O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


POSTMODERNÍ AKTIVISTICKÝ NIHILISMUS - 1. PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 10 říjen 2019
Co je nihilismus? Je to přesvědčení, že hodnoty jsou zbytečné. Nenávistné a rozporuplné projevy, extremistické myšlení, nerozeznávání malých a velkých selhání, lživá obvinění, mají společnou příčinu v nezakotvenosti v hodnotách. Podstata aktivistického nihilismu jsou zjednodušené propagandistické ideje. Toto zjednodušení se týká vynechání (neuznávání) hodnot, hlásání pouze hodnot nízkých, sobeckých, hédonických.

 

 


 

 

 

Postupně vzniká nezakotvenost v hodnotách, protože hodnoty nikdo nepotřebuje, jsou otravné, nic nepřináší, nedokážou jednotlivci přinést nic z jeho hédonických očekávání. A to proto, že jednotlivec je vychován jako „účel sám o sobě“, nemá jiné poslání než sloužit sám sobě. Neexistuje úcta k přesahujícím hodnotám. Nihilistické chování se v této době vyznačuje těmito projevy:

 

 

 

1/ Hlásání hodnot jen jako nástroje jiných cílů

 

Obvykle se od druhých požaduje chování podle hodnot, ale aktér je sám nedodržuje. Typické je jednání dnešní tzv. demokratické opozice. Na svoje odpůrce mají přehnaně morální požadavky, které ovšem téměř jedním dechem sami nedodržují. Jakási okrajová selhání oponentů (Babiše a Zemana) jsou v jejich propagandě neuvěřitelné zločiny, sami ovšem demokratické rozhodnutí voličů nerespektují (neboť tito oponenti byli zvoleni demokraticky takovým způsobem, kterému nelze nic vytknout). Cílem je likvidovat oponenty, nikoliv chránit demokracii. Ta je dodržována a není ohrožena.

 

Jestliže jsou od jednoho vyžadovány hodnoty a od druhého ne, můžeme si být jisti, že o hodnoty nejde. Jde o to někoho pomlouvat, někoho dehonestovat nařčením, že hodnoty nedodržuje. Těmito hodnotami takto hlásanými jsou obvykle lidská práva. Po Číně jsou neustále vyžadována, po Saudské Arábii nikoliv. Obyvatelé Kosova dostali příležitost se rozhodnout o svém osudu a začlenění ve světě, obyvatelům Krymu je to stejnými hlasateli upíráno.

 

Takoví hlasatelé hodnot jsou obvykle lidé, kteří nic nedokázali, nic neudělali, nic tedy nepokazili a neměli příležitost ani selhat. Jejich měřítkem je absolutní moralismus, tedy všichni podle jejich soudů mají být „zlaté rybičky“. Nihilismus spočívá v tom, že se neuznávají zásluhy, potom se vidí jen selhání a není jiného kritéria hodnocení než absolutní moralismus.

 

Problém je tedy nihilistické neuznávání zásluh a z toho pramenící neschopnost posoudit osoby komplexně. V tomto nihilistickém prostředí se potom daří zlovolné propagandě, protože lidé se netážou po komplexním zhodnocení.

 

 Výsledek obrázku pro NIHILISMUS PNG

2/ Nenávist a extremismus

 

Nenávist a extremismus nejsou samy od sebe dány nihilismem, jsou obvykle dány aktivismem, kterému se nedaří prosadit svoje iluze. Ale forma aktivismu přecházející do nenávisti je typická pro nihilismus. Není vyrovnaná, nemá charakter racionálního diskursu. Descartes popisuje tzv. „dobrou mysl“, to znamená především správně „uspořádávat a měřit“, jako metodu posuzování hodnot. Nihilismus se tedy projevuje v přehánění, nerozeznávání míry hodnot, neschopností vytvořit meze přípustnosti.

 

Nihilistická nenávist nemá hodnotový základ, je ideologicky a iluzionisticky vyvolaná, je planá, obrací se proti každému, na koho se ukáže, nezná sebekritičnost aktéra. Je výplodem extrémního myšlení, které je typicky nihilistické.

Nezná míru ani uspořádání. Babiš je absolutní zloduch. Musí jim být, protože to někdo chce. Když se nic nenachází, argumentuje se jeho činností v StB. To už samo o sobě stačí k nenávisti (Jeho činnost v StB není známá, ublížil někomu? Co dělal? Plnil nějaké úkoly v zahraničí?).

