O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TYKAT – ČI VYKAT? PDF Tisk E-mail
Středa, 05 únor 2020
Občas se zatoulám i na jiné servery. Krom technických, zabrousím i na jeden politický, do kterého přispívají známí, bývalí i současní opoziční politici, novináři a ostatní sympatizanti. Ne, nemám v úmyslu mu zde dělat reklamu a tím i případný odliv příznivců Kudlanky. Navíc - s mnohými názory převážné většiny tamních, pečených vařených, stejně nesouhlasím.
 

 

 


 

Mnohé jsou na můj vkus příliš štvavé, ba někteří se dokonce zabývají i tzv. honbou na čarodějnice. Mně tam zaujala jiná věc a tou je vzájemné vykání si všech diskutujících, v některých případech dokonce i onikání. Jako na každém serveru, i tam se můžete setkat s odkazem do řiti nebo se v cukuletu proměnit v hovězí skot. Pouze s tím rozdílem, že jste do oněch míst poslán slušně, dá se říci, že s bontonem, až nevulgárně.

 

Oni tam všichni dbají na to, aby tam nikdo nikomu netykal, protože je to prý pozůstatek režimu minulého, kdy byl i nesoudruh „druhem“, jiný zase bratrem a sestrou.

(To vlastně zůstalo.)

 

Můžete se tam setkat i s takovýmito příspěvky: „Pane XY, po přečtení vašeho komentu jsem dospěl k názoru, že jste vůl…“ – případně:  „Koukaj, nechaj těch neplodnejch keců a přečtou si to znovu a pomalu“, či „Proč se tak rozčilujou, vstávali snad z postele hýždí napřed?“

 

Proč to píšu? Protože to vzájemné dohadování se o pravdě, umocněné dávkou diskusního vzrušení, má při vykání zvláštní úsměvné kouzlo.

 

 

A nejen na serverech. Já si dokonce dokážu představit (a mám to i vyzkoušené) vykání si před a při milostném aktu, kdy ONA je nazývána mladou paní a ON mladým pánem. Má to i další výhodu. Při větší frekvenci mimomanželských styků si nemůžete splést jméno spoluaktéra(ky).

 

Nebo další příklad. Umím si představit nádhernou hádku dvou dam, spoluobyvatelek třeba té žižkovské pavlače. Abychom nechodili daleko. (NČ, neberou to osobně, to bude jen příklad.) Samozřejmě, že dámy si při tom vzrušení, třeba i fackování, stále vykají…

 

Mj. jistě si vzpomínáte na krásné dialogy „Medvěda“ pana Wericha s paní Stelou Zázvorkovou.

To přeci nemělo chybu.  

 

Nechci tím přebírat nějaké zvyky nějakého serveru, ohrazovat se komunistickými tradicemi a nabádat kudlančí veřejnost ke změně a k odchýlení se od vžitých a zaběhlých praktik. Vždyť ono - při tom tykání - je to tu takové domácké, přátelské, někdy dokonce i laskavé.

 


A tak ptám se jen: „Co Vy na to, přátelé?“

 

PETR

 

 

 

Komentáře (21)add feed
... : kyttka
Na síti podle toho, v jaké skupině lidí. Když jsem přišla před lety sem, tak tu byl úzus tykání. Na NP mi to samo psalo vykání, ale tam už nelezu, leze mi na nervy. Ve skupině židovských anekdot vykám nebo onikám. Jak říkám, píše si to samo, pocitově. Dokonce jsem si všimla, že když odpovídám Krakonošovi, mimochodem žiješ, chlape?, tak přejímám tu jeho krásnou nespisovnou češtinu člověka, který moc dobře ví, jak to napsat správně.
únor 05, 2020 02:22
... : mia I
Na Kudlance jsem zpočátku vykala, pak jsem přejala zavedené tykání.

