O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


O PRACHY JDE AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ PDF Tisk E-mail
Neděle, 24 listopad 2019
Zdravím vás všechny - tebe, Danielo, i vás všechny milé čtenářky a čtenáře. A posílám úvahu o tom, jak na tom jsou Češi v porovnání se svými německými sousedy, tedy konkrétně platově. Je to takové moje zasnění se na téma „co by kdyby“, kdyby tedy měli Češi stejné možnosti jako ti Němci … Nojo, ale jak říkám,  je to jen takový sen…

 


 

 

 

Sledoval jsem totiž pořad, ve kterém si Čech, který jel nakoupit do Kauflandu v Německu, při té příležitosti porovnával ceny a kvalitu potravin. Já vím, hodně se už o tom psalo a jednalo, a výsledek?

 

Takže: cena potravin byla u sousedů stejná, a v některých případech dokonce i nižší. Zato kvalita potravin je rozdílná – jak víte - v neprospěch Kauflandu v Čechách.

 

 

Výsledek obrázku pro kaufland deutschland

 

 

Nu, a protože ve mně sídlí obchodní duch, rozjela se mi představa, že vlastním Kaufland v Čechách i v Německu, a jak budou tyto mé dva podniky v porovnání prosperovat. Pro jednoduchost tohoto porovnání uvedu, že v obou případech coby majitel svým zaměstnancům platím jen minimální měsíční mzdu, stanovenou v letošním roce EU, která

 

v Německu    činí 40.197,- Kč.

v Česku                   13.950,- Kč.

 

Berme to dále tak, že mám v každém obchodě 100 zaměstnanců, nákup zboží mě stojí nalevo i vpravo od hranic stejně. Takže tuto položku vynechám.

 

 Výsledek obrázku pro kaufland deutschland

 

 

Poté jednoduchou kalkulací zjistím, že měsíčně mě zaměstnanci stojí na mzdách:

 

v Německu:   4,019.700.- Kč. 

(A přesto neprodělám, mám slušný zisk.)

V Čechách:    1,395.000,- Kč. 

Rozdíl v investicích do mezd je  2,624.700,- Kč.

Ročně tak v Čechách na mzdách ušetřím 31,496.400,00 Kč.

 

 

Majitel potraviny nakupuje v obou zemích za stejnou cenu, navíc potraviny vyrobené v Čechách koupí levněji, díky levným nákladům na pracovní sílu.

V obchodním domě v Německu majitel platí zaměstnanci 200,- Kč na hodinu, a přesto vydělá.

V Čechách německý majitel potravinového domu platí zaměstnanci 78 Kč/hod., na mzdách ušetří 120 Kč, což je 4,5 Euro na 1 vyplacenou hodinu.

A navíc - ze zisku v Čechách majitel nezaplatí ani halíř, daňové přiznání přeci dělá doma. (A není sám.)

 

Související obrázek

 

Dále - pokud by německý zaměstnavatel platil zaměstnance v Čechách stejně jako doma, kupní síla zaměstnanců v Čechách by o 200% vzrostla, a vláda by vybrala na daních dvojnásobek. Jen německý majitel by neměl v Čechách tak velký zisk jako doposud.

 

Usmívám se představou, pokud by ta placená část obyvatel Čech dostávala minimální roční mzdu 482,365 Kč, jako mají ti „chudáci v Německu“; co by se asi dělo při takovéto kupní síle, (kdyby ji mělo jen 50% obyvatelstva); kolik by navíc šlo do státní pokladny?

 

 

Tak ale tohle je jen sen,

na jehož splnění si asi Češi ještě hooodně dlouho počkají.

Mj. Čechům zbylo po 30 letech jen 20% v obchodním podnikání.

 

 

 

Pokud vám trochu zhořkla nálada,

tak se omlouvám…

 

Pepa Kouba

 

 

Komentáře (139)add feed
... : NČ
Ale tak je to přeci u kolonií vždycky.
listopad 25, 2019 03:59
... : Míša šíša
To je známá věc, tím jsi nás, Pepo, nezaskočil. Ale důležitý je víš co? Že nestojíme fronty na banány a že můžeme cestovat. A pokud si tu podstatu českého štěstí neuvědomuješ, tak jsi rudej bolševik a kolaborant.
listopad 25, 2019 04:50
... : Mikin4
No, doba vykradenych socialistickych kramu, neurvalych prodavacek, ostnatych dratu, koncentraku a cenzury je pryc. A Cesi se maji nesrovnatelne lepe nez pred 30 lety, takze proc se nad Pepovym tematem nezamyslet?
Ceny v supermarketech na obou stranach cesko-nemecke hranice jsou pochopitelne podobne. Neni nejmensi duvod k tomu, aby mezi nimi byl velky rozdil. Zbozi je casto z celeho sveta a duvod k tomu, aby si Cech koupil banany nebo tricko vyrobe ne v Cine za polovicni cenu zde rozhodne neni. Ten duvod tu neni ani pri cenach mistniho zbozi, jako jsou treba brambory.
Co je v Cesku levnejsi jsou ceny sluzeb, dopravy, pozemku a dalsich veci. V tomhle maji Cesi pred svymi zapadnimi kolegy vyhodu.
Negativni rozdily jsou v prijmech - v zemich zdevastovanych 40 lety "vedeckeho socialismu" vydelavaji lide opravdu mnohem mene. Nejen v Cesku, ale i v dalsich podobne postizenych zemich. Vcetne vychodni casti sjednoceneho Nemecka. Vite vazeni - kdyz vam nejaky gauner bude z bejvaku 40 minut delat kulnicku na drivi, tak to po nem za 30 minut neuklidite, ani kdybyste se rozkrajeli. Byvale komunisticke zeme maji dodnes znacny vnitrni dluh. V prirodnim prostredi, v infrastrukture, v technologii, v mysleni lidi a v mnoha dalsich vecech, ktere se musi svizelne a pomalu napravovat. Nastesti zije v Cesku spousta talentovanych a chytrych lidi, kteri namisto bolestneho kvileni pro svou zemi neco delaji. A pomoci dotaci pomaha i Evropska unie. I pres to, ze ji za to nekteri rusackymi weby zblbli obcane divoce spilaji.
Takze bych doporucil hlavne trpelivost. Dalsich 30, mozna 40 let, vymena generaci a i ten rozdil v platech by se mel postupne vyrovnat.
A co bych hlavne doporucil - prestat volit stare struktury, ktere by zemi rady zatahly zpet do ruske bidy. Tihle lide na svych postech sedi jako zaba na prameni a v poslednich letech zivota jen hledi, jak by skodili.
listopad 25, 2019 05:57
... : mia I
ono je to trochu třeba brát šířeji. Moje děti pracovaly obě v Německu, dcera tři roky, syn pět let. Co se týče potravin , tak rozhodně mají lepší a kvalitnější, ceny v porovnání k platu určitě výhodné. Třeba v Rakousku jsou ceny potravin hodně vysoké. Dcera je teď pravidelně jeden den v týdnu pracovně v Rakousku a opravdu se tam slušně najíst vyjde draho. Němci mají levnou drogerii, kupují hodně úklidovou drogerii. PHM mají drahé. Cigarety velmi drahé.

Je třeba ovšem brát na zřetel , že některé výdaje jsou tam velmi vysoké. Jsou to především výdaje na bydlení vč. třeba poplatků za odvoz odpadu. Pro zajímavost pronájem domku na předměstí Mnichova je padesát tisíc měsíčně v přepočtu na naše ceny. Byty a nemovitosti v centru Mnichova to je kapitola sama pro sebe. Ovšem Mnichov je drahé město. Třeba bývalá NDR , tam je to zase o něčem úplně jiném.

V Německu hodně lidí není vázaných na jediný zdroj příjmu, mají záložní plán A a ještě B. To, že se Němci mají dobře je dané jejich mentalitou a hlavně tím, že udržet tak obrovský stát v prosperitě chce pevný řád, přísně dodržovaná pravidla. To je moje vidění situace.
listopad 25, 2019 06:06
... : miaa I
a ještě mne k potravinám napadají dva postřehy. Farmáři v Německu mají díky politikům dotace , což jistě má dopad na cenu zboží, u nás to s těmi dotacemi není až tak vychytané, nemám přesné info, ale vím, že čeští zemědělci určitě měli či dosud mají horší podmínky, naši politici se na to v Bruselu vykáleli. To bylo před lety, jak je to úplně přesně teď nevím.

A ještě něco. Němci jsou velcí patrioti a pokud je v regále potravina z cizí země a jejich, dají přednost německému zboží, byť bude dražší!! Proč dávám dva vykřičníky? Protože v Čechách se jde velmi často primárně po ceně. Třebaže je to šunt odkudkoliv, hlavně že se ušetří. Pamatuji, jak jsem kdysi psala na Kudlance, že málo nakupuji v supermarketech a kupuji hodně české, byť dražší zboží a jak jsem za to sklidila (dobře si pamatuji od koho) posměch, co jsem to za blbku.

Teď byla diskuse u Jílkové. Levné máslo z Německa jsou nadnormativní zamrazené zásoby staré tři až pět let, tady ho hospodyňky nakoupí v akci po desítkách a znovu zamrazí.. Dobrou chuť.
listopad 25, 2019 06:22
... : NČ
Zase obvyklý PŠM - žvanění z jukónu. Jako by nějak politicky souvisely poloviční platy za naprosto stejnej pracovní výkon ve stejný fabrice, jen proto, že fabrika sídlí za hranicema a tady má umístěnou jednu svou část. Uplně stejně nemá politika nic společnýho s dovozem šuntů a s jejich předraženou cenou. Teda, společnýho má v tom, že cca celejch 20 let po r. 89 se naši politici před Západem podělávali, kradli, rozdávali. Proč to dělali? O tom je titulek článku. O předpodělanym "vyjednávači" přístupu do EU, Teličkovi, to už je přímo škoda slov. Jistě si ale přišel na svý.
A jen malou poznámku k Mie ... pronájem rodinnýho domku poblíž Prahy se těm přepočtenejm 50ti tisícovkám dost blíží.
listopad 25, 2019 06:44
... : Josef Kouba
Omlouvám se, ale ve čtyřech komentářích jste vůbec nepochopili námět článku. Zde se nesrovnává starý systém s novým, ani současná životní úroveň v Čechách. Takže jsem dle Míši šíši.již odsouzený "rudej bolševik a kolaborant". Neskutečné??
V článku je položena jen jednoduchá otázka, Míšo šíšo a Mikine. Takže pro vas lopatě:
Na jedné straně silnice je pekařství Německé a na druhé České. Oba nakupují mouku za stejnou cenu a mají každý 1 zaměstnance.
Ale Němec musí platit zaměstnanci 8 Eu na hodinu, což je u nich min. mzda. Ale Čech platí dle nařízení Evropského parlamentu zaměstnanci jen min. mzdu 2.70 Eu. A zázrak! je v tom, že u Němce i u Čecha stojí chléb stejně. Takže zákonitě mnohem víc na chlebu vydělává Čech. A pokud si do "pekařství", místo Čecha dosadíte oněch 80% zahraničních podnikatelů co v Čechách vlastní podniky , tak mají úctyhodný výdělek. Takže jsme montovna.
listopad 25, 2019 07:03
... : Míša šíša
Pepo, prosim tě... špatně pochopeno. Ode mme to byla ironie jako řemen.
listopad 25, 2019 07:19
... : Mikin4
PŠM? Žvanēní z jukónu? Vidím, ze štēnice mely v noci zase ródeo. smilies/wink.gif
-------------------------------------------
Je to jak pise mia. V Nemecku i v dalsich zemich na druhe strane byvale zelezne opony jsou platy vyssi, ale je tam proti Cesku celkove draho. Myslenka ze by meli Cesi mit stejne platy jako Nemci nepostrada genialitu, protoze by se to konecne otocilo a Cesi by se meli celkove lepe. smilies/smiley.gif
Otazkou ovsem zustava, proc by zly Germán v Cesku nejakou fabriku vubec stavel...
listopad 25, 2019 07:20
... : Míša šíša
No vidíš, Pepo. Když tady člověk čte ty příspěvky Mikina, copak vůbec může mluvit vážně? To se fakt nedá.
listopad 25, 2019 07:26
... : mia I
Pepo samozřejmě, že jsme pro Německo levná pracovní síla a levná montovna. To není nic nového. Ale na druhou stranu. Kdyby tu ty levné montovny nebyly, kde by všichni ti lidé brali práci?? Vezmi si, že Němci prohráli válku, my jsme je pak vyhnali z pohraničí, stavěli jsme železnou oponu a dnes nás ti nepřátelé z velké části živí. To jsou ty historické paradoxy.

