O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

CO PRÁVĚ TEĎ (NEBO RÁDI) ČTETE? PDF Tisk E-mail
Středa, 28 leden 2009

Ani jedno zaměstnání jsem neměla "kousek" od domova, vždy mi cesta do práce zabrala poměrně dost času. A vzhledem k tomu, že jsem nikdy nejezdila do práce autem, vždy jen MHD, libovala jsem si ve čtení knížek po cestě. Měla jsem do práce skoro hodinu, a to je byl, prosím, přímo luxus. Jasný dvě hodiny čtení denně. Máte vy denně dvě hodiny na čtení knížek?

 

 

 

 

     Ale - když si to tak uvědomuju, před těmi sto léty, kdy jsem jezdila do kanclu já, bylo ranní metro plné čtenářů... Teď se někam ztratili... Že by za to všechno mohla televize? Nebo počítač? Sebekriticky přiznávám, že nyní, kdy bych měla mít relativně o hodně víc času, tak ty dvě hodiny vyhrazené jen a jen čtení, rozhodně nemám... Přeci jen je jednodušší koukat na televizi nebo sedět u téhle zatracené mašiny...

 

     Jak jste na tom vy?

 

Co právě čtete - čtete-li vůbec?

případně - o čem to je? prozraďte, nalákejte i ostatní...

 

 

d@niela

 

 

Komentáře (70)add feed
Sue Graftonová : alena puntíkovaná
T - jako Tabu
leden 28, 2009 13:14
o čem to je? : ivanka
tedy něco jako bylo v tv Tabu?
Nebo něco spíš tajemného?
To jméno autorky mi něco říká... podívám se... smilies/smiley.gif
leden 28, 2009 13:20
Čtení : Míša šíša
je taková moje droga. Někdy přečtu třeba jen dvě tři stránky, jindy víc, ale v podstatě se dá říct, že každý den čtu.
Právě jsem dočetla "Francouzské polibky" a nyní se chystám na "Přežít s vlky" - na tuhle knihu mě navedla Wendy.
A když už jsme u toho, zrovna nedávno jsem si říkala, že se kudlanských čtenářek musím zeptat, zda některá z nich nečetla "U nás v Mitfordu" plus X dalších dílů. Pokud jste to někdo četl, líbilo se? Autorka je přirovnávána k Betty Mc Donaldové, tak by mě zajímalo, jestli na tom něco je.
leden 28, 2009 13:21
ta paní : alena puntíkovaná
píše naprosto senzační detektivky, které se čtou bez dechu na jeden zátah. Každfá detektivka začíná jedním písmenem : A - jako Alibi, B-jako Běs a tak dále. Jsou úžasný a mám všecky , co tu vyšly.Dále si kupuju knížky od Lilian Jackson Braunové, která píše nádherný povídky o kočkách a krom teoho detektivky, jejichž hlavním hrdinou je siamská kocour KOKO, který má zázračné vlastnosti a vyřeší každou záhadu.
leden 28, 2009 13:35
... : Opcom
V MHD už nečtu, a to ze dvou důvodů. Když si chci přečíst knihu, tak potřebuji určitý klid, abych si jí vychutnal. Bohužel několikrát přestupuji, což je pro mě dost rušivé.
Druhým důvodem je, že si nechci v báglu své knížky ničit, jelikož je sbírám a jedná se o staré tisky.
Doma si ale čas na čtení bez problémů najdu, protože jsem ve své domácnosti sám a nikdo nevyžaduje, abych se mu věnoval.
Jinak mi ale nepřipadá, že by mezi námi bylo málo čtenářů - denně potkávám poměrně dost lidí s knihou a také určitě budou existovat i lidé, kteří preferují četbu v pohodlí domova.
leden 28, 2009 13:44
... : Opcom
PS: Abych ještě odpověděl na tvojí otázku - zrovna včera jsem rozečetl Dona Quijota a musím říct, že jsem se velice dobře bavil. Zvláště, když zvolil pro svého koně jméno "herka-dříve".
leden 28, 2009 13:49
v dopravnim prostredku : mura
nectu, neb pak blinkam smilies/smiley.gif
co by dite skolou povinne jsem bez knihy z domu nevychazela. v knihovne jsem si pujcovala vzdycky 6 knizek (vic neslo a jednu precetla uz tam a dalsi doma). cestu do knihovny jsem rada nemela, neb to bylo straaasne daleko (cele strasne 2 km smilies/wink.gif ). tez jsem si zpusobila nekolik osklivych bouli, kdyz jsem to, zactena do knihy, napalila do poulicniho osvetleni.

momentalne ctu etologii od veselovskeho a od borovicky pripady, ktere vzrusily svet.
jinak v knihovne uz jsem leta nebyla, me nedela problem nektery knizky cist dokola, tak si vystacim s domaci knihovnou. ale ted mame tu opencard, co funguje jako jizdenka a prukazka do knihovnmy, tak se tam treba nekdy zas vypravim.