V životě podle situace, ale určitě jsem na tykání zdrženlivější. Kdysi jsem dělala ve výhradně mužském kolektivu a dost dlouho jsme si vykali. Ne že bych byla tak komisní, ale někdy není dobrý hned obrazně řečeno vypustit uvolnit stavidlo a vypustit rybník. Ukázalo se to jako prozíravé. Nejraději jsem vykala a používala křestní jméno (Mirku, Vašku,.. prosím Vás). Až později jsem přešla na tykání, jen velmi mladí kluci mi vykali. Problém byl můj šéf stejně starý se mnou. Tomu jedinému jsem tykání nenabídla a pak když jsem se dozvěděla jak je z toho nešťastný, jak ho mrzí , že si se všemi tykám, jen s ním ne, tak jsem s úlevou mu také tykání nabídla. Musím říct, že na ty "kluky" jsem nedala dopustit, byli moc fajn. Moc dobře se s nimi dělalo.

Moje nástupkyně si hned se všemi potykala a jak mi pak jeden bývalý spolupracovník řekl , nebylo to moudré. Chovali se k ní hodně familiérně hlavně kluci, kterým by mohla být matkou.
únor 05, 2020 07:08
... : NČ
Pro mě je nezapomenutelná Pucholtova věta: "... ko komu tykáš?"

Tuhle jsem na pavlači odeslechl telefonujícího zedníka ve vedlejším dvoře:
"Včera jsem u tebe, vole, koupil vrták, vole. Je tupej, vole, cos mi to prodal, vole?
Pak chvíli ticho, volaný něco odpovídal, to jsem samozřejmě neslyšel.
A pak zase tady: "Komu řikáš vole, ty vole? Co si to dovoluješ, vole? Krávy jsme spolu nepásli, vole!"
--------------------------
Nikdo mi nevymluví, že čeština je krásnej jazyk.
únor 05, 2020 07:30
... : *deeres*
Na tykání jsem opatrná, jde to tak daleko, že nakonec druhý subjekt to nevydejcá a ačkoliv by návrh na tykání měl být na mne a sám mne tykání navrhne. Pak už je jenom na mně, jestli budu souhlasit, anebo dělat, že to neslyším.
"Dyndero, Dyndero, on loudí?"
Kdyby se mělo čas, tak by se znovu, už po několikáte, kouklo na starý, český, černobílý film a zjistilo by se, že to nebyla ztráta času. Ono to bylo vtipné, hravé, optimistické a rozhodně nezarmoutilo.
Víte, že v roli natroublého lázeňského šviháka Gastona vystupoval Václav Špidla? Jeho syn Vladimír pak hereckou roli svého otce naplnil realitou.
únor 05, 2020 10:27
... : *deeres*
Ono by si to chtělo, aby se to nejdřív po sobě přečetlo.
....sám mne tykání navrhne...
3.p. mně/ mi
únor 05, 2020 10:34
... : NČ
Vížeže, Deer, já to podle pádů vůbec nedokážu. Většinou to vim hned jasně, anebo si řeknu "mi" "ti" a pak už vim. Spíš mi (mně) to často uteče, když si upravuju už napsanej text a nedojde mi (mně), že jsem tím i změnil význam tohohle slovíčka.
Zkus někdy mrknout na diskuse pod článkama na Parlamentních listech. Tam se to těmahle skvostama jen hemží, nějaký "mě, mne", toho si nikdo vůbec ani nevšimne. Nade vším tam vítězí (ne)shoda podmětu s přísudkem. Ale ani to nikoho nevzrušuje.
únor 05, 2020 10:52
... : NČ
A propóóó. Zdalipak nás svým pravopysem a gramatykou ještě oblaží ŽENA???
únor 05, 2020 10:56
... : NČ
Jak praví staletá lidová moudrost: "Vypuštěnej email a vypuštěnej prd zpátky nevrátíš."
únor 05, 2020 11:27
... : Bara
V Belgii a Holandsku se mluvi oficielne vlamstinou. Presto je v techto dvou malych statech slyset rozdil ve vyslovnosti, intonace, a nekdy i jina slovicka, trosku zkomoleniny pro urcitou vec. My v NL rikame, ze mluvime holandsky. Vlamstina je jazyk, kde jsou slyset jak anglicka, tak i nemecka slova. Gramaticky mame jak vykani, tak tykani, ale posledni roky se dost rozmohlo automaticky tykani a to skoro vsude. Pry to ovlivnila anglictina, mlada generace to prevzala uplne, ale kolikrat mi prijde fakt neprijemne, kdyz me treba na ulici oslovi neznamy clovek, mlady, dite nebo i starsi a bez problemu me oslvi ty. Ja si neco takoveho k neznamemu cloveku nedovolim, ale asi je to vychovou a nasi cestinou. Treba v Nemecku je porad dost tradicne zazite tykani a vykani. I oslovovani pane doktore, pane profesore, tak to se tady v Holandsku taky neuziva. Ale je dokazano, ze jazyk se stale vyviji....a tak jsem mozna staromodni.
únor 05, 2020 14:00
... : d@niela
Panejooo, Bárunko, takže když to přeženu, tak žáci u vás svým kantorům tykají? Tedy, já asi nepřeháním, žejo.
Ale pak se
a) špatně dodržují určité mantinely,
b) moc nedodržuje povinná úcta...