Tady se po nástupu bolševika k moci znárodňovalo, podniky jely, lidé měly práci, ale neinvestovalo se do obnovy zařízení , nemodernizovalo. Systém byl založen na tom, že i když podnik vytvořil zisk, nepoužil jej na modernizaci, ale ten zisk byl zdaněn. To byly ty peníze, díky kterým byly levné potraviny , nedoplácelo se na léky. Po revoluci tu zbylo ještě hodně dobrých věcí. Ale manažeři různých velkých podniků neměli snahu vést ty podniky k prosperitě, příležitost dělala z lidí nenasytná monstra bez skrupulí. Tak tu máme to co máme a můžeme děkovat, že nám Němci dávají práci, jinak je na pracáku tolik lidí, že by to systém ani neutáhl. A jakmile nemají lidi v místě práci, jde dominovým efektem k ledu i ostatní obyvatelstvo (obchodníci, služby).
listopad 25, 2019 07:36
... : mia I
opr. lidé měli
listopad 25, 2019 07:37
... : mila1
Pepo Koubo, to jsi teda nastínil téma smilies/wink.gif
Souhlasím s Miou, nelze porovnávat neporovnatelné.
Co se týče "montoven", co u nás Němci mají. Oni si ty montovny mohou postavit kdekoli, takové ty řeči o šikovných českých ručičkách, to už dávno neplatí. A když budou odboráři ve Škodovce pořád řvát po vyšších a vyšších platech, tak se jednoho krásného dne Němci naštvou a přesunou výrobu třeba do Indie. U nás chybí kvalifikovaní pracovníci. Chybí investice do vzdělávání. Proč asi má Škodovka vlastní střední a vysokou školu, kde si školí lidi pro práci v automobilce? Kdo to asi platí? Buďte trochu soudní.
listopad 25, 2019 07:47
... : mia I
a ještě něco Pepo. To , že tu někteří s prominutím dobytkové umožnili zahraničním firmám stavět továrny a využít tzv. daňové prázdniny (na rozdíl od našich nově vznikajících firem), to opravdu není vina Němců. Ty zahraniční firmy pak s ukončením daňových prázdnin odtáhly o dům dál , přesně v souladu s nadpisem v Tvém článku.
listopad 25, 2019 07:56
... : Petr Sysala
Tady je jasně vidět, jak jsou naše tzv. veřejnoprávní média jen bandou prodejnych děvek. Místo, aby tohle bylo na právních stranách novin a reportáží, tak tam exhybuje totálně vymaštěná Hrzanová s návrhem prověrkových komisí pro získání oprávnění volit.
listopad 25, 2019 09:30
... : Josef Kouba
Díky všem za komentář, konečně názory k věci, proč je to tak či onak. V každém případě jsme opět kolonie na které se nechá vydělat. Mikin má pravdu, že na západě i když pekař, zaměstnanci zaplatí
v přepočtu 40 tisíc Kč minimálním příjmem, tak ekonomové ví jak jej o peníze obrat. Takový je bohužel život.
Doufám, že se mýlím, že se opět pracuje na velkoněmecké říši.

listopad 25, 2019 11:31
... : *deeres*
Ono je přísloví, že lidská chamtivost nezná mezí a o prachy jde především.
Války nemají vítěze, 50 miliónů mrtvých v první světové válce, následná krize, která vyústila v novou světovou válku, ve které přišlo o život cca 72 milionů obyvatel. Němci dvakrát dostali po tlamě, ale jim to nestačilo a ve spolupráci se svým, kdysi úhlavním nepřítelem Francií, se dnes snaží zničit celou Evropu a ještě na tom vydělat. Není v tom jenom Evropa se svými konflikty.
Příčina je pořád stejná a stejná je i taktika, pod vlajkou jakési spravedlnosti se loupí a vraždí po celém světě. Destabilizují se celé kontinenty, aby na tom nějaký jednotlivec vydělal a pomáhají mu v tom zfanatizované davy v barevných revolucích. Co si asi tak mohu myslet o tom, když pod falešnou záminkou, že Irák vlastní zbraně hromadného ničení, byl bombardován, podobný scénář se odehrál na srbském území, tady navíc bez schválení rady OSN.
Madeleine Albright v květnu 1996 v interview s Lesley Stahlovou se vyjádřila,ve smyslu, že smrt iráckých dětí, jako oběť amerických sankcí, je přijatelná. Škoda, že neexistuje peklo.
My jsme jenom mrňavá země ve středu Evropy a nikdy jsme nebyli sejfem se zlatem bohatších sousedů, tak jako Švýcarsko, k naší škodě naše území leží na strategickém místě. Proto se nás pořád někdo snaží převálcovat, doposud to bylo tak, že se sice vždycky ohneme, ale nakonec vetřelce asimilujeme, ale jak dlouho ještě?
listopad 25, 2019 11:53
... : Krakonoš
Já fur přemejšlím, kde soudruzi z Č(SS)R udělali chybu, že furt čekaj na ty škaredý Němce, až jim zvednou v montovně a v Kauflandu plat na úroveň toho německýho. Proč si dávno nezaložili aspoň jednu jedinou českou firmu (třeba nějakou drůbežárnu v jižních Čechách :-D), kde by svejm zaměstnancům ten krásnej vytouženej německej standard dopřáli?

A proč tohle není na prvních stranách novin, Petře? To je divný, viď, vždyť noviny tu patřej nejlepšímu premiérovi všech dob, proč vo tom každej den nepíše? Bude nutný se voptat jeho a vzhledem k tomu, že Kudlanku nečte, bude nutný se ho ptát jinou cestou. Ale můj skromnej názor je, že se vo tom na prvních stranách novin a reportáží nepíše proto, že už se vo tom napsalo tisíckrát a všechno, a že už to každej dávno ví, to strašlivý tajemství že v Německu maj vyšší platy. Dokonce jsme to překvapivě věděli už před třiceti léty, kdy naši drazí nepřátelé v zahnívajícím kapitalismu brali tak nějak 15 - 20 krát víc než my. No ale pak dorazilo zahnívání i k nám a přece jen se to vo trochu zlepšilo, dnes je to 3 - 4x, jestli se nepletu. Takže možná proto.
Ale má ten smutnej dnešek ještě jednu výhodu, krom toho, že už je míň smutnej než tenkrát. Koho to fakt moc sejří, může už 30 let budovat firmu a platit v ní svý zaměstnance tak, jak mu národní čest a hrdost velí. Kdo firmu založit nechce a neumí, může sbalit do ranečku buchty a do toho Německa se vydat a německej plat si vydělat. Jasně, bude se nejspíš muset naučit německy a bude muset makat. Ale aspoň ho na čáře nezastřelí vobránce (chudoby) vlasti z Klubu českýho pohraničí smilies/wink.gif.
listopad 25, 2019 12:21
... : *deeres*
Víš ty proč? Protože nespravedlivé dotace, které položily naše zemědělství podporováním konkurence jiných států. Protože naše průmyslové podniky, v době, kdy bylo zhasnuto se rozkradly a rozprodaly.
Možná také proto, že se zprivatizovaly strategické segmenty hospodářství, které měly zůstat státu.
Také proto, že jsme byli tak pitomí, že jsme se vzdali válečných reparací od Německa. A také možná proto, že jsme dovolili, aby došlo i k některým neoprávněným restitucím, ať už do rukou církve, nebo soukromých majitelů. Tak proto.
listopad 25, 2019 12:32
... : doktor
NČ mocně tleskám.Ostatní Debaty jsou házení hrachu na zeď.Ahoj všichni !
listopad 25, 2019 12:43
... : mila1
deeres: souhlasím s jediným - dotace jsou zlo. Měly by se zrušit - všechny.
listopad 25, 2019 13:11
... : Krakonoš
Počkej počkej, tomu nerozumím, milá drs. Vodňanská drůbež byla rozkradená a rozprodaná, když se zhaslo? Já myslel, že funguje stále. Ptal jsem se, proč tam její majitel neplatí svejm zaměstnancům aspoň teda 50% německýho platu - nejsem maximalista.
Dál - československý národní podniky byly rozkradený a rozprodaný v době socialismu? Ne? Nebyly? Tak proč tehdy jejich dělníci a rolníci, včetně pracující inteligence, měli asi tak 15x nižší platy? To bylo ještě před zhasnutím. Po zhasnutí se to zlepšilo. Říká to i pan Václav II. Nejjasnější, dokonce tvrdí, že nebylo jiný cesty, než to zhasnutí. Von mu sice třeba pan Pithart voponuje, že bylo, leč to by dnes třeba Poldovka nebyla zkrachovalá, ale německá či jaká, což je dle názorů lidu ještě horší, než zkrachovalá. Takže má pravdu pan profesor? Už minule jsem se ptal na to, jak to teda měli udělat, místo toho zhasínání, ale nic jsem se nedověděl.
Samozřejmě všichni víme, že kdyby nebylo vodmítnutí Marshallova plánu a vosumačtyrycátýho, nemuseli jsme takový prkotiny jako zhasínání v devadesátkách řešit. A možná jsme mohli mít i ty německý platy. Ale taky možná velmi silnou tureckou menšinu a kdovíco ještě... Jenže historie "kdyby" neuznává... Tak máme holt to zhasnutí a asi už bysme se s tím mohli smířit, když jsme se museli smířit i skomunistama v parlamentu držícíma vládu za koule.
Každopádně tvoje vodpověď nijak nevysvětluje, proč stav z hlediska tématu článku byl před zhasnutím násobně horší než dnes.

Mílo, všecky dotace? I do kultury a do památek? Nejsem si jistej. A kromě toho, zemědělský dotace byly v Evropě zavedený z úplně jinejch důvodů než s cílem zahubit úžasný československý zemědělství už někdy na přelomu 50. a 60. let, nejpozději v šedesátejch. Je úplně naivní a utopický snít vo tom, že by se kdokoli z nás dožil nedotovanýho zemědělství. A bojim se, že by se nám to ani moc nelíbilo.
listopad 25, 2019 14:34
... : mia I
ad Vodňanská drůbež - už to tu píšu asi popáté - kmenoví zaměstnanci tam mají v pohodě 20 - 35 tisíc čistá ruka.

ad dotace - zrušit veškeré dotace milo? to jsem Tě měla za přemýšlivější smilies/wink.gif
listopad 25, 2019 14:45
... : Krakonoš
Mio, tak to se maj, ty kmenový, to je 40k hrubýho. Hele a stát se příslušníkem kmene, to vobnáší co? Páč já bych tam šel rád dělat, koukl jsem na nabídku a zjišťuju, že zatím zůstanu u svýho kopyta:
https://prace.kurzy.cz/urad-prace/volna-mista/vodnanska-drubez-as-3423-firma/
Nějak se to tomu německýmu ideálu ne a ne přiblížit...
smilies/grin.gif
listopad 25, 2019 15:27
... : Petr Sysala
Veřejnoprávní média vlastní pan velkodrůbeřáž? To jsou mi věci! Ja bych takove reportáže čekal třeba v námi placené TV. Ale v Krkonoších je to asi jinak.
listopad 25, 2019 15:39
... : Mikin4
Moc hezky jsi to napsal, Krakonosi.
Ty konspiracni teorie o zlych Germanech ci Francouzich, kteri ovladaji a kolonizuji hodne Cechy jsou deravejsi, nez emental. Ono je to proste porad jeste na jedne strane byvale zelezne opony jine, i kdyz se ty rozdily postupne stiraji. A lepe nez Cech se ma nejen German, ale treba i Belgican nebo Fin.
Cesi kteri si chteji vydelat vic, mohou opravdu za praci treba do toho nenavideneho Nemecka, ovsem budou tam platit vic treba za bydleni. A Vietnamci budou zase jezdit a pracovat od nevidim do nevidim i do toho dnes uz kapitalistickeho Ceska. Vietnamci, nikoliv treba stejne pracoviti Thajci ci Malajci, kteri si slusne vydelaji i doma. Protoze se pred lety nepustili do budovani "vedeckeho socialismu". Nestastnici kterym se po tom idiotskym systemu dodnes styska a hledaji blby vymluvy proc maji nizsi platy nez jsou na zapade by meli navstivit psychiatra...
listopad 25, 2019 15:41
... : mia I
nevím proč ty smajlíky. Moje spolužačka tam dělá na personálním, moji příbuzní tam dělají léta a jinam by nešli. Nejsou tam platy jen na lince, ta drůbež se sváží, rozváží chlazená, zamrazená, pracují tam lidé v údržbě, jako závodní kuchaři,.. Je tam dost bonusů, které plat výrazně navyšují plus naturálie. Nástupní plat , který si zkopíroval, je nástupní plat, ve zkušební době Ti nikde nedají plat kdovíjaký. Ale když se chceš smát, tak se směj. Mně je to fuk.
listopad 25, 2019 15:41
... : *deeres*
Krakonoši, odpověď by byla hodně dlouhá.
Ale jenom ve stručnosti. Po 89.roce jsme se nechali přesvědčit, že nic neumíme a všechno děláme blbě. A stejně tak, jako kdysi domorodci v někdejších koloniích, kteří si nechali vyrabovat přírodní bohatství za skleněné korálky, tak my s pomocí našich politiků, a je jedno ze které politické strany, jsme si za šunty v barevných obalech, nechali zničit naše hospodářství. Tak jsme se stali z docela vyspělé zemědělské a průmyslové země kolonií Německa.
Naši europoslanci, kteří by měli hájit zájmy české republiky, hájí zájmy EU, nakonec Jourová to řekla jasně. Zvláštní ovšem je, že europoslanci jiných zemí to tak nedělají a jde jim to díky Lisabonské smlouvě moc dobře.

https://www.youtube.com/watch?v=YSRAKkDVGx0
listopad 25, 2019 15:56
... : mila1
Krakonoši - dotace do kultury, památek a do zařízení, které se starají o seniory. To mi smysl dává. Hlavně v současné a blízké době, kdy podíl seniorů stoupá a ne vždy je možné se o ně starat doma. Zažila jsem si to s mámou, když onemocněla, nemocnice ji brala jen na nezbytné úkony a na doléčení ji posílali domů. I s trombózou. A starej se, člověče. A člověk neví, kam dřív skočit - práce, nemocná máma.. Když přestaneš chodit do práce, nebude na skorodenní dojíždění po doktorech atd.atd.
Dále dotace na cyklostezky - super, jako cyklista využívám, jak to jde.
Jinak - podívej se, jak je možné dotace zneužít a získat pro sebe a svoje podniky, příklad snad nemusím uvádět. Dotace v oblasti podnikání pokřivují trh. Ten, kdo má lepší možnost se k nim dostat, má výhodu. Dotace, určené pro malé a střední podniky shrábne majitel největších podniků. Udělá to mazaně, podle zákonů, které mu to umožní.
Vem si, že vše, co je dotované, je dražší. Dotace na kotle. Super. Ty kotle, na které dotace dostaneš, jsou hned dražší. Když se Ti pak po dvou letech záruky něco na nich rozbije, nedoplatíš se. Proto mi do baráku nesmí dotovaný kotel. Takže tolik můj pohled na dotace. Asi ne příliš odborný.. ale můj smilies/smiley.gif
listopad 25, 2019 16:30
... : mila1
deeres: ano, kdysi jsme byli průmyslově vyspělá země. Kdysi - za první republiky..? To, co z naší země udělalo plánované hospodářství a trh v zemích RVHP, rozhodně žádný zázrak nebyl. A když se po roce 89 tenhle uměle udržovaný trh rozpadl, tak jsme rozhodně nebyli zemí, která by mohla konkurovat našim západním sousedům. Trošku soudnosti, prosím.
listopad 25, 2019 16:51
... : Krakonoš
Já se směju rád, mio. smilies/wink.gif Přijde mi to lepší než plakat nad tím, že německej inženýr bere větší prachy. smilies/cheesy.gif (Koneckonců můžeš si na těch stránkách najít i nástupní platy jinde, třeba v nějaký tý německý montovně, jen tak namátkou jsem si dal Wuppermann, to je tady nedaleko, jsou tam starší neplatný nabídky, to se člověk u různejch pomocnejch dělníků v porovnání s nejspravedlivějším českým zaměstnavatelem zasměje tak, že na to ani nemá systém takovýho smajlíka.)