Hlavní znak nihilismu je neschopnost „měřit“, tedy vyslovit nějakou míru nedostatků. Také neschopnost „uspořádávat“, to znamená různá provinění správně zařazovat (rozlišovat co je spekulace, co je přestupek, co je trestný čin, co je zločin) a podle toho soudit. V extrémistickém nihilismu je každý oponent zloduch. Na každého se něco najde, co by se mohlo stát předmětem propagandy a vyprovokované nenávisti. V těch obrovských lžích se zatají zásluhy.

 

Každý přemýšlející člověk ví, že když někdo dá část svého majetku dětem a ony získají dotaci, není to nic zločinného. Když potom neprosperují, hrozí jim exekuce, tak jejich majetek převezme; je to snad zločinné? Samozřejmě, že v celé kauze mohlo být nějaké administrativní pochybení, ale morálně přece nelze v takovémto příběhu najít nic než jen spekulaci, kterou snad dělá každý. To neplatí pro odpůrce, kteří extremisticky a nenávistně k celé věci přistupují a dělají z ní zlovolnou propagandu.

Kolik lidí se tím nechalo ovlivnit? Kolik lidí vyšlo zmanipulováno na náměstí, aniž by si položilo otázku: Je to správné? Má to nějaký morální hodnotový základ? Kde byl skutečný hodnotový soud? Nikoliv, není u nihilistů hodnotový soud. Je jen nenávist a extremismus jako podstata (ne)morálky.

A zde si povšimněme, kdo není schopen morálních soudů? Většina lidí venkova a tradičního prostředí morální soud měla na svém místě a má „dobrou mysl“, Babiše volila a uváděla ve všech výzkumech jeho preferenci, protože věděla, že svoji práci dělá dobře a dovedli správně zařadit jeho selhání.

Není to tedy s národem tak špatné.

 

Ale s kým je to špatné? Prostě s nihilisty vychovanými v bezhodnotovém prostředí pod vlivem nihilistických ideologií současného ideového mainstreamu. Prostě s „Pražskou kavárnou“.

 

 Žijeme v poslední fázi procesu odpřirozenění člověka. Odklon od přírody je doprovázen odklonem od všech přirozených a člověka přesahujících principů. Člověk už se odpoutal od Boha, od společnosti, od tradic, od národa, od rodiny, od obce, nepotřebuje nikoho, je účelem sám o sobě (to je výsledek tzv. svobody OD).

 

V tomto principiálním „odloučení“ (individualismu) nepotřebuje hodnoty. Když se „odloučí“ od národa a státu, od rodiny, nepotřebuje se řídit nějakými pravidly, nepotřebuje morálku a hodnoty. Mnozí se potom diví, se hodnoty vytratily, ale svoje děti v nich nevychovali, mysleli si, že stačí je vychovat k úspěchu.

 

Zatímco stát, národ, rodina, občanská společnost, tržní ekonomika jsou přirozeně rostlé skutečnosti závisící na lidské přirozenosti, nihilisté neuznávají přirozenost a staví svoje nihilistické ideologie ekologické, univerzalistické a relativistické, jako iluze, fantazie, nevyzkoušené a mnohdy zcela viditelně nereálné věci.

 

Vlastimil Podracký

 

 

 