moje nejstarsi dite chodi s knihou i na mejdan.
leden 28, 2009 13:51
čtu furt : Kamila
tj. místo televize... čtu na kila, chodím do knihovny. Jsem schopna si půjčit něco, co jsem před rokem měla - knihovnice mě vždycky koriguje smilies/smiley.gif... u nás je max tuším 14 knížek na hlavu a tuhle mi knihovnice odmítla půjčit, že prej jich mám 27 smilies/grin.gif
No a z toho vyplývá, že netušim ani názef ani autora kníhy, co právě čtu....
leden 28, 2009 14:10
Právě jsem dočetla : Rozmarýna
Soumrak bohů (román o Kleopatře) od Collina Falconera. Jsem šílený knihomol, když dostanu dobrou knihu, tak se od ní nemohu odtrhnout a musím se přemlouvat, abych třeba v neděli uvařila rodince oběd.
leden 28, 2009 14:44
Já jsem knihomol jak vyšitej, : Vodoměrka
ale už asi pět měsíců jsem kromě jedné jediné knihy nepřečetla ani řádek... a to mám asi pět nových knih, které čekají jen na to, až se do nich kouknu... jo, místo toho čtu tu nejkrásnější a nekonečnou knihu nového života, zázračnou, občas pročůranou skrz naskrz, smějící se, křičící, hladovou... a když večer usne, tak mám na práci úplně jiné věci než knihy... ale těším se, až si najdu čas i na ně... vidím to na jaro, až bude tepleji a já vyrazím s kočárem do parku, do lesa, uspím dítko a sednu si a začnu číst... jo, zima čtení nepřeje... smilies/wink.gif smilies/wink.gif
Ale nejraději čtu Úžasnou Zeměplochu od Pratchetta a potom jsem si v knihovně oblíbila knížky našich autorů, tak nějak mě padla do oka Obermannová, Viewegh, Bryndová a spoustu ostatních, co si právě teď nějak ne a ne vybavit... jo a taky se mi líbí Formánek... smilies/smiley.gif
leden 28, 2009 15:16
Mám ráda : Ráchel
thilery z lékařského prostředí do Robina Cooka, mám úpně všechny a romány Joan Fieldingové, ty ještě všechny nemám. Dneska dočtu Absolutní trest od Martina Wallera, jsou to povídky o výkonech trestu smrti v USA a je to velice čtivé. Knihy si až na vyjímky kupovat nemůžu, nemám je kam dávat. Chodím do knihovny a půjčuji si podle nálady. A musím se přiznat, že strašně nerada svoje knihy půjčuji, neb se mi jich spousta nevrátila.
leden 28, 2009 16:22
měla jsem také do práce : Inka
cestu tak na hodinu MHD, většinou jsem se učila francouzštinu nebo angličtinu. Čas jsem využívala i na zorganizování svého času na další den. Většnou jsem stále v pohybu a dělám několik věcí najednou a když se v MHD zklidním začnou se mi odvíjet myšlenky, co mám udělat, na co jsem zapomněla, co jsem viděla a zaregistrovala jen podvědomě ... a tak to v sobě nějak zpracovávám, třídím a dělám si poznámky, abych na nic nezapomoněla.
Teď jezdím autem a je to jiné.
leden 28, 2009 17:56
cestou do práce nečtu, : Janča
ale v posteli místo TV seriálů. Teď jsem dočetla Rok kohouta od T. Boučkové. Je to síla...obdivuju ji, jak všecko zvládla bez újmy na zdraví! Při špatné náladě sahám po Betty- Co život dal a vzal. Už je tak ohmataná, žš bych se styděla ji někomu půjčit. Jinak chodím do knihovny, kupovat už se to fakt nedá všecko, co bych chtěla. Jde to dost do peněz.
leden 28, 2009 19:45
knížky : blanče
milujeme doma všichni a i když počítače zabírají velkou část našeho času, knížky nějak bobtnají, či co a zabírají velkou část místa:-))
nejmilejší - Jirotkův Saturnin, Betty MacDonald - Vejce a já, Co život dal a vzal, její pohádky, detektivky Dicka Francise, Durrelovy knížky, Krausovy rodinné momentky, Egypťan Sinuhet, většina knížek Zdeny Frýbové, Vaňkové historické romány, Šmídové - oba,...už toho raději nechám, ale je to moc pěkné téma
leden 28, 2009 19:53
Marcus Aurelius - : tippler
- Hovory k sobě. Doporučuju nemíchat s denním tiskem. Při srovnání toho, kdo vládne Evropě dnes, s tím kdo tehdy ovládal Řím, se může dostavit deprese...
leden 28, 2009 22:19
... : strejda
Teď právě čtu Kudlanku. A protože už se mi nechce odpovídat na reakce, protože si myslím, že přílišný polopatismus může i urážet spoludiskutéra, což nechci, nechávám Krakonošovu odpověď z článku o DS být, protože bych do těch lží politiků mohl náhodou přimíchat i třeba švestky a těmi je např. další politická lež o neškodlivosti radaru na lidský organismus či případném směrování kamsi. A vysvětlovat, proč se o tom zmiňuji, když to prý spolu nesouvisí, na to nemám chuť ani nervy. Nejsem ovšem přesvědčen o tom, že politické lhaní je morální, že je někdy třeba i když jde třeba o zkázu světa a bylo by to třeba.
Moje malá Barborka mi při papání říká, že je „masová“, miluje maso, ryby, ale i rýži a hedvábnou br. kašičku. No a já říkám, že jsem spíše časopisový, než knihový. Mými oblíbenými časopisy je tzv. všehochuť a tu najdu ve „21. století“, dále je to „Týden“ a „Epocha.“
Spoustu času mi zabere čtení i internetových vydání např. National Geographic, Lupa, Slunečnice a Svethardware.cz. Tam si přímo bahním, protože jsou tam vynikající recenze a výsledky testů různých IT výrobků. Občas se tu sice začtu do nějaké knížky, kterou tu má rozečtenou žena, ale zpravidla ji nikdy nedočtu. Díky tomu „pitomému“ internetu mi nezbývá ani čas. Jen v zimě, protože v létě musím pracovat a pracovat a zase pracovat… smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Nabízí se však nerudovská otázka, kam s ním? S tím „přečteným papírem“, s tou spoustou časopisů? Vzhledem k tomu, že žijeme v tom překrásném Kocourkově, kde všechno funguje jak má, kde si nemáme na co stěžovat, kde sběrny papír buď neberou anebo chtějí za odevzdání ještě poplatek, jednou za čas to hodím na zahradě do ohniště na hromadu a zapálím to jako kdysi dávno Koniáš. Ekologie – neekologie. Čmoudíky - nečmoudíky... smilies/cheesy.gif
leden 28, 2009 23:13
hmhm : bb
poslední roky čtu strašlivě málo, několik knih do roka, jsem zavalená odborným, naučným čtivem, mezitím zákony, vyhlášky, věstníky, technologie, odborné časopisy, internet, a zbývá čas akorát na noviny k rannímu kafi a časopisy, od PPČ přes Marianne až po Stavbu.
Ale byl vánoční čas a klidný leden, tak jsem tento měsíc přečetla Krakatici, Temný cypřiš (Christie), Kočka mezi holuby (Christie), Všechno je definitivní (King), Jiné povídky a jiné povídky (Ali Smithová), tu Aluminiovou královnu (Procházková), a na stolku mám a průběžně čtu Halase Životem umřít a Co je bez chvění, není pevné (Halík).
Kluk shltnul Čtyři dohody, tak si je asi taky přečtu, co to se mnou po letech udělá. Mám připravený Soumrakosvit, Gato, a Písečnou ženu, Kóbo Abe, prý japonský Kafka, tak uvidíme. V knihovně čeká Nesmrtelnost od Kundery, ale nějak se mi do ní zatím nechce. Sním o pořádné detektivce, která mě strhne jako kdysi Simenon, McBain, Gardner nebo Van Gulik, ale asi už jsem z toho vyrostla :-(
leden 29, 2009 01:07
Cteni miluju, : Alena PH
v detstvi jsem po nocich cetla pri baterce, protoze maminka me proste nechtela nechat cist az do rana - a kdyz je neco rozectene a cte se dobre - tak se proste nespi. :-)
Momentalne koncim Skafandr a motyl od Jean-Dominique Bauby. Stoji to za precteni. Vlastne jsem prvne videla film podle knihy a je to asi poprve, co si myslim, ze postoupnost film a pak kniha mi vyhovovala. Nechci prozradit dej, ale radim pro lidi se smutnou mysli. Po precteni mi me vlastni problemy pripadaji jako hracka a stydim se nazvat je problemy.
Muj asi nejoblibenejsi spisovatel je G. M. Marquez, nebo taky L. N. Andrejev. Nebo v posledni dobe J. S. Foer a jeho "Vsechno je osvetlene".
Jo a pak , stejne jako ty, tipplere, Markus Aurelius. Ale to je pro dnesni politiky presprilis vysoka latka...bohuzel...
Ale taky mam rada MacDonaldovou, jeji knizky me, spolu s nasim psem, prenesly pres obdobi rozvodu. A dobra detektivka je taky vyborna vec, takova slecna Marplova nebo Perry Mason jsou doktori pres dobrou naladu. A ctu po vecerech, nebo spise po nocich. No a muj nejlepsi den je pondeli rano, mam volno. To zustavam v posteli, manzel mi prinese kaficko a pak jde vydelavat penizky a ja zustanu sama s knihou v ruce a psem pri nohach a ctu si a ctu si. Jo, kdyby kazdy den byl pondeli...