Mílo, dotace ve výrobě samozřejmě trh křivěj, ale zrovna tady se vcelku brzo dočkáme stavu, kdy fakt nebudou. Tyhle operační programy určený k podpoře podnikání v novejch zemích eu skončej jako první a skončej už brzo. S přispěním činnosti našeho pana premiéra možná skončej dřív, než bylo zamejšlený - a vlastně bych to týhle zemi přál. Co se kotlíkovejch dotací tejče, jsem za ně rád. Vysokoemisní uhelnej Dakon už stejně brzo nebude možný provozovat (a marná sláva, je to dobře). Tak jsem si holt udělal novou kotelnu na dřevo, což bych stejně musel. Ten vlastní kotel zase tak drahej nebyl (zplyňovací kotel na kusový dřevo, 40 kW, 59000 bez dph). Když jsem si kupoval na přelomu milénia v minulým bydlišti automat na uhlí Varimatik, stál nějakejch 70 tisíc a bylo to bez dotace. Samozřejmě problém je trochu jinde, podmínky dotace člověka donutěj například nainstalovat a zaplatit pro kotel na tuhý palivo drahou velkou akunádrž, ale to je logický - s ní jsou parametry provozu mnohem ekonomičtější a ekologičtější. A v důsledku toho jsem prostě musel udělat úplně novou kotelnu s kompletní výstrojí (šel jsem do toho proto, že stará kotelna byla v místě, kde chci stejně obytnou místnost a jednou by mě tohle stejně čekalo). Takže mě ta kotelna i se stavebníma pracema přišla na 400tis a dotace činila 100 tisíc. No ale zaplaťpánbu za ty dary.
Pokud bych to samý realizoval bez kotlíkový dotace, ušetřil bych něco? Dejme tomu, že kotel je kvůli dotaci lehce předraženej a přeženeme to - stál by bez dph 30000, tj. 36000 konečná cena. Tak bych kotelnu pořídil bez dotace za 365000 místo 400000. No ale já ji s dotací pořídil za 300000. Přijde mi to výhodný, navíc mě to donutilo tu celou akci udělat mnohem dřív, než bych se k tomu nechal dokopat vokolnostma a manželkou já sám :-D. Vyřízení bylo primitivní, kdo někdy čuchnul k vyřizování dotazí z IROP, ví, jaká to je pakárna. Takže já vosobně jsem teda za kotlíkovku rád.

Mně vosobně právě nejvíc vadí na dotacích - těch skutečně evropskejch, z IROPu - šílená složitost vyřizování, kontrol atd. Je to tak zběsilý, že to žadatele většinou donutí nechat si to zpracovat profesionálama - a to už jsou skutečně zmarněný ztracený prachy, prostě ta složitost živí armádu lidí ve zcela zbytečným mezičlánku. A přitom to stejně nebrání tomu, kvůli čemu to tak složitý je - švindlování a rozkrádání. Kdo chce krást a zneužívat, vždycky si cestu najde, ať je to komplikovaný, jak chce.
listopad 25, 2019 17:44
... : kyttka
https://www.vodnanskadrubez.cz/kariera/.
Jsem mrkla na mzdy v tom super českém podniku. Díky Bohu za ty moje německý vykořisťovatele.

Nedávno jsem diskutovala s máti na téma srovnání platu a cen před a po zhasnutí. Čistě ekonomicky, dobře že bylo to zhasnutí.
listopad 25, 2019 17:45
... : Krakonoš
Jo a pro Péťu: Tys začal vo novinách první a protože já žádný veřejnoprávní noviny neznám, použil jsem noviny vlastněný někým, kdo má dle svejch slov blaho vobčanovo na prvním místě (na rozdíl vod veřejnoprávních prodejnejch děvek, jak jsi napsal, vod nich to teda dle tvýho vonálepkování nelze čekat). No a kupodivu ani v těchto novinách, který by teda měly pro vobčana dejchat, nic takovýho nevychází neustále na prvních stranách. Leč konspiraci v tom fakt nehledej: Navychází to na prvních stranách tam ani tam ne proto, že jedni jsou prodejný děvky a druhý na vobčana přes všecky deklarace prostě se*ou, ale prostě proto, že to všichni už mockrát napsali, každej gramotnej člověk vo tom ví už nejmíň 30 let, bylo to tématem v kterýkoli době, kdy se vom smělo svobodně mluvit (takže i v době glasnosti se vo tom aspoň pošeptávalo). Nevim, co je na tom překvapivýho, na tý informaci, že by musela bejt neustále na prvních stranách čehokoli.
listopad 25, 2019 18:00
... : Mikin4
Nemyslim deeres, zeby nekdo tehdy musel Cechy presvedcovat o nekvalite jejich vyrobku. V roce 89 bylo tech kvalitnich uz opravdu pomalu. Obchod v ramci RVHP probihal podle hesla: my do vas bratri Rusove, Polaci a Bulhari jednim smejdem, vy do nas druhym smejdem. Prodejne na zapade to bylo jen obcas a jen diky nizke cene.
-----------------------------
Vzpominam na vesnicku ve Skotsku, pred kterou zastavil drsny horal s traktorem Zetor. Coby hrdy Brnak jsem se ho zeptal, jestli je to dobry traktor. "Neni, ale muj boss ho koupil, protoze je levnej". Potom se ten potomek Rrrob Rooy Mc Grrregorrra na chvili zamyslel, jako by chtel rici neco moudreho. Ale nakonec na adresu sveho zamestnavatele jen poznamenal: "cheap fu****g bastard he is !".
--------------------------
Dalsi vzpominka na to, jak jsem v 80. letech kupoval stereoradio Tesla. Zaplatit, vzit krabici a jit domu tehdy neexistovalo. Prodavacky rozbalily, vyzkousely a zmetek ktery podle vsech papiru prosel vystupni kontrolou zase zabalily a poslaly zpet. V mem pripade fungovalo az treti radio. A s jednou malou opravou vydrzelo az do me emigrace. Kamarad z prace takove stesti nemel. To jeho se za tyden podelalo tak, ze se mu podarilo dostat penize zpet. A to mluvim o pitomym stereoradiu, kde nebyly zadne mechanicke dily!
Opravdu si deeres myslis, ze jsme na to zapomneli?!
smilies/grin.gif
listopad 25, 2019 18:21
... : mia I
někoho to baví Krakonoši víc v drůbežárnách někoho v německý fabrice. Já osobně bych ve fabrice dělat nechtěla. Vadí mi, že se tam musí dělat na tři směny a že je člověk pod kamerami. Mám už důchod svůj a vdovský, mně už je tohle celkem u zadnice.

já nad žádným německým inženýrem nepláču Krakonoši, to snad jasný z toho co jsem tu v diskusi napsala. Zaměstnání už řešit nemusím, mám svůj a vdovský důchod. Tak jsem si o víkendu udělala výlet na Šumavu.

Přes všechny peripetie jsem ráda, že jsem si mohla procházet od Nové Pece až ke Strážnému, díky povolence známého z NP Šumava jsem spíše projela a jsem moc ráda, že tam na mne nikdo nečíhal se samopalem, tož tak.
smilies/wink.gif
listopad 25, 2019 18:40
... : mia I
jinak aby nedošlo k mýlce, já jela jako doprovod člověka, který díky své práci v NP tuhle povolenku má
listopad 25, 2019 18:57
... : mila1
Krakonoši, dík za expedici do Tvé kotelny. Taky mne něco podobného čeká. Zatím jedu na plynový kondenzační kotel, který ohřívá i vodu, ale není to už mladík. Jako záložní mám jednoduchý Dakon (přestat topit v něm budu muset v září 2022, špatná emisní třída), ve kterém topím dřevem a dřevěnýma briketama, hlavně o víkendech. Zatím jsem ve fázi rozvahy, jak to budu řešit dál.
listopad 25, 2019 19:40
... : Petr Sysala
Evropská komise dvojí kvalitu legalizovala, takze sice pláčeme hezky, ale na hrobě už je věnec a basta!
Eurosoudruzi přece ví nejlépe, co je pro nás nejlepší!
listopad 25, 2019 19:56
... : Mikin4
V trzni ekonomice maji Petre hlavni slovo zakaznici a ne nejaka pitoma komise. Kdyz jsou lide ochotni kupovat blivajzy jen proto ze jsou levne, jejich chyba.
Kdyz jsem byl naposledy v Cesku, doporucovali me vsichni znami pivo Argus z retezce Billa. Pry vynikajici a mnohem levnejsi nez zname znacky. Nejsem expert, ale taky me chutnalo.
Argus z Billy v dalsich evropskych zemich je pry proti tomu sra***. Tož si to preber.
Nevim jak komu, ale me se po dobach kdy kvalitu hlidali vyhradne nejaci lemrouši vubec nestyska...

listopad 26, 2019 03:15
... : Petr Sysala
Ten zákon o dvojí kvalitě potravin je ušitý na míru nadnárodním korporacím. Lídé, spotřebitelé, jsou eurobolševikům u zadele. Stačí pohrozit přesunem nějaké výroby a hned je to hlasování jednodušší, zvláště pokud se to špatné týká východních zemí!
Tvůj příklad s Argusem jen jasně dokumentuje, jak jsi mimo a totálně odtržený od místní reality. My taky trochu cestujeme, takže je co porovnávat, zrovna Lidl máme za rohem.
listopad 26, 2019 06:19
... : Mikin4
No dobre, nazor na chut piva je vec subjektivni, ale proc nazyvas eurobolseviky a eurosoudruhy lidi, kteri neco nezakazali a nereguluji. Ja myslel, ze se jim tyhle privlastky davaji z presne opacneho duvodu. smilies/grin.gif
listopad 26, 2019 06:52
... : Petr Sysala
Argus nemá s Bilou nic společného.
listopad 26, 2019 08:58
... : NČ
Motto: Konečně jsem pochopil ceny v parlamentní kantýně .....

Přijde chlap do masny a pozdraví: „Čest práci!“
Co si přejete, ptá se prodavač. Kilo bůčku. Prodavač mu jej podá a říká: 22 korun.
Objednává dále. Dvě kila hovězí zadní. Prodavač: 48 korun.
Vtom se velice vehementně ozve zákazník, co nakupoval před ním. Pane vedoucí, co to má znamenat, já jsem platil za kilo bůčku 120,- korun. A za 2 kila hovězího skoro 500,- korun.
Na to mu prodavač odpoví: Jo pane, starý pozdrav, starý ceny!