Komentáře (51)add feed
... : NČ
No tak jo. Jenže to celkem každej ví i vidí. Ale co s tím?
říjen 10, 2019 05:22
... : Mikin4
Z myslenek pana Podrackeho:
Každý přemýšlející člověk ví, že když někdo dá část svého majetku dětem a ony získají dotaci, není to nic zločinného. Když potom neprosperují, hrozí jim exekuce, tak jejich majetek převezme; je to snad zločinné?
Ano, kazdy premyslejici clovek vi, ze prevedeni majetku na deti za ucelem podvodneho ziskani dotaci a nasledneho prevedeni majetku zpet je mafiansky, kriminalni cin. Alespon v zemich kde vladne pravo tomu tak je.
Obyvatelé Kosova dostali příležitost se rozhodnout o svém osudu a začlenění ve světě, obyvatelům Krymu je to stejnými hlasateli upíráno.
Jiste - obyvatele Kosova dostali prilezitost se rozhodnout o svem osudu. Obyvatele Krymu tu prilezitost nedostali. Misto samostatnosti se museli pod hlavnemi samopalu pripojit k imperialnimu Rusku. Moznost rozhodnuti jim neodepreli jacisi Podrackeho "hlasatele", ale Zemanuv kamarad, zlocinny oligarcha a byvaly KGBak Putin se svymi zelenymi muziky.
pokracovani priste...
říjen 10, 2019 05:49
... : mamča
Mikin4 : Koukám, že "Pražská kavárna" má pobočku na Yukonu...:-)
říjen 10, 2019 06:20
... : mamča
Jinak pan Podracký to asi myslí dobře, ale díky různým odborným termínům a stylu psaní se v jeho článcích ztrácím.
Asi na to nejsem dost vzdělaná.
říjen 10, 2019 06:22
... : NČ
Já miluju tyhle básnický meta fóry: "pod hlavněmi samopalů", nebo "zločinný oligarcha", nebo "zelení mužici" …. Na to nemá ani takovej velikán, jakým je Václav Moravec.
říjen 10, 2019 06:30
... : NČ
Já by mu ty odborný termity klidně i odpustil. Vadí mi ale, že se vždycky jedná jen o popis stavu.
říjen 10, 2019 06:35
... : Mikin4
Mamčo, z toho si nic nedelej. I pan Podracky se do svych odbornych terminu casto tak zaplete, ze je z toho cely tumpachovy. Ale co je dulezite - prave on shlizi ze svych vysin moudre a laskave i na "vetsinu lidi z venkova", kteri maji dle jeho nazoru "dobrou mysl".
Na kavarniky ale bacha! Nebyt jich, mohly by dnes uz i zeme Koruny ceske po vzoru Krymu pokojne spocivat v naruci laskaveho a dobrotiveho ruskeho medveda. A vselijaci kverulanti mohli byt uz davno v zajmu Podrackeho "statu, naroda a rodiny" ubiti a zakopani v Katynskem lesicku. smilies/wink.gif
Letiste Vaclava Havla mohlo byt prejmenovano a sochy generalissima Koneva by na vas mohly prisne civet z kazdeho narozi.
Proste - zemsky raj, to napohled!
říjen 10, 2019 07:23
... : Mikin4
Pokud je to pro nekoho prilis slozite, tak jeste jednou:
opravdu si Podracky mysli ze mu projde takova demagogie, jako je srovnavani osudu zeme ktera si zvolila samostatnost s Krymem, ktery byl nasilim anektovan a pripojen k mocnosti, kde je absolutnim vladcem byvaly komunista a fizl z KGB? smilies/tongue.gif
říjen 10, 2019 07:57
... : Míša šíša
Tady se člověk fakt zasměje. Prej "nebýt kavárníků..." smilies/cheesy.gif
Super hláška dne.
říjen 10, 2019 07:58
... : Míša šíša
Mikine, můžeš popsat, co konkrétně ti kavárníci udělali, že se jich Putin zlekl? smilies/grin.gif
říjen 10, 2019 08:00
... : Míša šíša
Mamčo, když může mít Ústav nezávislé žurnalistiky sídlo v chajdě v zahrádkářské kolonii, proč by nemohla mít Pražská kavárna sídlo ve srubu v yukonských lesích? smilies/wink.gif
Tak docela mi to k sobě i pasuje.
říjen 10, 2019 08:04
... : *deeres*
Vykořenění od rodiny, od národa, absence ideálů a hodnot.
Nulová perspektiv perspektiva, problémy s bydlením, se zaměstnáním,
důsledkem jsou psychické poruchy.

Sebevražednost v České republice je nad průměrem EU,
v průměru denně zemřou čtyři Češi, cca 1500 ročně.
U mladých lidí mezi 15 a 29 lety je sebevražda druhou nejčastější příčinou smrti.

Chybí statitika o nedokonaných sebevraždách "Udává se, že je to asi desetkrát až dvacetkrát vyšší počet než těch, kteří kvůli ní zemřou.


říjen 10, 2019 11:00
... : Inka
já jsem za spd a všechny bych je postřílela a tím by se to rychle vyselekcovalo!
říjen 10, 2019 11:06
... : mila1
Mikine, vážně Tě to ještě baví? Vždyť vidíš, že oni vše překroutí do té své jediné pravdy a notují si v tom. Míša se ozve jen tehdy, když se může někomu vysmát. Zatím jsem od ní nečetla jediný samostatný názor. Deeres je aspoň svá. Je mi líto, jak to tady dopadlo. Diskuze na Novinkách je oproti tomuhle úplně zlatá.
říjen 10, 2019 11:11
... : mila1
Nenapsal ten článek spíš Prchal než Podracký? Vypadá to tak smilies/grin.gif
říjen 10, 2019 11:24
... : *deeres*
Že tě to Jedničko baví? Vlastně mne to nepřekvapuje, protože neustále od tebe čtu, jak si něco nepochopila. V tomto případě si vůbec nepochopila, kdo je Mikin. Ten se baví pouze tehdy, když může trolit a někoho pořádně naštvat. To je totiž důvod, proč už ho všude z diskuzí vyrazili. I když se tam hlásí pod různými přezdívkami, nakonec je vždy odhalen a odejit. Tady si opět koleduje a až to Kudlu zase naštve, tak si na Yukonu bude moci leda tak vzteky ohryzávat nehty.