leden 29, 2009 01:21
tak jsem schválně kvůli tobě :-) : bb
rozbalila balík z Nakladatelství Jota, co nám dnes přišel, ale protože jsme dorazili až po půl desáté, tak zatím nebyl čas se mrknout, co všechno přišlo.
A čeká na mě taky Skafandr a motýl, nechtěla jsem vidět film, dokud si to nepřečtu. Pak Deník kastelána (Bittner) a Polednice, podobný motiv jako Sofiina volba. Skoro nevoní:-((
Musím to všechno přečíst do půlky února, pak nebude kdy.
leden 29, 2009 01:31
kam s nim? : mura1
kam s ním? S tím „přečteným papírem“, s tou spoustou časopisů? ...jednou za čas to hodím na zahradě do ohniště na hromadu a zapálím to jako kdysi dávno Koniáš. Ekologie – neekologie. Čmoudíky - nečmoudíky...

ja mam casopisy zakazano palit, neb spatne hori. nastesti mame kontejnery na papir. taky i na sklo, plasty a napojove kartony. a pravidelne je vyvazi. cimzto chvalim nasi mestskou cast.
leden 29, 2009 07:54
Čtu moc ráda historické romány od Ludmily Vaňkové, : Myška
oslovuje mne středověk v českých zemích, za vlády Přemyslovců a Lucemburků, ráda čtu faktografii o té době. Ráda čtu publikace o Brně, občas si přečtu něco od Waltera Scotta, podle nálady, někdy Betty MacDonaldovou, Dicka Francise, nebo nějakou odbornou kynologickou literaturu. Mám ráda mapy a atlasy, jak současné, tak historické, ráda srovnávám a cestuji prstem po mapě.
Od letoška nečtu časopis Pes přítel člověka, kterého jsem byla předplatitelkou od roku 1982. Ale loni se změnila šéfredaktorka a celá koncepce časopisu. Už to není odborný časopis o kynologii, ale jakýsi zcela fádní časák s plytkým obsahem, takže jsem si jej s těžkým srdcem na letošek už nepředplatila. Já jsem takový fanatik, všechny ročníky tohoto časopisu mám svázané, a občas se k nim vracím. Přes poplatnost době za socáče jsem v něm vždy našla to, co mne zajímalo. Dnes už ne.
Občas čtu Svět psů, Psí sporty, Reflex, 100 1,Autotip, Svět motorů, časáky o tuningu, všechno víceméně nepravidelně. Tzv. ženské časopisy nečtu.