A tak jsem konečně pochopil ceny v parlamentní kantýně .....
listopad 26, 2019 13:10
... : Mikin4
Petre, ja kupoval Argus v Bille jeste v unoru.
---------------------------
NČ, na objednavku "dve kila hovezi zadni" jsi v socialisticke masne dostal uplne jinou odpoved. smilies/wink.gif
listopad 26, 2019 15:02
... : N.Č
V takový "odlehlym koutě" jako je Brno, to se ani nedivím. Jednou jsem tam byl ...
listopad 26, 2019 15:18
... : Bara
Ja teda nevim, ale nekteri z vas tady popisuji jako kdyby ty obchody byly fakt prazdne. To, ze nebyly denne mandarinky a banany, je fakt, ale jine sezonni ovoce a zelenina byly. To same v masnach. Ja si pamatuji, ze pondelky byly zavrene, 2x v tydnu rozvoz masa a uzeniny byly porad. Tedy u nas v Tabore, nevim jestli to melo nejaky vliv na zasobovani, ze v Tabore byl masokombinat a Madeta. Ani mlekarny nezely prazdnotou, lide stali ve fronte, protoze prodavacka vazila krajene maslo, traroh mekky a tvrdy, nalevala mleko do banky……...nebo jsem snad byla rozmazlenej fracek?
listopad 26, 2019 15:25
... : NČ
Asi bys neměla začínat "já nevim". Protože víš a víme všichni.
Nemá vůbec smysl, pokoušet se vyvracet zamindrákovanýmu chudinkovi jeho nadávání na všechno, jen aby si nemusel přiznat, že si svůj život podělal sám.
listopad 26, 2019 15:39
... : mia I
Báro zdravím do Holandska. Právě poslouchám Holanďana Martina Hunkerse, You Raise me up
listopad 26, 2019 16:22
... : mia I
listopad 26, 2019 16:23
... : Mikin4
Jo Baro, sezonni ovoce bylo. V sezone. Mluvit jen o mandarinkach a pomerancich je pusta demagogie.
Jinde chybely takove obycejne veci jako damske vlozky, nebo toaletni papir. Vzpominam na dobu, kdy vubec nebyly makarony a v televizi to vysvetloval patricny soudruh tim, ze pracovnik ktery ten stary italsky stroj opravoval sel do duchodu a na novy stroj ani na dovoz makaronu nejsou valuty.
Moje maminka maso prakticky vzdycky dostala, protoze patrila do okruhu knihkupec, automechanik, doktor, instalater, reznik. A ten reznik ji pridal zdarma i nejake vnitrnosti pro psa, protoze o existenci psich granuli v te dobe nemeli lidi ani tuseni.
Opravdu si myslite, ze na to lidi zapomneli?!
-----------------------------
Panu NČ bych doporucoval opetnou dezinfikaci bytu. Ty stenice, filcky, nebo co to tam chudak ma ho musi hodne trapit. smilies/grin.gif
listopad 26, 2019 16:50
... : Krakonoš
Ty vobchody úplně prázdný nebyly. Úplně prázdý bejvaly třeba v Bulharsku, Rumunsku a taky CCCP. U nás se dalo vcelku v pohodě najíst, k hladomoru to soudruzi dotáhnout nestihli. Skutečnost (dvacetitisícovýho města) je ovšem taková, že do řeznictví se nechodilo nakupovat, ale v přesně stanovenou dobu (bejval to čtvrtek 14:30) vystát asi 1 - 2 hodinovou frontu na právě dovezený zboží, protože pokud chtěl člověk něco jinýho než kabanos, točenej salám, kus špeku a špekáčky, který byly k mání celej tejden, nic jinýho mu nezbylo. Vo kvalitním hovězím (zadním? to jsem viděl jen když ho tatík sehnal někde vod známýho) si normální neprotekční vobčan mohl nechat jenom zdát, to se nedalo vystát ani v tý čtvrteční frontě. Bůček byl. No a třeba šlehačka, to zas byly úterky, v našem baráku byla sámoška a z vokna na vopačnou stranu jsme viděli přímo na zásobovací rampu a slyšeli, když přijela IFA nebo Robur. A to hned máma volala: Přivezli šlehačku, mazej do krámu. Když jsem byl línej a pomalej a vykutálel se až za hodinu po závozu, vrátil jsem se s nepořízenou. Ale jinak oukej, rohlíci byli, sice vodpoledne už hodně gumoví, ale vydrželi tak do tří :-). Chleba né, ten byl jen ráno, a protože to lidi dost s*štvalo, v rámci perestrojky začala pekárna píct i vodpolední bochníky, to byla velká událost! (Dnes je zkrachovalá, nevobstála v konkurenci s naším velkomlynářem; to bylo - a je - keců, jak potřebujeme hlavně kvalitní potraviny, ale úžasnej chleba s vynikající chutí drženou 50 let tupý stádo vyměnilo za Penam). Taky byly taveňáky, paštiky, eidam, mrkev, cibule, brambory a zelí, takže přežít se dalo úplně parádně. I mouky bylo dost a cukr kostkovej taky, pro hravý povahy za příplatek pak "bridž". Krupice (cukr), ta se vobčas musela shánět, častějc byl "krystal", to byla taková hodně hrubá krupice a k ničemu se to moc nehodilo, v buchtě se to nestihlo rozpustit a chroustalo to v zubech i po upečení. Čočka taky né, tu jsme znali jen z písničky vo vovčácích čtverácích a vobčas ji někdo sehnal do školní jídelny, doma jsme ji vařili jen když ji někdo přivez z NDR. Dokonce když jsem jel na školní vejlet do NDR v sedmý třídě, to byl vosumdesátej druhej, tak jsem jako dárek z vejletu mámě přivez právě dva pytliky čočky. Chtěl jsem jí taky koupit mlejnek na mák, u nás se zrovna nedal sehnat a v endéer je prej maj, řikala sousedka, ale neměli. Byli jsme v moc malý "vodlehlým místě", takže mlejnky tam ve smíšeným zbóži nevedli. Ale vono to zas tak nevadilo, protože i ten mák věčně nebyl k dostání, takže to nespěchalo, nakonec se podařilo sehnat vobojí - mlejnek i mák smilies/grin.gif.
Ale jsou to hezký vzpomínky, byli jsme mladý, krásný, těšili se na vosídlení Měsíce nejpozdějc do konce století, přáli si, ať na nás Carter a pak Reagan nehoděj atomovku, páč se ktomu prej neustále chystali... A na tom Leninově bulváru (dnes Hlavní třídě) - a to fakt demokratům vyčítám! - stála nádherná alej štíhlejch topolů. Když zestárly a byly poražený, náhradní výsadba přinesla už jen malý stromky, že prej ty topoly poškozujou kořenama podzemní infrastrukturu. To asi poškozujou, no. Jenže ten širokej bulvár byl tak koncipovanej, ta alej byla i architektonickým záměrem. A dnes tam hrozně chybí. Jsem rád, že jsem je zažil, že jsem tam mohl vyrůstat s nima (a štve mě, že jsem si to nevyfotil, neznaje tehdy ještě tu pomíjivost všeho). To abyste neřekli, že pliju na vše socialistický :-D.
listopad 26, 2019 16:51
... : Bara
Mio dik, tez te zdravim. Martin Hunkers (66) vyhral 3.sezonu Holandsky Got Talent v roce 2010. Ty zabery jsou natocene v Maastrichtu. Krasne mesto. Mozna jsi take videla koncert Andre Rieu z maastrichtskeho namesti Vrijthof. Tam je vzdycky nadherna atmosfera a sejdou se tam lide snad z celeho sveta. Hudba je spojuje v nezapomenutelny zazitek.
listopad 26, 2019 16:54
... : Mikin4
Je to jak pise Krakonos. Z prazdnych obchodu nikdo komouse neobvinuje, ale vykradeny byly pekne. A casto zrovna z veci, ktere lidi lidi hodne potrebovali. Odstranil to pad zlocinnyho rezimu a zavedeni normalni trzni ekonomiky. A prakticky pres noc.
A nechybely jen veci v obchodech. Chybely i leky a zarizeni v nemocnicich. A to uz narozdil nedostatku v kramech zabijelo. Chybela svoboda, demokracie, moznost uplatneni, pravo cestovat a dalsi veci.
A z toho se po 30 letech stari komousi nevylzou, ani kdyby se rozkrajeli.
listopad 26, 2019 17:48
... : NČ
Feldkurát Katz: "To se nám to hoduje, když nám půjčujou."

Dluh ČR vzrostl od přibližně 0,0 Kč v r. 89, na současných, přibližně 2 tisíce miliard Kč.
Co za to? To je vidět na každém kroku. Mj. i na přijímání otroků z UK a PL na práci.

No, ale že bysme si zase nějak extra hodovali, to mi až tak nepřipadá. Poslanci, europoslanci, senátoři, se mnou ovšem souhlasit nebudou. Jim se hoduje až nadmíru.
listopad 26, 2019 18:34
... : Mikin4
Coze NČ? Dluh byl podle tebe 0.0? smilies/grin.gif
Tak to jsi zapomnel zapocitat ty zasvinene reky a vubec cele zivotni prostredi, rozpadajici se pamatky, znicenou infrastrukturu, prodelavajici fabriky, krachujici hospodarstvi a dalsi hruzy, ktere kvuli vam bude splacet jeste nekolik pristich generaci.
listopad 26, 2019 18:54
... : NČ
Když neumíš rozlišit o čom je řeč, tak si vyliš a starej se o kastrace.
listopad 26, 2019 19:01
... : mia I
smilies/grin.gif smilies/grin.gif Nč to mi příště nedělej, myslím ten příspěvek v 19.01 mám záchvat smíchu - starej se o kastrace..
listopad 26, 2019 19:05
... : mia I
pro nezasvěceného čtenáře musí být někdy ty diskuse lepší než Dikobraz smilies/grin.gif
listopad 26, 2019 19:07
... : d@niela
Takže, moji drazí a velice milovaní pánové,
je vás tu jak šafránu, a měla bych s vámi jak s převzácnym šafránem zacházet.


Ale prosím, přestaňte už držkovat a štěkat se, jste fakt jak pejskové utržený od řetězu!

Mikine, ty prostě stále jen sám pro sebe hledáš zdůvodnění svý emigrace. Krucifix, už s tím přestaň! Ano, nelíbilo se ti tu, líbí se ti jinde - OK, byla to, je to - vůle tvá. Ale já v té době, co tys se tedy měl báječně na Západě, tady docela v pohodě vystudovala dvě vysoké školy, vychovala dvě děti, koupila si byt v paneláku a postupně ho splatila. A - nebyla jsem nikdy v žádné straně.
Nejedli jsme žádné extrabuřty, ale taky jsme jen neskučeli... Naopak byla podstatně větší legrace. Nikdy nebylo tolik vtipů... (například ty "O zlatou mříž ministerstva vnitra"). Lidi se uměli bavit.

Pepo NČ - kašli na to, každej jsme jinej, nikoho nepředěláš, a k stáru je to holt čím dál tím horší. :-)))

Krakonoši, dík za celkem seriózní pohled, ale při troše šikovnosti člověk sehnal všechno. A i když peněz moc nebylo. Lidi hodně zahrádkařili, hodně kvetl výměnnej obchod (já vam králíka, vy mně vejce), pokud se jednalo o lid městský, tak právě bylo fajn, že se lidi víc kamarádili. Já nikoho ze "zemědělství" neměla, ale zas kamarádky... A vejlety do NDR? ta "legrace" se schováváním peněz, to blaho, když si člověk něco přivezl...

A ještě něco: pamatuju na mléko, které když zdrclo, tak se z něj dal udělat tvaroh. Jak to ty krávy dneska mají???

Petře,srdečně zdravím, máte ještě kočičku?
listopad 26, 2019 21:24
... : kyttka
Dani, promiň, ale ta věta : Při troše šikovnosti se dalo sehnat všechno... To jako fakt? Tohle považuju za jednu ze zhůvěřilostí minulýho režimu. Normální je si na věci vydělat a koupit si je. Normální je objednat si řemeslníky a zaplatit jim dohodnutou sumu a ne jak za komanče, abys těm chlapíkům z OPBH musela něco šoupnout i bokem, aby příště přišli zas. Ve svojí pracovní době a placení svým zaměstnavatelem. Když nám v 86 odešla televize, tak máma nechtěla někde dávat úplatek, no tak jsme byly dost dlouho přes rok bez TV. Vzpomínám na tu dobu jako na skvělou. Těch knížek, co jsme tenkrát přečetly po večerech.
listopad 26, 2019 21:48
... : d@niela
Kyttko, bylas malá holčička...
Hele, já nedávala nic bokem, ani jinou částí těla smilies/grin.gif
Taky jsem občas potřebovala řemeslníky, ano. A je pravda, že jsem neplatila tak zhůvěřilé ceny jako dnes, kdy si člověk, vydávající se za obkladače, řekne za hodinu 500,- Kč, dopravu 280,- Kč, a práce mu jde od ruky "jako když s... a maluje"... To jsem prosím měla "firmu".
Nedávno jsem tu publikovala jeden svůj průšvih, kdy si elektrikář oficiálně objednaný vyfakturoval 3000,- Kč za výměnu zásuvky.

Nijak tu dobu nechci vyzdvihovat, ale plno věcí, které jsem si dřív kupovala, dnes přehlídnu. Jako víceméně chudá matka samoživitelka jsem si ale mohla dovolit koupit škatuli dortů na víkend. A že byly docela obstojně velké, a rozhodně dobré. Dnes jsou mrňavé a ceny, nad nimiž se mi zvedá kufr! 27,- Kč ve zdejší omšelé prodejně u metra za obyčejný žloutkový věneček...
Jo, a knížky - když byla jó drahá, tak do 40 Kč, stačí se podívat doma do knihovny... Proto taky dnes čtu čtečku, protože 3 - 4 stovky za knížku nedám.

