoň pro mne nový a vysoce nepředvídatelný rizikový fenomén smilies/wink.gif Ale "huž mlčím" smilies/wink.gif
únor 16, 2009 09:35
Evo, ale proč? Je to jen o rozdílných zkušenostech. : Myška
Když jsem dělala autoškolu, před třičtvrtěrokem, byla jsem svědkem, jak dělají autoškolu naši asijští spoluobčané. Protože neumějí dobře česky a někteří neumějí česky vůbec, jezdí s tlumočníkem. Takže učitel něco řekne žákovi, to se přepasíruje přes tlumočníka (adeptova manželka, v duchu hesla "mezi slepými jednooký králem"), a tak to pokračuje. Divím se, že vůbec autoškoly žáky bez znalosti jazyka berou. Asi že prachy jsou prachy. Ale co potom na silnici, jak se takový řidič chová? Jak si asi přečetl a naučil se pravidla silničního provozu, jak vůbec udělal testy?
únor 16, 2009 09:44
... : Justík
Můj nejhorší zážitek s řidičem byl s mojí sestrou.. Jely jsme v zimě z práce a v prudkém kopečku stál kamion,který na svých letních gumách nevyjel.. Řidiči pod kopečkem stáli a Káťa už brzdila, když na ni jeden mladík křiknul "slečno musíte to rozjet, tam se vejdete.." No a ona si začala zpívat a hrdině ho poslechla..Všichni stáli, pusy otevřené úžasem a ona to prometošila mezírkou mezi sněhovým mantinelem a kamionem.. Měla jsem po těle studený srtelný pot a na kopečku jsem na ni uhodila co to mělo být.. No a ona: " vždyť říkali, že projedem".. " A proč teda stáli všichni pod kopcem?" Já na to.. " A to jsi se nebála?" a víte co byla odpověď? "Bála, proto jsem si zpívala.." smilies/grin.gif Naštěstí co se narodila neteř, začal u ní fungovat pud sebezáchovy, aby malá nebyla sirotek..
únor 16, 2009 09:55
holky : alena puntíkovaná
no mým kamarádkám je kol šedesátky i více - a taky si říkáme holky...holky jxsme byly celý život, tak proč to měnit..... smilies/wink.gif
únor 16, 2009 09:59
Protože jsem jim věnovala až moc pozornosti tu, : Eva
a ještě více budu nucena věnovat na silnici, tož to považuji, ze své strany, za ukončené smilies/cheesy.gif
Tvůj uváděný příklad "řidičáku s tlumočníkem" mi přijde též velmi zvláštní. Je fakt, že asiaty řídit vidím, žádné negativní zkušenosti jsem s nimi dosud neměla, ale fakt nevím, jak ti česky nemluvící ty testy dělali? Zase s tlumočníkem? Netuším.
únor 16, 2009 10:01
Justíku, : Vodoměrka
ale on měl pravdu... pokud tam bylo místo, že se vešla, tak udělala to nejlepší, co mohla... pokud by zpomalila příliš nebo zastavila, tak už by se nejspíš do toho kopce nerozjela a čekala by stejně jako všichni ti dole, dokud neprojede sypač... když jedeš po nasněžené cestě do kopce, tak prostě nesmíš zastavit, jinak hrozí, že zůstaneš viset a nedostaneš se dál... pokud teda nemáš čtyřkolku, s tou by to šlo, jinak sněhové řetězy, je-li dost sněhu a pak už jen štěstíčko...
únor 16, 2009 10:06
Vodoměrko : Justík
To je jasné, že bychom zůstaly stát s ostatními pod kopcem.. Ale upřímně v té situaci bych raději počkala.. Překážka byla na naší straně, z druhé strany nikdo neukazoval a když jsme se hrabaly na úrovni kamionu, na druhé straně absolutně bez místa.. Měla jsem hrůzu, že z vrchu někdo pojede a "sejme nás". Já jsem srabík a raději bych počkala, nestojí mi to za to...
únor 16, 2009 10:19
Jo tak, : Vodoměrka
to je pak jiná... já jsem měla na mysli spíš dálnici nebo jinou dvou či víceproudovou komunikaci, a ne že objížděla kamion v protisměru a neviděla dopředu... já si představila tutéž situaci rok co rok se opakující na trase Prostějov - Olomouc, kde v kopci zůstávají tyto drobečci stát pravidelně s prvním větším sněžením a sypače jsou v nedohlednu... smilies/wink.gif
únor 16, 2009 10:26
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]