leden 29, 2009 08:18
strejda : mia
ahoj dobré ráno všem.jak pokračuje stavba iglú??já jsem teda ostuda moc nečtu.Děti čtou hodně.mám ráda cestopisy.
leden 29, 2009 08:51
... : mia
Jednou jsem četla v řádcích důvěry dopis paní,která psala ...ten muž mě zaujal,hlavně svou láskou ke knihám,jak se však později ukázalo,hlavně těm vkladním.
leden 29, 2009 09:29
Jsem v dobré společnosti : wendy
ne že bych o tom doteď pochybovala, ale jen se mi to potvrdilo.
Já jsem taky knihomol, už jsme nechali přidělat dvě knihovny, málo platné, za chvíli se budou vršit zas. TAkže nakupuju už jen perly. Nedávno jsem koupila Hitlertovy ženy - do dneška jsem ji nenašla.
V současné době mám rozečtenou Terezu Boučkovou - Indiánský běh. Mají ještě jednu, Rok kohouta, ale na ten je 53 !!! zámluv. To jsem v životě nezažila, a to chodím do knihovny už 50 let.
Míšo, od těch vlků se neodtrhneš. Je to síla. To by si člověk nevymyslel. Ale právě u vlků, inteligentních smečkových zvířat, mě to ani nepřekvapuje. Viděla jsem na National G. dokument o lidech, kteří s nimi dlouho žili v přátelském sousedství, a když pak alfa-vlčice porodila, přišla jim vlčataukázat.Super zvířata.
Myško - Vaňková, tu mám taky ráda. Jednou z mých nejoblíbenějších knížek je od ní Žena pro tři krále - jistě znáš. Moje milovaná Eliška Rejčka.
Ještě bych doporučila knihu Město jako Alice. Taky podle skutečnosti.
Milford neznám, ale vypadá to zajímavě.
leden 29, 2009 11:29
strejdo, časopisy věnuj domovu důchodců nebo dětí, urvou ti ruce : bb
taky se mi nechce vyhazovat do kontejneru, je mi líto krásného kvalitního papíru, barevných fotek a hned po hodině přečtení to vyhodit. Shromažďovat nemá cenu,do štosů časáků se už nikdy nikdo nevrátí a nafukovací prostory nemáme. Tak je nechám kolovat po příbuzných a známých, aby se těch 50-60 Kč využilo do mrtě. Ty nejdražší tématické jako PPČ, Digi foto atd. jdou do knihovny, a kratochvilné střádáme a 2-4x do roka předám do DD. Staří lidé si moc rádi přečtou ale nemají na utrácení za drahý časák, a děti v dd nebo ve školní družině to rozstříhají na koláže apod.
leden 29, 2009 11:34
strejdo, : Rozmarýna
já mám otázku "kam s ním" vyřešenou. Moje Epochy a 21. století putuje k mojí mamce, ta to přečte a od ní to putuje k mojí sestře. Co s tím dělá po přečtení ona nevím.

Ráchel, taky mám ráda knihy od Cooka, mám je skoro všechny a hromadu dalších z lékařského prostředí. Knih už mám hromadu, už nevím, kam je dávat. Ale do knihovny nechodím, protože ve zlínské knihovně mají knihy odporně špinavé a já se jich štítím.
leden 29, 2009 12:30
... : Milene
Já teď čtu Strašidla a krásné panny. Jsou to takové pověsti z okolí Karlových Varů, Jáchymova. Čtu před spaním, abych se oprostila od starostí a lépěji se mě usínalo. Ale je tak 3 - 4 listy. Tomu odpovídá množství přečteného. Pořád mám něco v zásobě. Do knihovny nechodím, vystačím s tím co si půjčím od přátel nebo to co máme doma. A knížky už pro sebe taky nekupuju (málo místa). Ale o to víc je ráda dávám jako dárky. Protože nakupuju je ráda.
Rok kohouta je opravdu silný zážitek. Já se zase chystám na Indiánský běh.
leden 29, 2009 12:47
jo :-) : bb
taky jsem chodívala do knihovny za mlada a pak když byly děti malé, šly si číst a prohlížet do dětského koutku a já zatím vybírala
Ale není nad to začíst se do úplně nové, voňavé knížky, že :-) akorát že pak člověka knihy vytlačují z bytu
leden 29, 2009 12:49
... : bb
to bylo k Rozmarýně

