O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LEGRACE NA PLACE - HRA NA INTEGRACI PDF Tisk E-mail
Úterý, 25 listopad 2008

 To se nám toho v poslední době seběhlo... V současně probíhající diskusi o Romech jsme se zatím nedostali k tomu, které kroky jsou zbytečně a které naopak vhodné. Ano, je absurdní pitomost do nekonečna opravovat jimi zdevastovaná obydlí a přidělovat jim nová. To je bezedná studna na peníze. Pokud za minulého režimu měli "vše odpuštěno" a za současného jsou bohatě dotování dávkami, tak se o žádné integraci hovořit nedá.

 

 

 

 

     Vždyť tito lidé mají stejná práva a povinnosti jako kdokoliv jiný. Navíc k tomu, aby mohla být provedena změna, nestačí změnit zákon nebo upravit pro někoho výhodněji podmínky. Žijeme v extrémně rovnostářské společnosti, která všem zajišťuje šanci na vzdělání a ze všech sil se snaží vyrovnávat sociální rozdíly. Pokud ovšem nejsou schopni vstřebat ze společnosti základní pravidla chování, tak je to jejich problém - a ta typická výmluva na to, že je rodiče posílali krást - cožpak oni okolo sebe neviděli, že krást se nemá?

 

     Stále se dokola hovoří o tom, že se musí začít s převýchovou dětí - ale jak si to ti, kteří tohle chtějí, představují? Před více jak 15 lety byla veliká akce - předškolní romské děti měly zadarmo speciální třídy ve školkách, kde je učili česky, základům hygieny, seznamovali je s naší kulturou - např. jim četli pohádky a malovali obrázky, chodili s nimi na keramiku atd. I jídlo dětem platila obec, ve třídě bylo víc učitelek než ve třídách ostatních. Většina těchto speciálních tříd do jednoho měsíce neměla jediného předškoláčka - důvod? Oni ty romské matky musely ráno vstát, dát dětem snídani, obléci je a dovést do školky... To samé bylo v prvních třídách - speciální asistentky měly s dětmi po vyučování (něco jako družina) udělat domácí úkoly, některé dokonce docházely do rodin. Skončilo to, protože Romové neměli o tuto pomoc zájem - prý stačí terorizování jejich dětí ve škole.

 

     A  jak tedy jinak chtějí tu správnou převýchovu naši „moudří" řešit? To jako sebrat matkám děti a dát je do „slušných" rodin? Mj. je známo (popsáno) dost případů adoptovaných dětí (od miminek), kdy do jisté doby bezproblémové děcko začalo ve věku cca 13-14 let vést život typický pro nepřizpůsobivou menšinu. Netvrdím, že to platí paušálně, ale ta dispozice je tam zřejmá - geny se prostě nezapřou, nebo jen velmi těžko.

 

 

Jakou konkrétní radu

byste měli vy,

kdybyste „do toho mohli mluvit"?

Jak byste řešili současnou napjatou situaci v Litvénově a dalších městech?

A jaký program byste navrhli do dalších let?

 

 

Flori@n

 

 

Komentáře (55)add feed
jako za první republiky : alena puntíkovaná
nepovolená demonstrace je nepovolená demonstrace. Tvrdý zásah policistů proti neohlášeným a nepovoleným demonstracím lidí ozbrojených krumpáči a lopatami, narušujících klid a běžný provoz města. Rozehnání demonstrace slzným plynem a voudou - popř. střelbou, nebude-li možno jinak. Zatčení, vazba a odsouzení vůdců. Ty co pžadují přidělení vlastního území, soudit za vlastizradu...jejich požadavky totiž nápadně připomínají požadavky jistého Adolfa Hitlera. Denní razie v jejich domovech, osoby s jiným, než českým občanstvím, vystěhovat za hranice - s razítkem "nežádoucí". Zdevastované gheto srovnat se zemí s tím, že byt