O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

CIKÁNI JDOU DO NEBE? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 17 duben 2008

Na tenhle film, který jsem viděl dvakrát, vzpomínám celkem rád. Vznikl sice za tuhého socialismu, ale politika se mu až na pár detailů celkem úspěšně vyhýbá. Viděl jsem i Roming, velice zajímavá věc. Ale bohužel, tohle jsou filmy, obávám se, že asi dost mimo realitu. Tedy aspoň tu dnešní realitu.

 

 

     Já dám dost na svůj osobní smysl a odhad, na své zkušenosti a praktické zážitky. Od těch filmů se to významně liší. Když se zamyslím, asi jsem rasista, ale jist si nejsem. Fakt ale je, že přes 80% Čechů nechce mít podle několika různých průzkumů veřejného mínění za sousedy Cikány, vlastně Romy.... Počet občanů této národnosti není v ČR zrovna zanedbatelný. Ale co teda s tím?

 

     Cikánská kapela a i třeba různé záběry z filmů o Cikánech/Romech, třeba se v některých i jen chvilkově mihnou, mi rozhodně nevadí. Naopak, je to muzika, co mi nějak proniká pod kůži, vnímám a cítím ji jako velice živočišnou, vrývající se do těla i hlavy, pro mně je to velice přitažlivé, sympatické až někdy mráz běhá po zádech. Tohle mají prostě v sobě, na rozdíl od většiny nás, bílých. Vlastně znám i sice ne osobně, ale přesto celkem docela dobře pár lidí, co chodí do práce, vycházejí dobře s okolím, mají stejné starosti jako já, jen jejich kůže je o poznání tmavší a rysy jsou tak typické pro Cikány.

 

     Pro mě je na těhle lidech docela zajímavé, jak někteří z nich jsou naprosto odpuzující, ať už svým zanedbaně cikánským zevnějškem, anebo naopak rádoby značkovými teplákovými soupravami, ve kterých se ti obtloustlí zavalití cikáni s podobně vypadajícími ženami a umatlanými dětmi procházejí po různých exponovaných místech. Odpuzující jsou pro mne stejně, možná i více. Cikánské ženy, tak zajímavé, přitažlivé, štíhlé, s uhrančivýma černýma očima, ale bohužel jen do jisté doby, jen ve velmi mladém věku. Po dětech nesouměrné otylé nevzhledné osoby táhnoucí za sebou vřeštící děti....  

 

     Uvědomuji si, že Romové jsou stejnou součástí naší společnosti, stejně jako Slováci, Maďaři, Němci... ale jsou... jsou prostě jiní. Moje názory a zkušenosti jsou v naprosté většině případů spíš odpudivé, až velmi odpudivé. Když míjím třeba v Praze skupinu Cikánů, spíše podvědomě se tak trochu vyhýbám. Mysl zpozorní a uvědomím si, kde mám peněženku a kde něco jiného relativně cenného, o co bych nerad přišel. V bufetu, kam občas skočím na sváču, si vždycky sedám od stolu s Romy co nejdále. V metru, když se blíží hlasitě povykující skupina Romů, si vysloveně začínám hlídat svoji tašku a nějak tak nenápadně se snažím být mimo jejich zorné pole.

 

     Možná je to jen vliv médií, když kriminální případy, jimiž se noviny jen hemží, neopomenou zdůraznit, že šlo o Romy, ale už ne třeba o Francouze. Často se teď už tisk při popisu nějakého zločinu vyhýbá určení národnosti, ale ke konci článku je pak mimochodem uvedeno, že pan Lakatoš, či pan Červeňák to popírá a myslí si tohle nebo něco jiného. A zase je jasno. Vím o pár případech, kdy Cikáni žijí naprosto bez skrupulí na úkor všech ostatních. Teď nemyslím kradení a tak, ale sociální dávky a podpory. Jen nevím, kolik jich je? Je stejné procento takových osob třeba u Ukrajinců nebo Poláků? Já tohle nevím. Podvědomě o tom pochybuji, niterně si myslím, že Romové jasně vedou. Na druhou stranu, mám ale pravdu? Není to jen nějaká moje fikce na základě třeba právě těch médií?