A tak mohou klidně říkat třeba profesorovi neurochirurgie: těbůh, Franto...
únor 05, 2020 16:11
... : Žena
Nemějte starosti. Čtu tady skoro všechno i vaše posmívání za překlepy ale ne když mám po každé čas na odpovídání. Práci máme s přípravou hodně akcí budem s panem Minářem vyjíždět všude a to chce přípravy. Větší akce na václavském náměstí se zabrzdily virusem aby jsme ho nešířili ale počkáme až přejde. Vidíte teď aspoň co, nám hrozí s přátelství s komunistickou Čínou. Začneme akce protože nedovolíme trestně stíhanému estébákovi rozvracet vlast a v konfliktu zájmů napadat Evropskou Unii u soudů. Je to česká ostuda co si nikdo lojální nesmí dovolit Evropa to vidí a odsuzuje nás za to v tisku v televizi i v brífingách.
Článek pro vás na kudlanku již píši ve volnách chvilkách a mám jich málo tam najdete odpovědi asi, příští týden již ho pošlu pani Daniele aby ho vytiskla jesli se nebude zdravých názorů bát.
únor 05, 2020 18:15
... : Bara
Ano, byla doba (mozna uz to bude vic jak 25 let nazpatek) kdy ucitelum mohly deti ve skolach opravdu rikat kresnim jmenem. Nastesti to trvalo jen kratce. Byla to doba, nevim jak to nazvat, ale nekteri rodice dovolovali a chteli, aby je jejich deti oslovovaly kresnimi jmeny, a ne mami a tati. Holandani jsou dost benevolentni, vetsinou se to tykalo/tyka tech jaksi levicove orientovanych. Myslim, ze se tim v hodne pripadech vytratil a vytraci respekt.....
Vzajemna ucta cloveka k cloveku se docela rychle vytraci po celem svete. Staci si rano precist noviny, nebo poslechnout zpravy.
únor 05, 2020 18:46
... : Josef Kouba
Na Vancouver island kam jsem se před 2 lety přestěhovali, jsou lidé stejně sdílní jako tam kde jsme 35 let bydleli. Při procházkách s pejskem jsem se již seznámil velkým počtem lidí. Je zcela běžné navázat hovor a neslušné nepozdravit. Pejskové jsou zde vychovaní, neperou se. Za celé dlouhá léta jsem rvačku pejsků nezažil. Po pozdravu, hovor začíná většinou o našich miláčcích. Máme černého knírače, je zde vyjímka a tak se hovor zaměřuje na debatu o pejscích. A vykání či tykání není potřeba, mluvíme o nich. Ale pokud se s dotyčnou osobou potkám po pouhé či potřetí následuje již představení se jeden druhému. Představíme se pouze křestními jmény a to ve stylu tykání. Hi, já jsem Josef, odpověd je, těší mě, já jsem Irena, John atd. Největší problém mám si jména zapamatovat, protože se jedná o dost velký počet jmen i dětí i pejsků. Při následném setkání, to svedu na svou paměť. Ale třem asi devadesátiletý dámám, které v lesním parku o velikosti 2x2 km protkaném desítkami úzkých pěšinek potkávám, vykám.