Mj. a fakt si myslíš, že dnes seženeš všechno a lehce?

listopad 26, 2019 22:00
... : Mikin4
Danielo, ja zde o sve emigraci prece nic nepsal. Akorat jsem stejne jako par dalsich lidi zareagoval na ty nesmysly o tom, ze vseho bylo dost. Vzdyt to jsou lzi...
No a s tim držkovanim a stekanim - NČ zacina byt zase dost hnusnej, nevsimla sis?
listopad 26, 2019 22:02
... : d@niela
Mikine, jenom nadáváš.
Pokud chceš i nadále psát takhle nepříjemně, tak by asi bylo pro nás oba výhodnější, kdybys si vybral jiný web.
Jak jsi viděl, šla jsem ti hodně naproti, ale ty stále jen vedeš tu svou - nic pro tebe není dobré, nic nikdy tady dobrého nebylo.
OK, tak už se na to vykašli a na minulost zapomeň.

listopad 26, 2019 22:08
... : Bara
Muj manzel je Holandan, jezdil do Ceskoslovenska obchodovat a predvadet stroje pro nektere potravinarske podniky. Jo, byla to vetsinou z cs strany obrovska byrokracie a nepochopitelne pozadavky a podminky. Casto i od vedoucich a rozhodujicich funkcionaru co by strasne potrebovali a na tom i zaviselo, jestli se pristroj koupi nebo ne. Nektere soudruhy ze Strojimportu a Koospolu by v te dobe nejradeji uskrtil jak rika, ale jinak ma na tyto casy velmi hezke vzpominky, a kdyz se smluvime na tu dobu, tak vzdy rika. Vsechno tam bylo zakazano, ale vsechno se mohlo, nic nebylo, ale vsechno se dalo sehnat…….
listopad 26, 2019 22:36
... : Krakonoš
Tak léty praxe na Kudle všichni víme, že na tenhle konkrétní problém máme rozdílný názory a že se s tim nic nedá dělat. Takže jsme si to řekli a můžeme se těšit na další dny. smilies/cheesy.gif

Mně třeba udělala malinkou radost informace, že snad proběhne aspoň soud s těma hodnejma dědouškama, který když ještě nebyli ani dědoušci ani hodný, nechali střílet na čáře svý spoluvobčany. Průzkum veřejnýho mínění ukázal, že za nejlepšího prezidenta po pádu bolševismu považuje lid Václava Havla, což potvrzuje i anketa na novinkách (pro případnou korekci špatnýho výběru respondentů je to důležitý). Strana a vláda se zavázala, že snad konečně začne stavět dopravní stavby. A porád ještě existujou cukrárny s kvalitní výrobou, kde je možný si dát dobrej větrník a chutný kafe. Tak hezkej konec listopadu všem!
listopad 26, 2019 22:59
... : d@niela
Krakonoši,
Za nic na světě bych tu dobu nechtěla vrátit!!!!!
Ale odmítám černobílej pohled.
Bylo hodně špatnýho, ale bylo i fajn.
A nikdo mi nenamluví, že teď je vsechno skvělý. Pochopitelně.
Ale jen a jen remcat?
Člověk se musí snažit něco pro změnu udělat, kecy jsou na nic... SOUHLAS?
listopad 26, 2019 23:10
... : Krakonoš
Jistě že souhlas. Jistě že teď nejni všecko jen skvělý a tenkrát nestálo všecko jen za prd. Pro zachování duševního zdraví a fyzický činnosti vorganismu ale nepokládám za úplně šťastnej přístup zaměřit se v přítomnosti jen na to, co je blbě, a fňukat po minulosti, ze který navopak vyzobávám jen to, co se mi líbilo. Podle mě je to cesta do deprese a pak na nuselák nebo do blázince. smilies/smiley.gif
listopad 27, 2019 00:00
... : Míša šíša
Tady nejde o rozdílný názory, ale o to, co je pravda. Přesně jak píše Daniela, nebylo všechno růžový, ale na druhou stranu - že by nebylo maso? Tak to jsem asi žila v jiný zemi než Krakonoš. Bydlela jsem v desetitisicovym městě a maso jsme běžně měli na talíři. Pamatuju si to i z toho důvodu, že jako dítě jsem maso odmítala a rodiče mi ho pořád nutili. A hovězí? Máma dělala dost často zadní hovězí na houbách, přírodní roštěnky...
Zrovna nedávno jsem pročítala korespondenci, co psala moje babička mámě. Narazila jsem na korespondenční lístek, kdy jsem jako čtyřletá byla u babicky a ta mimojiné psala, že mi dělala telecí vývar (byla jsem nemocná). To byl rok 1969.
Další přehnané tvrzení o tom, že nebyla čočka. Ano, jeden čas na trhu nebyla k dostání, ale to se jednalo o jednu sezónu. Strašná tragédie!! Bohužel trvala jen krátce, k lítosti většiny děti, které musely ve školních jídelnách tak dál konzumovat čočku na kyselo s uzeným nebo párkem, což bylo na jídelníčku častěji než bylo záhodno.

Nesmysly o krachujicich fabrikách snad nemá cenu ani komentovat. Jen v našem malém městě se vyráběly nakladače, které se vyvážely do celého světa včetně USA. Zrovna tak lněné látky. Obě fabriky byly po zhasnutí vytunelované nehorázným způsobem.
Speciálně pro Mikina: kromě Škodovky (která jediná zůstala, i když v cizích rukou) jsme vyvíjeli a vyráběli trysková letadla, dopravní letadla, sportovní letadla, komponenty letadel vyráběných jinde, radary, atomové reaktory, elektrické lokomotivy, tramvaje, autobusy, tatry, liazy, avie, traktory, motocykly, lodě, zemědělské stroje, turbíny, tkalcovské a spřádací stroje, obráběcí stroje vyvážené do stovky zemí, zbraně, tanky, nábytek, keramiku, sklářské výrobky, látky atd. atd.

Nedávno jsem sledovala dokument o skleněných vánočních ozdobách. Vyvážely se do mnoha zemí včetně USA a Saúdské Arábie. Pro tyto dvě země se vyraběly speciální ozdoby na zakázku. Pro USA bych si tipla nějaké kýče, pro Araby asi skleněné Mohamedy proroky. Nebo že by tam slavili Vánoce?
listopad 27, 2019 00:26
... : kyttka
Jo, byla jsem holčička, jsem ročník 78.Ale pamatuju si obligátní větu mámy : Aspoň to maso sněz. smilies/grin.gif
listopad 27, 2019 01:08
... : Krakonoš
Jo, Míšo, takže tvrdíš, že naprosto ve všech hmotnejch ukazatelích socialismus převyšoval současnou realitu. Všeho bylo dost, potraviny lepší a k dostání, průmysl ve skvělý kondici. No já ti to vyvracet nehodlám, přestože vo tom existujou hromady statistik, vášnivě vo tom hovořil v revolučních časech i tvůj nejmilejší president, byli z toho úpadku vyděšený i samotný komunisti (doporučuju prostudovat stránku Rudolfa Hegenbarta), teda ty, kterejm narozdíl vod Jakeše zbylo ještě aspoň trochu mozkový hmoty v lebce.
A tak zůstanu u toho, že to je tvůj názor. Máš prostě jinej názor. Jinak bych musel napsat, že lžeš, a to já nechci. Takže - jinej názor. Gramotná jsi, takže pokud chceš strávit desítky či stovky hodin studiem historickejch pramenů a hledat pravdu, máš možnost, já to za tebe fakt dělat nebudu, nejsem ještě v důchodu a musím se živit prací.
listopad 27, 2019 02:34
... : Mikin4
Takze podle tebe Danielo zde "jenom nadavam". Nejspis jsi necetla celou diskusi, takze ti trochu pomohu.
A abych byl spravedlivy, vyberu jen komentare pana NČ na mou adresu.
Obhajobu zlocinne komunisticke diktatury, ktere se zde nekteri dopustili, zcela vynecham.
===============================================
NČ: "zase obvykly PMŠ, žvanení z yukonu.
Nemá vůbec smysl, pokoušet se vyvracet zamindrákovanýmu chudinkovi jeho nadávání na všechno, jen aby si nemusel přiznat, že si svůj život podělal sám.
Když neumíš rozlišit o čom je řeč, tak si vyliš a starej se o kastrace."
================================================
No a ted si laskave precti, co jsem zhrzenemu komunistickemu dedeckovi odpovedel ja. Nebyl jsem snad o nekolik trid slusnejsi?
Muzu ja sakra za to, ze se mu pred 30 lety zhrotil prichodem demokracie a svobody zhroutil cely ten jeho perverzni svet privilegii, zlodejen a kamaradcoftu?
listopad 27, 2019 03:23
... : Mikin4

Misa Sisa:
Speciálně pro Mikina: kromě Škodovky (která jediná zůstala, i když v cizích rukou) jsme vyvíjeli a vyráběli trysková letadla, dopravní letadla, sportovní letadla, komponenty letadel vyráběných jinde, radary, atomové reaktory, elektrické lokomotivy, tramvaje, autobusy, tatry, liazy, avie, traktory, motocykly, lodě, zemědělské stroje, turbíny, tkalcovské a spřádací stroje, obráběcí stroje vyvážené do stovky zemí, zbraně, tanky, nábytek, keramiku, sklářské výrobky, látky atd. atd.
---------------------------------------------------------
To jo. Akorat ze prisel TRH
To co od sveta tak nestastne odriznuta zeme vyvijela a co melo nejakou hodnotu se prosadilo. Ten zbytek, ktery byl nekdy 100 let za opicema, ale nekdy jen malinko za zapadni konkurenci se bohuzel neprosadil.
Zhrzeni komuniste nad tim mohou jeste dalsich 10 let kvilet, ale to je asi tak jedine, co mohou delat.
Pak budou zapomenuti. :-
listopad 27, 2019 03:35
... : Petr Sysala
Kočičku nemáme Dani.
Co ale měl západ v roce 89 byl strach z levných a kvalitních výrobků, hlavně potravin. Tak se fuzovalo a likvidovalo a zaváděli kvóty a nové cukrovary šly do šrotu. Jo a taky zákaz pracovat v zahraničí. No hlavně zlikvifovat celou zbrojní výrobu měl někdo za úkol. To hlavně. Šlo přece, jak správně píše Jirka, o trh!
listopad 27, 2019 05:07
... : Míša šíša
Krakonoši, netvrdila jsem nic takového, co píšeš ty. To je akorát to tvoje černobílé vidění světa a převádění všeho ad absurdum.
A pokud mě chceš obviňovat že lži, tak už to máš v té hlavě vypatlaný stejně jako Mikin. Píšu jen to, co si pamatuju, protože jsem v té době žila, a nemusím si nic studovat v nějakých análech, jak mi se svojí obligátní povýšeností doporučuješ. Naštěstí i jiní pamětníci ještě existujou. Až vymřou, tak fanatici tvého typu budou tvrdit, že za komoušů se žral akorát suchej plesnivej chleba a pole se obdělávala ruchadlem bratranců Veverků.

A představ si, že nejenom Krakonoš pracuje. I já mám do důchodu ještě daleko. Ale i kdybych v něm už byla, nedává ti to důvod k hloupým a nejapným poznámkám o živení se prací.
listopad 27, 2019 05:19
... : mia I
Myslím, že to tu zbytečně hrotíte. Každý máte kus pravdy. Za komunistů opravdu bylo sáčkované mléko, v létě už sražené v pytlíku, modrý potisk polotučné, červený tisk plnotučné a jeden čas i takřka voda v hnědě potištěném pytlíku - nízkotučné mléko. Na to mléko jsem v sobotu stála frontu a čekala na závoz zásobovacího auta do místního obchodu třeba hodinu.

Když jsem minulou neděli jela přes Rokycany, stavěla jsem se v Kauflandu. Měli tam v akci trvanlivé mléko, nekoupila jsem si ho. Zarazilo mne datum spotřeby 6. 5. 2020. Opravdu mám pít mléko, které je ošetřené tak, aby vydrželo půl roku?? tak to jsem nedala a sáhla raději po dražším čerstvém mléku. To samé uzenina, ten kdo kritizuje, že dříve byly salámy, které se rychle kazily by si měl uvědomit složení výrobku tehdy a dnes. Takže rozdíl?? Pokud chci kvalitně jíst , běhám , sháním jako jsem běhala za komunistů. Ale mám jistotu, že seženu. Bylo by dobré si také spočítat kolik procent ze svého příjmu jsem dala za kvalitní potraviny tehdy a dnes, tedy ten kdo chce porovnávat časy minulé a dnešní co se týče potravin. Co se týče jídla za komunistů jsme nouzi neměli (moje rodina), ale nebyli jsme jistě tak nároční, že bychom potřebovali mít celý rok čerstvou zeleninu, ovoce z druhého konce planety. Ale taky nebylo tolik alergií, nádorových onemocnění, jistě mají zčásti původ ve stravě. Ta je dnes složená ze surovin hodně chemicky ošetřených. Když jsem chodila s manželem na onkologii a viděla tam stíny lidí, kteří byli kdysi zdraví , uvědomila jsem si , že to je zčásti daň za to, že nestrádáme. Žiju na venkově a vidím, kolikrát se za rok otočí auto s chemickým postřikem na poli. Každá doba má svoje.
listopad 27, 2019 06:33
... : mia I
na odlehčenou jedno super video socialistického obchodu, stojí za to přečíst komentáře pod videem smilies/grin.gif smilies/grin.gif https://www.youtube.com/watch?v=PwGiAEwR1YU

věřím, že ty komentáře pod videem Vám zvednou náladu
listopad 27, 2019 07:41
... : mia I
a tohle je ještě šťavnatější https://www.youtube.com/watch?v=yZfo3h7MDp4 reportáž o nedostatku pánských slipů
listopad 27, 2019 07:54
... : Krakonoš
No a já taky píšu jenom, co si pamatuju. Takže jsme se dohodli, že na to máme každej jinej názor. Pojmem pravda jsi tu začala šermovat ty - já jsem nenapsal, že jedině já mám pravdu. Já mám názor. Krásný ráno! smilies/smiley.gif
listopad 27, 2019 08:15
... : Krakonoš
Mio, takhle provokovat! smilies/grin.gif
listopad 27, 2019 08:17
... : mia I
Krakonoši mrzí mi , že tu do sebe tak řežete. Tak jsem napsala jeden příspěvek vážný a pak něco na odlehčení. Já si myslím, že je to zbytečné takhle to hrotit. Ono porovnávat to až tak nejde.

Opravdu nebyla až nějaká bída, základní potraviny chléb, mouka, cukr, nějaké sušenky, čaj, základní drogerie. Ale třeba uzeniny, maso, prací prášky to byla bída. Shánělo se dost. Protože bylo zvykem denně vařit teplé jídlo, denně teplé večeře. Dneska je to vše jinak.

