 V končícím roce jsme byli v celé západní civilizaci svědky událostí, jejichž většina má v pozadí pokračující zásadní spor této doby mezi aktivistickým univerzalismem a konzervativní opozicí. Poslední britské volby ukázaly, že Britové zvolili lokalismus a z EU opravdu odejdou. Tím více jsme v hledáčku univerzalistů nyní my a vidíme jejich sílící tlak, protože my jsme nástupiště proti Polsku.
Univerzalismus je největší, ale nejskrytější nebezpečí pro západní
civilizaci. Základem tohoto myšlení, kterému podlehla většina filozofů a které
podporuje většina univerzit, je předpoklad, že člověk je dokonalý tvor sám od
sebe a má v sobě morální řád (někdy je to nazýváno „přirozený svět“). Na
základě toho je člověk vnitřně dobrý, všichni lidé jsou si rovni, protože jsou uvnitř
stejní - tedy univerzální. A špatným
člověka dělá společnost a tradiční řád.
Člověk se tedy musí „očistit“ od pravidel a být sám sebou. Budoucí
„očištěné“ lidstvo bude šťastné a krásné, protože bude žít svobodně, nezatíženo
řádem, všichni si budou vzájemně bratry. Tohle začali realizovat už Trockého
bolševici v sovětském Rusku, jenže Stalin rychle všechny trockisty
zlikvidoval a celý život s nimi bojoval, protože pochopil, jaká je to
zhouba pro funkčnost státu.
Aktivita univerzalistů k těmto „šťastným zítřkům“ směřuje:
-
tedy zbavit člověka rodinných stereotypů vychovávajících děvčata a
chlapce v rozdílných rolích podle pohlaví, naopak to dospělo tak daleko,
že nechávají dítě si pohlaví vybrat!
-
Musíme ztratit národní a etnické přesvědčení, zamítnout identitu
se svými rodnými kolektivy: národem, obcí, rodinou, a jen se stát volným ptákem
globálního světa bez ukotvení a emotivních vztahů.
-
Antropologické rozdíly v barvě pleti, v sexuální
orientaci, v pohlaví, se nesmí vnímat jako rozdíly.
-
Kultury se nejprve promíchají a potom zaniknou.
Připomenu, že doposud všechny úspěšné společenské režimy se
snažily o rovnost příležitostí, nikoliv o rovnost ve výsledku.
Tradiční řád, vyjadřující rozdíly mezi muži a ženami, se vyvinul
přirozeně podle vlastností jednotlivých lidí. Podle jejich chování a přínosu pro společnost.
Důležitá byla práce, podle které byl člověk hodnocen (to nemuselo
být jen penězi).
Jenže univerzalisté
neuznávají zásluhy, odmítají jakoukoliv strukturu, odmítají vnější řád. Řád
přece máme každý v sobě, a proto až se odstraní všechny nánosy vnějšího
řádu, vynikne onen zářivý vnitřní lidský
řád. Všichni si budou rovni, zaniknou války a všechny problémy.
Tato výchova už postupuje a v podstatě
znamená, že lidé se stávají osamocenými
jednotlivci, ztratili identitu, mají problém založit rodinu, nevidí potřebu
mít děti, mají pouze individuální solidaritu, ztratili kolektivní ctnosti: věrnost, úctu, jednotu.
Spojuje je jen štvaní a zlostné vykřikování uvnitř názorové bubliny.
Lidé jsou opět rozděleni na my (univerzalisté) a oni (zlí nacionalisté,
sexisté, rasisté, homofobové apod.).
Prý jsou to evropské hodnoty.

Chtěl bych podotknout, že ekologie nezapadá do univerzalismu,
naopak vyžaduje identitu se svojí zemí, ale univerzalisté si ekology většinou
ochočili a využívají ekologie k prosazování totalitních projektů, tedy těch,
které by běžně lidé nikdy demokraticky neschválili. A tak deformují ekologii
jako „globální hnutí“, zatímco ekologie je bytostně lokální a řešitelná pouze
sofistikovaným využitím lokálních obnovitelných zdrojů pracujícími místními
lidmi, kteří mají lásku ke své zemi a kolektivní sounáležitost. Vlastimil Podracký pokračování zítra
|