O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZAJÍMAVOSTI A HISTORKY EXEKUČNÍ PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 04 září 2008

 Jak se říká - lidská blbost je nekonečná a u těhle caus jsou skoro vždycky tupci. Soudnej člověk prostě ví, že za svoje činy odpovídá pouze on a nikdy jiný. Řvát jako pominutej ex post, je naprosto houby platné. Důležitá je prevence: ve zdravotnictví, v kriminalitě a skoro ve všem vyjma lidské blbosti. Tam bohužel žádnou prevenci nelze aplikovat.

 Tam snad funguje jen ta pověstná Darwinova cena - odstraň svoje blbé geny z genofondu lidstva...

 

 

 

Dneska dvě historky:

 

     Obchodní společnost - dlužník, proti které byla nařízena exekuce, měla sídlo na adrese, kde sídlila i jiná obchodní společnost. Dlužník byl již v likvidaci a na uvedené adrese ve skutečnosti neměl žádné věci. Vykonavatelé exekutorského úřadu se ovšem dostavili na uvedenou adresu a hodlali veškeré věci, které se tam nacházely, zabavit a odvézt.

 

     Zaměstnankyně obchodní společnosti, která byla skutečným vlastníkem těchto věcí, nakonec po dohodě s prokuristkou svého zaměstnavatele exekuci odvrátila tím, že vyplatila vykonavatelům exekučního úřadu ze svého majetku cca 192 000 Kč - protože tím odvrátila svoji bezprostřední a jasnou likvidaci, pokud by její věci byly zabaveny. Následně dotyčná zaměstnankyně podala vůči oprávněnému žalobu na vyloučení této peněžité částky z exekuce.

 

     Soud prvního stupně, jakož i odvolací soud shodně žalobu zamítly. Dotyčná částka totiž podle zjištění soudů nebyla postižená exekučně, nýbrž ji žalobkyně „dobrovolně" předala vykonavatelům exekučního úřadu, a to s cílem vlastního prospěchu, z cílem odvrátit zabavení movitých věcí nutných ke své obživě. Má to blbý, neměla štěstí, že?

 

 

Pozn. B. :

     Zdá se to trochu složitější, ale dá se to pochopit s trochou normálního lidského rozumu. Ona fakt předala ty penízky dobrovolně, nutil jí k tomu někdo? A jak z textu vyplývá, ona byla zaměstnancem. A chtěl bych Vás vidět, že by jste dala 200 kolíků za pár kusů nábytku a pár dalších krámů, které nejsou vaše, jsou zaměstnavatele, jen tak týr nyx.

 

     Nebo vy k výkonu svého povolání máte a používáte Svůj majetek ve firemní  kanceláři, kde pracujete, v celkové částce 200 kolíků. Navíc v tomhle případě měla kupu možností, jak je vyhnat. Otlouct jim o hlavu inventární seznam majetku (čí ten majetek je - firmy nebo její?). Zavolat policii, že se jí někdo vloupal do kanclíku a že ho tady zamkla, máte je tam v mžiku, na to se slyší. Můžu zavolat svědky okolo, všechno nafotit, můžu požadovat protokol ,můžu se dokonce i do protokolu vyjádřit s tím, že budu požadovat náhradu finanční újmy vzniklé tím, že nebudu moci v budoucnu pracovat a vůbec.

 

     A neznám exekutora, kterej přesto by do toho šel. Pan exekutor je možná blázen, možná praštěnej, ale určitě ne tolik. A to ho samozřejmě nehájím, lidé dobří a špatní se najdou všude, pochopitelně. I v branži exekutorské.

 

 


 

 

 

 

 

     Bydlíme s manželem v prostějovském bytě, který nám pronajala paní z Brna.

   

     Problém je v tom, že na jejího syna, který bydlí s ní v jejím brněnském bytě, ale trvalý pobyt má hlášen u nás v Prostějově, byla uvalena exekuce. Byla jsem celou záležitost projednat na exekutorském úřadu a tam mi bylo řečeno, že udělají výjezd do Brna, ale pokud tam nepochodí, tak budou muset provést exekuci v místě jeho trvalého pobytu, což znamená u nás. Nikdy jsem toho člověka neviděla a veškeré věci v bytě jsou naše...

 

Pozn. B. :

 

     Myslím si, že debata o trvalém pobytu další osoby tu byla už mnohokrát probrána. Nechápu ani, proč se vzteká; já osobně bych si byt, kde je další osoba, třeba jen virtuálně, nikdy, ale opravdu nikdy, nepronajmul. Představte si, že někdo zaklepe, vy otevřete a jakási osoba do bytu vstoupí a začne se tam chovat jako doma. No a co jste zač? Jakub Omáčka a já tady mám místo trvalého bydliště! Ukáže Vám občanku a jste naprosto dokonale v hajzlu, vyhodit ho nemůžete, Policie se na Váš vykašle, on žádnou nájemní smlouvu nepotřebuje, on je tam prostě doma.