říjen 10, 2019 11:29
... : mila1
Deeres... smilies/grin.gif
říjen 10, 2019 11:42
... : Míša šíša
Milo, mně zase připadá, že se poslední dobou ozýváš jen když chceš pochlebovat Mikinovi, anebo si kopnout do Míši. Já tě musím hrozně iritovat. smilies/grin.gif
A co ti brání diskutovat na Novinkách, kdyz tady je to takovy...
říjen 10, 2019 11:58
... : Míša šíša
... fujtajbl?
říjen 10, 2019 11:59
... : Míša šíša
Jinak svůj názor jsem napsala pod článkem o Karu Gottovi.
Ty jsi na to reagovala, že tě to nezajímá.
Tak si ujasni, co bych vlastně měla dělat, aby tě to nevytáčelo.
Psát souhlasně komentáře na tvé příspěvky?

Tak to sorry, to asi neklapne.
říjen 10, 2019 12:04
... : Mikin4
Milo, kdyby me to nebavilo, tak to nedelam. smilies/smiley.gif
Co me fascinuje je lehkost, s jakou byvali komousi zhnedli. Sice jeste porad chvali stare dobre casy ostnatych dratu (a pomlouvaji cestne lidi kteri se proti nim tehdy postavili), ale kdyz uz je ten proletarsky internacionalismus tak zklamal, obratili se k rasismu a k heslum jako rodina, narod a vlast!
Tedy k heslum, ktere zname zase z jine doby a ktere jdou 180 stupnu opacnym smerem.
říjen 10, 2019 16:31
... : Mikin4
To je totiž důvod, proč už ho všude z diskuzí vyrazili. I když se tam hlásí pod různými přezdívkami, nakonec je vždy odhalen a odejit.
Poslouchej, Deeres. Ja se nemam za co stydet a tak pisu budto pod svym vlastnim jmenem, nebo pod prezdivkou, kterou jsem dostal ve 13 letech na skautskem tabore. A pod kterou me znaji vsichni moji kamaradi v Kanade i v Cesku, sousede i spolupracovnici. V iDnes nebo Lidovkach jsem se musel prokazat kopii pasu, pisu tam uz roky a narozdil od jinych jsem nebyl "odejit".
Takze se pomluvam a krivym obvinenim od uplnych anonymu a internetovych trollu mohu jen pousmat. smilies/wink.gif
říjen 10, 2019 16:54
... : Krakonoš
Pane učiteli, sím, když teda řeknu, že Donald Trump je prase a hovado, naplnil jsem skutkovou podstatu zločinu postmoderního aktivistivckýho nihilismu? Podařilo se mi správně iluzionisticky vyvolat svou neschopnost posoudit jeho zásluhy vo světovej mír komplexně? Pochopil jsem látku dostatečně? Děkuju za vodpověď. smilies/wink.gif

Co jsem nepochopil zcela jistě, je podivnej Inčin příspěvek. Tady bych prosil nějakej výklad či návod k použití. Jo a děcka, jdete taky nocovat se spacákem na Žofín, by se na nás dostala zejtra řada? Vidíme se tam! smilies/wink.gif smilies/grin.gif
říjen 10, 2019 19:07
... : *deeres*
Já si zase, Mikine, vzpomínám, jak ses vztekal, když se na Kudle před časem proflákly tvoje praktiky a kam už nesmíš. Takže tak smilies/grin.gif
Na Yukonu dělá hrdinu, jak utekl před nesvobodným a udavačským komunismem a přitom tam na tom Klondike ty samé praktiky provozuje doteď. Pouze si změní nick a nasírat bude dál!
Leho /Mikin/Kema/Lojza/Dušan.