od obcve dostanou pouze osoby žijící řádným životem, pracující (alespoň otec rodiny) a posílající pravidelně posílající děti do školy. Každé dítě třeba cestu k lékaři a po desáté hodině večer, bude rodině odebráno, svěřeno do ústavní péče a rodičům odebrány přídavky. Pokud budouý chtít emigrovat, mohou tak učinit,ovšem po podání žádost o azyl kdfekoli - bude jim odebráno české občanství. Vrátí-li se, budou pro ně platit stejné zákony jako pro cizince.Pokud budou chtít kočovat - nic proti tomu, tímm se ovšem zříkají veškerých sociálních dávek - a samosebou budou pokaždé muset žádat o povolení té které obce, aby se mohlina předem dohodnutou dobu usadit v její blízkosti. Tak je tomu všude po celé Evropě a nikdo si nedovolí nařknout třeba takové Španělsko z rasismu.
listopad 25, 2008 07:41
jho a pokud se naši politici obávají, : alena puntíkovaná
že by následkem toho přišli o koryta - tak je vidět, jak málo znají zemi, které vládnou. Cikáni totiž k volbám z devadesáti procent stejně nechoděj,částečně proto, že se jim tam nechce, řásteřně proto, že jsou negramotní a největší část stejné volit nesmí, protože má stále ještě slovenské občanství.
listopad 25, 2008 07:44
Alčo, to není špatné řešení. : Myška
Snad by si to tu mohl nějaký politik přečíst, když je vláda bezradná a hlavně neschopná a neochotná problém řešit. Ale chápu, daleko líp se všichni ti politici cítí, když se hádají o prebendy, než když mají vážně pracovat ve prospěch slušných občanů.
listopad 25, 2008 07:49
tak tam mi kus vypadl : alena puntíkovaná
každé dítě, které bude viděno na ulici bez doprovodu dospělé osoby v době školního vyučování a bez závažného důvodzu /např. cesta k lékaři/ a po desáté hodině večerní, bude...atd-
listopad 25, 2008 08:12
To by tam musel být někdo jiný a ne Džamilka : wendy
a tomu jinému by se nesměly házet klacky pod nohy. Navrhovala bych termín 1,1,2009 a kdyby například v zimě někdo mrznul, a dobral se k tomu svobodnou cestou - nechť mrzne. Však on by si příští rok dal pozor. Jak píšu v předešlém podobném tématu - důslednost a síla. Nic jiného nepomůže. Neboť komu není rady, tomu není pomoci. Konec protěžování a falešných ohledů. Tím nikomu nepomůžeme - je rozmazlujeme a sebe přivedeme do blázince...
listopad 25, 2008 08:27
Řešení? : tippler
Rezervace jak pro Indiány, provozovaná státem. Vstup do rezervace na bázi dobrovolnosti, v případě odsouzení za méně závažné trestné činy (krádeže atd.) možnost volby kriminál/rezervace. V rezervaci by měli nárok na bezplatné bydlení (nerozbitný betonový bunkr, voda ve studni, suchý záchod), základní zdravotní péči a sociální dávky. Kdo chce bydlet líp, může dostávat část dávek ve formě cihel, cementu atd., případně si přilepšit výkonem obecně prospěšných prací. Dávky vyplácené denně, z části v naturáliích (potraviny, oděvy, měděné kabely, palivové dříví ve formě celých kmenů). Před Vánocemi zvýšený příděl měděných kabelů. V rezervaci výkupna druhotných surovin, provozovaná státem, hospoda, provozovaná státem, herna s automaty, provozovaná státem, jakož i státem jmenovaný "úžerník" - za účelem zabezpečení návratu finančních prostředků zpět státu. Škola nepovinná. V rezervaci platí zákony, jaké si obyvatelé nadiktují. Policii to nezajímá. Kdo v rezervaci žít nechce, může odejít. V takovém případě se na něj vztahují stejná pravidla jako na každého jiného.