 

     Moje osobní zkušenosti spíše nahrávají tomu, že osob této národnosti, parazitujících na celé společnosti, je větší procento, než v případě jiných národností. Ale fakta nemám, takže občas pochybuji, zda tomu tak je, či nikoliv.... Když o tomhle tématu čas od času uvažuji, říkám si, ale vždyť i mezi Romy existuje část těch velice vstřícných, slušných, podle mých měřítek chovajících se normálně. Možná jejich sociální postavení k takovému zařazování jen přispívá. Třeba ti trochu jiní, normálně pracující, dejme tomu bohatší, jsou prostě stejní, jako ostatní, tedy bílí. Ale moje uvažování pravidelně přehlušuje fakt třeba o televizním hlasateli s více než luxusními příjmy (jméno mi už vypadlo, celkem sympatický človíček, byl tuším na ČT, Rom, co působil jako hlasatel), no a za podvody jeho rodiny se sociálními příspěvky a podporami snad byl souzen a odsouzen. A logicky z ČT propuštěn.

 

     Zpěvačka Věra Bílá, mezinárodní umělecký věhlas, tuším Rokycany (?), tomu odpovídající příjmy a vida, stíhána za podvody, opět sociální dávky a příspěvky, bere snad podporu na bydlení nebo dopravu, či co.... a dva tři další obdobné případy lidí romské národnosti. To je celkem síla, ale na druhou stranu, bílých podvodníků je také dostatek. O tom žádná. Říká se, že Cikán to má prostě v krvi, ale je to pravda? Možná ano, možná ne, tohle prostě nevím, i když spíš podvědomě si to člověk celkem rád připouští.

 

     Nedávno jsem potřeboval pár drobností a tak jsem se s autem zastavil v Baumaxu, či v Baumarktu nebo jak se ty Bau obchody jmenují. Jde ke mně právě ta odpudivá tlustá cikánka a já už zdálky cítím problém, jak se ke mně blíží. Nabízí zcela zdarma sadu kuchyňských nožů. Odmítám a říkám, že zdarma nic nechci a jdu dál. Během pár kroků vidím, že z druhé strany přichází dvojice romských mužů a otevírají jakousi krabici s vrtačkou nebo co to bylo... Říkám, že vrtačku mám doma a jinou nepotřebuji. Vytahují foťák, pak holící strojek, hodinky,... stále jdu, oni za mnou... vytahují další a další věci ze svých kabel. Najednou vidím, že ta kyprá žena má jeden z těch kuchyňských nožů v ruce a jde ke mně... nevím zda ukazovat anebo snad bodat? K téhle domněnce jsem důvod neměl, ale přesto mne to napadlo. Vše jsem odmítl a odešel do toho obchodu.

 

     Za skleněnými otevíracími dveřmi, přiznám se, jsem se pak úmyslně zastavil a snad nějakých 5 minut stál a sledoval své auto... No, odešli jinam. Ale spousta otázek v hlavě zůstává....

 

     Tohle je jen epizodka, ale docela dobře dokumentuje vzah k Cikánům, čili Romům. A je tohle typický Rom? Nebo jde spíš o nějakou odchylku a většina by to nedělala? Nevím, ale zase, mimoděk si uvědomuji, že je třeba si dávat pozor. Je to práce médií? Nebo je to výsledek reality? Anebo je moje myšlení pokroucené? Jsem rasista nebo nejsem?

 

Fakticky, ani já to sám o sobě nevím...

 

 

Milan Soušek

 

 