 

     A když bude dost drzej, tak se klidně u vás ubytuje. A že se to už stalo, to si pište. A můžete dělat scény jaké chcete. I když ukecáte policajty, tak přijedou, zjistí si jeho totožnost, zjistí kde má místo trvalého bydliště a zase odjedou. Co by asi taky mohli jiného dělat. A že mu budete mávat okolo hlavy nájemní smlouvou, že tam určitě není napsáno o něm ani slovo, tak co. A on klidně prohlásí, že tady bydlí. A co dál?

 

     Když tam nebydlí, proč tam má tedy místo trvalého bydliště?. Proč si nájemník neověřil na Obecním úřadě, že tam nikdo není a nebo je hlášen? Proč ho pronajimatel před uzavřením nájemní smlouvy tam odsud nevypudil, důkazů mě přeci dost. Nezdržuje se tady a nebydlí tady, tak proč místo trvalého bydliště?

 

     Zase klasická chyba jedné strany při uzavírání smlouvy a samozřejmě ta strana svoji blbost začne svalovat na kohokoliv jiného a ne na sebe. Taková je holt přirozenost lidská. Když něco pronajímám, tak vlastnické právo má býti čisté a prosto práv třetích osob, což tady prostě jednoduše splněno nebylo. Ovšem ta druhá strana to podepsala, asi ano, tak to prostě celé akceptovala. Jestli tedy ovšem vůbec nějakou nájemní smlouvu na byteček mají a nestrkají si penízky z ručky do ručky, aby se nemusela dát úlitba místnímu Finančnímu úřadu, česky milé zvanému berňák, že...

 

 

 

 

Zdravím a přeju,

aby vám se nic podobného nestalo! 

 Franta Bouška

 

 

 

 

Komentáře (9)add feed
... : bb
já vím, je to tak, zákony hovoří jasně a nakonec to zní i logicky, ale to vím až teď, když je mi 40 a mám za sebou 10 let praxe v soukromém podnikání, jednání se subdodavateli, generálními dodavateli, právníky, úřady - tak jsem ostražitá, rychle se zorientuju a umím se připravit na leccos
ale kdo není v úředních jednáních a dokumentech zběhlý, není zvyklý řešit situace, kdy musí rychle jednat a předvídat rizika, toho prostě nenapadne všechno ohlídat, hlavně a především SLUŠNÝ ČLOVĚK, který nevymýšlí podvody na jiné, tak si neumí představit všechny možné záludnosti, co mu hrozí, před 10 lety by mě možná taky leckdy opili rohlíkem
ta paní, co zaplatila po dohodě s prokuristkou 192 tisíc, má možná s firmou dobré vztahy, majitel je třeba kamarádk, tak si možná ve stresu, rychlosti řekla, že když zaplatí, firma se vyhne potížím a ona nepřijde o místo, navíc dostane třeba prémii, no a těch 192 jí vrátí soud, přece jí je nemůžou sebrat, když jí se žádná exekuce netýká...chudák, příště si dá sakra pozor, aby někomu pomáhala...
září 05, 2008 01:01
Tak s tímhle zásadně nesouhlasím. : Petronila
Exekuce jsou už od začátku postavené hajzlovsky, protože na principu presumpce viny. Ani jednoho z aktérů obou uvedených případů bych rozhodně neoznačila za blbce (jako třeba lidi, kteří si půjčí u Providentu). Tohle může potkat kteréhokoli slušňáka, který se nijak neprovinil kromě toho, že nezná do detailu zákony (a kdo z nás může říct, že je zná). V tom má bb stopro pravdu.

A v tom druhém případě, Franto promiň, ale "když něco pronajímám, tak vlastnické právo má býti čisté a prosto práv třetích osob" - to je nesmysl. Když PRODÁVÁM, tak to ano, ale sama jsem byla v situaci, kdy jsme pronajímali můj byt, protože jsem v něm sama jako nezletilá nemohla bydlet, ale logicky mi tam zůstalo trvalé bydliště. Nevím, jak jinak by to bývalo šlo udělat.

V tomhle případě myslím, že pláčeš na nesprávném hrobě, jako bys nadával do blbců okradenému, že se nechá okrást.
září 05, 2008 02:12
No Franto, musím s politováním z pohledu alespoň průměrně chytrýho člověka (nepřeceňuju se?) říct, : toulavej
že jsi úplně mimo. Ty máš viditelně k exekucím blízko, takže tobě se nic z toho patrně nemůže stát. Jinak každýmu normálnímu občanovi bez právnickýho proškolení se v týhle zemi podobný případy mohou stát kdykoliv. Protože poctivýho člověka nenapadnou všechny možnosti, jak se zabezpečit tak, aby se nějakej šibal na něm nikdy neobohatil. Ani zákony nepamatují na všechny možnosti, který dokážou vymyslet zloději a podvodníci. A tak exekutoři u nás jsou sami banda sprostejch podvodníků, která využívá nedokonalost zákonů, místo obyčejnýho selskýho rozumu. A dělají to proto, aby si co nejvíc nahrabali, jestli okradou chudáka, nebo zabaví ukradené věci zloději, je vůbec nezajímá.