Ale ono je asi pohodlnější dávat "znevýhodněným" další a další výhody, nic po nich nechtít a pozorovat, jak nám tu vzniká novodobá verze SA. Zajímalo by mě, které skupině politiků tohle vyhovuje...že by těm, co jejich šéf hlásá "Es kommt der Tag!"?
listopad 25, 2008 10:13
Dobře tippler... : wendy
Jest to taková názorná ukázka toho, že politici se starají jen o svá korýtka, problémy neřeší, na občany kašlou. Dělají co jim vyhovuje. Že by cílovkou bylo to, co píšeš ?
listopad 25, 2008 10:32
tohle jsou všechno jenom reálně nerealizovatelné bláboly . . . : toulavej
co můžeme udělat s dítětem, které se nechce učit - podle mě NIC. Neplatí na něj ani vyhrůžky, tresty, ani domluva po dobrém. V Austrálii přes 60 let odebírali děti domorodcům po narození, v ústavech je vychovávali jako bílé, byli za to kritizováni až koncem šedesátých let s tím přestali. Výsledek - NULA. Potomci vychovaných aboriginals si dál žijí po svém, většina jako před převýchovou . . .
listopad 25, 2008 11:30
Když se kretén nechce učit, ať se neučí, to nejni muj problém : NČ
ale když bude vobtěžovat, krást, vyžírat, ať dostane přes dršťku, pořádně a skutečně bolestivě. A to tolikrát, než přestane.
Ale jinak Toulavej - naprostej souhlas "tohle jsou všechno jenom reálně nerealizovatelné bláboly". Nikoho, kdo by mohl NĚCO, COKOLIV, s tím udělat, ani náhodou nenapadne se obtěžovat.
listopad 25, 2008 11:53
Takže podle tebe s tím nejde dělat nic, toulavče. : wendy
Taky řešení. Ale kdo s těma nedovzdělanejma nevychovenja kretenama má žít, pánové ?
V předešlém příspěvku někdo psal, že není řešení rozestěhovávat je. Ať si tedy zůstanou v ghetech. Nakonec - jeden z jejich bossů myslím přímo v Chánově si pořádek udělal. Cikámi makali, uklízeli jako diví. TAkže - to jde...
Ptala jsem se přímo cikánů, řekli mi - Jo pani, když dřív byla ta povinnost pracovat, tak jsme pracovali. Ohražuji se předem před tím, aby ze mě někdo dělal kryptokomunistu. Ale - takovéhle velké problémy před 89. s nima nebyly.
listopad 25, 2008 12:22
wendy: ale nepracovali... : Káča
...jejich hlavní snahou bylo dostat do třiceti invalidní důchod. smilies/angry.gif
listopad 25, 2008 13:43
Slyšel jsem o návrhu, : David X
odstupňovat sociální dávky podle prospěchu jejich dětí.
Jenže dokážete si představit, pod jakým tlakem by byly učitelky, které by ty děti měly známkovat ? To by bylo najednou romských premiantů...
listopad 25, 2008 13:48
wendy, když se udělá člověku nepříjemnej nádor na nepříjemný části těla, kterej ale není životu nebezpečnej, : toulavej
jenom otravnej, ale zároveň nejde vyoperovat, protože by to bylo životu nebezpečný - neumíme to, zbude jedině dál vyživovat svý tělo a zároveň tím i ten nádor. A nebo přestat vyživovat ten nádor, ale zároveň tím i svoje tělo. Je smutný, když člověk zjistí, že nechce-li zemřít, bude muset ten nádor dobrovolně vyživovat . . .
Můžeme neplatiče vystěhovat z bytů, nedávat jim soc. dávky a stane se to, že budou přespávat v naší kůlně, krást ještě víc, aby měli na jídlo. A my je nemůžeme všechny zavřít, protože je jich moc . . . Normální člověk může pro sebe udělat to, že se jim bude vyhýbat, odstěhuje se, najde si jinou práci, nebude chodit do čtvrtí, kde žijí . . . V Americe to takhle dělají. Bílí žijí v koloniích obehnaných vysokým plotem se signalizací, bránou na kód, nejezdí do nebezpečných čtvrtí ap. Je to nespravedlivé, přizpůsobovat se lůze ? JE TO NESPRAVEDLIVÉ, leč PRAGMATICKÉ. KDYŽ NEMOHU ZMĚNIT SVĚT, PŘIZPŮSOBÍM SE. Také bych chtěl např. projet Afriku ze severu na jih. Nemohu, ve většině tamních zemí je bordel, nebezpečno. Co se dá dělat, musím si vybrat jen země, kde je bezpečno, jako je Amerika, Austrálie, Evropa. To je pragmatismus.
Moje řešení je, vybrat - vyhledat mezi nimi kápo, kmotra, toho platit, nedívat se, jaké praktiky bude používat v jejich komunitě a ten zjedná pořádek jaký nedokáže nikdo z bílých, žádný stát. V Chánově to už myslím funguje . . .
Nemůžeme na ně uplatňovat naše principy, náš systém, který jim nevyhovuje, neuznávají ho. Musíme k nim přistupovat tak, čemu rozumí oni. Mají rodový systém, musí je tedy ovládat RODINA . . . A s hlavou té rodiny se můžeme domluvit - i oni znají cenu peněz.
listopad 25, 2008 13:49
káčo - ale pracovali, tedy rozhodně víc než dnes : wendy
určitě ne úplně všichni, ale pracovali. A ty důchody ? Nemají je jen vykřičené nebo koupené, a to ani dnes ani dřív.
listopad 25, 2008 13:52
Ale něco podobného jsem, včetně toho Chánova, psala i já,toulavej : wendy
s tím co píšeš se dá souhlasit. Jsem pro gheta. Když je maji i v Americe, snad si to nedovolí vyčítat někdo ani nám kurňa. Souhlasím i s tím, že nechat je úplně na pospas nelze - však ony ty zákonné dávky jsou dost velké, neboj neboj.
To je stejné jako třeba s krádežemi mědi, kanálů apod. Dalo by se tomu zabránit už dříve, ale proč? nebyla vůle, neboť by si, a opět nezákonným způsobem, ty peníze obstarali jinde. Vzpomínám na slova bývalého vedoucího. Říkal o nich : "No buďto je postřílíme, což nelze, nebo je budeme muset trpět a živit, což lze. Tak se s tím děvčata smiřte!" Je to prosím přesná citace, myslel to pochopitelně obrazně, aby nás usadil. Abychom si uvědomili, že s tím nic moc nenaděláme...no a taky ho nikdo neobvinil z toho, že je chce doopravdy střílet. Ach jo.
listopad 25, 2008 14:03
... : Líza
...nebo je budeme muset trpět a živit, což lze.