Komentáře (27)add feed
Když se nad tím tak zamyslím, : Opcom
tak jako rasista rozhodně nepůsobíš. Vadí ti snad i jiné rasy? Vadí ti slušná část cikánské populace (neptám se na to, jestli se máš před cikány automaticky na pozoru, z důvodu svých špatných zkušeností)? Předpokládám, že nevadí, rasista tedy nejsi.
On je rasismus oblíbený pojem levicových, humanistických "Havlistů", kteří odmítají vidět jasná fakta. Jaké je procento cikánů, parazitujících na společnosti a sociálním systému a jaké je procento bílých (a na našem území třeba i žlutých, či černých), dělajících totéž? Kde se dají nalézt gheta jiných národností, kam se ostatní bojí vstoupit (v rámci naší země, jinde podobným způsobem musí řešit muslimské minority)?
On je celý problém v tom, že zatímco bílý (žlutý, černý, zelený, oranžový, ...) má kromě práv i jisté povinnosti, od cikánů, řvoucích o diskriminaci, se žádné povinnosti radši neočekávají. Kdyby se přísně aplikovala legislativa na všechny bez rozdílu, problém by nebyl. Jenže to by politici nesměli být "bezkoulí přizdisráči" (omlouvám se za vulgární výraz, ale jsem přesvědčen, že se jedná o nejpřesnější definici většiny politiků ať u nás, tak i v Evropském svazu socialistických republik, zkráceně EU), kterým jde pouze o politické body a plynutí s proudem je pro ně nejjednodušší cesta.
Takže bych to viděl tak, že máme s cikány vážný problém, ale dokud bude platit tzv. pozitivní diskriminace, nastolená díky pomatencům a politickým zbabělcům, problém bude jenom narůstat.
Dalším problémem je také nezávislost médií. Média, ovlivněná politickými tlaky, nedokáží objektivně informovat o problémech současné společnosti. Proč bychom neměli vědět, že trestný čin spáchal muž, hovořící cikánským přízvukem, když můžeme vědět, že jiný trestný čin spáchal muž s ruským přízvukem? Proč nemůžeme vědět, že tři cikáni někoho přepadli a okradli ho? Protože bychom tím podporovali napětí mezi cikány a námi? A nepodporují ho spíše sami cikáni tím, jak se chovají? Byl by důvod k nějaké averzi vůči jejich etniku, kdyby se většina z nich chovala slušně a neparazitovala na systému? Pochybuji.

Jinak bych chtěl vyzdvihnout ty jedince z popsaného etnika, kteří se dokázali "vzepřít kořenům", postavili se na vlastní nohy a začlenili se do majoritní společnosti. Chtěl bych je vyzdvihnout proto, že jim to muselo dát podstatně větší práci, protože často neměli rodinné zázemí a jejich původní okolí je odsuzovalo. Jen více takových, třeba se pak společné soužití zlepší.