říjen 10, 2019 20:11
... : Mikin4
A to o me napsal kdo? Nekdo kdo ma jmeno, nebo nejaky dalsi anonym?
Aby bylo jasne - ja plne uznavam pravo lidi psat anonymne. Ale anonym pomlouvajici cloveka ktery se podepisuje ze sebe (stejne jako treba komous pomlouvajici chartistu) dela jeste vetsiho pitomce, nez ve skutecnosti je. smilies/wink.gif
říjen 10, 2019 21:10
... : *deeres*
Stačí si dát do vyhledávače Mikin Zvědavec a hned uvidíš, kdo to byl a jakou si tam dostával sodu, stejně tak, jako kdysi na Idnes. Nebaví mne to vyhledávat, ty víš nejlíp, jak tě všude milují pro tvoje kádrování.
Co se týká Švorcové, tak já měla v práci hned několik podobně naivních soudruhů, kteří věřili v lepší zítřky a sociální spravedlnost, prostě v utopii. Kolegu Řeka, kdysi jsem o něm tady psala, rodiče komunisté zemřeli v občanské válce a on se k nám dostal jako jeden z 3000 dětských sirotků v roce 1948. Další skalní komunité byli hned dva, oba pocházeli z rodin, kdy měli jenom mámu a několik sourozenců, oba 30.ročníky. Prostě tomu věřili, protože už nechcípali hlady.
A pak byli ti, co se upsali proto, že se podělali a další ještě horší, co přes komouše dělali kariéru a neštítili se ničeho. A do téhle kategorie spadá Chramostová, ačkoliv vedle blba Jakeše neseděla.

Stačí si přečíst tento tvůj komentář a jsi mně jasnej - slušnou formou jenom sršíš nenávistí:
Žil - byl, jednou jeden pan, ktery byl dobre zapsan u sovetskych okupantu i jejich kolaborantskych posluhu. A tak mohl jezdit coby hudebnik na zapad. Ve sve zotrocene vlasti byl diky pašovanym jeans i zapadni valute King. Big King Mladych holek i piti mel co chtel a na osud veznenych disidentu zvysoka kalel. Nezahaleli vsak disidenti a cestni lide jeho naroda. Najednou jich byl pred 30 lety za mrazivych listpadovych veceru na Letne den za dnem milion a komunisticka kadibudka lzi a nenavisti se rychle zhroutila.
Nas Big King z toho mel napred radost, ktera ale rychle vyprchala. Kdyz pochopil, ze dobrejch kytaristu jsou tisice a ze uz pro sve umeni nepotrebuji "prehravky" pred nejakou komunistickou komisi. A co je úplne nejhorsi - ze na zapad uz muze kazdy, kdo si koupi listek na autobus. Takze nas pan King uz neni King, ale bez krivackych privilegii zlocinneho rezimu uz jen obycejny obcan svobodne zeme.
A tak se Big King docista zhroutil. Leta presla a jeho posledni radosti na sklonku zivota neni kupodivu hra v nejakem bandu, ale anonymni, idiotske internetove urazky pana Havla i dalsich cestnych lidi. Doplnene oplzlymi urazkami mensin (vcetne treba homosexualu), ktere si zhrzeny King pribral zrejme jako brigadu. smilies/grin.gif
Z Velkeho Kinga se stal King of Chicken (kral slepic) a ja v tom vidim jistou spravedlnost. Nebot jak rikal Limonadovy Joe (zpivany Karlem Gottem) - bozi mlyny melou pomalu, ale po certech dukladne. smilies/wink.gif Mikin4 říjen 06, 2019 20:06