Tady je problém s tím, že se množej mnohem rychleji, než zbytek populace. Jednoho dne je už prostě uživit nebude možné. Co pak??
Asi by se to mělo opravdu řešit dřív, než dojde na boj o zdroje na fyzické přežití.
listopad 25, 2008 14:29
Gheta nejsou řešení, : Míša šíša
protože kde nic není, tam se ani cikán neuživí. Stejně by odtamtud dělali výjezdy někam, kde je co ukrást.
listopad 25, 2008 14:43
Jsou řešení pro teď a tady : wendy
neotravovali by běžný život 24 hodin denně.

Lízo - jsou přemnožený, to je fakt. Ale s tím nenadělá opravdu nikdo nic. Někteří lékaři zasloužilé cikánské rodičky sterilizovali, pamatujete ?
listopad 25, 2008 14:57
Má zkušenost je taková, že obtížně řešitelné, nepopulární věci se NIKDY nevyřešily s velkým předstihem, : toulavej
ale vždycky až na poslední chvíli, když už není kam ustoupit. V EU nebo OSN je na to mnoho příkladů – jak se jedná celou noc na konci termínu, až se udělá kompromis kompromisů. Tak očekávat, že se tohle vyřeší dříve, než to bude naprosto nezbytné, by bylo chybou. Za takových 20 - 30 let budou lidé daleko razantnější než dnes a tenhle problém vyřeší rázně, možná i „řízenou“ diktaturou. Všechno k tomu směřuje. Zdroje ubudou, starých lidí ve vyspělém světě bude POLOVINA populace a ti mladí nebudou moc tolerantní všechny živit a uskrovňovat se ještě splácením dluhů, které jim připravili tihle staří . . . Ještěže už to bude mimo mě . . .
listopad 25, 2008 14:57
A to : Justík
že emigrují se též nesplní,páč dle jejich požadavků se dělnická strana zruší.. Pořád dokola.. Na TOHLE stát slyší a je to jednodušší,než vymýšlet co dělat.. Však oni to řeší,že...
listopad 25, 2008 14:59
tak proboha -ať emigrujou : alena puntíkovaná
už aby to bylo. Jsou přece tak úžasný, nechápu,proč si je ty nerasistický státy nevemou a neobohatěj se jejich kulturou. A o nás si můžou myslet co chtěšj. No a do Kanady holt už nepojedu.
listopad 25, 2008 15:26
aleno.p : Justík
jo jenže to už právě neudělají, páč jejich "přání" zrušit DS naši politikové cupitají honem splnit smilies/cheesy.gif
listopad 25, 2008 15:32
a co my? : myše
no, my přece nakonec emigrujeme. Abychom měli klid. někam, kde naše cikány nechtějí, a kam cikáni taky nechtějí. Protože tam platí pravidla pro všechny stejná - pro bílé, černé, žluté či zelené...
listopad 25, 2008 15:56
... : Sandra
Můj pocit je, že jediné, co pro to může udělat někdo zvenčí, tj. stát, je postarat se, aby sem už netáhli další takoví z východu. Oni ti "naši" se časem trochu přizpůsobí (pokud k tomu budou dostatečně motivováni- samozřejmě, že když si můžou vybrat mezi variantou mít všechno co potřebují v pohodě, zadarmo a bez práce a variantou makat a snažit se, vyberou si to první)ale hlavně aby nám sem nepřicházeli stále noví a noví ze Slovenska.
Jinak šanci něco ovlivnit má spíš skutečně nějaký jejich boss, jak už tu padlo, než politik, který sídlí v centru Prahy a cikána viděl jen na obrázku.
Varianta ghetta je podle mého názoru rovněž dobrá- jenže takováto ghetta musí vznikat spontánně- nikdo v této republice, která je poměrně hustě osídlená, není ochoten mít ve svém sousedství zřízenou skládku odpadu, americký radar, cikánské ghetto a další takovéto populární záležitosti- takže by se o tom v Praze rozhodlo, pak by se psaly petice, pak by se na tom vyprofilovalo několik opozičních politiků a nakonec by nebylo nic. Taková ghetta musí vznikat nepozorovaně- jednoho dne se k vám do sousedství přistěhuje cikánská rodina, za dva měsíce už jsou tam čtyři a do roka bydlíte uprostřed ghetta:-)
listopad 25, 2008 16:16
já navrhuji nedělat vůbec nic, : Inka
takže dojde k jejich emigraci, jupííí la už aby to bylo smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
listopad 25, 2008 19:15
Jednou jsem ucila anglinu : Giussi
v pate tride (v CR) a mela jsem tam jednoho moc sikovneho (chytreho) Roma. Prvnich par lekci, dokud stacilo davat v hodine pozor a mlady mozek si vse zapamatoval, tak zaril. Byl opravdu bystry. Jenze pak lekci pribyvalo a bylo uz treba se obcas na slovni zasobu, spojeni, cviceni atd. doma trosku podivat, mozek uz to jen z hodiny nebral, no a to zacal tenhle chlapecek pokulhavat a pomalu se propadal na dno tridy. Bylo mi ho hrozne lito, ale nevedela jsem, co delat. Doma proste nebyla takova ta zdrava motivace neceho dosahnout.

Je to problem valne vetsiny Romu. V jejich kulture to proste neni. Nemaji pocit, ze musi neceho dosahnout (nerikam, ze vsichni, jsou vyjimky). Proste maji-li kde bydlet a co jist, je to v poradku a vic neni treba. No a kdyz v tomhle prostredi vyrustas, je tezke se chovat jinak, byt bys to i videl stokrat u jinych lidi. Kdyz te tak rodice nevychovavaji, jen tezko se zmenis.

A jeste k tomu, ze je to v genech, ze i ti, co jsou "prevychovavani", dost casto skonci stejne. Tohle je podle me o hodne slozitejsi. Ono totiz je-li jakekoliv "jine" dite vychovavano tzv. "bilymi" rodici, je to vzdycky dost citliva situace. Mam znameho, puvodem Korejce, asi ve svou letech byl adoptovan bilymi rodici, takze si dobu pred tim vubec nepamatuje. I presto, ze o nej bylo dobre postarano, na detstvi nema dobre vzpominky. Jo, asi nemel ty nejlepsi nahradni rodice na svete, ale i tak proste jen rekl, ze je to vzdycky "messed up" (neco jako posahane), kdyz vyrustas jako clovek jine barvy kuze v bile rodine.

No a taky je mozne, ze i kdyz ten Rom, vyrustajici ve sporadane nahradni bile rodine, seka dobrotu, ostatni v okoli, kteri ho neznaji osobne, na nej pohlizeji jako na spinaveho cikana, ktery urcite krade a je treba si drzet kabelku, kdyz jde kolem. No a takove jednani stale dokola muze umorit i ty nejodolnejsi, a pak se treba nechaji stahnout partou neprizpusobivych, kteri jsou ale zdanlive stejni, ke kterym opet zdanlive patri.

Nerikam, ze reseni je tu kabelku si nedrzet a nechat se pripadne okrast, ale myslim si, ze kdybych byla ta sporadana Romka a presto se ke me takhle cizi bili lidi chovali, citila bych se hrozne dotcena. Uz tu nekdo nekdy psal, ze nejaka jejich znama Romka prevlekala svoje deti nekolikrat denne, aby se o nich nerikalo, ze jsou spinavi cikani. To jenom, abychom si vsichni uvedomili, ze tem slusnym se nezije zrovna nejjednoduseji...
listopad 25, 2008 20:31
ne ve svou ale ve dvou letech byl adoptovan : Giussi