První případ – nevím, jak může jedna firma zařídit, aby se zrušila adresa jiné firmě, která je v likvidaci a má stejnou adresu, jestliže není majitelem nemovitosti. Tak se nemůže ani exekutorům ubránit, když přijdou. Vážně pochybuju, že kdokoliv z nás má u sebe, na svém pracovišti, seznam všech věcí, jejichž je majitelem i se všemi paragony a účty a to ani firmy, protože po několika letech se mohou doklady skartovat i podle zákona, tak třeba na starší nábytek nic mít nebudete.
Výrok soudů je pak nejen SMĚŠNÝ, je přímo SKANDÁLNÍ. Peníze totiž ta žena NEDALA DOBROVOLNĚ, s cílem vlastního prospěchu, ale POD NÁTLAKEM NEOPRÁVNĚNÉHO zabavení všech věcí, sloužících jí k obživě. Pojem DOBROVOLNĚ znamená dobrovolně, nikoliv pod hrozbou. Jestli ten rozdíl soudce nechápe, NEMŮŽE soudit. Jestliže se dá dokázat, že ty peníze byly zmíněné paní a ne zkrachovalé firmy, to se snad dokázat dá, i z účetnictví zkrachovalé firmy, NEMŮŽE se soud tvářit, že ty peníze exekutor nepřevzal a NEOPRÁVNĚNĚ přiřadil jako majetek zkrachovalé firmy. Pak je MUSÍ exekutor VRÁTIT té paní, která je exekutorovi dala z důvodu, aby firmě neodnesl zařízení firmy a ona mohla pracovat. Pozastavovat se nad částkou je irelevantní, stejně jako to, že používala svůj majetek k práci. Znám taková zaměstnání, kde používají zaměstnanci svůj majetek při práci.

Na druhej případ už nemám sílu, ale souhlas s Petronilou i bb
září 05, 2008 15:34
souhlas s toulavym, : moirami
cely pripad je podivne zamotany, ale korunu tomu dal soudce. "Dobrovolne" vydani penez exekutorovi. To muze napadnout opravdu jen otrleho ceskeho pravnika.
Jinak se primlouvam za pokracovani exekutorskeho serialu. Je to velmi poucne. Co pripad, to perla.
září 05, 2008 21:23
souhlas s toulavym, : moirami : FrantaBouska
muzu vam je poslat, je toho na 35 stranek a mate zabavu do vanoc - Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
září 07, 2008 10:51
... : bb
proč ne sem? taky se chceme poučit a pobavit
září 07, 2008 14:18
... : gastonka
Je naprostá pitomost zaměňovat evidenční ohlašovací povinnost (trvalý pobyt) s právem bydlet. I když má někdo hlášen trvalý pobyt na jisté adrese, neznamená to, že tamtéž má i právo bydlení (např. nájem). Jak by sis Františku poradil se skutečností, že třeba bezdomovci mají tzv. úřední adresu - tj. adresa městského úřadu. Přijdou exekutoři zabavit starostovi jeho křeslo ??
září 07, 2008 17:11
... : bb
Jak by sis Františku poradil se skutečností, že třeba bezdomovci mají tzv. úřední adresu - tj. adresa městského úřadu. Přijdou exekutoři zabavit starostovi jeho křeslo ??

ne, protože to je adresa úřední - doručovací, pro doručení zásilek, peněz, nikoli trvalé bydliště
exekutoři se musí něčeho chytit a nemohou zjištovat, kde se dlužník momentálně zdržuje, postupují dle zákona , předpokládá se, že v místě trvalého bydlieště má dlužník i nějaký majetek, ne na ubytovně, v podnájmu apod. - pak by měl ale zákon ošetřit i to, že když nájemce bytu předloží platnou nájemní smlouvu, jejíž součástí bude čestné prohlášení pronajímatele-majitele bytu, že osoba xy má v bytě trvalé bydliště, ale nezdržuje se tam a nemá tam žádný majetek, tak to exe bude muset respektovat a nezabaví majetek nájemce

září 07, 2008 18:30
jak zjistit,zda v zakoupené nemovitosti nemá původní vlastník , nebo jeho příbuzní ještě trvalé bydliště? : anitram
Mohl by mi někdo prosím poradit,jak zjistit zda když zakoupím nemovitost,tam nemá ještě původní vlastník a nebo jeho členové rodiny trvalý pobyt? Původně jsem si myslela,že to není problém,ale tady u Nás je jak je vidět problém úplně vše,strašný birokratismus!!!Zašla jsem na úřad na evidenci a chtěla si tuto věc ověřit,ale ouha,tvrdě jsem narazila! Moc děkuji za odpověď a radu!!! -smilies/smiley.gif -smilies/smiley.gif -smilies/smiley.gif
duben 03, 2009 02:09
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]