duben 17, 2008 13:03
... : Míša šíša
Na film Cikáni jdou do nebe taky vzpomínám, hudba k němu je opravdu nádherná. Naopak Roming mě svým provedením zklamal.
Jinak otázku, zda jsem či nejsem rasista, si kladu úplně ze stejných důvodů jako sám autor. Zajímavý článek nabádající k úvaze... Nedávno soused ubytoval ve své nemovitosti vedle našeho rodinného domku několik cikánů, kteří do našeho města přišli za prací bůhví odkud. První, co mě napadlo, byla myšlenka, za jak dlouho se nám ze zahrady ztratí některý z našich psů. Tak nevím. Uvažuju správně?
duben 17, 2008 13:08
·Musel jsem se pousmát. Mám totiž zrovna teď podobný podvědomý pocit ( že jsou za tím cikáni – ale nevím to ) z následující informace : : toulavej
"Počet českých občanů, kteří požádali v Kanadě o azyl po zrušení kanadské vízové povinnosti:
leden - prosinec 2006: 0
leden - září 2007: 0
(zrušení vízové povinnosti oznámeno 31.10.2007)
říjen 2007: 1
listopad 2007: 21
prosinec 2007: 62
leden 2008: 45
únor 2008: 80
-------------------------------
CELKEM: 209
(Zdroj: Immigration and Refugee Board of Canada)
Při udělování bezvízového statusu České republice kanadská vláda stanovila, že roční počet žadatelů o azyl z ČR nesmí překročit 2 % z celkového počtu žadatelů z celého světa. Vzhledem k tomu, že kupříkladu za rok 2007 v Kanadě o azyl po žádalo 27 865 osob, dospějeme jednoduchým výpočtem k tomu, že maximální roční kvóta "uprchlíků" s českým pasem činí asi 600 osob..."
No a já bych rád na konci června do Kanady, až na Aljašku. Jestli dobře počítám, tak v červenci nejdéle bude roční kvóta naplněna a vízum zase obnoveno . . . Když to bude před mým vstupem do Kanady, budu smutnej, ale nebudu muset řešit problém, JAK se přes Kanadu dostat z Aljašky zpět do Států, na odletové letiště, kdyby zavedli vízum za mýho pobytu na Aljašce. Tam se totiž vízum do Kanady opatřit nedá. Pak buďte shovívaví k tomuhle etniku a pořád ho omlouvejte. Já shovívavej nejsem i když TAKY NEVÍM, NEMÁM POTVRZENO, že žadatelé jsou cikáni. Ale myslím si to, jsem o tom stoprocentně přesvědčenej, že jsou a jenom oni . . . Jsem rasista ?
duben 17, 2008 13:12
Míša - "kteří do našeho města přišli za prací" : Opcom
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
duben 17, 2008 13:13
Já nejsem rasista : alena tečkovaná
- cikáni jsou stejné rasy jako my - indoevropské. Pocházím z Ústí nad Labem z Krásného Března, kde se rovněž nachází slavná Matiční ulice. A moc dobře si pamatuju, jak vypadala za mého mládí a dětství, kdy tam bydleli dělníci z dráhy, lihovaru nebo pivovaru. Bývala to klidná ulice kousek od Labe. V dobách puberty jsme tamtudy chodívali večer na procházku, poté, co jsme shlédli film v biu Český Dům.(Z toho je dnes ruina). Dneska bych tam nešla ani ozbrojená v pravý poledne.Tolik k ménu názoru na cikány. ALE - máme tady kolegu, který je nesmírně pracovitý, pečlivý a ochotný - ale podle mě to není žádnej cikán, ale slušnej člověk. howgh.
duben 17, 2008 13:25
Opcome, : Míša šíša
to jsem ráda, že jsem tě pobavila. Reaguješ zaujatě - přesně tak, jak je nastíněno v článku. Sice to nevíš, ale vnitřně jsi přesvědčen o tom, že žádný cikán nedokáže pracovat.
duben 17, 2008 13:40
hele, nebyl tady : alena tečkovaná