pokud si nevzpomenu
únor 05, 2020 19:33
... : kyttka
No, tady asi nikdo, kdo sem pravidelně chodí a čte, nepochybuje o tom, na které straně barikády stojí kyttka, ale Ženo, prosím, pokud chceš pro MCH něco udělat, nedělej to písemně. Nejen tady.
únor 05, 2020 22:21
... : NČ
Daní: Jelikož nejsi profesorka neurochirurgie, smím ti říkat "těbuch Daníííí"? Abysem teda jako věděl, že.
---------------------
Ženo: Konstatuju určitý zlepšení v pravopisu, těší mě to, i když, přiznejme si to, přátelé, je třeba ještě na tom krapítko máknout. Ale to nic. Každýmu občas ujede nějakej ten nepatrnej překlep v pravopysu a v gramatyce.
Mám jen malej dotas: Rozumím tomu tak, že svou pílí ses ocitla přímo u zdroje. Určitě to tak je správně. Kdo chce zapalovat, musí sám hořet, nestačí žvanit. Gratuluju a hned bych se zdvořile optal, jak je to s tím ultimátem, co jste dali Andrejovi - do 7. ledna odstoupí, nebo... A já teď, 6. února, nějak nevím, co jste mysleli tím "nebo".
Děkuji předem za vysvětlení. S pozdravem Světu mír. NČ.


únor 06, 2020 04:43
... : *deeres*
Jó, ta ŽENA, ta si nedá pokoj, vtipálka jedna. To už jsem doufala, že o ní neuslyšíme ani ťuk, že vyjela někam za Prahu, přesvědčovat vidláky o té svě jediné pravé a pravdivé pravdě a nakonec, že to dopadlo tak, že se s vidláky zbourala v nějaké venkovské knajpě, pokud vůbec přežila.
Je vidět, že přežila, nejspíš proto,že jsou to jenom hrdinské kecy a ŽENA ve skutečnosti pouze trolí někde za kompem. Chci důkazy!!!!

A já teď, 6. února, nějak nevím, co jste mysleli tím "nebo".


Nejspíš mají na mysli, že spáchají na Letné sebevražednou, hromadnou demonstračku koronavirem, když nebude po jejich tak "...dupy, dupy!".
únor 06, 2020 09:17
... : NČ
No, tak kdyby se chtěli "za demokracii" a na protest proti estébákovi hromadně na Letný upálit, dodal bych zdarma dva dvacetilitrový kanystry s benzínem.
únor 06, 2020 10:12
... : Iris
To už jsem doufala, že o ní neuslyšíme ani ťuk


Nevěřím, jsem si jista, že tu potřebujete oponenta, ba dokonce nepřítele v diskusi. Žena je pro vás požehnání.
Protože jinak se nudíte, jeno si přitakávat vás nebaví. Provokujete, jak se dá, aby sem oponenti přišli a je fakt hodně těžké odolat, neodpovídat, nereagovat a kašlat na to. Přečtěte si, co tu píšete, je to hnus. Vidláci (opět),kecy, upálení, demonstračka atd. Poukazujete na pravopisné chyby u Ženy, u jiných je tolerujete.
Prosím ty, kteří sem už tak často nepíší - nekrmte tady tu diskusi, nekrmte sice chytré a v gramatice zběhlé, ale zákeřné Kudlanky. Zdravím Milu a Kytičku a zároveň i já prosím Ženu - nehádejte se tu a neobhajujte tady to, co se TADY fakt obhájit v současné době nedá.
únor 06, 2020 11:36
... : mamča
NČ : Přidám sirky...:-)
únor 06, 2020 11:40
... : NČ
Jo, Iris. Máš recht. Obhajujou neobhajitelné. Ale o to je to přeci větší sranda.
A ještě: "Vidláci" jsou ze slovníku nejvyšších chvilkařů. A s označením "okecáváš" mě zrovna tuhle potěšila tvoje kámoška. To jen pro úplnost.
únor 06, 2020 13:17
... : Inka
to Vykání či onikaní je opravdu kouzelné!

NČ to vole za každým slovem je opravdu strašné a úplně nejhorší je když překládáš do francouzštiny a oni pořád slyší vole vole vole až se Tě na to zeptají a když jim to přeložíš, tak nechápu proč se to u nás říká za každým druhým slovem.

Jednou mi můj francouzský manžel ještě když moc nemluvil a nerozumněl česky říkal: "Vy jste tedy ale věřící národ, to jsem ještě neviděl!" A a mu na to říkám: "jak jsi na to prosím Tě přišel???" On: "ale vždy když volám někam do firmy francouzsky a chci s někým mluvit ozve se: Džízusmarjááá počkejte já někoho zavolám!!!" smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 06, 2020 14:10
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]