říjen 11, 2019 09:16
... : Mikin4
Kdyz uz deeres ze sve anonymity hledas spinu na cloveka ktery se pod sve nazory neboji podepsat, mohla bys aspon najit lepsi zdroj nez nacisticky platek, jehoz vydavatel byl odsouzen za popirani holocaustu.
Co se tyce "srseni nenavisti", to necham na komousich, kteri plivou na pana Havla a pani Chramostovou, zatimco soudruzka ktera sedela za sovetske okupace v UV KSČ hned vedle dalsi zrudy Vasila Bilaka podle nich udajne "nikomu neublizila".
No a co se tyce me uvahy kterou zde citujes, ten pan zde delal psychologycke rozbory me osobnosti, tak jsem se pokusil slusnym zpusobem o to same ohledne jeho osoby a myslim, ze jsem se trefil. Pro vetsinu opravdovych kumstyru znamenal prichod svobody prilezitost se konecne uplatnit, z neho se stal bez podpory Strany zatrpkly, na stare doby teskne vzpominajici, homofobni dedecek Hribecek. smilies/smiley.gif
říjen 11, 2019 17:46
... : *deeres*
Máš to mít, ty si pokoj nedáš. Svůj k svému, udavač k udavačce. A to jsem vůči tobě ještě slušná a nebudu tu všechno zase rozmazávat.
říjen 11, 2019 18:14
... : Mikin4
Ale notak... smilies/wink.gif
Hele, deeres, podlehnout v mladi nejake zlocinne ideologii je vec pomerne normalni. Ja jsem docela hrdy na to, ze se me to nestalo, ale treba to bylo i diky tomu, ze jsem mel stesti na rodice nebo na kamarady...
Ono je dulezity, jak se clovek zachova pozdeji. Jestli se snazi hrichy mladi napravit. Takovy Oskar Schindler byl nacista, ale kdyz videl co se deje, riskoval celou valku zivot a utratil vsechny penize za zachranu zidu pred smrti.
Ne tak ta tvoje soudruzka Svorcova. Ta sedela v dobe sovetske okupace, kdy byli disidenti pronasledovani a vezneni v politbyru ÚV KSČ. Primo vedle zrud, jako byl treba Vasil Bilak. Drepela tam do posledni chvile a jeste tesne pred smrti mela tu drzost blekotat v televizi o tom, jak bylo za draty jeji zvrhle diktatury dobre.
Z individui jako je ona, nebo z tvoru kteri jeji zlociny ospravedlnuji, nebo se dokonce odvazuji spinit disidenty se kazdemu slusnemu cloveku musi zvedat kufr.
říjen 11, 2019 20:22
... : polárka
nechci se do toho plest ale nepozadovala chramostova trest smrti pro Jirinu stepnickovou>? neskoncily jeji deti v decaku? je pro tohle omluva?
říjen 12, 2019 00:17
... : Mikin4

Nepozadovala, neskoncily...
Jedina vec, pro kterou v tomto pripade neni omluva je sireni komunisticke spiny proti cestnym lidem, kteri ani v nejhorsi dobe komunisticke diktatury nesehnuli zada.


říjen 12, 2019 04:39
... : polárka
takze mam rozumet ze ona vlastne nebyla komunistka?
říjen 12, 2019 09:48
... : *deeres*
Brzy po „Vítězném únoru“ se rozjela tajná akce s názvem Generální prevence. Jejím cílem bylo vybrat z každého oboru alespoň jednu osobu, z něčeho ji obvinit a exemplárně potrestat! Za oblast kultury byla vybrána Jiřina Štěpničková a byl na ní udělán podraz.

Štěpničková byla trnem oku svým méně krásným a méně nadaným kolegyním v divadle. Tak když naletěla na provokaci s emigrací a byla zatčena vznikla v jejím domovském divadle petice za její nejpřísnější potrestání. Nejčastěji bývá zmiňováno jméno Jiřiny Jiráskové, ale podle všeho iniciátorem schůze, která měla odsoudit "zrůdný" čin paní Štěpničkové, byl Ota Sklenčka, předseda partaje. Na té schůzi vznikla petice, kterou prý podepsali všichni členové tehdejšího Divadla Československé armády, mimo Josefa Chvaliny a jeho ženy Lídy Vostrčilové. Tedy i Vlasta Chramostová, její kámoška A. Hegerlíková, J. Jirásková, Brodský, Vala... prostě všichni, celý ansámbl. A z těch prý byly nejaktivnější soudružky Světla Amortová, Soňa Neumannová (dcera SKN), Světla Svozilová a Jarmila Švabíková, kterým se připisuje, že dokonce žádaly trest smrti.
Dokázat se to už nedá, ale Chramostová byla tehdy členkou nynějšího Vinohradského divadla. Po hadráku Antonie Hegerlíková se svým právníkem se pídila po oné petici, kterou podepsala a své kamarádce se omluvila, ale tvrdila, že to nebyla ona, kdo pro ní žádal trest smrti. Petice se ale už nikdy nenašla.
Jiřinu Štěpničkovou matku, filmovou hvězdu, odsoudili na 15 let, nakonec zavřeli na deset let do kriminálu,syn skončil v dětském ústavu. Protože divadlo bylo tehdy armádní, Štěpničková byla souzena jako vojanda pro velezradu. Syn skončil v ústavu do doby, než ho po nějaké době vysoudil otec Jan Samec.
„Říkal jsem tomu polepšovna pro batolata. Starali se tam o násošetřovatelé, kteří měli pistole,“ zavzpomínal herec Jiří Štěpnička.