Na druhou stranu dnes je plno potravin plných chemie, vzrůstá počet dětí nemocných cukrovkou. Nikdy jsem nebyla žádná Twiggy, ale do některých děvčat , která dnes vidím na ulicích jsem měla zatraceně daleko.
listopad 27, 2019 08:30
... : Krakonoš
A ještě doplním jednu autentickou vzpomínku z mýho života:
V 93. roce jsem měl to štěstí a studijně pobejval ve Velký Británii. Hned jsem si všiml, že tu krásnou zemi brázdí kromě jinejch vozidel taky naše škodovky řady 105/120. Protože jsem se potřeboval víkend co víkend dopravovat z Cardiffu do Londýna za svou milou a protože jsem zjistil, že veřejná doprava je pro mě chudýho študenta se stipendiem nepřijatelně drahá, zatímco pořízení a provoz vozidla silničního nehorázně levný, rozhodl jsem se koupit to vozidlo. Nu a nejlevnější vůz v nabídkách inzerentů ojetin byla ta naše škodovka - i zajásal jsem a zakoupil, vždyť kromě pravostrannýho řízení to auto znám, budu si na něm umět i leccos vopravit! No a stal jsem se též motoristou a brázdičem britskejch silnic, dálnic a městskejch ulic.
Na těch posledních jsem si všml zvláštního jevu. Když jsem někam přijel a zaparkoval, byl-li tam větší počet lidí (typicky předzahrádka hospody), zaslechl jsem i spatřil úsměvy, hlasitej smích a vobčas i pokřikování "skouda!" a palce hore. I ptal jsem se na to kolegů v práci, proč se mi kvůli mýmu krásnýmu vozu mí britští spoluvobčani pošklebujou. A dostalo se mi vodpovědi: "Víš, to máš tak. Ta vaše škodovka je tu auto s bezkonkurenčně nejhorší pověstí, vysmívaný, kupujou si to fakt ti nejchudší, většinou študáci a matky samoživitelky. Nic si z toho nedělej." No, tak jsem si nedělal a najezdil hezkejch pár tisíc kilometrů bez nehod. Naštěstí pak přišly do Británie i felície a - byl jsem s tou zemí ještě nějakej rok v kontaktu - reputace značky šla přece jen nahoru, začalo to bejt docela oblíbený auto rodin v takový tý nižší střední třídě. A přestali se mu na ulicích pošklebovat.

Tak to je taková moje vosobní zkušenost se socialistickým exportem do vyspělýho světa. Ale uznávám, že jsme mohli třeba vyrobit dobrej nakladač. Jestli byl dobrej, nevim, ale patrně jo, když firma přežila a můžeme si její dnes už zcela jistě kvalitní produkt koupit i v týhle pohnutý době:
http://www.traclift.cz/o-nas
(Jen se teď nemůžu rozhodnout, jestli je ta firma rozkradená či vytunelovaná...)
listopad 27, 2019 08:45
... : mia I
listopad 27, 2019 09:01
... : Krakonoš
No vida, máme tady ryzího českýho kapitalistu, žádnýho cizáckýho vykořisťovatele. Takže přímo happy end. https://www.youtube.com/watch?v=TS_hbqUJ-lg&feature=emb_logo
listopad 27, 2019 10:55
... : mia I
mne zaujalo, že ten pán už byl v 36 společnostech a 12 už jich zaniklo https://www.detail.cz/osoba/lubomir-stoklasek-horni-798-5-brno/knoshs8AwB0/


listopad 27, 2019 11:00
... : mia I
opravuji, byl v 38 společnostech a 16 už jich zaniklo.
listopad 27, 2019 11:02
... : Krakonoš
Nojo, zřejmě je to v podnikání běžný. Zkusil jsem namátkou jinýho podnikatele a má to podobně:
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoba/161180/
Jo a do nikoho jsem neříz. smilies/cheesy.gif
listopad 27, 2019 11:10
... : mia I
asi jo
listopad 27, 2019 11:30
... : mia I
jen až budeš chtít zase příště říznout do Míši, zjisti si víc o firmách , jejich vlastnických vztazích, obratu než je budeš dávat jako vzor. Pak si nebudeš muset dělat alibi A. B.
listopad 27, 2019 11:32
... : mila1
Krakonoši, Tvá historka o škodovce pobavila. Až teprve felicie, které se začaly vyrábět v době, kdy autobomilku spoluvlastnil VW, začaly být trošku konkurenceschopná auta.
A to, co tady vyjmenovala Míša o tom, jak skvělý jsme měli průmysl, to snad není ani možné komentovat. To bylo obchodovatelné tak leda na trhu RVHP, ale když se ten rozpadl, tak po tom neštěkl ani pes. Ale to ti obhajovači bývalého režimu nikdy nepřiznají smilies/smiley.gif
listopad 27, 2019 12:25
... : *deeres*
Jak co!?!
Čékaďácké tramvaje jezdí až v Manile. Historickou tramvaj v New Orleans nově střevama vybavilo ČKD Trakce, protože u nich doma, to nikdo neuměl. Celé investiční celky dodávalo ČKD Dodavatelský závod .Elektrárny na fosilní paliva, kombinované elektrárny, kogenerační jednotky
Teplárny, malé kotle, výměníky tepla
Elektrické vlaky
Sekundární část jaderných elektráren
Optimalizace zdroje energie s ohledem na požadavky zákazníka
Čištění spalin (zařízení DESO x , DENO x ), ekologické projekty
Čistírny odpadních vod, čistírny odpadních vod, nakládání s odpady
Manipulace s uhlí, manipulace s topným olejem, manipulace se struskou / popelem a likvidace
Plynové a vzduchové kompresorové stanice
Čerpací stanice
Chladicí systémy (uzavřené obvody, otevřené obvody, vzduchem chlazené kondenzátory)
Ostatní průmyslové závody

Investiční celky byly kompletovány z výrobků československých továren a rozhodně se nedodávaly pouze v rámci RVHP. Dodávky směřovaly na východ, ale nikoliv pouze do socialistického bloku.

Česká auta nebyla jenom Škoda nebo Tatrovka, ale také legendární LIAZky díky Rally Dakar.

listopad 27, 2019 12:43
... : mila1
Danielo, tvé hodnocení socialismu mne dost překvapilo. Asi jsem žila na jiné planetě.
Ano, vysokou jsem taky vystudovala, ale rozhodně ne tu, kterou jsem chtěla, ale tu, na kterou se hlásilo nedostatek lidí, protože byla těžká.
Jediné, co bylo na tom minulém režimu fajn, bylo, že lidi drželi víc spolu a že jsme byli mladí. A že ve školách učili občas ještě takoví ti poctiví kantoři, kteří vystudovali ještě před tím, než se na pedagogické školy začali dostávat jen lidi s prověřeným kádrovým posudkem rodičů.
Jinak neshledávám nic, k čemu bych se chtěla vracet.
listopad 27, 2019 12:45
... : mia I
Já teda ze škodovek, kterých jsme pár měli, žádnou újmu nemám. Co se týče průmyslového zboží, možná nebylo tolik konkurence schopné, ale mělo výhodu v tom, že vydrželo déle , pokud potřebovalo opravu, opravář přijel, opravil, zatímco dnes třeba televizi posílám PPL až do Brna, všechno je na elektroniku a každý opravář řekne, že když přístroj rozebere, už ho nikdy zpátky do původního stavu nedá
listopad 27, 2019 12:58
... : Krakonoš
mio, já jsem tě teď vůbec nepochopil. Míša lkala, že se vyrábívávaly za toho krásnýho socialismu super nakladače. Tak jsem jenom koukl, co se s nima stalo tím zlotřilým převratem a zjistil, že se vyráběj dál a firma (aspoň dle webu, fakt jsem se tam nerozjel) funguje úspěšně i v kapitalismu. Tím jsem chtěl říct, že v tomhle konkrétním případě se žádná tragédie nestala. A ty to označuješ za "řezání do Míši". To je jak u blbejch. smilies/wink.gif

Jinak to, co píšeš vo vlastnostech průmyslovýho zboží, platí pro zboží z 60. - 80. let vobecně bez vohledu na to, zda bylo socialistický či kapitalistický, nedejbůch imperialistický. I starej mercedes či bavorák byly míň narvaný elektronikou a udělaný poctivějc, takže dýl vydržely. Když ale zůstaneme u aut, náš špičkovej průmysl bohužel nedokázal dodat na trh jedniný auto se zinkovanou kastlí (podařilo se to dokonce až u octavie), takže zatímco u našich nepřátel už auta skutečně začínaly držet, nám naše škodovečky vesele kvetly a hnily, kutilové proti tomu s větším či menším úspěchem bojovali celým systémem vopatření na podvozku a měli takovej divnej pocit, že by to v tý fabrice snad měli vědět a udělat líp...
Trochu se vobávám, že i kdybysme se vykašlali na nějaký cinkání klíčema a vokolní svět si toho nějakým řízením nevšiml, tak i dnes by socialistický hospodářství poslední lidovědemokratický země v srdci Evropy chrlilo televize plný elektroniky a dost blbě vopravitelný. Mám prostě takový zlý tušení, že ta technologie by nezůstala na úrovni tesla-color. Jestli by taková barevná televize porád stála deset platů, to nedovedu vodhadnout. Jistý je, že její vnitřnosti by byly stejně čínský, jako je tomu v dnešní realitě. smilies/cheesy.gif
listopad 27, 2019 14:30
... : mia I
já vím, že tomuhle trendu elektroniky se musíme podřídit. To, že stála televize 10 platů a dnes stojí méně - musíš také přihlédnout k tomu, kolik taková věc vydržela a kolik vydrží dnes. První automatka v r. 1985 za 5 tisíc mi vydržela kolem 17 let, od té doby už mám za dalších 17 let další tři. A to jsem v té první pračce prala pro sakra dost lidí, dvě domácnosti. Lednice, sedačka. Ano bylo to drahé, šetřilo se na to dlouho, ale mělo to životnost a takky z toho měl člověk radost, když na to šetřil krom jiného. . Dnes všechno bez oprav, koupit nové. A kde všechny ty krámy skončí? To se po revoluci alarmovalo s ekologií, jak na ni komunisté kašlali a dnes? Tolik odpadu co je dnes, to nikdy nebývalo.
listopad 27, 2019 14:54
... : Mikin4
To jo. Elektronika se tehdy dala opravovat. Co dala opravovat, ona se musela opravovat. Casto i nekolikrat za rok. A zemi brazdily za timto ucelem davy (casto ne prilis poctivych) opravaru s brasnami pres rameno. Ja koupil v roce 1990 rodicum (jeste v Tuzexu) barevnou televizi JVC a rodice se strachovali, jestli to budou ti cesti sikulove umet opravit. Nikdy jsme se to nedovedeli, protoze ten japonskej zmetek jel 15 let bez poruchy.
------------------------------------------------
Bylo to tusim v roce 1988, kdy sovetsti bratri oznamili svym vychodoevropskym soudruhum, ze sovetska ropa a plyn budu uz jen za tvrde valuty. Zdeseni soudruzi se zdesene ptali, zda bude mozno i nadale platit aspon castecne zbozim? "Bude", znela odpoved. "Ale to zbozi musi byt zapadni kvality!"
smilies/grin.gif
listopad 27, 2019 15:16
... : *deeres*
Docela mně vadí, jak specielně Mila1 tady píše o předchozí a mojí generaci, která v produktivním věku strávila cca 40 let prací v socializmu a podle ní, by si správně neměla vydělat ani na chleba se solí.
Máma dělala v SEVACu, tam se vyráběly séra a vakcíny, většinou pro Rusáky, ale vsadila bych se s ní, že i ona byla jejich výrobky naočkována třeba proti tuberkulóze, záškrtu a dětské obrně.
Z celé fabriky zůstal pouze Státní ústav pro kontrolu léčiv ve Šrobárově ulici.

Továrna na Korunní ulici byla zbourána, místo ní je administrativní a nákupní komplex. Podobně dopadla továrna na vakcíny v Jevanech, nebo farmateutická továrna v Roztokách u Prahy, kde se vyráběl penicilin.
Zůstala Zentiva v Měcholupech, ale tu vlastní Holanďané.

Moravská teta dělala v Moravolenu a v sedmdesátých letech jejich výrobky šly na Západ, vyráběly pro IKEA. Skvělé lněné závěsy, ubrusy, utěrky, prostěradla, dodnes k neroztrhání.
Tesilen byl jejich patent na lehké letní obleky pro pány, lehounká vzdušná látka, která se na rozdíl od pouhého lnu nikdy nezmačkala.
Strejda Strojírny Zábřeh, ty dodnes existují jako Slovácké strojírny a.s.
Já dělala v ČKD a ačkoliv vagóny metra nesou jinou značku, dělali je čékáďáci a dones se v nich můžete v Praze svézt.
Pořád používám nezničitelné výrobky značky ETA Hlinsko.

Zajímalo by mne, jakou prací se živili rodiče Mily1, že mluví takovým dehonestujícím způsobem o předchozí generaci.

Teslu Color Oravan 4333A z Námestova jsem koupila v roce 1988 v Kotvě. Kanály se musely ještě ladit ručně. Bez jakékoliv opravy byla funkční až do doby, kdy se dcera vdávala v roce 2005. Pouze když začal odcházet jas a kontrast, tak opravář jí nastavil někde vevnitř na maximum. Do sběrného dvora šla ještě jako provozuschopná.