tenhle článek už předtím? (tuším že včera ráno)
duben 17, 2008 13:59
to Míša šíša : Opcom
Máš pravdu v tom, že reaguji zaujatě. Nemáš ale pravdu ohledně mého vnitřního přesvědčení, to bych mezi cikány neměl několik přátel a musel bych přehlížet i těch několik cikánů, co máme v práci.
duben 17, 2008 14:02
jojo cikáni jdou do nebe : Alena Puntíkovaná
byla tam opravdu krásná hudba - ale taky tam byla scéna, jak mladé cikánky za zpěvu krásné písně procházejí v nařasených sukních vesnicí a kradou.Nejen slepice, ale všechno co jim padne pod ruku.Režisér by Cikán a herci též. Dopustili se diskriminace?
duben 17, 2008 19:48
Ja docela urcite nejsem rasista! : Ceskymo
...pac rasismus je zalozenej na pristupu k RASE. Zatimco ja nemam rada nektery cernochy, nektery belochy, nektery cikany, nektery araby, atd... Nejak to spis rozlisuju na "lidi z gheta" a na "normalni lidi". A je ouplne jedno, jaky maj vzdelani, barvu kuze, atd. Mela jsem v ruznych zamestnanich za kolegy cikany, cernochy, araby, belochy, mexicany, asiaty - a svete zbor se, pracovali stejne jako kazdej jinej. Jenom to procento v porovnani s belochama bylo dost nizky. Ale zase - Evropa je bila, tak co se divim? A i vetsina severni Ameriky je bila.
Ale zpatky k tem cikanum - prave ze vetsina z nich jsou onemi "lidmi z gheta", to je ten duvod, proc z nich mame vsichni tak blby pocity.
duben 17, 2008 21:05
Aleno Tečkovaná, : Aknela..
technický detail: nic takového jako indoevropská rasa neexistuje. Pleteš si to s indoevropskou jazykovou skupinou do které spadá většina evropských jazyků, tedy i čeština a romština. Sice se teoretizuje o tzv. "proto-indoevropské" etnické skupině, která používala jakýsi proto-indoevropský jazyk (něco podobného jako starobylý indický Sanskrt), ze které později vznikly různé evropské jazyky a etnika, ale jsou to jenom hypotézy.
duben 18, 2008 05:36
Jojo, to už se popsalo na toto téma papíru... : wendy
vzpomínám na paní ze sociálky v jistém moravském městě, která v televizní debatě utřela moderátora, který ji chtěl nařknout aspoň z částečné zaujatosti proti cikánům, ke kterým se vyjadřovala kriticky - měla své zkušenosti s těmi, kteří přicházejí žádat o dávky. Řekla mu : "POdívejte, mně je jedno, jestli jsou bleděmodří se zelenými puntíky mnebo tmaví, já je rozlišuju poodle chování. Tečka." Je to tak, to jen humnanisti-nadšenci a idealisté natloukli cikánům i veřejnosti do hlavy, že každá kritika do cikánských řad = rasismu a začali jim říkat Romové, neboť pojem "cikáni" si cikáni sami svým chováním zcela zprofanovali.
V článku o Hance se píše, že si vzpomněla na to, jak se chovají všude na úřadech - neodbytně, a chovala se zrovna tak. No, zkusila to podobně, určitě neřvala a nemlátila s dveřma. No a tak je taky všichni známe, hluční, neomalení, na ulici jdou roztažení přes celý chodník a neuhnou.
Ještě k tomu co mimo jiné píše autor článku, že "to" mají v krvi. Mají. Oni totiž všechno, co svědčí v jejich prospěch nebo co jim jakkoliv může pomoci, ať to je lež, podvod, krádež - cokoliv, považují z naprosto normální a použitelné. To dělá občas ledaskdo, ale ostatní aspoň v nitru cítí, že to není správné. Pro ně to naopak je jediná správná cesta.