Co se ale dokázat dá, jak se Chramostová zachovala hnusně k Mileně Dvorské, když ta byla po hadráku vyhozena z divadla. Paradoxem je, že jako snad jediná zrovna Dvorská nikdy ve straně nebyla.
„Vykřičela všecku svou zlobu, za všechno a za všechny, na mě. Nesnesla mé štěstí, nesnesla, že je bez angažmá a já v Národním,“ vzpomíná Chramostová na střet s opilou Dvorskou. Tak to podává Chramostová, jenže podle jiných to bylo tak, že ona se začala Dvorské, která tehdy byla na kolenou, vysmívat.
Švorcová byla idealistka, možná seděla vedle blba Jakeše a křiváka Bilaka, ale pomohla hodně lidem z herecké branže. Hezky na ní vzpomínala třeba Růžičková.
https://celebrity.instory.cz/5780-slavna-zena-za-pultem-jirina-svorcova-pomohla-tolika-lidem-a-mnozi-ji-uplne-zavrhl.html
říjen 12, 2019 11:23
... : Mikin4
Jo, Svorcova sedela vedle krivaka Bilaka. V okupovane zemi. V politbyru ÚV KSČ. Pekna idealistka...
Jinak stale plati, ze me komunisticke pomluvy lidi kteri v te dobe podepsali Chartu naprosto nezajimaji. Nazdar! smilies/wink.gif
říjen 12, 2019 14:40
... : polárka
nech mne to ujasnit charta fuj, komunisti co donaseji a ve vhodne dobe prevleknou kabat ti jsou ok? moc omu nerozumim.
říjen 12, 2019 21:15
... : Mikin4
V kazdym pripade - Chartisti byli ta statecna hrstka, ktera se i v tech nejhorsich dobach nebala postavit proti zlu. Hezky o tom psala predevcirem pani Kubisova.
Jen blazen by veril pomluvam na jejich adresu pochazejicim od komousu. At uz od tech skalnich, nebo treba od tech, co se prekabatili do nackovskeho SPD.
říjen 13, 2019 13:50
... : polárka
mikine promin, ale jsi bezedna studne humoru
říjen 13, 2019 16:50
... : mila1
Myslím, že nemáme právo soudit. Paní Chramostová byla hodně složitý člověk. Hodně ji poznamenalo, že její vinou (seděla za volantem) zemřel při autonehodě její tehdy čtyřletý syn. To s člověkem hodně zamává, s ženskou obzvlášť. Její působení v STB, pak mezi chartisty, celý její komplikovaný život můžou posoudit jen ti, kteří žili vedle ní, ne my.
Stejně tak odsuzovat Jiřinu Švorcovou jen tak jednoduše nemůžeme. Věřila komunistům, ale zároveň vím i od těch, co ji znaly, že pomohla hodně lidem, kteří byli za totáče zakázáni.
Věci nejsou černobílé.
říjen 14, 2019 11:56
... : mila1
Opravuji hrubku - od těch, co ji znali. smilies/cheesy.gif
říjen 14, 2019 11:57
... : Krakonoš
Je vlastně jenom jeden důvod, proč se chci dožít třeba 80: Moc si přeju aspoň na chvíli zažít dobu, kdy už nebude tématem míra kolaborace s komoušema za normalizace. Kdy už nebudu muset číst takový to: "Já pro to sice nemám důkazy, ale říká se vo něm (ní), že blablabla špína blablabla kýbl špíny blabla." Kdy už se nebudu muset koukat na svině, který tím prospěchářsky propluly a na startu "kapitalismu" měly zásadní náskok v majetcích a konexích, takže byly na chvíli klausovskýho "zhasnutí" výtečně připravený (to se to budoval miliardovej byznys!). Protože tyhle svině už budou zaplaťpánbu bezpečně mrtvý, aspoň většinou.
Teď už jen, abych do tý vosumdesátky vydržel. Ale copak já, já to možná dám. Ale aby nám vydržela demokracie. Tam bych si tak jistej nebyl.
říjen 14, 2019 12:00
... : *deeres*
Já bych tak optimistická nebyla, asi se toho nedožiji ani v případě, že bych zdědila dlouhověkost svých předků.
Jak jsou u autobusových zastávek rozseté knihovničky s knihami, co tam někdo vložil, tak si tam občas něco vezmu a zase něco přidám. Minulý týden jem tam našla knihu Zdenky Frýbové "Malinkatý kretén - aneb od šoku k šoku na věčné časy a nikdy jinak". Kniha vyšla už v roce 1993, takže to je cca před čtvrtstoletím. Od té doby je to nemlich to samý, některé svině jsou už zaplaťpánbu bezpečně mrtví, ale ke korytům se vrhly další.
Motto knihy:
Zlo nemusí být nutně vystřídáno dobrem, může prostě jen přijít jiné zlo. Michel de Motaigne
říjen 14, 2019 12:58
... : NČ
Si tu tvou Krkonošskou "demokracii" klidně narvi kam chceš. Tohle jsou tak neuvěřitelný kydy, že se to nedá ani číst.
A to jako chceš říct, že když vyhynou bolševici, že nebudou ihned nahrazení jinejma *urvama? Vždyť už teď jsou hromadně nahrazováni!
To jako teď chceš zcela vážně říct, že takovejm nehoráznejm kravinám fakt věříš?
To jsem teda o tobě měl trochu vyšší mínění.
říjen 14, 2019 13:22
... : mila1
NČ, proč se rozčiluješ? Co máme říkat my, co tady obden čteme ty Tvoje neuvěřitelný obhajoby jednoho z těch výtečně připravených.
Krakonoši, taky doufám. A když ne já, tak snad moje děti se toho dožijí.
říjen 14, 2019 13:40
... : NČ
Nedožijí. Nikdo se nikdy nedožil ani dožít nemůže. Je to pitomost a akorát mazání medu okolo huby. Brou chuť.
říjen 14, 2019 14:43
... : Mikin4
Za tohleto kydani spiny na lidi kteri se komousum opravdu postavili muze podle me hlavne cerne svedomi tech, co tehdy kolaborovali. Jako by z nich kecy o tom, ze Havel behal za zenskejma mely smyt jejich vinu...
Dost otresny byl treba priklad pani Salivarove - Skvorecke. Ta zalozila v Toronte uzasne nakladatelstvi 68 Publishers, vydavala v dobe temna zakazane ceske knizky a pila tak estebakum krev. Nakonec se jejich spine musela branit i ona... :-
říjen 14, 2019 16:10
... : polárka
deeres, Frybova taky napsala vybornou knizku Mafie po listopadu. zkus se po ni podivat tam je vsechno. Pak uz politice ve sve tvirbe vyhybala
říjen 14, 2019 16:33
... : Míša šíša
Frýbová napsala ještě jednu politicky zaměřenou knihu "Mafie po Česku".
říjen 14, 2019 19:22
... : *deeres*
Polárko, já od ní četla ledacos, jen ten "Kretén" mně unikl. To, co ona píše, tak s tím se mohu jenom ztotožnit.