listopad 25, 2008 20:33
Jeste neco : Giussi
me napadlo, nez me tady vsichni ukamenujete, ze ti slusni holt maji smulu, ze patri k takove skupine, a kdyz se kaci les, litaji trisky... Pamatuju si na dobu, kdy byl prusvih se spoustou Cechu, kteri kradli v Rakouskych obchodnich domech. V te dobe se na kazdeho Cecha divali apriori jako na zlodeje. Nebyli jsme vsichni zlodeji, ze? A jak jsme se my slusni, nekradouci v Rakousku citili, kdyz po te, co nas prodavacky uslysely mluvit cesky, zacly kolem nas krouzit jako ostrizi, abychom neco neotocili? Divit jsme se jim nemohli, ale dobre nam prece jen taky nebylo...
listopad 25, 2008 20:48
O těch taky nikdo nemluví : alena puntíkovaná
n mluvíme o špinavé lůze, která akorát všecko zničí, nikdy v životě nepracovala a ani nikdy nebude, chce všecko zadarmo a když to dostane, chce víc. Která je přesvědčená, že všichni ostatní jsou tady jen proto, aby je dotovali. Mimochodem - před časem jsem na Němcích viděla reportáž o Češích kradoucích v Německu, všecko by blo v pořádku, kdyby ti Češi nevypadali spíš jako Indové. Neříkám, že nejsou zloději i mezi Čechy - ale u Romů je to přece jen poněkud v ětší procento.
listopad 25, 2008 21:19
A jinak : alena puntíkovaná
já sama - díky jugoslávské babičce jako Romka vypadám a můj starší syn /D´Artagna/ - tak o tom už vůbec nemluvím. Též jsem se tu a tam s projevy nesnášenlivost setkala na vlastní kůži - ale
zdaleka to nebylo v takové míře, jak se nám Cikáni snaží namluvit. Oni "objevili" rasismus jako další zdroj příjmů a teď nás chtějí vydírat. A my v tý hrůze, aby snad na nás někdio nekoukal skrz prsty jako na rasisty, ustupujeme a usdnadňujeme jim to. Ano, najdete tu rasisty, kdýž si dáte hodně práce - ale většina lidí je tolerantní a slušná. Což mám právě díky svému zjevu vyzkoušeno a ověřeno. A to, že cikáni nemají ambice dojkázat víc, než přežít - to už taky dávno není pravda. A vYhovuje-li jim žít tak jak žijí - je to pouze a jedině jejich problém a neměli by s tím nikoho dalšího obtěžovat.Když někdo neměl podmínky na to, aby vystudoval jako dítě - může si vždycky doplnit vzdělání v dospělosti. Tisíce lidí takto vystudovalo, jak střední, tak i vysokou školu. Totéž můžou udělat i cikáni. V tom jim nikdo bránit nebude.
listopad 25, 2008 21:30
Co bych delal ja : Mikin
Muj pritel a reverend Church of Scotland jmenem Stewart Roberts me coby novopeceneho emigranta vzal v roce 82 do ohrazene oblasti pobliz Edinburghu (on to jako pravy Skot vyslovoval "edinbrrrrra"). Tam zili mistni cikani kteri podle jeho slov jeste kocovali. Vetsina z nich mela ale kolem svych obytnych privesu zahradky a nejruznejsi harampadi ktere nasvedcovalo tomu, ze to s tim kocovanim neni tak zle.
Chovali se k nam pratelsky, pozvali nas na caj a jeden nam i zahral na housle. Kdyz jsme pak jeli domu, stezoval si Stewart, ze jich driv v tech privesech zilo vic, ale ze si jich hodne naslo praci a splynulo se zbytkem populace. Podle neho to byla skoda, hlavne kvuli jejich krasne a jedinecne kulture. Vinil z toho tehdejsi vladu, i kdyz nevysvetlil proc......... smilies/wink.gif
U nas v te dobe vladli uplne jini panove. Zadne verejne prostory pro cikany nevyhradili, maringotky jim spalili, koniky, cvicene opice i medvedy pobili, vercajk k provozovani kocovnych zivnosti odebrali, byty i praci ve velkych mestech pridelili........ Kdyz se nejaky Rom nechtel prizpusobit, tak ho serezali jako psa a zavreli az zcernal.
A pak prisla konecne demokracie a s ni hodni lide, kteri se proti hordam divochu vybydlujicich panelova sidliste v rukavickach pokouseji uplatnovat tu mirnou britskou metodu, ktera se tak nelibila memu priteli Stewartovi.
A ono jim nic jineho nezbyva. V dnesni dobe a v Evrope to opravdu jinak nejde. I kdyz to prinasi vysledky nesmirne, nesmirne pomalu.
Takze odpovim na otazku, co bych delal ja na miste statniho urednika odpovedneho za osud romske mensiny.
Budto bych zesilel, nebo bych se sel obesit.
Nazdar !
listopad 25, 2008 21:51
Řešení? : Krakonoš
1. Naprostý a zásadní vomezení sociálních dávek pro všechny. Konec přídavků na děti a porodnýho, jenom a pouze ve formě daňovejch úlev. Konec podpory v nezaměsnanosti, příspěvku na bydlení a dalším každýmu, kdo není a)absolvent, co nenašel práci, b) pracující, kterej ji ztratil po aspoň 5 letech prac. poměru. Podpora rodin s dětma pouze v případě, že je rodiče posílaj do škol a školek. Podpora pouze lidem prokazatelně práce neschopnejm, s výjimkou sebepoškození.

2. Změna zákonů tak, aby krádež a loupež byla postihovaná dostatečnejma trestama princip 3x a dost (po třetí deš do basy, už se ven nepodíváš. Nikdy a bez výjimky). Napadl jsi zdravotníka či personál zdravotnickýho zařízení ve službě? Ztrácíš zdravotní pojištění, ošetření bude příště jen za hotový prachy a nebo máš smůlu. A takovejch nápadů bych vymyslel určitě víc :-)

3. Ke splnění bodu 2. posílit vězeňství a exekutivu z prostředků ušetřenejch v bodu 1.

4. Všechny tyhle věci by platily PRO KAŽDÝHO, cikán, tatar nebo gadžo.

Výsledek? ČR přestává bejt zemí zaslíbenou pro netáhla všeho druhu a všech ras. Dost lidí na to asi dojede, ale tak to bylo po celý tisíce let až do minulýho století a nikde není napsaný, že to tak nebude v další etapě vývoje "civilizace" znovu.