To, že nás požral kapitalizmus, nebylo způsobeno tím, že jsme vůbec nic neuměli, naopak jsme měli výhodu v levné pracovní síle a vysoké profesionální vzdělanosti. Jenomže jsme byli naivní, na dravost kapitalizmu zcela nepřipravení a byli tu i hyeny z našich řad, kteří nás za jidášský groš klidně prodali.


listopad 27, 2019 16:32
... : Mikin4
Veru jsem si nevsiml, ze by se zde Mila nebo kdokoliv jiny nejak navazel do generaci, ktere v te dobe zily. Ti lide za to nemohli, stejne jako generace pred nimi nemohla za to, ze zije v protektoratu.
Byla to doba okupace, upadku a zaostavani za demokratickym svetem. Kdyz padly ostnate draty, mohl to kazdy videt na vlastni oci.
Ze se nasli lide, kteri se misto toho rozhodli zavrtat hlavu do pisku a opakovat furt dokola tu samou propagandu, s tim nic nenadelame.
Dobre jim tak. smilies/wink.gif
listopad 27, 2019 16:53
... : Mikin4
Charakteristicke na cele veci je, ze vsechny ty uspechy kterymi se komousi dodnes chlubi, (at se jedna o film nebo lokomotivu) nevznikly vubec diky nim, ale spise jim navzdory.
Ze se obcas nasel nejaky fachman, ktery prekonal vsechny prekazky a odstranil vsechny klacky ktere mu ti paraziti hazeli pod nohy a neco poradnyho udelal.
Temhle lidem patri vsechna cest. smilies/cool.gif
listopad 27, 2019 17:25
... : Krakonoš
Nepožral nás kapitalismu, navopak v dobách kapitalismu náš průmysl vznikl a dosáhl světový úrovně. Požral nás sovětskej bolševizmus, kterej z prosperujících firem udělal skanseny, zlikvidoval jejich přirozený vlastníky, zrušil nutnost reagovat neustálým vývojem na potřeby trhu a nahradil to pětiletejma plánama a dopustil, že po dobu dvou generací tu nerostli manažeři, který by byly schopný ty podniky řídit i v podmínkách volnýho trhu. Odbornost a tah na branku nahradil kádrováním a stranickou poslušností. A když pak ohrada zoologický padla, nebylo kde brát a vo koho se opřít, jenom pár estébáckejch supů zakroužilo nad firmama. Cizí kapitál s důkladným právním rámcem jako hlavní řešení pan profesor doktor kandidát jediný pravdy vodmítl (tušil, že by ho jeho většinou národovští voliči příště nezvolili, navíc spěchal a na zákony nebyl čas) a vymyslel kupónovku a zhasnutí. A dál už to známe. A protože to mohlo všecko dopadnout ještě mnohem hůř, než to dopadlo, vydává to dodnes za úspěch a asi má trochu pravdu. A holt se teď bude muset zase hezkejch pár generací snažit, abysme se dostali tam, kam svým umem patříme. Dokud nám v tom snažení nebrání zase nějaký uzurpátorký bratrstvo kočičí pracky se svou ideologií, lze to považovat za mírně voptimistický. Snad nás naše dějiny trochu poučily a budeme si je připomínat a pamatovat.
listopad 27, 2019 18:51
... : Josef Kouba
Feldkurát Katz: "To se nám to hoduje, když nám půjčujou." Toto prohlášení sedí jako prdel na hrnec.

Pokud by 89 roce pan Havel prosadil, že komunisti za trest nasmějí X let být ve vládě ani v žádné partaji. A zákon by nedovolil bývalým členům koupit X let do soukromého vlastnictví ani trafiku. Což by bylo takové malé potrestání. Bylo by jinak. Ale jak se říká "kdyby byly v p.... ryby".

Údajně z nulového dluhu v roce 89 a s plnou penzijní krabici peněz ( snad 400 miliard a to v tom roce bylo hodně peněz). je po 30 letech dluh snad 100,000 Kč. na každého občana. A to ještě dostáváme dotace EU. Lesk obchodních domů a nacpané regály zbožím je zásluha Čechů? Ani náhodou. To je úspěch těch od Aše na západ.
Takže se jako národ, pyšníme vilou, špičkovým zařízením uvnitř, ale nepatří nám ani židli, vše vlastní banka.
V čem je tedy ten 30 letý slavný úspěch našeho národa. Stále opakuji, vše vždy bylo, je a bude o penězích a jede vtom i politika státu. Běžný dav obyčejných lidí je až na konci fronty.





listopad 28, 2019 01:04
... : Mikin4
Jezismarja, uz zase zacinas Pepo? smilies/smiley.gif Minule jsi chtel komunisty rovnou vystrilet a schytal jsem to za tebe ja.
Jasne ze by to bylo krasny, kdyby pan Havel dosahl toho, ze by komousi nesmeli byt ve vlade a nesmeli by kseftovat. Neexistoval by zadny Agrofert, Cesi by meli uplne jineho premiera a na Hrade by nedrepel rusko-cinsky poskok. Ale pan Havel se rozhodl, ze pujde (narozdil od Zemana) cestou Ustavy a zakona. A ja si furt myslim, ze udelal dobre...
--------------------------------------
A nacpane regaly o kterych pises nejsou zadny velky uspech. Je to normalni stav zeme, kde vladne namisto "vedeckeho socialismu" obycejna trzni ekonomika.
listopad 28, 2019 05:03
... : mia I
to je pořád slovní fotbal dvou táborů

Měly by se srovnat celkově životní náklady , jo , že je dneska televize už za méně než deset platů jasně. Jsou tu ale další položky , které je třeba porovnat

cena elektřiny v r. 90 naše pětičlenná rodina 120 Kč, nyní dvoučlenná rodina 2000 Kč, cenu benzínu tehdy neznám dnes 32 Kč, pozor cena jízdného týdně do práce 7 Kč, nyní 280 za týden, to je čtyřicetinásobek , cena pozemku ke stavbě domu tehdy a dnes atd. atd

dále jsou tu výdaje, které dříve nebyly placené dětské kroužky, družina, léky, brýle, rovnátka, poplatky z revizí komínů, kotle, ..

určitě se lidé špatně nemají, v obci dříve bylo pár aut, teď ho má skoro každý, ale více objektivity by neškodilo

listopad 28, 2019 05:41
... : Krakonoš
A alternativa, Pepo? Měli jsme se vodstřihnout vod vokolního světa a pěkně pomalu vod píky budovat kapitalismus tak, aby ty vobchoďáky byly naší zásluhou? Takovej plán by někomu vyhrál volby, Pepo? Fakt? Nevodvezli by někoho s takovouhle vizí rovnou do Bohnic?
Takže ptám se každýho, zeptám se i tebe: Máš bodovej scénář, jak to mělo bejt správně a jak jsme se měli stát prosperující zdravou ekonomikou? S tvým druhým vodstavcem zcela souhlasím, ale to samo vo sobě není ekonomickej nástroj.

mio, vo tom jsme tu už mleli několikrát, že ceny za stavbu a stavební materiály šly nahoru třeba 40 - 50x, timpádem i cena třeba nájemního bydlení, takže vobjektivita je. Benzin bych sem netahal, ten byl za bolševika drahej jako prase, já ho pamatuju za 8 kaček. K tomu tehdejší cena aut, automobilismus je dnes dostupnej maturantům. A můžeme tady klidně vypočítávat položku po položce až do Vánoc. Ve školách byly pomůcky zdarma, kolej na vš stála padesát, to byly samý super věci. Spokojená? Zato pořídit si kalkulačku, to už byl horor jak vod Hitchcocka. Diskutujem pod článkem na téma: Zle, matičko, zle, germán má větší plat než českej Honza. To platilo tenkrát v mnohem větší míře než dnes, takže někteří z nás upozornili na to, že se to přecejen pomalu zlepšuje. A že kvůli tomu nehodláme germána nenávidět a vyhlásit mu válku. Že je potřeba holt "vydržať" a snažit se dál. A třeba nevolit ekonomický diletanty. A to je celý. smilies/smiley.gif
listopad 28, 2019 07:19
... : NČ
Už teda jen zbývá pokračovat: "pořídit si kalkulačku, to už byl horor jak vod Híčkoka, vo mobylech, noubukách, satelitních navigacích, vo tom se v socializmu nikomu ani nezdálo".
listopad 28, 2019 07:27
... : mila1
reakce na deeres: já jsem nekritizovala lidi, co za totáče pracovali, pouze systém, ve kterém byli nuceni pracovat. Bylo to špatně, celé to plánované hospodářství zaměřené na trh zemí RVHP.
Kopíruju z wikipedie - období 1.republiky -
Československo bylo hospodářsky velmi úspěšné, za což vděčilo zejména prudkému rozvoji průmyslu v době Rakouska-Uherska. Ačkoli nově vytvořený národ z Čechů a Slováků čítal přibližně jen asi 14,8 milionů osob, Československo převzalo asi 70 až 80 % celého průmyslu Rakouska-Uherska, včetně výroby porcelánu a sklářských podniků, cukrovarů, přes 40 % lihovarů a pivovarů, zbrojařských firem, výroby lokomotiv, automobilů a strojů, a také chemický průmysl v severních Čechách. Dalších 17 % průmyslu někdejšího Rakouska-Uherska, které království na Slovensku vybudovalo na konci 19. století, rovněž připadlo republice. Československo bylo v celosvětovém měřítku desátým průmyslově nejrozvinutějším státem a v letech 1920 až 1935 dokonce 9. nejbohatším státem světa.

No a tohle všechno se podařilo komunistům za těch 40 let zničit. Jistě, některé podniky přežily - třeba Synthesia, nebudu se s Tebou hádat.
Taky netvrdím, že vše po roce 89 bylo dobře, nebylo. Ale nějak se začít muselo a mohlo to dopadnout i hůř.
A Pepo Koubo, k těm 400 miliardám v "penzijní krabici", uf, to snad nemyslíš vážně.. Kdyby tady byly, tak by to komunisti v 89.ještě nepustili, měli by z čeho brát.. Všimni si, že nikdo ze současných komunistů existenci tohoto fondu neprobírá.. Protože neexistoval.
listopad 28, 2019 07:40
... : mia I
jj tak jsem se zasnila, o sluchátkách za ušima se nám nesnilo, my mívaly za ušima kopretiny a pampelišky

teď tu poslouchám starou dobrou vypalovačku Mademoiselle Ninet a úplně to vidím, zvonáče, dole šíře 30 cenťáků , minisukně, kluci někdy až nestydatě obtáhlý tesilky... vesnický tancovačky, mládí, nic mám otevřená tři okna na počítači a musím makat...
listopad 28, 2019 07:41
... : *deeres*
To bylo obchodovatelné tak leda na trhu RVHP, ale když se ten rozpadl, tak po tom neštěkl ani pes. Ale to ti obhajovači bývalého režimu nikdy nepřiznají 27, 2019 12:25 Mila1


Začalo se tak, že jsme neměli žádné zákony na ochranu majetku naší republiky a nové zákony ty se často tvořily na ruku někomu. Proto tady mohly být typy podnikatelů, jako Viktor Kožený, který byl Klausem dáván tehdy za příklad. Zhaslo se a kradlo, našimi lidmi i cizinci. Nejenom podniky, ale také půda pomocí bílých koňů i nerostné bohatství.
Výkon české ekonomiky postupně roste. V HDP na obyvatele ČR byla předloni na 89 procentech průměru osmadvacítky. Platy jsou na 30%, na penze dává osmadvacítka v průměru přes 12 procent HDP a eurozóna přes 13 procent, Česko kolem osmi procent. Podle údajů z Eurostatu je tak postavení Česka podle životní úrovně horší než výkon jeho hospodářství.

http://www.rencin.cz/VismoOnline_ActionScripts/Image.aspx?id_org=200014&id_obrazky=1063
listopad 28, 2019 08:06
... : mila1
deeres: když už sem dáváš kolik procent HDP dává Česko na důchody, tak se podívej na graf v tomto odkazu https://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/statni-rozpocet/hospodareni-systemu-duchodoveho-pojisten. Je to graf zhruba v polovině stránky. A tam je krásně vidět, že v době krize, kdy kasu držel nenáviděný Kalousek a ekonomika stagnovala, byl poměr penze vůči HDP 9 - 9.5%. No a teď, kdy nám vládne ANO, se ten poměr rapidně snížil, ikdyž ekonomika šlape jak nikdy - ne ovšem jejich zásluhou.
Takže jak chceš dosáhnout na 12 procent...?
listopad 28, 2019 08:52
... : *deeres*
A nebude to náhodou tím, že je to poměr důchodů k výši HDP na osobu? Nízké HDP, více procent pro již dříve přiznané důchody.
listopad 28, 2019 09:54
... : *deeres*
Asi jsem to nenapsala dost jasně, ale zrovna z toho grafu by to určitě pochopila i moje máma a to neměla žádnou vysokou, pouze měšťanku.
Náš nejlepší ministr financí pouze sklízel plody někoho jiného. Co udělal doopravdy, tak důchodcům přidal 40 kaček a valorizace zařízl. V dalších obdobích důchody proto stagnovaly , ale HDP stále rostlo. Přestože poslední roky se důchody pravidelně valorizují, důchodci stále ještě nejsou na někdejších procentech z HDP.
listopad 28, 2019 15:52
... : mila1
Deeres: já si myslím něco jiného, ale nechci Ti kazit náladu smilies/smiley.gif
listopad 28, 2019 16:44
... : *deeres*
Jestli ano, tak si potom nezvládla matematiku na základce. Důchody nerostly, HDP ano a důsledkem je snížené procento. smilies/smiley.gif
listopad 28, 2019 16:58
... : mila1
Hele deeres, trochu ta Tvoje teorie pokulhává. V roce 2013 byl poměr důchodu vůči průměrné mzdě asi 43 %. No a teď je to stěží 39%. Takže kde o to, že si za to důchody koupí méně než za Kalouska smilies/smiley.gif
listopad 28, 2019 18:03
... : mila1
Jde o to a důchodci..ten mobil mne zničí
listopad 28, 2019 18:10
... : mila1
A pokud vím, za Kalouska byla krize, HDP nerostlo. A teďkdyž HDP roste a Babiš má plnou pusu řečí, jak zvyšuje důchody, tak je to naopak. Sice přidal, ale vzhledem k tomu, že se zvedly mzdy a zdražuje se kdevo, tak jsou na tom důchodci hůř jak za krize.
listopad 28, 2019 18:19
... : Mikin4
Milo, to jak zachazi Babisova vlada s penezi v dobe ekonomickeho rustu je pro populisty typicke. A Babis neni bohuzel na svete jediny. :-
listopad 28, 2019 21:07
... : *deeres*
Milo1, argumentuješ pořád stejně a pořád špatně. Je to totéž, jako v případě růstu HDP. Mzdy rostly, důchody stagnovaly.
Slušné narovnání se slibuje pouze před volbami, bez rozdílu stran.
listopad 28, 2019 22:32
... : Josef Kouba
Na závět. Je to převzato, ale jako bych to psal já.
Komunisti za 40 let postavili přehrady- jen na Vltavě: Orlík, Lipno I,II,
Kamýk, Slapy, statisíce bytů, tepelné, jaderné elektrárny Dukovany,
Jaslovské Bohunice, metro pod Prahou, které funguje dodnes,
dálnici Praha-Brno - kterou dnes nejsou schopni ani udržovat,
celá nová města, jako Havířov, Poruba šlo by psát dále a teď se zamyslete,
co se postavilo za posledních 30 let, když už se jaksi
může a nejsme pod Rusem.