Takže nejsme rasisté, to nemá s rasismen nic společného. A budeme se tak chovat do té doby, dokud se oni budou chovat jako hovada. Dámy prominou nesalonní výraz.
smilies/undecided.gif
******************************************************* *************
duben 18, 2008 07:54
bohužel nemáš pravdu : alena tečkovaná
tzv. bílá rase je nejbarevnější ze všech. Jsou to lidi zbarvení od úplně bílé až do téměř čřerné - záleží na místním podnebí. Mají mnoho jiných společných znaků, kterými se odlišují od ostatních ras.Nevím, jak se přesně tato rasa jmenuje - ale její kolébka je v Indii. Takže člověk, který nemá rád cikány - ať už z jakéhokoli důvodu - nemůže být nazván rasistou, pokud se jeho odpor netýká černochů, nebo asiatů.Nebo indiánů.
duben 18, 2008 07:54
Tak jsem nahlédla do Googlu : wendy
svět zalidnila rasa mongoloidní, negroidní a indoevropská. Tzn. žluťáci, eskymáci, indiáni, černoši a ten zbytek.
Původcem zkulturnění jsou mimozemšťané....
duben 18, 2008 08:45
ale cikáni se před nimi : alena tečkovaná
(tedy před mimozemšťany) stačili včas schovat, poté, co jim ukradli stěrače od létajících talířů... smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif a tak holt zkulturněni nebyli
duben 18, 2008 10:12
Aleno T. : Myška
to je perla! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 18, 2008 10:19
rasy : mura
europoidni, negroidni (ekvatorialni), mongoloidni
duben 18, 2008 10:37
Do nebe..... : NČ
Promězamě, ať dou pnbctřeba dopr*ele! Jen ať táhnou ze Žižkova!!!!
duben 18, 2008 12:45
ano, : alena tečkovaná
tento nápis se skvěl na místním kině (už jsem zapomněl jak se jmenovalo), když tam dávali tento film., Naše máma tehdá pracovala v nedaleké bance. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 18, 2008 13:22
Jo, ano. Odtamtud to taky mám!!!!!!! : NČ
.
duben 18, 2008 13:25
Omlouvam se : Aknela
jestli to s tou indoevropskou rasou neni pravda. Vychazim z toho co nas ucil jeden profesor na lingvistice, ten byl totiz velmi alergicky na to kdyz nekdo rekl, ze existuje neco jako indoevropska rasa, vždycky řval, že jsou to jazyky a ne rasy. Jeste si vzpomínám, že tzv. indoevropské rasy vycházel Hitler při požadavcích na svou čistou Arijskou "nadrasu", detaily si už ale nepamatuju.
Podle pana profesora jsme všichni v Evropě a přilehlých oblastech (včetně arabie, Indie) jedné rasy a tou je Caucasoidní rasa. Když jsem to ale zkoušela dát do googlu, nevypadlo nic. Pan profesor si nejspíš počeštil anglické Caucasoid smilies/smiley.gif což se podle mě špatně překládá jako bílý.
Ale to je jenom o slovíčkách, k diskuzi samotné můžu akorát říct, že cikánská muzika je výborná.
duben 18, 2008 23:38
Caucasus - je Kavkaz : Alena Puntíkovaná
pan profesor holt chtěl vypadat jako chytrej... - přes Kavkaz sem ty lidi taky přišli - Caucasoid rase je přeloženo jako Kavkazká, neboli Kavkazoidní rasa - což zas není úplně pravda, neb se obecně ví, že kolébka těch kočiček je Indie, Írán a přední Asie. Ale asi tenhle název vymyslel nějakej rasista, kterýmu bylo proti mysli srovnávat se sIndem. Ten Kavkaz mu asi zněl jaksi "lépe". Což mi připomíná ten vtip jak se baví černoch s bělochem a ten černoch říká:"Podívej se, já se narodím, jsem černej,je mi blbě - jsem černej, mám horečku - jsem zas černej, mám strach - jsem černej, umřu - a jsem zas jen černej. Ale rty? Narodíš se - jsi růžovej, je ti blbě - jseš zelenej, máš horečku, jsi rudej, máš strach, jsi bílej a umřeš - jseš šedivej - tak mi teda teď řekni, kdo z nás dvou je barevnej!"
duben 19, 2008 04:24
Alenko : Ceskymo
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Ale! Proc tedy tady bezne uzivaj jako oznaceni bilyho cloveka slovicko "caucasien"? Slovnik tvrdi, ze to znamena i Kavkaz, stejne jako prislusnik bile rasy. Tady se tim oznacuje kazdy beloch, ktery neni z Mexika, Puerto Rica atd...
duben 19, 2008 18:03
Amerikáni!!!! : Alena Puntíkovaná
ty myslíš, že tam někdo ví (kromě emigrantů ze sssr), že nějakej Kavkaz vůbec existuje? A co to vlatně je???Možná nějkej profesor, nebo někdo,kdo byl do ruska poslanej jako špion - jinak tam o tom ví každej kulový. Ty to víš, protože jsi odsud a mělas to ve škole , ale tam takovýhle věci prostě ve škole neberou. A taky je to nezajímá. Dělala jsem dost dlouho v cestovce a v hotelu, abych znala objem jejich informovanosti.Jen ten údiv nad tím,že se každejch pár "majlí" mluví jiným jazykem. Nebo že neesxistujou "european money - and how much is it in dollars.." Ty myslíš, že tušej, kde je nějakej Kavkaz?
duben 19, 2008 18:58
Slovník : Aknela...
nekecá, Caucasian je sice jako jeden z významů kavkazský, ale další je "běloch". Caucasian nebo Caucosoid se normálně používá ve formulářích pro bílou rasu a není to tím, že by si to někdo popletl.
Tady je vysvětlení jestli to někoho zajímá. http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race
V podstatě za tenhle název může nějaký německý badatel, který se fakt domníval, že lidi do Evropy přišli z Kavkazu. Sice víme, že je to blbost, ale název zůstal, v angličtině se opravdu caucasian používá běžně. Tak jsem zase o něco chytřejší a můžu machrovat
smilies/grin.gif
duben 20, 2008 00:20
no a ty si dovedeš představit : Alena Puntíkovaná