PROČ TO NIKDY NEPŮJDE? V český kotlině žádnej politik nebo strana s tímhle programem nemá šanci na úspěch, kvůli potřebě BÍLEJCH voličů dojit přebujelej sociální stát na věčný časy a nikdy jinak.

Závěr: K opravdovýmu řešení dojde jedině samovolně, až na tohle plejtvání státní kasa prostě mít jednoho krásnýho dne nebude. Takže máme asi jen dvě možnosti - přát si bohatou společnost, která si může dovolit luxus demokracie a hustý sociální sítě se vším negativním, co k tomu patří a na co nadáváme, a nebo si přát ekonomickej úpadek tak velkej, že si vynutí drastický změny, případně nějakej totalitní režim. Já osobně preferuju první možnost. Představa, že odsunutím nějaký problematický skupiny mimo společnost, třeba do rezervace, může něco vyřešit, je naivní. Uvolněnou niku nemakačenků zaplněj jiný nemakačenka a budou se chovat úplně stejně. To je prostá evoluční biologie. Čest!
listopad 25, 2008 23:12
Krakonoši - jdem spolu do politiky ? : wendy
Mikine, píšeš o roce 1982. Jaká to byla pro cikány ve Skotsku téměř selanka a u nás zle a knuta.
Tak milý Mikine, fakta jsou takováto : již v 17. století byli vydáním císařských dekretů označeni za škodnou - po špatných dlouholetých zkušenostech. Císař Josef II. v tomto trendu pokračoval, neboť mírnější Marie Terezie byla na cikány mírnější - neosvědčilo se.Podle výnosu Ministerstva vnitra ze 14.9.1888 byli cikáni dáni téměř pod kuratelu. Opět na základě smutných zkušensotí s nimi. Dokonce v bodu 13 se mluví o tom, jak jest povinností četnictva potírati cikánské zlořády. Osvícená 1. republika končí vydáním zákazu kočování, z důvodu neustálých stížností obyvatel na kočující a přikrádající cikány. Takže není výsadou našeho neslavného minulého režimu být "zlý" na chudáky cikány. Ber to tak, že je to historicky neoddiskutovatelně dáno, my si tyto potíže nevymýšlíme a velmi rádi bychom byli bez nich.
listopad 26, 2008 08:30
PS: Mikin : wendy
k tvé závěrečné poznumce o úřednících : ze začátku jsem oscilovala mezi variantou 1. a 2. Pak jsem se stala silně asertivní, ale stále toužím po tom, mít větší pravomoci.
Nebo být mafián s černými brýlemi smilies/cool.gif
listopad 26, 2008 08:34
... : NČ
To první se už stalo zjevně dávno, směle pokračuj k tomu druhýmu.
listopad 26, 2008 08:51
Výňatek z dnešních glos p. M. Macka :-) : NČ
...ani bych se nedivil, kdyby různí aktivisté viděli ve slavné písni, začínající slovy "Sním o vánocích bílých..." atak na Romy...
listopad 26, 2008 09:02
Wendy : Mikin
No, selanka....... on ten Stuart (i jmeno jsem mu omylem zpotvoril) byl hrozne hodny clovek. Vsak mel taky tu lasku k bliznimu v naplni prace. Takze to asi taky videl z jineho uhlu nez treba sousedi tech usedlych kocovniku.
Muj strycek zase pracoval jako ridic autoskoly u SNB a chlubil se nam, ze obcas se soudruhy vyjede na razii proti tem "neprizpusobivym". A ze soudruzi rozkopnou dvere u bytu a vevnitr pendrekama ze vsech sil zrezou vsechno co se hybe.......
Zkratka a dobre - dva rozdilne pristupy a me se zda, ze ten demokraticky pracoval z hlediska dlouhodobeho mnohem lip.
Netvrdim, ze za vsechno muzou komunisti.
Za vsechno ne, jen skoro za vsechno...... smilies/cool.gif
listopad 26, 2008 09:10
no vidíš Mikine : alena puntíkovaná
a stěžovali si cikáni tenkrát? Demonstrovali?Chtěli zákaz různých politických stran a vlastní )území? Dostávali od státu nějaké dávky? a požadovali větší? A zničili všecko, co dostali zdarma? A dostávali vůbec něco zdarma?.....Tak kdo ví, třeba tohle byla jediná z věcí, kterou komáři dělali dobře. smilies/wink.gif
listopad 26, 2008 09:31
Krakonoši, : Petronila
dost dobrý, zvlášť se mi líbí ten bod 4.

A dík, že tu zaznělo něco, co dosud nikdo z diskutujících vidících problém zcela černě nezmínil - že paraziti a nevychovanci jsou i mezi bílými. Že to není žádná výlučná vlastnost těch černých.

A ten závěr se mi taky líbil moc. Že určitá míra parazitismu, jakkoli nám vadí, je průvodním jevem luxusu života bez knuty nad sebou, protože já se taky radši smířím s tím, že pár lidí bude holt žít na můj úkor, než aby žádní takoví nebyli za cenu, že ani já nebudu vědět dne ani hodiny, kdy se znelíbím a přijdou si pro mě taky.

Což neznamená, že bychom neměli tlačit na to, co říká třeba Alena - žijte si, jak chcete, ale neobtěžujte s tím ostatní, zákon by neměl rozlišovat barvu pleti. Já taky nevěřím na chudáčky, kteří se za stovky let, které žijí v určité zemi, nejsou schopni naučit její jazyk, když vidím vietnamce, jak jim to jde za jednu generaci.