Skoro nic se nepostavilo a co se postavilo nefungovalo,
jako tunel Blanka a pouze se opravuje, renovuje.
Zatepluje se to, co postavili komunisté.
Neobdivuji komunisty, ale netlučte lidem do hlavy jakési bludy,
stačí, když každý popřemýšlí a srovná si to v hlavě.

A třeba víte co? Ten starý komunistický byt 2 1, co stál
18.600 Kč v Olomouci, na který se rodina složila, nebo se
dalo našetřit za jeden rok, nebo zdarma (odpracování 10 let ve
firmě), někdy za stabilizační příspěvek.

Tento "komunistický" byt, o 40 let starší, se dnes prodává za 2 MILIONY
a lidé se zadluží na 20 let.

Šlo by pokračovat, co zemědělství? Patřilo k nejlepšímu v Evropě, byli
jsme soběstační, dnes? Vše zlikvidované, kravíny zavřené, zrušené,
65% vepřového dovážíme, ovoce, zelenina jak by smet.
Cukrovary zavřené, na vše kvóty a na polích jen řepka a kukuřice.
Lidé zde přišli o práci. Svoji vinici si nenasadíte, protože máme limity.

Co fabriky? Kladno, Vítkovice, ČKD? V čem je tato doba lepší?
Že veškeré zisky z výroby i obchodu jdou do ciziny?

Vždyť ty kurvy prodali Francouzům i vodu. Ještě chybí nechat si zakázat dostavbu
Temelína, nebo ho zavřít a budeme závislí úplně na všem.

Jsme kolonie se vším všudy, rabovaná a levná pracovní síla,
kdy i to, co za práci dostaneme odvádíme nákupem do ciziny.
Proč? Protože obchody (Kaufland, Tesco, Lidl,
Albert) a zboží jsou z ciziny a tam také odchází zisk.
Kdo tedy napáchal pro zemi větší škodu? Teď už chybí ukrást jen to lithium, o
kterém se po volbách okamžitě přestalo psát.
Jo a ještě dotaz na autorku článku: Kteří komunisté to mají zaplatit ?

Já myslím, že platit by měli ti komunisté, co byli v posledních vládách za 30 let.
Čalfa, Pithart, Kočárník, Rychetský, Rusnok, STBák Tošovský atd. atp.
A kdo byl největší potkan? Havel, komunisty se zvolit nechal a komunistu
jmenoval premiérem, při druhé volbě musel nechat zavřít do vazby poslance Sládka,
aby o ten jeden jediný hlas byl zvolený znova, protizákoně a všichni drželi hubu.
Dnes??

Demokratické volby a lidé lezou jako idioti do ulic, protože nevyhrál jejich kandidát.
Fuj. Chce to jediné, ať vítěz bere vše, tedy většinový systém a zbavit se těch celoživotních
parazirů, Kalousků apod. Co mají 5% ale kvičí, urážejí a jsou slyšet ze všech stran.

Co napsat na závěr? Za vlády komačů se budovalo, komači nedělali dluhy, za novodobých
havloidních ku... se vše rozkradlo, vybudovalo se ho... a státní dluh už je
jedenatřicetimístní neustále roste.

Tady ho máte: http://verejnydluhy.cz *
listopad 29, 2019 01:31
... : Mikin4
Mel jsi tam Pepo zustat. Mohl jsi dostat panelakovej byt v Porube a nemusel jsi lhat kanadskym imigracnim urednikum o duvodech sve emigrace.
Hlavne ze se v Cesku za poslednich 30 let nic nepostavilo, ze komousi zemi nezadluzili a ze je neobdivujes. smilies/wink.gif
listopad 29, 2019 03:56
... : Mikin4
A zkus si Pepo predstavit, ze by se v te dobe misto nekterych tech megastaveb radeji udrzovaly pamatky. A zivotni prostredi. A namisto nezateplenejch panelaku stavely stejne jako na zapad od hranic poradny baraky a vyrabely poradny auta a dalsi vyrobky. Pak by bylo treba mene co dohanet, mene svinciku uklizet a ten komanc co ten zazrak napsal by nemusel tak zlostne skrehotat.
Hlavne ten posledni odstavec, to je dilo. smilies/grin.gif
listopad 29, 2019 05:25
... : Josef Kouba
Mikine, pro tebe. Odešel jsem ze zvědavosti. Mám troch obchodní krve. Politika mě vůbec nezajímala. Od roku 1978 do"ahoj doma" do roku 1983. Jsme s manželkou vedli podnikovou chatu pro 50 rekreantů se stravováním. Od podniku bychom dostali v roce 1987, 3 pokojový nový byt v PRAZE. Měsíčně mě z platu strhli daně a za celou 4 člennou rodinu, strava a byt pouhých 700 Kčs. S ženou společně 100 tis měsíčně. Celkem 5 měsíců v roce jsme měli zavřeno. K ruce terénní auto a sněžný skutr.
Pokud bychom neutekli, také dobře. Manželky otec dostal zpět 45 ha. polí nalepených na Prahu. Momentálně je v jednání prodej 2 ha. za 24 mil. Zděděný domek je v pronájmu. Mám pokračovat.
V Kanadě jsem až do penze pracoval pouze 4 hod. denně a posledních 20 let jen 4 dny. Nikomu nedluží 10 centů. A pokud strávíme s manželkou zbytek života v domově důchodců, děti z toho hlava bolet nebude.
listopad 29, 2019 07:50
... : Josef Kouba
Oprava překlepu. 100 tis. ročně.
listopad 29, 2019 07:52
... : Krakonoš
Pepo, vo těch cukrovarech jsme si to tu nedávno psali, takže jenom lžeš a nebo papouškuješ cizí lži. Ty doufáš, že se zbavíš kalousků, já bych se radši zbavil komoušů a estébáků, společnost je prostě pestrá a nic s tim nenaděláš. Kalousek patří k těm nejlepším polistopadovejm politikům, co tahle země měla, a za tim si stojím.
No a Temelín, ten bude nejlepší nechat dostavět Číňany. A až zas nějakej hňup ze senátu dostane ten pitomej nápad, že by provedl nějakou tu cestu na Tchajvan nebo nedejbůh vyslovil slovo "Tibet", tak vrchní bolševik Ping-Pong může prostě jenom říct: "Vokamžitě toho necháte, nebo vám na dálku spustím ve velíně takovou sekvenci, že se z toho pohvězdujete vy i celá ta vaše únie!" A klid na práci by moh bejt zajištěnej. smilies/wink.gif
listopad 29, 2019 14:23
... : Mikin4
V poradku, Pepo. Je jenom, ze jsi imigracnim urednikum sotva vykladal, ze prichazis "ze zvedavosti". A lhat se nema. smilies/wink.gif
Jinak - ten tvuj opsany komunisticky chvalozpev ma der jako emental, ale to bychom se uz asi tak podesate opakovali.
-----------------------------------------------
Krakonosi - dival jsem se nedavno na rozhovor s Kalouskem a mladym Klausem, kdy moderator pripomnel Klausovi jeho tweety o tom, ze Kalousek je opilec. A pak mu asi 3x rekl, ze ted ma moznost mu to rict rovnou do oci. Trikolora se potil jako dvere od chliva a ani nekviknul. Jó, to na internetu, to je kazdej hrdina. smilies/grin.gif
listopad 29, 2019 15:16
... : *deeres*
Říkat nemusel, Kalousek se pozvracel v přímém přenosu v TV. Má přezdívku Mirda C2H5OH.

https://www.youtube.com/watch?v=dsRW0rDChrA
listopad 29, 2019 16:08
... : ala
Již několikrát se tady mluvilo o Tvé emigraci,ale mlčíš. Hlavně že napadáš ostatní. Mám pocit, že jsem již jednou četla o Tvé strastiplné cestě na západ.
listopad 29, 2019 16:10
... : *deeres*
https://www.youtube.com/watch?v=yXDDXLIQAaw

Mohla bych přidat, jak si hovňouskuje s Piráty. To je ta správná politická kultura.
listopad 29, 2019 16:18
... : Krakonoš
Inu, chtěl bych umět takhle skvěle argumentovat a artikulovat, když jsem vožralej. Takže jestli byl v tom studiu vožralej, pak to musí bejt nadčlověk. Vo důvod víc mít ho rád a volit ho. smilies/grin.gif
listopad 29, 2019 16:59
... : Mikin4
On v tom rozhovoru s Trikolornikem rekl, ze abstinent neni, ale v praci nepije. Priznivcum hradniho pana bych chtel pripomenout, ze navsteva korunovacnich klenotu byla v pracovni dobe.
listopad 29, 2019 17:06
... : Mikin4
To mas alo spatne informace. Ja tady o sve emigraci nejen ze nemlcim, ja zde o tom dokonce publikoval 7 dilny serial. Doporucuji k precteni a vsimni si prosim, te slusne diskuse. Kultivovane tam diskutovala dokonce i deeres!
https://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=4135&Itemid=37
listopad 29, 2019 17:08
... : mila1
Krakonoši, taky jsem ho volila. Je to jeden z mála politiků, kterých si vážím. A mnohdy se mu divím, že má žaludek na to, debatovat ve sněmovně s těmi týpky, co mu nesahají inteligencí a odborností ani po kotníky.
listopad 29, 2019 17:35
... : *deeres*
Nikdo mu nebere, že je to chytrej chlap, řekla bych až práskanej a asociál. Jak otevře ústa a má hladinku, tak je to žumpa.mPodobná situace v ČRo Radiožurnál v roce 2013, tak tam blábolil neskutečně.
V době krize snížil mandatorní výdaje tím, že sáhl na prachy těm nejpotřebnějším, ale sami sobě si platy zvyšovali, asi jako opatření proti korupci.

V době, kdy vláda škrtá, snižuje valorizaci důchodů i platy ve státní správě a zvedá daně, ministerstvo práce navrhlo zvýšit platy ústavních činitelů a soudců. Ačkoli v roce 2010 krátce po nástupu vlády Petra Nečase politici slibovali, že jejich platy zůstanou zmrazeny nejméně do roku 2014, od ledna příštího roku by mělo přijetím tohoto návrhu zmrazení skončit, a navíc by měly platy poskočit i o desetitisíce korun měsíčně výš.18. 7. 2012, 6:02 Marie Königová, Právo

Kapříci si sami rybník nevypustí a tak si nakonec zvýšili platy od ledna 2013.
listopad 29, 2019 17:41
... : ala
Můj muž když se vrátil z vojny,nesměl ani do polska.Na cestu na západ nesměl ani pomyslet,protože měl strejdu v Argentině. Na tohle jsi musel mít sakra tlačenku.To se ani uplatit nedalo.Ale budiž ti to přáno.A že se slušně diskutovalo, ještě jsi tolik neprudil.S tím jsi začal až později. Máš cos chtěl.
listopad 29, 2019 17:45
... : mila1
Jako žumpa mluví někdo úplně jiný. A navíc divnou slovensko češtinou smilies/grin.gif
listopad 29, 2019 17:50
... : NČ.,
Řeč jde o Mírovi Kalouskovi? Tak toho mám rád, denně vožralej, prostě je mi tím sympatickej. Nevím, jak kdo sleduje tv záznamy z parlamentu, já, se svym stařeckym nespáním, docela často. Takže vím, kdy je Míra nalitej (často, skoro imrvére).
To Miloš, ten se veřejně objevil zlitej jak carskej důstojník, jen jednou, u klenotů. Pamatuju, jak jsem se tenkrát chechtal.
listopad 29, 2019 18:12
... : NČ.,
Reakce tehdá byly nesmírně pohoršený. Mně to fakt přišlo docela srandovní.
A zase - jedinej Míra měl pochopení a lakonicky prohlásil: "Čekal jsem, kdy ke klenotům přibude ještě šavle".
listopad 29, 2019 18:18
... : Mikin4
Nerad te NČ opravuju, ale tech zaberu kdy Miloš pri vykonu sve vrcholne funkce budto pada ze schodu, na podlahu, na hubu, nebo nasava jako houba je na internetu "neurekom".
Naopak - pana Kalouska se jako na potvoru dari podnapileho zobrazovat je jako soukromou osobu... smilies/wink.gif
prosinec 01, 2019 04:26
... : NČ
Když něco děláš nerad, nedělej to, sokole.
prosinec 01, 2019 08:04
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]