reakci těch největších rasistů - čistě bílejch potomků otců poutníků, chudáků, který se polomrtví přiharcali na Mayfloweru, a kdyby jim Indiáni nedali nažrat, tak jednotně pochcípali hlady, ale nyní jsou "něco jako šlechta", tak dovedeš si představit, jak někdo těmhle "čistě bílejm" protestantům někdo vykládá, že jsou Indoevropani - nebo nedejbože, že pocházej z Indie? To by oni nikdy nezkousli - a nezapomeň, že mají pořád ještě veliký vliv. Když holt stejně jako u nás se stejná věc začala nazývat jiným jménem - takže černoši už nejsou černoši , ale afroamericans, Indiáni nejsou Indiáni, ale Native Americans - tak říkat bílejm bílý prostě nešlo. Evropa jim leží v žaludku a Indie???? No to už vůbec. Tak holt nějakej skopčák vymyslel Kavkaz a oni se toho chytli...já to taky vím, neb tu a tam vyplňuji různé dotazníky a od jisté doby se tam přestalo objevovat Race:White, Black, atd...ale Caucasuian white , Native American, Afroamerican - je to takový to, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Stejně většina američanů neví, kde nějakej Kavkaz je a co to vlastně je. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 20, 2008 10:13
Kdo z Koho ?? : RAZY
zdravím...
především.. reaguji na tvůj článek a odvahu ..který má reálný podtext v každé větě psanou tebou.. ano mnozí z nás se do podobných situací dostalo a mnozí z nás mělo co do činění s cikány.. Cítit se či necítit rasistou není až tak hříšné..Málo kdo ale zná cikánskou historii která poukazuje proč takový cikáni jsou? Jen málo z toho abych nezatížil strom názoru..( V Indii dal král cikánům nazývaným Domové či Čandálové.. obilí a brambory..kukuřici a vše potřebné aby se mohli usadit a žít .. Jen že místo toho aby brambory a obilí zasadili jej prodali a šli žádat krále o další .. ten se rozhněval a vyhnal je ze země.. tím je značeno proč cikáni kočovali. Lec komu tahle skutečnost může připomínat vytíženou českou sociální nabízenou pomoc díky liberalistickými zákony díky kterým cikáni dnes přežívají.. Je skutečnou pravdou a realitou že cikáni nejsou dvakrát oblíbeni českou společností.. Rodiny české národnosti učí své děti se distancovat od těch to obyvatel..Jen politický blbečci jako byl pan M.Kocáb či E.Stehlíková kteří žvaní o rovno právnosti vůči cikánským menšinám a o tom jak jim je hrozně ubližováno.. a však zapomínají na slušnost a civilizovanost českých občanu kteří se snaží žít podle zákonu .. a které snášejí osočování ze strany cikánu kteří je napadají a okrádají..smutnou realitou je k tomu fakt že navíc ti kteří se stávají obětí kriminální cikánské činnosti platí na víc k tomu daně ..kterými přispívají na sociální dávky a podpory.. Ptáš se jestli jsi rasista a záhy píšeš že většina cikánu visí na sociálním systému.. a pak mě osobně zarážíš tím že píšeš .. že nevíš.. promin ale nepřipadá ti snad hloupost psát pravdu kterou zná česká společnost..a záhy o ní nevědět?? Jistě že media nafukují mediální bublinu když se ublíží cikánům.. Vládní liberalistický systém pak v mediích dá prostor cikánským organizacím a ti pak většinou udělají ze sebe největší ubožáky.. jen že když se stane opak a je ublíženo české rase.. to se zástupci cikánských organizací otáčí zády a tváří se jako kdyby se nic nestalo.. Cikánská problematika se odráží a má veliký také na ti kteří se distancují od svých vrstevníku ..kterých je skutečně málo.. kteří jsou také cikáni a kteří se adoptovali do české společnosti a pochopili styl slušného života. Mířím tím na problém.. takový kde v několika případech problematický cikáni dokážou napadnout i svého vrstevníka.. jen za to že že se snaží být slušný.. Snad málo bych ti vytkl.. a však málo .. to o čem píšeš a co se týká postavám starších cikánských žen.. Ono řekneme si to upřímně.. vlastně napíšeme .. že nikdo nejsme až tak dokonalý co se týče.. tělesné postavy..ale z druhé strany je zcela jasné se domnívat proč píšeš právě o tělesných postavách cikánských žen a dívek.. nebot tohle je jasný důkaz o tom.. jak je o ně dobře postaráno. Dosud jsem neviděl žádnou cikánskou ženu aby sportovala či věnovala se nějaké sportovní činnosti..Spousta mích .. kamarádu mi líčí své pravdivé příběhy kde se jejich rodiče či přátelé stali obětí fyzického napadení ze strany cikánu.. a nebyl to zrovna dobrý pocit.. Zaráží mně také fakt že se málo kde píše či medializují skutečné a pravdivé názory českých lidí .. kteří se stali obětí cikánské kriminality.. Nedivím se ti že jsi pocítil děsivý pocit jak vtom metru tak situaci u marketu jak již popisuješ..kam se hrabe nějaký americký horor.. tohle je realita a ty jsi z mnoha z těch kteří zde píši reální skutečnost o lidech .. kteří nedokáží již mnoho let pochopit tak lehkou vlastnost kterou se učí malé dítě od malička.. pozdravit ..poděkovat.. cenit si a vážit si všeho čemu se mu dostává.. vzdělávání a školy pro lepší život.. Místo toho počítáme plné kriminály převážně obsazené cikány tak jako dětské domovy.. které z většina dětí jsou cikáni.. je to kladeno politickým systémem který podal pomocnou ruku a neuvědomil si že tím bodl českou veřejnost do citlivého místa.. Tak vidíš.. snad jsem tě přesvědčil o tom .. zda rasista jsi nebo nejsi.. Možná samotného tě zarazí fakt že tohle vše jsem psal já.. RAZY. také cikán..
leden 29, 2011 01:54
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]