A pro Sandru - ono ani to "z východu" není žádný rozlišovací znak, kdybychom sem nepustili z východu vůbec nikoho, tak by třeba v našich špitálech bylo ještě míň doktorů, než jich je (naši utíkají za lepším na západ, za naše ubohoučké platy jsou ochotni velmi často pracovat doktoři z bývalého SSSR) a barák by sis postavila mnohem dráž (protože ukrajinští dělníci dělají velmi často líp a laciněji, než naše česká netáhla - vlastní zkušenost).
listopad 26, 2008 09:33
... : mia
Viděla jsem v televizi několikrát,že město Český Krumlov má velmi dobře začleněné romy do společnosti.Ostrý kontrast proti severním čechám.
listopad 26, 2008 09:52
... : NČ
Teda, až nestačim žasnout, co je tu těch skutečně uvědomělejch a spravedlivejch!
listopad 26, 2008 09:58
Já taky žasnu, kolik lidí je ochotno : Myška
neustále živit čím dál více se rozrůstající řady pobíračů dávek. To si nikdo z nich neuvědomuje, že pokud by se ušetřilo na dávkách pro nepřizpůsobivce (jakékoliv barvy pleti), mohla by se zafinancovat pomoc skutečně potřebným - postiženým, chronicky nemocným,...
listopad 26, 2008 10:05
Alenko, je vím, že to byly jen řečnícký votázky, ale přesto: : Krakonoš
1. ano, 2. ne, nebylo to povolený, 3.ne, žádný strany tu nebyly a zákaz KSČ si nedovolil požadovat ani nejodvážnější Cikán smilies/wink.gif, 4. ano, 5. ano, 6. ano 7. ano
(Odpovědi se samozřejmě vztahují k tý části, která působí problémy)
"Tak kdo ví, třeba tohle byla jediná z věcí, kterou komáři dělali dobře."
Dělali dobře leda tak pod sebe, naopak svým přístupem založili obrovskou eskalaci problému tak, jak ji zažíváme dnes. Zatím jsem ještě nenarazil na věc, kterou dělali fakt dobře, kromě vymejvání palic, sledování, donášení a votravování.
listopad 26, 2008 10:06
Kdeže, Myško, : Krakonoš
abys mohla ušetřit, musíš výrazně posílit represivní aparát včetně kapacity věznic, což bude stát víc než ty ušetřený dávky. Na postižený a potřebný klidně zapomeň, ty nebudou mít z "konečnýho řešení" vůbec nic.
listopad 26, 2008 10:09
Petronilo, určitě jsou i mezi bílými : wendy
až bude článek o bílých parazitech, určitě bude mít taky spoustu příspěvků. Ona ta krimimnalita bílých límečků je dost nebezpečná, a bezdomovci taky nejsou nic moc, když to vezmeme od jednoho bílého konce k druhému. Ale tohle je o těch cikánech holt, a není přece pro ně žádnou omluvou říkat - oni jiní taky...

NČ, ty nevěříš, že jsou i slušní cikáni ?
listopad 26, 2008 10:09
Krakonoši, budiž, možná máš pravdu. : Myška
V tom případě budu raději než povalečům dávky platit mzdu represivnímu aparátu.
listopad 26, 2008 10:14
... : Sandra
Petronilo, já přeci nepsala "nepouštět sem vůbec nikoho z východu"- jen si prostě lépe vybírat. Myslím, že se dá velice snadno rozlišit mezi nepřizpůsobivou cikánskou rodinou ze Slovenska a mezi slovenským doktorem, ukrajinským dělníkem a ruským operním pěvcem. Samozřejmě se to nedá vybírat podle barvy pleti, ale třeba trochou byrokracie- máte zajištěno zaměstnání? Pokud ano, potvrzení od zaměstnavatele, pokud ne, výpis z účtu, že máte dostatek peněz na to, abyste u nás vyžil, než si něco najdete. A do dvou měsíců nahlásíte, kde pracujete, jinak přestáváte být na našem území legálně....nebo něco takového, to mně napadlo teď a možná to má nějaké díry, které jsem nedohlédla... Ale myslím, že ani není třeba vymýšlet něco nového- spousta zemí má vymakaný systém, který oddělí zrno od plev...