Rok kohouta jsem četla loni, bylo zajímavé číst jak tam T.B. píše o rozhovoru, který dělala pro jeden dámský magazín, a já si vzpomněla jak jsem jej kdysi dřív opravdu četla, bylo to v Krásné paní, když ji ještě vedla Žofie Kanyzová. Tehdy mi na těch fotkách T.B. přišla taková ztracená, jako že se cítí že do toho aranžmá z listí nepatří...a v knize to popsala úplně přesně tak. Najdou se lidi, co jí spílají za to, jak otevřeně o problému píše, což nechápu, nikoho nenabádá aby si cizí dítě nebral, jen popisuje svoje zkušenosti a prožitky.
leden 29, 2009 12:52
Tereza Boučková byla taky u Krause : wendy
a byla jedna z mála, ke které měl velký respekt. Velmi se taky divil, že byla kvůli tommu, že pravdivě popsala svoje osobní zážitky a zkušenosti, napadána za rasistické smýšlení. O někom se holt nepříjemná pravda nemůže říkat nahlas. Paní Boučková je taková nenápadná drobná žena. Ale statečná a bezvadná.
Knížky a časáky do DD, souhlas.
Teda Milen, strašidla na noc...je to sice stylové, ale nezdá se ti někdy o nich ? smilies/shocked.gif
leden 29, 2009 13:35
Taky mám ráda nové = voňavé knížky : Míša šíša
Některé voní obzvlášť nádherně a to je pak z četby dvojí zážitek :-)
Knížek máme doma strašně moc, děsím se, že až umřu, děti mě proklejí, až to budou likvidovat a snášet i z půdy dolů. Možná pak bude lepší ten náš barák rovnou zapálit. Děti moji čtenářskou vášeň nepodědily, téměř vůbec nečtou, což mě mrzí, protože se připravují o nádherné pocity.
leden 29, 2009 13:43
Wendy, já mám přečtené všechny knihy L. Vaňkové, : Myška
a všechny taky ve své knihovně. Občas se k nim vracím.
leden 29, 2009 13:53
Míšo šíšo, : bb
popravdě, když dostanu knížku, tak dřív než si přečtu co je na přebalu k ní nejdřív přivoním,a v knihkupectví taky knížky očichávám :-)
leden 29, 2009 17:05
Je krásné milovat....(knihy) : KITI
Milí knihomolové,očichávači tiskařských barev a čerstvě svázaných knih, udělali jste mi radost. Tak něco pro dámy i pány : Marc J. Seifer - Nikola Tesla (Vizionář-génius-čaroděj), P.byl to opravdu dost hustej týpek smilies/wink.gif
leden 29, 2009 18:10
Já to tušil, zase jsem jinej . . . : toulavej
Nové knihy v žádným případě nechci. Z jejich vůně nemám nic, téměř nic totiž necítím . . .
A to, co mě vysloveně štvalo, ještě když jsem viděl a nebolely mě ze čtení oči, bylo to, jak jsem musel pořád držet knihu rozevřenou oběma rukama, aby se nezačala zavírat a listy sami převracet. To jsem totiž nesnášel. Musel jsem mít pořád nějaký závaží přes obě stránky, pořád ho přesouvat nahoru a dolů, zase přendávat při otočení listu, prostě peklo. A knížka musela ležet na stole vodorovně, aby závaží nespadlo. Když jsem zaujal vhodnou polohu v křesle s knihou šikmo na stehnech, zase to držení obou polovin knihy oběma rukama, když se nedá závaží použít. Stará kniha je už zohýbaná dostatečně, takže listy se samovolně neotáčejí, nemusí mít závaží, já ho nemusím přendávat a i při mírném sklonu to případné závaží – záložka nesjede kvůli drsnějšímu staršímu papíru, prostě samé výhody. A z toho ohmatání je znát, že se líbila, že nebyla na světě zbytečná a některé pasáže byly oblíbenější a víc čtený a někdo si něco dokonce podtrhl a tak mě upozornil . . . Je to jako se starými lidmi – nevypadají třeba už nic moc, ale chovám k nim úctu – pokud si to zaslouží, protože už něco zažili a byli užiteční, udělali někomu radost, někoho obohatili . . .
leden 29, 2009 18:32
Ahoj Knihomolové : Justík
Tak to já si "ulítávám" na Quo Vadis (pro mě mooc čtivá knížka), Řeku bohů a hodně dobré byly Květy z půdy od toho se taky jen tak neuteče smilies/smiley.gif. Jinak Šifra mistra Leonarda, Pavučina lží a ještě nevím co ještě..Celkově historické romány taky můžu..
leden 29, 2009 19:09
... : Justík
Jo a Poselství od protinožců bylo taky zajímavé..
leden 29, 2009 19:10
Justíku, když historie, tak Egypťan Sinuhet - tam je VŠECHNO, KNIHA KNIH . . . : toulavej
.
leden 29, 2009 19:20
toulavej : Sipik
To si vystihol, paperbacky ktore sa Ti stale zatvaraju, to je fakt blba vlastnost, ja to potom zatazujem mobilmi, alebo "prepinacom" na telku. A chodim patrat po knihach do jedneho sekaca u nas, mavaju tam anglicku literaturu,niekedy celkom dobre detektivky,a pod.
Teraz som ale nestihala citat, po veceroch som makala, takze len Ninke pred spanim Muminovcov od Tove Jansson. Inac, toto je jedina vynimka, kedy sa mi slovensky preklad paci viac ako cesky. Nasa prekladatelka ich prelozila uchvatne! A ceske knihy citam rada, v pohode, ani nevnimam ze je to iny jazyk.
leden 29, 2009 22:12
Ctu rada a ctu moc : Alena PH
a ten samy dar jsem chtela dat i dceri. Od malicka jsme cetly spolu, nejdriv zacala leporela a pak uz i pismenka a pak jsme louskaly pohadky. Kdyz ale odrostla pohadkam nejak ji cteni nebavilo. Bylo mi to lito- ale co delat. A ted najednou si i ona zacina kupovat knihy a cte! Musim priznat, ze jsem tomu moc, moc rada.
Diky vsem za prispevky s oblibenou literaturou. Protoze ziju mimo CS nemam s ceskou literaturou moc kontakt a tak mam z prispevku mnoho novych autoru na prozkoumani. Diky i tobe Danielo za skvostny napad.
leden 29, 2009 23:48
Sipik, my chodíme na knihy do antikvariátu :-)) : bb
paperbacky nerada, kupuju jen když není zbytí
leden 30, 2009 00:47
tak pár tipů pro Alenu PH :-) : bb
moje dcera měla taky období kdy chvíli nečetla, a teď už asi dva roky čte před spaním a i přes den, když je doma a má volněji. Kluk čte od mala, zatím nepřerušil. Teď už oba objevují naši knihovnu, Remarqua, Hemingwaye, Steinbecka, Hlavu XXII, Poslední kabriolet, prostě klasiku. Dcera pochopitelně prokládá dámským čtivem, které jsem v jejích letech taky hltala, pak zasouvala dál a dál do zadních řad a teď ho ona pracně loví na světlo, to je legrační :-) Všechen ten Ira Levin, Helen Fieldingová, taky Shawa, myslím samo Irwin Shaw, a Loukotková Loukotková a zase Loukotková, Ježíšk na ni pamatoval a nasázel jich několik pod stromek, už je má v sobě. Kluk Steinbecka.
Počítám, že u holky dojde i na brak jako Cook a spol., mám jich taky dost a dneska jsem ráda, že jsem se všech nezbavila, přečtené jednou jsou jak nové, tehdy začátkem 90.let jsem je ale shltla na posezení, celá vykulená :-)
Wilbura Smithe zbožňuje máma, tak máme dárky k vánocům, narozkám, a čtou ho i holky.