Škvoreckého jsme milovali, jeho knihy jsme hltali, než zblbnul. Jeho žena Salivarová, byla od roku 1957 vedena v seznamu STB. U soudu dosáhla vymazání ze seznamu agentů, zveřejněném Ministerstvem vnitra a vydala knihu Osočení.

Co na to Úřad vyšetřování zločinů komunismu Policie Čeké republiky?

Nelze ztotožňovat registry svazků s nějakým upravovaným seznamem. To by mělo být rozhodně odděleno. Postižení zlehčují svoji spolupráci, která reálně byla. Oni ji prostě hodnotí jinak, než jak ji hodnotila StB. Uvedl bych příklad. Zdena Salivarová vydala knihu Osočení, kde je celá řada případů lidí, kteří tvrdí, že byli zařazeni do registru svazků neoprávněně. Některé případy jsem si prověřoval a zjistil jsem, že není pravda to, co oni v tomto svědectví o sobě vypovídají. Jejich paměť jim filtruje některé události." – historik Prokop Tomek, Úřad vyšetřování zločinů komunismu

A zase víme kulový, byla tam právem, neprávem, někdo se přepsal, lépe nechat to spát.
říjen 14, 2019 19:30
... : Mikin4
Jo, zase vime kulovy. Ale plivat budeme dal.
Co se Skvoreckeho tyce, ten si dikybohu rozum uchoval az do konce..
říjen 14, 2019 21:44
... : mila1
Frýbovou jsem zkoušela číst, ale nesedla mi. Pořád jsem tam cítila nějakou divnou politickou propagandu a jiný smysl pro humor než mám sama, takže její knihy nemohu objektivně hodnotit.
Co se týče Škvoreckého a jeho ženy, Zdeny Salivarové, velký dojem na mne udělala její knížka Honzlová. Jedna z nejlepších, co jsem kdy četla, s velmi barvitým popisem toho, jak komunisti deformovali společnost.
říjen 15, 2019 09:19
... : polárka
miso siso
mafii po cesku mam taky. me osobne upoutaly prave jeji politicke knihy i kdyz ty psychologicke mam taky rada. Jen dve damy na cestach a otcen a matkou proti sve vuli ty opravdu nemusim. no kazdej jsme jinej milo.
říjen 15, 2019 16:06
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]