Krakonoši, nechceš jít do politiky? Jak tak dlouhodobě sleduji tvoje názory, můj hlas bys měl jistý:-)
listopad 26, 2008 10:36
Aleno P. : Mikin
Odpovidat nemusim, napsal to za me Krakonos. A napsal to lip, nez bych to svedl ja. smilies/smiley.gif
listopad 26, 2008 17:12
tak te%d jsem zrovna koukala na TV : alena puntíkovaná
a dávali tam reportáž TV Al Džazíra objednanou Romy. Natočili zdefastovanej barák (kdopak ho asi zdevastoval?/ s tím, že takto u nás žijí všichni Romové a , že je jim odepřen přístup ke vzdělání. Rozhovor s naší TV jak Al Džazíra, tak Romové ostře domítli. Patrně si chlapci chtějí vykřičet nějaké další příspěvky. No za tohle bych jim odebrala veškeré dávky a nedala jim ani korunu, Mimochodem Pomluva a hanobení státu jsou u nás trestné - nebo ne?
listopad 26, 2008 19:54
Dost srozumitelně a jasně popsal NČ hlavní zájmy našich politiků už v minulém článku na toto téma. : strejda - z jiného PC a prý si má zvolit jiné jméno. To teda ne!
A chodit už v tom umí i ti na nejnižších postech. Co teprve ti "nahoře"... :-))
Skutečnou pravdu o narůstajícím problému si však dovolí popsat pouze nějaký svobodný bloger, který není vázán tím známým omšelým heslem "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" a který v tom určitém kritickém místě či oblasti přímo žije. Od nějakého celoplošného veřejnoprávního rádia či dokonce ČT1 nečekejte žádné pravdivé informace. Tam se ti
zpravodajové bojí až hvězdičkují, aby si jejich příspěvek někdo,,, náhodou,,, z pseudohumanistů,,, nevyložil jinak, a tedy špatně a aby nenesl nálepku rasismu.
V Litvínově - vezme-li se to od začátku, nejvíce o tom určitě ví pan bývalý starosta Zdražil, nyní opět ředitel gymnazia, s panem Doležalem. Oni se tehdy z titulu svých funkcí šmahem zbavovali bytového fondu v Janově. Avšak - velmi hluboko pod cenou. Proč se s tím ale tehdy tak pospíchalo? Jak je možné, že kupující - pražská firma Haines, která tyto domy tehdy velmi levně a rychle skupovala, nená nyní peníze na opravy těch domů, ve kterých nebydlí vůbec žádní bezproblémoví, ale řádně platící občané? To si snad tehdy brala půjčky jen proto, aby mohla zbavit Prahu a Kladno Cikánů z lukrativních oblastí a nastěhovat je do Janova?
Když se podíváme na bytový fond spravovaný mosteckým Krušnohorem, to je nebe a dudy. Krásně opravené domy, paneláky, mnohé i upravené tak, aby nevypadaly jako panelák - králíkárna. Na druhé straně kontrast - bytový fond fy Haines - jedním slovem hrůza.
Jak je možné, že s tak levným prodejem domů sohlasil tehdejší starosta pan Zdražil, jeho mafie, ale i celá radnice? A proč to neprodali zdejšímu Krušnohoru, ale zrovinka jakési malé, neznámé, pražské firmě? Proč? To je přímo nelogické...a protože je to nelogické, smrdutě to zavání. Nechce se mi věřit, že by takoví slušní a vzdělaní pánové - jeden ředitel litvínovského gymnázia, druhý ředitel učiliště v Meziboří, vzali od Hainesu nějaké všimné či dokonce úúúúplatky. Na něco takového nechci ani pomyslet...
Fakt je ovšem takový, že tehdy to tu takto začalo. A končí to verdiktem - zrušením DS. Nic víc se tu dít nebude. Viz Chánov v Mostě. Na to vsadím boty. To bude pinčes po desítky funkčních období.



listopad 27, 2008 00:09
Jak to tak vypadá skoro každý se jen zviditelňuje nebo bere úplatky : wendy
skoro každý, kdo má v rukou moc a mohl by něco udělat - pro občany. Zatím dělá jen pro sebe a trochu pro svou stranu-živitelku.
K těm domům - majitelé budou stále křičet, že nemají na opravy a údžbu a že se jim to vlastně nevyplatí, vlastnit domy. Podle mě to neumí, protože tak křičí i ti, kteří regulovaný nájem nemusejí dodržovat. Proč to šlo za 1.republiky a proč to nejde dnes, po téměř 20 letech soukromničení ? Tak ať ty domy prodají. Jistě, úplně všechny nejsou dobře prodejné, ale co ten zbytek ?
listopad 27, 2008 07:25
No já nevím, situaci v Janově detailně neznám, a pravdu se z médií nedozvím, : Myška
ale třeba Haines neopravuje domy proto, že je nepřizpůsobivci ničí. Taky bych nedělala marnou práci, a nepromrhávala peníze.
Teď jsem četla o tendenční reportáži Al-Džazíry. To že se prášilo od huby hovořící cikánce, to už patří k věci, ale to co řekl Dušan Lužný, náměstek ministra školství, to je opravdu silná káva. Tak cikáni chodí do blbšulky kvůli tomu, že jsou cikáni! Větší blbost jsem dlouho nečetla. Jak tohle může vypustit člověk z ministerstva školství? Tam přece víc než kde jinde musí vědět, že do blbšulky, tedy dříve pomocné, dnes zvláštní školy, chodí cikáni proto, že neumějí česky, neučí se, nemají základní hygienické návyky, a potřebují daleko větší péči, než děti ostatních, u nás zastoupených, etnik. Tak to prostě je. Nabízí se otázka, co svými výroky Dušan Lužný sleduje...
listopad 27, 2008 07:37
Reportáž jsme v T sledovali : wendy
bylo velmi tendenční. Něco jako když navštívíte cikánské webovky. Však oni cikáni dobře věděli, proč tam tu naši reportérku nechtěli pustit. Lužný by si zasloužil pořádnou interpelaci. I když...slova se mluví a víno se pije...
listopad 27, 2008 08:53
oj, omluva, odpálila jsem to brzo : wendy
na té reportáži bylo vidět, jaké informace lidi dostávají. O tomhle víme svoje, mnozí jsme tam byli nebo tam máme "svoje " lidi, takže VÍME že kecala. Ale co reportáže z míst, kam jsme v životě nevkročili a nikoho tam neznáme ? Něco odhadneme, ale ne všechny souvislosti a pozadí. To jsou potom šrouby do hlavy !
listopad 27, 2008 08:56
Sandro, : Krakonoš
do politiky nechci. Nebudu na to mít v tomhle životě čas, a pak, jsem mizernej řečník. A politik, marná sláva, musí umět výborně svý myšlenk prodat a přesvědčit vo nich ostatní. A tenhle dar mi pánbů nenadělil. Zato mi jich nadělil jinak požehnaně, tak ve svým životě využívám to, co mám. smilies/smiley.gif
listopad 27, 2008 12:01
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]