Z napínavek můžu taky Harrise, Mlčení jehňátek, Červený drak, Hannibal, všechny 3 byly taky zfilmované, ale knižně je mám raději, naše jsou dost ohmatané jak si je pořád někdo půjčuje.
A Deaver - Hodinář ušel, ale Modrá sféra se mi moc líbila.
Toulavej, s kým jsem kdy mluvila o Egypťanovi, byl nadšený, tak jsem si ho přečetla a nic...asi jsem divná, ale ani další mi nic moc neříkají. Tyhle knihy jsem zbožňovala jako dítě, teď už je to asi za mnou nebo co. Škoda.

Co si budu pamatovat, jsou pocity, jaké jsem měla při čtení Spáčů. Dostala jsem je od muže pod stromeček a četla o svátku do rána do 4, nemohla jsem se odtrhnout.
No a samozřejmě každý Jon Krakauer...

leden 30, 2009 01:11
bb, Egypťan se nečte na jeden zátah 24 hodin denně. Ale POSTUPNĚ polehoučku, aby sis ho vychutnala. : toulavej
Jako cucavý bonbóny, vychutnat si tu chuť. Ale taky je můžeš rozkousat a spolknout hned, ale to si je nevychutnáš, jenom jsi je spolkla . . .
leden 30, 2009 09:02
sipíku, pamatuu ještě na čtvrteční fronty : myšákovci
to byl boj! Dali od jednoho titulu jen jeden výtisk a na všechny se většinou ani nedostalo a já se pamatuju, že jsme sledovala Knižní novinky a musela jsem konstatovat, že Slováci měli velmi dobrý ediční program, a tak mám doma spoustu knížek ve spevné slovenčině.

Jinak z Egypta můžu všecno. To je věčný jako Bible. No á už musím na metro, tak se tu mějte.
W
leden 30, 2009 10:03
Markýz de Sade aneb klasika z pera mistra zvrácených erotických fantazií : NČ
Skvělá kniha, tam je skoro všecko
leden 30, 2009 11:28
... : mia
Knihu nedoporučím za to krásnou knihovnu,osobně jsem ji viděla před mnoha lety v klášteře Teplá u Karlových Varů.Opravdu stojí za zhlédnutí!!
leden 30, 2009 12:00
bb : Sipik
Ja viem, ale v antikvariate nekupim knihy v anglictine, Vy ste uz asi dalej smilies/wink.gif Takze ja v sekaci... Inac v Anglicku tiez neboli antikvariaty s knihami, aspon som si ziadny nevsimla,knihy sa ale bezne predavali v charity shopoch.
leden 30, 2009 17:34
heleď Sipiku, možná pojedeme jaro-léto Hron s vodáckou partou, bydlíš někde poblíž trasy : toulavej
Morava-Trenčín-Hron?, možná i Blava? - tam má kamarád rodiče a bráchy . . .
leden 30, 2009 17:45
pro KITI : myšákovci
odpoledne jsem to nějak přehlédla, toho Nikolu Teslu. To teda byl týpek ! Pro mě větší génius než Edison. Clověk pod napětím. Jako by ani nebyl z tohoto světa, že
. smilies/wink.gif
leden 30, 2009 18:12
toulavej, : bb
nečetla jsem ho na jeden zátah. nečetla jsem ho ani jako jiné knihy podruhé, potřetí, protože jsem měla pocit, že jsem napoprvé ani napodruhé nenašla všechno, co v té knize bylo. Tím nezpochybňuji tvůj pocit z té knihy:-) trochu mě mrzelo, že oslovila tolik lidí a já ne že nic, ale málo..Možná jsem od ní čekala až moc, pod dojmem referencí. Víš, možná je to tím, žejsem ji četla proto, že ji druzí chválili. Ne tak jako jiné knihy,se kterými jsme se potkaly v knihkupectví, knihovně, někdo mi je daroval, nebo jsem si je našla na netu a pak objednala. Mám ji jen proto, že jsem si myslela, že bych ji měla číst proto, že ji četli jiní a byli z ní nadšeni. Tak třeba se ještě někdy potkáme.
leden 30, 2009 22:10
bb, my dva nebo ty s tou knihou :-))) : toulavej
.
leden 31, 2009 11:32
bb : Alena PH
Egyptan je pro mne moc velka kniha a Waltari je Pan Spisovatel - ale nekdy nas zradi nase ocekavani.
A diky za snahu a par tipu na cteni - ale to je vsechno uz za mnou. Ja spise cteni od ceskych autoru, protoze to moc neznam. Posledne jsem se nekde dovedela o Kabatove, ale moc nadsena jsem nebyla. Prectela jsem si par milych povidecek, ale nezanechala ve mne "stopu" :-) Takze jestli nekdo jeste bude pokracovat a bude mit chut - tipy na ceske a slovenske poctenicko jsou vitane. A diky za ne.

únor 01, 2009 03:05
od waltariho : mura1
je taky moc pekna krvava lazen a jeste o chloupek vic pokracovani stastna hvezda.
únor 01, 2009 09:48
Alenko PH : Eva
kdybys třeba chtěla si přečíst něco, co je současné a psáno s velkým nadhledem a ke všemu místy moc vtipně, tak třeba: Obermannová Irena(Nezavěšujte se, Deník šílené manželky, Normální zázraky), Řeháčková Věra (Hřešit je lidské, Není všem dnům konec), Frýdlová Pavla (Ženská vydrží víc, než člověk, Všechny naše včerejšky, Ženy mezi dvěma světy, Žijí vedle nás, Ženám patří půlka nebe), Rottová Inna (Pozor na milující vědmy), Kejvalová Taťána (Šílené broskve a jiné zážitky, Takovej krásnej život, Směju se a (ne) pláču), Monyová Simona (Otcomilky, Jednou nohou v blázinci, Manželky na odpis, Sememilenec, Kudlanka bezbožná....)
Já čtu už léta v největší míře odbornou literaturu, ale už jí vnímám často jako beletrii a prokládám to místy oddechovou literaturou a jsem úplně nejšťastnější, když má knížka aspoň 500 stran, to si užiju smilies/cheesy.gif Momentálně zcela ujíždím na knížkách Tomáše Durdíka, je to archeolog středověku a autor nedávno vysílaného dokumentárního cyklu Štíty království českého. Úplně nás doma do českých hradů doslova zbláznil smilies/cheesy.gif
únor 01, 2009 10:13
... : bb
toulavej - já a Waltari :-)

mura - Krvavou lázeň mi nadělil předminule Ježíšek, nakonec si ji přečetl sám a jemu se víc líbil Egypťan, protože máme hodně podobný vkus, tak jsem Krvavou ani nezkoušela.
Šťastnou hvězdu vůbec neznám,ale mohla bych ji nadělit Ježíškovi.

Eva - na tyhle dámy jsem měla chuť jedno kratší období tak 10 let nazpět, to jsem jich skousla poměrně dost a některé jsou v zadních řadách knihovny doteď, počítám, že za pár let je vyhrábne dcera, mně už neříkají ani ň, přijdou mi strašně jednoduché, pořád na stejné brdo a celkově nezralé až slepičí - a to jsem je kdysi doslova hltala ! Zato jednoduchá, naivní, na stejné brdo Agatha Christie mi nevadí :-))

Ale jestli zkrachujeme v příštích dvou krizových letech, budu za všechny ty knížky ráda, nejdřív si budeme při svíčkách číst, až nám odpojí elektřinu, pak je budeme prodávat, až nebude na jídlo, zbylé spálíme, až budeme mrznout u studeného kotle :-))
únor 01, 2009 16:56
No, bb, před lety většina těch knížek ještě nebyla na světě, : Eva
ale jinak v tom tkví kouzlo knih, každý si vezme, co chce, kde se zrovna vynachází a kam třeba sahá jeho fantazie smilies/wink.gif
Obviňovat ty dámy z jednoduchosti, nezralosti a slepičin mi přijde, především u Frýdlové příliš zgeneralizované a neobjektivnísmilies/wink.gif Tak jasně, třeba Monyová chrlí už příliš mnoho knih, takže schématismus tam je patrný, ale ten je nakonec přítomen u většiny "plodných" spisovatelů smilies/wink.gif Ale jinak to má odpozorované docela dobře.
Já je čtu sem tam, protože se u nich mnohdy úplně nahlas směju! a toho je mi zřejmě právě potřeba smilies/wink.gif Líbí se mi zajímavé lidské příběhy a má-li to i vtip a osobní nadhled autorky, tak se do toho ráda oddechově pustím. Neuvádím to tu jako skvosty krásné literatury smilies/wink.gif Waltariho ap. jsem četla poprvé před 30 lety a nevystačím s ním do smrti přece smilies/wink.gif
Mám ráda i třeba Vaňkovou, kterou tu holky již zmiňovaly a nebudu tu přeci psát:" že to je hrozný, protože ona s historickými fakty nakládá velmi benevoletně, neb je jednoduchá až slepičí" smilies/cheesy.gif Nejsem literární kritik a ani si na něj nemíním hrát.
únor 01, 2009 23:19
naopak, většina těch knížek na světě byla :-) jo, Evo, léta pádí...teda pokud myslíme stejnou Rottovou a Řeháčkovou, : bb
Rottovou jsem si začala kupovat a půjčovat když jsem chodila do těhotenské poradny s mladším synem, to bylo v roce 91:-) Řeháčkovou Vyhoštění z ráje, to tu ještě asi mám, a Lásku s chutí pelyŇku, tu jsem dala do koloběhu. Víc jsem jich asi nečetla, ale dcera má nějaké dívčí, dostala je někdy na základce, když se přihlásila puberta, no a bude jí 22 :-) Ale i Deníku šílené manželky musí být už dost, koupila jsem si ho když junior šel do školy - takže 97-98, no a zhrubou tou dobou jsem s těmi ženskými romány končila, protože jsme začínali s firmou, měla jsem fofry a četla jsem nanejvýš zákony, vyhlášky a odborné věci, když jsem se vrátila k odpočinkovému čtivu, tak už jinam. Monyovou neznám, tu jsem nečetla asi vůbec. Škoda, žes to pochopila po svém, tedy jako kritiku, já se jen nahlas podivila, když jsem si uvědomila, že některé knihy mě už nebaví zatímco jiné, stejně odlehčené, jednoduché a šablonovité ne. Sdělení osobních pocitů a dojmů z četby nějaké knihy kdysi a teď je snad přípustné v debatě o knížkách :-) Předtím mi uniklo, žes zmínila i Frýdlovou, tak to je samozřejmě jiná kategorie :-) Ale čas pádí jako kůň, Evo, ty knihy, paměť žen, už taky žijou roky :-)
únor 02, 2009 02:46
... : bb
jo, a teď mi došlo, že Rottová psala dřív pod pseudonymem, takže je nakonec možné, že Rottové knihy jsou na světě jen pár let, jak píšeš. Předtím to byla Mirovská myslím, četla jsem od ní nějaké povídky a detektivky, kde pátrala mj.dáma v letech,taková česká Jane Marplová:-) všetečná tchýně policisty. Čtverylka pro tři muže, nebo Dědička z telefonního seznamu

únor 02, 2009 02:56
Diky damy :-) : Alena PH
Jo, takova sl. Marplova, to je memu srdci mile, nikdy si neooddechnu tak jako s ni.
Diky Evo moc za tipy na ceske cteni, ted se dat do shaneni...jo nebude to lehke... :-)
Ja mam moc rada i non-fiction literaturu. V minulych letech jsem precetla kupu knih o politice, hlavne minuly rok byl zajimavy, to kvuli volbam tady(Obama-McCain souboj). A bylo zajimave snazit se o plnejsi obraz politicke minulosti tady. Ale to je uz jiny kotel.

bb, zkusila jsi Marqueze? Asi uz mas 100 let samoty za sebou. Ale mne se treba moc libi i Laska v obdobi cholery. A jeho novely jsou take fantasticke. Jestli Marquez je tvuj cajicek tak by se ti urcite libil i J. S. Foer. A najdi si brzo cas na Skafandr a motyl, cetla jsem ze ti to doslo. Je to kniha i film, ktere davaji zivotni problemy do jine perspektivy.
A jeste jednou diky Danielo za tenhle "literarni napad".
únor 02, 2009 03:43
Blbne mi externí klávesnice, : Eva
a tak jsem neměla zapnutou numerickou a vypadlo mi 10 let smilies/wink.gifTakže upřesňuji, před 10 lety většina těch konkrétních titulů na světě fakt nebyla smilies/cheesy.gif Většina je vydána až 2003-4. No a v těch letech měla napilno ukrutně zase já, bb.
Mně jen překvapilo, zrovna od tebe, jaks to šmahem hodila do jednoho onálepkovaného pytle, jinak pohoda smilies/wink.gif
únor 02, 2009 07:17
Evo, díky za tip na pana DUrdíka : wendy
ten pořad byl naprosto dokonalý, taky jsme ho hltali, jen teď lituju, že jsem si to nenatočila. Ale třeba ho budou opakovat. A na Durdíka se podívám do katalogu, zda ho v knihovně mají.
A co Dům duchů od Isabel Allende - znáte tu ságu? Taky mám ráda tlusté knihy, třeba Vystěhovalce, když už jsem u těch ság. To všechno už se klasika !
únor 02, 2009 07:47
do jednoho ne, Frýdlovou jsem dala stranou :-) : bb
ono je nakonec jedno, kdy jsme četly stejné autorky, že? já Obermannku před 10 lety a ty později, Mirovská už 10 let píše jako Rottová atd. Podstatné je, že v tu chvíli nám ta slepičí polévka na duši udělala dobře :-)
únor 02, 2009 09:40
Aleno, : bb
Láska se mi líbila víc než 100 let :-)
J.S. Foera neznám, mrknu po něm na netu. Jen kdy to všechno přečtu...:-)
únor 02, 2009 09:42
Na duči mám 2 velmi osvědčené favority : Eva
Giono, J. Muž, který sázel stromy a pak Chalíl Džibrán Prorok.

Wendy, Durdík je naprosto skvostnej, u nás v knihovně téměř nic neměli, ale měla jsem nezaslouženě moooc hodného Ježíška smilies/cheesy.gif
Nedávno jsme ho tu měli osobně, když vydával novou knihu o místních hradech a zříceninách, bylo kupodivu naprosto plno a autor naživo ještě lepší, než knižně smilies/wink.gif
únor 02, 2009 11:50
Na duši : Eva
.
únor 02, 2009 11:54
Evo...Prorok je na "duci" absolutne nejlepsi :-) : Alena PH
Mam tu knihu strasne rada, je jedna z deseti, ktere mam na polici pri posteli, tam jsou knihy pro mne absolutne nejdrazsi, po kterych saham v slabych chvilkach. Kdyz mas rada proroka urcite zkus Rumiho(Rumi) a dalsi sufisty. Ja mam Rumiho na policce a skoro kazde rano si jen tak namatkou otevru nejakou z jeho kratkych "versiku", pres den si to obcas "nalistuju" v hlave a dela mi to v hlave prijemno.

A spominanou Frybovou nejak nemusim, teda libily se mi jeji prvni knihy, ale ted nedavno jsem cetla nejnovejsiho Robina a uz mi to prislo jak slaby odvar prvnich psich knizek. Dost mne to sklamalo.
únor 02, 2009 22:31
Pokračování Robina nečíst ! : wendy
S tím Prorokem mi tlučete šrouby do hlavy. Ono je to ve verších...že bych se na ně taky podívala ? V poslední době mám na čtení nějak málo času. Musím si vytvořit prostor.

Když mám knihu, od které se nelze odtrhnout, dostanu se do časové tísně. JAko třeba Rebelka - o Somálce, která se dostala až do holandského parlamentu. Silná věc. Neuvěřitelný autobiografický příběh.
únor 03, 2009 07:14
Aleno PH, to nebyla Frýbová, ale FRÝDLOVÁ :-) : bb
Pavla Frýdlová
Frýbovou taky nemusím
únor 03, 2009 09:47
Aleno PH, Rumiho, bohužel neznám, : Eva
zkusím to pohledat, díky moc.
Wendy, Rebelka byla skvostná, jen jsem měla 2X "noční čtecí směnu" a nemohla se vyhrabat ráno do "procesu" smilies/cheesy.gif Jak já si nadávala, kolik mi je a co furt dělám smilies/cheesy.gif Ale to vzdávám, to se bude určitě ještě mnohokrát opakovat smilies/wink.gif
únor 04, 2009 20:34
SERVÍT : JE VŮL

leden 07, 2014 20:25
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]